Noi suntem
SINDICATUL ÎNVĂȚĂMÂNT PREUNIVERSITAR JUDEȚUL HUNEDOARA

Agenda

20.10.2020
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

20.10.2020
Biroul Executiv al F.S.E. „Spiru Haret”

16.10.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - I.S.J. Hunedoara

01.10.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - I.S.J. Hunedoara

30.09.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

11.09.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - I.S.J. Hunedoara

09-10.09.2020
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

07.09.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - I.S.J. Hunedoara

02.09.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

01.09.2020
Biroul Executiv al F.S.E. „Spiru Haret”

01.09.2020
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

31.08.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - I.S.J. Hunedoara

16.08.2020
Biroul Executiv al F.S.E. „Spiru Haret”

16.08.2020
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

08.07.2020
Comitetul de Supraveghere C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

23.06.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

28.05.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - I.S.J. Hunedoara

27.05.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

14.05.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - I.S.J. Hunedoara

07.05.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - I.S.J. Hunedoara

28.04.2020
Finalizarea lucrărilor Conferinței anuale a C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

24.04.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

24.04.2020
Comitetul de Supraveghere C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

14.04.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

30.03.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

25.03.2020
Conferința anuală a C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

25.03.2020
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

26.02.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

14.02.2020
Biroul Executiv al F.S.E. „Spiru Haret”

14.02.2020
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

10.02.2020
Comisia paritară de la nivelul I.S.J. Hunedoara

05.02.2020
Comisia de dialog social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara

29.01.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

04.12.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

20.11.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

11.09.2019
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

19.06.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

29.05.2019
Conferința de alegeri S.I.P. județul Hunedoara

15.05.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

17.04.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

04.04.2019
Alegeri în organizații de zonă ale S.I.P. Județul Hunedoara: Lupeni, Vulcan, Uricani

27.03.2019
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

27.03.2019
Conferința anuală a C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. județul Hunedoara

27.02.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara



Actualitate

Sindicatul este al nostru, al membrilor de sindicat

21.10.2020

image/jpeg, 38122 octeți

După cum bine se cunoaște deja, luni, 19 octombrie, a avut loc o întâlnire de lucru care a reunit pe Monica Cristina Anisie, ministrul educației și cercetării, Marius Ovidiu Nistor, președintele Federației Sindicatelor din Educație „Spiru Haret” și Simion Hancescu, președintele Federației Sindicatelor Libere din Învățământ.

 

În cadrul întâlnirii au fost abordate diferite probleme cu care se confruntă la momentul actual învățământul preuniversitar, sintetic concluziile fiind date publicității prin intermediul unui comunicat de presă al Ministerului Educației și Cercetării.

 

Acesta, în urma preluării și interpretării sale de către presă, în stilul isteric-catastrofal care pare să se fi generalizat, pe lângă doza consistentă de ignoranță în ceea ce privește situația reală din sistem, a generat o anumită „neliniște” în rândul salariaților din educație, manifestată aceasta din plin pe diferitele rețele de socializare.

 

Având în vedere toate aceste aspecte, ținând seama de faptul că informația relevantă cu privire la acțiunile sindicale este de obținut chiar de la organizațiile sindicale, în privința cărora, cel puțin în ceea ce privește educația, nu sunt temeiuri pentru a li se reproșa acțiuni care să ignore interesele colective ale membrilor de sindicat, pornind de la conținutul comunicatului de presă sunt de făcut următoarele precizări:

 

  1. Monitorizarea activității didactice - organizațiile sindicale, prin reprezentanții lor, vor participa la monitorizarea activității didactice, așa cum s-a întâmplat de altfel și până în prezent, dar cu scopul de a putea semnala și sublinia măsura în care sunt asigurate condițiile optime pentru derularea activității și totodată sunt respectate prevederile legale de către inspectoratele școlare și conducerile unităților de învățământ. Cu alte cuvinte, organizațiile sindicale, potrivit cu rațiunea existenței lor, în acest context, sunt preocupate de protejarea și promovarea intereselor membrilor de sindicat în raport cu diferitele măsuri adoptate de către inspectoratele școlare și conducerile unităților de învățământ în condiții de pandemie.
  2. Declarația angajament – scopul acestei declarații, ce urmează a fi asumată de cadrele didactice, elevi și părinți, este strict acela de a proteja datele cu caracter personal și dreptul la imagine pentru toate părțile implicate în actul educațional. Astfel, tranșant spus, nimeni nu înregistrează și nu face public nimic în ceea ce privește derularea activității didactice, fără acordul expres al tuturor celor implicați. Reiterarea acestei interdicții, prin angajarea responsabilității, se face pentru a sublinia încă o dată că dreptul la imagine revine tuturor părților implicate în actul educațional: elevii, părinții sau cadrele didactice nu pot înregistra activitatea didactică derulată indiferent de scop (nici măcar, și ținem să subliniem acest lucru, având în vedere că o astfel de practică lovește în interesul colectiv al personalului didactic, pentru a oferi exemple de „bună practică”).
  3. ARACIP – Ministerul Educației și Cercetării își asumă, pentru prima dată de la înființarea agenției, necesitatea unei „reforme” a acesteia. Astfel, discuțiile purtate au arătat caracterul imperios al reelaborării standardelor de asigurare a calității educației în sensul simplificării acestora sau, după caz, al eliminării celor care nu corespund realității educaționale sau încarcă birocratic activitatea didactică. Fără ca aceste solicitări să reprezinte o noutate, ele fiind reiterate de membrii de sindicat și de organizațiile sindicale reprezentative periodic, s-a obținut angajamentul M.E.C. de a derula un astfel de demers, acceptându-se totodată propunerea de a se crea un consiliu de coordonare al activității ARACIP, în care să fie reprezentate toate interesele relative la sistemul educațional preuniversitar, inclusiv cele sindicale, și care să precizeze liniile directoare ale agenției în sensul nu numai al activității de evaluare, ci și în acela al unei contribuții pozitive la calitatea educației furnizate.
  4. Chestionar de feed-back – așa cum reiese clar și din textul comunicatului, acest chestionar va reprezenta o „posibilitate” pentru cadrele didactice de a oferi feed-back direct ministerului în ceea ce privește măsurile adoptate în contextul prezent și de a semnala în mod direct problemele cu care se confruntă. Astfel, completarea sa nu va reprezenta o obligație, dar poate avea o contribuție la semnalarea dificultăților reale cu care ne confruntăm în realizarea activității didactice, oferind totodată argumente suplimentare în favoarea solicitărilor formulate de organizațiile sindicale și a necesității intervenției guvernamentale în rezolvarea anumitor probleme.

 

Pe lângă aceste aspecte, în cadrul întâlnirii a fost reclamată de către președinții celor două federații sindicale și accelerarea demersului de elaborare a normelor metodologice prevăzute de Legea 185/2020 privind desfășurarea orelor de pregătire pentru evaluări/examene naționale și/sau pentru obținerea performanței educaționale, precum și de învățare remedială, respectiv cele privind reducerea normei didactice de predare cu 2-4 ore/săptămână a profesorilor care desfășoară activitatea de mentorat, cu scopul evident de a se recunoaște până la nivel de salarizare anumite activități derulate de o parte a cadrelor didactice.

 

În final, subliniind faptul că sindicatul este al nostru, al membrilor de sindicat, apreciind că prin acțiunile întreprinse S.I.P. Județul Hunedoara și federația sindicală la care suntem afiliați, F.S.E. „Spiru Haret”, au dovedit că nu urmăresc nimic altceva decât protejarea și promovarea intereselor membrilor de sindicat, nu în ultimul rând faptul că informațiile puse la dispoziție pe diferitele canale de comunicare au fost întotdeauna corecte și conforme, vă asigurăm că nu suntem decât „vocea” colectivă a membrilor de sindicat.

 

Atașăm, pentru o mai bună edificare, și comunicatul emis de Ministerul Educației și Cercetării.

Important

Lege privind acordarea unui stimulent de risc personalului din învățământ

15.10.2020

image/jpeg, 39207 octeți

Camera Deputaților a adoptat (158 „pentru”, un vot „contra”, și 77 „abțineri”) proiectul de lege pentru acordarea unui stimulent de risc personalului din învățământ, în contextul situației epidemiologice determinate de răspândirea noului coronavirus.

 

Proiectul de legea a fost depus la Secretariatul general pentru exercitarea dreptului de sesizare asupra constituționalității legii, ulterior urmând a fi trimis la promulgare.

 

Legea adoptată de Camera Deputaților prevede că „începând cu anul școlar/universitar 2020–2021, pe perioada stării de alertă/stării de urgență instituite ca urmare a situației epidemiologice determinate de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2, personalul didactic, personalul didactic auxiliar și personalul nedidactic din învățământul preuniversitar și universitar de stat, precum și din unitățile de învățământ preuniversitar înființate în structura instituțiilor de învățământ superior, beneficiază de un stimulent de risc după cum urmează:

a) în cuantum de 2000 de lei lunar, pentru personalul didactic;

b) în cuantum de 1500 de lei lunar, pentru personalul didactic auxiliar și personalul nedidactic”.

 

Legea mai prevede că „stimulentul de risc se acordă pe durata desfășurării cursurilor aferente anului școlar/universitar pe perioada stării de alertă/stării de urgență, proporțional cu timpul în care personalul didactic, personalul didactic auxiliar și personalul nedidactic din învățământul preuniversitar și universitar de stat își desfășoară fizic activitatea în cadrul unităților de învățământ în prezența antepreșcolarilor/preșcolarilor/elevilor/ studenților”.

 

Lista persoanelor care urmează să beneficieze de stimulentul de risc ar urma să fie stabilită, lunar, prin decizie a conducătorului unității de învățământ: „Conducătorul unității de învățământ este responsabil pentru întocmirea listei beneficiarilor stimulentului de risc și are obligația comunicării acesteia către inspectoratul școlar. Stimulentul de risc acordat nu se cuprinde în baza lunară de calcul al contribuției de asigurări sociale, contribuției de asigurări sociale de sănătate, respectiv al contribuției asiguratorii pentru muncă, reglementată la titlul V „Contribuții sociale obligatorii” din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare”.

Eveniment

Ședința Biroului Executiv și al Consiliului Liderilor FSE „Spiru Haret”

23.10.2020

image/jpeg, 1147401 octeți

Marți, 20 octombrie 2020, a avut loc, în sistem videoconferință, pe parcursul a mai mult de trei ore, ședința Biroului Executiv și al Consiliului Liderilor Federației Sindicatelor din Educație „Spiru Haret”. La ședință au participat 40 lideri sindicali din toate județele țării.

 

În cadrul ședinței au fost prezentate de către conducerea federației aspecte profesionale și sindicale din ultima perioadă, în special cele discutate la ultimele două întâlniri cu reprezentanți ai Guvernului și ai Ministerului Educației, iar liderii județeni au făcut o informare privind situațiile specifice din fiecare județ.

 

Întâlnirea de la Ministerul Educației și Cercetării din 2 octombrie

 

Au participat, alături de ministrul educației – Monica Anisie, mai mulți membrii ai Guvernului:  premierul Ludovic Orban, vicepremierul Raluca Turcan, ministrul afacerilor Interne – Marcel Vela, ministrul sănătății – Nelu Tătaru, ministrul Muncii – Violeta Alexandru, secretarul de stat Raed Arafat. Din partea federației noastre a participat domnul Marius Nistor.

 

Cele mai importante aspecte discutate:

- respectarea cu strictețe a măsurilor de protejare a sănătății, atât pentru elevi, cât și pentru cadrele didactice;

- respectarea reglementărilor prin care se stabilește modul în care se desfășoară cursurile (cele 3 scenarii);

- conducerile inspectoratelor școlare au obligația să urmărească desfășurarea procesului educațional în fiecare școală.

 

Alte aspecte discutate:

- naveta școlară; probleme generate de operatorii privați de transport la nivel de județ care nu eliberează abonamentele gratuite pentru elevi și de consiliile județene care nu plătesc 50% din cuantumul costului călătoriilor;

- interpretarea reglementărilor care oferă posibilitatea părinților de a beneficia de plata a 75% din salariu pe perioadele în care sunt suspendate cursurile școlare;

- numărul tabletelor necesare pentru predarea online; 12 inspectorate școlare nu au solicitat încă fondurile ceea ce înseamnă că nu au semnat contractele pentru achiziționarea stocurilor-tampon; achiziția de tablete continuă la toate nivelele; se va adapta ghidul solicitantului, astfel încât se va ridica nivelul maxim al prețului la 250 de euro;

- copiii la școală sunt mult mai in siguranță decât atunci când nu sunt controlați;

- nu se poate accepta ideea că există cadre didactice care refuză să-și exercite profesia: ”Un profesor care nu face lecții online acolo unde este necesară organizarea acestor lecții online, dacă din 10 ore face numai 6 ore, atunci 4 ore nu trebuie plătit. Este simplu. Iar dacă refuză să predea online, din punctul meu de vedere nu mai are ce căuta în educație. Un profesor are obligația să se adapteze la orice situație.”(Ludovic Orban).

 

Marius Nistor, președintele Federației „Spiru Haret”, a solicitat, printre altele, suplimentarea numărului de posturi din unitățile de învățământ și repartizarea în mod transparent a acestora, în cadrul unor comisii paritare.

 

Întâlnirea de la Ministerul Educației și Cercetării din 19 octombrie

 

Au participat ministrul educației – Monica Anisie, președintele F.S.E. „Spiru Haret” – Marius Nistor, președintele F.S.L.I. – Simion Hăncescu.

 

Principalele aspecte discutate:

- monitorizarea activității didactice;

- declarația angajament pentru a proteja datele cu caracter personal și dreptul la imagine pentru toate părțile implicate în actul educațional;

- reformarea ARACIP;

- chestionar de feed-back pentru semnalarea dificultăților reale cu care ne confruntăm în realizarea activității didactice.

 

Alte aspecte:

- accelerarea demersului de elaborare a normelor metodologice prevăzute de Legea 185/2020 - privind desfășurarea orelor de pregătire pentru evaluări/examene naționale și/sau pentru obținerea performanței educaționale, precum și de învățare remedială;

- reducerea normei didactice de predare cu 2-4 ore/săptămână a profesorilor care desfășoară activitatea de mentorat, cu scopul evident de a se recunoaște până la nivel de salarizare anumite activități derulate de o parte a cadrelor didactice.

 

Aspectele discutate în cadrul acestei întâlniri sunt prezentate pe larg în articolul „Sindicatul este al nostru, al membrilor de sindicat”.

 

19.04.2020
16.03.2020
05.12.2019
10.09.2020
18.01.2020
25.04.2019
Metode și strategii moderne de predare-învățare-evaluare
Data articolului: 30.03.2020
Data ultimei actualizări: 24.10.2020
Numărul de vizualizări: 126


Bunul mers al procesului de învățământ și rezultatele obținute depind de metodele utilizate. Marii pedagogi au evidențiat faptul că folosindu-se metode diferite se obțin diferențe esențiale în pregătirea elevilor, că însușirea unor noi cunoștințe sau comportamente se poate realiza  mai ușor sau mai greu, în funcție de metodele utilizate.


Metodele sunt instrumente importante aflate la dispoziția profesorului, de a căror cunoștințe și utilizare depinde eficiența muncii educative. Profesorul, cunoscând varietatea metodelor, particularitățile elevilor cu care lucrează, obiectivele pe care trebuie să le atingă, trebuie să acționeze pentru a-și valorifica pe deplin personalitatea, devenind el însuși un creator în materie articulare a strategiilor, metodelor și procedeelor didactice.


Antrenarea permanentă a elevilor la un efort intelectual susținut și înarmarea acestora cu capacități necesare unei activități de învățare productivă reprezintă modalitatea cea mai eficientă de educare a elevilor în spiritul unei atitudini conștiente și active.


Cerința primordială a educației moderne este de a asigura o metodologie diversificată bazată pe  îmbinarea activităților de învățare și de munca independentă, cu activitățile de cooperare, de învățare în grup  și  de munca interdependentă. Deși învățarea este eminamente o activitate proprie, ținând de efortul individual depus în înțelegerea și conștientizarea semnificațiilor științei, nu este mai puțin adevărat ca relațiile interpersonale, de grup sunt un factor indispensabil apariției și construirii învățării personale și colective. Învățarea în grup exersează capacitatea de decizie și de inițiativă, oferă o notă mai personală muncii, dar și o complementaritate mai mare aptitudinilor și talentelor, ceea ce asigură o participare mai vie, mai activă.


Specific metodelor interactive de grup este faptul că ele promovează interacțiunea dintre mințile participanților, dintre personalitățile lor, ducând la o învățare mai activă și cu rezultate evidente. Acest tip de interactivitate determină identificarea subiectului cu situația de învățare în care acesta este antrenat, ceea ce duce la transformarea elevului  în stăpânul propriei transformări și formări.


Astfel, oferirea posibilității de a se perfecționa în utilizarea metodelor și strategiilor moderne de învățare-predare-evaluare poate constitui o oportunitate pentru cadrele didactice din învățământul preuniversitar care au ca deziderat derularea unui proces didactic de calitate, centrat pe elev și pe nevoile acestuia.


Acreditare:  OMENCS nr. 4623/27.07.2015
Număr credite:  5 credite
Durata:  20 ore
Grup țintă:  cadre didactice din învățământul gimnazial și liceal, membri de sindicat
Stadiu: implementat
Interval activități de formare:  septembrie 2017 - iunie 2018
Număr grupe formate: 43 (12 - Deva; 13 - Petroșani; 8 - Hunedoara; 4 - Hațeg; 3 - Orăștie; 3 - Brad)
Număr cursanți înscriși: 948
Număr comisii de evaluare: 27
Număr cursanți care au finalizat: 930



sus



Copyright (c) 2002-2020 SIP Hunedoara