În cadrul manifestărilor denumite generic „Săptămâna educației 2024”, în perioada 1-31 octombrie, se va organiza, la Galeria Națională de Artă „Forma” din Deva, Salonul Județean „ProfArt”.
Acesta are drept scop să aducă în atenția publicului colegii profesori care îmbină activitatea la catedră cu preocuparea pentru artele vizuale.
Tema ediției din acest an: „eleganța culorii”.
Înscrierea, cu maxim trei lucrări, în tehnici și dimensiuni la libera alegere a creatorului, se va realiza prin depunerea lucrărilor la sediul I.S.J. Hunedoara (str. Gheorghe Barițiu nr. 2) – Robert Humel, în perioada 01-30 septembrie 2024.
Pe spatele fiecărei lucrări se vor preciza titlul lucrării, dimensiunile, tehnica, anul realizării, numele și prenumele cadrului didactic, școala, localitatea, însoțite de datele de contact (telefon și e-mail).
Anterior depunerii lucrărilor se va transmite la adresa de e-mail siphunedoara@gmail.com cel puțin câte o imagine de calitate superioară pentru fiecare lucrare (însoțită de datele tehnice ale lucrării), precum și o scurtă autoprezentare a creatorului.
Vernisajul Salonului Județean „ProfArt”, sub patronajul S.I.P. Județul Hunedoara, se va realiza, în cadrul manifestărilor „Săptămâna educației”, vineri, 4 octombrie 2024.
Curatorul expoziției: Robert Humel.
Afiș: „ProfArt 2024 – eleganța culorilor”
În perioada 4-11 octombrie 2024, S.I.P. Județul Hunedoara va organiza, în cadrul manifestărilor din „Săptămâna educației”, a X-a ediție a concursului de manuscrise „Magister”.
Concursul de manuscrise se adresează membrilor de sindicat S.I.P Județul Hunedoara și se desfășoară în cadrul a trei secțiuni:
1. Manuscrise cu tematică educațională (manuale, auxiliare didactice, metodică, pedagogie etc.);
2. Literatură de specialitate (cercetare științifică, tratate, studii etc.);
3. Literatură (proză, poezie).
Concursul se finalizează prin publicarea, în cadrul fiecărei secțiuni, a unei lucrări inedite. Tipărirea volumelor va începe imediat după jurizare (decizia juriului va fi suverană, definitivă și irevocabilă).
Lansarea volumelor a se va realiza în cadrul manifestărilor „Săptămâna educației” (04.10.2024 -11.10.2024) organizate de S.I.P. Județul Hunedoara.
Condiții de participare: manuscrisul va fi depus atât în format electronic (într-o formă editabilă), cât și în format print (letric) la sediul S.I.P. Județul Hunedoara (Deva, str. Gheorghe Barițiu nr. 2, corp B, mansardă), însoțit de datele de identificare ale autorului/autorilor (nume, prenume, adresă, unitatea școlară, telefon, e-mail).
Termen de depunere a manuscriselor: 30 august 2024
Afiș „Magister” 2024
Luni, 22 iulie a.c., a avut loc ședința de lucru a Consiliului de Administrație al Inspectoratului Școlar Județean Hunedoara.
Pe ordinea de zi au fost înscrise următoarele probleme:
I. Solicitări de la unități de învățământ
II. Diverse
În cadrul ședinței au fost luate următoarele hotărâri:
I. Se aprobă solicitările unităților de învățământ, după cum urmează:
a) Liceul Tehnologic „Matei Corvin” Hunedoara - se acordă aviz organizare concurs 1 post paznic.
II. Diverse:
1. Se aprobă schimbarea centrului de examen pentru definitivat de la Liceul de Arte „Sigismund Toduță” Deva la Liceul cu Program Sportiv „Cetate” Deva.
2. Se aprobă Procedura operațională privind repartizarea preșcolarilor/ antepreșcolarilor, etapa de ajustări.
3. Se aprobă 2 cereri de pensionare anticipată a unor cadre didactice, începând cu data de 01.08.2024.
4. Se acordă aviz pentru eliberarea actelor de studii, după cum urmează:
a. diplomă bacalaureat, promoția 2008;
b. diplomă bacalaureat, promoția 2003.
5. Se aprobă recuperarea programului de lucru din ziua de 16.08.2024 prin prelungirea programului de lucru cu 30 de minute dimineața și 30 de minute după amiaza în intervalul 01-08.08.2024.
Anexele la care se face referire în articol sunt postate la rubrica ISJ HUNEDOARA–CONSILIUL DE ADMINISTRATIE.
Prin O ME nr. 4112/28.04.2023 a fost aprobată Metodologia și criteriile privind acordarea gradației de merit personalului didactic din învățământul preuniversitar de stat în sesiunea 2023.
Actul normativ din acest an în ceea ce privește obținerea gradației de merit aduce doar modificări minore din punct de vedere procedural, cele mai relevante ținând de:
- accesul membrilor comisiei de evaluare la dosarele candidaților doar în cadrul ședințelor de evaluare;
- confidențialitatea informațiilor din dosarele candidaților;
- prevederea expresă a accesului observatorilor la dosarele candidaților, indiferent de formatul acestora.
Modificări mai relevante sunt de semnalat în ceea ce privește conținutul criteriilor și subcriteriilor, respectiv a punctajelor maxime posibil a fi acordate, deși adesea este vorba doar despre o reorganizare/reformulare a subcriteriilor, respectiv redistribuire a punctajelor.
Astfel, subliniem (ne limităm la fișa sintetică de (auto)evaluare pentru cadrele didactice din învățământul gimnazial, liceal, profesional, postliceal, modificările semnalate regăsindu-se, după caz și specific, cu precădere în fișele personalului de execuție, și în celelalte fișe de evaluare) următoarele:
1. reducerea punctajului acordat pentru criteriul 1 cu 10 puncte, acestea fiind realocate criteriului nr. 4;
2. reformularea subcriteriului 1. b) și defalcarea acestuia în două subcriterii;
3. diminuarea punctajului acordat subcriteriului 1. c) cu 5 puncte;
4. reformularea criteriului 1. g), defalcarea acestuia în șase subpuncte și diminuarea punctajului acordat cu 5 puncte;
5. reformularea criteriului 1. h), eliminarea unor prevederi, acestea fiind preluate la alte subcriterii;
6. introducerea unui nou punct, i.6), la subcriteriul 1. i);
7. completarea subcriteriului 2. c) (elaborarea de programe școlare pentru discipline opționale noi, însoțite de suportul de curs);
8. alocarea unui punct suplimentar subcriteriului 2. d);
9. diminuarea punctajului cu un punct la subcriteriul 2. f), eliminarea unor activități (coordonator CJAP/CLI), respectiv introducerea activității de coordonator pentru proiecte și programe educative școlare;
10. eliminarea posibilității certificării de către director a activităților de la subcriteriul 2. g):
11. reducerea punctajului acordat cu 3 puncte la subcriteriul 2. h);
12. suplimentarea punctajului acordat cu 3 puncte la subcriteriul 2. i);
13. completarea punctelor de la subcriteriul 3. a) cu exemple de activități;
14. reformularea subcriteriului 3. b), inclusiv în ceea ce privește punctele sale;
15. diminuarea punctajului la subcriteriul 3. c) cu un punct și diversificarea activităților punctate;
16. suplimentarea punctajului acordat subcriteriului 3. d) cu un punct;
17. creșterea punctajului acordat criteriului nr. 4 cu 10 puncte;
18. creșterea punctajului acordat subcriteriului 4. a) cu 7 puncte și detalierea acestuia în cadrul a trei puncte (subcriteriul se referă la proiectele cu finanțare nerambursabilă, face diferența între diferitele calități în cadrul acestora și se subliniază caracterul neremunerat al acestora);
19. eliminarea vechiului subcriteriu 4. b) (progresul semnificativ în dotarea unității de învățământ), înlocuindu-se cu posibilitatea punctării sponsorizărilor și a finanțărilor extrabugetare (pentru un maxim de 4 puncte);
20. suplimentarea punctajului acordat subcriteriului 4. c) cu 2 puncte.
Ținând seama de întârzierea cu care a fost adoptat în acest an ordinul de ministru, calendarul concursului este unul destul de strâns:
1. 8-9 mai 2023: detalierea punctajelor aferente criteriilor de către comisia paritară, stabilirea numărului gradațiilor de merit și a punctajului minim pe categorii de personal/domenii;
2. 10-11 mai 2023: aprobarea numărului de locuri, în baza hotărârii comisiei paritare, de către consiliul de administrație al inspectoratului școlar;
3. 12-22 mai 2023: depunerea dosarelor de către candidați la secretariatul unității/instituției de învățământ;
4. 23-24 mai 2023: depunerea dosarelor de către unitățile de învățământ la secretariatul inspectoratului școlar;
5. 25 mai-16 iunie 2023: analiza dosarelor, evaluarea dosarelor, aprobarea listei punctajelor acordate;
6. 19-21 iunie 2023: depunerea contestațiilor și stabilirea numărului gradațiilor de merit ce pot fi redistribuite;
7. 22 iunie-4 iulie 2023: soluționarea contestațiilor și validarea rezultatelor finale;
8. până la 7 iulie 2023: înaintarea listelor către Ministerul Educației;
9. până la 9 august 2023: emiterea ordinului de ministru.
Transmițând succes tuturor candidaților la concursul pentru obținerea gradației de merit din acest an, S.I.P. Județul Hunedoara se va implica, în conformitate cu prevederile legale, prin intermediul observatorilor desemnați, în toate etapele ce urmează a se desfășura.
Pentru alte detalii puteți consulta Metodologia și Graficul activităților pe site, la rubrica: JURIDIC – LEGISLAȚIE – RAPORTURI DE MUNCĂ – GRADAȚIA DE MERIT sau aici: https://nou.siphd.ro/?a=2433&q=3&r=47&e=2023.