Noi suntem
SINDICATUL ÎNVĂȚĂMÂNT PREUNIVERSITAR JUDEȚUL HUNEDOARA

Agenda

12.05.2021
Comisia Paritară de la nivelul I.S.J. Hunedoara - sediul I.S.J. Hunedoara

21.04.2021
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara - Sediul S.I.P. Județul Hunedoara

31.03.2021
Conferința anuală a C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara - on line

24.03.2021
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara - Sediul S.I.P. Județul Hunedoara

18.03.2021
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - on line

10.03.2021
Comitetul de supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara - on line

24.02.2021
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara - Sediul S.I.P. Județul Hunedoara

10.02.2021
Comisia de Dialog Social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara - Prefectura Hunedoara

05.02.2021
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - on line

27.01.2021
Comitetul Local de Dezvoltare a Parteneriatului Social Județul Hunedoara

19.01.2021
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

19.01.2021
Comisia de Dialog Social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara

06.01.2021
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret” - on line

06.01.2021
Comisia Paritară de la nivelul I.S.J. Hunedoara - on line

16.12.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

16.12.2020
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

10.12.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - on line

09.12.2020
Ședința C.L.D.P.S. Hunedoara - on line

09.12.2020
Comitetul de Supraveghere C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

28.10.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

20.10.2020
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

20.10.2020
Biroul Executiv al F.S.E. „Spiru Haret”

16.10.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - I.S.J. Hunedoara

01.10.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - I.S.J. Hunedoara

30.09.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

11.09.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - I.S.J. Hunedoara

09-10.09.2020
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

07.09.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - I.S.J. Hunedoara

02.09.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

01.09.2020
Biroul Executiv al F.S.E. „Spiru Haret”

01.09.2020
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

31.08.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - I.S.J. Hunedoara

16.08.2020
Biroul Executiv al F.S.E. „Spiru Haret”

16.08.2020
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

08.07.2020
Comitetul de Supraveghere C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

23.06.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

28.05.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - I.S.J. Hunedoara

27.05.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

14.05.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - I.S.J. Hunedoara

07.05.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - I.S.J. Hunedoara

28.04.2020
Finalizarea lucrărilor Conferinței anuale a C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

24.04.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

24.04.2020
Comitetul de Supraveghere C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

14.04.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

30.03.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

25.03.2020
Conferința anuală a C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

25.03.2020
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

26.02.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

14.02.2020
Biroul Executiv al F.S.E. „Spiru Haret”

14.02.2020
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

10.02.2020
Comisia paritară de la nivelul I.S.J. Hunedoara

05.02.2020
Comisia de dialog social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara

29.01.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

04.12.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

20.11.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

11.09.2019
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

19.06.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

29.05.2019
Conferința de alegeri S.I.P. județul Hunedoara

15.05.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

17.04.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

04.04.2019
Alegeri în organizații de zonă ale S.I.P. Județul Hunedoara: Lupeni, Vulcan, Uricani

27.03.2019
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

27.03.2019
Conferința anuală a C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. județul Hunedoara

27.02.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara



Actualitate

Idei „primite de-a gata” - „Cariera didactică”

20.04.2021

image/jpeg, 6149464 octeți

Continuăm, printr-un nou infografic, seria demersurilor prin care încercăm să arătăm în ce măsură anumite idei vehiculate în spațiul public sunt sau nu întemeiate.  

 

Evident, așa cum s-a subliniat deja în cazul primului material de acest gen, „Numărul bugetarilor”, o astfel de încercare este și va fi un demers critic, ceea ce înseamnă că vom face abstracție, în analiza noastră, de motivațiile partizan-manipulatorii în virtutea cărora, eventual, chiar și atunci când se vehiculează informații corecte, acestea sunt „interpretate” după bunul plac al inițiatorilor.

 

Totuși, de fiecare dată, în raport cu motivațiile pentru care sunt vehiculate, în spațiul public, respectivele informații, vom formula și o concluzie, aceasta trebuind să fie luată ca atare, respectiv ca poziționare a noastră în ceea ce privește intențiile mai puțin vizibile ale inițiatorilor unor astfel de demersuri.

 

Astfel, vă propunem de această dată ca temă „cariera didactică”, prima motivație a alegerii sale fiind revenirea tot mai frecventă a ideii potrivit căreia unul dintre obstacolele majore pentru creșterea calității educației furnizate este statutul de „titular” deținut de o parte a cadrelor didactice.  

 

Cercetarea întreprinsă ne-a condus către concluzia că realizarea unei corelații între statutul de „titular” al cadrelor didactice și calitatea educației, în sensul că acest statut este văzut drept una dintre cauzele regresului, nu are un caracter întemeiat. Ținând cont de statutul cadrelor didactice la nivelul statelor din Uniunea Europeană, totodată de performanțele înregistrate de diferitele sisteme educative, se poate aprecia că, dimpotrivă, calitatea în regres a educației românești este o consecință, pe lângă altele, a precarității statutului cadrelor didactice. O astfel de situație nu denotă decât o problemă de politică educațională, istoria postrevoluționară nefiind decât o accentuare a acestei precarități de statut, o eventuală dispariție „ titularizării” putându-se estima că nu va face decât să accentueze procesul de degradare a statutului, implicit o reducere a calității educației într-o și mai mare măsură.

 

Materialul realizat la nivelul S.I.P. Județul Hunedoara:

 

 

Idei „primite de-a gata” - „Cariera didactică”

 

Important

Gradația de merit 2021 - fișele de evaluare, numărul de locuri și procedura

12.05.2021

image/jpeg, 50352 octeți

Marți, 11 mai, a avut loc ședința Comisiei paritare de la nivelul Inspectoratului Școlar Județean (I.S.J.) Hunedoara. 

 

Comisia a fost convocată la solicitarea ambelor părți și a avut pe ordinea de zi următoarele:

- aprobarea numărului gradațiilor de merit pe categorii de personal și pe discipline de învățământ/specializări, sesiunea 2021;

- defalcarea punctajului maxim și aprobarea grilele de evaluare, specifice fiecărei categorii de personal, precum și fiecărei discipline de învățământ, pentru evaluarea candidaților la concursul pentru obținerea gradației de merit, sesiunea 2021;

- discuții privind unele aspecte din procedura I.S.J. Hunedoara de acordare a gradațiilor de merit în acest an;

- diverse.

 

În acest an se pot acorda 151 gradații de merit repartizate astfel:

- 127 gradații de merit pentru personalul didactic de predare,

- 18 gradații de merit pentru personalul didactic auxiliar;

- 6 gradații de merit pentru funcțiile de conducere, îndrumare și control.

 

Au fost aprobate 16 fișe de (auto)evaluare, 8 pentru personalul didactic de predare, 8 pentru personalul didactic auxiliar, astfel:

01.Învățământ preșcolar

02.Învățământ primar

03.Profesori gimnaziu/liceu

04.Învățământ special

05.CJRAE

06.Directori / inspectori

07.Profesori în palate și cluburi ale copiilor

08.Directori în palate și cluburi ale copiilor

09.Profesori în CSS / LPS

10.Directori în CSS / LPS

11.Secretar

12.Administrator financiar

13.Administrator patrimoniu

14.Bibliotecar

15.Laborant

16.Informatician

17.Pedagog / supraveghetor de noapte

18.Corepetitor

Două fișe (pozițiile 9 și 10) au fost concepute și aprobate direct de Ministerul Educației.

 

În ceea ce privește Procedura de acordare a gradației de merit, reprezentanții S.I.P. Hunedoara au evidențiat faptul că Procedura este de competența și responsabilitatea I.S.J., dar trebuie avute în vedere și următoarele aspecte:

- depunerea documentelor justificative în format electronic va genera un volum de muncă mult mai mare atât pentru candidați, cât și pentru comisia județeană;

- vor exista o serie de dificultățile tehnice (lipsa calculatoarelor, a scannerelor, a unui spațiu (cloud) dedicat etc.) care vor împiedica derularea în bune condiții a procesului de evaluare.

 

De asemenea, s-a convenit referitor la anexa 5 din Procedura I.S.J., respectiv certificarea rezultatelor deosebite obținute cu elevii cu CES, să poată fi realizată de către directorul unității de învățământ (fără a mai apela la C.J.R.A.E.).

 

Toate detaliile și materialele privind gradația de merit, sesiunea 2021, sunt postate la rubrica: JURIDIC – LEGISLAȚIE – RAPORTURI DE MUNCĂ – GRADAȚIA DE MERIT.

 

Eveniment

Ședința C.A. al I.S.J. Hunedoara

11.05.2021

image/png, 1936103 octeți

Marți,11 mai a.c., a avut loc ședința de lucru a Consiliului de Administrație al Inspectoratului Școlar Județean Hunedoara.

 

Pe ordinea de zi au fost înscrise următoarele probleme: 
I.    Stabilirea numărului de locuri pentru gradațiile de merit, sesiunea 2021, punctaje, procedură
II.    Ajustarea planului de școlarizare pentru anul școlar 2021-2022
III.    Solicitări de la unități de învățământ
IV.    Aviz organizare concurs pentru ocupare posturi vacante la I.S.J. Hunedoara
V.    Avizare listă posturi didactice rezervate/vacante
VI.    Diverse

 

În cadrul ședinței au fost luate următoarele hotărâri: 

 

I.    Se aprobă lista cu numărul de locuri pentru gradațiile de merit, sesiunea 2021, repartizate pe categorii de personal (didactic de predare/didactic de conducere, îndrumare și control/didactic auxiliar) și discipline/domenii, conform anexei.

Se aprobă detalierea punctajelor aferente criteriilor.

Se aprobă procedura de depunere a dosarelor pentru gradațiile de merit, și anume letric. 

 

II.    Se aprobă propunerile de diminuare a planului de școlarizare pentru anul școlar 2021-2022, conform anexei.

 

III.    Se aprobă solicitările unităților de învățământ pentru obținerea avizului de organizare a concursurilor de ocupare a posturilor vacante, conform anexei.

 

IV.    Se acordă aviz pentru organizarea concursului de ocupare a posturilor vacante din cadrul I.S.J. Hunedoara: 1 post consilier IA secretariat-arhivă și 1 post consilier II contabilitate.

 

V.    Se avizează lista posturilor pentru titularizare rezervate/vacante: 247 posturi, din care 68 posturi titularizabile pe perioadă nedeterminată.

 

VI.    Diverse:
1.    Se acordă aviz relocare 6 grupe grădiniță în altă locație, ca urmare a lucrărilor de reabilitare.
2.    Se aprobă emiterea deciziei de înființare a bazei de practică pedagogică (BPP) la Colegiul Național Pedagogic ”Regina Maria” Deva și numirea coordonatorului BPP și a profesorului mentor coordonator.
3.    Se aprobă cererea de pensionare anticipată a unui cadru didactic, începând cu data de 01.06.2021.
4.    Se aprobă procedura de sistem privind organizarea și desfășurarea probelor de verificare a cunoștințelor de limbă maternă pentru clasa a IX-a, conform anexei.

 

Anexele la ce se face referire în articol sunt postate la rubrica: ISJ HUNEDOARA–CONSILIUL DE ADMINISTRATIE.

18.03.2021
02.03.2021
10.09.2020
Salariile și indemnizațiile cadrelor didactice și conducătorilor de unități de învățământ în Europa - 2018-2019
Tipul știrii: Actualitate
Data știrii: 8.2.2021
Data ultimei actualizări: 13.05.2021
Numărul de vizualizări: 487



Agenția pentru Educație, Audiovizual și Cultură a Uniunii Europene a dat publicității, la începutul acestui an (datele luate în calcul sunt la nivelul lui septembrie 2020), studiul Teachers' and School Heads' Salaries and Allowances in Europe 2018/19 prin intermediul căruia se propune o radiografie a salarizării în domeniul educației la nivelul Europei.

 

Principalele concluzii ale acestui studiu sunt:

•    Există diferențe semnificative între țările europene în ceea ce privește salariile de încadrare pentru cadrele didactice care sunt la intrarea în profesie. Salariile inițiale legale brute pot merge de la aproximativ 5 000 la peste 80 000 de euro pe an, în funcție de țară.

•    În douăsprezece țări, toți profesorii începători au același salariu legal, indiferent de nivelul de educație la care predau. În rest, există diferențe salariale între nivelurile de educație, în general determinate de diferențele dintre cerințele minime de calificare.

•    În aproximativ jumătate dintre sistemele de învățământ, profesorii primesc compensații financiare pentru alte calificări formale (modalitățile de recompensare sunt diverse). 

•    Există diferențe semnificative în ceea ce privește suma și momentul creșterilor salariale legate de vechimea în muncă. În funcție de țară, salariile inițiale pot crește pe parcursul carierei unui profesor de la 12% până la 116%. Numărul mediu de ani necesar pentru a atinge vârful salariului variază de la 6 ani în Regatul Unit (Scoția) la 42 de ani în Ungaria. În Irlanda, Olanda și Polonia, salariile inițiale de încadrare ale profesorilor pot crește cu peste 60% în primii cincisprezece ani de serviciu și chiar mai mult în anii următori.

•    În 2018/19, salariile de încadrare au crescut în majoritatea sistemelor de învățământ, dar creșterile salariale au fost, în general, modeste sau indexate în funcție de inflație. În Grecia, Luxemburg, Portugalia, Albania, Bosnia și Herțegovina, Elveția, Liechtenstein și Muntenegru nu a existat aproape nicio modificare în comparație cu 2017/18.

•    În schimb, Bulgaria, Cehia, Estonia, Letonia, Lituania, Ungaria, România și Slovacia au continuat să pună în aplicare măsurile introduse în anii precedenți pentru îmbunătățirea salarizării personalului din educație. De fapt, aceste țări înregistrează printre cele mai mari creșteri ale salariilor inițiale (ajustate la inflație) din ultimii patru ani în UE. Din 2014/15, salariile inițiale ajustate în funcție de inflație au crescut semnificativ și în Irlanda, Malta și Suedia.

•    Nivelul salarial real este puternic corelat cu PIB-ul pe cap de locuitor al unei țări, respectiv cu cât este mai mare PIB-ul pe cap de locuitor, cu atât este mai mare salariul mediu anual. În medie, profesorii din învățământul preșcolar câștigă de obicei mai puțin, iar profesorii din ciclul secundar câștigă în general mai mult.

•    Personalul de conducere este adesea plătit pe o scală salarială diferită de cea a profesorilor, iar salariile lor tind să crească odată cu mărimea școlii. În majoritatea sistemelor de învățământ, există diferențe salariale semnificative între conducătorii de școli, în funcție de mărimea sau alte caracteristici ale școlii și de alți factori, precum și în funcție de experiența și responsabilitățile acestora.

•    Salariul statutar minim al conducătorilor de școli este mai mic decât salariul profesorilor cu o experiență de 15 ani în Comunitatea franceză din Belgia, Cehia, Luxemburg, Albania și Turcia. Acesta este, de asemenea, cazul la unele niveluri de educație sau pentru conducătorii de școli mici din alte câteva țări.

 

În mod concret, încercând să desprindem câteva date din acest studiu (el se regăsește integral în cadrul rubricii INFORMAȚII UTILE/ALTE RESURSE VIRTUALE, secțiunea Muncă și relații de muncă), sunt de supus atenției următoarele (simbolurile țărilor, precum și simbolurile pentru nivelurile educaționale ISCED, se regăsesc în finalul articolului, în NOTA):

 

1.     Salariul de încadrare brut la intrarea în profesie (anual, în euro)

 

Salariul de încadrare brut la intrarea în profesie (anual, în euro)

 

2.     Diferența procentuală între salariul de încadrare la intrarea în profesie și salariile după 10 și 15 ani vechime, respectiv salariul maxim în profesie (învățământ secundar)

 

Diferența procentuală între salariul de încadrare la intrarea în profesie și salariile după 10 și 15 ani vechime

 

3.     Modificarea procentuală a salariilor de încadrare între 2014/2015 și 2018/2019 (în prețuri constante)

 

Modificarea procentuală a salariilor de încadrare între 2014/2015 și 2018/2019 (în prețuri constante)

 

4.     Salariul mediu anual brut pentru cadrele didactice - 25-64 ani (euro)

 

Salariul mediu anual brut pentru cadrele didactice - 25-64 ani (euro)

 

După cum se poate observa, chiar și la o privire superficială, diferențele de salarizare în domeniul educațional sunt deosebit de mari. În ceea ce privește România, este de subliniat, în pofida unui decalaj încă accentuat față de numeroase țări ale Uniunii Europene, o anumită evoluție pozitivă a salarizării, continuată aceasta și în anul școlar următor celui la care se referă studiul, implementarea legii unice a salarizării personalului din sistemul bugetar oprindu-se după luna ianuarie a anului 2020. Astfel, la nivelul anului 2018-2019 se atingea nivelul unei corelări a veniturilor salariale din educație cu PIB-ul pe cap de locuitor, așa cum se poate observa în următoarea reprezentare:

 

 

Desigur, lipsește încă în România o prețuire adecvată a activității în sistemul educațional, aceasta corelând, de obicei, cu un nivel de salarizare peste PIB-ul pe cap de locuitor înregistrat în țara respectivă. Din nefericire, după evoluțiile salariale înregistrate începând în special cu anul 2017 și mergând până în ianuarie 2020, cele care au permis o reducere importantă a decalajelor față de celelalte state ale Uniunii Europene, comparabile din punctul de vedere al dezvoltării economice, perspectivele actuale nu sunt deloc unele îmbucurătoare. Astfel, este de amintit în primul rând amânarea creșterilor salariale care ar fi permis implementarea integrală a legii salarizării (vehiculându-se de asemenea ideea unei anulări a acestor creșteri salariale și elaborarea unei noi legi de salarizare a personalului plătit din fonduri publice), dar și declarațiile tot mai frecvente ale guvernanților privind suspendarea/anularea anumitor drepturi salariale, printre care sunt amintite voucherele de vacanță, indemnizația de hrană și diferite sporuri, inclusiv dintre cele acordate în sistemul educațional.

 

Salariul corelatie PIB

 

În final, pentru a avea o idee și mai adecvată asupra raportării la educație în România, vă propunem o sinteză a principalilor indicatori macroeconomici în România, cu defalcare pe educație:

 

Indicatori economici

 

NOTA: Datele din cadrul studiului au ca sursă EURYDICE. Datele relative la evoluția diferiților indicatori economici privind România au ca sursă INS. Simbolurile utilizate pentru desemnarea statelor europene sunt următoarele: BE fr – Belgia-Comunitatea Franceză; BE de – Belgia-Comunitatea germană; BE nl – Comunitatea Flamandă; BG – Bulgaria; CZ – Republica Cehă; DK – Danemarca; DE – Germania; EE – Estonia; IE – Irlanda; EL – Grecia; ES – Spania; FR – Franța; HR – Croația; IT – Italia; CY – Cipru; LV – Letonia; LT – Lituania; LU – Luxemburg; HU – Ungaria; MT – Malta; NL – Olanda; AT – Austria; PL – Polonia; PT – Portugalia; RO – România; SI – Slovenia; SK – Republica Slovacă; FI – Finlanda; SE – Suedia; UK-ENG – Marea Britanie (Anglia); UK-WLS – Marea Britanie (Țara Galilor); UK-NIR – Marea Britanie (Irlanda de Nord); UK-SCT – Marea Britanie (Scoția); AL – Albania; BA – Bosnia și Herțegovina; CH – Elveția; IS – Islanda; LI – Liechtenstein; ME – Muntenegru; MK – Macedonia de Nord; NO – Norvegia; RS – Serbia; TR – Turcia. Clasificarea internațională standard a educației (ISCED), fără a lua în calcul subcategoriile, este următoarea: ISCED 0 – educația timpurie; ISCED 1 – învățământ primar; ISCED 2 – învățământ gimnazial; ISCED 3 – învățământ liceal; ISCED 4 – învățământ postliceal; ISCED 5, 6, 7 și 8 – învățământ universitar.

 






Copyright (c) 2002-2020 SIP Hunedoara