Agenția de turism SIP TOUR, agenție la care SIP Județul Hunedoara este acționar unic, vă oferă un produs propriu care tinde să devină brand propriu: „Excursiile în Europa”. De această dată se propune un circuit printre „Castelele Bavariei”
Perioada: 04.08.2025 – 09.08.2025 / 5 nopți
Preț: 680 euro / persoana / loc în camera dublă
Servicii incluse:
- Transport 40 locuri pe ruta Deva – Salzburg – Munchen – Budapesta - Deva;
- Cazare 2 nopți cu mic dejun la Salzburg;
- Cazare 2 nopți cu mic dejun la München;
- Cazare 1 noapte cu mic dejun la Budapesta;
- Asigurare medicală;
- Însoțitor din partea agenției.
Servicii neincluse:
- Intrările la obiectivele turistice;
- Alte mese în afara de micul dejun.
Rezervări:
Telefonic sau whatsapp la: 0769 019 852
e-mail: turism@siphd.ro
Condiții de plată; penalizări în caz de renunțare:
- la rezervare se achită un avans de 30%, iar restul până la data de 04.07.2025:
- în caz de anulare, penalizarea este de 30% de la rezervare până la data de 04.07.2025, iar după aceasta data penalizarea este de 100%.
Detalii program:
Ziua I: 04.08.2025
Deplasare pe ruta Deva – Salzburg unde ne vom caza.
Ziua a II-a: 05.08.2025
După micul dejun, tip bufet, plecam spre Eagle’s Nest (Cuibul Vulturului lui Hitler). Este o cabană construită pe vârful stâncos Kehlstein, la 1834 m înălțime, aproape de orașul Berchtesgaden, în sud-est-ul Germaniei, chiar la granița cu Austria. A fost finanțată de partidul nazist și construită în 13 luni între 1937 și 1938. Construcția și drumul de acces au costat în jur de 150 milioane de euro (adaptați la inflație); 5 tuneluri și o curbă în ac de păr.
După această vizită ne îndreptam spre portul Prien. Vom traversa cu vaporul Lacul Chiemsee (Schifffahrt) spre Palatul Herrenchiemsee. Palatul este situat pe cea mai mare dintre cele trei insule ale lacului. Vizita cuprinde muzeul dedicat Regelui Lebădă, palatul și grădina.
Spre seara ajungem in Salzburg și avem timp liber pentru plimbare sau cina.
Ziua a III-a: 06.08.2025
Servim micul dejun și plecăm spre Munchen unde ajungem în jurul prânzului. Într-un tur pietonal al centrului istoric vom vedea Piața Odeon cu Logia Eroilor și Biserica Teatinilor, Palatul Rezidenz, Piața centrală, Marienplatz, catedrala, Biserica Sf. Petru și vestita stradă de shopping Kaufingerstrasse.
Timp liber pentru cumpărături și cină.
Ziua a IV-a: 07.08.2025
După micul dejun ne vom îndrepta cu autocarul spre Schwangau pentru a vizita Castelul Hohenschwangau, locul unde a copilărit regele Ludwig al II-lea, și Castelul Neuschwanstein, castelul de vis al Regelui Lebădă, întruchipare a legendelor germanice și a lumii create de compozitorul Richard Wagner, sursă de inspirație pentru castelul de basm din Disneyland.
Dacă timpul rămas la dispoziție ne mai permite vom merge la Palatul Linderhof.
Plecare spre hotel si timp liber.
Ziua a V-a: 08.08.2025
Servim micul dejun. Plecăm spre Budapesta.
În drumul nostru vom opri pentru a vizita Melk Abbey. Ridicată în 1089 pe un deal stâncos ce tronează deasupra Dunării, abația a fost inclusă în anul 2000 pe lista obiectelor de patrimoniu gestionate de UNESCO. Aici se află și o importantă colecție de manuscrise și cărți vechi păstrate într-o biblioteca impresionantă.
După ce ne-am delectat cu frumusețile locului ne îmbarcăm în autocar și ne îndreptăm spre Budapesta unde ne vom caza.
Timp liber pentru plimbare si cina.
Ziua a VI-a: 09.08.2025
Mic dejun după care plecăm într-un scurt tur pietonal.
Ne îmbarcăm și plecăm spre Romania. Ajungem in cursul serii la Deva.
Baza legală:
ORDONANȚĂ DE URGENȚĂ nr. 8 din 18 februarie 2009 privind acordarea voucherelor de vacanță;
HOTĂRÂRE de GUVERN nr. 215 din 4 martie 2009 pentru aprobarea NORMELOR METODOLOGICE privind acordarea tichetelor de vacanță.
Actele normative menționate, în formele completate prin alte acte normative și aplicabile astăzi, sunt publicate pe site-ul organizației (https://nou.siphd.ro/) la rubrica:
JURIDIC – LEGISLAȚIE – LEGISLAȚIE SALARIZARE – Indemnizații/vouchere,
link direct:
https://nou.siphd.ro/?a=2434&q=4&r=40
Cine poate primi vouchere de vacanță?
- Personalul din instituțiile publice ale cărui salarii de bază nete din luna anterioară acordării acestora sunt de până la 8.000 lei;
- Personalul din instituțiile publice care optează pentru acordarea voucherelor de vacanță și își exprimă în scris angajamentul, conform modelului publicat.
(declarație pe propria răspundere - https://nou.siphd.ro/?a=2434&q=4&r=40).
Cuantumul voucherelor de vacanță în anul 2025
- 800 de lei pentru achiziționarea de pachete de servicii turistice în valoare de cel puțin 1.600 lei.
Ce avem de făcut în perioada actuală?
Salariații care optează pentru acordarea voucherelor de vacanță își vor exprima în scris angajamentul (prin completarea declarației menționate anterior).
Alte detalii după apariția precizărilor de la Ministerul Educației și Cercetării.
Miercuri, 14 mai 2025, a avut loc ședința Biroului Executiv S.I.P. Județul Hunedoara. La ședință au participat 12 lideri de zonă, președintele și consilierul juridic al organizației.
Ordinea de zi a ședinței a cuprins următoarea problematică: informare privind probleme profesionale și sindicale; probleme organizatorice; probleme diverse ridicate de liderii de sindicat prezenți.
Materialele suport folosite în cadrul ședinței au fost: HG 400/2025 (vouchere de vacanță); Ordin M.E.C. 3781/2025 (monitorizarea audio-video); Instrucțiune M.E.C. (programele „Școala altfel” și „Săptămâna verde”); Situații financiare martie și aprilie 2025; Situații statistice mai 2025; Oferta SIP Tour.
În cadrul ședințelor au fost abordate problemele de actualitate, insistându-se în special pe următoarele aspecte:
1. Acordarea voucherelor de vacanță
Actele normative care reglementează acest aspect, în formele completate prin alte acte normative și aplicabile astăzi, sunt publicate pe site-ul organizației (https://nou.siphd.ro/) la rubrica: JURIDIC – LEGISLAȚIE – LEGISLAȚIE SALARIZARE – Indemnizații/vouchere, link direct:
https://nou.siphd.ro/?a=2434&q=4&r=40
Poate primi vouchere de vacanță personalul din instituțiile publice ale cărui salarii de bază nete din luna anterioară acordării acestora sunt de până la 8.000 lei și care optează pentru acordarea voucherelor de vacanță și își exprimă în scris angajamentul, conform modelului publicat.
(declarație pe propria răspundere - https://nou.siphd.ro/?a=2434&q=4&r=40).
Cuantumul voucherelor de vacanță în anul 2025 va fi de 800 de lei pentru achiziționarea de pachete de servicii turistice în valoare de cel puțin 1.600 lei.
Salariații care optează pentru acordarea voucherelor de vacanță își vor exprima în scris angajamentul (prin completarea declarației menționate anterior).
Alte detalii după apariția precizărilor de la Ministerul Educației și Cercetării.
2. Monitorizarea audio-video în cadrul unităților de învățământ preuniversitar
Procedura a fost aprobată prin Ordinul M.E.C. 3781/2025. Scopul supravegherii prin mijloace audio-video: asigurarea pazei și protecției persoanelor și bunurilor, prevenirea actelor de violență fizică și/sau psihică. Dispozitivele de supraveghere sunt configurate în circuit închis și nu permit accesul la înregistrări din afara unității. Înregistrările pot fi folosite NUMAI în scopul cercetării cazurilor de violență fizică sau psihică, respectiv a cazurilor ce vizează protecția bunurilor și valorilor din spațiul școlar.
Alte detalii (condiții de legitimitate, unde pot fi instalate, perioada de stocare a înregistrărilor, obligațiile unității, accesul la înregistrări) pot fi consultate în actul menționat, aici:
https://nou.siphd.ro/f/2025/00000040531.pdf
3. Instrucțiuni privind programele „Școala altfel” și Săptămâna verde”
Programele educaționale „Școala altfel" și „Săptămâna verde" sunt parte integrantă a procesului instructiv-educativ și sunt destinate desfășurării de activități didactice cu caracter aplicativ, menite să sprijine aprofundarea și consolidarea cunoștințelor dobândite de elevi în cadrul disciplinelor de studiu.
Detalii aici: https://nou.siphd.ro/f/2025/00000040532.pdf
4. Gradația de merit, sesiunea 2025
Activitățile din cadrul concursului sunt în plină desfășurare. Au fost elaborate fișele de (auto)evaluare, s-a aprobat numărul de locuri alocat fiecărei categorii de personal/discipline, iar în prezent se desfășoară analiza dosarelor de către consiliu consultativ al disciplinei. S.I.P. Județul Hunedoara a delegat observatori pentru fiecare disciplină.
Alte detalii (Metodologia, Procedura I.S.J. Hunedoara, Graficul acțiunilor, numărul de locuri, fișele de evaluare) pot fi consultate aici: https://nou.siphd.ro/?a=2433&q=3&r=47&e=2025
5. Probleme organizatorice/diverse
Situații financiare pentru lunile martie și aprilie și situații statistice pentru luna mai.
Toate materialele utilizate în cadrul ședinței se regăsesc la rubrica S.I.P. HUNEDOARA / Activitate / Biroul Executiv
link direct: https://nou.siphd.ro/?a=3121&t=2025
După cum se cunoaște, prin Legea nr. 296/2023 privind unele măsuri fiscal-bugetare pentru asigurarea sustenabilității financiare a României pe termen lung au fost adoptate anumite măsuri care limitează plata unor drepturi de natură salarială. În ceea ce privește sistemul educațional este vorba în primul rând de plata indemnizației de hrană, art. XXVI al legii menționate precizând:
«Legea-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 492 din 28 iunie 2017, cu modificările și completările ulterioare, se modifică după cum urmează:
1. La articolul 18, alineatul (1) va avea următorul cuprins:
„(1) Începând cu 1 octombrie 2023, ordonatorii de credite acordă obligatoriu, lunar, pentru personalul încadrat ale cărui salarii lunare nete sunt de până la 8.000 lei, inclusiv indemnizații de hrană la nivelul anual a două salarii minime pe economie în vigoare la data de 1 ianuarie 2019, actualizat anual cu indicele prețului de consum comunicat anual de Institutul Național de Statistică (...)”»
În pofida clarității precizărilor din textul legii, în educație (singura din câte se pare între cele finanțate de la bugetul de stat), pe confuzia voită sau nu între „salariu” și „venit”, alături de ignorarea oricărei logici (măcar cea de bun-simț), s-a încetat cu luna octombrie plata indemnizației de hrană pentru toți cei ale căror venituri salariale depășeau 8.000 lei.
Ținând cont de neasumarea oficială a unei astfel de măsuri, „indicațiile” fiind însă urgent propagate pe „canalele whatsappiste” până la nivelul fiecărei unități de învățământ, F.S.E. „Spiru Haret”, în numele organizațiilor sindicale afiliate, a înaintat un protest către Ministerul Educației, solicitând respectarea legii, cu atât mai mult cu cât în pofida publicării legii la finalul lunii octombrie, măsura a fost retroactivată pentru întreaga lună.
Totodată, ținând cont de refuzul asumării unei decizii oficiale de către Ministerul Educației, F.S.E. „Spiru Haret” s-a adresat pentru clarificări Ministerului Muncii și Ministerului de Finanțe. Răspunsurile obținute s-au dovedit contradictorii: Ministerul Muncii a confirmat interpretarea sindicală, în timp ce Ministerul de Finanțe, tot fără o asumare decizională transparentă, înclina a asuma o aceeași confuzie între „salariu” și „venituri”.
Demersul de clarificare a problemei a continuat cu solicitarea unei interpretări din partea comisiilor juridice parlamentare, singurul răspuns obținut de la acestea fiind că la nivelul Parlamentului sunt elaborate și adoptate legi, nu interpretate.
O asumare clară a fost obținută abia de la Curtea de Conturi a României, ultima instituție la care se putea apela fără a se demara acțiuni în instanță, poziția acesteia dând dreptate organizațiilor sindicale.
Ca atare, în perioada următoare, Ministerul Educației va trimite în teritoriu o adresă prin care se va solicita unităților de învățământ realizarea de state rectificative în vederea acordării indemnizației de hrană restante tuturor celor care nu au beneficiat de aceasta în lunile octombrie și noiembrie, deși salariul obținut pe un contract de muncă nu depășea 8.000 lei net.
În final ar fi de subliniat că aceasta este o „problemă” precum multe altele, din fericire rezolvată într-un timp relativ scurt, generată nu de legislație, ci de „folclorul interpretativ” aruncat repede pe „canalele whatsappiste” (cu precădere cele proprii anumitor funcții din sistem) uneori de la nivelul ministerului, alteori de la nivelul inspectoratelor școlare, dar frecvent înflorind în fiecare unitate școlară.