Noi suntem
SINDICATUL ÎNVĂȚĂMÂNT PREUNIVERSITAR JUDEȚUL HUNEDOARA

Agenda

16.10.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - I.S.J. Hunedoara

01.10.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - I.S.J. Hunedoara

30.09.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

11.09.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - I.S.J. Hunedoara

09-10.09.2020
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

07.09.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - I.S.J. Hunedoara

02.09.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

01.09.2020
Biroul Executiv al F.S.E. „Spiru Haret”

01.09.2020
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

31.08.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - I.S.J. Hunedoara

16.08.2020
Biroul Executiv al F.S.E. „Spiru Haret”

16.08.2020
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

08.07.2020
Comitetul de Supraveghere C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

23.06.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

28.05.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - I.S.J. Hunedoara

27.05.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

14.05.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - I.S.J. Hunedoara

07.05.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - I.S.J. Hunedoara

28.04.2020
Finalizarea lucrărilor Conferinței anuale a C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

24.04.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

24.04.2020
Comitetul de Supraveghere C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

14.04.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

30.03.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

25.03.2020
Conferința anuală a C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

25.03.2020
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

26.02.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

14.02.2020
Biroul Executiv al F.S.E. „Spiru Haret”

14.02.2020
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

10.02.2020
Comisia paritară de la nivelul I.S.J. Hunedoara

05.02.2020
Comisia de dialog social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara

29.01.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

04.12.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

20.11.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

11.09.2019
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

19.06.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

29.05.2019
Conferința de alegeri S.I.P. județul Hunedoara

15.05.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

17.04.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

04.04.2019
Alegeri în organizații de zonă ale S.I.P. Județul Hunedoara: Lupeni, Vulcan, Uricani

27.03.2019
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

27.03.2019
Conferința anuală a C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. județul Hunedoara

27.02.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara



Actualitate

Sindicatul este al nostru, al membrilor de sindicat

21.10.2020

image/jpeg, 38122 octeți

După cum bine se cunoaște deja, luni, 19 octombrie, a avut loc o întâlnire de lucru care a reunit pe Monica Cristina Anisie, ministrul educației și cercetării, Marius Ovidiu Nistor, președintele Federației Sindicatelor din Educație „Spiru Haret” și Simion Hancescu, președintele Federației Sindicatelor Libere din Învățământ.

 

În cadrul întâlnirii au fost abordate diferite probleme cu care se confruntă la momentul actual învățământul preuniversitar, sintetic concluziile fiind date publicității prin intermediul unui comunicat de presă al Ministerului Educației și Cercetării.

 

Acesta, în urma preluării și interpretării sale de către presă, în stilul isteric-catastrofal care pare să se fi generalizat, pe lângă doza consistentă de ignoranță în ceea ce privește situația reală din sistem, a generat o anumită „neliniște” în rândul salariaților din educație, manifestată aceasta din plin pe diferitele rețele de socializare.

 

Având în vedere toate aceste aspecte, ținând seama de faptul că informația relevantă cu privire la acțiunile sindicale este de obținut chiar de la organizațiile sindicale, în privința cărora, cel puțin în ceea ce privește educația, nu sunt temeiuri pentru a li se reproșa acțiuni care să ignore interesele colective ale membrilor de sindicat, pornind de la conținutul comunicatului de presă sunt de făcut următoarele precizări:

 

  1. Monitorizarea activității didactice - organizațiile sindicale, prin reprezentanții lor, vor participa la monitorizarea activității didactice, așa cum s-a întâmplat de altfel și până în prezent, dar cu scopul de a putea semnala și sublinia măsura în care sunt asigurate condițiile optime pentru derularea activității și totodată sunt respectate prevederile legale de către inspectoratele școlare și conducerile unităților de învățământ. Cu alte cuvinte, organizațiile sindicale, potrivit cu rațiunea existenței lor, în acest context, sunt preocupate de protejarea și promovarea intereselor membrilor de sindicat în raport cu diferitele măsuri adoptate de către inspectoratele școlare și conducerile unităților de învățământ în condiții de pandemie.
  2. Declarația angajament – scopul acestei declarații, ce urmează a fi asumată de cadrele didactice, elevi și părinți, este strict acela de a proteja datele cu caracter personal și dreptul la imagine pentru toate părțile implicate în actul educațional. Astfel, tranșant spus, nimeni nu înregistrează și nu face public nimic în ceea ce privește derularea activității didactice, fără acordul expres al tuturor celor implicați. Reiterarea acestei interdicții, prin angajarea responsabilității, se face pentru a sublinia încă o dată că dreptul la imagine revine tuturor părților implicate în actul educațional: elevii, părinții sau cadrele didactice nu pot înregistra activitatea didactică derulată indiferent de scop (nici măcar, și ținem să subliniem acest lucru, având în vedere că o astfel de practică lovește în interesul colectiv al personalului didactic, pentru a oferi exemple de „bună practică”).
  3. ARACIP – Ministerul Educației și Cercetării își asumă, pentru prima dată de la înființarea agenției, necesitatea unei „reforme” a acesteia. Astfel, discuțiile purtate au arătat caracterul imperios al reelaborării standardelor de asigurare a calității educației în sensul simplificării acestora sau, după caz, al eliminării celor care nu corespund realității educaționale sau încarcă birocratic activitatea didactică. Fără ca aceste solicitări să reprezinte o noutate, ele fiind reiterate de membrii de sindicat și de organizațiile sindicale reprezentative periodic, s-a obținut angajamentul M.E.C. de a derula un astfel de demers, acceptându-se totodată propunerea de a se crea un consiliu de coordonare al activității ARACIP, în care să fie reprezentate toate interesele relative la sistemul educațional preuniversitar, inclusiv cele sindicale, și care să precizeze liniile directoare ale agenției în sensul nu numai al activității de evaluare, ci și în acela al unei contribuții pozitive la calitatea educației furnizate.
  4. Chestionar de feed-back – așa cum reiese clar și din textul comunicatului, acest chestionar va reprezenta o „posibilitate” pentru cadrele didactice de a oferi feed-back direct ministerului în ceea ce privește măsurile adoptate în contextul prezent și de a semnala în mod direct problemele cu care se confruntă. Astfel, completarea sa nu va reprezenta o obligație, dar poate avea o contribuție la semnalarea dificultăților reale cu care ne confruntăm în realizarea activității didactice, oferind totodată argumente suplimentare în favoarea solicitărilor formulate de organizațiile sindicale și a necesității intervenției guvernamentale în rezolvarea anumitor probleme.

 

Pe lângă aceste aspecte, în cadrul întâlnirii a fost reclamată de către președinții celor două federații sindicale și accelerarea demersului de elaborare a normelor metodologice prevăzute de Legea 185/2020 privind desfășurarea orelor de pregătire pentru evaluări/examene naționale și/sau pentru obținerea performanței educaționale, precum și de învățare remedială, respectiv cele privind reducerea normei didactice de predare cu 2-4 ore/săptămână a profesorilor care desfășoară activitatea de mentorat, cu scopul evident de a se recunoaște până la nivel de salarizare anumite activități derulate de o parte a cadrelor didactice.

 

În final, subliniind faptul că sindicatul este al nostru, al membrilor de sindicat, apreciind că prin acțiunile întreprinse S.I.P. Județul Hunedoara și federația sindicală la care suntem afiliați, F.S.E. „Spiru Haret”, au dovedit că nu urmăresc nimic altceva decât protejarea și promovarea intereselor membrilor de sindicat, nu în ultimul rând faptul că informațiile puse la dispoziție pe diferitele canale de comunicare au fost întotdeauna corecte și conforme, vă asigurăm că nu suntem decât „vocea” colectivă a membrilor de sindicat.

 

Atașăm, pentru o mai bună edificare, și comunicatul emis de Ministerul Educației și Cercetării.

Important

Lege privind acordarea unui stimulent de risc personalului din învățământ

15.10.2020

image/jpeg, 39207 octeți

Camera Deputaților a adoptat (158 „pentru”, un vot „contra”, și 77 „abțineri”) proiectul de lege pentru acordarea unui stimulent de risc personalului din învățământ, în contextul situației epidemiologice determinate de răspândirea noului coronavirus.

 

Proiectul de legea a fost depus la Secretariatul general pentru exercitarea dreptului de sesizare asupra constituționalității legii, ulterior urmând a fi trimis la promulgare.

 

Legea adoptată de Camera Deputaților prevede că „începând cu anul școlar/universitar 2020–2021, pe perioada stării de alertă/stării de urgență instituite ca urmare a situației epidemiologice determinate de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2, personalul didactic, personalul didactic auxiliar și personalul nedidactic din învățământul preuniversitar și universitar de stat, precum și din unitățile de învățământ preuniversitar înființate în structura instituțiilor de învățământ superior, beneficiază de un stimulent de risc după cum urmează:

a) în cuantum de 2000 de lei lunar, pentru personalul didactic;

b) în cuantum de 1500 de lei lunar, pentru personalul didactic auxiliar și personalul nedidactic”.

 

Legea mai prevede că „stimulentul de risc se acordă pe durata desfășurării cursurilor aferente anului școlar/universitar pe perioada stării de alertă/stării de urgență, proporțional cu timpul în care personalul didactic, personalul didactic auxiliar și personalul nedidactic din învățământul preuniversitar și universitar de stat își desfășoară fizic activitatea în cadrul unităților de învățământ în prezența antepreșcolarilor/preșcolarilor/elevilor/ studenților”.

 

Lista persoanelor care urmează să beneficieze de stimulentul de risc ar urma să fie stabilită, lunar, prin decizie a conducătorului unității de învățământ: „Conducătorul unității de învățământ este responsabil pentru întocmirea listei beneficiarilor stimulentului de risc și are obligația comunicării acesteia către inspectoratul școlar. Stimulentul de risc acordat nu se cuprinde în baza lunară de calcul al contribuției de asigurări sociale, contribuției de asigurări sociale de sănătate, respectiv al contribuției asiguratorii pentru muncă, reglementată la titlul V „Contribuții sociale obligatorii” din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare”.

Eveniment

Ședința cu directorii unităților de învățământ

16.10.2020

image/jpeg, 64114 octeți

Vineri, 16 octombrie, a avut loc, în sistem videoconferință, ședința cu directorii unităților de învățământ din județul nostru.

 

Au participat 133 persoane, directori și directori adjuncți ai unităților de învățământ din județul nostru, inspectori din cadrul I.S.J. Hunedoara.

 

Principalele aspecte prezentate au fost următoarele:

 

Ilie Pârvan, I.S.J Hunedoara, inspector școlar general:

- deschiderea ședinței; probleme ce urmează a fi prezentate;

- modalitatea de stabilire și modificare a „scenariilor” de funcționare a unităților școlare;

- asigurarea unei permanențe în week-end pentru soluționarea unor urgențe ce pot apărea;

- achiziționarea de echipamente pentru a asigura posibilitatea predării online;

- videoconferința cu reprezentanții Ministerului de Interne pe tema siguranței elevilor;

- respectarea normelor privind transportul elevilor cu microbuzele școlare; controale din partea organelor abilitate.

 

Camelia Beșleagă, I.S.J Hunedoara, inspector pentru managementul resurselor umane (M.R.U.):

- concursurile pentru ocuparea posturilor didactice vacantate în timpul anului școlar;

- reprezentantul I.S.J. va fi inspectorul coordonator al unității.

 

Iolanda Iacob, I.S.J Hunedoara, inspector școlar general adjunct:

- solicită punctualitate în predarea situațiilor solicitate, în ceea ce privește raportarea scenariilor;

- se comunică doar situația de schimbare a scenariilor;

- predarea online și asigurarea dreptului la educație al copiilor;

- precizări privind completarea noilor condici de prezență;

 

Mate Marta, I.S.J Hunedoara, inspector școlar general adjunct:

- mulțumiri pentru completarea machetelor solicitate;

- precizări privind achiziția de echipamente IT; necesarul (conform solicitărilor din școli) 13.134 de dispozitive; finanțarea se asigură în cadrul a patru linii/proiecte: HG 370/2020, HG 756/2020, OUG 144/2020, proiectul „Rose”;

- orarul orelor predate online se va stabili doar pentru prima parte a zilei, dimineața;

 

Ion Nistor, I.S.J. Hunedoara, consilier juridic:

- precizări privind noile dispoziții legale privind echivalarea actelor de studii din străinătate;

 

Mihaela Manolea, I.S.J Hunedoara, inspector pentru management instituțional:

- reactualizarea P.A.S. pentru liceele tehnologice;

- predarea documentelor manageriale solicitate până la 23 octombrie;

 

Rusu Paul, S.I.P. Hunedoara, președinte:

- demersuri rezolvare creșteri salariale;

- acordarea unui stimulent de risc pentru angajații din educație;

- calculul corect al drepturilor salariale;

 

Ilie Pârvan, I.S.J Hunedoara, inspector școlar general:

- enumerarea principalelor probleme discutate: gestionare evenimente din week-end, scenariile de funcționare, achiziția de echipamente IT; siguranța elevilor.

 

19.04.2020
16.03.2020
05.12.2019
10.09.2020
18.01.2020
25.04.2019
Stilurile de învățare în activitatea didactică
Data articolului: 30.03.2020
Data ultimei actualizări: 19.10.2020
Numărul de vizualizări: 91


Reflecția asupra procesului de învățare a elevilor reprezintă actualmente o provocare pentru orice cadru didactic, pe de o parte datorită nevoii din ce în ce mai persistente de a găsi modalități de gestiune eficientă a procesului didactic, iar pe de altă parte datorită sarcinii pe care societatea o solicită școlii și anume aceea de a forma indivizi capabili de a se adapta permanent, de a-și asuma responsabilități, de a se exprima și de a contribui la ameliorarea vieții sociale.


În acest context, cadrul didactic este chemat să-și redimensioneze continuu rolurile și  ipostazele, să manifeste un comportament deschis și o atitudine pozitivă, activizantă și reflexivă, promovând o învățare interactivă și stimulând întregul potențial al elevilor săi. La nivelul instruirii școlare, învățarea ridică, printre altele, „problema crucială a logicii copilului”, respectiv a particularităților de cunoaștere proprii elevului, în calitate de subiect al educației.


Inadecvarea metodelor de instruire la psihologia celui care învață rămâne una din cauzele principale ale eșecului școlar. În aceste condiții, devine evident că planificarea învățării trebuie să țină seama de diferențele individuale de învățare ale elevilor.


Prin competențele vizate și conținuturile propuse, modulul dorește să contribuie la  construirea unei perspective actualizate asupra rolurilor noi pe care le are profesorul, în mod  deosebit acelea de a defini situațiile care permit exersarea și aprofundarea învățării ținând cont de diferențele induse de stilurile de învățare și de a  deveni un mediator între modurile formal și nonformal de învățare.


Totodată, având în vedere că marele impediment al introducerii diferențelor de stil de învățare în proiectarea didactică este absența unui exercițiu în acest sens, activitatea de formare propusă încearcă să pună bazele unei astfel de experiențe și totodată să stimuleze crearea unei comunități de bune practici în ceea ce privește specificul proiectării didactice care ține seama de aceste diferențe.


Acreditare:  OMENCS nr. 3114/01.02.2016
Număr credite:  5 credite
Durata:  24 ore
Grup țintă:  cadre didactice din învățământul gimnazial și liceal, membri de sindicat
Stadiu: implementat
Interval activități de formare:  decembrie 2016 - mai 2018
Număr grupe formate:  53 (15 - Deva; 17 - Petroșani; 8 - Hunedoara; 4 - Hațeg; 5 - Orăștie; 4 - Brad)
Număr cursanți înscriși:  1093
Număr comisii de evaluare:  28
Număr cursanți care au finalizat:  1018




sus



Copyright (c) 2002-2020 SIP Hunedoara