Agenția de turism SIP TOUR, agenție la care SIP Județul Hunedoara este acționar unic, vă oferă un produs propriu care tinde să devină brand propriu: „Excursiile în Europa”. De această dată se propune un circuit printre „Castelele Bavariei”
Perioada: 04.08.2025 – 09.08.2025 / 5 nopți
Preț: 680 euro / persoana / loc în camera dublă
Servicii incluse:
- Transport 40 locuri pe ruta Deva – Salzburg – Munchen – Budapesta - Deva;
- Cazare 2 nopți cu mic dejun la Salzburg;
- Cazare 2 nopți cu mic dejun la München;
- Cazare 1 noapte cu mic dejun la Budapesta;
- Asigurare medicală;
- Însoțitor din partea agenției.
Servicii neincluse:
- Intrările la obiectivele turistice;
- Alte mese în afara de micul dejun.
Rezervări:
Telefonic sau whatsapp la: 0769 019 852
e-mail: turism@siphd.ro
Condiții de plată; penalizări în caz de renunțare:
- la rezervare se achită un avans de 30%, iar restul până la data de 04.07.2025:
- în caz de anulare, penalizarea este de 30% de la rezervare până la data de 04.07.2025, iar după aceasta data penalizarea este de 100%.
Detalii program:
Ziua I: 04.08.2025
Deplasare pe ruta Deva – Salzburg unde ne vom caza.
Ziua a II-a: 05.08.2025
După micul dejun, tip bufet, plecam spre Eagle’s Nest (Cuibul Vulturului lui Hitler). Este o cabană construită pe vârful stâncos Kehlstein, la 1834 m înălțime, aproape de orașul Berchtesgaden, în sud-est-ul Germaniei, chiar la granița cu Austria. A fost finanțată de partidul nazist și construită în 13 luni între 1937 și 1938. Construcția și drumul de acces au costat în jur de 150 milioane de euro (adaptați la inflație); 5 tuneluri și o curbă în ac de păr.
După această vizită ne îndreptam spre portul Prien. Vom traversa cu vaporul Lacul Chiemsee (Schifffahrt) spre Palatul Herrenchiemsee. Palatul este situat pe cea mai mare dintre cele trei insule ale lacului. Vizita cuprinde muzeul dedicat Regelui Lebădă, palatul și grădina.
Spre seara ajungem in Salzburg și avem timp liber pentru plimbare sau cina.
Ziua a III-a: 06.08.2025
Servim micul dejun și plecăm spre Munchen unde ajungem în jurul prânzului. Într-un tur pietonal al centrului istoric vom vedea Piața Odeon cu Logia Eroilor și Biserica Teatinilor, Palatul Rezidenz, Piața centrală, Marienplatz, catedrala, Biserica Sf. Petru și vestita stradă de shopping Kaufingerstrasse.
Timp liber pentru cumpărături și cină.
Ziua a IV-a: 07.08.2025
După micul dejun ne vom îndrepta cu autocarul spre Schwangau pentru a vizita Castelul Hohenschwangau, locul unde a copilărit regele Ludwig al II-lea, și Castelul Neuschwanstein, castelul de vis al Regelui Lebădă, întruchipare a legendelor germanice și a lumii create de compozitorul Richard Wagner, sursă de inspirație pentru castelul de basm din Disneyland.
Dacă timpul rămas la dispoziție ne mai permite vom merge la Palatul Linderhof.
Plecare spre hotel si timp liber.
Ziua a V-a: 08.08.2025
Servim micul dejun. Plecăm spre Budapesta.
În drumul nostru vom opri pentru a vizita Melk Abbey. Ridicată în 1089 pe un deal stâncos ce tronează deasupra Dunării, abația a fost inclusă în anul 2000 pe lista obiectelor de patrimoniu gestionate de UNESCO. Aici se află și o importantă colecție de manuscrise și cărți vechi păstrate într-o biblioteca impresionantă.
După ce ne-am delectat cu frumusețile locului ne îmbarcăm în autocar și ne îndreptăm spre Budapesta unde ne vom caza.
Timp liber pentru plimbare si cina.
Ziua a VI-a: 09.08.2025
Mic dejun după care plecăm într-un scurt tur pietonal.
Ne îmbarcăm și plecăm spre Romania. Ajungem in cursul serii la Deva.
Baza legală:
ORDONANȚĂ DE URGENȚĂ nr. 8 din 18 februarie 2009 privind acordarea voucherelor de vacanță;
HOTĂRÂRE de GUVERN nr. 215 din 4 martie 2009 pentru aprobarea NORMELOR METODOLOGICE privind acordarea tichetelor de vacanță.
Actele normative menționate, în formele completate prin alte acte normative și aplicabile astăzi, sunt publicate pe site-ul organizației (https://nou.siphd.ro/) la rubrica:
JURIDIC – LEGISLAȚIE – LEGISLAȚIE SALARIZARE – Indemnizații/vouchere,
link direct:
https://nou.siphd.ro/?a=2434&q=4&r=40
Cine poate primi vouchere de vacanță?
- Personalul din instituțiile publice ale cărui salarii de bază nete din luna anterioară acordării acestora sunt de până la 8.000 lei;
- Personalul din instituțiile publice care optează pentru acordarea voucherelor de vacanță și își exprimă în scris angajamentul, conform modelului publicat.
(declarație pe propria răspundere - https://nou.siphd.ro/?a=2434&q=4&r=40).
Cuantumul voucherelor de vacanță în anul 2025
- 800 de lei pentru achiziționarea de pachete de servicii turistice în valoare de cel puțin 1.600 lei.
Ce avem de făcut în perioada actuală?
Salariații care optează pentru acordarea voucherelor de vacanță își vor exprima în scris angajamentul (prin completarea declarației menționate anterior).
Alte detalii după apariția precizărilor de la Ministerul Educației și Cercetării.
Miercuri, 14 mai 2025, a avut loc ședința Biroului Executiv S.I.P. Județul Hunedoara. La ședință au participat 12 lideri de zonă, președintele și consilierul juridic al organizației.
Ordinea de zi a ședinței a cuprins următoarea problematică: informare privind probleme profesionale și sindicale; probleme organizatorice; probleme diverse ridicate de liderii de sindicat prezenți.
Materialele suport folosite în cadrul ședinței au fost: HG 400/2025 (vouchere de vacanță); Ordin M.E.C. 3781/2025 (monitorizarea audio-video); Instrucțiune M.E.C. (programele „Școala altfel” și „Săptămâna verde”); Situații financiare martie și aprilie 2025; Situații statistice mai 2025; Oferta SIP Tour.
În cadrul ședințelor au fost abordate problemele de actualitate, insistându-se în special pe următoarele aspecte:
1. Acordarea voucherelor de vacanță
Actele normative care reglementează acest aspect, în formele completate prin alte acte normative și aplicabile astăzi, sunt publicate pe site-ul organizației (https://nou.siphd.ro/) la rubrica: JURIDIC – LEGISLAȚIE – LEGISLAȚIE SALARIZARE – Indemnizații/vouchere, link direct:
https://nou.siphd.ro/?a=2434&q=4&r=40
Poate primi vouchere de vacanță personalul din instituțiile publice ale cărui salarii de bază nete din luna anterioară acordării acestora sunt de până la 8.000 lei și care optează pentru acordarea voucherelor de vacanță și își exprimă în scris angajamentul, conform modelului publicat.
(declarație pe propria răspundere - https://nou.siphd.ro/?a=2434&q=4&r=40).
Cuantumul voucherelor de vacanță în anul 2025 va fi de 800 de lei pentru achiziționarea de pachete de servicii turistice în valoare de cel puțin 1.600 lei.
Salariații care optează pentru acordarea voucherelor de vacanță își vor exprima în scris angajamentul (prin completarea declarației menționate anterior).
Alte detalii după apariția precizărilor de la Ministerul Educației și Cercetării.
2. Monitorizarea audio-video în cadrul unităților de învățământ preuniversitar
Procedura a fost aprobată prin Ordinul M.E.C. 3781/2025. Scopul supravegherii prin mijloace audio-video: asigurarea pazei și protecției persoanelor și bunurilor, prevenirea actelor de violență fizică și/sau psihică. Dispozitivele de supraveghere sunt configurate în circuit închis și nu permit accesul la înregistrări din afara unității. Înregistrările pot fi folosite NUMAI în scopul cercetării cazurilor de violență fizică sau psihică, respectiv a cazurilor ce vizează protecția bunurilor și valorilor din spațiul școlar.
Alte detalii (condiții de legitimitate, unde pot fi instalate, perioada de stocare a înregistrărilor, obligațiile unității, accesul la înregistrări) pot fi consultate în actul menționat, aici:
https://nou.siphd.ro/f/2025/00000040531.pdf
3. Instrucțiuni privind programele „Școala altfel” și Săptămâna verde”
Programele educaționale „Școala altfel" și „Săptămâna verde" sunt parte integrantă a procesului instructiv-educativ și sunt destinate desfășurării de activități didactice cu caracter aplicativ, menite să sprijine aprofundarea și consolidarea cunoștințelor dobândite de elevi în cadrul disciplinelor de studiu.
Detalii aici: https://nou.siphd.ro/f/2025/00000040532.pdf
4. Gradația de merit, sesiunea 2025
Activitățile din cadrul concursului sunt în plină desfășurare. Au fost elaborate fișele de (auto)evaluare, s-a aprobat numărul de locuri alocat fiecărei categorii de personal/discipline, iar în prezent se desfășoară analiza dosarelor de către consiliu consultativ al disciplinei. S.I.P. Județul Hunedoara a delegat observatori pentru fiecare disciplină.
Alte detalii (Metodologia, Procedura I.S.J. Hunedoara, Graficul acțiunilor, numărul de locuri, fișele de evaluare) pot fi consultate aici: https://nou.siphd.ro/?a=2433&q=3&r=47&e=2025
5. Probleme organizatorice/diverse
Situații financiare pentru lunile martie și aprilie și situații statistice pentru luna mai.
Toate materialele utilizate în cadrul ședinței se regăsesc la rubrica S.I.P. HUNEDOARA / Activitate / Biroul Executiv
link direct: https://nou.siphd.ro/?a=3121&t=2025
Prin O ME nr. 3051 din 11 ianuarie 2024, publicat în Monitorul Oficial din data de 19 ianuarie, a fost aprobată Procedura pentru completarea declarațiilor de interese de către personalul didactic de predare.
Astfel, această procedură, care descrie etapele ce trebuie parcurse la nivelul unității de învățământ preuniversitar în vederea completării, depunerii, înregistrării, transmiterii, rectificării și publicării declarațiilor de interese de către personalul didactic de predare, adoptată în baza prevederilor art. 169 alin. (3) și (4) din Legea învățământului preuniversitar nr. 198/2023, cu modificările și completările ulterioare, stabilește obligativitatea ca personalul didactic de predare să declare în scris, pe propria răspundere, sub sancțiunile prevăzute de Codul penal pentru falsul în declarații, că nu desfășoară activități de pregătire suplimentară contra cost pentru elevii de la clasa/clasele la care este încadrat în anul școlar în curs.
Etapele implementării anuale a procedurii sunt următoarele:
1. Desemnarea la nivelul fiecărei unități de învățământ a unei persoane responsabile pentru declarațiile de interese;
2. Depunerea până la data de 31 decembrie a fiecărui an a declarației de interese de către personalul didactic de predare, cei angajați ulterior acestei date având obligația de a depune declarația în termen de 5 zile de la angajare; cadrele didactice încadrate în două sau mai multe unități de învățământ completează o singură declarație de interese, pe care o depune la fiecare unitate de învățământ;
3. Responsabilul pentru declarațiile de interese le înregistrează în Registrul declarațiilor de interese, eliberând deponentului o dovadă de primire;
4. Responsabilul pentru declarațiile de interese și directorul unității de învățământ au obligația verificării concordanței informațiilor specificate în declarațiile de interese cu proiectul și planul de încadrare, respectiv cu cerințele legale de completare;
5. În caz de constatare a unor neconcordanțe în cerințele legale de completare, responsabilul pentru declarațiile de interese întocmește o adresă de rectificare a declarațiilor de interese în termen de 10 zile de la primirea declarațiilor;
6. Rectificarea declarațiilor de interese de către personalul didactic de predare căruia i s-a transmis adresa de rectificare, prin completarea unei noi declarații, se face în termen de cel mult 30 de zile de la transmiterea adresei; rectificarea declarației de interese poate fi inițiată și de către personalul didactic de predare, în termen de 40 de zile de la depunerea inițială;
7. Responsabilul pentru declarațiile de interese întocmește, până la data de 1 februarie a anului în curs, lista cu personalul didactic de predare care nu a depus în termen și/sau care a depus cu întârziere declarațiile de interese, însoțită de punctele de vedere primite din partea acestuia;
8. Declarațiile de interese sunt publice, responsabilul de la nivelul unității de învățământ având obligația de a le publica pe site-ul unității de învățământ (cu anonimizarea datelor personale, cu excepția numelui și prenumelui).
Lăsând de o parte contribuția acestui ordin la „marea hârțăgoreală” care bântuie educația românească în ultimele decenii, de a cărei cronicizare ne-am convins deja, cu atât mai mult cu cât toate campaniile de debirocratizare nu au făcut decât să amplifice maldărele de hârtii ce se cer realizate, ca și cum simpla sancționare a nerespectării legii nu ar fi de ajuns, procedura ce urmează a fi implementată este suficient de clară pentru a nu lăsa loc la prea multe interpretări.
Și totuși, sunt numeroși cei care nu ratează niciun prilej pentru a se arăta „mai catolici decât Papa”, în așa mod că în pofida faptului că articolul 4 al ordinului de ministru prevede în mod expres că acesta intră în vigoare începând cu 1 februarie, există deja unități de învățământ în care au fost deja numiți responsabili pentru declarațiile de interese și se solicită depunerea acestora de către cadrele didactice (aflându-ne încă în ianuarie).
Limitându-ne la a pune astfel de exemple doar pe seama excesului de zel, semnalăm faptul că toate deciziile anterioare lui 1 februarie în această privință nu au niciun temei juridic.
Totodată, ținând seama de data intrării în vigoare a ordinului de ministru, de succesiunea etapelor și de termenele precizate, este evident că implementarea sa efectivă nu poate privi decât anul următor.
Ca atare, subliniem că procedura trebuie derulată nu mai devreme de 1 februarie 2024, ceea ce înseamnă că obligativitatea depunerii declarațiilor devine opozabilă cadrelor didactice abia după debutul anului școlar 2024-2025, în baza încadrării corespondente.