Noi suntem
SINDICATUL ÎNVĂȚĂMÂNT PREUNIVERSITAR JUDEȚUL HUNEDOARA

Agenda

27.05.2021
Comitetul de supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara - on line

26.05.2021
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara - Sediul S.I.P. Județul Hunedoara

26.05.2021
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - on line

21.05.2021
Comisia Paritară de la nivelul I.S.J. Hunedoara - sediul I.S.J. Hunedoara

12.05.2021
Comisia Paritară de la nivelul I.S.J. Hunedoara - sediul I.S.J. Hunedoara

21.04.2021
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara - Sediul S.I.P. Județul Hunedoara

31.03.2021
Conferința anuală a C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara - on line

24.03.2021
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara - Sediul S.I.P. Județul Hunedoara

18.03.2021
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - on line

10.03.2021
Comitetul de supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara - on line

24.02.2021
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara - Sediul S.I.P. Județul Hunedoara

10.02.2021
Comisia de Dialog Social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara - Prefectura Hunedoara

05.02.2021
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - on line

27.01.2021
Comitetul Local de Dezvoltare a Parteneriatului Social Județul Hunedoara

19.01.2021
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

19.01.2021
Comisia de Dialog Social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara

06.01.2021
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret” - on line

06.01.2021
Comisia Paritară de la nivelul I.S.J. Hunedoara - on line

16.12.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

16.12.2020
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

10.12.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - on line

09.12.2020
Ședința C.L.D.P.S. Hunedoara - on line

09.12.2020
Comitetul de Supraveghere C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

28.10.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

20.10.2020
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

20.10.2020
Biroul Executiv al F.S.E. „Spiru Haret”

16.10.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - I.S.J. Hunedoara

01.10.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - I.S.J. Hunedoara

30.09.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

11.09.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - I.S.J. Hunedoara

09-10.09.2020
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

07.09.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - I.S.J. Hunedoara

02.09.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

01.09.2020
Biroul Executiv al F.S.E. „Spiru Haret”

01.09.2020
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

31.08.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - I.S.J. Hunedoara

16.08.2020
Biroul Executiv al F.S.E. „Spiru Haret”

16.08.2020
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

08.07.2020
Comitetul de Supraveghere C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

23.06.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

28.05.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - I.S.J. Hunedoara

27.05.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

14.05.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - I.S.J. Hunedoara

07.05.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - I.S.J. Hunedoara

28.04.2020
Finalizarea lucrărilor Conferinței anuale a C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

24.04.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

24.04.2020
Comitetul de Supraveghere C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

14.04.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

30.03.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

25.03.2020
Conferința anuală a C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

25.03.2020
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

26.02.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

14.02.2020
Biroul Executiv al F.S.E. „Spiru Haret”

14.02.2020
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

10.02.2020
Comisia paritară de la nivelul I.S.J. Hunedoara

05.02.2020
Comisia de dialog social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara

29.01.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

04.12.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

20.11.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

11.09.2019
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

19.06.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

29.05.2019
Conferința de alegeri S.I.P. județul Hunedoara

15.05.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

17.04.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

04.04.2019
Alegeri în organizații de zonă ale S.I.P. Județul Hunedoara: Lupeni, Vulcan, Uricani

27.03.2019
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

27.03.2019
Conferința anuală a C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. județul Hunedoara

27.02.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara



Actualitate

Plata personalului desemnat în cadrul diferitelor comisii

16.06.2021

image/jpeg, 49775 octeți

A fost publicat O. M.E. nr. 3998/15.06.2021 prin care se aprobă normele de plata a personalului desemnat în cadrul comisiilor pentru organizarea diferitelor examene/concursuri (evaluare națională, bacalaureat, titularizare, definitivat etc.)

 

Ordinul menționat aprobă normele de plată, astfel:

- Anexa 1: 

Norme de plata a personalului din cadrul comisiilor desemnate în cadrul concursului național de ocupare a posturilor didactice/ catedrelor vacante/rezervate din învățământul preuniversitar, sesiunea 2021;

- Anexa 2:

Norme de plata a personalului din cadrul comisiilor desemnate în cadrul examenului național pentru definitivare în învățământul preuniversitar, sesiunea 2021;

- Anexa 3:

Norme de plata a personalului care face parte din comisiile pentru organizarea și desfășurarea admiterii în învățământul liceal de stat, în învățământul profesional de stat  și în învățământul dual pentru calificări profesionale de nivel 3, conform Cadrului național al calificărilor, pentru anul școlar 2021-2022;

- Anexa 4:

Norme de plata a personalului care face parte din comisiile pentru organizarea  și desfășurarea evaluării naționale a absolvenților clasei a VIII-a, examenului național de bacalaureat, examenelor de absolvire/certificare a calificării profesionale pentru învățământul profesional, liceal  și postliceal, sesiunile anului 2021.

 

Personalul remunerat, care asigura desfășurarea activităților în cadrul comisiilor menționate, poate opta pentru achitarea drepturilor bănești, pentru una din variantele: 

 

a.       în baza contractului civil de furnizare servicii pentru activități independente ocazionale, încheiat cu unitățile de învățământ preuniversitar sau inspectoratul școlar în care persoanele respective au prestat activitatea/activitățile pentru care sunt retribuite, caz în care remunerația cuvenită reprezintă prețul contractului și este supusă exclusiv impozitării cu 10%;

b.       în baza contractelor individuale de muncă pe perioadă determinată, cu timp parțial, încheiate cu unitățile de învățământ preuniversitar/inspectoratul școlar în care membrii comisiilor respective au funcția de baza în anul școlar 2020-2021, retribuția cuvenita reprezentând salariul brut, din care se rețin: CAS -25%, CASS -10% și impozit -10%.

 

Alte detalii aici.

Important

Gradații de merit 2021 - lista finală

23.06.2021

image/png, 42413 octeți

În ședința Consiliului de administrație al I.S.J. Hunedoara de miercuri, 23.06.2021, au fost validate rezultatele finale ale evaluării dosarelor candidaților înscriși la concursul pentru obținerea gradației de merit, sesiunea 2021.

 

La concursul din acest an au fost depuse 196 dosare, 195 dintre acestea fiind evaluate.

 

În conformitate cu prevederile legale, proporțional cu numărul de angajați din fiecare categorie de personal și disciplină de învățământ, au fost alocate un număr de 151 de locuri, astfel:
- 127 pentru personalul didactic de predare;
- 18 pentru personalul didactic auxiliar;
- 6 pentru personalul de conducere îndrumare și control.

  

În perioada 31 mai – 15 iunie, dosarele au fost evaluate la nivelul ISJ Hunedoara, în conformitate cu prevederile metodologice, ieri, 22 iunie, desfășurându-și activitatea și comisia de contestații. 

 

Lista cu rezultatele finale este disponibilă în cadrul documentului „Tabel nominal cuprinzând punctajele candidaților la concursul de acordare a gradației de merit - sesiunea 2021, rezultate finale”, atașat.

 

Eveniment

Ședința C.A. al I.S.J. Hunedoara

15.06.2021

image/png, 1936103 octeți

Marți, 15 iunie a.c., a avut loc ședința de lucru a Consiliului de Administrație al Inspectoratului Școlar Județean Hunedoara.

 

Pe ordinea de zi au fost înscrise următoarele probleme: 
I.    Avizarea rezultatelor concursului pentru obținerea gradației de merit 2021
II.    Diverse

 

În cadrul ședinței au fost luate următoarele hotărâri: 

 

I.    Se aprobă lista cu punctajele obținute la concursul pentru obținerea gradației de merit, sesiunea 2021.

 

II.    Diverse:
1.    Se aprobă lista cu comisiile din centrele de evaluare: președinți, vicepreședinți, membri care vor fi extrași în ședința publică din data de 21.06.2020. Centrele zonale de evaluare vor fi la Liceul Tehnologic „Grigore Moisil” Deva și Liceul de Arte „Sigismund Toduță” Deva.
2.    Se acordă aviz eliberare acte studii:
a.    Colegiul Economic „Emanuil Gojdu” Hunedoara – diplomă de bacalaureat, promoția 2004.

 

Anexele la ce se face referire în articol sunt postate la rubrica ISJ HUNEDOARA–CONSILIUL DE ADMINISTRATIE.

18.03.2021
02.03.2021
10.09.2020
Priorități pentru educația românească
Tipul știrii: Actualitate
Data știrii: 11.12.2020
Data ultimei actualizări: 23.06.2021
Numărul de vizualizări: 438



Recent, respectiv la începutul lunii decembrie, Camera de Comerț Americană în România a lansat un document intitulat „Priorități în România”, acesta, după cum se precizează în preambulul acestuia, înscriindu-se în seria demersurilor sistematice ce își propun orientarea, încurajarea și aducerea în dezbaterea publică a unor teme strategice pentru economia și societatea românească.

 

Documentul este destul de amplu, printre temele aduse în discuție regăsindu-se și educația. Astfel, avem punctul nr. 8, intitulat „Reforma în educație”, în cadrul căruia sunt puse în evidență o serie de imperative pentru educația românească:

  • Combaterea abandonului școlar prin programe naționale dedicate, dezvoltate în parteneriat cu societatea civilă și cu mediul local de afaceri, inclusiv prin stimularea relocării profesorilor în zone slab deservite. 
  • Îmbunătățirea infrastructurii școlare offline și online și asigurarea echipamentelor și resurselor necesare unui proces de învățare modern, pentru facilitarea accesului echitabil, pentru toți elevii și studenții din România, la condiții adecvate de învățare.

 

Îmbunătățirea infrastructurii instituțiilor de învățământ ar trebui să vizeze cu prioritate:

-          construirea și reabilitarea infrastructurii școlare;

-          construirea și reabilitarea infrastructurii școlare sanitare;

-          asigurarea conformării tuturor instituțiilor de învățământ la normativele DSP, DSVSA și ISU;

-          asigurarea accesului la internet pentru toate instituțiile școlare din România, precum și asigurarea accesului acestora la baze de date care conțin resurse educaționale;

-          dotarea tuturor școlilor cu dispozitive care să permită utilizarea internetului și a resurselor educaționale digitale (calculatoare, laptop-uri, tablete etc.).

  • Asigurarea unui parcurs educațional individualizat pentru toți elevii și studenții prin reducerea numărului de discipline din trunchiul de studiu comun și creșterea numărului de discipline la alegerea școlii, pentru asigurarea unei mai bune adecvări a competențelor și abilităților dezvoltate la nevoile locale. Mai mult, o astfel de abordare ar oferi elevilor o mai mare libertate în selectarea unor discipline de studiu adaptate intereselor și nevoilor lor de învățare. ם
  • Adecvarea curriculei școlare la contextul dinamic specific unei economii digitalizate și dezvoltarea abilităților digitale de bază în rândul elevilor și profesorilor vor contribui la crearea unui cadru de învățare adaptat nevoilor actuale ale tinerilor, vor oferi mai mule oportunități de dezvoltare individuală prin creșterea accesului la noi tehnologii și surse de informare și vor stimula capacitatea inovativă a tinerilor din România, prin expunerea acestora la tendințele actuale de dezvoltare ale economiei. 
  • Parteneriatele între instituțiile de învățământ, societatea civilă și mediul de afaceri trebuie încurajate și stimulate, întrucât acestea pot oferi garanția calibrării procesului de învățare la nevoile reale ale economiei, dar și accesul elevilor și studenților la oportunități de învățare într-un context profesional, prin, de exemplu, programe de mentorat, stagii de practică sau internship. 
  • Încurajarea profesionalizării cadrelor didactice prin dezvoltarea, la nivel de școală, a unor comunități de practică și învățare/dezvoltare, în cadrul cărora cadrele didactice să poată realiza un transfer eficace de competențe, pentru utilizarea unor metode și instrumente de predare adaptate nevoilor în continuă schimbare ale elevilor. 
  • Realizarea unei platforme naționale pentru conținuturi educaționale digitale, care să ofere acces la materiale de tipul masterclasses, teste de autoevaluare, resurse pentru învățarea asincronă și indicații pentru studiu suplimentar individual.
  •  
  • Întinderea spațiului alocat educației, puțin peste o pagină din cincizeci, se arată totuși destul de restrâns. Cu toate acestea, citind problemele aduse în discuție, trebuie recunoscut că ele inventariază o serie de aspecte care solicită într-adevăr atenție din partea decidenților în materie de educație. Desigur, nici una dintre toate aceste probleme nu este nouă, poate doar, în condițiile pandemice actuale, realizarea unei platforme naționale pentru conținuturi educaționale digitale, deși dacă este să împingem lucrurile până la capăt o astfel de platformă ar trebui să acopere și aspectele de management și administrative corelate actului didactic, astfel încât să nu mai „orbecăim” prin nenumărate variante, fiecare cu avantajele sale, dar niciuna neacoperind totalitatea necesităților, dar, indiferent cât de mult au fost semnalate de-a lungul timpului, niciuna nu și-a găsit până în prezent rezolvarea. 

 

Mai mult, este evident că acestea sunt doar câteva dintre aspectele care ar trebui rezolvate în educația românească, astfel încât să putem aspira la o creștere a calității acesteia. Și cele semnalate în cadrul documentului menționat și toate celelalte cărora ar trebui să li se dea atenție sunt cunoscute, ceea ce a lipsit și lipsește fiind metodele și mijloacele adecvate inițierii unui parcurs pozitiv. Cu alte cuvinte, ca întotdeauna în ultimele trei decenii ale educației românești, avem nevoie de reformă. Ținând însă seama de eșecul oricăreia dintre reformele inițiate în această perioadă în educația românească (la nivel general, oricât de neplăcut sună, ținând seama de efecte, nu putem lua în calcul decât această idee a eșecului), anunțarea oricărei noi reforme nu poate fi privită decât cu scepticism.

 

Astfel, ținând cont de evoluțiile politice, pe care nu le putem ignora, ar fi de dorit ca deciziile cu privire la educație să aibă în vedere problemele reale ale acesteia, multe și în primul rând legate de mijloace, și nu doar dorința de a schimba pentru a schimba (sau, și mai nefericit, modificări motivate de fapt de interese strict private sau doar de experiențe personale mai mult sau mai puțin accidentale), cea care s-a dovedit până în prezent predominantă.

 

Documentul „Priorități în România” se regăsește în forma integrală la rubrica Informații utile/Alte resurse virtuale/ Analize/cercetări de interes educațional.






Copyright (c) 2002-2020 SIP Hunedoara