Noi suntem
SINDICATUL ÎNVĂȚĂMÂNT PREUNIVERSITAR JUDEȚUL HUNEDOARA

Agenda

14.09.2021
Consiliul Liderilor Federației Sindicatelor din Educație „Spiru Haret” - on line

10.09.2021
Conferința de alegeri a Uniunii Județene C.N.S.L.R. Frăția - Filiala Hunedoara - sediul I.S.J. Hunedoara, sala „Spiru Haret”

08.09.2021
Comitetul de supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara - Sediul S.I.P. Județul Hunedoara

07.09.2021
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara - sediul I.S.J. Hunedoara, sala „Spiru Haret”

31.08.2021
Comisia de Dialog Social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara - sediul Prefecturii Hunedoara

08.07.2021
Consiliul Liderilor Federației Sindicatelor din Educație „Spiru Haret” - on line

30.06.2021
Comitetul de supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara - Sediul S.I.P. Județul Hunedoara

30.06.2021
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara - Sediul S.I.P. Județul Hunedoara

27.05.2021
Comitetul de supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara - on line

26.05.2021
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara - Sediul S.I.P. Județul Hunedoara

26.05.2021
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - on line

21.05.2021
Comisia Paritară de la nivelul I.S.J. Hunedoara - sediul I.S.J. Hunedoara

12.05.2021
Comisia Paritară de la nivelul I.S.J. Hunedoara - sediul I.S.J. Hunedoara

21.04.2021
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara - Sediul S.I.P. Județul Hunedoara

31.03.2021
Conferința anuală a C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara - on line

24.03.2021
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara - Sediul S.I.P. Județul Hunedoara

18.03.2021
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - on line

10.03.2021
Comitetul de supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara - on line

24.02.2021
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara - Sediul S.I.P. Județul Hunedoara

10.02.2021
Comisia de Dialog Social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara - Prefectura Hunedoara

05.02.2021
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - on line

27.01.2021
Comitetul Local de Dezvoltare a Parteneriatului Social Județul Hunedoara

19.01.2021
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

19.01.2021
Comisia de Dialog Social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara

06.01.2021
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret” - on line

06.01.2021
Comisia Paritară de la nivelul I.S.J. Hunedoara - on line

16.12.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

16.12.2020
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

10.12.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - on line

09.12.2020
Ședința C.L.D.P.S. Hunedoara - on line

09.12.2020
Comitetul de Supraveghere C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

28.10.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

20.10.2020
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

20.10.2020
Biroul Executiv al F.S.E. „Spiru Haret”

16.10.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - I.S.J. Hunedoara

01.10.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - I.S.J. Hunedoara

30.09.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

11.09.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - I.S.J. Hunedoara

09-10.09.2020
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

07.09.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - I.S.J. Hunedoara

02.09.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

01.09.2020
Biroul Executiv al F.S.E. „Spiru Haret”

01.09.2020
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

31.08.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - I.S.J. Hunedoara

16.08.2020
Biroul Executiv al F.S.E. „Spiru Haret”

16.08.2020
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

08.07.2020
Comitetul de Supraveghere C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

23.06.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

28.05.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - I.S.J. Hunedoara

27.05.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

14.05.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - I.S.J. Hunedoara

07.05.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - I.S.J. Hunedoara

28.04.2020
Finalizarea lucrărilor Conferinței anuale a C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

24.04.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

24.04.2020
Comitetul de Supraveghere C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

14.04.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

30.03.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

25.03.2020
Conferința anuală a C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

25.03.2020
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

26.02.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

14.02.2020
Biroul Executiv al F.S.E. „Spiru Haret”

14.02.2020
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

10.02.2020
Comisia paritară de la nivelul I.S.J. Hunedoara

05.02.2020
Comisia de dialog social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara

29.01.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

04.12.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

20.11.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

11.09.2019
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

19.06.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

29.05.2019
Conferința de alegeri S.I.P. județul Hunedoara

15.05.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

17.04.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

04.04.2019
Alegeri în organizații de zonă ale S.I.P. Județul Hunedoara: Lupeni, Vulcan, Uricani

27.03.2019
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

27.03.2019
Conferința anuală a C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. județul Hunedoara

27.02.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara



Actualitate

Eliberarea atestatelor de formare continuă

21.09.2021

image/jpeg, 48986 octeți

Au fost definitivate atestatele de formare continuă pentru cursanții care au parcurs programul de formare „Întotdeauna caracterul” în perioada septembrie 2019 – iulie 2020, în format față în față

 

Atestatele au valoare de acte de studii și pot fi eliberate doar titularului.

 

Ele pot fi ridicate de la sediul S.I.P. Județul Hunedoara situat în Deva, strada Gheorghe Barițiu nr. 2a, mansardă, după următorul program: marți, miercuri și joi între orele 10:00 și 16:00.

 

Pentru colegii care au parcurs cursul începând din septembrie 2020, în format on line, atestatele sunt în curs de realizare.

 

Important

Concursul pentru ocuparea funcțiilor de director și director adjunct din unitățile de învățământ preuniversitar (2)

17.09.2021

image/png, 11304 octeți

Ministerul Educației Naționale a aprobat Metodologia privind organizarea și desfășurarea concursului pentru ocuparea funcțiilor de director și director adjunct din unitățile de învățământ preuniversitar. Metodologia a fost aprobată prin Ordinul nr. 4597 din 06 august 2021.

 

Concursul pentru ocuparea posturilor menționate se va organiza în perioada septembrie – decembrie 2021.

 

Pentru a veni în sprijinul colegilor care doresc să se înscrie la concursul pentru ocuparea funcțiilor de director și director adjunct din unitățile de învățământ, la rubrica JURIDIC-LEGISLAȚIE-RAPORTURI DE MUNCĂ au fost postate mai multe materiale de interes.

 

Alte detalii aici: https://nou.siphd.ro/index.php?a=2433&q=3&r=28&e=2021.

 

Probele concursului:

 

a)proba scrisă - rezolvarea de către candidați, în maximum 120 de minute, a unui test standardizat cu 50 de itemi, cu un singur răspuns corect, prin care se evaluează capacități și competențe relevante pentru activitatea de management educațional: 

- capacități cognitive;

- competențe de management și leadership.

b)Interviu cu durata de 60 de minute pentru fiecare candidat, în cadrul căruia se evaluează:

- competențele de management strategic, operațional și de comunicare, prin prezentarea unei strategii de dezvoltare a unității de învățământ pentru care candidează;

- abilitățile de rezolvare a unor situații-problemă, prin raportare la contextul și specificul unității de învățământ pentru care candidează;

- competențele digitale, pe baza utilizării calculatorului.

 

Calendarul concursului:

 

14 septembrie

Anunțarea concursului (publicarea funcțiilor vacante pentru care se organizează concursul) Constituirea comisiei naționale, a comisiilor de organizare la nivel județean și a comisiilor de evaluare a documentelor de înscriere

 

15-26 septembrie

Depunerea dosarelor de înscriere la proba scrisă pe platforma informatică dedicată

 

27-29 septembrie

Evaluarea dosarelor de înscriere

 

30 septembrie

Afișarea listei candidaților admiși la evaluarea dosarelor

 

1 octombrie

Depunerea solicitărilor de analiză a cauzelor și remedierea eventualelor erori la etapa de înscriere în platforma informatică

 

4-6 octombrie

Remedierea eventualelor erori la etapa de înscriere

 

7 octombrie

Afișarea listei candidaților admiși la evaluarea dosarelor

 

8 octombrie

Stabilirea centrelor speciale de desfășurare a probei scrise

 

13 octombrie

Repartizarea candidaților pe centre

 

15 octombrie

Desfășurarea probei scrise

 

15 octombrie

Afișarea rezultatelor la proba scrisă

 

15-17 octombrie

Depunerea contestațiilor la proba scrisă

 

18-20 octombrie

Soluționarea contestațiilor la proba scrisă

 

20 octombrie

Afișarea rezultatelor finale la proba scrisă

 

21-27 octombrie

Înregistrarea opțiunilor candidaților pentru unitatea la care candidează și, în funcție de opțiune, depunerea documentelor pentru unitățile de învățământ care necesită avize suplimentare, conform art. 8 alin. (1) lit. n) din metodologie

 

28-29 octombrie

Transmiterea solicitărilor de desemnare a membrilor comisiilor de interviu din partea consiliilor profesorale, autorităților locale și companiilor/universităților

 

1-10 noiembrie

Constituirea comisiilor pentru proba de interviu

 

12 noiembrie

Publicarea graficului de desfășurare a interviurilor

 

15 noiembrie - 8 decembrie       

Desfășurarea probei de interviu

 

16 noiembrie - 10 decembrie     

Depunerea și soluționarea contestațiilor la proba de interviu

 

13 decembrie

Exprimarea opțiunilor candidaților declarați admiși pentru mai multe funcții/unități de învățământ

 

17 decembrie

Validarea rezultatelor finale

 

20-22 decembrie

Emiterea deciziilor de numire (cu aplicare de la 10 ianuarie 2022)

 

Eveniment

Ședința C.A. al I.S.J. Hunedoara

16.09.2021

image/png, 1936103 octeți

Joi, 16 septembrie a.c., a avut loc ședința de lucru a Consiliului de Administrație al Inspectoratului Școlar Județean Hunedoara.

 

Pe ordinea de zi au fost înscrise următoarele probleme: 
I.    Solicitări de la unități de învățământ 
II.    Diverse

 

În cadrul ședinței au fost luate următoarele hotărâri: 

 

I.    Solicitări din partea unităților de învățământ, după cum urmează:
1.    Se acordă aviz organizare concursuri de ocupare a posturilor/suplimentare, transformare posturi, conform Anexei 1;
2.    Liceul Tehnologic „Alexandru Borza” Geoagiu – se respinge 0,5 normă pedagog;
3.    Se aprobă solicitările referitoare la modificarea orarului, eliberare acte promoții anterioare, funcționare sub/peste efective, suplimentare plan școlarizare, conform Anexa 2.

 

II.    Diverse:
1.    Se  aprobă lista cu directorii/directorii adjunct/inspectorii școlari care au solicitat plata cu ora, în limita stabilită, conform Anexei 3.
2.    Se amână acordarea dirigenției unui cadru didactic, până la prezentarea unor date suplimentare. 
3.    Se aprobă preluarea creșelor din Municipiul Hunedoara și Orașul Călan și arondarea lor la unități de învățământ.
4.    Se acordă aviz pentru eliberarea duplicatelor actelor de studii:
a.    Liceul Industrial Minier Lupeni – diplomă de bacalaureat, promoția 1986.
5.    Se prezintă cererea unui cadru didactic în vederea pensionării anticipate.
6.    Se aprobă repartizarea sumelor pentru cheltuieli, conform Anexei 4.
7.    Se acordă aviz schimbare de destinație pentru Școala Vorța.

 

Anexele la ce se face referire în articol sunt postate la rubrica ISJ HUNEDOARA–CONSILIUL DE ADMINISTRATIE.

14.07.2021
18.03.2021
02.03.2021
10.09.2020
Priorități pentru educația românească
Tipul știrii: Actualitate
Data știrii: 11.12.2020
Data ultimei actualizări: 21.09.2021
Numărul de vizualizări: 546



Recent, respectiv la începutul lunii decembrie, Camera de Comerț Americană în România a lansat un document intitulat „Priorități în România”, acesta, după cum se precizează în preambulul acestuia, înscriindu-se în seria demersurilor sistematice ce își propun orientarea, încurajarea și aducerea în dezbaterea publică a unor teme strategice pentru economia și societatea românească.

 

Documentul este destul de amplu, printre temele aduse în discuție regăsindu-se și educația. Astfel, avem punctul nr. 8, intitulat „Reforma în educație”, în cadrul căruia sunt puse în evidență o serie de imperative pentru educația românească:

  • Combaterea abandonului școlar prin programe naționale dedicate, dezvoltate în parteneriat cu societatea civilă și cu mediul local de afaceri, inclusiv prin stimularea relocării profesorilor în zone slab deservite. 
  • Îmbunătățirea infrastructurii școlare offline și online și asigurarea echipamentelor și resurselor necesare unui proces de învățare modern, pentru facilitarea accesului echitabil, pentru toți elevii și studenții din România, la condiții adecvate de învățare.

 

Îmbunătățirea infrastructurii instituțiilor de învățământ ar trebui să vizeze cu prioritate:

-          construirea și reabilitarea infrastructurii școlare;

-          construirea și reabilitarea infrastructurii școlare sanitare;

-          asigurarea conformării tuturor instituțiilor de învățământ la normativele DSP, DSVSA și ISU;

-          asigurarea accesului la internet pentru toate instituțiile școlare din România, precum și asigurarea accesului acestora la baze de date care conțin resurse educaționale;

-          dotarea tuturor școlilor cu dispozitive care să permită utilizarea internetului și a resurselor educaționale digitale (calculatoare, laptop-uri, tablete etc.).

  • Asigurarea unui parcurs educațional individualizat pentru toți elevii și studenții prin reducerea numărului de discipline din trunchiul de studiu comun și creșterea numărului de discipline la alegerea școlii, pentru asigurarea unei mai bune adecvări a competențelor și abilităților dezvoltate la nevoile locale. Mai mult, o astfel de abordare ar oferi elevilor o mai mare libertate în selectarea unor discipline de studiu adaptate intereselor și nevoilor lor de învățare. ם
  • Adecvarea curriculei școlare la contextul dinamic specific unei economii digitalizate și dezvoltarea abilităților digitale de bază în rândul elevilor și profesorilor vor contribui la crearea unui cadru de învățare adaptat nevoilor actuale ale tinerilor, vor oferi mai mule oportunități de dezvoltare individuală prin creșterea accesului la noi tehnologii și surse de informare și vor stimula capacitatea inovativă a tinerilor din România, prin expunerea acestora la tendințele actuale de dezvoltare ale economiei. 
  • Parteneriatele între instituțiile de învățământ, societatea civilă și mediul de afaceri trebuie încurajate și stimulate, întrucât acestea pot oferi garanția calibrării procesului de învățare la nevoile reale ale economiei, dar și accesul elevilor și studenților la oportunități de învățare într-un context profesional, prin, de exemplu, programe de mentorat, stagii de practică sau internship. 
  • Încurajarea profesionalizării cadrelor didactice prin dezvoltarea, la nivel de școală, a unor comunități de practică și învățare/dezvoltare, în cadrul cărora cadrele didactice să poată realiza un transfer eficace de competențe, pentru utilizarea unor metode și instrumente de predare adaptate nevoilor în continuă schimbare ale elevilor. 
  • Realizarea unei platforme naționale pentru conținuturi educaționale digitale, care să ofere acces la materiale de tipul masterclasses, teste de autoevaluare, resurse pentru învățarea asincronă și indicații pentru studiu suplimentar individual.
  •  
  • Întinderea spațiului alocat educației, puțin peste o pagină din cincizeci, se arată totuși destul de restrâns. Cu toate acestea, citind problemele aduse în discuție, trebuie recunoscut că ele inventariază o serie de aspecte care solicită într-adevăr atenție din partea decidenților în materie de educație. Desigur, nici una dintre toate aceste probleme nu este nouă, poate doar, în condițiile pandemice actuale, realizarea unei platforme naționale pentru conținuturi educaționale digitale, deși dacă este să împingem lucrurile până la capăt o astfel de platformă ar trebui să acopere și aspectele de management și administrative corelate actului didactic, astfel încât să nu mai „orbecăim” prin nenumărate variante, fiecare cu avantajele sale, dar niciuna neacoperind totalitatea necesităților, dar, indiferent cât de mult au fost semnalate de-a lungul timpului, niciuna nu și-a găsit până în prezent rezolvarea. 

 

Mai mult, este evident că acestea sunt doar câteva dintre aspectele care ar trebui rezolvate în educația românească, astfel încât să putem aspira la o creștere a calității acesteia. Și cele semnalate în cadrul documentului menționat și toate celelalte cărora ar trebui să li se dea atenție sunt cunoscute, ceea ce a lipsit și lipsește fiind metodele și mijloacele adecvate inițierii unui parcurs pozitiv. Cu alte cuvinte, ca întotdeauna în ultimele trei decenii ale educației românești, avem nevoie de reformă. Ținând însă seama de eșecul oricăreia dintre reformele inițiate în această perioadă în educația românească (la nivel general, oricât de neplăcut sună, ținând seama de efecte, nu putem lua în calcul decât această idee a eșecului), anunțarea oricărei noi reforme nu poate fi privită decât cu scepticism.

 

Astfel, ținând cont de evoluțiile politice, pe care nu le putem ignora, ar fi de dorit ca deciziile cu privire la educație să aibă în vedere problemele reale ale acesteia, multe și în primul rând legate de mijloace, și nu doar dorința de a schimba pentru a schimba (sau, și mai nefericit, modificări motivate de fapt de interese strict private sau doar de experiențe personale mai mult sau mai puțin accidentale), cea care s-a dovedit până în prezent predominantă.

 

Documentul „Priorități în România” se regăsește în forma integrală la rubrica Informații utile/Alte resurse virtuale/ Analize/cercetări de interes educațional.






Copyright (c) 2002-2020 SIP Hunedoara