În cadrul manifestărilor denumite generic „Săptămâna educației 2024”, în perioada 1-31 octombrie, se va organiza, la Galeria Națională de Artă „Forma” din Deva, Salonul Județean „ProfArt”.
Acesta are drept scop să aducă în atenția publicului colegii profesori care îmbină activitatea la catedră cu preocuparea pentru artele vizuale.
Tema ediției din acest an: „eleganța culorii”.
Înscrierea, cu maxim trei lucrări, în tehnici și dimensiuni la libera alegere a creatorului, se va realiza prin depunerea lucrărilor la sediul I.S.J. Hunedoara (str. Gheorghe Barițiu nr. 2) – Robert Humel, în perioada 01-30 septembrie 2024.
Pe spatele fiecărei lucrări se vor preciza titlul lucrării, dimensiunile, tehnica, anul realizării, numele și prenumele cadrului didactic, școala, localitatea, însoțite de datele de contact (telefon și e-mail).
Anterior depunerii lucrărilor se va transmite la adresa de e-mail siphunedoara@gmail.com cel puțin câte o imagine de calitate superioară pentru fiecare lucrare (însoțită de datele tehnice ale lucrării), precum și o scurtă autoprezentare a creatorului.
Vernisajul Salonului Județean „ProfArt”, sub patronajul S.I.P. Județul Hunedoara, se va realiza, în cadrul manifestărilor „Săptămâna educației”, vineri, 4 octombrie 2024.
Curatorul expoziției: Robert Humel.
Afiș: „ProfArt 2024 – eleganța culorilor”
În perioada 4-11 octombrie 2024, S.I.P. Județul Hunedoara va organiza, în cadrul manifestărilor din „Săptămâna educației”, a X-a ediție a concursului de manuscrise „Magister”.
Concursul de manuscrise se adresează membrilor de sindicat S.I.P Județul Hunedoara și se desfășoară în cadrul a trei secțiuni:
1. Manuscrise cu tematică educațională (manuale, auxiliare didactice, metodică, pedagogie etc.);
2. Literatură de specialitate (cercetare științifică, tratate, studii etc.);
3. Literatură (proză, poezie).
Concursul se finalizează prin publicarea, în cadrul fiecărei secțiuni, a unei lucrări inedite. Tipărirea volumelor va începe imediat după jurizare (decizia juriului va fi suverană, definitivă și irevocabilă).
Lansarea volumelor a se va realiza în cadrul manifestărilor „Săptămâna educației” (04.10.2024 -11.10.2024) organizate de S.I.P. Județul Hunedoara.
Condiții de participare: manuscrisul va fi depus atât în format electronic (într-o formă editabilă), cât și în format print (letric) la sediul S.I.P. Județul Hunedoara (Deva, str. Gheorghe Barițiu nr. 2, corp B, mansardă), însoțit de datele de identificare ale autorului/autorilor (nume, prenume, adresă, unitatea școlară, telefon, e-mail).
Termen de depunere a manuscriselor: 30 august 2024
Afiș „Magister” 2024
Luni, 22 iulie a.c., a avut loc ședința de lucru a Consiliului de Administrație al Inspectoratului Școlar Județean Hunedoara.
Pe ordinea de zi au fost înscrise următoarele probleme:
I. Solicitări de la unități de învățământ
II. Diverse
În cadrul ședinței au fost luate următoarele hotărâri:
I. Se aprobă solicitările unităților de învățământ, după cum urmează:
a) Liceul Tehnologic „Matei Corvin” Hunedoara - se acordă aviz organizare concurs 1 post paznic.
II. Diverse:
1. Se aprobă schimbarea centrului de examen pentru definitivat de la Liceul de Arte „Sigismund Toduță” Deva la Liceul cu Program Sportiv „Cetate” Deva.
2. Se aprobă Procedura operațională privind repartizarea preșcolarilor/ antepreșcolarilor, etapa de ajustări.
3. Se aprobă 2 cereri de pensionare anticipată a unor cadre didactice, începând cu data de 01.08.2024.
4. Se acordă aviz pentru eliberarea actelor de studii, după cum urmează:
a. diplomă bacalaureat, promoția 2008;
b. diplomă bacalaureat, promoția 2003.
5. Se aprobă recuperarea programului de lucru din ziua de 16.08.2024 prin prelungirea programului de lucru cu 30 de minute dimineața și 30 de minute după amiaza în intervalul 01-08.08.2024.
Anexele la care se face referire în articol sunt postate la rubrica ISJ HUNEDOARA–CONSILIUL DE ADMINISTRATIE.
În această perioadă, după cum se cunoaște, se realizează proiectele de încadrare ale unităților de învățământ pentru anul școlar 2024-2025. Activitățile care trebuie realizate, ținând seama și de mobilitatea personalului didactic de predare din învățământul preuniversitar, sunt deosebit de numeroase și adesea deosebit de complexe. Totuși, având în vedere că normele rămân în general aceleași, modificările survenite de la un an la altul fiind cel mai frecvent minore, am trage concluzia că lucrurile ar trebui să se desfășoare fără prea multe bătăi de cap.
Dar mai este loc și de surprize, una dintre acestea fiind generată în acest an de o notă a I.S.J. Hunedoara cu privire la proiectul de încadrare a unității de învățământ. Dorind probabil să vină în sprijinul directorilor unităților de învățământ, respectiva notă detaliază activitățile care trebuie realizate în această privință în perioada 8 ianuarie-25 februarie 2024 la nivelul școlilor, oferind amănunte și în ceea ce privește cadrul juridic, precum și detalierea procedurilor în situații specifice, finalizându-se cu un calendar general al perioadei și cerințele tehnice de transmitere a informațiilor către inspectoratul școlar.
Toate bune și frumoase dacă una dintre precizările calendarului nu ar fi dat naștere unei „intemperii birocraticești” care a afectat cu repeziciune școlile de prin județ. Mai concret, totul a pornit de la precizarea următoare: „8-25 ianuarie 2024, înregistrarea la secretariatul unităților a cererilor titularilor pentru constituirea normei și încadrarea în anul școlar 2024-2025”.
Într-adevăr, metodologia privind mobilitatea personalului didactic de predare prevede situații specifice în care titularii trebuie să depună cereri, în primul rând atunci când este necesară, din diferite motive, o revizuire a deciziilor de numire/transfer/repartizare, dar în numeroase alte cazuri, de fiecare dată fiind însă vorba despre o solicitare din inițiativa și în interesul cadrului didactic.
Ce s-a înțeles? Că toate cadrele didactice trebuie să depună cereri pentru constituirea normei și încadrarea în anul școlar 2024-2025...
Fără să încercăm să ne scărpinăm prea mult de-a-ndoaselea, este evident că o astfel de solicitare nu se poate face decât ignorând faptul că metodologia prevede constituirea normei didactice de predare, în baza documentelor de numire/transfer/repartizare pe post/catedră, în ordine, a personalului didactic de predare titular, respectiv a cadrelor didactice debutante prevăzute la art. 24 alin. (4) și (6), nu în baza unei cereri, oricare ar fi ea aceea, totodată prevederile metodologice care precizează că „la toate etapele de mobilitate a personalului didactic de predare se depun cereri conform prevederilor anexei nr. 14 și documentele anexate prevăzute în acestea. Perioadele și termenele de depunere a cererilor sunt prevăzute în anexa nr. 19” (unde nu este prevăzută o astfel de etapă sau un document specific), încadrarea fiind atributul, dar și datoria directorului unității de învățământ (cf. și O ME nr. 6876/2023).
După unele insistențe ale S.I.P. Județul Hunedoara pe lângă școlile unde acest val a ajuns să măture cancelariile, ținând seama de faptul că „intemperia” amenința să devină taifun dacă nu uragan, în pofida prevederilor legale (o „poveste” care are tendința să se repete tot mai des: nu contează prevederile legale, ci cum se face pe ici-pe colo sau, și mai curent, după cum se scrie pe rețelele sociale), problema a fost ridicată la nivelul Consiliului de administrație al I.S.J. Hunedoara din data de 29 ianuarie, poziția inspectoratului școlar confirmând poziția S.I.P. Județul Hunedoara: COMPLETEAZĂ CERERI DOAR TITULARII CARE SE REGĂSESC ÎN UNA DINTRE SITUAȚIILE SPECIFIC METODOLOGICE.