În cadrul Consiliului de administrație al I.S.J. Hunedoara din data de 21 iunie 2022, în conformitate cu prevederile metodologice și în urma finalizării procedurii de evaluare a dosarelor depuse în cadrul concursului pentru acordarea gradației – sesiunea 2022, inclusiv a etapei de evaluare a contestațiilor, a fost validată lista cu rezultatele finale.
Astfel, în sesiunea din acest an a concursului au fost depuse 200 de dosare, toate evaluate, numărul total al gradațiilor de merit acordate fiind de 158 (137 personal didactic și 21 personal didactic auxiliar).
Ultimele etape ale concursului pentru acordarea gradației de merit sunt:
- până la 30 iunie 2022: înaintarea la Ministerul Educației a listelor cu personalul didactic din unitățile de învățământ preuniversitar de stat în vederea acordării gradației de merit;
- până la 8 august 2022: emiterea ordinului ministrului educației pentru aprobarea listelor cu personalul didactic din învățământul preuniversitar de stat care beneficiază de gradație de merit.
Lista cu rezultatele finale este disponibilă în cadrul documentului atașat.
În data de 6 iunie 2023 a fost adoptat O ME nr. 3958/2022 pentru aprobarea calendarului și a procedurii de evaluare externă în vederea acreditării/evaluării periodice, fiind publicat în Monitorul Oficial nr. 555 din 7 iunie 2022.
Ordinul de ministru clarifică în primul rând calendarul de evaluare externă pentru acreditare/evaluare periodică:
1. Cererile depuse de unitățile de învățământ/organizațiile furnizoare de educație până la data de 6.06.2022 vor fi soluționate în perioada 9 - 10 iunie 2022, la solicitarea acestora.
2. Cererile depuse de unitățile de învățământ/organizațiile furnizoare de educație începând cu data de 7.06.2022 până la data de 5.09.2022 vor fi evaluate în perioada 7.09.2022 - 31.12.2022.
3. Cererile depuse de unitățile de învățământ/organizațiile furnizoare de educație începând cu 6.09.2022 până la 31.12.2022 vor fi evaluate în perioada 2.01.2023 - 31.03.2023.
4. Cererile depuse de unitățile de învățământ/organizațiile furnizoare de educație în perioada 2.01.2023 - 31.03.2023 vor fie evaluate în perioada 1.04.2023 - 31.05.2023.
5. Cererile depuse de unitățile de învățământ/organizațiile furnizoare de educație în perioada 1.04.2023 - 2.06.2023 vor fi evaluate cel mai târziu cu o săptămână înainte de finalizarea cursurilor, în funcție de
nivel/profil/specializare/calificare.
Totodată, în Anexa nr. 2 a ordinului de ministru, apare Procedura pentru evaluare externă pentru acreditare/evaluare periodică, care conține câteva precizări deosebit de importante pentru unitățile de învățământ:
1. Unitățile de învățământ de stat și particular care nu au fost supuse evaluării externe periodice/evaluării externe pentru acreditare în termenele prevăzute de Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 75/2005 privind asigurarea calității educației, aprobată cu modificări prin Legea nr. 87/2006, cu modificările și completările ulterioare, au obligația să depună cerere letrică la sediul ARACIP și în format electronic pe platforma https://calitate.aracip.eu, în vederea evaluării externe pentru acreditare/pentru evaluare periodică.
2. Începând cu anul școlar 2023-2024, pentru unitățile de învățământ de stat și particular și componentele organizatorice ale acestora care nu au solicitat Agenției Române de Asigurare a Calității în Învățământul Preuniversitar conform calendarului derularea procedurii de evaluare externă în vederea acreditării, se va emite ordinul de ridicare a autorizării de funcționare provizorie.
3. Începând cu anul școlar 2024-2025, inspectoratele școlare județene/Inspectoratul Școlar al Municipiului București nu vor/va mai repartiza/aviza plan de școlarizare pentru clasele de început de ciclu unităților de învățământ de stat și particular care nu au solicitat Agenției Române de Asigurare a Calității în Învățământul Preuniversitar derularea procesului de evaluare externă, conform calendarului.
Reamintim faptul că unitățile de învățământ acreditate se supun periodic, din 5 în 5 ani, evaluării externe periodice.
Marți, 21 iunie a.c., a avut loc ședința de lucru a Consiliului de Administrație al Inspectoratului Școlar Județean Hunedoara.
Pe ordinea de zi au fost înscrise următoarele probleme:
I. Validarea rezultatelor finale la concursul de acordare a gradațiilor de merit 2022
II. Solicitări de la unitățile de învățământ
III. Analiza raportului și a măsurilor de audit
IV. Diverse
În cadrul ședinței au fost luate următoarele hotărâri:
I. Se aprobă rezultatele finale la concursul de acordare a gradațiilor de merit 2022, conform Anexei 3.
II. Solicitări din partea unităților de învățământ, după cum urmează:
a. se acordă aviz organizare concurs pentru ocuparea posturilor vacante, suplimentare stat funcții, promovare grad profesional, conform Anexei 1;
b. se aprobă eliberare acte studii, modificare clase/grupe în planul de școlarizare, suplimentare locuri, conform Anexei 2.
III. Se aprobă constituirea unei comisii care să întocmească un plan de măsuri de audit, precum și componența comisiei: Inspectorul Școlar General, 2 Inspectori Școlari General Adjunct, auditori, contabil șef, rețea școlară, MRU, inspector management, Consiliul Județean, salarizare.
IV. Diverse:
1. Se aprobă modificarea rețelei școlare prin înființarea structurii Dumbrava de Sus în Comuna Ribița.
Anexele la care se face referire în articol sunt postate la rubrica ISJ HUNEDOARA–CONSILIUL DE ADMINISTRATIE.
În conformitate cu prevederile statutare, Comisia de cenzori S.I.P. Județul Hunedoara este organ unic de control în probleme economico-financiare și de patrimoniu ale sindicatului.
Comisia de cenzori S.I.P. Județul Hunedoara este compusă din cinci membri, care nu pot face parte și din alte organe de conducere ale S.I.P. Județul Hunedoara, aleși pentru o perioadă de 4 ani de Conferința Județeană S.I.P. Județul Hunedoara.
Comisia de Cenzori S.I.P. Județul Hunedoara se întrunește anual și ori de câte ori este nevoie, la solicitarea Consiliului Liderilor sau a Biroului Executiv pentru a verifica activitatea financiară și patrimoniul sindicatului. Ea prezintă anual și ori de câte ori este nevoie rapoarte asupra activității, în ședințele Biroului Executiv, Consiliului Liderilor sau Conferinței Județene.
Componența Comisiei de cenzori S.I.P. Județul Hunedoara
Bolog Rodica - zona Petrila
Cazacu Mihaela - zona Lupeni
Fotău Constantin - zona Petroșani
Lăscuș Rodica - zona Hunedoara
Trif Lidia - zona Deva
2021
Raport de gestiune pe anul 2020
Raportul Comisiei de cenzori asupra bilanțului contabil pe anul 2020
2020
Raport de gestiune pe anul 2019
2019
Raport de gestiune pe anul 2018
Raportul Comisiei de cenzori asupra bilanțului contabil pe anul 2018
2018
Raportul Comisiei de cenzori asupra bilanțului contabil pe anul 2017
2017
Raportul Comisiei de cenzori asupra bilanțului contabil pe anul 2016
2016
Raportul Comisiei de cenzori asupra bilanțului contabil pe anul 2015