Noi suntem
SINDICATUL ÎNVĂȚĂMÂNT PREUNIVERSITAR JUDEȚUL HUNEDOARA

Agenda

28.06.2024
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

26.06.2024
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

17.06.2024
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

14.06.2024
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

12.06.2024
Consiliul Liderilor și Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

10.06.2024
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

03.06.2024
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

29.05.2024
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

27.05.2024
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

23.05.2024
Ședința cu directorii unităților de învățământ preuniversitar din județul Hunedoara

21.05.2024
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

20.05.2024
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

13.05.2024
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

08.05.2024
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

29.04.2024
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

25.04.2024
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

22.04.2024
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

17.04.2024
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

08.04.2024
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

01.04.2024
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

27.03.2024
Conferința anuală a C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

27.03.2024
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

25.03.2024
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

22.03.2024
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

21.03.2024
Ședința cu directorii unităților de învățământ preuniversitar din județul Hunedoara

18.03.2024
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

13.03.2024
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

12.03.2024
Comisia de Dialog Social de la nivelul Ministerului Educației

11.03.2024
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

06.03.2024
Comisia de Dialog Social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara

04.03.2024
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

29.02.2024
Ședința cu directorii unităților de învățământ preuniversitar din județul Hunedoara

28.02.2024
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

26.02.2024
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

19.02.2024
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

12.02.2024
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

07.02.2024
Comisia de Dialog Social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara

05.02.2024
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

02.02.2024
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

31.01.2024
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

31.01.2024
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

29.01.2024
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

26.01.2024
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

24.01.2024
Consiliul Național F.S.E. „Spiru Haret” - Delegații S.I.P. Județul Hunedoara

23-26.01.2024
Consiliul Național F.S.E. „Spiru Haret”

22.01.2024
Comitetul Local de Dezvoltare a Parteneriatului Social

22.01.2024
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

18.01.2024
Ședința Biroului Executiv al S.I.P. Județul Hunedoara

15.01.2024
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

08.01.2024
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

27.12.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

18.12.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

12.12.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

27.11.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

22.11.2023
Conferința Județeană S.I.P. Hunedoara

22.11.2023
Conferința Județeană S.I.P. Hunedoara

20.11.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

13.11.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

09.11.2023
Ședința cu directorii unităților de învățământ preuniversitar din județul Hunedoara

06.11.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

30.10.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

16.10.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

04.10.2023
Conferința „Oferiți educației o șansă”

04.10.2023
Ziua Mondială a Educației: Festivitate premiere pensionari

04.10.2023
Vernisaj „ProfArt 2023” + Lansare de carte „Magister 2023”

28.09.2023
Ședința cu directorii unităților de învățământ preuniversitar din județul Hunedoara

27.09.2023
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

06.09.2023
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

05.09.2023
Ședința cu directorii unităților de învățământ de stat din județul Hunedoara

04.07.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

22.06.2023
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

21.06.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

13.06.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

09.06.2023
Miting de protest

06.06.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

30.05.2023
Marș de protest

30.05.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

25.05.2023
Pichetare și marș de protest

22.05.2023
Declanșarea grevei generale pe termen nedeterminat

12.05.2023
După miting

10.05.2023
Miting de protest

10.05.2023
Miting și marș de protest

09.05.2023
Comisia Paritară de la nivelul I.S.J. Hunedoara

05.05.2023
Ședința cu directorii, secretarii și contabilii unităților de învățământ de stat din județul Hunedoara

05.05.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

04.05.2023
Ședința cu directorii unităților de învățământ de stat din județul Hunedoara

03.05.2023
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

03.05.2023
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

03.05.2023
Comisia de Dialog Social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara

26.04.2023
Pichetarea Guvernului României

25.04.2023
Biroul Executiv și Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

25.04.2023
Pichetarea Guvernului României

24.04.2023
Ședința publică - Comisia județeană de mobilitate, pretransferul personalului didactic de predare

24.04.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

19.04.2023
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

19.04.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

12.04.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

12.04.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

07.04.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

07.04.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

06.04.2023
Comisia de Dialog Social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara

03.04.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

29.03.2023
Conferința anuală a C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

29.03.2023
Marș de protest I.S.J. Hunedoara

29.03.2023
Dezbatere privind pachetul legilor educației

27.03.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

24.03.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

22.03.2023
Pichetare și marș de protest

22.03.2023
Pichetarea sediului Prefecturii Hunedoara

22.03.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

20.03.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

13.03.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

09.03.2023
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

09.03.2023
Colegiul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

03.03.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

01.03.2023
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

01.03.2023
Comisia de Dialog Social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara

28.02.2023
Ședința cu directorii unităților de învățământ de stat din județul Hunedoara

27.02.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

27.02.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

21.02.2023
Ședința cu administratorii financiari din unitățile de învățământ

20.02.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

15.02.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

13.02.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

08.02.2023
Comisia de Dialog Social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara

04.02.2023
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

02.02.2023
Pichet de protest

02.02.2023
Ședința cu directorii unităților de învățământ de stat din județul Hunedoara

01.02.2023
Pichetarea sediului Guvernului

20.01.2023
Biroul Executiv și Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

18.01.2023
Comisia Paritară de la nivelul I.S.J. Hunedoara

18.01.2023
Comisia de Dialog Social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara

17.01.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

17.01.2023
Comitetul Local de Dezvoltare a Parteneriatului Social

12.01.2023
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

09.01.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

22.12.2022
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

20.12.2022
Comitetul Local de Dezvoltare a Parteneriatului Social

19.12.2022
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

15.12.2022
Ședința cu directorii unităților de învățământ de stat din județul Hunedoara

14.12.2022
Ședința Consiliului Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

14.12.2022
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

13.12.2022
Consiliul Liderilor U.J. C.N.S.L.R.-Frăția Filiala Hunedoara

12.12.2022
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

09.12.2022
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

08.12.2022
Comisia Paritară de la nivelul I.S.J. Hunedoara

07.12.2022
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

07.12.2022
Comisia de Dialog Social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara

05.12.2022
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

28.11.2022
Ședință de lucru (secretari, contabili) cu reprezentanții M. E.

28.11.2022
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

25.11.2022
Ședința cu directorii unităților de învățământ preuniversitar din județul Hunedoara

24.11.2022
Comisia paritară de la nivelul I.S.J. Hunedoara

23.11.2022
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

21.11.2022
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

14.11.2022
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

09.11.2022
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

07.11.2022
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

02.11.2022
Comisia de Dialog Social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara

31.10.2022
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

19.10.2022
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

19.10.2022
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

17.10.2022
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

07.10.2022
„Educația se face cu educatori motivați” - conferința/dezbatere în cadrul manifestărilor „Săptămâna Educației 2022”

05.10.2022
Cupa „Educatorului” la minifotbal

05.10.2022
Cupa „Educatorului” la gimnastică

05.10.2022
„Cupa Educatorului” - activități sportive în cadrul manifestărilor „Săptămâna Educației 2022”

05.10.2022
Ziua Mondială a Educației

28.09.2022
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

23.09.2022
Ședința cu directorii unităților de învățământ preuniversitar din județul Hunedoara

23.09.2022
Consiliul Liderilor U.J. C.N.S.L.R.-Frăția Filiala Hunedoara

20.09.2022
Consiliul Liderilor și Biroul Executiv al F.S.E. „Spiru Haret”

07.09.2022
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

07.09.2022
Comisia de Dialog Social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara

06.09.2022
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

05.09.2022
Comisia Paritară de la nivelul I.S.J. Hunedoara

05.09.2022
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

02.09.2022
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

02.09.2022
Ședință publică a Comisiei județene de mobilitate a personalului didactic de predare

01.09.2022
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

01.09.2022
Ședință publică a Comisiei județene de mobilitate a personalului didactic de predare

31.08.2022
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

25.08.2022
Ședința cu directorii unităților de învățământ preuniversitar din județul Hunedoara

01.08.2022
Ședință publică a Comisiei județene de mobilitate a personalului didactic de predare

29.07.2022
Ședință publică a Comisiei județene de mobilitate a personalului didactic de predare

26.07.2022
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

19.07.2022
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

13.07.2022
Comisia de Dialog Social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara

13.07.2022
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

11.07.2022
Ședința cu directorii unităților de învățământ preuniversitar din județul Hunedoara

11.07.2022
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

06.07.2022
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

29.06.2022
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

14.06.2022
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

06.06.2022
Conferința de alegeri a Federației Sindicatelor din Educație „Spiru Haret”

05.06.2022
Consiliul Național F.S.E. „Spiru Haret”

02.06.2022
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

11.05.2022
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

05.05.2022
Consiliul Național F.S.E. „Spiru Haret”

05.05.2022
Ședința cu directorii unităților de învățământ preuniversitar din județul Hunedoara

04.05.2022
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

06.04.2022
Consiliul Național F.S.E. „Spiru Haret”

06.04.2022
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

30.03.2022
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

30.03.2022
Conferința de alegeri a C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

16.03.2022
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

02.03.2022
Comisia de Dialog Social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara

23.02.2022
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

10.02.2022
Ședință comună a Biroului Executiv F.S.E. „Spiru Haret” și F.S.L.I.

09.02.2022
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

08.02.2022
Comisia de Dialog Social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara

06.02.2022
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

03.02.2022
Ședința cu directorii unităților de învățământ preuniversitar din județul Hunedoara

27.01.2022
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

19.01.2022
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

18.01.2022
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

18.01.2022
Comitetul Local de Dezvoltare a Parteneriatului Social

14.01.2022
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

13.01.2022
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

11.01.2022
Comisia de Dialog Social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara

11.01.2022
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

10.01.2022
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

20-22.12.2021
Pichetare Prefectură

11.11.2021
Comitetul Local de Dezvoltare a Parteneriatului Social

11.11.2021
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

11.11.2021
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

10.11.2021
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

10.11.2021
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

20.10.2021
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

13.10.2021
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

14.09.2021
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

10.09.2021
Conferința de alegeri a Uniunii Județene C.N.S.L.R. Frăția - Filiala Hunedoara

08.09.2021
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

07.09.2021
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

07.09.2021
Consiliul Liderilor și Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

31.08.2021
Comisia de Dialog Social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara

08.07.2021
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

30.06.2021
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

30.06.2021
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

27.05.2021
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

26.05.2021
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

26.05.2021
Ședința cu directorii unităților de învățământ preuniversitar din județul Hunedoara

21.05.2021
Comisia Paritară de la nivelul I.S.J. Hunedoara

12.05.2021
Comisia Paritară de la nivelul I.S.J. Hunedoara

21.04.2021
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

31.03.2021
Conferința anuală a C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

24.03.2021
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

18.03.2021
Ședința cu directorii unităților de învățământ preuniversitar din județul Hunedoara

10.03.2021
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

24.02.2021
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

10.02.2021
Comisia de Dialog Social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara

05.02.2021
Ședința cu directorii unităților de învățământ preuniversitar din județul Hunedoara

27.01.2021
Comitetul Local de Dezvoltare a Parteneriatului Social

19.01.2021
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

19.01.2021
Comisia de Dialog Social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara

06.01.2021
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

06.01.2021
Comisia Paritară de la nivelul I.S.J. Hunedoara

16.12.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

16.12.2020
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

10.12.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ preuniversitar din județul Hunedoara

09.12.2020
Comitetul Local de Dezvoltare a Parteneriatului Social

09.12.2020
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

28.10.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

20.10.2020
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

20.10.2020
Biroul Executiv al F.S.E. „Spiru Haret”

16.10.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ preuniversitar din județul Hunedoara

01.10.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ preuniversitar din județul Hunedoara

30.09.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

11.09.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ preuniversitar din județul Hunedoara

09-10.09.2020
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

07.09.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ preuniversitar din județul Hunedoara

02.09.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

01.09.2020
Biroul Executiv al F.S.E. „Spiru Haret”

01.09.2020
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

31.08.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ preuniversitar din județul Hunedoara

16.08.2020
Biroul Executiv al F.S.E. „Spiru Haret”

16.08.2020
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

08.07.2020
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

23.06.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

28.05.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ preuniversitar din județul Hunedoara

27.05.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

14.05.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ preuniversitar din județul Hunedoara

07.05.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ preuniversitar din județul Hunedoara

28.04.2020
Finalizarea lucrărilor Conferinței anuale a C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

24.04.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

24.04.2020
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

14.04.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

30.03.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

25.03.2020
Conferința anuală a C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

25.03.2020
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

26.02.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

14.02.2020
Biroul Executiv al F.S.E. „Spiru Haret”

14.02.2020
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

10.02.2020
Comisia Paritară de la nivelul I.S.J. Hunedoara

05.02.2020
Comisia de Dialog Social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara

29.01.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

04.12.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

20.11.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

11.09.2019
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

19.06.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

29.05.2019
Conferința de alegeri S.I.P. județul Hunedoara

15.05.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

17.04.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

04.04.2019
Alegeri în organizații de zonă ale S.I.P. Județul Hunedoara: Lupeni, Vulcan, Uricani

29.03.2019
Conferința CAR (IFN) SIP Hunedoara și Consiliul Liderilor SIP Hunedoara

27.03.2019
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

27.03.2019
Conferința anuală a C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

01.03.2019
„Împreună pentru o educație de calitate” - acțiune de pichetare

27.02.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

04.12.2018
Semnarea Acordului între Guvernul României și Federațiile Reprezentative din Învățământ

13.10.2018
Cupa Educatorul - Hunedoara, EuroSportCenter

13.10.2018
Conferința „Despre Educația Viitorului Acum”

13.10.2018
Contribuția educației la dezvoltarea României moderne

28.06.2018
Ziua Națională a Educației (Ziua Învățătorului)

26.06.2018
Întâlnire cu Ministrul Educației

26.06.2018
Consiliul Național F.S.E. „Spiru Haret”

26.06.2018
Pichetarea Ministerului Educației Naționale

12.10.2017
Cupa educatorului - gimnastică - fete

12.10.2017
Dezbatere publică „Profesori liberi. Profesori puternici”

12.10.2017
Cupa educatorului - fotbal - băieți

12.10.2017
Cupa educatorului - festivitate de premiere

15.09.2017
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

23.05.2017
Conferința Națională F.S.E. „Spiru Haret”

03.04.2017
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

14.03.2017
Consiliul Național F.S.E. „Spiru Haret”

13.06.2016
Ziua Națională a Educației

08.06.2016
Miting de protest ,,ÎMPREUNĂ PENTRU EDUCAŢIE''

22.04.2016
Colegiul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”. Pichetarea Prefecturii Mureș

21.04.2016
Comisia de dialog social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara

04.04.2016
Conferinţa Anuală CAR şi Consiliul Liderilor SIP Hunedoara

09.02.2016
Dezbaterea „Viitoarele planuri-cadru - între așteptări și realitate”

28.09 - 05.10.2015
Săptămâna educației. Cupa Educatorului

28.09 - 05.10.2015
Săptămâna educației: Dezbaterea publică „Educația 2018”

04.05.2015
Conferința Județeană S.I.P. Hunedoara

19.03.2015
Comisia de dialog social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara

20.12.2014
Miting şi marş de protest pentru personalul nedidactic

13.10.2014
Cupa Educatorului

13.10.2014
„Cadrul didactic: statut actual și soluții” - dezbatere publică

08.10.2014
Salonul ,,ProfArt - Perspective''

22.06.2014
Ziua Națională a Educației

17.05.2014
Întâlnire cu preşedintele Comisiei Învăţământ din Senat

17.05.2014
Întâlnire cu președintele Comisiei Învățământ din Senat

17.05.2014
Întâlnire cu Ministrul Educației

11.04.2013
SIP Hunedoara

11.04.2013
Conferința Națională F.S.E. „Spiru Haret”

17.01.2012
Audiere publică. Mai este nevoie de dialog social real?

24.10.2011
Conferința Județeană S.I.P. Hunedoara

26.09.2010
Miting de protest organizat de confederaţiile sindicale împotriva intenţiei de reducere cu 25 % a salariilor bugetarilor

26.09.2010
„Învățământul românesc, între profesionalism și politicianism”

26.09.2010
Miting și marș de protest

26.09.2010
F. S. I. „Spiru Haret”

26.09.2009
„Ziua Muncii Decente”, miting de protest

26.09.2009
Negocieri cu Guvernul

26.09.2009
Pichetarea Parlamentului

26.09.2009
Conferinţa Judeţeană a CNSLR - FRĂŢIA Hunedoara

26.09.2008
Votarea Legii 221/2008 în Parlament

26.09.2008
Conferinţa Naţionala F.S.I. „Spiru Haret”

26.09.2008
Dezbaterea pachetului de legi privind educaţia

26.09.2008
Miting de protest, „Stop politizării învăţământului”

26.09.2008
Consfătuirea Naţională ,,Politici de personal''

26.09.2007
Consiliul Național F.S.I. „Spiru Haret”

26.09.2007
Cursuri de formare profesională şi sindicală

26.09.2007
Săptămâna Educaţiei

26.09.2006
Clubul Educatorilor

26.09.2006
Conferința Județeană S.I.P. Hunedoara

26.09.2006
Inaugurarea Clubului Educatorilor

26.09.2006
Miting

26.09.2006
Vizita ministrului educaţiei

26.09.2005
Conferinţa Asociaţiei Europene a Cadrelor Didactice, Secţiunea România

26.09.2005
Alegeri la Uniunea Județeană C.N.S.L.R. Frăția

26.09.2005
Euromiting

26.09.2005
Greva generală

26.09.2005
Mişcări de protest

26.09.2005
ACORD între Guvernul României şi federaţiile sindicale din învăţământ

26.09.2004
Mitingul federaţiilor sindicale din învăţământ

26.09.2004
Schimb de experienţă

26.09.2003
Conferința Națională F.S.I.I. „Spiru Haret”

26.09.2003
Cursuri de perfecţionare profesională şi sindicală

26.09.2003
Mitingul F.S.I.I. „Spiru Haret”

26.09.2003
Vizita delegaţiei M.E.C.T.

26.09.2002
Conferința Județeană S.I.P. Hunedoara

26.09.2002
Consiliul Național al Federației Sindicatelor Independente din Învățământ „Spiru Haret”

26.09.2002
Spectacolul extraordinar „Farmecul operetei” susținut de Teatrul Național de Operetă „Ion Dacian”

26.09.2002
Schimb de experiență cu Sindicatul Învățământ din Voievodina

26.09.2002
Ziua Mondială a Educatorilor



Actualitate

Ministerul Educației: un faliment asumat?

17.06.2024

image/png, 77427 octeți

În curând, după cum bine cunoaștem, se va împlini un an de la adoptarea unei noi legi a învățământului preuniversitar, și anume Legea nr. 198/2023 (publicată în Monitorul Oficial la 5 iulie 2023 și intrată în vigoare începând cu 3 septembrie 2023). 

 

Anunțată cu „surle și trâmbițe” la acel moment, subliniindu-se inclusiv că respectiva lege constituie un răspuns adecvat la problemele existente în educația românească, cele mai grave dintre acestea semnalate cu fără drept de apel și de greva generală derulată în învățământul preuniversitar, constatăm la ora actuală că respectiva lege este aproape „degeaba”.

 

Pornind din start cu decalaje mari în ceea ce privește implementarea unora dintre măsuri, ineficacitatea sa a fost accentuată de seria de măsuri economico-financiare adoptate la finalul anului trecut, majoritatea prevederilor implicând creșterea bugetului educației, cu excepția salarizării, fiind amânate pentru anul școlar 2025-2026 (inclusiv reorganizările instituționale).

 

Mai mult, chiar dacă Ministerul Educației a publicat periodic calendare prin care își asuma, cu termene precise, elaborarea actelor normative subsecvente, puține dintre termenele respective au și fost respectate. Nu știm foarte precis câte din cele aproape 300 de acte normative au fost adoptate, ordinele ministrului educației fiind lovite într-o mare măsură de o secretomanie care le face adesea greu accesibile, dar am fi tentați să pariem că numărătoarea pe degete ar putea fi arhisuficientă.

 

Iar dacă este să privim rezultatele, ajungem uneori să regretăm chiar și așteptarea... 

 

Un foarte bun exemplu în această privință sunt recentele proiecte ale Regulamentului-cadru de organizare și funcționare a unităților de învățământ preuniversitar, respectiv Statutul elevului.

 

Nu vom intra aici în amănuntele conținutului acestor proiecte, de analizat și de încercat a fi corectate în alte contexte, inclusiv prin propuneri trimise direct către Ministerul Educației și/sau către organizațiile sindicale, dar spiritul acestor documente, în pofida tuturor dificultăților și problemelor pe care educația este nevoită să le înfrunte zi de zi, este ușor de recunoscut în prevederi mult discutate în aceste zile.

 

Ne gândim aici în primul rând la dublarea numărului de absențe nemotivate la care intervine sancțiunea scăderii notei la purtare, respectiv 40 de absențe. Inițiativă, se pare, chiar a doamnei ministru, fără nicio justificare rațională (exceptând poate cine știe ce speranțe politice), cu atât mai mult cu cât, chiar dacă problema este trecută curent sub preș, principala problemă a calității educației în România este absenteismul, motivat sau nemotivat, oficial sau neoficial, poate avea un succes teribil în măsura în care ne dorim ceea ce în ultimul număr al Buletinului InformativMagister” numeam „școala fără școală”.

 

Fiindcă, la un calcul elementar, nu rămâne prea multă școală: un an școlar are în medie 36 de săptămâni de cursuri, de aici trebuind eliminate din start „Școala altfel” și „Săptămâna verde”, la care inevitabil sunt de adăugat (cu indulgență), dacă nu suntem tentați de ipocrizie, prima și ultima săptămână de școală, aproximativ o săptămână reprezentată de diferitele sărbători legale și aproximativ o săptămână dedicată diferitelor simulări și testări.

 

Au rămas aproximativ 30 de săptămâni de cursuri, din care va trebui să scădem desigur zilele de învoire la cererea părinților, dar și nenumăratele motivări medicale, care vor reduce și mai mult timpul pe care elevii îl petrec efectiv la cursuri, fără să uităm desigur activitățile extracurriculare, acestea având cu siguranță utilitatea  lor, dar care, realizate aproape exclusiv în timpul orelor de curs, contribuie și ele din plin la „îmbunătățirea” rezultatelor școlare.

 

Ce rămâne? Maxim două treimi din numărul inițial de săptămâni de cursuri (cu suspiciunea că ne dovedim destul de generoși). Cam de aici discutăm atunci când vorbim de absențe nemotivate. Iar 40 de absențe sunt aproape o săptămână și jumătate de cursuri (facem abstracție de măsura în care sunt consemnate respectivele absențe nemotivate), așa încât, bazându-ne pe cifrele medii privind absenteismul, cu siguranță cam tot elevul va mai beneficia de aproape două săptămâni de timp liber fără ca acest lucru să atragă după sine vreo sancțiune.  Iar dacă își mai asumă și vreun punct-două pe la purtare și douăzeci de săptămâni de cursuri vor  putea să pară cam prea mult (iar dacă aproape va bufnit râsu-plânsu, gândiți-vă și la prevederea potrivit căreia unitatea de învățământ anunță pe cei competenți să intervină atunci când elevul a absentat la 75% din numărul orelor de curs). Cu siguranță, la disciplinele cu o oră de curs pe săptămână cam așa stau lucrurile (iar între noi fie vorba, ținând seama de ușurința cu care se obțin motivările medicale, pe care nimeni nu vrea să le reglementeze, și de măsura în care se consemnează absențele, chiar și 20 de absențe nemotivate pentru un punct la purtare se dovedește în realitate prea mult)...

 

Un alt exemplu, la fel de bun, mai ales din perspectiva percepției sociale, este cel legat de deja celebrele „centre de detenție” care ar urma să se înființeze în școli. Desigur, proiectele în cauză nu pomenesc de așa ceva, ci doar de posibilitatea ca „în cazul elevilor care în timpul orei de curs manifestă comportamente care aduc prejudicii activității de predare-învățare-evaluare, cadrul didactic poate decide ca aceștia să desfășoare activitate în școală, în timpul orei respective, sub supravegherea unui cadru didactic sau a unui cadru didactic auxiliar, într-o sală din unitatea de învățământ stabilită pentru desfășurarea, de regulă, a unor activități de tipul: lectură suplimentară, completarea de fișe de lucru etc.

 

Ceva de speriat? Nicidecum, ci am spune că o rezolvare oarecum doar în glumă a solicitării mereu reiterate de cadrele didactice de a li se furniza instrumentele necesare pentru a putea desfășura netulburați activitatea didactică. Dreptul la educație revine fiecărui elev, așa încât elevul care împiedică derularea unei ore de curs se face vinovat nu numai de acest lucru, ci și de încălcarea flagrantă a dreptului la educație al tuturor celorlalți elevi, fără a uita respectul datorat cadrului didactic, care ar trebui să fie cel puțin pe măsura respectului solicitat.

 

Fără să fie vorba măcar despre reținerea în activitatea școlară după orele de curs (oricum, este de estimat că limitarea la durata acelei ore de curs va accentua în primul rând doar „traficul” din școală), deși o astfel de măsură este practicată în multe alte sisteme educaționale, printre acestea și dintre cele către care privim cu invidie, întreaga mass-media românească, dovedind o maximă „apreciere” față de educație, a titrat doar despre „centrele de detenție” care urmează a fi înființate în școli.

 

În ce ne privește, suntem tentați să liniștim pe toată lumea: chiar dacă o astfel de măsură ar putea reprezenta un plus pentru derularea în condiții mai bune a orelor de curs, eliberate acestea de toți acei elevi care au chef de orice altceva cu excepția educației (intervenția aici cu mereu repetatele idei legate de motivație, supraîncărcare a programelor, predarea învechită etc. nu ar face, ținând seama de realitatea în care ne „bălăcim”, nimic altceva decât să aducă argumente în plus pentru existența marțienilor), chiar și în măsura în care prevederea va trece de „oprobiul” public, ea va fi aproape inaplicabilă: va fi necesară cel puțin o sală (evident, în școlile mari mult mai multe, fiindcă nu prea am vedea eficiența unei măsuri prin care aduni „zurbagiii” laolaltă), dar mai ales cadre didactice care să se ocupe îndeaproape de respectivii elevi... Ceea ce înseamnă bani! Ori, nu credem că mai este un secret pentru cineva, orice idee este bună în educație până la bani, moment în care se rupe filmuʼ.

 

Exemplele ar putea continua, dar credem că exemplele aduse în discuție sunt suficiente, iar proiectele mai sus amintite nu fac decât să ne întărească o idee enunțată și aceasta în ultimul număr al Buletinului informativMagister”, respectiv aceea în care estimam o „incapacitate funcțională” care pare să fi lovit Ministerul Educației. Reconfirmată mult prea frecvent, constatarea pare să anunțe ceva ce în economie se numește simplu „faliment”...

 

Cu siguranță nu ne vom confrunta cu un faliment efectiv al Ministerului  Educației, dar nici bucuria rezolvării vreuneia dintre probleme nu ne va fi dat să o trăim. Mai ales că se anunță multe altele de calibru asemănător: accentuarea descentralizării (în pofida faptului că fiecare nouă măsură în acest sens a mai salvat din banii și responsabilitățile ministeriale, dar asta doar în schimbul subminării calității educației), proiectele unor noi planuri cadru, noi programe școlare, noi standarde profesionale pentru cadrele didactice (realizate de o echipă de experți în care nu este prezent niciun profesor din învățământul gimnazial sau liceal), standarde de evaluare (strecurate și ele ca idee în proiectele amintite) etc.

Important

„Diavolul” se ascunde în detalii

17.06.2024

image/bmp, 589878 octeți

Cunoaștem nepăsarea profundă a clasei politice față de salariați. Și poate nu ar fi atât o problemă dacă ea nu s-ar accentua până la a trece în dispreț răzbunător de fiecare dată când „parveniților” democratic în funcții le ajunge la îndemână abuzul de putere.

 

Exemplele nu lipsesc, încălcările legislației în vigoare fiind la ordinea zilei, de unde și miile de procese pe care organizațiile sindicale le inițiază și le câștigă întru apărarea drepturilor membrilor de sindicat. Iar în cazurile extreme ajungi, vorba românească, să cam „mori cu... în mână”, dreptatea, fiindcă despre ea ar fi vorba, dovedindu-se un concept aproape imposibil de înțeles de „onorabilii” decidenți.

 

Cu alte cuvinte, progresul în ierarhia diferitelor funcții publice pare să se însoțească în mod inevitabil cu analfabetism legislativ și social tot mai accentuat, într-atât că reverberațiile asurzitoare mai sunt doar cele ale unui manelism deosebit de ipocrit.

 

Surzenia administrativ-guvernamentală la huiduielile pe care se străduie să le acopere dând „muzica” și mai tare este pe deplin ilustrată de un recent ordin al ministrului educației, și anume O ME nr. 4517/2023, act normativ adoptat „pentru punerea în executare a Deciziei civile nr. 81/A/2024 pronunțată de Tribunalul Hunedoara, în dosarul 3694/221/2022”. Da, ați citit bine: „maneaua”, urmând să devină imediat destul de clar de ce am încadra actul în cauză într-o mai puțin onorabilă categorie, ministerială are un scop deosebit de precis, maculând până la capăt o epopee care durează deja de mai mult de cinci ani.

 

Recapitulând rapid, este vorba despre încercările S.I.P. Județul Hunedoara de a determina respectarea legii în ceea ce privește acordarea sporului pentru condiții de muncă în educația județeană. Da, avem o legislație în această privință, destul de complicată de altfel (ca mai în majoritatea cazurilor în care este vorba de a da ceva și celui de la „șaibă”). Totuși, fără să aspirăm la măcar o trecătoare privire admirativă din partea lui Sisif, există în județul Hunedoara beneficiari ai acestui drept începând cu 2018 (salariați ai I.S.J. Hunedoara), în prezent fiind în curs demersuri juridice relative la alte trei unități de învățământ.

 

În pofida însă câștigului de cauză obținut în instanțele de judecată, inclusiv plata curentă a acestui drept, Ministerul Educației a refuzat sistematic să pună în aplicare sentințele opozabile, sumele cuvenite fiind obținute doar retroactiv. Așa că a fost nevoie de încă un demers, iar în pofida perplexității judecătorilor cu privire la manelistele reacții ministeriale, a fost finalizat în mod pozitiv și acesta. Concret, S.I.P. Județul Hunedoara a obținut o sentință favorabilă prin care Ministerul Educației este obligat să modifice programul de salarizare EDUSAL așa încât să devină posibilă plata curentă a acestui drept.

 

Credeți că lucrurile au ajuns la capăt? Nicidecum. „Cireașa de pe tort”, refrenul dacă vreți, pentru a rămâne în orizontul deschis, reprezentată de ordinul mai sus menționat, ne împinge din răsputeri în cel mai crunt absurdistan. Țineți-vă bine: EDUSALUL va fi deblocat doar pentru salariații pentru care există sentințe (cu alte cuvinte, singurul mod în care se poate obține acest drept statuat de lege este judecata), aceștia nominalizați expres în ordinul în cauză. Iar în ciuda lui Sisif, fiindcă tot l-am adus în discuție, consilierului juridic al inspectoratului școlar, căruia i se oferă cu acest prilej acces securizat în aplicație, va introduce LUNAR datele sentințelor civile pronunțate (număr sentință civilă și dată de pronunțare, număr și dată dosar, CNP membru de sindicat), datele buletinelor de determinare prin expertizarea locurilor de muncă, precum și multe altele, tot lunar urmând să realizeze un raport relativ la datele introduse etc. Lună de lună, ca și cum, în viziunea ministerului, lumea se tot cere a fi recreată...  

 

Crud adevăr, dar cam așa stau lucrurile: în loc ca Ministerul Educației să se preocupe de respectarea legilor existente, de exemplu să ceară socoteală tuturor unităților de învățământ care nu au derulat procedurile de acordare a acestui spor, deși un astfel de demers reprezintă o obligație, încearcă să demonstreze pe toate căile posibile că „zăhărelul” nu este pentru toată lumea (salariații din minister beneficiază de acest spor, acordat acesta printr-un simplu ordin de ministru). Dar ce să ne mirăm, că se întâmplă la case și mai mari?

 

Vă mai aduceți aminte de ochelarii de vedere și de decontarea contravalorii acestora? Probabil că da, dacă este să avem în vedere faptul că întrebările în această privință revin periodic. Zilele acestea Guvernul României s-a învrednicit să bage în seamă acest lucru elaborând normele metodologice privind decontarea dispozitivelor de corecție speciale, cele care lipseau pentru concretizarea prevederilor legale. O veste bună s-ar putea spune... dar numai în măsura în care nu vă apucați să citiți și actul normativ în cauză. Fiindcă, dacă vă pune cumva cel amintit în titlu să faceți o astfel de greșeală cu siguranță veți lovi cu basca de pământ (în pofida vremurilor de mai tristă amintire implicate). Chichițele, procedurile și demersurile necesare, întinse pe două pagini și jumătate, l-ar lăsa și pe cel rătăcit prin junglă să iasă la liman față de cel care ar încerca, în limita „extraordinarei” sume de 500 de lei, să solicite un astfel de decont. Curat murdar!

 

Ce ar mai fi de spus? Nenumărate! Dar ne vom opri aici, mulțumind din inimă Ministerului Educației, Guvernului României și tuturor celor care deosebit de serviabili compun „corul” susținătorilor în „maneaua disprețului profund” pentru reconfirmarea repetată a unui adevăr mereu evident: „pălmași” fiind, binele ni se oferă doar pe măsura eforturilor și luptei comune pentru mai bine.

 

Eveniment

Ședința C.A. al I.S.J. Hunedoara

28.06.2024

image/png, 1936103 octeți

Vineri, 28 iunie a.c., a avut loc ședința de lucru a Consiliului de Administrație al Inspectoratului Școlar Județean Hunedoara.

 

Pe ordinea de zi au fost înscrise următoarele probleme:
I.    Validarea rezultatelor finale ale concursului de acordare a gradațiilor de merit, sesiunea 2024
II.    Diverse

 

În cadrul ședinței au fost luate următoarele hotărâri: 

 

I.    Se aprobă lista cu rezultatele finale ale concursului de acordare a gradațiilor de merit, sesiunea 2024, conform anexă.

 

II.    Diverse:
1.    Se aprobă transformarea postului șef Birou salarizare de la I.S.J. Hunedoara în șef Serviciu salarizare și administrativ, prin promovarea personalului.

 

Anexele la care se face referire în articol sunt postate la rubrica ISJ HUNEDOARA–CONSILIUL DE ADMINISTRATIE.

 

02.02.2023
24.11.2022
11.07.2022
06.03.2024
Statut C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara
Data articolului: 01.05.2018
Data ultimei actualizări: 12.05.2024
Numărul de vizualizări: 10681


CAPITOLUL I - DISPOZIȚII GENERALE


Art. 1. Denumirea asociației este: CASA DE AJUTOR RECIPROC (INSTITUȚIE FINANCIARĂ NEBANCARĂ) A SALARIAȚILOR DIN ÎNVĂȚĂMÂNTUL PREUNIVERSITAR - JUDEȚUL HUNEDOARA, denumită în continuare C.A.R. (IFN) S.I.P. Hunedoara.
Art. 2. (1) Sediul C.A.R. (IFN) S.I.P. Hunedoara este în Deva, str. Gheorghe Barițiu nr. 2, Județul Hunedoara.
(2) În funcție de interesele bunei desfășurări a activității, Comitetul de supraveghere poate decide schimbarea sediului asociației la o altă adresă, pe raza județului, cu îndeplinirea obligațiilor prevăzute de lege.
Art. 3. C.A.R. (IFN) S.I.P. Hunedoara este persoană juridică română, organizată în conformitate cu legile din România și cu prevederile prezentului Statut.
Art. 4. Sigiliul C.A.R. (IFN) S.I.P. Hunedoara are următorul înscris: CASA DE AJUTOR RECIPROC (I.F.N.) S.I.P. Hunedoara.



CAPITOLUL II - SCOPUL ȘI OBIECTIVELE


Art. 5. C.A.R. (IFN) S.I.P. Hunedoara este o asociație fără scop patrimonial, creată pe baza liberului consimțământ și voinței de asociere a salariaților din învățământ, membri de sindicat, precum și a colaboratorilor, având ca scop dezvoltarea legăturilor de solidaritate, sprijin și întrajutorare materială a membrilor săi, prin acordarea de împrumuturi.
Art. 6. Activitatea C.A.R. (IFN) S.I.P. Hunedoara are la bază următoarele obiective:

a) întrajutorarea membrilor săi prin acordarea de împrumuturi cu dobândă minimă;
b) creșterea numărului de membri pe baza liberului consimțământ al acestora;
c) participarea tuturor membrilor la buna desfășurare a activității și la controlul utilizării fondurilor;
d) administrarea fondurilor potrivit prevederilor prezentului statut și normelor financiare în vigoare.



CAPITOLUL III - PRINCIPIILE DE ORGANIZARE ȘI FUNCȚIONARE A C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Hunedoara


Art. 7. C.A.R. (IFN) S.I.P. Hunedoara se organizează pentru colaboratorii și membrii de sindicat din unitățile de învățământ din județul Hunedoara, unde există grupe sindicale sau membri ai S.I.P. Județul Hunedoara, indiferent de numărul membrilor care solicită aceasta.
Art. 8. (1) Principiul fundamental de organizare și funcționare a C.A.R. (IFN) S.I.P. Hunedoara este independența raporturilor cu alte asociații, organizații politice sau religioase, organe/instituții/autorități administrative și economice. C.A.R. (IFN) S.I.P. Hunedoara este independentă față de partidele politice, de organele puterii executive, legislative și judecătorești, de alte grupuri și formațiuni ale sistemului instituțional, de asociații și organizații diverse sau culte.
(2) În activitatea C.A.R. (IFN) S.I.P. Hunedoara se aplică următoarele principii democratice de organizare și funcționare:

a) alegerea în mod democratic, prin vot, a organelor proprii de conducere;
b) adoptarea hotărârilor cu majoritate simplă de voturi;
c) prezentarea periodică a situației organizatorice și financiare;
d) controlul activității C.A.R. (IFN) S.I.P. Hunedoara de către cenzorii proprii.

Art. 9. (1) C.A.R. (IFN) S.I.P. Hunedoara funcționează pe baza statutului propriu, aprobat de Conferința C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara.
(2) C.A.R. (IFN) S.I.P. Hunedoara poate întreține relații de colaborare, și poate derula schimburi de opinii și experiență cu asociații similare din străinătate.
(3) În cazul în care instituțiile statului ori alte instituții sau organizații de orice fel lezează interesele, C.A.R. (IFN) S.I.P. Hunedoara, acesta este împuternicit, în urma hotărârii organelor colective de conducere, să apeleze la formele legale de protest pentru apărarea acestor interese.



CAPITOLUL IV - MEMBRII C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Hunedoara


Art. 10. (1) Membrii C.A.R. (IFN) S.I.P. Hunedoara pot fi salariați, colaboratori, membri de sindicat ai S.I.P. Județul Hunedoara din unitățile de învățământ din județul Hunedoara, fără deosebire de rasă, naționalitate, sex, vârstă, religie, convingeri politice sau religioase.
(2) Persoanele care doresc să devină membri ai C.A.R. (IFN) S.I.P. Hunedoara trebuie să adere, să recunoască și să respecte prevederile prezentului Statut.
(3) Calitate de membru al C.A.R. (IFN) S.I.P. Hunedoara nu exclude calitatea de membru a două sau mai multe case de ajutor reciproc, în același timp .
(4) Pensionarii pot fi menținuți ca membri ai C.A.R. (IFN) S.I.P. Hunedoara.
Art. 11. (1) Dobândirea calității de membru al C.A.R. (IFN) S.I.P. Hunedoara se face pe baza exprimării voinței libere a fiecărui salariat, colaborator sau membru al S.I.P. Județul Hunedoara sau prin transfer de la o altă casă de ajutor reciproc pe bază de cerere-tip sau cerere de mână.
(2) Cererea se discută și se aprobă în Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (IFN) S.I.P. Hunedoara. Vechimea ca membru al C.A.R. (IFN) S.I.P. Hunedoara se calculează din momentul aprobării cererii de înscriere de către Comitetul de Supraveghere.
(3) Redobândirea calității de membru CAR se poate face în condițiile achitării unei taxe de reînscriere. Cuantumul acesteia se stabilește de către Comitetul de supraveghere.
Art. 12. (1) Membrii C.A.R. (IFN) S.I.P. Hunedoara au următoarele drepturi:

a) să aleagă și să fie aleși în organele de conducere ale C.A.R. (IFN) S.I.P. Hunedoara;
b) să primească împrumuturi după trecerea unui termen de 3 luni de la înscriere și plata cotizației sau imediat după data sosirii fondului social transferat, după caz;
c) să beneficieze de împrumuturi corespunzător fondului social propriu, în limita cuantumului acordat de C.A.R. (IFN) S.I.P. Hunedoara;
d) să primească dobândă la fondul social propriu, atunci când se acordă;
e) să participe la analiza, dezbaterea și soluționarea tuturor problemelor ce cad sub competența C.A.R. (IFN) S.I.P. Hunedoara și să facă propuneri pentru îmbunătățirea activității C.A.R. (IFN) S.I.P. Hunedoara și a statutului său;
f) să se adreseze organelor de conducere ale C.A.R. (IFN) S.I.P. Hunedoara în orice problemă care privește situația lor personală sau activitatea casei de ajutor reciproc.

(2) Femeile, pe durata concediilor de maternitate și a concediilor pentru creșterea și îngrijirea copilului de până la 2, respectiv 3 ani pot beneficia de scutire de la plata depunerilor la fondul social, fără pierderea calității de membru al C.A.R. (IFN) S.I.P. Hunedoara și a vechimii în C.A.R. (IFN) S.I.P. Hunedoara, cu aprobarea Comitetului de Supraveghere.
(3) Membrii C.A.R. (IFN) S.I.P. Hunedoara care se află în situație temporară de șomaj își mențin calitatea de membri, cu aprobarea Comitetului de Supraveghere, dacă garantează rambursarea împrumutului, conform legislației în vigoare și prezentului Statut. Aceștia pot solicita reeșalonarea ratelor, cu respectarea termenului stabilit de prezentul Statut.
Art. 13. (1) În cazul în care membrii constată că, în desfășurarea activității C.A.R. (IFN) S.I.P. Hunedoara, Comitetul de Supraveghere sau unii membri din conducerea asociației nu respectă prevederile statutare, că se comit abuzuri sau sunt lezate drepturile din statut, pot solicita convocarea Conferinței C.A.R. (IFN) S.I.P. Hunedoara pentru a se stabili măsuri corespunzătoare.
(2) În situația de la alin. (1), convocarea conferinței se face dacă aceasta a fost solicitată de cel puțin 1/25 din numărul membrilor C.A.R. (IFN) S.I.P. Hunedoara.
Art. 14. (1) Drepturile membrilor C.A.R. (IFN) S.I.P. Hunedoara asupra fondului social propriu nu sunt supuse prescripției, în conformitate cu prevederile legale în vigoare.
(2) Membrii C.A.R. (IFN) S.I.P. Hunedoara au dreptul să introducă în cerere și clauza testamentară. În baza acesteia, în caz de deces al membrului C.A.R. (IFN) S.I.P. Hunedoara, depunerile la fondul social al acestuia și alte drepturi cuvenite titularilor se restituie moștenitorilor legali, la cererea acestora, după ce s-au reținut datoriile către C.A.R. (IFN) S.I.P. Hunedoara. În situația în care sumele împrumutate nu pot fi acoperite din fondul social, recuperarea se va face, potrivit prevederilor legale.
Art. 15. Membrii C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Hunedoara au următoarele obligații:

a) să respecte prevederile prezentului Statut, normele de funcționare, hotărârile Conferinței și ale Comitetului de Supraveghere al C.A.R. (IFN) S.I.P. Hunedoara;
b) să participe la buna desfășurare a activității C.A.R. (IFN) S.I.P. Hunedoara, la elaborarea și înfăptuirea hotărârilor Conferinței;
c) să se ocupe de atragerea de noi membri în C.A.R. (IFN) S.I.P. Hunedoara;
d) să depună lunar, la fondul social propriu, o sumă cuprinsă între 5 și 300 de lei; cuantumul depunerii lunare poate fi modificat, la solicitarea membrului C.A.R. (IFN) S.I.P. Hunedoara, cu aprobarea Comitetului de Supraveghere;
e) să achite lunar ratele și dobânda la împrumutul contractat, la data și în cuantumul stabilite.



CAPITOLUL V - ORGANELE DE CONDUCERE ȘI CONTROL ALE C.A.R. (IFN) S.I.P. Hunedoara


Art. 16. (1) Organul suprem de conducere al C.A.R. (IFN) S.I.P. Hunedoara este Conferința C.A.R. (IFN) S.I.P. Hunedoara.
(2) Conferința C.A.R. (IFN) S.I.P. Hunedoara se convoacă o dată pe an sau ori de câte ori este necesar, de către Comitetul de Supraveghere, cu cel puțin 15 zile înainte.
(3) Conferința este statutar întrunită în prezența a 2/3 din delegați, iar hotărârile se adoptă cu majoritatea simplă a celor prezenți. Hotărârile adoptate cu nerespectarea dispozițiilor prezentului Statut și ale legislației în vigoare sunt nule.
Art. 17. Conferința C.A.R. (IFN) S.I.P. Hunedoara are următoarele competențe:

a) aprobă Statutul C.A.R. (IFN) S.I.P. Hunedoara;
b) aprobă Normele interne de creditare și Anexele acestora;
c) dezbate și aprobă raportul anual al Comitetului de Supraveghere și al Comisiei de Cenzori;
d) aprobă bugetul de venituri și cheltuieli și execuția bugetară;
e) hotărăște asupra cuantumului depunerilor la fondul social și împrumuturilor, asupra termenului de recuperare și modalităților de reținere a ratelor lunare, asupra condițiilor de reînscriere a foștilor membri, precum și asupra nivelului dobânzii la împrumuturile acordate;
f) alege prin vot, o dată la 4 ani, președintele, membrii Comitetului de Supraveghere și membrii Comisiei de Cenzori;
g) confirmă anual Comitetul de supraveghere; revocă mandatul Comitetului de Supraveghere, al Comisiei de Cenzori sau al unor membri ai acestor organe, înainte de expirarea perioadei pentru care au fost alese/aleși în cazul în care și-au pierdut calitatea de membru, au încălcat Statutul C.A.R. (IFN) S.I.P. Hunedoara sau hotărârile Conferinței, au comis abuzuri în gestionarea fondurilor sau greșeli în conducerea și controlul activității financiar-contabile;
h) decide asupra folosirii fondului de rezervă al C.A.R. (IFN) S.I.P. Hunedoara și împuternicește în acest scop Comitetul de Supraveghere;
i) hotărăște scoaterea din funcțiune sau vinderea mijloacelor fixe din dotarea C.A.R. (IFN) S.I.P. Hunedoara și împuternicește în acest scop Comitetul de Supraveghere;
j) hotărăște asupra destinațiilor și cuantumului repartizării veniturilor proprii, conform prezentului Statut și împuternicește în acest scop Comitetul de Supraveghere;
k) hotărăște afilierea sau dezafilierea la și de la uniuni teritoriale; afilierea se face prin document scris, la cererea C.A.R. (IFN) S.I.P. Hunedoara, cu respectarea Statutului uniunii teritoriale;
l) decide fuzionarea cu alte case de ajutor reciproc și lichidarea C.A.R. (IFN) S.I.P. Hunedoara.

Art. 18. (1) Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (IFN) S.I.P. Hunedoara este organul executiv de conducere a activității între două conferințe.
(2) Comitetul de Supraveghere este format din președintele CAR (IFN ) SIP Hunedoara și 4 membri.
(3) Comitetul de Supraveghere are următoarele competențe:

a) asigură aplicarea prevederilor prezentului Statut și a hotărârilor Conferinței și îndeplinirea celorlalte obligații ce revin C.A.R. (IFN) S.I.P. Hunedoara;
b) actualizează Normele interne de creditare și Anexele acestora;
c) elaborează și asigură realizarea bugetului de venituri și cheltuieli;
d) decide în termen de 5 zile asupra situațiilor de conflict privind viza de control financiar preventiv;
e) asigură integritatea fondurilor C.A.R. (IFN) S.I.P. Hunedoara;
f) organizează evidența membrilor, activitatea financiar-contabilă, controlul financiar;
g) păstrează documentele conferințelor și ședințelor comitetului de supraveghere CAR (IFN) SIP Hunedoara;
h) analizează și soluționează cererile de înscriere, de împrumut și de retragere, cererile de reînscriere, reclamațiile, propunerile și sesizările de orice fel din partea membrilor C.A.R. (IFN) S.I.P. Hunedoara și altele asemenea;
i) stabilește, pentru membrii care solicită împrumuturi, pe baza prevederilor prezentului Statut și hotărârii Conferinței, modul de acordare a împrumuturilor și de restituire a acestora; aprobă amânarea și reeșalonarea ratelor în situații deosebite;
j) asigură urmărirea și recuperarea debitelor;
k) reprezintă, prin președinte, C.A.R. (IFN) S.I.P. Hunedoara în raporturile cu terții - organizații sindicale, conduceri ale unităților de învățământ, alte case de ajutor reciproc / instituții financiare nebancare, cu instituții financiare și de credit, cu instanțele judecătorești, cu organele administrației de stat centrale și locale, cu alte persoane fizice și juridice;
l) pregătește Conferința C.A.R. (IFN) S.I.P. Hunedoara și stabilește norma de reprezentare, dar nu mai mult de 1 delegat la 25 de membri;
m) face publicitate activității C.A.R. (IFN) S.I.P. Hunedoara în unitățile de învățământ;
n) apără drepturile ce decurg din prezentul Statut ale membrilor C.A.R. (IFN) S.I.P. Hunedoara, în relațiile cu autoritățile statului, alte persoane fizice și juridice;
o) stabilește salariul personalului angajat și indemnizațiile persoanelor care fac parte din organele de conducere și control ale C.A.R. (IFN) S.I.P. Hunedoara.
p) decide asupra folosirii fondului de rezervă al C.A.R. (IFN) S.I.P. Hunedoara;
q) hotărăște scoaterea din funcțiune sau vinderea mijloacelor fixe din dotarea C.A.R. (IFN) S.I.P. Hunedoara;
r) hotărăște afilierea sau dezafilierea la și de la uniuni teritoriale; afilierea se face prin document scris, la cererea C.A.R. (IFN) S.I.P. Hunedoara, în urma hotărârii Conferinței, cu respectarea Statutului uniunii teritoriale.

Art. 19. (1) Comitetul de Supraveghere se întrunește în ședințe lunare sau ori de câte ori este nevoie.
(2) Comitetul de Supraveghere se întrunește statutar în prezența a cel puțin 2/3 din membrii săi, iar hotărârile se iau cu majoritatea simplă a membrilor prezenți. Hotărârile adoptate de Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (IFN) S.I.P. Hunedoara fără respectarea hotărârilor Conferinței a prevederilor prezentului Statut sunt nule.
(3) Membrii Comitetului de Supraveghere răspund solidar față de C.A.R. (IFN) S.I.P. Hunedoara pentru modul în care își îndeplinesc atribuțiile asumate conform competențelor.
(4) În conformitate cu dispozițiile art. 16 din Ordonanța Guvernului nr. 28/2006 privind reglementarea unor măsuri financiar-fiscale, aprobată, cu modificări și completări, prin Legea nr. 266/2006, persoanele care fac parte din Comitetul de Supraveghere trebuie să îndeplinească, cumulativ, cel puțin următoarele condiții:

a) să aibă onorabilitatea corespunzătoare funcției;
b) să nu fi cauzat, prin activitatea lor, falimentul unui agent economic;
c) să aibă studii superioare;
d) să aibă experiență într-un domeniu considerat relevant de Banca Națională a României.

(5) Nu pot fi membri ai Comitetului de Supraveghere al C.A.R. (IFN) S.I.P. Hunedoara persoanele care sunt incapabile sau au fost condamnate pentru gestiune frauduloasă, abuz de încredere, pentru infracțiuni de fals sau uz de fals, înșelăciune, delapidare, mărturie mincinoasă, dare sau luare de mită.
(6) La ședințele Comitetului de Supraveghere al C.A.R. (IFN) S.I.P. Hunedoara poate participa, în calitate de observator, un membru al Biroului Executiv al S.I.P. Județul Hunedoara, la invitația Comitetului de Supraveghere. În calitate de observatori, membrii Biroului Executiv al S.I.P. Județul Hunedoara au acces la toate documentele C.A.R. (IFN) S.I.P. Hunedoara și au dreptul de a semnala președintelui eventualele nerespectări ale Statutului sau ale dispozițiilor legale; observatorii confirmă, prin semnătură, alături de membrii Comitetului de Supraveghere, documentele fiecărei ședințe.
Art. 20. (1) Președintele este ales prin vot secret de Conferința CAR (IFN) SIP Hunedoara pe o perioadă de 4 ani. În situația vacantării funcției pe durata mandatului, prin conferință extraordinară se va alege un președinte interimar.
(2) Președintele C.A.R. (IFN) S.I.P. Hunedoara are următoarele competențe:

a) coordonează și conduce activitatea Comitetului de Supraveghere;
b) realizează legătura operativă a organelor de conducere ale C.A.R. (IFN) S.I.P. Hunedoara în relațiile cu terți;
c) are specimen de semnătură în bancă și aprobă cheltuielile specifice în normele de competență financiară ale C.A.R. (IFN) S.I.P. Hunedoara;
d) prezintă lunar Comitetului de Supraveghere situația financiară a C.A.R. (IFN) S.I.P. Hunedoara;
e) dispune în scris delegarea membrilor/salariaților C.A.R. (IFN) S.I.P. Hunedoara pentru realizarea unor sarcini specifice activității C.A.R. (IFN) S.I.P. Hunedoara;
f) orice alte competențe care îi revin potrivit legii, prezentului statut sau hotărârilor organelor de conducere ale C.A.R. (IFN) S.I.P. Hunedoara.

Art. 21. (1) C.A.R. (IFN) S.I.P. Hunedoara este verificată de cenzorii proprii. Cenzorii sunt subordonați numai Conferinței C.A.R. (IFN) S.I.P. Hunedoara, căreia îi prezintă rapoarte în legătură cu activitatea desfășurată.
(2) Comisia de cenzori este formată din 3 membri: președinte și doi membri.
(3) Cenzorii trebuie să îndeplinească, cumulativ, condițiile prevăzute la art. 19 alin. (4) din prezentul Statut.
(4) Cenzorii nu pot fi în același timp și membri ai Comitetului de Supraveghere al C.A.R. (IFN) S.I.P. Hunedoara și nu pot primi atribuții cu răspundere financiar-gestionară în cadrul C.A.R. (IFN) S.I.P. Hunedoara.
(5) Nu pot fi cenzori persoane care sunt rude cu membrii Comitetului de Supraveghere sau salariații C.A.R. (IFN) S.I.P. Hunedoara.
(6) Comisia de cenzori are următoarele competențe:

a) verifică activitatea organizatorică și financiară a C.A.R. (IFN) S.I.P. Hunedoara trimestrial, prin sondaj și anual, de fond;
b) poate participa, fără drept de vot, la ședințele Comitetului de Supraveghere al C.A.R. (IFN) S.I.P. Hunedoara.

(7) Cenzorii răspund solidar, conform prevederilor statutare și legale în vigoare, pentru neexercitarea sau exercitarea necorespunzătoare a obligațiilor asumate ca urmare a alegerii lor în această funcție.



CAPITOLUL VI - FONDURILE C.A.R. (IFN) S.I.P. Hunedoara


Art. 22. (1) Fondurile utilizate de C.A.R. (IFN) S.I.P. Hunedoara pentru acordarea împrumuturilor membrilor săi și desfășurarea activității proprii provin din:

a) fondul social al membrilor C.A.R. (IFN) S.I.P. Hunedoara constituit prin contribuțiile acumulate ale acestora;
b) fondul de rezervă acumulat.

(2) Veniturile C.A.R. (IFN) S.I.P. Hunedoara sunt obținute din circuitul fondurilor prevăzute la alin. (1) în sistemul împrumuturilor acordate membrilor C.A.R. (IFN) S.I.P. Hunedoara, precum și din dobânzile primite pentru disponibilul din contul curent la instituția financiară bancară.
Art. 23. Fondul social al membrilor se folosește exclusiv în scopul de întrajutorare pentru aceștia, prin acordarea de împrumuturi. La sfârșitul fiecărui an fondul social poate crește cu dobânda repartizată membrilor C.A.R. (IFN) S.I.P. Hunedoara, după deducerea cheltuielilor statutare, conform hotărârii Comitetului de Supraveghere.
Art. 24. Veniturile realizate se reîntorc la fondul social al membrilor C.A.R. (IFN) S.I.P. Hunedoara, după suportarea din acestea, conform hotărârii Conferinței, a următoarelor:

a) cheltuielile de funcționare și organizare a C.A.R. (IFN) S.I.P. Hunedoara, pentru gestionarea în deplină siguranță a fondurilor și asigurarea evidenței concrete a acestora (salariile personalului angajat, indemnizațiile persoanelor ce fac parte din organele de conducere și control, datorii către bugetul statului etc.);
b) o cotă pentru constituirea fondului de rezervă al C.A.R. (IFN) S.I.P. Hunedoara, corespunzător nevoilor. Diferența rezultată se repartizează membrilor C.A.R. (IFN) S.I.P. Hunedoara la fondul social.

Art. 25. Fondurile bănești ale C.A.R. (IFN) S.I.P. Hunedoara se păstrează la o instituție financiar-bancară stabilită prin hotărâre a Comitetului de Supraveghere.



CAPITOLUL VII - ACORDAREA ȘI RESTITUIREA ÎMPRUMUTURILOR


Art. 26. În conformitate cu prevederile art. 11 alin. (3) din Legea nr. 122/1996 privind regimul juridic al caselor de ajutor reciproc ale salariaților și al uniunilor acestora, cu modificările și completările ulterioare, C.A.R. (IFN) S.I.P. Hunedoara acordă împrumuturi numai membrilor săi, pe baza unui contract de împrumut în formă scrisă, a Normelor interne de creditare și a Anexelor acestora. Contractul de împrumut constituie titlu executoriu.
Art. 27. Membrii C.A.R. (IFN) S.I.P. Hunedoara beneficiază de împrumuturi în funcție de:

a) vechimea ca membru C.A.R.(IFN) S.I.P. Județul Hunedoara;
b) mărimea fondului social al solicitantului;
c) posibilitățile de restituire ale solicitantului;
d) respectarea obligațiilor asumate prin cerere pentru restituirea împrumutului;
e) disponibilitățile bănești ale C.A.R. (IFN) S.I.P. Hunedoara;
f) plafonul maxim stabilit de Conferința C.A.R. (IFN) S.I.P. Hunedoara;
g) garantarea împrumutului care depășește valoarea fondului social.

Art. 28. Tipurile de împrumuturi, mărimea acestora, condițiile de acordare și de restituire, documentația aferentă, precum și orice alte prevederi referitoare la administrarea acestora se stabilesc, în conformitate cu hotărârile Conferinței, prin Normele interne de creditare.



CAPITOLUL VIII - FUZIUNEA, DIVIZAREA, DIZOLVAREA ȘI LICHIDAREA C.A.R. (IFN) S.I.P. HUNEDOARA


Art. 29. Fuziunea, divizarea, dizolvarea și lichidarea CAR (IFN) SIP Hunedoara, în baza hotărârii Conferinței Extraordinare, sau de drept, se face în condițiile Legii nr. 122/1996 privind regimul juridic al caselor de ajutor reciproc ale salariaților și al uniunilor acestora - republicare.



CAPITOLUL IX - DISPOZIȚII FINALE


Art. 30. (1) C.A.R. (IFN) S.I.P. Hunedoara asigură secretul operațiunilor efectuate.
(2) Documentele C.A.R. (IFN) S.I.P. Hunedoara pot fi prezentate pentru control altor organe decât cele din prezentul Statut numai cu aprobarea și în prezența Comitetului de Supraveghere.
(3) Organelor de control specializate ale statului li se pot pune la dispoziție, în condițiile legii și ale prezentului Statut, spre verificare, documentele de evidență privind proveniența și legalitatea veniturilor C.A.R. (IFN) S.I.P. Hunedoara, precum și documentele privind cheltuielile cu salariile, din care rezultă reținerile calculate și virate la bugetul satului.
Art. 31. Prezentul Statut a fost adoptat în Conferința de alegeri a C.A.R. (IFN) S.I.P. Hunedoara din data de 28.03.2018 și completat în Conferința anuală a C.A.R. (IFN) S.I.P. Hunedoara din data de 27.03.2019.



ANEXA: REGULAMENT DE ORGANIZARE A CONFERINȚEI



Capitolul I - Dispoziții generale


Art. 1. Conferința se constituie din membrii Comitetului de Supraveghere al C.A.R. (IFN) S.I.P. Hunedoara și delegații mandatați de membrii C.A.R. (IFN) S.I.P. Hunedoara, conform normei de reprezentare stabilită de Statut.
Art. 2. Conferința este statutar și legal constituită în condițiile validării mandatelor a 2/3 din numărul delegaților cu drept de vot.
Art. 3. În situația nerealizării prezenței statutare, Conferința se va întruni în următoarele 30 zile, fiind necesară prezența a cel puțin 1/2 plus 1 din delegați.
Art. 4. La Conferință participă, de drept, membrii Comisiei de Cenzori.
Art. 5. La Conferință pot participa invitați cu statut de observatori din partea unor organizații din țară și străinătate, precum și din partea unor instituții care au relații de colaborare cu C.A.R. (IFN) S.I.P. Hunedoara.
Art. 6. Convocarea Conferinței în ședințe ordinare se face de către Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (IFN) S.I.P. Hunedoara, cu cel puțin 15 de zile înaintea datei de începere a lucrărilor.
Art. 7. Convocarea Conferinței în ședințe extraordinare se face la cererea Comitetului de Supraveghere al C.A.R. (IFN) S.I.P. Hunedoara, în maxim 15 de zile de la data emiterii hotărârii.



Capitolul II - Organizarea Conferinței


Art. 8. Organizarea Conferinței este de competența Comitetului de Supraveghere, care stabilește:

a. Componența nominală a Comisiei de organizare, Secretariatului și a următoarelor comisii:

- Comisia de protocol (dacă este cazul);
- Comisia de validare a mandatelor și numărarea a voturilor;
- Comisia pentru Statut (dacă este cazul);

b. Agenda de lucru a Conferinței și programul acesteia;
c. Locul de desfășurare a lucrărilor Conferinței;
d. Lista participanților:

- numărul delegaților structurilor organizatorice;
- invitați;
- observatori;

e. Bugetul alocat desfășurării lucrărilor Conferinței.



Capitolul III - Atribuțiile și competențele comisiilor


Art. 9. Comisia de organizare coordonează întreaga activitate și are în subordine următoarele comisii de lucru:

- Secretariatul Conferinței;
- Comisia de protocol;
- Comisia de validare a mandatelor și numărare a voturilor;
- Comisia pentru Statut.

Art. 10. Comisia de organizare își desfășoară activitatea pe toată perioada pregătirii, organizării și desfășurării Conferinței și are în principal următoarele atribuții și competențe:

- asigurarea și pregătirea sălii Conferinței;
- asigurarea spațiilor de cazare / masă pentru participanți (dacă este cazul);
- asigurarea tuturor mijloacelor necesare pregătirii, organizării și desfășurării Conferinței (rechizite, mijloace de transport, aparatura de multiplicare, etc.);
- atragerea de sponsori;
- marcarea căilor de acces spre sălile de lucru;
- pregătirea spațiilor pentru:

  • elaborarea și multiplicarea documentelor Conferinței;
  • post de prim ajutor;
  • sală de protocol (dacă este cazul);
  • comisii de lucru;
  • bufet de incintă;

- asigură serviciile de sonorizare, înregistrare, audio-video, multiplicare, tehnoredactare a materialelor, primiri și transmiteri de informații prin telefon, fax și e-mail;
- întocmește lista cu numărul delegaților la Conferință;
- pregătește mapele cuprinzând seturile cu materiale supuse dezbaterii Conferinței;
- asigură multiplicarea materialelor, altele decât cele prevăzute în mape;
- se ocupă de confecționarea ecusoanelor pentru participanții la Conferință, astfel:

  • delegați - roșu
  • invitați - albastru
  • invitați străini - verde
  • presă - galben

Art. 11. Secretariatul Conferinței își desfășoară activitatea pe toată perioada pregătirii, organizării și desfășurării Conferinței, precum și maximum 7 zile după încheierea lucrărilor, pentru întocmirea tuturor documentelor rezultate din Conferință și are, în principal, următoarele atribuții:

a. asigură întocmirea procesului-verbal privind desfășurarea lucrărilor Conferinței, înregistrarea audio și video a acestora;
b. urmărește aplicarea corectă a Regulamentului de organizare și funcționare a Conferinței, abaterile constatate fiind comunicate Comisiei de cenzori;
c. colectează și înaintează Prezidiului moțiunile depuse de participanții la Conferință.

Art. 12. Comisia de protocol asigură desfășurarea normală a lucrărilor Conferinței, având, în principal, următoarele atribuții:

a. transmite invitațiile pentru Conferință, în țară și străinătate;
b. elaborează lista invitaților de presă acreditați;
c. primește corespondenții de presă acreditați, invitații din țară și străinătate;
d. asigură distribuirea mapelor și ecusoanelor pentru invitați și ziariști;
e. organizează eventualele conferințe de presă;
f. asigură programul invitaților străini;
g. elaborează și distribuie buletinele de presă.

Art. 13. Comisia de validare a mandatelor și numărare a voturilor este formată din 3-5 persoane, își desfășoară activitatea pe toată perioada lucrărilor Conferinței și are următoarele atribuții principale:

a. verifică prezența delegaților, invitaților și observatorilor participanți la Conferință;
b. asigură distribuirea mapelor, ecusoanelor, a mandatelor pentru delegați la intrarea în sală;
c. verifică respectarea prevederilor cu privire la desemnarea delegaților, conform normei de reprezentare;
d. prezintă, la deschiderea lucrărilor sau/și de câte ori se solicită de către Prezidiul Conferinței, Raportul privind validarea mandatelor;
e. asigură și validează numărarea voturilor în toate procedurile de vot.

Art. 14. Comisia pentru Statut este formată din 3-5 persoane, își desfășoară activitatea pe toată perioada pregătirii și desfășurării Conferinței și are următoarele atribuții principale:

a. formulează propuneri de modificare a Statutului C.A.R. (IFN) S.I.P. Hunedoara corespunzător modificărilor legislative care impun acest lucru și/sau pentru adaptarea Statutului la modificările apărute în viața asociației;
b. adună propunerile de modificare a Statutului primite de la membrii asociației și le introduce în materialul care va fi prezentat Conferinței;
c. prezintă și motivează Conferinței propunerile de modificare a Statutului;
d. supune votului Conferinței propunerile de modificare a Statutului.



Capitolul IV - Modul de desfășurare a lucrărilor


Art. 15. Lucrările Conferinței sunt prezidate de Comitetul de Supraveghere. Președintele conduce lucrările Conferinței pe toată durata desfășurării acestora.
Art. 16. Prezidiul va supune spre aprobare participanților Comisiile de lucru, Agenda de lucru a Conferinței și Programul de desfășurare a acesteia.


A. Mandatul
Art. 17. Atribuirea mandatului de delegat la Conferință se face de către Comisia de validare a mandatelor și numărare a voturilor conform situației centralizată de către Secretariatul Conferinței în baza listelor întocmite. Validarea mandatelor se face obligatoriu la începutul lucrărilor Conferinței.
Art. 18. Mandatul validat asigură delegatului următoarele drepturi:

- dreptul de înscriere la cuvânt;
- dreptul de a participa la vot;
- dreptul de a prezenta moțiuni, amendamente și propuneri de rezoluții.


B. Dreptul la cuvânt
Art. 19. Dreptul la cuvânt îl au numai delegații mandatați, iar cu aprobarea Prezidiului și invitații.
Art. 20. Fiecare delegat se poate înscrie la cuvânt o singură dată pentru fiecare problemă abordată din Agenda de lucru a Conferinței.
Art. 21. Fiecare delegat înscris la cuvânt are la dispoziție 3 minute pentru fiecare problemă abordată, cu excepția cazului în care Prezidiul decide altfel.
Art. 22. Delegații pot face interpelări numai la dezbaterea problemelor prevăzute în Agenda de lucru a Conferinței.
Art. 23. O problemă, odată votată și aprobată, nu se va mai supune revotării. Toate amendamentele care tratează diferit aceeași problemă, vor fi discutate în paralel și vor fi supuse votului, o singură dată.


C. Votul
Art. 24. Conferința hotărăște cu jumătate plus unu din numărul voturilor valabil exprimate cu excepția cazurilor prevăzute expres de Statut.
Art. 25. Votul se exprimă în mod liber și deschis, cu excepția alegerilor sau în cazurile solicitate expres de către Plenul Conferinței.
Art. 26. Conferința poate decide cu majoritate simplă, exprimarea prin vot secret și în alte situații.
Art. 27. Procedura votului deschis se desfășoară prin ridicarea mandatului, majoritatea simplă decizând rezultatul votului.
Art. 28. În caz de balotaj, la exercitarea votului deschis, se va proceda la revotare.
Art. 29. În cazurile exercitării votului secret, Conferința poate completa Comisia de numărare și validare a voturilor cu persoane din rândul delegaților mandatați.
Art. 30. Delegații la Conferință își vor exercita individual votul secret, în conformitate cu instrucțiunile de votare, pe buletine de vot ștampilate, primite de la Comisia de validare a mandatelor și numărare a voturilor.
Art. 31. Buletinele de vot vor fi depuse în urna sigilată, în prezența membrilor Comisiei de validare și numărare a voturilor.



Capitolul V - Moțiuni, rezoluții și amendamente


Art. 32. Moțiunile, amendamentele și rezoluțiile înaintate în scris Conferinței vor fi preluate de Secretariatul Conferinței, cu excepția celor de procedură. Acestea vor fi verificate dacă respectă problematica Conferinței după care vor fi înaintate pentru a fi supuse dezbaterii participanților.
Art. 33. În cazurile în care sunt mai multe amendamente, Prezidiul va stabili ordinea în care acestea vor fi dezbătute și supuse votului Conferinței.
Art. 34. Fiecare amendament poate fi retras de delegatul care l-a propus.
Art. 35. Moțiunile de procedură vor fi depuse, în scris, în numele delegatului sau delegației, numai la Prezidiul Conferinței.
Art. 36. Prin moțiune de procedură se înțelege:

a. moțiuni care solicită revenirea la o anumită problemă a Agendei de lucru;
b. moțiuni care propun amânarea discutării sau examinării unei probleme din Agenda de lucru;
c. moțiuni care propun suspendarea ședinței;
d. moțiuni care propun trecerea la votarea unei probleme din Agenda de lucru;
e. moțiuni care propun trecerea la următorul punct al Agendei de lucru;
f. moțiuni care atenționează asupra nerespectării Statutului sau a Regulamentului.

Art. 37. Nici o moțiune, amendament sau rezoluție nu va fi declarată adoptată, dacă nu se întrunește numărul majoritar de voturi.



Capitolul VI - Depunerea candidaturilor


Art. 38. Candidaturile pentru funcțiile de președinte, membri ai Comitetului de supraveghere și membri ai Comisiei de cenzori vor fi depuse și înregistrate la secretariatul C.A.R. (IFN) S.I.P. Hunedoara cu minim 5 zile înainte de Conferință.
Art. 39. Candidații vor depune la secretariatul C.A.R. (IFN) S.I.P. Hunedoara un dosar care va cuprinde următoarele:

- cerere de candidatură;
- curriculum vitae;
- certificat de cazier judiciar și fiscal sau declarație pe proprie răspundere.

Art. 40. Dosarele candidaților vor fi predate, cu 5 zile înainte de începerea lucrărilor Conferinței, Comisiei de validare a mandatelor și numărare a voturilor.



Capitolul VII - Dispoziții finale


Art. 41. Obiecțiile cu privire la prezența în sală a unui delegat, invitat sau observator vor fi înaintate secretariatului Conferinței, iar după verificare, concluziile vor fi înaintate prezidiului Conferinței cu informațiile corespunzătoare. Prezidiul Conferinței va supune obiecțiile respective dezbaterii și votului participanților pentru a hotărî acceptarea sau neacceptarea obiecțiilor prezentate.
Art. 42. Prezidiul Conferinței poate supune recuzarea delegatului care nu respectă normele de etică și prevederile prezentului regulament.
Art. 43. În calitate de organism de conducere a Conferinței, prezidiul poate lua măsuri care să asigure desfășurarea coerentă a lucrărilor și respectarea timpului afectat fiecărei probleme din agenda de lucru, conform programului.
Art. 44. Prezentul regulament a fost aprobat în Conferința anuală a C.A.R. (IFN) S.I.P. Hunedoara din data de 27.03.2019.




Documente atașate

Numărul
curent
Titlul
documentului
Dimensiune
(octeți)
Extensia
documentului
Data
atașării
1 Statutul C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Hunedoara - martie 2019 332.008 APPLICATION/PDF 2019-08-27 16:37:20






Copyright © 2002-2024 SIP Hunedoara

ANPC SAL   ANPC SOL