Aceste schimbări au fost implementate începând cu 1 noiembrie 2023, în stațiile MOL România.
Clienții care anterior acestei date au utilizat un card MOL Partner MultiBonus pentru obținerea de reduceri la carburant vor utiliza noile carduri Partner pe care le-au primit ca urmare a reînnoirii contractului cu MOL România.
Astfel, pentru a continua să beneficiați de reduceri, vă rugăm să utilizați noile carduri Partner pe care le-ați primit de la S.I.P. Județul Hunedoara/F.S.E. „Spiru Haret”.
Vă informăm că NU mai este posibilă folosirea simultană a cardului Partner și a unui card Partner MultiBonus (sau MultiBonus) în aceeași tranzacție. Utilizatorii au acum opțiunea de a alege doar una dintre facilități:
- reducere conform contract prin cardul Partner sau
- acumulare de puncte prin cardul Partner MultiBonus sau MultiBonus.
Până la data de 29 februarie, utilizatorii cardurilor MultiBonus pot utiliza punctele acumulate pentru a acoperi o parte din costul tranzacțiilor de carburant, având limite specifice pentru diferitele tipuri de carburanți. Pentru mai multe informații, accesați link-ul.
Utilizarea punctelor este disponibilă exclusiv pentru clienții activi, care au date personale înregistrate în sistemul MultiBonus. Recomandăm utilizatorilor cardurilor MultiBonus sau Partner MultiBonus să-și înregistreze un cont în aplicația MOL Go pentru a profita de avantajele aduse de aceste schimbări.
În cursul zilei de astăzi, marți, 12 martie, a avut loc ședința Comisiei de Dialog Social de la nivelul Ministerului Educației, pe a cărei ordine de zi s-au aflat, între altele:
- proiectul Metodologiei-cadru de înscriere a copiilor antepreșcolari și preșcolari în unități de învățământ preuniversitar cu personalitate juridică cu grupe de nivel preșcolar și/sau antepreșcolar și în serviciile de educație timpurie complementare;
- proiectul Metodologiei de înscriere a copiilor în învățământul primar și Calendarul înscrierii în învățământul primar pentru anul școlar 2024-2025.
În ceea ce privește primul proiect, acesta a fost avizat favorabil, fiind acceptate majoritatea propunerilor federațiilor sindicale [inclusiv devansarea/comprimarea Calendarului de înscriere – astfel încât afișarea rezultatului și a numărului de locuri libere rămase după a doua etapă de înscrieri să aibă loc pe 5 iulie 2024 (iar nu 25 iulie, cum era în proiectul inițial al ministerului) și posibilitatea numirii ca membri în Comisia de înscriere și distribuire inclusiv a personalului didactic auxiliar (în situația în care nu există suficiente resurse umane pentru derularea în condiții optime a etapei de înscrieri)].
Referitor la înscrierea copiilor în învățământul primar, și în acest caz s-a ținut cont de propunerile și observațiile federațiilor sindicale [inclusiv cele privitoare la necesitatea definirii unor termeni și înscrierea în clasa pregătitoare din învățământul special].
La punctul Diverse, reprezentanții Federației Sindicatelor din Educație „SPIRU HARET” au ridicat următoarele probleme:
1. situația colegilor implicați în evaluarea lucrărilor la simularea examenelor naționale – evaluare națională și bacalaureat – atât din perspectiva numărului de lucrări evaluate (de la 30-40 – câte erau inițial, la peste 70 – în final), cât și din perspectiva neremunerării acestei activități;
2. necesitatea întrunirii în regim de urgență a Comisiei paritare de la nivelul Ministerului Educației, pentru discutarea problemelor sesizate de federațiile sindicale prin 4 adrese;
3. negocierea și semnarea ACTULUI ADIȚIONAL la Contractul Colectiv de Muncă Unic la Nivel de Sector de Negociere Colectivă Învățământ Preuniversitar, înregistrat la M.M.S.S.-D.D.S. sub nr. 1199 /05.07.2023 și publicat în Monitorul Oficial, Partea a V-a nr. 1/26.07.2023, în vederea armonizării C.C.M.U.N.S.N.C.I.P. cu Legea învățământului preuniversitar nr. 198/2023 (în condițiile în care există mai multe adrese comune ale federațiilor sindicale pe acest subiect, iar proiectul Actului adițional a fost deja înaintat Ministerului Educației);
4. prima de carieră didactică și prima de carieră profesională: există beneficiari care nici până în acest moment nu au intrat în posesia cardurilor sau care, deși dețin cardurile, acestea nu au fost încărcate cu sumele corecte, iar apelurile lansate către autorități au rămas fără răspuns.
De asemenea, reprezentanții sindicali au ridicat din nou problema decontului navetei, a încadrării îngrijitoarelor din educația timpurie ca personal didactic auxiliar și a plății indemnizației pentru titlul științific de doctor (supuse atenției Ministerului Educației prin mai multe adrese, fără a exista însă și răspunsuri/soluții).
Luni, 25 martie a.c., a avut loc ședința de lucru a Consiliului de Administrație al Inspectoratului Școlar Județean Hunedoara.
Pe ordinea de zi au fost înscrise următoarele probleme:
de zi au fost înscrise următoarele probleme:
I. Solicitări de la unități de învățământ
II. Diverse
În cadrul ședinței au fost luate următoarele hotărâri:
I. Se aprobă solicitările unităților de învățământ, conform Anexei 1.
II. Diverse:
1. Se aprobă modificarea circumscripției școlare pentru Municipiul Deva, pentru clasa pregătitoare în anul școlar 2024-2025.
2. E aprobă cererea de pensionare pentru limita de vârstă a unui cadru didactic de la Școala Gimnazială „I. D. Sîrbu” Petrila, începând cu data de 13.05.2024.
3. Se respinge contestația/memoriul referitor la viabilitatea unui post.
4. Se acordă aviz pentru eliberarea duplicatelor actelor de studii:
a) diplomă bacalaureat, promoția 2008.
Anexele la care se face referire în articol sunt postate la rubrica ISJ HUNEDOARA–CONSILIUL DE ADMINISTRATIE.
Cadrele didactice care au obținut titlul științific de doctor după data de 1 ianuarie 2010 nu au beneficiat de acordarea drepturilor salariale aferente acestuia, iar cele care au obținut titlul științific de doctor anterior datei de 31 decembrie 2009 au primit în continuare drepturile salariale sub formă de compensație tranzitorie.
Având în vedere această situație s-a apreciat că se încalcă principiul egalității și nediscriminării în fața legii. Drept urmare SIP Hunedoara s-a adresat instanțelor de judecată solicitând și obținând sentințe favorabile pentru drepturile salariale neacordate - sume compensatorii aferente titlului științific de doctor, începând cu data obținerii titlului științific de doctor și până la data la care unitatea de învățământ a început să achite de drept drepturile salariale cuvenite. În același timp, SIP Hunedoara s-a adresat și Consiliului Național pentru Combaterea Discriminării pentru că această instituție este abilitată să constate discriminarea apărută prin plata neunitară a unor profesori cu condiții egale de studii. Din păcate, instituția și-a declinat în mod nejustificat competența, iar pentru a o obliga să se pronunțe ne-am adresat Curții de Apel Alba Iulia și ulterior Înaltei Curți de Casație și Justiție (ICCJ) de la București.
Procesele de la instanța de fond, Tribunalul Hunedoara, au fost suspendate în perioada 2013-2018, până la soluționarea definitivă a dosarului ce a avut ca obiect obligarea Consiliului Național pentru Combaterea Discriminării să se pronunțe cu privire la faptul dacă există sau nu discriminarea învederată de noi, respectiv prevederile legale referitoare la salarizarea personalului didactic sunt neconstituționale si discriminatorii sub aspectul excluderii de la acordarea sumelor corespunzătoare titlului de doctor persoanele care au dobândit acest titlu ulterior datei de 31 decembrie 2009.
În final, Consiliul Național pentru Combaterea Discriminării, obligat de decizia ICCJ, s-a pronunțat în sensul existenței discriminării între cele două categorii de cadre didactice prin PUNCTUL DE VEDERE emis la data de 30.01.2014.
Înalta Curte de Casație și Justiție s-a pronunțat în sensul susținerilor noastre, inclusiv prin recursul în interesul legii formulat de Avocatul Poporului, și, în consecință, a stabilit că: „au dreptul la sume compensatorii persoanele care au dobândit titlul de doctor după intrarea în vigoare a Legii nr. 330/2009”.
În anul 2018, dosarele suspendate anterior au fost repuse pe rolul Tribunalului Hunedoara care, în contextul juridic enunțat mai sus, a emis sentințe favorabile în cele 18 situații prezentate de SIP Hunedoara.
Drepturile stabilite prin aceste sentințe sunt eșalonate la plată (conform O.U.G. nr. 90/2017), în funcție de anul pronunțării hotărârii și de timpul necesar pentru includerea sumelor în buget, după cum urmează:
- în primul an se plătește 5% din valoarea titlului executoriu
- în al doilea an se plătește 10% din valoarea titlului executoriu;
- în al treilea an se plătește 25% din valoarea titlului executoriu;
- în al patrulea an se plătește 25% din valoarea titlului executoriu;
- în al cincilea an se plătește 35% din valoarea titlului executoriu.