În cadrul manifestărilor denumite generic „Săptămâna educației 2024”, în perioada 1-31 octombrie, se va organiza, la Galeria Națională de Artă „Forma” din Deva, Salonul Județean „ProfArt”.
Acesta are drept scop să aducă în atenția publicului colegii profesori care îmbină activitatea la catedră cu preocuparea pentru artele vizuale.
Tema ediției din acest an: „eleganța culorii”.
Înscrierea, cu maxim trei lucrări, în tehnici și dimensiuni la libera alegere a creatorului, se va realiza prin depunerea lucrărilor la sediul I.S.J. Hunedoara (str. Gheorghe Barițiu nr. 2) – Robert Humel, în perioada 01-30 septembrie 2024.
Pe spatele fiecărei lucrări se vor preciza titlul lucrării, dimensiunile, tehnica, anul realizării, numele și prenumele cadrului didactic, școala, localitatea, însoțite de datele de contact (telefon și e-mail).
Anterior depunerii lucrărilor se va transmite la adresa de e-mail siphunedoara@gmail.com cel puțin câte o imagine de calitate superioară pentru fiecare lucrare (însoțită de datele tehnice ale lucrării), precum și o scurtă autoprezentare a creatorului.
Vernisajul Salonului Județean „ProfArt”, sub patronajul S.I.P. Județul Hunedoara, se va realiza, în cadrul manifestărilor „Săptămâna educației”, vineri, 4 octombrie 2024.
Curatorul expoziției: Robert Humel.
Afiș: „ProfArt 2024 – eleganța culorilor”
În perioada 4-11 octombrie 2024, S.I.P. Județul Hunedoara va organiza, în cadrul manifestărilor din „Săptămâna educației”, a X-a ediție a concursului de manuscrise „Magister”.
Concursul de manuscrise se adresează membrilor de sindicat S.I.P Județul Hunedoara și se desfășoară în cadrul a trei secțiuni:
1. Manuscrise cu tematică educațională (manuale, auxiliare didactice, metodică, pedagogie etc.);
2. Literatură de specialitate (cercetare științifică, tratate, studii etc.);
3. Literatură (proză, poezie).
Concursul se finalizează prin publicarea, în cadrul fiecărei secțiuni, a unei lucrări inedite. Tipărirea volumelor va începe imediat după jurizare (decizia juriului va fi suverană, definitivă și irevocabilă).
Lansarea volumelor a se va realiza în cadrul manifestărilor „Săptămâna educației” (04.10.2024 -11.10.2024) organizate de S.I.P. Județul Hunedoara.
Condiții de participare: manuscrisul va fi depus atât în format electronic (într-o formă editabilă), cât și în format print (letric) la sediul S.I.P. Județul Hunedoara (Deva, str. Gheorghe Barițiu nr. 2, corp B, mansardă), însoțit de datele de identificare ale autorului/autorilor (nume, prenume, adresă, unitatea școlară, telefon, e-mail).
Termen de depunere a manuscriselor: 30 august 2024
Afiș „Magister” 2024
Luni, 22 iulie a.c., a avut loc ședința de lucru a Consiliului de Administrație al Inspectoratului Școlar Județean Hunedoara.
Pe ordinea de zi au fost înscrise următoarele probleme:
I. Solicitări de la unități de învățământ
II. Diverse
În cadrul ședinței au fost luate următoarele hotărâri:
I. Se aprobă solicitările unităților de învățământ, după cum urmează:
a) Liceul Tehnologic „Matei Corvin” Hunedoara - se acordă aviz organizare concurs 1 post paznic.
II. Diverse:
1. Se aprobă schimbarea centrului de examen pentru definitivat de la Liceul de Arte „Sigismund Toduță” Deva la Liceul cu Program Sportiv „Cetate” Deva.
2. Se aprobă Procedura operațională privind repartizarea preșcolarilor/ antepreșcolarilor, etapa de ajustări.
3. Se aprobă 2 cereri de pensionare anticipată a unor cadre didactice, începând cu data de 01.08.2024.
4. Se acordă aviz pentru eliberarea actelor de studii, după cum urmează:
a. diplomă bacalaureat, promoția 2008;
b. diplomă bacalaureat, promoția 2003.
5. Se aprobă recuperarea programului de lucru din ziua de 16.08.2024 prin prelungirea programului de lucru cu 30 de minute dimineața și 30 de minute după amiaza în intervalul 01-08.08.2024.
Anexele la care se face referire în articol sunt postate la rubrica ISJ HUNEDOARA–CONSILIUL DE ADMINISTRATIE.
SIP Hunedoara se va adresa instanțelor de judecată pentru a solicita obligarea unităților de învățământ la calculul și plata drepturilor salariale reprezentând diferența dintre drepturile salariale efectiv încasate și cele cuvenite pentru perioada 01.09.2017 – 31.08.2021, ca urmare a acordării salariilor de bază stabilite conform art. 39 alin. (6) din Legea nr. 153/2017, prin acordarea salariilor de bază prevăzute în anexa la Hotărârea Guvernului nr. 38/2017, respectiv pentru tranșa de vechime în învățământ corespunzătoare fiecărui cadru didactic îndreptățit.
Începând cu data de 01.07.2017 salarizarea personalului didactic de predare s-a realizat în temeiul dispozițiilor Legii-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, cu modificările și completările ulterioare.
La momentul intrării în vigoare a Legii-cadru nr. 153/2017 (01.07.2017) cuantumul salariilor de bază, diferențiat pe tranșele de vechime reglementate prin H.G. nr. 38/2017, s-a menținut în plată conform dispozițiilor exprese ale art. 38 alin. (2) și (3) din același act normativ.
Prin Decizia nr. 64/2020 Înalta Curte de Casație și Justiție, ca urmare a examinării sesizării formulate de Curtea de Apel Cluj - Secţia a IV-a pentru litigii de muncă şi asigurări sociale, a stabilit că: „În interpretarea art. 39 alin. (6) coroborat cu art. 38 alin. (1), alin. (3) lit. d), alin. (41) şi alin. (8) din Legea-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, cu modificările şi completările ulterioare, stabilirea salariului de bază pentru personalul didactic din sistemul naţional de învăţământ încadrat anterior intrării în vigoare a Legii-cadru nr. 153/2017 se face, pe durata aplicării tranzitorii a acestui act normativ, prin utilizarea gradaţiei de vechime de 4 ani prevăzute în anexa la Hotărârea Guvernului nr. 38/2017.”
La data de 26.08.2021 a fost publicat în Monitorul Oficial cu numărul 819/2021 Ordinul nr. 4638/2021 privind stabilirea unor drepturi salariale specifice personalului didactic de predare din învăţământ, prin care s-a stabilit că începând cu data de 01.09.2021 salariile de bază ale personalului didactic se vor calcula prin utilizarea tranşelor de vechime în învăţământ din Hotărârea Guvernului nr. 38/2017.
În concluzie, pentru perioada 01.09.2017 – 31.08.2021 salariile de bază ale personalului didactic trebuiau stabilite conform art. 39 alin. (6) din Legea nr. 153/2017, respectiv prin acordarea salariilor de bază prevăzute în anexa la Hotărârea Guvernului nr. 38/2017.
Pentru deschiderea acțiunilor în instanță sunt necesare următoarele documente:
- împuternicire din partea membrului de sindicat;
- adeverință eliberată de unitatea de învățământ.
Documente atașate:
Procedura
Împuternicire – model
Cerere eliberare adeverință
Adeverință – model (DOC)
Adeverință – model (PDF)
Numărul
curent |
Titlul
documentului |
Dimensiune
(octeți) |
Extensia
documentului |
Data
atașării |
1 | Adeverință model diferențe salariale tranșe vechime (DOC) | 36.352 | APPLICATION/MSWORD | 2022-02-22 13:52:18 |
2 | Adeverință model diferențe salariale tranșe vechime (PDF) | 169.600 | APPLICATION/PDF | 2022-02-22 13:55:11 |
3 | Cerere model diferențe salariale tranșe vechime | 158.089 | APPLICATION/PDF | 2022-02-22 13:49:36 |
4 | Împuternicire model diferențe salariale tranșe vechime | 173.357 | APPLICATION/PDF | 2022-02-22 13:46:32 |
5 |
Procedura SIP
diferențe salariale tranșe vechime |
235.141 | APPLICATION/PDF | 2022-02-22 13:41:12 |