Noi suntem
SINDICATUL ÎNVĂȚĂMÂNT PREUNIVERSITAR JUDEȚUL HUNEDOARA

Agenda

14.09.2021
Consiliul Liderilor Federației Sindicatelor din Educație „Spiru Haret” - on line

10.09.2021
Conferința de alegeri a Uniunii Județene C.N.S.L.R. Frăția - Filiala Hunedoara - sediul I.S.J. Hunedoara, sala „Spiru Haret”

08.09.2021
Comitetul de supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara - Sediul S.I.P. Județul Hunedoara

07.09.2021
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara - sediul I.S.J. Hunedoara, sala „Spiru Haret”

31.08.2021
Comisia de Dialog Social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara - sediul Prefecturii Hunedoara

08.07.2021
Consiliul Liderilor Federației Sindicatelor din Educație „Spiru Haret” - on line

30.06.2021
Comitetul de supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara - Sediul S.I.P. Județul Hunedoara

30.06.2021
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara - Sediul S.I.P. Județul Hunedoara

27.05.2021
Comitetul de supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara - on line

26.05.2021
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara - Sediul S.I.P. Județul Hunedoara

26.05.2021
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - on line

21.05.2021
Comisia Paritară de la nivelul I.S.J. Hunedoara - sediul I.S.J. Hunedoara

12.05.2021
Comisia Paritară de la nivelul I.S.J. Hunedoara - sediul I.S.J. Hunedoara

21.04.2021
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara - Sediul S.I.P. Județul Hunedoara

31.03.2021
Conferința anuală a C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara - on line

24.03.2021
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara - Sediul S.I.P. Județul Hunedoara

18.03.2021
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - on line

10.03.2021
Comitetul de supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara - on line

24.02.2021
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara - Sediul S.I.P. Județul Hunedoara

10.02.2021
Comisia de Dialog Social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara - Prefectura Hunedoara

05.02.2021
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - on line

27.01.2021
Comitetul Local de Dezvoltare a Parteneriatului Social Județul Hunedoara

19.01.2021
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

19.01.2021
Comisia de Dialog Social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara

06.01.2021
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret” - on line

06.01.2021
Comisia Paritară de la nivelul I.S.J. Hunedoara - on line

16.12.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

16.12.2020
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

10.12.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - on line

09.12.2020
Ședința C.L.D.P.S. Hunedoara - on line

09.12.2020
Comitetul de Supraveghere C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

28.10.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

20.10.2020
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

20.10.2020
Biroul Executiv al F.S.E. „Spiru Haret”

16.10.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - I.S.J. Hunedoara

01.10.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - I.S.J. Hunedoara

30.09.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

11.09.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - I.S.J. Hunedoara

09-10.09.2020
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

07.09.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - I.S.J. Hunedoara

02.09.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

01.09.2020
Biroul Executiv al F.S.E. „Spiru Haret”

01.09.2020
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

31.08.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - I.S.J. Hunedoara

16.08.2020
Biroul Executiv al F.S.E. „Spiru Haret”

16.08.2020
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

08.07.2020
Comitetul de Supraveghere C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

23.06.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

28.05.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - I.S.J. Hunedoara

27.05.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

14.05.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - I.S.J. Hunedoara

07.05.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - I.S.J. Hunedoara

28.04.2020
Finalizarea lucrărilor Conferinței anuale a C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

24.04.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

24.04.2020
Comitetul de Supraveghere C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

14.04.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

30.03.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

25.03.2020
Conferința anuală a C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

25.03.2020
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

26.02.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

14.02.2020
Biroul Executiv al F.S.E. „Spiru Haret”

14.02.2020
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

10.02.2020
Comisia paritară de la nivelul I.S.J. Hunedoara

05.02.2020
Comisia de dialog social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara

29.01.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

04.12.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

20.11.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

11.09.2019
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

19.06.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

29.05.2019
Conferința de alegeri S.I.P. județul Hunedoara

15.05.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

17.04.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

04.04.2019
Alegeri în organizații de zonă ale S.I.P. Județul Hunedoara: Lupeni, Vulcan, Uricani

27.03.2019
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

27.03.2019
Conferința anuală a C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. județul Hunedoara

27.02.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara



Actualitate

Eliberarea atestatelor de formare continuă

21.09.2021

image/jpeg, 48986 octeți

Au fost definitivate atestatele de formare continuă pentru cursanții care au parcurs programul de formare „Întotdeauna caracterul” în perioada septembrie 2019 – iulie 2020, în format față în față

 

Atestatele au valoare de acte de studii și pot fi eliberate doar titularului.

 

Ele pot fi ridicate de la sediul S.I.P. Județul Hunedoara situat în Deva, strada Gheorghe Barițiu nr. 2a, mansardă, după următorul program: marți, miercuri și joi între orele 10:00 și 16:00.

 

Pentru colegii care au parcurs cursul începând din septembrie 2020, în format on line, atestatele sunt în curs de realizare.

 

Important

Concursul pentru ocuparea funcțiilor de director și director adjunct din unitățile de învățământ preuniversitar (2)

17.09.2021

image/png, 11304 octeți

Ministerul Educației Naționale a aprobat Metodologia privind organizarea și desfășurarea concursului pentru ocuparea funcțiilor de director și director adjunct din unitățile de învățământ preuniversitar. Metodologia a fost aprobată prin Ordinul nr. 4597 din 06 august 2021.

 

Concursul pentru ocuparea posturilor menționate se va organiza în perioada septembrie – decembrie 2021.

 

Pentru a veni în sprijinul colegilor care doresc să se înscrie la concursul pentru ocuparea funcțiilor de director și director adjunct din unitățile de învățământ, la rubrica JURIDIC-LEGISLAȚIE-RAPORTURI DE MUNCĂ au fost postate mai multe materiale de interes.

 

Alte detalii aici: https://nou.siphd.ro/index.php?a=2433&q=3&r=28&e=2021.

 

Probele concursului:

 

a)proba scrisă - rezolvarea de către candidați, în maximum 120 de minute, a unui test standardizat cu 50 de itemi, cu un singur răspuns corect, prin care se evaluează capacități și competențe relevante pentru activitatea de management educațional: 

- capacități cognitive;

- competențe de management și leadership.

b)Interviu cu durata de 60 de minute pentru fiecare candidat, în cadrul căruia se evaluează:

- competențele de management strategic, operațional și de comunicare, prin prezentarea unei strategii de dezvoltare a unității de învățământ pentru care candidează;

- abilitățile de rezolvare a unor situații-problemă, prin raportare la contextul și specificul unității de învățământ pentru care candidează;

- competențele digitale, pe baza utilizării calculatorului.

 

Calendarul concursului:

 

14 septembrie

Anunțarea concursului (publicarea funcțiilor vacante pentru care se organizează concursul) Constituirea comisiei naționale, a comisiilor de organizare la nivel județean și a comisiilor de evaluare a documentelor de înscriere

 

15-26 septembrie

Depunerea dosarelor de înscriere la proba scrisă pe platforma informatică dedicată

 

27-29 septembrie

Evaluarea dosarelor de înscriere

 

30 septembrie

Afișarea listei candidaților admiși la evaluarea dosarelor

 

1 octombrie

Depunerea solicitărilor de analiză a cauzelor și remedierea eventualelor erori la etapa de înscriere în platforma informatică

 

4-6 octombrie

Remedierea eventualelor erori la etapa de înscriere

 

7 octombrie

Afișarea listei candidaților admiși la evaluarea dosarelor

 

8 octombrie

Stabilirea centrelor speciale de desfășurare a probei scrise

 

13 octombrie

Repartizarea candidaților pe centre

 

15 octombrie

Desfășurarea probei scrise

 

15 octombrie

Afișarea rezultatelor la proba scrisă

 

15-17 octombrie

Depunerea contestațiilor la proba scrisă

 

18-20 octombrie

Soluționarea contestațiilor la proba scrisă

 

20 octombrie

Afișarea rezultatelor finale la proba scrisă

 

21-27 octombrie

Înregistrarea opțiunilor candidaților pentru unitatea la care candidează și, în funcție de opțiune, depunerea documentelor pentru unitățile de învățământ care necesită avize suplimentare, conform art. 8 alin. (1) lit. n) din metodologie

 

28-29 octombrie

Transmiterea solicitărilor de desemnare a membrilor comisiilor de interviu din partea consiliilor profesorale, autorităților locale și companiilor/universităților

 

1-10 noiembrie

Constituirea comisiilor pentru proba de interviu

 

12 noiembrie

Publicarea graficului de desfășurare a interviurilor

 

15 noiembrie - 8 decembrie       

Desfășurarea probei de interviu

 

16 noiembrie - 10 decembrie     

Depunerea și soluționarea contestațiilor la proba de interviu

 

13 decembrie

Exprimarea opțiunilor candidaților declarați admiși pentru mai multe funcții/unități de învățământ

 

17 decembrie

Validarea rezultatelor finale

 

20-22 decembrie

Emiterea deciziilor de numire (cu aplicare de la 10 ianuarie 2022)

 

Eveniment

Ședința C.A. al I.S.J. Hunedoara

16.09.2021

image/png, 1936103 octeți

Joi, 16 septembrie a.c., a avut loc ședința de lucru a Consiliului de Administrație al Inspectoratului Școlar Județean Hunedoara.

 

Pe ordinea de zi au fost înscrise următoarele probleme: 
I.    Solicitări de la unități de învățământ 
II.    Diverse

 

În cadrul ședinței au fost luate următoarele hotărâri: 

 

I.    Solicitări din partea unităților de învățământ, după cum urmează:
1.    Se acordă aviz organizare concursuri de ocupare a posturilor/suplimentare, transformare posturi, conform Anexei 1;
2.    Liceul Tehnologic „Alexandru Borza” Geoagiu – se respinge 0,5 normă pedagog;
3.    Se aprobă solicitările referitoare la modificarea orarului, eliberare acte promoții anterioare, funcționare sub/peste efective, suplimentare plan școlarizare, conform Anexa 2.

 

II.    Diverse:
1.    Se  aprobă lista cu directorii/directorii adjunct/inspectorii școlari care au solicitat plata cu ora, în limita stabilită, conform Anexei 3.
2.    Se amână acordarea dirigenției unui cadru didactic, până la prezentarea unor date suplimentare. 
3.    Se aprobă preluarea creșelor din Municipiul Hunedoara și Orașul Călan și arondarea lor la unități de învățământ.
4.    Se acordă aviz pentru eliberarea duplicatelor actelor de studii:
a.    Liceul Industrial Minier Lupeni – diplomă de bacalaureat, promoția 1986.
5.    Se prezintă cererea unui cadru didactic în vederea pensionării anticipate.
6.    Se aprobă repartizarea sumelor pentru cheltuieli, conform Anexei 4.
7.    Se acordă aviz schimbare de destinație pentru Școala Vorța.

 

Anexele la ce se face referire în articol sunt postate la rubrica ISJ HUNEDOARA–CONSILIUL DE ADMINISTRATIE.

14.07.2021
18.03.2021
02.03.2021
10.09.2020
Feedback sau evaluare?
Tipul știrii: Actualitate
Data știrii: 4.6.2021
Data ultimei actualizări: 23.09.2021
Numărul de vizualizări: 359



Concretizând o inițiativă mai veche a diferitelor cohorte de specialiști în educație, afirmați cu precădere în mass-media sau pe la noptatecele ședințe de partid, asumată aceasta de instituția care ar trebui să se îngrijească de educație și mai puțin de poftele unora și altora, respectiv de Ministerul Educației, a fost adoptat ordinul de ministru nr. 3864/31.05.2021 pentru aprobarea Metodologiei de acordare a feedbackului privind activitatea de predare, învățare și evaluare în învățământul preuniversitar.

 

După cum se cunoaște, aceasta nu este prima încercare de acest gen a diriguitorilor din educație (după cum nu este, în pofida naivității, ipocrită sau nu, cu care se declamă acest lucru mai ales în mass-media, prima reglementare cu privire la acordarea de feedback în ceea ce privește activitatea didactică – de exemplu, reglementarea este cuprinsă și verificată în sistemul de asigurare și evaluare a calității educației de foarte mulți ani), ultima dintre aceste încercări fiind cea de anul trecut, abandonată în cele din urmă la presiunea sindicatelor din educație.

 

De ce totuși această insistență? Răspunsul banal și simplu, deși poate nemulțumitor, spune că aceasta este lumea în care trăim. Dacă este să folosim expresii ceva mai complicate, ținând de limbajul de lemn mult uzitat (este drept, nu se mai numește astfel, ci vorbim despre „political correctness” și alte englezisme adunate de pe ici, de pe colo), nu poate fi vorba decât despre scopul creșterii „calității procesului educațional și a rezultatelor acestuia”.

 

Oricum, avem acest ordin, modificat față de versiunile propuse până în prezent în sensul că încearcă să descrie cu adevărat o procedură de feedback, iar nu diferite forme de evaluare, la care, din nefericire, visează încă mulți dintre cei pentru care educația nu este decât un serviciu printre multe altele (este drept, agitația fiind întreținută din plin de mass-media, unde nu puține au fost dezbaterile organizate în jurul ideii că „elevii vor da note profesorilor”, care, desigur, nu are nimic de-a face cu ceea ce instituie ordinul în cauză). Astfel, „fișa de feedback semestrial” conține 16 enunțuri afirmative, în fiecare caz elevul trebuind să exprime măsura propriului acord pe o scală de la mică măsură la foarte mare măsură. Finalul fișei oferă posibilitatea educabilului să exprime și o dorință legată de disciplina pentru care realizează completarea, precum și posibilitatea de a transmite un mesaj profesorului de la respectiva disciplină.

 

Cu alte cuvinte, judecând cu calm, nu este vorba decât despre un chestionar de satisfacție, asemănător cu cele deja utilizate deja în unitățile de învățământ (unele dintre acestea mult mai stufoase, mergând până la multe zeci de întrebări și enunțuri, în unele cazuri exagerat de insinuante și iscoditoare). Practic, acest ordin, dincolo de comentariile și interpretările mai mult sau mai puțin deplasate, poate reprezenta o încercare de a uniformiza o practică deja prezentă. Și asta ar trebui să rămână, având în vedere că metodologia la care fișa de feedback semestrial este anexă este suficient de restrictivă pentru a nu lăsa portițe diferitelor abuzuri, respectiv:

  1. Datele obținute prin chestionarele aplicate, inclusiv agregarea acestora, NU SUNT PUBLICE;
  2. Datele obținute prin chestionarele aplicate, inclusiv agregarea acestora, NU SE COMUNICĂ NIMĂNUI ALTCUIVA DECÂT CADRULUI DIDACTIC;
  3. Datele obținute prin chestionarele aplicate, inclusiv agregarea acestora, NU SUNT ACCESIBILE DIRECTORULUI UNITĂȚII DE ÎNVĂȚĂMÂNT, INSPECTORATULUI ȘCOLAR, PĂRINȚILOR SAU ORICUI ALTCUIVA;
  4. Datele obținute prin chestionarele aplicate, inclusiv agregarea acestora, NU SUNT UTILIZATE DECÂT DE CADRUL DIDACTIC ÎN RELAȚIA SA CU COLECTIVUL DE ELEVI;
  5. Raportul se întocmește de către profesorul diriginte, singurul care are acces la datele concrete obținute prin chestionarele aplicate la o clasă și care realizează agregarea pe care o comunică personal fiecărui profesor de la clasă doar în ceea ce îl privește, iar acesta are un CARACTER GENERAL pe clasă/formațiune de studiu (ceea ce înseamnă fără date concrete, fără nominalizări și alte astfel de „amenințări”), iar acesta se discută în consiliul clasei;
  6. Directorul unității de învățământ POATE SOLICITA corpului profesoral, cu alte cuvinte Consiliului Profesoral, punerea la dispoziție a unei ANALIZE A PROCESULUI DE FEEDBACK, ceea ce nu poate avea decât un caracter general și înseamnă că nu poate avea acces nici măcar la rapoartele realizate pentru fiecare clasă/colectiv.
  7. Datele obținute, agregarea acestora, rapoartele generale și nici măcar analiza procesului de feedback nu se discută, cu excepția rapoartelor generale în consiliile claselor, în niciun context, NICI DE CONSILIUL PROFESORAL, NICI DE CONSILIUL DE ADIMINISTRAȚIE, NICI DE PĂRINȚI, NICI DE ELEVI ȘI DE NIMENI ALTCINEVA, ordinul neoferind posibilități în acest sens. 
  8. Dar ce facem cu abuzurile, s-ar putea întreba? Nimeni nu poate garanta că nu există o astfel de posibilitate. Dar ținând cont de restricțiile impuse de ordin, de legislația cu privire la confidențialitate sau la comunicarea datelor cu caracter personal, este evident că astfel de situații vor trebui semnalate, urmând ca cercetările să stabilească, după caz, gradul de vinovăție, de la abateri disciplinare (care pot fi detaliate, explicit, și în regulamentele proprii) și până la situațiile penale.

 

În concluzie, avem un ordin care instituie un proces de colectare a feedbackului, proces care nu se constituie într-o amenințare la adresa cadrelor didactice, ci în măsura în care înțelepciunea va ghida realizarea sa, ar putea fi chiar de ajutor. Desigur, vom reuși să vedem astfel de aspecte, în măsura în care ne vom desprinde din atmosfera manipulatoare și ipocrită care ne asaltează din/în diferitele medii de comunicare.

 






Copyright (c) 2002-2020 SIP Hunedoara