Prin Ordinul M.E.C. 3986/2025 a fost aprobată Metodologia-cadru privind tipul programelor pentru dezvoltare în cariera didactică, asigurarea calității programelor și sistemul de acumulare a creditelor ECTS pentru cadrele didactice din învățământul preuniversitar.
Metodologia reglementează tipul programelor pentru dezvoltare în cariera didactică și cadrul general, instituțional, conceptual și procedural de asigurare a calității programelor pentru dezvoltare în cariera didactică.
Pentru recunoașterea competențelor profesionale ale personalului didactic din învățământul preuniversitar, formate și dezvoltate prin programe și activități de formare continuă, prin parcurgerea etapelor de evoluție în carieră, precum și prin celelalte activități de formare prevăzute în Legea învățământului preuniversitar (189/2023) se utilizează Sistemul european de credite transferabile (ECTS).
Evaluarea și validarea rezultatelor participării personalului didactic la diferite programe și forme de organizare a formării în cariera didactică se realizează prin sistemul de acumulare a creditelor ECTS, prin corespondență cu creditele profesionale transferabile (CPT), pe baza evaluării competențelor și a recunoașterii rezultatelor învățării, asigurând flexibilitate și transparența rutelor de formare în contexte variate: formale, nonformale și informale.
Metodologii se referă la următoarele aspecte:
- categorii de programe pentru dezvoltare în cariera didactică și condiții generale de acreditare;
- implementarea programelor pentru dezvoltare în cariera didactică;
- comisia specializată de acreditare;
- aplicarea Sistemului european de credite transferabile (ECTS) în procesul de evaluare, recunoaștere a competențelor dezvoltate și a rezultatelor învățării în cadrul programelor pentru dezvoltare în cariera didactică.
Alte detalii privind dezvoltarea carierei didactice pot fi consultate pe site-ul nostru la rubrica:
JURIDIC – LEGISLAȚIE – RAPORTURI DE MUNCĂ – CARIERA DIDACTICĂ.
https://nou.siphd.ro/?a=2433&q=3&r=34
Linkuri directe:
Legea învățământului preuniversitar
https://nou.siphd.ro/?a=2432&q=2&r=9
Metodologia-cadru privind tipul programelor pentru dezvoltare în cariera didactică
https://nou.siphd.ro/f/2025/00000040539.pdf
Metodologia de acordare a creditelor transferabile în învățarea pe tot parcursul vieții
https://nou.siphd.ro/f/2025/00000040540.pdf
Procedura specifică - anexa 2 la nota 4663/2022
privind recunoaștere și echivalare în credite profesionale transferabile a competențelor dobândite în cadrul programelor pentru dezvoltare profesională continuă complementare
https://nou.siphd.ro/f/2022/00000038784.pdf
Procedura specifică - anexa 2 la nota 4663/2022
privind recunoașterea și echivalarea în credite profesionale transferabile a competențelor dobândite în cadrul programelor pentru abilitare funcțională
https://nou.siphd.ro/f/2022/00000038783.pdf
NOTA nr. 4663 din 19 septembrie 2022
Baza legală:
ORDONANȚĂ DE URGENȚĂ nr. 8 din 18 februarie 2009 privind acordarea voucherelor de vacanță;
HOTĂRÂRE de GUVERN nr. 215 din 4 martie 2009 pentru aprobarea NORMELOR METODOLOGICE privind acordarea tichetelor de vacanță.
Actele normative menționate, în formele completate prin alte acte normative și aplicabile astăzi, sunt publicate pe site-ul organizației (https://nou.siphd.ro/) la rubrica:
JURIDIC – LEGISLAȚIE – LEGISLAȚIE SALARIZARE – Indemnizații/vouchere,
link direct:
https://nou.siphd.ro/?a=2434&q=4&r=40
Cine poate primi vouchere de vacanță?
- Personalul din instituțiile publice ale cărui salarii de bază nete din luna anterioară acordării acestora sunt de până la 8.000 lei;
- Personalul din instituțiile publice care optează pentru acordarea voucherelor de vacanță și își exprimă în scris angajamentul, conform modelului publicat.
(declarație pe propria răspundere - https://nou.siphd.ro/?a=2434&q=4&r=40).
Cuantumul voucherelor de vacanță în anul 2025
- 800 de lei pentru achiziționarea de pachete de servicii turistice în valoare de cel puțin 1.600 lei.
Ce avem de făcut în perioada actuală?
Salariații care optează pentru acordarea voucherelor de vacanță își vor exprima în scris angajamentul (prin completarea declarației menționate anterior).
Alte detalii după apariția precizărilor de la Ministerul Educației și Cercetării.
Luni, 19 mai a.c., a avut loc ședința de lucru a Consiliului de Administrație al Inspectoratului Școlar Județean Hunedoara.
Pe ordinea de zi au fost înscrise următoarele probleme:
I. Solicitări de la unități de învățământ
II. Diverse
În cadrul ședinței au fost luate următoarele hotărâri:
I. Se aprobă solicitările unităților de învățământ, conform Anexei 1.
II. Diverse:
1. Se aprobă desemnarea Liceului cu Program Sportiv „Cetate” Deva și Liceului Tehnologic Energetic „Dragomir Hurmuzescu” Deva drept centre de concurs pentru examenul de titularizare 2025.
2. Se aprobă relocarea elevilor de la Școala Primară Reea la Școala Primară Păclișa.
3. Se aprobă încheierea contractului pentru programul de înregistrare electronică și plata acestuia din venituri proprii.
Anexele la care se face referire în articol sunt postate la rubrica ISJ HUNEDOARA - CONSILIUL DE ADMINISTRAȚIE.
Structura I.S.J. Hunedoara, în conformitate cu art. 95 din Legea nr. 1/2011 a educației naționale, este stabilită prin ordin de ministru.
Inspectori Școlari Generali
MARIA ȘTEFĂNIE - inspector școlar general
ADRIANA ALMĂȘAN - inspector școlar general adjunct
SZASZ-BARRA ZSOFIA - inspector școlar general adjunct
Inspectori școlari
ARMEAN LENUȚA | Inspector școlar pentru management instituțional |
BASA VALERIU GABRIEL | Inspector școlar pentru religie (0,5) |
BAUMAN CRISTINA | Inspector școlar pentru biologie și chimie (0,5 + 0,5) |
BĂLICI CLAUDIA | Inspector școlar pentru proiecte educaționale (0,5) Inspector școlar pentru învățământul special (0,5) |
BERBECEANU GABRIELA NICOLETA | Inspector școlar pentru educație timpurie |
BEȘLEAGĂ CAMELIA LARISA | Inspector școlar pentru managementul resurselor umane |
BÎSCĂ MIRELA | Inspector școlar pentru geografie (0,5) |
BRATU ALINA | Inspector școlar pentru istorie cu atribuții suplimentare în fișa postului pentru discipline socio-umane (0,5) |
BUFNEA DANIELA MARIANA | Inspector școlar pentru dezvoltarea resursei umane |
BUZATU CARMEN | Inspector școlar pentru educație permanentă, alternative educaționale și învățământ particular (0,5) |
CIOARĂ DANA LUIZA | Inspector școlar pentru învățământ tehnic și profesional |
COBORI SORINA | Inspector școlar pentru activități extrașcolare (0,5) |
COMAN BRÎNDUȘA | Inspector școlar pentru informatică (0,5) |
CORNEA CRISTINA | Inspector școlar pentru limbi moderne |
DIMULESCU RODICA | Inspector școlar pentru management instituțional |
HOLHOȘ VIOREL COSMIN | Inspector școlar pentru matematică |
HUMEL ROBERT | Inspector școlar pentru arte (0,5), inspector școlar pentru romi (0,5) |
HURGOIU LUMINIȚA DANA | Inspector școlar pentru învățământ primar |
LAZĂR MIHAI DANIEL | Inspector școlar pentru fizică (0,5) |
MANOLEA MIHAELA | Inspector școlar pentru management instituțional |
MATHE IMOLA | Inspector școlar pentru minorități naționale (0,5) |
POPA SORINA | Inspector școlar pentru educație fizică și sport |
ȚENE FLORI SIMONA | Inspector școlar pentru limba și literatura română (cu atribuții suplimentare în fișa postului pentru latină) |
VASIU CLAUDIA DORINA | Inspector școlar pentru managementul resurselor umane |
Personal contractual
MIERTOIU MARIANA | contabil șef |
NISTOR ION | consilier juridic |
CIOARĂ MARIUS | auditor intern |
DAFIN COSMIN | auditor intern |
BOGDAN ELENA | șef serviciu |
BĂLĂCEANU GABRIELA | consilier |
CIOSA ADINA | consilier |
COSTAR MIRELA | consilier |
FODOR IOANA | consilier |
GAVRILESCU CRISTINA | consilier |
IGĂRELU RĂZVAN | consilier |
MARCU ECATERINA | consilier |
MURESAN OANA | consilier |
NEGRUȚIU BOGDAN CĂTĂLIN | consilier |
NUȚU STANCIU LUCIA MONICA | consilier |
TAWIL LAURA | consilier |
COLCERIU BOBOTEAN FLORIN | referent |
MARIAN LACRAMIOARA | referent |
ANDRAS ADRIAN | șofer |
HENTI DORIN | șofer |