Noi suntem
SINDICATUL ÎNVĂȚĂMÂNT PREUNIVERSITAR JUDEȚUL HUNEDOARA

Agenda

31.03.2021
Conferința anuală a C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara - on line

24.03.2021
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara - Sediul S.I.P. Județul Hunedoara

18.03.2021
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - on line

10.03.2021
Comitetul de supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara - on line

24.02.2021
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara - Sediul S.I.P. Județul Hunedoara

10.02.2021
Comisia de Dialog Social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara - Prefectura Hunedoara

05.02.2021
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - on line

27.01.2021
Comitetul Local de Dezvoltare a Parteneriatului Social Județul Hunedoara

19.01.2021
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

19.01.2021
Comisia de Dialog Social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara

06.01.2021
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret” - on line

06.01.2021
Comisia Paritară de la nivelul I.S.J. Hunedoara - on line

16.12.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

16.12.2020
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

10.12.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - on line

09.12.2020
Ședința C.L.D.P.S. Hunedoara - on line

09.12.2020
Comitetul de Supraveghere C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

28.10.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

20.10.2020
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

20.10.2020
Biroul Executiv al F.S.E. „Spiru Haret”

16.10.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - I.S.J. Hunedoara

01.10.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - I.S.J. Hunedoara

30.09.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

11.09.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - I.S.J. Hunedoara

09-10.09.2020
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

07.09.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - I.S.J. Hunedoara

02.09.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

01.09.2020
Biroul Executiv al F.S.E. „Spiru Haret”

01.09.2020
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

31.08.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - I.S.J. Hunedoara

16.08.2020
Biroul Executiv al F.S.E. „Spiru Haret”

16.08.2020
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

08.07.2020
Comitetul de Supraveghere C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

23.06.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

28.05.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - I.S.J. Hunedoara

27.05.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

14.05.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - I.S.J. Hunedoara

07.05.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - I.S.J. Hunedoara

28.04.2020
Finalizarea lucrărilor Conferinței anuale a C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

24.04.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

24.04.2020
Comitetul de Supraveghere C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

14.04.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

30.03.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

25.03.2020
Conferința anuală a C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

25.03.2020
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

26.02.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

14.02.2020
Biroul Executiv al F.S.E. „Spiru Haret”

14.02.2020
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

10.02.2020
Comisia paritară de la nivelul I.S.J. Hunedoara

05.02.2020
Comisia de dialog social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara

29.01.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

04.12.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

20.11.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

11.09.2019
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

19.06.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

29.05.2019
Conferința de alegeri S.I.P. județul Hunedoara

15.05.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

17.04.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

04.04.2019
Alegeri în organizații de zonă ale S.I.P. Județul Hunedoara: Lupeni, Vulcan, Uricani

27.03.2019
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

27.03.2019
Conferința anuală a C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. județul Hunedoara

27.02.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara



Actualitate

Vaccinare și testare pentru învățare

09.04.2021

image/png, 2080935 octeți

Vineri, 9 aprilie, începând cu ora 15:00, la sala „Spiru Haret” de la Inspectoratul Școlar Județean Hunedoara, s-a derulat, pe durata a aproximativ trei ore, una din etapele campaniei naționale de informare „Vaccinare și testare pentru învățare”. Campania este organizată de Ministerul Educației cu sprijinul Ministerului Sănătății și având ca parteneri inspectoratele școlare, sindicatele din educație, Consiliul Național al Elevilor și Federația Asociațiilor de Părinți.

 

La evenimentul organizat în sistem hibrid au participat, în principal, inspectori, directori, profesori: 37 dintre aceștia față în față și 145 on line, în sistem videoconferință.

 

De remarcat din rândul participanților: domnul Sorin Ion, secretar de stat în Ministerul Educației, doamna Oana Adriana Biriș și domnul Széll Lőrincz, subprefecți în cadrul Instituției Prefectului Județul Hunedoara, domnul Ilie Pârvan și doamna Iolanda Iacob, inspector școlar general, respectiv adjunct, la Inspectoratul Școlar Județean Hunedoara, doamna Diana Cremenașiu, medic epidemiolog la Direcția de Sănătate Publică a Județului Hunedoara, domnul Andrei Dinu, președintele al Federației Asociațiilor de Părinți – Filiala Hunedoara, elevul Nicolas Ciubotariu, vicepreședinte al Consiliului Județean al Elevilor Hunedoara.

 

Evident, principala temă de discuție/dezbatere a fost, cum se poate deduce din titlul articolului, campania de informare privind importanța vaccinării anticovid-19, dar au fost abordate și alte teme specifice educației și acestei perioade.

 

Într-o prezentare cronologică succintă, temele aduse în discuție au fost:

 

Ilie Pârvan, inspector școlar general la Inspectoratul Școlar Județean Hunedoara:

- deschiderea ședinței, prezentarea invitaților și a subiectului principal al dezbaterii.

 

Sorin Ion, secretar de stat în Ministerul Educației:

- mottoul Ministerului și al acțiunii: „cât mai curând, câți mai mulți, la școală în bănci”;

- prezentare generală a campaniei;

- abordează și alte subiecte: Planul Național de Redresare și Reziliență, digitalizarea educației, Programul național pentru creșe, Programul național „Școala după școală”, planurile cadru.

 

Diana Cremenașiu, medic epidemiolog la Direcția de Sănătate Publică a Județului Hunedoara:

- prezentare generală a vaccinurilor folosite în România;

- „vaccinurile sunt benefice”;

- recomandarea de vaccinare pentru toate categoriile de vârstă;

- răspuns la întrebarea reprezentantului părinților: testarea elevilor trebuie făcută în condiții de legalitate, cu acordul părinților.

 

Széll Lőrincz, subprefect la Instituția Prefectului Județul Hunedoara:

- susține vaccinarea; exemplu personal: vaccinat cu Astra-Zeneca.

 

Dan Motântău, director adjunct la Liceul Tehnologic „Hurmuzescu” Deva:

- importanța vaccinării; scăderea ratei incidenței în țările cu procente mari de vaccinare a populației.

 

Demeter Sorin, director la Liceul Tehnologic „Transilvania” Deva:

- testarea elevilor este o problemă: există teste, nu există personal de specialitate.

 

Liga Adrian, director la Liceul cu Program Sportiv „Cetate” Deva:

- costurile generate de testarea sportivilor din loturile de performanță.

 

Rusu Paul, președinte al Sindicatului Învățământ Preuniversitar Județul Hunedoara:

- susține campania; sindicatele partenere în acest proiect;

- lipsa de informații bazate pe adevărul științific și competența medicală a generat reticență din partea personalului din educație în privința intenției de vaccinare;

- campania de informare trebuia „să se întâmple” mai devreme și să fie urmată de o campanie de vaccinare pe un culoar preferențial pentru personalul din educație înainte de începerea activităților față în față;

- testarea tuturor elevilor și personalului din educație la întoarcerea din vacanța de sărbători;

- disputa dintre Ministerul Educației și Ministerul Sănătății este observabilă și în opinia publică și trezește neîncredere;

- remarcă privind temele secundare aduse în discuție; evidențiază „datoria” Ministerului și a Guvernului față de profesori: două etape de creștere salarială.

 

Sorin Ion, secretar de stat în Ministerul Educației:

- la nivelul M.E. există bune intenții privind salarizare.

 

Andrei Dinu, președintele al Federației Asociațiilor de Părinți – Filiala Hunedoara:

- personal susține campania și vaccinarea, dar există păreri diferite printre cei pe care îi reprezintă;

- solicită informații privind pregătirea remedială.

 

Nicolas Ciubotariu, vicepreședinte al Consiliului Județean al Elevilor Hunedoara:

- personal susține campania, dar dintr-un sondaj intern rezultă că 58% dintre elevii de liceu nu vor să se vaccineze.

 

Pe lângă tema principală au fost abordate, la inițiativa moderatorilor, și alte teme.

 

Mariana Miertoiu, contabil șef la Inspectoratul Școlar Județean Hunedoara:

- precizări privind plata burselor în județul nostru;

- costurile mari pentru testarea elevilor din CSS/LPS-uri;

- decontarea cheltuielilor pentru transportul elevilor.

 

Sorin Ion, secretar de stat în Ministerul Educației:

- legea referitoare la decontarea navetei elevilor are două prevederi inaplicabile; s-au făcut propuneri pentru modificarea ei.

 

Teodora Vintilă, inspector de specialitate la Inspectoratul Școlar Județean Hunedoara, vicepreședinte al Comisie județene pentru evaluarea națională:

- prezintă situația simulării evaluării naționale la nivelul județului nostru.

 

Gabriela Berbeceanu, inspector de specialitate la Inspectoratul Școlar Județean Hunedoara, vicepreședinte al Comisie județene pentru bacalaureat:

- prezintă situația simulării examenului de bacalaureat la nivelul județului nostru.

 

Anișor Pârvu, director la Colegiul Economic „Emanuil Gojdu” Hunedoara

Ștefan Bogdan, director la Liceul Teoretic „Avram Iancu” Brad

- prezintă situația simulării bacalaureatului în unitățile conduse; aprecieri, concluzii.

 

Alexandru Murar, inspector de specialitate la Inspectoratul Școlar Județean Hunedoara:

- prima generație care termină clasa a VIII-a pe noile planuri cadru; cum vor continua?

 

Iolanda Iacob, inspector școlar general adjunct la Inspectoratul Școlar Județean Hunedoara:

- informații statistice privind funcționarea unităților școlare din județ în diferite scenarii;

- creșterea calității predării online;

- condiționarea înscrierii profesorilor la gradele didactice de participarea la cursuri serioase.

 

Ilie Pârvan, inspector școlar general la Inspectoratul Școlar Județean Hunedoara:

- încheierea dezbaterii; mulțumiri participanților.

 

Sorin Ion, secretar de stat în Ministerul Educației:

- mesaj final: „putem să schimbăm lucruri”.

 

Concluzie: o acțiune care ar putea fi utilă în măsura în care informațiile vor fi diseminate, dar abordarea și a altor teme a „diluat” tema principală și, implicit, scopul principal al evenimentului: promovarea acțiunilor de vaccinare împotriva virusului.

 

Important

Reprogramarea concediilor de odihnă și salarizarea în perioada 2 aprilie - 4 mai 2021

01.04.2021

image/jpeg, 102040 octeți

Ținând cont de situația epidemiologică și de legislația în vigoare, Ministerul Educației a transmis în teritoriu o adresă relativă la reprogramarea concediilor de odihnă ale cadrelor didactice.

 

Astfel, se precizează:

 

1.    cadrele didactice care au în încadrare clase a VIII-a, a XII-a zi și a XIII-a seral și/sau frecvență redusă, în perioada 12 - 29 aprilie 2021, vor fi în activitate; la cerere, aceste cadre didactice pot fi programate în concediu de odihnă doar în zilele în care nu desfășoară activități didactice la aceste clase;

 

2.    cadrele didactice care nu au în încadrare clase a VIII-a, a XII-a zi și a XIII-a seral și frecvență redusă vor fi programate în concediu de odihnă, în perioada 2 aprilie - 4 mai 2021;

 

3.    cadrele didactice din învățământul preșcolar vor fi programate în concediu de odihnă, în perioada 2 aprilie - 4 mai 2021, în situația în care unitățile de învățământ în care sunt încadrate NU organizează activități educative cu copiii, cu prezență fizică, conform punctului 5 al art. 2 din OMEC nr. 3125/2020 privind structura anului școlar 2020 — 2021, cu modificările și completările ulterioare.

 

4.    în perioada 2 aprilie-4 mai 2021, vor fi în activitate:

 

- cadrele didactice nominalizate în comisiile stabilite prin decizii ale directorilor unităților de învățământ, care în această perioadă au planificate activități (de exemplu: înscrierea copiilor în clasa pregătitoare, desfășurarea anchetelor sociale în vederea includerii elevilor în programul „Euro 200” ș.a.);

 

- cadrele didactice a căror prezență se impune în unitatea de învățământ (de exemplu: asigurarea continuității la conducerea unității de învățământ, prezență la ședințele consiliului de administrație stabilite în baza actelor normative în vigoare ș.a.);

 

- cadrele didactice din cadrul CJRAE/CMBRAE implicate în activitățile de evaluare a dezvoltării copiilor în vederea înscrierii la clasa pregătitoare;

 

- cadrele didactice din cluburile sportive școlare implicate în organizarea și desfășurarea competițiilor sportive, precum și cadrele didactice din unitățile conexe implicate în organizarea și desfășurarea activităților deja programate.

 

Aceste cadre didactice vor fi programate în concediu de odihnă în zilele în care nu sunt implicate în activități de tipul celor menționate anterior.

 

În ceea ce privește salarizarea personalului didactic de predare, se fac următoarele precizări:

 

a.     în perioada 12 - 29 aprilie, personalul didactic de predare titular, precum și personalul didactic de predare angajat cu contract individual de muncă pe perioadă determinată sau pe durata viabilității postului didactic, care desfășoară activități de predare în această perioadă, va fi salarizat doar pentru norma didactică de predare aferentă funcției de bază, în situația în care activitățile de predare desfășurate în această perioadă nu depășesc o normă didactică de predare; excepție fac cadrele didactice, care, în perioada 12 - 29 aprilie 2021, desfășoară activități didactice de predare care conduc la depășirea normei didactice de predare aferente funcției de bază, acestea fiind salarizate și în regim de plata cu ora pentru numărul de ore lucrate în perioada respectivă peste norma de bază;

 

b.    în perioada 12-29 aprilie 2021, personalul didactic de predare asociat/pensionat, angajat în regim de plata cu ora, care are în încadrare clase a VIII-a, a XII-a zi sau a XIII-a seral și/sau frecvență redusă, va fi salarizat pentru activitatea prestată la aceste clase, pentru numărul de ore lucrate în perioada respectivă;

 

c.     celelalte cadre didactice care nu se află într-una din situațiile prevăzute la punctele 1 sau 2 vor primi indemnizația aferentă concediului de odihnă, calculată conform prevederilor legale.

 

Ținând seama de toate aceste precizări, dar și de diferitele „interpretări” ale acestora, se cuvine precizat:

 

1.     Reprogramarea concediilor de odihnă afectează, dintre categoriile de personal existente în unitățile de învățământ, doar cadrele didactice;

 

2.     NU există o obligativitate general aplicabilă ca toate cadrele didactice să intre în concediul de odihnă, excepțiile fiind suficient de permisive pentru a permite derularea tuturor activităților care se cer derulate; 

 

3.     Derularea diferitelor activități NU dă dreptul angajatorului de a fragmenta programul cadrelor didactice (de exemplu, o zi în activitate, patru în concediu de odihnă) care derulează activități didactice (punctele 1 și 3 de mai sus), exceptând situațiile precizate la punctul 4;

 

4.     Este posibilă plata cu ora pentru persoanele încadrate în acest regim, după cum se pot plăti ore la plata cu ora peste norma didactică de bază numai în măsura în care se realizează întreaga normă de bază, iar aceste ore exced norma de bază.

 

Totodată, ținând cont de modul în care Ministerul Educației a decis și a transmis aceste precizări relative la reprogramarea concediilor de odihnă și având în vedere neajunsurile pe care aplicația utilizată pentru salarizare în sistemul educațional le dovedește, F.S.E. „Spiru Haret” a transmis o adresă prin care s-a solicitat modificarea Adresei nr. 1970/DGPI/31.03.2021 în conformitate cu legislația în vigoare și după consultarea partenerilor de dialog social.

 

Atașăm acestui articol atât adresa Ministerului Educației, cât și pe cea a F.S.E. „Spiru Haret”.

 

Eveniment

Conferința Anuală a CAR (IFN) SIP Hunedoara

06.04.2021

image/jpeg, 353875 octeți

Conferința Anuală a C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara a fost convocată pentru data de 31.03.2021. Având în vedere instituirea stării de alertă și imposibilitate desfășurării normale a Conferinței, Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara a propus desfășurarea online a activităților Conferinței Anuale 2021.

 

Astfel, cu o lună înainte de data Conferinței, o parte din materialele Conferinței (convocator, comisii de lucru, agenda de lucru, propuneri de modificare a cuantumului împrumuturilor și a dobânzilor la împrumuturi, regulamentul) au fost postate pe site-ul organizației și au fost transmise tuturor liderilor grupelor sindicale prin e-mail. 

 

Cu două săptămâni înainte de data desfășurării Conferinței s-au transmis și celelalte materialele ale Conferinței: Raportul Comitetului de Supraveghere privind activitatea din anul 2020, Raportul financiar contabil și bilanțul pentru anul 2020, Raportul Comisiei de Cenzori privind gestiunea în anul 2020, Delegație, Buletinul de vot special. Toate aceste materiale pot fi consultate/descărcate aici.

 

În data de 31 martie 2021 lucrările Conferinței s-au desfășurat online, în format video-conferință. Au participat 143 delegați din toate unitățile de învățământ unde sunt constituite grupe ale C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara.

 

Conferința C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara a hotărât următoarele:

1. Se aprobă desfășurarea on-line a Conferinței anuale a CAR (IFN) SIP Hunedoara.

2. Se aprobă Raportul de activitate al Comitetului de supraveghere pentru anul 2020.

3. Se aprobă Raportul financiar contabil pentru anul 2020.

4. Se aprobă bilanțul contabil pentru anul 2020.

5. Se aprobă Raportul Comisiei de cenzori pentru anul 2020.

6. Se aprobă reducerea dobânzii reale la împrumuturi tradiționale cu dobândă bonificată (doar pentru membrii S.I.P. Județul Hunedoara) la 3% / an.

7. Se aprobă reducerea dobânzii reale la împrumuturile rapide cu dobândă bonificată (doar pentru membrii S.I.P. Județul Hunedoara)  la 2% pe trei luni.

8. Se aprobă reducerea dobânzii reale la împrumuturile tradiționale fără dobândă bonificată la 10 % / an.

9. Se aprobă reducerea dobânzii reale la împrumuturile rapide fără dobândă bonificată la 5% pe trei luni.

10. Se aprobă creșterea cuantumului maxim al împrumutului clasic la suma de 50.000 lei.

11. Se stabilește perioada maximă de rambursare a împrumutului la 6 ani.

12. Se aprobă creșterea cuantumului maxim al cotizației lunare (contribuția la propriul fond social) la 500 lei.

13. Se stabilește numărul de giranți astfel: 1 girant pentru fiecare tranșă de 10.000 lei împrumutați peste suma care nu este garantată de fondul social și salariul net al persoanei.

14. Se validează componența Comitetului de supraveghere în actuala componență (Baciu Camelia, Colhon Vasilica, Rusu Paul, Stoica Dija, Sturza Crina).

 

Alte detalii privind activitatea C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara: 

- Istoric,

- Statut,

- Conducere,

- Cum poți deveni membru,

- Norme de creditare,

- Forme de împrumut,

- Accesare împrumut,

- Modele documente,
- Conferința de alegeri,

- Conferința anuală,

- Protecția datelor cu caracter personal,

- Contact,

pot fi consultate/descărcate de pe site-ul www.siphd.ro, de la rubrica C.A.R. Hunedoara.

 

18.03.2021
02.03.2021
10.09.2020
DE CE membru de sindicat?
Data articolului: 13.04.2020
Data ultimei actualizări: 11.04.2021
Numărul de vizualizări: 677


Rolul sindicatelor


Principalul rol al sindicatelor constă în apărarea drepturilor și promovarea intereselor membrilor de sindicat, precum și în negocierea unor condiții decente și echitabile de muncă și salarizare.


Toate acestea, inclusiv creșterile salariale, după cum istoria și evoluția societății o arată, nu survin de la sine, ci sunt obținute doar prin demersuri constante, negocieri și uneori o „luptă” susținută.


Nevoia de sindicate


Sindicatul funcționează pe baza unui principiu simplu, și anume că, în vreme ce un angajator poate să ignore părerea unui angajat, dacă toți angajații vorbesc cu o singură voce, angajatorul trebuie să îi ia în seamă.


Sindicatul își încurajează membrii să ia parte la deciziile colective care privesc locul de muncă, iar opiniile și solicitările lor sunt prezentate angajatorului.


În România, sindicatele sunt organizații finanțate doar prin contribuțiile membrilor de sindicat.


Sindicatele sunt independente față de partidele politice și lucrează independent față de stat.


În sindicate, angajații se pot implica pentru a obține drepturi salariale echitabile, condiții de muncă mai bune și un program de lucru echitabil și corect.


Sindicatele pot organiza greve și negocia contracte colective de muncă, precum și acorduri cu angajatorii, valabile la nivel de companie.


Libera asociere sindicală


Drepturile și libertățile sindicale sunt garantate individual, fiecărui angajat, fără discriminare legată de naționalitate, vârstă, gen, religie și fără condiționări prealabile, dar și în mod colectiv, adică sindicatelor constituite.


În România exercitarea dreptului sindical este condiționat de existența unui raport de muncă sau raport de serviciu.


Drepturile și libertățile sindicale fac referire la libertatea de asociere și afiliere sindicală, dreptul la exercitarea activităților sindicale, dreptul la grevă în limitele legii, precum și dreptul de reprezentare la stabilirea condițiilor de muncă prin mandatari (reprezentanții organizației sindicale) în procesul de informare/consultare și negociere colectivă.


Drepturile sindicale garantate de legislația națională în contextul relației/raportului de muncă sunt:

  • dreptul fiecărui salariat de a se asocia liber în sindicat, de a adera la un sindicat deja constituit (adeziuni pe bază de cerere scrisă) sau de a se disocia de sindicat; un număr de 15 salariați la același angajator pot constitui un sindicat. Salariații minori, de la împlinirea vârstei de 16 ani, pot fi membri de sindicat fără acordul reprezentanților legali. Nu se pot asocia în sindicat magistrații, demnitarii aleși și cadrele militare. Cotizația sindicală este deductibilă în limita a 1% din salariul brut și poate fi reținută din salariu la cererea sindicatului doar cu acordul scris al angajatului.
  • dreptul fiecărui salariat de a desfășura activități cu caracter sindical și de a participa la acțiuni sindicale (protest, miting, grevă); Pe durata grevei, este interzisă concedierea angajatului, iar raportul de muncă/raportul de serviciu se suspendă de drept, cu asigurarea plății contribuțiilor sociale.
    dreptul fiecărui membru de sindicat de a alege și a fi ales în conducerea organizației sindicale din care face parte și interzicerea oricăror presiuni sau represalii în legătura cu apartenență la un sindicat ori cu activitatea sindicală prestată.


Relația dintre sindicat și membri, precum și drepturile și obligațiile membrilor de sindicat sunt stabilite prin Statutul propriu al sindicatului, adoptat de membri.


Direcții de acțiune


Sindicatele sunt persoane juridice independente, fără scop patrimonial, constituite în scopul apărării drepturilor membrilor prevăzute în legislația națională, în pactele, tratatele și convențiile internaționale la care România este parte, precum și în contractele individuale și colective de muncă și pentru promovarea intereselor profesionale, economice și sociale ale membrilor. Sindicatele se pot asocia liber în federații și confederații sindicale.


Sindicatele își elaborează autonom statutele de funcționare prin care își stabilesc relația cu membri, modul de organizare, de gestiune și de alegere a liderilor, a activităților, a serviciilor prestate și programul de acțiuni sindicale.


Sindicatele pot asista angajatul la negocierea și încheierea contractelor individuale de muncă, participă la negocierea colectivă, la acțiuni colective (miting, protest, grevă), reprezintă și apără interesele angajaților în fața instituțiilor publice și a instanțelor judecătorești (calitate procesuală activă).


În vederea apărării drepturilor angajaților/membrilor:

  • Sindicatul sesizează autoritățile de control și poate transmite instituțiilor de resort propuneri de legiferare cu impact în domeniul relațiilor de muncă;
  • Sindicatul poate solicita și participa la procedurile amiabile de soluționare a litigiilor și poate reprezenta interesele individuale și colective ale membrilor săi în fața instanțelor de judecată;
  • Sindicatul este consultat de angajator cu privire la regulamentul intern, situația întreprinderii, organizarea muncii, securitatea și sănătatea în muncă și asigurarea protecției sociale;
  • Sindicatul participă la reuniunile Consiliului de Administrație pe teme de interes profesional, economic sau social; - Sindicatul este consultat obligatoriu în cazul concedierilor colective (proiect de concediere al angajatorului) și pot propune măsuri de evitare sau de diminuare a consecințelor acestora;
  • Sindicatul reprezentativ încheie contracte colective de muncă și/sau acorduri colective și poate declanșa conflicte colective de muncă și grevă;
  • Organizațiile sindicale reprezentative la nivel național participă la decizie în procesul instituțional (obligatoriu) de consultare tripartită (comisii de dialog social la nivel central și local, comisie tripartită la nivelul Inspecției Muncii, Consiliul Național Tripartit pentru Dialog Social și comisii parlamentare);
  • Etc.


Prin apartenența la S.I.P. Județul Hunedoara...


Îți vei cunoaște drepturile tale la locul de muncă. - Are cine să te informeze!

Vei avea o siguranța locului tău de muncă. - Are cine să te apere!

Vei fi protejat împotriva abuzurilor.  - Vei fi tratat corect!

Vei avea cu cine să te consulți în situații dificile. - Ai la cine să apelezi!

Vei avea acces la consultanță și asistență juridice. - Vei fi reprezentat corect!

Va avea cine să lupte pentru drepturile tale. - Vei fi parte a victoriilor obținute!

Vei putea să îți exprimi părerea la locul de muncă. - Opinia ta va conta!

Nu vei fi niciodată singur. - Ești membru al unei echipe!

Vei primi ajutor material în caz de boală sau în situații deosebite. - Vei primi o mână de ajutor!

Vei putea deveni membru C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara. - Vei obține împrumuturi avantajoase!

Vei putea beneficia de servicii turistice. - Vei avea acces la oferte avantajoase!

Vei avea ocazia să înveți lucruri noi.  - Ai acces la programe de formare!


Sindicatul Învățământ Preuniversitar Județul Hunedoara este o structură sindicală care apără și promovează drepturile și interesele legitime ale membrilor săi, angajați în instituțiile de învățământ din Județul Hunedoara.



Ca organizație sindicală reprezentativă, tot ceea ce am înfăptuit și tot ceea ce ne propunem să realizăm în continuare se subsumează misiunii asumate:


Păstrarea și îmbunătățirea capacității organizației de a apăra drepturile prevăzute în legislația națională, în pactele, tratatele și convențiile internaționale ratificate de România sau la care România este parte, precum și în contractele colective de muncă aplicabile, și promovarea intereselor profesionale, economice, sociale, culturale și sportive ale membrilor săi, desfășurarea de activități de formare continuă și de dezvoltare profesională a acestora.






Copyright (c) 2002-2020 SIP Hunedoara