Joi, 29 februarie 2024, de la ora 11:00, a avut loc, în sala „Spiru Haret” de la Inspectoratul Școlar Județean (I.S.J.) Hunedoara, ședința cu directorii/directorii adjuncți ai unităților de învățământ preuniversitar din județul Hunedoara. La ședință au participat și inspectorii școlari și de specialitate de la I.S.J. Hunedoara
Ordinea de zi a cuprins:
1. Prezentarea rezultatelor elevilor la simularea națională a Evaluării naționale și a rezultatelor elevilor la simularea județeană a examenului de Bacalaureat, 2024;
2. Organizarea simulării naționale a examenului de Bacalaureat, 2024;
3. Management - aspecte generale;
4. Analiza evoluției fenomenului de violență în unitățile de învățământ din județul Hunedoara în anul școlar 2023-2024.
5. Diverse
În cadrul lucrărilor au fost prezentate următoarele:
Maria Ștefănie - inspector școlar general
- deschiderea ședinței, anunțarea ordinii de zi;
- prezentarea invitaților;
Diana Lățug – asistent universitar în cadrul Universității Babeș-Bolyai, Facultatea de Litere, Departamentul de Limbi și Literaturi Scandinave
- admiterea la Facultatea de Litere;
- oportunități pentru viitorii studenți și absolvenți;
Szofia Szasz – inspector școlar general adjunct
- prezentarea rezultatelor la simularea națională a Evaluării naționale;
- concluzii și măsuri care se impun;
Maria Ștefănie - inspector școlar general
- prezentarea rezultatelor la simularea județeană a examenului de Bacalaureat;
- concluzii;
- propuneri/măsuri pentru ameliorarea rezultatelor;
Adriana Almășan - inspector școlar general adjunct
- aspecte generale legate de managementul unităților școlare;
- fenomenul violenței în școli;
Elena Bogdan - șef compartiment salarizare
- Memorandum deblocare posturi;
- plata alocației de hrană și a voucherelor de vacanță pentru cei care au salarii nete până la 8000 lei pe un singur contract de muncă;
- plata diferențelor salariale câștigate de sindicate în instanță;
Mariana Miertoiu - contabil șef
- aspecte generale legate de bugetul anului 2024;
Claudia Bălici – inspector de specialitate
- aspecte generale privind gestionarea și implementarea cu succes a proiectelor finanțate de Comisia Europeană.
Paul Rusu, președinte S.I.P. Județul Hunedoara
- precizări privind deblocarea posturilor, plata alocației de hrană și a voucherelor de vacanță, plata titlurilor executorii;
- demersuri pentru colegii care beneficiază de indemnizația de doctorat.
Materiale suport folosite și prezentate în cadrul ședinței pot fi consultate pe site-ul nostru, la rubrica ISJ HUNEDOARA – ȘEDINȚE CU DIRECTORII sau accesând link-ul: https://nou.siphd.ro/?a=3430&t=2024.
În cursul zilei de astăzi, marți, 12 martie, a avut loc ședința Comisiei de Dialog Social de la nivelul Ministerului Educației, pe a cărei ordine de zi s-au aflat, între altele:
- proiectul Metodologiei-cadru de înscriere a copiilor antepreșcolari și preșcolari în unități de învățământ preuniversitar cu personalitate juridică cu grupe de nivel preșcolar și/sau antepreșcolar și în serviciile de educație timpurie complementare;
- proiectul Metodologiei de înscriere a copiilor în învățământul primar și Calendarul înscrierii în învățământul primar pentru anul școlar 2024-2025.
În ceea ce privește primul proiect, acesta a fost avizat favorabil, fiind acceptate majoritatea propunerilor federațiilor sindicale [inclusiv devansarea/comprimarea Calendarului de înscriere – astfel încât afișarea rezultatului și a numărului de locuri libere rămase după a doua etapă de înscrieri să aibă loc pe 5 iulie 2024 (iar nu 25 iulie, cum era în proiectul inițial al ministerului) și posibilitatea numirii ca membri în Comisia de înscriere și distribuire inclusiv a personalului didactic auxiliar (în situația în care nu există suficiente resurse umane pentru derularea în condiții optime a etapei de înscrieri)].
Referitor la înscrierea copiilor în învățământul primar, și în acest caz s-a ținut cont de propunerile și observațiile federațiilor sindicale [inclusiv cele privitoare la necesitatea definirii unor termeni și înscrierea în clasa pregătitoare din învățământul special].
La punctul Diverse, reprezentanții Federației Sindicatelor din Educație „SPIRU HARET” au ridicat următoarele probleme:
1. situația colegilor implicați în evaluarea lucrărilor la simularea examenelor naționale – evaluare națională și bacalaureat – atât din perspectiva numărului de lucrări evaluate (de la 30-40 – câte erau inițial, la peste 70 – în final), cât și din perspectiva neremunerării acestei activități;
2. necesitatea întrunirii în regim de urgență a Comisiei paritare de la nivelul Ministerului Educației, pentru discutarea problemelor sesizate de federațiile sindicale prin 4 adrese;
3. negocierea și semnarea ACTULUI ADIȚIONAL la Contractul Colectiv de Muncă Unic la Nivel de Sector de Negociere Colectivă Învățământ Preuniversitar, înregistrat la M.M.S.S.-D.D.S. sub nr. 1199 /05.07.2023 și publicat în Monitorul Oficial, Partea a V-a nr. 1/26.07.2023, în vederea armonizării C.C.M.U.N.S.N.C.I.P. cu Legea învățământului preuniversitar nr. 198/2023 (în condițiile în care există mai multe adrese comune ale federațiilor sindicale pe acest subiect, iar proiectul Actului adițional a fost deja înaintat Ministerului Educației);
4. prima de carieră didactică și prima de carieră profesională: există beneficiari care nici până în acest moment nu au intrat în posesia cardurilor sau care, deși dețin cardurile, acestea nu au fost încărcate cu sumele corecte, iar apelurile lansate către autorități au rămas fără răspuns.
De asemenea, reprezentanții sindicali au ridicat din nou problema decontului navetei, a încadrării îngrijitoarelor din educația timpurie ca personal didactic auxiliar și a plății indemnizației pentru titlul științific de doctor (supuse atenției Ministerului Educației prin mai multe adrese, fără a exista însă și răspunsuri/soluții).
Miercuri, 13 martie 2024, s-a desfășurat ședința lunară a Consiliului de Supraveghere al Casei de Ajutor Reciproc (Instituție Financiară Nebancară) a Salariaților din Învățământul Preuniversitar Județul Hunedoara. Pe lângă problemele curente, au fost aprobate și ultimele materiale realizate în pregătirea Conferinței de alegeri.
După cum am anunțat prin „Convocatorul” postat pe panourile de afișaj ale sindicatului, prin articolul postat pe site-ul organizației în data de 09 februarie și în 13 februarie pe contul de Facebook, Conferința de alegeri a fost convocată pentru data de miercuri, 27 martie 2023, ora 13:00. Conferința se va organiza în sala „Spiru Haret” de la Inspectoratul Școlar Județean Hunedoara.
Pe agenda de lucru a Conferinței sunt înscrise următoarele puncte:
- Raportul Comitetului de supraveghere;
- Raportul financiar contabil;
- Raportul Comisiei de cenzori;
- Propuneri de modificare a Normelor interne de creditare;
- Dezbateri;
- Aprobarea materialelor prezentate.
Materialele supuse dezbaterii membrilor CAR sunt postate mai jos.
Convocator Conferință CAR (IFN) SIP Hunedoara
Comisiile de lucru
Agenda de lucru
Regulament de organizare
Raportul Comitetului de supraveghere
Raportul financiar contabil
Raportul Comisiei de cenzori
Propuneri de modificare a Normelor interne de creditare
În conformitate cu prevederile Legii nr. 571/2003, persoanele fizice, care realizează venituri din salarii și asimilate acestora, pot solicita direcționarea unei sume reprezentând până la 3,5% (începând cu 1 aprilie 2019, până la acea dată cuantumul fiind de 2%) din impozitul anual datorat pentru susținerea entităților nonprofit care se înființează și funcționează în condițiile legii.
S.I.P. Județul Hunedoara se încadrează în prevederile legii, ca entitate nonprofit.
Drept urmare, dacă nu aveți alte opțiuni, vă adresăm rugămintea de a redirecționa 3,5% din impozitul anual datorat către organizația noastră.
Redirecționarea a 3,5% din impozitul anual datorat către organizația noastră se poate realiza în două modalități:
1. Completarea formularului 230 în format letric (formularul se poate descărca de mai jos – fișierul „Formular 230 depunere în format letric” sau poate fi obținut de la liderul de sindicat din unitate) și depunerea acestuia la registratura organului fiscal competent, în mod individual sau transmiterea sa prin poștă, cu confirmare de primire, pâna la data de 25 mai 2023.
2. Utilizarea serviciului online ANAF, Spațiul Privat Virtual – dacă dețineți un cont. În acest caz varianta care va fi utilizată este „Formular 230 depunere în format electronic”, pe lângă datele personale solicitate în calitate de persoană fizică (va trebui să alegeți această calitate), va trebui să specificați următoarele date:
Cod de identificare fiscală a entităţii nonprofit / unităţii de cult: 4944354
Denumire entitate nonprofit/unitate de cult: Sindicatul Învățământului Preuniversitar Județul Hunedoara
Cont bancar (IBAN): RO61BRDE220SV04335002200
De asemenea, va trebui precizat procentul redirecționat, fără a preciza suma (în măsura în care nu cunoașteți cuantumul acesteia). La final va trebui să validați formularul (butonul verde), după care îl veți putea semna electronic și transmite.
Informații privind sumele colectate din această sursă, dar și alte informații despre situația financiară a S.I.P. Județul Hunedoara, pot fi consultate pe site la rubrica DESPRE NOI/SITUAȚII FINANCIARE.
Potrivit deciziilor adoptate în cadrul Conferințelor Județene ale S.I.P. Județul Hunedoara, sumele colectate din această sursă au fost acumulate, decizia privind utilizarea acestora urmând să fie adoptată, la momentul oportun, după consultarea membrilor de sindicat și în scopul hotărât de aceștia.
Instrucțiuni de completare formular 230 pentru depunere în format letric:
1. Se completează secțiunea I a formularului cu datele personale.
2. În secțiunea II.2. se poate bifa distribuirea sumei pe o durată de 2 ani.
3. Se semnează formularul, în partea de jos, la „Semnătură contribuabil”.
Puteți semna și electronic formularul astfel:
- Se deschide formularul în Adobe Reader;
- Alegeți editare – marcat cu semnul grafic al unui pix – și optați pentru Fill & Sign sau, în funcție de varianta de Adobe Reader, se selectează opțiunea (care este posibil să apară deja pe bara de instrumente orizontală spre dreapta) „Semnare document prin introducerea sau desenarea unei semnături” (redată sub forma unui stilou);
- În caseta de dialog care se deschide, desenați semnătura (este posibil inclusiv cu mouse-ul) sau încărcați o imagine cu aceasta în măsura în care o aveți salvată).
Numărul
curent |
Titlul
documentului |
Dimensiune
(octeți) |
Extensia
documentului |
Data
atașării |
1 | Formular 230 depunere în format electronic | 147.873 | APPLICATION/PDF | 2022-02-23 13:58:50 |
2 | Formular 230 depunere în format letric | 172.407 | APPLICATION/PDF | 2022-02-23 13:58:21 |