Noi suntem
SINDICATUL ÎNVĂȚĂMÂNT PREUNIVERSITAR JUDEȚUL HUNEDOARA

Agenda

07.10.2022
„Educația se face cu educatori motivați” - conferința/dezbatere în cadrul manifestărilor „Săptămâna Educației 2022”

05.10.2022
„Cupa Educatorului” - activități sportive în cadrul manifestărilor „Săptămâna Educației 2022”

05.10.2022
Ziua Mondială a Educației

28.09.2022
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

23.09.2022
Ședința cu directorii unităților de învățământ preuniversitar din județul Hunedoara

23.09.2022
Consiliul Liderilor U.J. C.N.S.L.R.-Frăția Filiala Hunedoara - Deva, sediul Uniunii Județene

20.09.2022
Consiliul Liderilor și Biroul Executiv al F.S.E. „Spiru Haret”

07.09.2022
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

07.09.2022
Comisia de Dialog Social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara

06.09.2022
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

05.09.2022
Ședința Comisiei paritare de la nivelul I.S.J. Hunedoara

05.09.2022
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

02.09.2022
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

02.09.2022
Ședință publică a Comisiei județene de mobilitate a personalului didactic de predare

01.09.2022
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

01.09.2022
Ședință publică a Comisiei județene de mobilitate a personalului didactic de predare

31.08.2022
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

25.08.2022
Ședința cu directorii unităților de învățământ preuniversitar din județul Hunedoara

01.08.2022
Ședință publică a Comisiei județene de mobilitate a personalului didactic de predare

29.07.2022
Ședință publică a Comisiei județene de mobilitate a personalului didactic de predare

26.07.2022
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

19.07.2022
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

13.07.2022
Comisia de Dialog Social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara

13.07.2022
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

11.07.2022
Ședința cu directorii unităților de învățământ preuniversitar din județul Hunedoara

11.07.2022
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

06.07.2022
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

29.06.2022
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

14.06.2022
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

06.06.2022
Conferința de alegeri a Federației Sindicatelor din Educație „Spiru Haret”

05.06.2022
Consiliul Național F.S.E. „Spiru Haret”

02.06.2022
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

11.05.2022
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

05.05.2022
Consiliul Național F.S.E. „Spiru Haret”

05.05.2022
Ședința cu directorii unităților de învățământ preuniversitar din județul Hunedoara

04.05.2022
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

06.04.2022
Consiliul Național F.S.E. „Spiru Haret”

06.04.2022
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

30.03.2022
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

30.03.2022
Conferința de alegeri a C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

16.03.2022
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

02.03.2022
Comisia de Dialog Social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara

23.02.2022
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

10.02.2022
Ședință comună a Biroului Executiv F.S.E. „Spiru Haret” și F.S.L.I.

09.02.2022
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

08.02.2022
Comisia de Dialog Social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara

06.02.2022
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

03.02.2022
Ședința cu directorii unităților de învățământ preuniversitar din județul Hunedoara

27.01.2022
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

19.01.2022
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

18.01.2022
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

18.01.2022
Comitetul Local de Dezvoltare a Parteneriatului Social

14.01.2022
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

13.01.2022
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

11.01.2022
Comisia de Dialog Social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara

11.01.2022
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

10.01.2022
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

11.11.2021
Comitetul Local de Dezvoltare a Parteneriatului Social

11.11.2021
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

11.11.2021
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

10.11.2021
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

10.11.2021
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

20.10.2021
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

13.10.2021
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

14.09.2021
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

10.09.2021
Conferința de alegeri a Uniunii Județene C.N.S.L.R. Frăția - Filiala Hunedoara

08.09.2021
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

07.09.2021
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

31.08.2021
Comisia de Dialog Social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara

08.07.2021
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

30.06.2021
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

30.06.2021
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

27.05.2021
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

26.05.2021
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

26.05.2021
Ședința cu directorii unităților de învățământ preuniversitar din județul Hunedoara

21.05.2021
Comisia Paritară de la nivelul I.S.J. Hunedoara

12.05.2021
Comisia Paritară de la nivelul I.S.J. Hunedoara

21.04.2021
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

31.03.2021
Conferința anuală a C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

24.03.2021
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

18.03.2021
Ședința cu directorii unităților de învățământ preuniversitar din județul Hunedoara

10.03.2021
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

24.02.2021
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

10.02.2021
Comisia de Dialog Social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara

05.02.2021
Ședința cu directorii unităților de învățământ preuniversitar din județul Hunedoara

27.01.2021
Comitetul Local de Dezvoltare a Parteneriatului Social

19.01.2021
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

19.01.2021
Comisia de Dialog Social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara

06.01.2021
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

06.01.2021
Comisia Paritară de la nivelul I.S.J. Hunedoara

16.12.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

16.12.2020
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

10.12.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ preuniversitar din județul Hunedoara

09.12.2020
Ședința C.L.D.P.S. Hunedoara

09.12.2020
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

28.10.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

20.10.2020
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

20.10.2020
Biroul Executiv al F.S.E. „Spiru Haret”

16.10.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ preuniversitar din județul Hunedoara

01.10.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ preuniversitar din județul Hunedoara

30.09.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

11.09.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ preuniversitar din județul Hunedoara

09-10.09.2020
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

07.09.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ preuniversitar din județul Hunedoara

02.09.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

01.09.2020
Biroul Executiv al F.S.E. „Spiru Haret”

01.09.2020
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

31.08.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ preuniversitar din județul Hunedoara

16.08.2020
Biroul Executiv al F.S.E. „Spiru Haret”

16.08.2020
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

08.07.2020
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

23.06.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

28.05.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ preuniversitar din județul Hunedoara

27.05.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

14.05.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ preuniversitar din județul Hunedoara

07.05.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ preuniversitar din județul Hunedoara

28.04.2020
Finalizarea lucrărilor Conferinței anuale a C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

24.04.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

24.04.2020
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

14.04.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

30.03.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

25.03.2020
Conferința anuală a C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

25.03.2020
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

26.02.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

14.02.2020
Biroul Executiv al F.S.E. „Spiru Haret”

14.02.2020
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

10.02.2020
Comisia Paritară de la nivelul I.S.J. Hunedoara

05.02.2020
Comisia de Dialog Social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara

29.01.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

04.12.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

20.11.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

11.09.2019
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

19.06.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

29.05.2019
Conferința de alegeri S.I.P. județul Hunedoara

15.05.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

17.04.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

04.04.2019
Alegeri în organizații de zonă ale S.I.P. Județul Hunedoara: Lupeni, Vulcan, Uricani

27.03.2019
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

27.03.2019
Conferința anuală a C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

27.02.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara



Actualitate

ZIUA MONDIALĂ A EDUCAȚIEI / EDUCATORILOR. Istoricul și semnificația

04.10.2022

image/jpeg, 94785 octeți

În fiecare an, la 5 octombrie, în majoritatea țărilor lumii, se sărbătorește Ziua Educației și, implicit, a celor care activează în domeniu.

 

Ziua Mondială a Educatorilor își are originea în octombrie 1966, la Paris, în cadrul Conferinței Interguvernamentale Speciale referitoare la Statutul profesorilor, conferință desfășurată sub patronajul Organizației Națiunilor Unite pentru Educație, Știință și Cultură (U.N.E.S.C.O.) și al Organizației Internaționale a Muncii (O.I.M.)

 

Conferința s-a finalizat prin adoptarea unui material numit Recomandare U.N.E.S.C.O. – O.I.M. cu privire la Statutul profesorilor. În textul Recomandării, cuvântul educator se referă la toate persoanele din școli care sunt responsabile de educarea elevilor.

 

Recunoscând că dreptul la educație este un drept fundamental al omului, Recomandările vorbesc despre responsabilitatea statelor de a furniza o educație adecvată tuturor, despre promovarea în rândul tinerilor a idealurilor de pace, a respectului reciproc și a înțelegerii, despre folosirea întregului talent și a inteligenței disponibile pentru progresul cultural și moral și pentru dezvoltarea economică și socială.

 

La inițiativa sindicatelor din educație, Guvernul României a aderat în 1994 la ratificarea acestei Convenții, făcând doar un prim pas în recunoașterea Recomandării UNESCO – OIM privind Statutul socio-profesional al cadrelor didactice. Este nevoie în continuare de adoptarea tuturor prevederilor acesteia pentru alinierea României la standardele internaționale din domeniul educației.

 

În județul Hunedoara, marcarea acestei zile se face constant începând din anul 1998., iar începând din anul 2007, dedicăm acestui eveniment o serie de manifestări denumite generic „Săptămâna educației”: Simpozionul „Învățământul românesc între tradiție și modernism”, Salonul județean „ProfArt”, Concursul de manuscrise „Magister”, Cupa „Educatorul” (fotbal-băieți, gimnastică-fete), dezbateri, conferințe, alte activități.

 

Important

5 Octombrie - Ziua Mondială a Educației

04.10.2022

image/bmp, 589878 octeți

Cu ocazia zilei de 5 octombrie, Ziua Mondială a Educației, dorim tuturor colegilor noștri să fie în continuare la fel de responsabili și riguroși, dedicați meseriei pe care au ales-o și curajoși în fața provocărilor vieții. 

 

Asigurându-vă de faptul că suntem împreună,

 

LA MULȚI ANI!

 

Eveniment

Ședința cu directorii unităților de învățământ preuniversitar din județul Hunedoara

30.09.2022

image/png, 1936103 octeți

Joi, 29 septembrie, de la ora 09:00, a avut loc, în sala „Spiru Haret” de la Inspectoratul Școlar Județean (I.S.J.) Hunedoara, pe parcursul a mai bine de două ore, ședința cu directorii/directorii adjuncți ai unităților de învățământ preuniversitar din județul Hunedoara. La ședință au participat și inspectorii coordonatori.

 

Ordinea de zi a cuprins:
1.     Prezentarea Raportului privind starea învățământului în județul Hunedoara în anul  școlar 2021-2022;
2.     Prezentarea Planului managerial al I.S.J. Hunedoara pentru anul  școlar 2022-2023;
3.     Prezentarea Graficului unic de îndrumare și control al I.S.J. Hunedoara pentru anul  școlar 2022-2023;
4.     Diverse.

 

În cadrul lucrărilor au fost prezentate următoarele: 

 

Maria Ștefănie, inspector școlar general, I.S.J. Hunedoara:
- deschiderea ședinței, anunțarea ordinii de zi;
- mai multe precizări de-a lungul ședinței privind:
    - PNNR – fonduri pentru dotarea sălilor de clasă, cabinetelor, laboratoarelor;
    - consumul de droguri și etnobotanice în rândul elevilor;
    - exemple de bună practică;
    - premierea pensionarilor din anul școlar trecut;
    - noii membri ai echipei I.S.J.

 

Zsofia Szasz-Barra, inspector școlar general adjunct, I.S.J. Hunedoara:
- Starea învățământului preuniversitar din județul Hunedoara pe anul școlar 2021-2022 (PPT).

 

Adriana Almașan, inspector școlar general adjunct, I.S.J. Hunedoara:
- Planul managerial pentru anul școlar 2022-2023 (PPT).

 

Zsofia Szasz-Barra, inspector școlar general adjunct, I.S.J. Hunedoara:
- Graficul unic de îndrumare și control al Inspectoratului Școlar Județean Hunedoara pe anul școlar 2022-2023.

 

Mariana Miertoiu, contabil șef, I.S.J. Hunedoara:
- estimarea cheltuielilor materiale pentru anul următor;
- depășirea bugetului pe trimestrul doi cu 10,66 %;
- analiza trimestrului III;
- precizări privind plata cu ora, suplinirea persoanelor aflate în concedii medicale, bursele școlare, naveta elevilor, inventarierea patrimoniului la final de an.

 

Luminița Hurgoiu,  inspector școlar pentru învățământul primar, I.S.J. Hunedoara:
- precizări privind organizarea festivității pentru premierea pensionarilor.

 

Mihaela Manolea, inspector școlar pentru management instituțional:
- transmiterea răspunsurilor la solicitări se face prin serviciul secretariat;
- precizări cu caracter general.

 

Camelia Lavinia Beșleagă, inspector școlar pentru managementul resurselor umane, I.S.J Hunedoara:
- completarea machetelor privind încadrarea;
- vacantarea posturilor în timpul anului școlar, ocuparea acestora.

 

Marius Cioară, auditor intern, I.S.J. Hunedoara:
- încadrarea în buget;
- efectuarea concediului de odihnă; evitarea compensării lui în bani;
- recuperarea sumelor stabilite în urma misiunilor de audit.

 

Claudia Bălici, inspector şcolar pentru  învăţământul special, I.S.J. Hunedoara:
- prezentarea unor proiecte Erasmus+.

 

Paul Dragoș Rusu, președinte, S.I.P. Județul Hunedoara:
- precizări privind materialele transmise în unități în luna septembrie;
- încadrarea în buget prin măsuri legale, nu abuzive;
- precizări privind manifestările din „Săptămâna Educației”;
- invitație la dezbaterea/conferința din 7octombrie.

 

Materiale suport prezentate în cadrul ședinței:
- Starea învățământului preuniversitar din județul Hunedoara pe anul școlar 2021-2022;
- Planul managerial al Inspectoratului Școlar Județean Hunedoara pentru anul școlar 2022-2023;
- Graficul unic de îndrumare și control al Inspectoratului Școlar Județean Hunedoara pe anul școlar 2022-2023.

 

Materialele pot fi descărcate/consultate aici: https://nou.siphd.ro/index.php?a=3430&t=2022.

 

11.07.2022
10.02.2022
14.07.2021
Metodologia-cadru privind mobilitatea personalului didactic de predare din învățământul preuniversitar în anul școlar 2022-2023
Tipul știrii: Important
Data știrii: 19.11.2021
Data ultimei actualizări: 07.10.2022
Numărul de vizualizări: 626



În Monitorul Oficial nr. 1086 din data de 12 noiembrie a fost publicat O MEC nr. 5578/2021 pentru aprobarea Metodologiei-cadru privind mobilitatea personalului didactic de predare din învățământul preuniversitar în anul școlar 2022-2023, conținutul propriu-zis al metodologiei fiind de regăsit în Monitorul Oficial nr. 1086 bis din aceeași dată.

 

Structura metodologiei-cadru de mobilitate pentru anul școlar următor este la fel cu cea din anul trecut:

 

Capitolul I Dispoziții generale (art. 1 - art. 6)

 

Capitolul II Constituirea, încadrarea și vacantarea posturilor didactice/catedrelor din unitățile de învățământ preuniversitar/consorții școlare, ca urmare a aplicării planurilor-cadru de învățământ, a aprobării proiectelor planurilor de școlarizare și a ofertei educaționale

Secțiunea 1 - Constituirea normei didactice de predare și încadrarea personalului didactic de predare titular și a cadrelor didactice debutante repartizate pe posturi didactice/catedre publicate pentru angajare pe perioadă nedeterminată (art. 7 - art. 23)
Secțiunea a 2-a  - Întregirea normei didactice de predare a personalului didactic de predare titular în două sau mai multe unități de învățământ ori pe două sau mai multe specializări (art. 24)
Secțiunea a 3-a  - Stabilirea cadrelor didactice care intră în reducere de activitate. Completarea normei didactice de predare pe perioadă nedeterminată/determinată pentru personalul didactic de predare titular și pe perioadă determinată pentru cadrele didactice debutante prevăzute la art. 21, alin (4) și (6) la nivelul unității/unităților de învățământ/consorțiului școlar sau în unități de învățământ din aceeași localitate (art. 25 - art. 26)
Secțiunea a 4-a  - Soluționarea cererilor de transfer, la nivelul unităților de învățământ, ale cadrelor didactice titulare detașate în interesul învățământului pentru nesoluționarea restrângerii de activitate (art. 27)
Secțiunea a 5-a  - Constituirea normei didactice de predare, întregirea și completarea normei didactice de predare pe perioadă determinată pentru cadrele didactice angajate pe durata de viabilitate a postului/catedrei, la nivelul unității de învățământ în care sunt angajate (art. 28)
Secțiunea a 6-a  - Menținerea în activitate a personalului didactic, ca titular, la cerere, în funcția didactică, peste vârsta de pensionare (art. 29 - art. 32)

 

Capitolul III Organizarea și desfășurarea etapei de completare a normei didactice de predare-învățare-evaluare a personalul didactic de predare, la nivelul inspectoratului școlar (art. 33)

 

Capitolul IV Organizarea și desfășurarea transferării personalului didactic de predare disponibilizat prin restrângere de activitate sau prin restructurarea rețelei școlare

Secțiunea 1  - Dispoziții generale (art. 34 – art. 41)
Secțiunea a 2-a  - Organizarea și desfășurarea transferului consimțit între unitățile de învățământ (art. 42 – art. 45)
Secțiunea a 3-a  - Organizarea și desfășurarea transferării personalului didactic de predare disponibilizat prin restrângere de activitate sau prin restructurarea rețelei școlare, prin repartizare organizată de inspectoratul școlar (art. 46 – art. 49)
Secțiunea a 4-a  - Organizarea și desfășurarea transferării personalului didactic de predare disponibilizat prin restrângere de activitate sau prin restructurarea rețelei școlare, prin repartizare organizată de inspectoratul școlar, în contextul situației epidemiologice determinate de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2 (art. 50)

 

Capitolul V Modificarea contractului individual de muncă din durată determinată de un an în contract individual de muncă pe durata de viabilitate a postului/catedrei, pentru cadrele didactice calificate, în condițiile art. 931 din Legea nr. 1/2011 cu modificările și completările ulterioare (art. 51 – art. 53)

 

Capitolul VI Pretransferul personalului didactic de predare. Modificarea repartizării cadrelor didactice angajate cu contract individual de muncă pe durata de viabilitate a postului/catedrei cărora nu li se poate constitui norma didactică de predare completă, conform deciziilor de repartizare pe post/catedră

Secțiunea 1  - Pretransferul consimțit între unitățile de învățământ preuniversitar al personalului didactic de predare (art. 54 – art. 58)
Secțiunea a 2-a  - Pretransferul personalului didactic de predare titular prin schimb de posturi/în baza consimțământului scris (art. 59)
Secțiunea a 3-a  - Pretransferul, la cerere, al personalului didactic de predare titular, în contextul situației epidemiologice determinate de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2 (art. 60)
Secțiunea a 4-a  - Modificarea repartizării cadrelor didactice angajate cu contract individual de muncă pe durata de viabilitate a postului/catedrei cărora nu li se poate constitui un post didactic complet/o normă didactică de predare-învățare-evaluare completă conform deciziilor de repartizare pe post/catedră (art. 61)
Secțiunea a 5-a  - Modificarea repartizării cadrelor didactice angajate cu contract individual de muncă pe durata de viabilitate a postului/catedrei prin schimb de posturi/catedre prin consimțământ scris (art. 62)

 

Capitolul VII Prelungirea duratei contractelor individuale de muncă, în anul școlar 2022-2023, pentru cadrele didactice care au dobândit cel puțin definitivarea în învățământ sau care promovează examenul național de definitivare în învățământ sau care promovează examenul național de definitivare în învățământ sesiunea 2022, care au obținut media de repartizare minimum 7 (șapte) la concursurile naționale, sesiunile 2021, 2020, respectiv 2021, 2020, 2019 și/sau 2018 pentru învățători/institutori/profesori pentru învățământ primar (art. 63)

 

Capitolul VIII Organizarea și desfășurarea concursului național pentru ocuparea posturilor/catedrelor declarate vacante/rezervate în învățământul preuniversitar

Secțiunea 1  - Dispoziții generale (art. 64-66)
Secțiunea a 2-a  - Înscrierea candidaților și disciplinele de concurs (art. 67)
Secțiunea a 3-a  - Comisiile de concurs (art. 68 – art. 72)
Secțiunea a 4-a  - Desfășurarea probei scrise în cadrul concursului (art. 73)
Secțiunea a 5-a  - Repartizarea candidaților și a cadrelor didactice pe posturile didactice/catedrele declarate vacante/rezervate în învățământul preuniversitar (art. 74 - 76)
Secțiunea a 6-a  - Dispoziții finale privind organizarea și desfășurarea concursului (art. 77 – art. 79)
Secțiunea a 7-a  - Organizarea și desfășurarea concursului național pentru ocuparea posturilor/catedrelor declarate vacante/rezervate în învățământul preuniversitar, în contextul situației epidemiologice determinate de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2 (art. 80 – art. 81)

 

Capitolul IX Stabilirea personalului didactic de predare pensionat, care a avut calitatea de personal didactic de predare titular în învățământul preuniversitar și se reîncadrează în funcția de personal didactic, în anul școlar 2022-2023, cu condiția suspendării pensiei pe durata reîncadrării (art. 82 – art. 83)

 

Capitolul X Detașarea personalului didactic de predare titular în învățământul preuniversitar (art. 84 – art. 86)

 

Capitolul XI Prelungirea duratei contractelor individuale de muncă în anul școlar 2022-2023, pentru personalul didactic de predare angajat cu contract individual de muncă pe perioadă determinată (art. 87)

 

Capitolul XII Ocuparea posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate din învățământul preuniversitar pe perioadă determinată cu personal didactic de predare calificat și în regim de plata cu ora

Secțiunea 1  - Ocuparea posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate din învățământul preuniversitar pe perioadă determinată de candidați rămași nerepartizați după concursul național, sesiunea 2022 și de candidați în baza rezultatelor obținute la concursurile naționale, sesiunile 2021, 2020, 2019, 2018, 2017 sau 2016 (art. 88 – art. 93)
Secțiunea a 2-a  - Ocuparea posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate din învățământul preuniversitar cu personal didactic de predare calificat în regim de plată cu ora (art. 94 – art. 96)
Secțiunea a 3-a  - Ocuparea posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate din învățământul preuniversitar cu personal didactic de predare calificat în regim de plată cu ora, în contextul situației epidemiologice determinate de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2 (art. 97)

 

Capitolul XIII Organizarea și desfășurarea concursului/testării la nivel județean/nivelul municipiului București pentru ocuparea posturilor/catedrelor rămase vacante/rezervate în învățământul preuniversitar (art. 98 – art. 104)

 

Capitolul XIV Organizarea și desfășurarea concursului la nivel județean/nivelul municipiului București pentru ocuparea posturilor/catedrelor rămase vacante/rezervate în învățământul preuniversitar, în contextul situației epidemiologice determinate de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2 (art. 105)

 

Capitolul XV Dispoziții finale (art. 106 – art. 117)

 

Anexa 1 INFORMAȚII CUPRINSE ÎN LISTA POSTURILOR DIDACTICE /CATEDRELOR VACANTE/REZERVATE

 

Anexa 2 CRITERII ȘI PUNCTAJE PENTRU EVALUAREA PERSONALULUI DIDACTIC DE PREDARE

 

Anexa 3 INFORMAȚII CE CONȚIN DATE CU CARACTER PERSONAL CARE SE AFIȘEAZĂ ATÂT ÎN FORMAT LETRIC, CÂT ȘI PE PAGINA DE INTERNET A MINISTERULUI EDUCAȚIEI ȘI CERCETĂRII ȘI A INSPECTORATELOR ȘCOLARE ÎN CADRUL ETAPELOR DE MOBILITATE A PERSONALULUI DIDACTIC DE PREDARE DIN ÎNVĂȚĂMÂNTUL PREUNIVERSITAR

 

Anexa 4 PROBA PRACTICĂ/ORALĂ DE CUNOAȘTERE A LIMBII ÎN CARE URMEAZĂ SĂ SE FACĂ PREDAREA PENTRU OCUPAREA POSTURILOR DIDACTICE/CATEDRELOR VACANTE/REZERVATE DIN UNITĂȚI DE ÎNVĂȚĂMÂNT AVÂND CLASE SPECIALE DE LIMBI STRĂINE CU PROGRAM INTENSIV ȘI/SAU BILINGV SAU DIN UNITĂȚI DE ÎNVĂȚĂMÂNT AVÂND CLASE/GRUPE CU PREDARE ÎN LIMBILE MINORITĂȚILOR NAȚIONALE SAU ÎN ALTĂ LIMBĂ DECÂT ACEEA ÎN CARE CANDIDAȚII ȘI-AU EFECTUAT STUDIILE

 

Anexa 5 FIȘA DE EVALUARE A LECȚIEI UTILIZATĂ ÎN CADRUL INSPECȚIILOR SPECIALE LA CLASĂ

 

Anexa 6 PROBA PRACTICĂ PENTRU OCUPAREA POSTURILOR DIDACTICE/CATEDRELOR VACANTE/REZERVATE EDUCAȚIE ARTISTICĂ SPECIALIZATĂ SPECIALIZĂRILE: MUZICĂ, COREPETIȚIE, COREGRAFIE ȘI ARTA ACTORULUI

 

Anexa 7 PROBA PRACTICĂ PENTRU OCUPAREA POSTURILOR DIDACTICE/CATEDRELOR VACANTE/REZERVATE CONSITUITE DIN DISCIPLINE INFORMATICE

 

Anexa 8 PROBA PRACTICĂ PENTRU OCUPAREA POSTURILOR DIDACTICE/CATEDRELOR VACANTE/REZERVATE DIN PALATELE ȘI CLUBURILE COPIILOR ȘI ELEVILOR

 

Anexa 9 PROBA PRACTICĂ PENTRU OCUPAREA POSTURILOR DIDACTICE VACANTE/REZERVATE - Disciplinele INSTRUIRE PRACTICĂ ȘI ACTIVITĂȚI DE PRE-PROFESIONALIZARE - MAIȘTRI INSTRUCTORI / PROFESORI DE INSTRUIRE PRACTICĂ

 

Anexa 10 PROBA METODICO-PRACTICĂ PENTRU OCUPAREA POSTURILOR DIDACTICE/CATEDRELOR VACANTE/REZERVATE DIN UNITĂȚILE CU ÎNVĂȚĂMÂNT SPORTIV INTEGRAT ȘI SUPLIMENTAR

 

Anexa 11 PROBA PRACTICĂ PENTRU OCUPAREA POSTURILOR DIDACTICE/CATEDRELOR VACANTE/REZERVATE - Disciplinele: ARTE PLASTICE, DECORATIVE, AMBIENTALE, ARHITECTURĂ, DESIGN

 

Anexa 12

I. PROBA PRACTICĂ PENTRU OCUPAREA POSTURILOR DIDACTICE/CATEDRELOR VACANTE/REZERVATE LA CLASELE/GRUPELE/UNITĂȚILE DE ÎNVĂȚĂMÂNT CARE ȘCOLARIZEAZĂ ELEVI CU DEFICIENȚE DE AUZ;

II. PROBA PRACTICĂ PENTRU OCUPAREA POSTURILOR DIDACTICE/CATEDRELOR VACANTE/REZERVATE LA CLASELE/GRUPELE/UNITĂȚILE DE ÎNVĂȚĂMÂNT CARE ȘCOLARIZEAZĂ ELEVI CU DEFICIENȚE DE VEDERE

 

Anexa 13 LISTA CANDIDAȚILOR REPARTIZAȚI

 

Anexa 14 MODELE DE CERERI: 

-    Cerere pentru completarea normei didactice de predare; 
-    Cerere pentru obținerea acordului/acordului de principiu pentru transfer/pretransfer consimțit între unități de învățământ/modificarea repartizării pe perioada viabilității postului; 
-    Cerere de transfer pentru restrângere de activitate/pretransfer consimțit între unități de învățământ (sau la cerere în contextul situației epidemiologice determinate de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2)/modificarea repartizării pe perioada viabilității postului; 
-    Cerere de repartizare pentru angajare cu contract individual de muncă pe perioada viabilității postului, conform prevederilor art. 931 din Legea educației naționale nr. 1/2011, cu modificările și completările ulterioare; 
-    Cerere de pretransfer prin schimb de posturi prin consimțământ scris/ modificarea repartizării pe perioada viabilității postului prin schimb de posturi prin consimțământ scris;
-    Cerere pentru prelungirea duratei contractului individual de muncă pe perioadă determinată în anul școlar 2022-2023;
-    Cerere de înscriere la concursul național/județean/testarea la nivel județean de ocupare a posturilor didactice/catedrelor declarate vacante/rezervate în învățământul preuniversitar, sesiunea 2022;
-    Acord pentru detașare în interesul învățământului în anul școlar 2022-2023;
-    Cerere de detașare la cerere prin concurs specific;
-    Cerere de detașare în interesul învățământului pentru restrângere de activitate nesoluționată;
-    Cerere de angajare cu contract individual de muncă pe perioadă determinată în baza notei/mediei de cel puțin 7 (șapte) obținute la concursurile naționale pentru ocuparea posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate în învățământul preuniversitar, sesiunile 2021, 2020, 2019, 2018, 2017 sau 2016;
-    Cerere de angajare cu contract individual de muncă pe perioadă determinată în baza rezultatelor obținute la concursul pentru ocuparea posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate în învățământul preuniversitar din 2021, 2020 sau 2019;
-    Cerere de încadrare în anul școlar 2022-2023 în sistemul de PLATA CU ORA

 

Anexa 15

I. CALCULUL MEDIEI DE DEPARTAJARE;

II. CALCULUL MEDIEI DE DEPARTAJARE ÎN CAZUL MEDIILOR EGALE, PENTRU ABSOLVENȚII CARE AU FINALIZAT STUDIILE ÎN ALTE ȚĂRI ȘI AU OBȚINUT CERTIFICAT PENTRU ECHIVALAREA STUDIILOR ELIBERAT DE MINISTERUL EDUCAȚIEI DIN ROMÂNIA (M.E.R.)

 

Anexa 16 SPECIALIZĂRI CARE CONFERĂ DREPTUL DE A OCUPA POSTURI DIDACTICE/CATEDRE ÎN ÎNVĂȚĂMÂNTUL SPECIAL, FĂRĂ SĂ MAI FIE NECESAR UN STAGIU ATESTAT DE PREGĂTIRE TEORETICĂ ȘI PRACTICĂ ÎN EDUCAȚIE SPECIALĂ, EFECTUAT SEPARAT, ÎN AFARA PREGĂTIRII INIȚIALE

 

Anexa 17

1. Model raport al comisiei de mobilitate a personalului didactic de predare constituite la nivelul unității de învățământ, referitor la cadrele didactice care au solicitat transferul pentru restrângere de activitate consimțit între unități de învățământ pe un post didactic/catedră vacant(ă);

2. Model de acord/acord de principiu emis de directorul unității de învățământ privind transferul pentru restrângere de activitate consimțit între unitățile de învățământ;

3. Model raport al comisiei de mobilitate a personalului didactic de predare constituite la nivelul unității de învățământ, referitor la cadrele didactice care au solicitat pretransferul consimțit între unități de învățământ pe un post didactic/catedră vacant(ă);

4. Model de acord de principiu emis de directorul unității de învățământ privind pretransferul consimțit între unitățile de învățământ; 5. Model de adresă de înștiințare a inspectoratului școlar referitor la acordurile emise pentru transfer pentru restrângere de activitate/pretransfer prin consimțământ între unitățile de învățământ

 

Anexa 18 ORDINEA OCUPĂRII POSTURILOR DIDACTICE/CATEDRELOR VACATNTE/REZERVATE ÎN ȘEDINȚELE DE REPARTIZARE ORGANIZATE LA NIVELUL INSPECTORATELOR ȘCOLARE ÎN PERIOADA 18-24 AUGUST 2022

 

Anexa 19 C A L E N D A R U L mobilității personalului didactic de predare din învățământul preuniversitar pentru anul școlar 2022 – 2023

 

Anexa 20 PLANURI-CADRU DE ÎNVĂȚĂMÂNT VALABILE PENTRU ÎNCADRAREA PERSONALULUI DIDACTIC DE PREDARE DIN ÎNVĂȚĂMÂNTUL PREUNIVERSITAR

 

Vom reveni cu informații în ceea ce privește noutățile aduse de această metodologie în perioada următoare.

 

Ordinul de ministru și metodologia pot fi descărcate accesând rubricile Ministerul Educației/Ordine de ministru/2021 sau Juridic/Legislație/Raporturi de muncă/Mobilitate personal.

 






Copyright (c) 2002-2020 SIP Hunedoara