Noi suntem
SINDICATUL ÎNVĂȚĂMÂNT PREUNIVERSITAR JUDEȚUL HUNEDOARA

Agenda

27.05.2021
Comitetul de supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara - on line

26.05.2021
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara - Sediul S.I.P. Județul Hunedoara

26.05.2021
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - on line

21.05.2021
Comisia Paritară de la nivelul I.S.J. Hunedoara - sediul I.S.J. Hunedoara

12.05.2021
Comisia Paritară de la nivelul I.S.J. Hunedoara - sediul I.S.J. Hunedoara

21.04.2021
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara - Sediul S.I.P. Județul Hunedoara

31.03.2021
Conferința anuală a C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara - on line

24.03.2021
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara - Sediul S.I.P. Județul Hunedoara

18.03.2021
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - on line

10.03.2021
Comitetul de supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara - on line

24.02.2021
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara - Sediul S.I.P. Județul Hunedoara

10.02.2021
Comisia de Dialog Social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara - Prefectura Hunedoara

05.02.2021
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - on line

27.01.2021
Comitetul Local de Dezvoltare a Parteneriatului Social Județul Hunedoara

19.01.2021
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

19.01.2021
Comisia de Dialog Social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara

06.01.2021
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret” - on line

06.01.2021
Comisia Paritară de la nivelul I.S.J. Hunedoara - on line

16.12.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

16.12.2020
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

10.12.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - on line

09.12.2020
Ședința C.L.D.P.S. Hunedoara - on line

09.12.2020
Comitetul de Supraveghere C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

28.10.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

20.10.2020
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

20.10.2020
Biroul Executiv al F.S.E. „Spiru Haret”

16.10.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - I.S.J. Hunedoara

01.10.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - I.S.J. Hunedoara

30.09.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

11.09.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - I.S.J. Hunedoara

09-10.09.2020
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

07.09.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - I.S.J. Hunedoara

02.09.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

01.09.2020
Biroul Executiv al F.S.E. „Spiru Haret”

01.09.2020
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

31.08.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - I.S.J. Hunedoara

16.08.2020
Biroul Executiv al F.S.E. „Spiru Haret”

16.08.2020
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

08.07.2020
Comitetul de Supraveghere C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

23.06.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

28.05.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - I.S.J. Hunedoara

27.05.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

14.05.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - I.S.J. Hunedoara

07.05.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - I.S.J. Hunedoara

28.04.2020
Finalizarea lucrărilor Conferinței anuale a C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

24.04.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

24.04.2020
Comitetul de Supraveghere C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

14.04.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

30.03.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

25.03.2020
Conferința anuală a C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

25.03.2020
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

26.02.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

14.02.2020
Biroul Executiv al F.S.E. „Spiru Haret”

14.02.2020
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

10.02.2020
Comisia paritară de la nivelul I.S.J. Hunedoara

05.02.2020
Comisia de dialog social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara

29.01.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

04.12.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

20.11.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

11.09.2019
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

19.06.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

29.05.2019
Conferința de alegeri S.I.P. județul Hunedoara

15.05.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

17.04.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

04.04.2019
Alegeri în organizații de zonă ale S.I.P. Județul Hunedoara: Lupeni, Vulcan, Uricani

27.03.2019
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

27.03.2019
Conferința anuală a C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. județul Hunedoara

27.02.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara



Actualitate

Plata personalului desemnat în cadrul diferitelor comisii

16.06.2021

image/jpeg, 49775 octeți

A fost publicat O. M.E. nr. 3998/15.06.2021 prin care se aprobă normele de plata a personalului desemnat în cadrul comisiilor pentru organizarea diferitelor examene/concursuri (evaluare națională, bacalaureat, titularizare, definitivat etc.)

 

Ordinul menționat aprobă normele de plată, astfel:

- Anexa 1: 

Norme de plata a personalului din cadrul comisiilor desemnate în cadrul concursului național de ocupare a posturilor didactice/ catedrelor vacante/rezervate din învățământul preuniversitar, sesiunea 2021;

- Anexa 2:

Norme de plata a personalului din cadrul comisiilor desemnate în cadrul examenului național pentru definitivare în învățământul preuniversitar, sesiunea 2021;

- Anexa 3:

Norme de plata a personalului care face parte din comisiile pentru organizarea și desfășurarea admiterii în învățământul liceal de stat, în învățământul profesional de stat  și în învățământul dual pentru calificări profesionale de nivel 3, conform Cadrului național al calificărilor, pentru anul școlar 2021-2022;

- Anexa 4:

Norme de plata a personalului care face parte din comisiile pentru organizarea  și desfășurarea evaluării naționale a absolvenților clasei a VIII-a, examenului național de bacalaureat, examenelor de absolvire/certificare a calificării profesionale pentru învățământul profesional, liceal  și postliceal, sesiunile anului 2021.

 

Personalul remunerat, care asigura desfășurarea activităților în cadrul comisiilor menționate, poate opta pentru achitarea drepturilor bănești, pentru una din variantele: 

 

a.       în baza contractului civil de furnizare servicii pentru activități independente ocazionale, încheiat cu unitățile de învățământ preuniversitar sau inspectoratul școlar în care persoanele respective au prestat activitatea/activitățile pentru care sunt retribuite, caz în care remunerația cuvenită reprezintă prețul contractului și este supusă exclusiv impozitării cu 10%;

b.       în baza contractelor individuale de muncă pe perioadă determinată, cu timp parțial, încheiate cu unitățile de învățământ preuniversitar/inspectoratul școlar în care membrii comisiilor respective au funcția de baza în anul școlar 2020-2021, retribuția cuvenita reprezentând salariul brut, din care se rețin: CAS -25%, CASS -10% și impozit -10%.

 

Alte detalii aici.

Important

Calculul drepturilor salariale la salariul de bază aflat în plată

16.06.2021

image/jpeg, 160724 octeți

Astăzi, 16.06.2021, ministrul educației, domnul Sorin-Mihai Câmpeanu, a semnat O ME nr. 3993/16.06.2021 prin care se reglementează calculul și plata drepturilor salariale de care beneficiază personalul didactic din învățământ la salariul de bază aflat în plată.

 

După cum se cunoaște, până în prezent aceste drepturi salariale se calculau la salariul de bază din decembrie 2016, fapt care a determinat S.I.P. Județul Hunedoara să acționeze în instanță, în numele membrilor de sindicat, solicitând un calcul corect al acestora. Drepturile obținute în urma câștigării acestor procese vor fi plătite, eșalonat, potrivit legii, începând din acest an (tranșa aferentă se va plăti în cursul lunii iunie).

 

În prezent, prin acest ordin de ministru, în urma demersurilor sindicale, se reglementează plata curentă a acestor drepturi, începând cu luna iunie, prevederile sale vizând următoarele prevederi ale legii nr. 153/2017 (art. 4, art. 5 alin (1), art. 7 și art. 8 din Anexa I, Capitolul I, litera B, respectiv art. 15):

 

Art. 4. Personalul didactic din învățământul special beneficiază de o majorare cu 15% a salariului de bază.

Art. 5

(1) Personalul didactic din învățământ, inclusiv personalul didactic auxiliar din bibliotecile centrale universitare, beneficiază de gradație de merit, acordată prin concurs. Această gradație se acordă pentru 16% din posturile didactice existente la nivelul inspectoratului școlar, bibliotecilor centrale universitare, respectiv al instituției de nivel superior și reprezintă o creștere cu 25% a salariului de bază deținut. Gradația de merit se atribuie pe o perioadă de 5 ani. (…)

Art. 7

Personalul didactic care asigură predarea simultană la 2-5 clase de elevi/grupe în învățământul preșcolar, primar sau gimnazial, primește o majorare a salariului de bază, după cum urmează:

a) pentru 2 clase de elevi/grupe, o creștere cu 7% a salariului de bază deținut;

b) pentru 3 clase de elevi/grupe, o creștere cu 10% a salariului de bază deținut;

c) pentru 4 clase de elevi/grupe, o creștere cu 15% a salariului de bază deținut;

d) pentru 5 clase de elevi/grupe, o creștere cu 20% a salariului de bază deținut.

Art. 8

Personalul didactic care îndeplinește funcția de diriginte, învățătorii, educatoarele, institutorii, profesorii pentru învățământul primar, profesorii pentru învățământul preșcolar beneficiază de o majorare de 10% a salariului de bază.”

Art. 15

Personalul care exercită activitatea de control financiar preventiv, pe perioada de exercitare a acesteia, beneficiază de o majorare a salariului de bază cu 10%.”

 

Eveniment

Ședința C.A. al I.S.J. Hunedoara

15.06.2021

image/png, 1936103 octeți

Marți, 15 iunie a.c., a avut loc ședința de lucru a Consiliului de Administrație al Inspectoratului Școlar Județean Hunedoara.

 

Pe ordinea de zi au fost înscrise următoarele probleme: 
I.    Avizarea rezultatelor concursului pentru obținerea gradației de merit 2021
II.    Diverse

 

În cadrul ședinței au fost luate următoarele hotărâri: 

 

I.    Se aprobă lista cu punctajele obținute la concursul pentru obținerea gradației de merit, sesiunea 2021.

 

II.    Diverse:
1.    Se aprobă lista cu comisiile din centrele de evaluare: președinți, vicepreședinți, membri care vor fi extrași în ședința publică din data de 21.06.2020. Centrele zonale de evaluare vor fi la Liceul Tehnologic „Grigore Moisil” Deva și Liceul de Arte „Sigismund Toduță” Deva.
2.    Se acordă aviz eliberare acte studii:
a.    Colegiul Economic „Emanuil Gojdu” Hunedoara – diplomă de bacalaureat, promoția 2004.

 

Anexele la ce se face referire în articol sunt postate la rubrica ISJ HUNEDOARA–CONSILIUL DE ADMINISTRATIE.

18.03.2021
02.03.2021
10.09.2020
Statutul S.I.P. Județul Hunedoara
Data articolului: 01.05.2018
Data ultimei actualizări: 21.06.2021
Numărul de vizualizări: 5833


CAPITOLUL I - DISPOZIȚII GENERALE


Art. 1 Această organizație va fi cunoscută ca SINDICATUL ÎNVĂȚĂMÂNTULUI PREUNIVERSITAR JUDEȚUL HUNEDOARA (S.I.P. JUDEȚUL HUNEDOARA).
Art. 2 
S.I.P. Județul Hunedoara este persoană juridică română în baza înscrierii la Judecătoria Deva, unde este înregistrat sub nr. 22/PJ/1992.
Art. 3

a)  S.I.P. Județul Hunedoara este o organizație sindicală independentă față de organele de stat, față de partidele politice și față de oricare alte organizații politice și religioase.
b)  S.I.P. Județul Hunedoara se declară continuator al „Asociației Învățătorilor din Hunedoara”  căreia i s-au preluat și actualizat obiectivele și direcțiile generale de acțiune.

Art. 4 Sediul S.I.P. Județul Hunedoara este în Deva, str. Gheorghe Barițiu nr. 2, corp B - mansardă.
Art. 5 În funcție de interesele bunei desfășurări a activității, Biroul Executiv poate decide schimbarea sediului la o altă adresă, cu îndeplinirea obligațiilor prevăzute de lege.

 


CAPITOLUL II - VIZIUNE, MISIUNE, OBIECT DE ACTIVITATE


Art. 6 S.I.P. Județul Hunedoara, conștientă de caracterul necesar al organizațiilor sindicale într-o societate democratică, va apăra și promova sub toate aspectele interesele membrilor organizației sindicale.
Art. 7 
Păstrarea și îmbunătățirea capacității organizației de a apăra drepturile prevăzute în legislația națională, în pactele, tratatele și convențiile internaționale ratificate de România sau la care România este parte, precum și în contractele colective de muncă aplicabile, și promovarea intereselor profesionale, economice, sociale, culturale și sportive ale membrilor săi, desfășurarea de activități de formare continuă și de dezvoltare profesională a acestora.
Art. 8
S.I.P. Județul Hunedoara, în realizarea misiunii sale, își stabilește ca obiect de activitate următoarele:

a) utilizarea mijloacelor specific sindicale pentru promovarea și apărarea intereselor membrilor organizației sindicale;
b) reprezentarea juridică a membrilor organizației sindicale în toate aspectele implicate de activitatea profesională a acestora;
c) organizarea și desfășurarea de activități comerciale, prin înființarea unor societăți comerciale, în beneficiul membrilor organizației sindicale;
d) organizarea și desfășurarea de cursuri de pregătire și dezvoltare profesională, precum și activități de formare continuă pentru membrii organizației sindicale;
e) editarea și tipărirea de publicații proprii sau ale membrilor organizației sindicale;
f) organizarea de case de ajutor reciproc în beneficiul membrilor organizației sindicale;
g) acordarea de ajutoare sociale membrilor organizației sindicale.

 



CAPITOLUL III - CALITATEA DE MEMBRU


Art. 9 Poate deveni membru al S.I.P. Județul Hunedoara orice angajat din învățământ (personal didactic de predare, personal didactic auxiliar, personal nedidactic), în condițiile recunoașterii acestui statut.
Art. 10

a) Persoana, angajată în învățământ, care solicită dobândirea calității de membru al S.I.P. Județul Hunedoara trebuie să adreseze o cerere în scris structurii organizatorice sindicale existente la nivel de unitate.
b) Mutarea într-o altă unitate a membrului de sindicat, atrage după sine necesitatea completării unei noi cereri de înscriere.
c) Admiterea cererii de înscriere este condiționată de completarea unui acord de reținere/plată a cotizației de membru de sindicat.
d) În cazul membrilor de sindicat care își desfășoară activitatea în mai multe unități, acordul de reținere/plată a cotizației de membru de sindicat va fi completat pentru fiecare dintre unități.

Art. 11 Personalul de conducere, îndrumare și/sau control poate dobândi calitatea de membru de sindicat al S.I.P. Județul Hunedoara, fără a putea deține funcții de conducere în cadrul organizației, indiferent de nivel, atât timp cât deține funcții de conducere în cadrul administrației. 
Art. 12 

a) Orice membru al S.I.P. Județul Hunedoara poate cere retragerea din sindicat. Cererea de retragere se adresează, prin intermediul liderului de sindicat din unitate, conducerii județene a S.I.P. Județul Hunedoara.
b) Retragerea nu oferă dreptul la nici un fel de despăgubiri.
c) Din momentul pierderii calității de membru de sindicat, indiferent de cauză, încetează orice obligații ale S.I.P. Județul Hunedoara în raport cu membrul de sindicat sau ale membrului de sindicat în raport cu organizația sindicală.
d) Redobândirea calității de membru de sindicat, după o renunțare prealabilă la această calitate sau excluderea din organizația sindicală, din motive care nu sunt imputabile organizației, se poate face după plata unei taxe de (re)înscriere care va fi stabilită de Biroul Executiv în funcție de nivelul salariilor și al cotizațiilor.
e) În situația în care se solicită recuperarea unor drepturi retroactive, taxa de (re)înscriere va fi egală cu cotizația de membru din perioada pentru care se solicită recuperarea.

Art. 13 Nimeni nu poate fi constrâns să facă parte sau nu, ori să se retragă sau nu din organizația sindicală.
Art. 14 Calitatea de membru se pierde prin:

a) retragerea persoanei prin libera voință a acesteia;
b) neplata cotizației pe o perioadă de mai mult de 3 luni dintr-un an calendaristic sau întârzieri repetate în achitarea acesteia;
c) după epuizarea modalităților prevăzute la capitolul VI.

Art. 15   Structurile organizatorice ale S.I.P. Județul Hunedoara sunt cele prevăzute în Anexa nr. I.

 


CAPITOLUL IV - DREPTURILE MEMBRILOR S.I.P. JUDEȚUL HUNEDOARA


Art. 16 Organizarea și desfășurarea activității proprii în deplină autonomie și cu respectarea prezentului statut.
Art. 17 Alegerea în mod liber a delegaților pentru Conferința Județeană, a reprezentanților în organele de conducere, participarea acestora la luarea și îndeplinirea deciziilor.
Art. 18 Dreptul de a fi informați asupra tuturor aspectelor activității sindicatului și dreptul de a-și exprima liber opiniile în toate organismele sindicatului.
Art. 19 Exercitarea dreptului de control asupra activității, prin votul delegaților și reprezentanților în organele de conducere ale organizației sindicale.
Art. 20 Participarea la elaborarea unor proiecte de acte normative de interes local sau general.
Art. 21 Să fie sprijiniți material în exercitarea profesiei, inclusiv prin organizarea și realizarea de programe de formare continuă și de dezvoltare profesională a acestora.
Art. 22  Să beneficieze de rezultatele activității organizației sindicale, precum și de inițiativele și serviciile asigurate de aceasta.
Art. 23 Să se retragă oricând din sindicat fără a arata motivele retragerii.
Art. 24 Membrii organelor de conducere ale S.I.P. Județul Hunedoara precum și orice membru de sindicat cu o activitate sindicală deosebită pot primi indemnizații și prime conform precizărilor din Anexa nr. II.

 


CAPITOLUL V - ÎNDATORIRILE MEMBRILOR S.I.P. JUDEȚUL HUNEDOARA


Art. 25 Să cunoască și să respecte Statutul S.I.P. Județul Hunedoara.
Art. 26 Să se informeze asupra tuturor aspectelor activității organizației sindicale.
Art. 27  Să participe la ședințele de sindicat, precum și la inițiativele și activitățile organizației sindicale.
Art. 28 Să achite cotizația stabilită.
Art. 29 Să nu întreprindă acțiuni de natură a aduce prejudicii sindicatului sau celorlalți membri ai sindicatului.
Art. 30 Să contribuie la sporirea prestigiului și popularității sindicatului; să încurajeze salariații din învățământ să devină membri ai sindicatului.
Art. 31 Să acorde sprijin celorlalți membri ai sindicatului.

 


CAPITOLUL VI - SANCȚIUNI


Art. 32  Pentru nerespectarea obligațiilor statutare, se prevăd următoarele sancțiuni:

a)  atenționarea;
b)  suspendarea temporară;
c)  excluderea.

Art. 33 Decizia cu privire la sancțiunea aplicabilă se poate lua, după caz, de către Biroul Executiv sau Consiliul Liderilor cu 2/3 din totalul voturilor exprimate.
Art. 34 Membrul de sindicat sancționat poate depune contestație, după caz, la organul de conducere ierarhic superior.

 


CAPITOLUL VII - COTIZAȚIILE


Art. 35 

a) Cotizația lunară plătită de fiecare membru al S.I.P. Județul Hunedoara este de până la 1% din salariul brut realizat.
b) Cuantumul cotizației va fi stabilit de către Biroul Executiv după consultarea Consiliului Liderilor. 

Art. 36  Modalitatea de colectare a cotizației, în funcție de posibilitățile existente și de legislația în vigoare, va fi decisă, după consultarea membrilor de sindicat, de către Biroul Executiv.
Art. 37  Cotizațiile colectate se vor vărsa în conturile S.I.P. Județul Hunedoara, astfel încât să se asigure funcționarea organizației în sensul realizării misiunii asumate și îndeplinirii obiectului de activitate stabilit.

 


CAPITOLUL VIII - ORGANELE DE CONDUCERE


Art. 38 Organele de conducere ale S.I.P. Județul Hunedoara sunt: Conferința Județeană, Consiliul Liderilor, Biroul Executiv și Comisia de Cenzori.
Art. 39 Conferința Județeană este organul suprem de conducere al sindicatului.
Art. 40 

a) Conferința Județeană este constituită din delegații desemnați de structurile organizatorice ale S.I.P. Județul Hunedoara în conformitate cu norma de reprezentare de 1 delegat la 25-40 membri.
b)  Biroul Executiv decide, întemeiat, asupra normei de reprezentare.
c)  În condiții excepționale poate decide o altă normă de reprezentare, dar nu mai mare de 1 delegat la 40 persoane.

Art. 41

a)  Conferința Județeană se întrunește în ședințe ordinare, o dată la 4 ani sau în ședințe extraordinare, ori de câte ori este nevoie.
b) Conferința Județeană se convocă de către Consiliul Liderilor sau de către Biroul Executiv, cu majoritate simplă de voturi  sau la solicitarea a 1/3 din numărul membrilor Consiliului Liderilor.
c)  Conferința Județeană își desfășoară lucrările conform Regulamentului din Anexa IV.

Art. 42

a)  Data, locul organizării și ordinea de zi ale Conferinței Județene se stabilesc cu cel puțin 30 de zile înainte.
b)  În cazuri excepționale, Conferința Județeană poate fi convocată cu 15 zile înainte, cu o ordine de zi cunoscută de structurile organizatorice ale S.I.P. Județul Hunedoara.

Art. 43 Conferința Județeană se poate desfășura și poate lua hotărâri numai în condițiile în care sunt prezenți cel puțin 2/3 din delegații desemnați de structurile organizatorice ale S.I.P. Județul Hunedoara.
Art. 44 Hotărârile în cadrul Conferinței Județene se iau cu majoritatea simplă a voturilor valabil exprimate cu excepția celor altfel prevăzute de prezentul statut.
Art. 45 Conferința Județeană are următoarele competențe:

a) aprobă sau modifică statutul S.I.P. Județul Hunedoara;
b) hotărăște asupra principiilor, orientărilor fundamentale ale activității sindicale;
c) analizează și hotărăște asupra activității desfășurate de Consiliul Liderilor, Biroul Executiv și Comisia de Cenzori;
d) validează hotărârile Consiliului Liderilor de afiliere sau dezafiliere la federații de ramură;
e) se pronunță asupra contestațiilor persoanelor ale căror cereri de înscriere/reînscriere au fost respinse sau care au fost sancționate;
f) alege prin vot secret președintele S.I.P. Județul Hunedoara pe baza candidaturilor depuse înaintea începerii lucrărilor conferinței sau pe baza propunerilor făcute de delegații la Conferința Județeană; vor fi reținute doar candidaturile sau propunerile pentru membrii de sindicat cu activitate sindicală recunoscută, neimplicate politic și care anterior să nu fi adus prejudicii morale și materiale sindicatului;
g) alege membrii Comisiei de Cenzori.

Art. 46 Consiliul Liderilor este organul de conducere colectivă al sindicatului între două sesiuni ordinare ale Conferinței Județene.
Art. 47 Consiliul Liderilor este format din liderii sindicali ai structurilor organizatorice ale S.I.P. Județul Hunedoara.
Art. 48 Membrii Biroului Executiv sunt membri de drept ai Consiliului Liderilor.
Art. 49 Consiliul Liderilor se întrunește în ședințe ordinare o dată la trei luni sau în ședințe extraordinare, ori de câte ori este nevoie, la convocarea Președintelui, a Biroului Executiv cu majoritate simplă de voturi sau la solicitarea a 1/3 din numărul membrilor săi.
Art. 50 

a)  Consiliul Liderilor se poate desfășura și poate lua hotărâri numai in condițiile în care sunt prezenți cel puțin 2/3 din membrii săi.
b) Hotărârile se iau cu majoritate simplă a voturilor valabil exprimate cu excepția celor altfel prevăzute de prezentul statut.

Art. 51 Consiliul Liderilor are următoarele competențe:

a) conduce sindicatul între două sesiuni ordinare ale Conferinței Județene;
b) îndeplinește hotărârile adoptate de Conferința Județeană;
c) validează programul anual de activitate;
d) reglementează și rezolvă probleme de interes general;
e) decide cu 2/3 din voturi declanșarea unui conflict de muncă;
f) se pronunță asupra contestațiilor persoanelor sancționate;
g) se pronunță asupra activității Biroului Executiv și a membrilor acestuia;
h) în cazul în care constată încălcări ale statutului sau neîndeplinirea sarcinilor poate decide cu  2/3 din voturile valabil exprimate excluderea și înlocuirea unui membru al Biroului Executiv;
i) în cazul în care se decide înlocuirea președintelui S.I.P. Județul Hunedoara, numește cu minim 2/3 din voturi un președinte interimar care va avea ca principală misiune organizarea în termen de maxim 3 luni a unei Conferințe Județene extraordinare;
j) în cazul în care se decide înlocuirea unui membru al Biroului Executiv, numește cu minim 2/3 din voturi un lider de zonă interimar, până la următoarea ședință a Consiliului de zonă în care se va alege un nou lider;
k) poate decide convocarea unei Conferințe Județene ordinare sau extraordinare cu majoritate simplă de voturi sau la solicitarea  scrisa a 1/3 din numărul membrilor;
l) examinează și se pronunță trimestrial asupra situației financiare a sindicatului;
m)  convocă anual și ori de câte ori este nevoie Comisia de Cenzori;
n) împuternicește Biroul Executiv să poarte discuții privind modalitatea de asociere în federații pe ramură;
o) hotărăște asupra modalităților de afiliere sau dezafilierea la o federație de ramură;
p) membrii Consiliului Liderilor nu desfășoară activități politice în cadrul organizației.

Art. 52 Biroul Executiv este organul de conducere al sindicatului între două ședințe ordinare ale Consiliului Liderilor.
Art. 53 Biroul Executiv este format din președinte, secretar general, trei vicepreședinți și liderii de zonă.
Art. 54 Secretarul general și vicepreședinții vor fi stabiliți de Biroul Executiv, prin vot secret, pe baza propunerilor făcute de președintele S.I.P. Județul Hunedoara, dintre liderii de zonă.
Art. 55 Biroul Executiv se întrunește în ședințe ordinare, o dată pe lună, sau în ședințe extraordinare, ori de câte ori este nevoie, la convocarea președintelui sau la solicitarea a 1/3 din numărul membrilor săi.
Art. 56 Biroul Executiv se poate desfășura și poate lua hotărâri numai în condițiile în care sunt prezenți cel puțin 2/3 din membrii săi. Hotărârile se iau cu majoritate simplă a voturilor valabil exprimate cu excepția celor altfel prevăzute de prezentul statut.
Art. 57 Biroul Executiv are următoarele competențe:

a) asigură conducerea sindicatului între ședințele Consiliului Liderilor;
b) îndeplinește hotărârile adoptate de Consiliul Liderilor și de Conferința Județeană;
c) reprezintă sindicatul în negocieri, medieri, concilieri, litigii de muncă, revendicări etc. cu organele administrației de stat și în relațiile cu mass-media;
d)  stabilește individual și pe funcții secretarul general și cei trei vicepreședinți;
e) angajează personalul necesar bunei desfășurări a activității;
f) asigură și răspunde pentru derularea execuției bugetare;
g)  fixează salariile, indemnizațiile și plafonul cheltuielilor;
h) convocă Consiliul Liderilor și Conferința Județeană în ședințe ordinare și extraordinare;
i) adoptă sigla oficială și antetul care să fie imprimate și reproduse;
j) decide schimbarea sediului la o altă adresă;
k) analizează și propune Consiliului Liderilor acorduri de colaborare cu alte sindicate în scopul realizării obiectivelor de interes comun ale membrilor de sindicat;
l) adoptă sancțiuni sau propune Consiliului Liderilor pentru sancționare, după caz, membri ai S.I.P. Județul Hunedoara care încalcă prevederile statutului sau aduc prejudicii sindicatului;
m) decide asupra modalităților concrete de realizare a obiectului de activitate al S.I.P. Județul Hunedoara;
n)  convocă anual și ori de câte ori este nevoie Comisia de Cenzori;
o)  membrii Biroului Executiv  nu desfășoară activități politice în cadrul organizației.

Art. 58 Președintele este ales prin vot secret de Conferința Județeană pe o perioadă de 4 ani.
Art. 59 Competențele membrilor Biroului Executiv sunt:

(1) Președintele S.I.P. Județul Hunedoara:

a) propune spre validare Consiliului Liderilor secretarul general și cei trei vicepreședinți;
b)  coordonează și conduce activitatea Biroului Executiv;
c)  realizează legătura operativă a organelor de conducere ale sindicatului în relațiile cu terți;
d) are specimen de semnătură în bancă și aprobă cheltuielile specifice în normele de competență financiară ale sindicatului;
e)  prezintă lunar Biroului Executiv și trimestrial Consiliului Liderilor situația financiară a sindicatului;
f)  dispune în scris delegarea membrilor de sindicat pentru realizarea unor sarcini specifice activității sindicale;
g) orice alte competențe care îi revin potrivit legii, prezentului statut sau hotărârilor organelor de conducere ale S.I.P. Județul Hunedoara.

(2) Secretarul general al S.I.P. Județul Hunedoara:

a)  asigură legătura permanentă cu grupele sindicale și organizațiile de zonă, informarea operativă a acestora, inventariază problemele și le înaintează organelor de conducere;
b)  organizează ședințele Biroului Executiv și Consiliului Liderilor, coordonează întocmirea proceselor verbale, redactarea hotărârilor și comunicarea acestora în teritoriu;
c)  coordonează întocmirea documentelor, seturilor de materiale etc. necesare membrilor organelor de conducere și comisiilor de negociere;
d)  gestionează  și sistematizează circulația informațiilor în cadrul S.I.P. Județul Hunedoara, coordonează evidența documentelor scrise intrate sau ieșite din S.I.P. Județul Hunedoara.

(3) Vicepreședinții S.I.P. Județul Hunedoara:

a)  pe probleme profesionale;
b)  pe probleme sociale;
c)  pe probleme de imagine și promovare.

Art. 60 Președintele, secretarul general și cei trei vicepreședinți exercită conducerea operativă a S.I.P. Județul Hunedoara.
Art. 61 Comisia de Cenzori este organ unic de control în probleme economico-financiare și de patrimoniu ale sindicatului.
Art. 62 Comisia de Cenzori este compusă din 5 membri, care nu pot face parte și din alte organe de conducere ale S.I.P. Județul Hunedoara, aleși pentru o perioada de 4 ani de Conferința Județeană.
Art. 63 Comisia de Cenzori se întrunește anual și ori de câte ori este nevoie, la solicitarea Biroului Executiv sau a Consiliului Liderilor.
Art. 64 Comisia de Cenzori are următoarele competențe:

a) verifică anual și ori de cate ori este nevoie, la solicitarea Biroului Executiv sau a Consiliului Liderilor, activitatea financiară și patrimoniul sindicatului;
b) prezintă anual și ori de câte ori este nevoie rapoarte asupra activității, în ședințele Consiliului Liderilor sau Conferinței Județene.

 


CAPITOLUL IX - PATRIMONIUL


Art. 65 Patrimoniul S.I.P. Județul Hunedoara este compus din bunuri mobile și imobile, din sume bănești aflate în conturile sindicatului, precum și din societățile comerciale sau de altă natură înființate sau aflate sub autoritatea organizației sindicale.
Art. 66 Patrimoniul S.I.P. Județul Hunedoara provine din cotizații, poate fi dobândit cu titlu gratuit sau oneros sau poate proveni din orice activități aducătoare de profit desfășurate de organizația sindicală cu respectarea legislației în vigoare.
Art. 67 Bunurile mobile sau imobile ale sindicatului vor fi înregistrate anual de o comisie de inventariere numită de președinte și verificate de Comisia de Cenzori.
Art. 68 Patrimoniul sindicatului este indivizibil și netransmisibil cu excepția situațiilor prevăzute la articolul 72.

 


CAPITOLUL X - DISPOZIȚII FINALE


Art. 69 S.I.P. Județul Hunedoara își elaborează reglementări proprii (anexe ale Statutului), aprobate de către Biroul Executiv.
Art. 70 Divizarea, comasarea sau dizolvarea S.I.P. Județul Hunedoara se poate face numai de către Conferința Județeană, în prezența a 3/4 din numărul delegaților desemnați de structurile organizatorice, în condițiile prezentului statut, în baza unei hotărâri adoptate cu 2/3 din numărul voturilor valabil exprimate.
Art. 71 Operațiile legate de divizare, comasare sau dizolvare se vor efectua de către o comisie numită de Conferința Județeană. Comisia întocmește o documentație privind distribuirea, transmiterea sau lichidarea patrimoniului sindicatului. Decizia finală va fi luată de Conferința Județeană.
Art. 72 În cazul dizolvării S.I.P. Județul Hunedoara, patrimoniul se va împărți între structurile organizatorice proprii, proporțional cu partea de contribuție la realizarea acestuia.
Art. 73 Acest Statut a fost adoptat de Conferința Județeană a S.I.P. Județul Hunedoara din data de 28.03.2018.



Documente atașate

Numărul
curent
Titlul
documentului
Dimensiune
(octeți)
Extensia
documentului
Data
atașării
1 Anexa I - Structurile organizatorice ale S.I.P. Județul Hunedoara 669.074 APPLICATION/PDF 2020-03-13 13:01:44
2 Anexa II - Drepturile bănești 575.912 APPLICATION/PDF 2020-03-13 13:02:27
3 Anexa III - Drepturi bănești pe perioada delegării și deplasării 704.319 APPLICATION/PDF 2020-03-13 13:03:06
4 Anexa IV - Regulament de organizare a conferinței județene 784.833 APPLICATION/PDF 2020-03-13 13:03:42
5 Anexa V - Regulament de acordare a ajutoarelor sociale 702.627 APPLICATION/PDF 2020-03-13 13:04:21
6 Anexa VI - Regulament de desfășurare a ședințelor de alegeri 726.743 APPLICATION/PDF 2020-03-13 13:04:57






Copyright (c) 2002-2020 SIP Hunedoara