Agenția de turism SIP TOUR, agenție la care SIP Județul Hunedoara este acționar unic, vă oferă un produs propriu care tinde să devină brand propriu: „Excursiile în Europa”. De această dată se propune un circuit printre „Castelele Bavariei”
Perioada: 04.08.2025 – 09.08.2025 / 5 nopți
Preț: 680 euro / persoana / loc în camera dublă
Servicii incluse:
- Transport 40 locuri pe ruta Deva – Salzburg – Munchen – Budapesta - Deva;
- Cazare 2 nopți cu mic dejun la Salzburg;
- Cazare 2 nopți cu mic dejun la München;
- Cazare 1 noapte cu mic dejun la Budapesta;
- Asigurare medicală;
- Însoțitor din partea agenției.
Servicii neincluse:
- Intrările la obiectivele turistice;
- Alte mese în afara de micul dejun.
Rezervări:
Telefonic sau whatsapp la: 0769 019 852
e-mail: turism@siphd.ro
Condiții de plată; penalizări în caz de renunțare:
- la rezervare se achită un avans de 30%, iar restul până la data de 04.07.2025:
- în caz de anulare, penalizarea este de 30% de la rezervare până la data de 04.07.2025, iar după aceasta data penalizarea este de 100%.
Detalii program:
Ziua I: 04.08.2025
Deplasare pe ruta Deva – Salzburg unde ne vom caza.
Ziua a II-a: 05.08.2025
După micul dejun, tip bufet, plecam spre Eagle’s Nest (Cuibul Vulturului lui Hitler). Este o cabană construită pe vârful stâncos Kehlstein, la 1834 m înălțime, aproape de orașul Berchtesgaden, în sud-est-ul Germaniei, chiar la granița cu Austria. A fost finanțată de partidul nazist și construită în 13 luni între 1937 și 1938. Construcția și drumul de acces au costat în jur de 150 milioane de euro (adaptați la inflație); 5 tuneluri și o curbă în ac de păr.
După această vizită ne îndreptam spre portul Prien. Vom traversa cu vaporul Lacul Chiemsee (Schifffahrt) spre Palatul Herrenchiemsee. Palatul este situat pe cea mai mare dintre cele trei insule ale lacului. Vizita cuprinde muzeul dedicat Regelui Lebădă, palatul și grădina.
Spre seara ajungem in Salzburg și avem timp liber pentru plimbare sau cina.
Ziua a III-a: 06.08.2025
Servim micul dejun și plecăm spre Munchen unde ajungem în jurul prânzului. Într-un tur pietonal al centrului istoric vom vedea Piața Odeon cu Logia Eroilor și Biserica Teatinilor, Palatul Rezidenz, Piața centrală, Marienplatz, catedrala, Biserica Sf. Petru și vestita stradă de shopping Kaufingerstrasse.
Timp liber pentru cumpărături și cină.
Ziua a IV-a: 07.08.2025
După micul dejun ne vom îndrepta cu autocarul spre Schwangau pentru a vizita Castelul Hohenschwangau, locul unde a copilărit regele Ludwig al II-lea, și Castelul Neuschwanstein, castelul de vis al Regelui Lebădă, întruchipare a legendelor germanice și a lumii create de compozitorul Richard Wagner, sursă de inspirație pentru castelul de basm din Disneyland.
Dacă timpul rămas la dispoziție ne mai permite vom merge la Palatul Linderhof.
Plecare spre hotel si timp liber.
Ziua a V-a: 08.08.2025
Servim micul dejun. Plecăm spre Budapesta.
În drumul nostru vom opri pentru a vizita Melk Abbey. Ridicată în 1089 pe un deal stâncos ce tronează deasupra Dunării, abația a fost inclusă în anul 2000 pe lista obiectelor de patrimoniu gestionate de UNESCO. Aici se află și o importantă colecție de manuscrise și cărți vechi păstrate într-o biblioteca impresionantă.
După ce ne-am delectat cu frumusețile locului ne îmbarcăm în autocar și ne îndreptăm spre Budapesta unde ne vom caza.
Timp liber pentru plimbare si cina.
Ziua a VI-a: 09.08.2025
Mic dejun după care plecăm într-un scurt tur pietonal.
Ne îmbarcăm și plecăm spre Romania. Ajungem in cursul serii la Deva.
Baza legală:
ORDONANȚĂ DE URGENȚĂ nr. 8 din 18 februarie 2009 privind acordarea voucherelor de vacanță;
HOTĂRÂRE de GUVERN nr. 215 din 4 martie 2009 pentru aprobarea NORMELOR METODOLOGICE privind acordarea tichetelor de vacanță.
Actele normative menționate, în formele completate prin alte acte normative și aplicabile astăzi, sunt publicate pe site-ul organizației (https://nou.siphd.ro/) la rubrica:
JURIDIC – LEGISLAȚIE – LEGISLAȚIE SALARIZARE – Indemnizații/vouchere,
link direct:
https://nou.siphd.ro/?a=2434&q=4&r=40
Cine poate primi vouchere de vacanță?
- Personalul din instituțiile publice ale cărui salarii de bază nete din luna anterioară acordării acestora sunt de până la 8.000 lei;
- Personalul din instituțiile publice care optează pentru acordarea voucherelor de vacanță și își exprimă în scris angajamentul, conform modelului publicat.
(declarație pe propria răspundere - https://nou.siphd.ro/?a=2434&q=4&r=40).
Cuantumul voucherelor de vacanță în anul 2025
- 800 de lei pentru achiziționarea de pachete de servicii turistice în valoare de cel puțin 1.600 lei.
Ce avem de făcut în perioada actuală?
Salariații care optează pentru acordarea voucherelor de vacanță își vor exprima în scris angajamentul (prin completarea declarației menționate anterior).
Alte detalii după apariția precizărilor de la Ministerul Educației și Cercetării.
Miercuri, 14 mai 2025, a avut loc ședința Biroului Executiv S.I.P. Județul Hunedoara. La ședință au participat 12 lideri de zonă, președintele și consilierul juridic al organizației.
Ordinea de zi a ședinței a cuprins următoarea problematică: informare privind probleme profesionale și sindicale; probleme organizatorice; probleme diverse ridicate de liderii de sindicat prezenți.
Materialele suport folosite în cadrul ședinței au fost: HG 400/2025 (vouchere de vacanță); Ordin M.E.C. 3781/2025 (monitorizarea audio-video); Instrucțiune M.E.C. (programele „Școala altfel” și „Săptămâna verde”); Situații financiare martie și aprilie 2025; Situații statistice mai 2025; Oferta SIP Tour.
În cadrul ședințelor au fost abordate problemele de actualitate, insistându-se în special pe următoarele aspecte:
1. Acordarea voucherelor de vacanță
Actele normative care reglementează acest aspect, în formele completate prin alte acte normative și aplicabile astăzi, sunt publicate pe site-ul organizației (https://nou.siphd.ro/) la rubrica: JURIDIC – LEGISLAȚIE – LEGISLAȚIE SALARIZARE – Indemnizații/vouchere, link direct:
https://nou.siphd.ro/?a=2434&q=4&r=40
Poate primi vouchere de vacanță personalul din instituțiile publice ale cărui salarii de bază nete din luna anterioară acordării acestora sunt de până la 8.000 lei și care optează pentru acordarea voucherelor de vacanță și își exprimă în scris angajamentul, conform modelului publicat.
(declarație pe propria răspundere - https://nou.siphd.ro/?a=2434&q=4&r=40).
Cuantumul voucherelor de vacanță în anul 2025 va fi de 800 de lei pentru achiziționarea de pachete de servicii turistice în valoare de cel puțin 1.600 lei.
Salariații care optează pentru acordarea voucherelor de vacanță își vor exprima în scris angajamentul (prin completarea declarației menționate anterior).
Alte detalii după apariția precizărilor de la Ministerul Educației și Cercetării.
2. Monitorizarea audio-video în cadrul unităților de învățământ preuniversitar
Procedura a fost aprobată prin Ordinul M.E.C. 3781/2025. Scopul supravegherii prin mijloace audio-video: asigurarea pazei și protecției persoanelor și bunurilor, prevenirea actelor de violență fizică și/sau psihică. Dispozitivele de supraveghere sunt configurate în circuit închis și nu permit accesul la înregistrări din afara unității. Înregistrările pot fi folosite NUMAI în scopul cercetării cazurilor de violență fizică sau psihică, respectiv a cazurilor ce vizează protecția bunurilor și valorilor din spațiul școlar.
Alte detalii (condiții de legitimitate, unde pot fi instalate, perioada de stocare a înregistrărilor, obligațiile unității, accesul la înregistrări) pot fi consultate în actul menționat, aici:
https://nou.siphd.ro/f/2025/00000040531.pdf
3. Instrucțiuni privind programele „Școala altfel” și Săptămâna verde”
Programele educaționale „Școala altfel" și „Săptămâna verde" sunt parte integrantă a procesului instructiv-educativ și sunt destinate desfășurării de activități didactice cu caracter aplicativ, menite să sprijine aprofundarea și consolidarea cunoștințelor dobândite de elevi în cadrul disciplinelor de studiu.
Detalii aici: https://nou.siphd.ro/f/2025/00000040532.pdf
4. Gradația de merit, sesiunea 2025
Activitățile din cadrul concursului sunt în plină desfășurare. Au fost elaborate fișele de (auto)evaluare, s-a aprobat numărul de locuri alocat fiecărei categorii de personal/discipline, iar în prezent se desfășoară analiza dosarelor de către consiliu consultativ al disciplinei. S.I.P. Județul Hunedoara a delegat observatori pentru fiecare disciplină.
Alte detalii (Metodologia, Procedura I.S.J. Hunedoara, Graficul acțiunilor, numărul de locuri, fișele de evaluare) pot fi consultate aici: https://nou.siphd.ro/?a=2433&q=3&r=47&e=2025
5. Probleme organizatorice/diverse
Situații financiare pentru lunile martie și aprilie și situații statistice pentru luna mai.
Toate materialele utilizate în cadrul ședinței se regăsesc la rubrica S.I.P. HUNEDOARA / Activitate / Biroul Executiv
link direct: https://nou.siphd.ro/?a=3121&t=2025
Notificare privind protecția datelor cu caracter personal în cadrul C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara
Casa de Ajutor Reciproc (Instituție Financiară Nebancară) a Salariaților din Învățământul Preuniversitar (CAR ( IFN) SIP) Hunedoara este, așa cum indică și numele, o instituție financiară nebancară. Conform legislației privind protecția datelor, C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Hunedoara este operator de date cu caracter personal, înregistrat cu nr. 27456. Prin operator de date cu caracter personal se înțelege orice persoană juridică sau fizică ce controlează și este responsabilă să păstreze și să utilizeze datele cu caracter personal indiferent de forma acestora (cum ar fi hârtie sau fișiere electronice).
C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Hunedoara colectează și procesează, după caz, diferite date cu caracter personal despre dumneavoastră: numele și prenumele, adresa de domiciliu și/sau corespondență, data și locul nașterii, sexul, codul numeric personal, semnătura, situația financiară, numărul de telefon, adresa de e-mail, datele privind contul bancar, datele privind actul de identitate, datele privind actele de stare civilă și date cu privire la angajator.
De asemenea, colectăm date sensibile despre dumneavoastră, de exemplu: informații care provin din certificate privind sănătatea și decizii medicale privind capacitatea de muncă.
Colectăm și folosim datele dumneavoastră cu caracter personal pentru îndeplinirea scopurilor legitime și/sau pentru a ne conforma obligațiilor legale și/sau contractuale (situațiile în care nu este necesar consimțământul dumneavoastră, întrucât legislația privind protecția datelor nu ne obligă să obținem acordul expres) sau în baza consimțământului (numai în cazul în care este necesar consimțământul dumneavoastră).
De asemenea, procesăm datele cu caracter personal pe care le primim despre dumneavoastră din alte părți: surse publice, autorități publice, angajatori, bănci, executori judecătorești, notari publici, avocați, reprezentanți legali. În cazul situațiilor indicate mai sus nu este necesar consimțământul dumneavoastră.
Procesăm datele cu caracter personal pentru a ne conforma obligațiilor legale și în baza intereselor noastre legitime.
Avem nevoie de datele dumneavoastră cu caracter personal dacă doriți să aveți acces la produsele și serviciile noastre. Dacă nu doriți să ne furnizați aceste date, nu vă vom putea furniza produsele și serviciile pe care le solicitați sau de care ați putea fi interesați.
Datele dumneavoastră cu caracter personal sunt procesate în legătură cu scopurile noastre legitime. Dezvăluim o parte sau toate categoriile de date cu caracter personal către următoarele terțe părți care acționează ca operatori de date cu caracter personal: autorități publice, angajatori, auditori/cenzori, bănci, executori judecătorești, notari publici, avocați/reprezentanți legali, firme de curierat.
Este posibil să transmitem datele dumneavoastră cu caracter personal în îndeplinirea oricăror obligații legale, inclusiv către autorități competente.
Datele dumneavoastră cu caracter personal sunt prelucrate în interiorul spațiului economic european de către părțile anterior menționate, întotdeauna sub rezerva restricțiilor contractuale privind confidențialitatea și securitatea, în conformitate cu legile aplicabile protecției datelor.
Nu dezvăluim datele dumneavoastră cu caracter personal părților care nu sunt autorizate să le proceseze.
Dreptul la acces: puteți accesa datele păstrate în legătură cu dumneavoastră, scopurile și durata prelucrării, detaliile despre operatul de date cu caracter personal, despre împuterniciți și terțe părți cărora le sunt dezvăluite aceste date.
Dreptul la rectificare: puteți actualiza sau corecta datele cu caracter personal pentru ca acestea să fie întotdeauna exacte.
Dreptul de a fi „uitat”: puteți solicita ștergerea datelor din înregistrările noastre în anumite situații, de exemplu dacă acestea nu mai sunt necesare în scopurile anterior menționate.
Dreptul la restricționarea prelucrării: în anumite situații puteți solicita restricționarea prelucrării datelor, ca de exemplu în cazul în care ați contestat exactitatea datelor pentru o perioadă ce va permite operatorului verificarea corectitudinii acestora.
Dreptul la opoziție: vă puteți opune prelucrării datelor atunci când nu există motive legitime în ceea ce privește prelucrarea.
Dreptul la portabilitatea datelor: puteți solicita transferul datelor cu caracter personal într-un format electronic prelucrabil altui operator de date cu caracter personal.
Dreptul de a nu face obiectul unei decizii bazate exclusiv pe prelucrarea automată, inclusiv crearea de profituri.
Dreptul de retragere a consimțământului: în cazul în care prelucrarea se întemeiază pe consimțământ, aceasta va produce efecte doar pentru viitor.
Dreptul de a depune o reclamație la operator și/sau la autoritatea de supraveghere competentă pentru protecția datelor și/sau în fața instanței de judecată. Datele de contact ale autorității de supraveghere se găsesc pe site-ul oficial: www.dataprotection.ro.
Pentru exercitarea acestor drepturi puteți să ne contactați conform celor menționate la paragraful anterior, precizând numele și prenumele, o adresă la care vă putem trimite răspunsul, inclusiv electronică, date suplimentare pentru identificarea dumneavoastră și obiectul solicitării.
În măsura în care este permis de legislația aplicabilă, aveți dreptul să vă opuneți prelucrării datelor sau să ne comunicați să nu le mai prelucrăm.
Odată transmisă o astfel de solicitare, nu vom mai procesa datele dumneavoastră, cu excepția situațiilor în care acest lucru este permis sau impus de reglementările aplicabile.
Nu vom păstra datele dumneavoastră mai mult decât este necesar și le vom prelucra numai în scopurile pentru care au fost obținute.
Prin poștă la adresa: Deva, Str. Gheorghe Barițiu, nr. 2, Corp B, Mansardă, Județul Hunedoara
Prin e-mail la adresa: car@siphd.ro
Prin telefon: 0254 211642; 0254 232350
Procedura privind prelucrarea datelor cu caracter personal în cadrul C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Hunedoara
Cu scopul de a vă oferi toate detaliile cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal în cadrul C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Hunedoara, atașăm acestui articol Procedura privind prelucrarea datelor cu caracter personal, ca anexe ale acestei proceduri putând fi regăsite, dacă este cazul, formulare de interes.
Numărul
curent |
Titlul
documentului |
Dimensiune
(octeți) |
Extensia
documentului |
Data
atașării |
1 |
Procedura SIP
privind prelucrarea datelor cu caracter personal în cadrul C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Hunedoara |
961.664 | APPLICATION/PDF | 2020-03-25 18:23:24 |