Aceste schimbări au fost implementate începând cu 1 noiembrie 2023, în stațiile MOL România.
Clienții care anterior acestei date au utilizat un card MOL Partner MultiBonus pentru obținerea de reduceri la carburant vor utiliza noile carduri Partner pe care le-au primit ca urmare a reînnoirii contractului cu MOL România.
Astfel, pentru a continua să beneficiați de reduceri, vă rugăm să utilizați noile carduri Partner pe care le-ați primit de la S.I.P. Județul Hunedoara/F.S.E. „Spiru Haret”.
Vă informăm că NU mai este posibilă folosirea simultană a cardului Partner și a unui card Partner MultiBonus (sau MultiBonus) în aceeași tranzacție. Utilizatorii au acum opțiunea de a alege doar una dintre facilități:
- reducere conform contract prin cardul Partner sau
- acumulare de puncte prin cardul Partner MultiBonus sau MultiBonus.
Până la data de 29 februarie, utilizatorii cardurilor MultiBonus pot utiliza punctele acumulate pentru a acoperi o parte din costul tranzacțiilor de carburant, având limite specifice pentru diferitele tipuri de carburanți. Pentru mai multe informații, accesați link-ul.
Utilizarea punctelor este disponibilă exclusiv pentru clienții activi, care au date personale înregistrate în sistemul MultiBonus. Recomandăm utilizatorilor cardurilor MultiBonus sau Partner MultiBonus să-și înregistreze un cont în aplicația MOL Go pentru a profita de avantajele aduse de aceste schimbări.
În cursul zilei de astăzi, marți, 12 martie, a avut loc ședința Comisiei de Dialog Social de la nivelul Ministerului Educației, pe a cărei ordine de zi s-au aflat, între altele:
- proiectul Metodologiei-cadru de înscriere a copiilor antepreșcolari și preșcolari în unități de învățământ preuniversitar cu personalitate juridică cu grupe de nivel preșcolar și/sau antepreșcolar și în serviciile de educație timpurie complementare;
- proiectul Metodologiei de înscriere a copiilor în învățământul primar și Calendarul înscrierii în învățământul primar pentru anul școlar 2024-2025.
În ceea ce privește primul proiect, acesta a fost avizat favorabil, fiind acceptate majoritatea propunerilor federațiilor sindicale [inclusiv devansarea/comprimarea Calendarului de înscriere – astfel încât afișarea rezultatului și a numărului de locuri libere rămase după a doua etapă de înscrieri să aibă loc pe 5 iulie 2024 (iar nu 25 iulie, cum era în proiectul inițial al ministerului) și posibilitatea numirii ca membri în Comisia de înscriere și distribuire inclusiv a personalului didactic auxiliar (în situația în care nu există suficiente resurse umane pentru derularea în condiții optime a etapei de înscrieri)].
Referitor la înscrierea copiilor în învățământul primar, și în acest caz s-a ținut cont de propunerile și observațiile federațiilor sindicale [inclusiv cele privitoare la necesitatea definirii unor termeni și înscrierea în clasa pregătitoare din învățământul special].
La punctul Diverse, reprezentanții Federației Sindicatelor din Educație „SPIRU HARET” au ridicat următoarele probleme:
1. situația colegilor implicați în evaluarea lucrărilor la simularea examenelor naționale – evaluare națională și bacalaureat – atât din perspectiva numărului de lucrări evaluate (de la 30-40 – câte erau inițial, la peste 70 – în final), cât și din perspectiva neremunerării acestei activități;
2. necesitatea întrunirii în regim de urgență a Comisiei paritare de la nivelul Ministerului Educației, pentru discutarea problemelor sesizate de federațiile sindicale prin 4 adrese;
3. negocierea și semnarea ACTULUI ADIȚIONAL la Contractul Colectiv de Muncă Unic la Nivel de Sector de Negociere Colectivă Învățământ Preuniversitar, înregistrat la M.M.S.S.-D.D.S. sub nr. 1199 /05.07.2023 și publicat în Monitorul Oficial, Partea a V-a nr. 1/26.07.2023, în vederea armonizării C.C.M.U.N.S.N.C.I.P. cu Legea învățământului preuniversitar nr. 198/2023 (în condițiile în care există mai multe adrese comune ale federațiilor sindicale pe acest subiect, iar proiectul Actului adițional a fost deja înaintat Ministerului Educației);
4. prima de carieră didactică și prima de carieră profesională: există beneficiari care nici până în acest moment nu au intrat în posesia cardurilor sau care, deși dețin cardurile, acestea nu au fost încărcate cu sumele corecte, iar apelurile lansate către autorități au rămas fără răspuns.
De asemenea, reprezentanții sindicali au ridicat din nou problema decontului navetei, a încadrării îngrijitoarelor din educația timpurie ca personal didactic auxiliar și a plății indemnizației pentru titlul științific de doctor (supuse atenției Ministerului Educației prin mai multe adrese, fără a exista însă și răspunsuri/soluții).
Luni, 25 martie a.c., a avut loc ședința de lucru a Consiliului de Administrație al Inspectoratului Școlar Județean Hunedoara.
Pe ordinea de zi au fost înscrise următoarele probleme:
de zi au fost înscrise următoarele probleme:
I. Solicitări de la unități de învățământ
II. Diverse
În cadrul ședinței au fost luate următoarele hotărâri:
I. Se aprobă solicitările unităților de învățământ, conform Anexei 1.
II. Diverse:
1. Se aprobă modificarea circumscripției școlare pentru Municipiul Deva, pentru clasa pregătitoare în anul școlar 2024-2025.
2. E aprobă cererea de pensionare pentru limita de vârstă a unui cadru didactic de la Școala Gimnazială „I. D. Sîrbu” Petrila, începând cu data de 13.05.2024.
3. Se respinge contestația/memoriul referitor la viabilitatea unui post.
4. Se acordă aviz pentru eliberarea duplicatelor actelor de studii:
a) diplomă bacalaureat, promoția 2008.
Anexele la care se face referire în articol sunt postate la rubrica ISJ HUNEDOARA–CONSILIUL DE ADMINISTRATIE.
S.I.P. Județul Hunedoara s-a adresat instanțelor de judecată pentru a soluționa modul de calcul a drepturilor salariale (dirigenție, gradație de merit, activitatea în învățământul special, predarea simultană, activitatea de control financiar preventiv) la salariul de bază în plată și nu la cel din decembrie 2016. Solicitarea s-a făcut pentru perioada: 01.09.2017 – prezent, dar și pentru viitor, atât timp cât legea nu se schimbă.
Prin sentințele civile pronunțate de Tribunalul Hunedoara s-au admis acțiunile formulate de S.I.P. Județul Hunedoara în numele membrilor de sindicat și s-a dispus obligarea unității de învățământ la:
1. calculul și plata drepturilor salariale neacordate, respectiv a diferențelor salariale rezultate din neaplicarea la salariul de bază aflat în plată a majorărilor/creșterilor salariale, acordate diferențiat în raport de funcția deținută/dreptul obținut (o majorare/creștere a salariului de bază cu 10%, având în vedere calitatea lor de diriginte; creșterea salariului de bază cu 25%, efect al obținerii gradației de merit prin concurs; majorarea cu 15% a salariului de bază, față de faptul că își desfășoară activitatea în învățământul special; creșterea salariului de bază cu 7% / 10% / 15% / 20%, ca urmare a asigurării predării simultane la 2 sau 3 clase de elevi/grupe de preșcolari, respectiv la 4 sau 5 clase de elevi; majorarea salariului de bază cu 10% pentru activitatea de control financiar preventiv), sume ce urmează a fi actualizate în funcție de rata inflației la data plății;
2. plata dobânzii legale penalizatoare începând cu data nașterii dreptului și până la plata sumei datorate;
3. plata pe viitor a drepturilor salariale cuvenite reprezentând majorări/creșteri ale salariului de bază, respectiv pe perioada cât îndeplinesc condițiile pentru acordarea drepturilor în cauză și a menținerii prevederilor legale care instituie acordarea majorărilor salariale solicitate.
Sentințele civile sunt aplicabile numai pentru cei care s-au constituit parte în proces și sunt cuprinși în sentințele menționate.
Drepturile stabilite prin sentințe sunt eșalonate la plată (conform O.U.G. nr. 114/2018), după cum urmează:
- în primul an se plătește 5% din valoarea titlului executoriu;
- în al doilea an se plătește 10% din valoarea titlului executoriu;
- în al treilea an se plătește 25% din valoarea titlului executoriu;
- în al patrulea an se plătește 25% din valoarea titlului executoriu;
- în al cincilea an se plătește 35% din valoarea titlului executoriu.