Federația Sindicatelor Libere din Învățământ, Federația Sindicatelor din Educație „SPIRU HARET” și Federația Națională Sindicală „ALMA MATER” își exprimă totalul dezacord față de informațiile apărute în spațiul public, atribuite grupului de lucru de la Cotroceni, privind măsurile care ar urma să fie luate împotriva salariaților din învățământ pentru reducerea deficitului bugetar.
Aceste măsuri, dacă vor fi puse în practică, îi vor afecta grav pe colegii noștri, ceea ce va conduce inevitabil și la afectarea calității actului educațional.
Ne referim, în special, la:
De asemenea, personalul didactic de predare este profund neliniștit și revoltat de propunerile care au apărut în spațiul public referitoare la modificarea statutului de titular în învățământ și la faptul că ar urma să-și desfășoare activitatea timp de 8 ore pe zi în unitățile de învățământ.
Zilele acestea s-au împlinit doi ani de la finalizarea grevei generale din învățământ. Cu această ocazie, dorim să amintim clasei politice că încă mai sunt promisiuni neonorate, că salarizarea nemotivantă și neconformă cu importanța muncii prestate de către salariații din învățământ ține tinerii departe de acest sistem.
Așteptăm să vă țineți promisiunile: atât din anul 2023, cât și din campaniile electorale de anul trecut și de anul acesta!
Totodată, există o stare de profundă și justificată nemulțumire în rândul personalului didactic de predare cauzată de faptul că nu s-au asigurat sumele pentru plata drepturilor câștigate în instanțele judecătorești, în condițiile în care au fost alocate doar fondurile pentru punerea în aplicare a prevederilor OUG nr. 48/2022.
Având în vedere cele prezentate mai sus, Federația Sindicatelor Libere din Învățământ, Federația Sindicatelor din Educație „SPIRU HARET” și Federația Națională Sindicală „ALMA MATER” anunță că, miercuri, 18 iunie 2025, în unitățile de învățământ preuniversitar, în instituțiile de învățământ superior, în bibliotecile centrale universitare și în institutele de cercetare, membrii de sindicat vor protesta în timpul activităților desfășurate la locul de muncă, purtând un semn distinctiv (banderolă, ecuson etc.).
Cele trei federații sindicale atrag atenția că, în situația în care protestul de miercuri va fi tratat cu indiferență, iar viitorul Guvern va pune în practică propunerile de măsuri apărute în spațiul public, care vor afecta salariații din învățământ, sunt hotărâte să declanșeze ample acțiuni de protest!
Ieri, 16 iunie 2025, a fost lansat în consultare publică Proiectul de ordin privind aprobarea planurilor-cadru pentru învățământul liceal cu frecvență zi.
După cum se poate aprecia la o primă vedere, proiectul include unele dintre propunerile formulate în cadrul dezbaterilor din această primăvară.
Ținând cont de perioada scurtă în care acest ordin de extremă importanță pentru învățământul preuniversitar este pus în consultare publică, așteptăm pe adresa de e-mail siphunedoara@gmail.com semnalarea în cel mai scurt timp a eventualelor erori prezente în proiect, dar și propuneri/sugestii argumentate cu privire la conținutul acestuia.
De asemenea, propunerile și sugestiile cu privire la proiectul supus consultării publice pot fi trimise pe adresa de e-mail consultare@rocnee.ro, până în data de 26 iunie 2025.
Atașăm acestui articol proiectul de ordin, Raportul în urma consultării și dezbaterilor publice privind proiectele de planuri-cadru pentru învățământul liceal 31.01-06.03.2025, precum și, lucru inedit pentru învățământul românesc, proiectul de ordin pentru pilotarea unei variante de plan-cadru care „încurajează mai mult descentralizarea și personalizarea educației la nivel de unitate școlară și elevi”.
Joi, 12 iunie a.c., a avut loc ședința de lucru a Consiliului de Administrație al Inspectoratului Școlar
Județean Hunedoara.
Pe ordinea de zi au fost înscrise următoarele probleme:
I. Aprobarea rezultatelor în urma reevaluării dosarelor de gradații de merit, contestații
II. Repartizarea disciplinelor pe centre de examen, titularizare 2025
În cadrul ședinței au fost luate următoarele hotărâri:
I. Se aprobă rezultatele finale din cadrul concursului pentru obținerea gradației de merit, în
urma contestațiilor, conform Anexei 1.
Reprezentantul S.I.P. Județul Hunedoara menționează faptul că evaluarea trebuie să se
facă unitar, chiar dacă dosarele sunt evaluate de mai multe echipe.
II. Se aprobă alocarea disciplinelor de concurs pentru examenul de titularizare 2025, pe
centre de examen, conform Anexei 2.
Anexele la care se face referire în articol sunt postate la rubrica ISJ HUNEDOARA - CONSILIUL DE
ADMINISTRAȚIE.
Joi, 13.03.2025, de la ora 13.00, s-a desfășurat, la sediul Inspectoratului Școlar Județean (I.S.J.) Hunedoara, sala „Spiru Haret”, ședința cu directorii unităților de învățământ preuniversitar din județul nostru. La ședință au participat peste 120 de directori, directori adjuncți ai unităților de învățământ, precum și o parte din inspectorii de specialitate/școlari de la I.S.J. Hunedoara.
Ședința a avut următoarea ordine de zi:
1. Pregătirea simulărilor naționale ale examenelor de Evaluare Națională și Bacalaureat, 2025;
2. Precizări privind înscrierea în clasa pregătitoare pentru anul școlar 2025-2026;
3. Aspecte referitoare la înscrierea copiilor în grădiniță;
4. Târgul ofertelor educaționale pentru clasele a XI-a și a XII-a;
5. Aspecte financiare pentru învățământul preuniversitar;
6. Studiul privind inserția socio-profesională a absolvenților 2024;
7. Diverse.
1.
Maria Ștefănie – inspector școlar general
- deschiderea ședinței; salut; mulțumiri;
- aspecte privind simularea națională a evaluării naționale (detalii în prezentarea atașată).
Luminița Hurgoiu – inspector de specialitate; vicepreședinte al comisiei județene – aspecte privind simularea națională a examenului de bacalaureat (detalii în prezentarea atașată).
2.
Luminița Hurgoiu – inspector de specialitate învățământ primar – aspecte privind înscrierea copiilor în învățământul primar (detalii în prezentarea atașată).
3.
Gabriela Berbeceanu – inspector de specialitate învățământ preșcolar – se menține metodologia de înscriere, fiind modificat calendarul.
4.
Maria Ștefănie – inspector școlar general – Târgul ofertelor educaționale 2025 se va organiza în data de 25 martie, începând cu orele 10.00, în trei locații (Deva, Hunedoara și Petroșani), unitățile de învățământ fiind rugate să faciliteze participarea celor interesați.
5.
Mariana Miertoiu – contabil șef I.S.J. Hunedoara
- informare cu privire la repartizarea finanțării de bază în conformitate cu legea bugetului, a drepturilor cuvenite elevilor cu cerințe educative speciale, a sumelor pentru acordarea stimulentului educațional și a sumelor pentru programul „Masa sănătoasă”, în perioada următoare urmând a fi alocat bugetul pentru cheltuielile de personal;
- solicitarea de a se avea în vedere acordarea la timp a burselor și a drepturilor elevilor cu cerințe educative speciale;
- în ceea ce privește decontul navetei personalului didactic sunt în vigoare și se aplică vechile prevederi;
- în cadrul unităților finanțate de Ministerul Educației și Cercetării se vor desfășura activități de actualizare a inventarului, respectiv de actualizare a valorii acestuia;
- la nivelul I.S.J. Hunedoara s-a constituit o comisie care va analiza încadrarea cu personal la nivelul fiecărei unități de învățământ.
6.
Delia Krekh – C.J.R.A.E. Hunedoara – prezentarea rezultatelor studiului privind monitorizarea inserției școlare și profesionale la nivelul județului Hunedoara a absolvenților promoției 2023-2024:
- este de subliniat că din 2751 absolvenți, 66,3% își continuă studiile, 5,1% sunt angajați în domeniul studiilor absolvite, 17,4% sunt angajați în alt domeniu, 6,1% sunt înregistrați ca șomeri, iar 6,4% se regăsesc în alte situații sau nu există date; în ceea ce privește angajarea în domeniul studiilor, aceasta este de 10,4% pe filiera tehnologică, 5,4% pe filiera vocațională și de 0,9% pe filiera teoretică, în cadrul învățământului profesional de 14,4%, iar în cadrul învățământului dual de 31,9%, cu precizarea aici că totodată 95,7% dintre acești absolvenți își continuă studiile;
- sunt formulate unele recomandări (detalii în prezentarea atașată).
7.
Camelia Beșleagă – inspector de personal – precizări privind etapele de mobilitate în desfășurare sau imediat următoare.
Maria Ștefănie – inspector școlar general
- la simularea Evaluării Naționale se va renunța la codurile de anonimizare;
- apariția O.U.G. nr. 9/2025 și necesitatea respectării sale (cu intervenția din partea reprezentantului sindicatului în sensul ca adoptarea unor măsuri să fie puțin temperată, Guvernul României urmând să aducă unele clarificări relative la educație și la sănătate);
- organizarea în perioada următoare a mai multor activități relative la prevenirea consumului de droguri, fiind solicitată implicarea unităților de învățământ în cadrul acestora.
Materialele folosite în cadrul ședinței sunt postate mai jos:
- Simularea națională a evaluării naționale 2025;
- Simularea națională a examenului de bacalaureat 2025;
- Înscrierea în învățământul primar;
- Studiu privind monitorizarea inserției școlare și profesionale la nivelul județului Hunedoara
Numărul
curent |
Titlul
documentului |
Dimensiune
(octeți) |
Extensia
documentului |
Data
atașării |
1 | Simularea națională a evaluării naționale 2025 | 147.537 | APPLICATION/PDF | 2025-03-14 17:41:38 |
2 | Simularea națională a examenului de bacalaureat 2025 | 184.841 | APPLICATION/PDF | 2025-03-14 17:42:49 |
3 | Înscrierea în învățământul primar | 472.732 | APPLICATION/PDF | 2025-03-14 17:43:47 |
4 | Studiu privind monitorizarea inserției școlare și profesionale la nivelul județului Hunedoara | 812.575 | APPLICATION/PDF | 2025-03-14 17:44:41 |