Noi suntem
SINDICATUL ÎNVĂȚĂMÂNT PREUNIVERSITAR JUDEȚUL HUNEDOARA

Agenda

20.10.2020
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

20.10.2020
Biroul Executiv al F.S.E. „Spiru Haret”

16.10.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - I.S.J. Hunedoara

01.10.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - I.S.J. Hunedoara

30.09.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

11.09.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - I.S.J. Hunedoara

09-10.09.2020
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

07.09.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - I.S.J. Hunedoara

02.09.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

01.09.2020
Biroul Executiv al F.S.E. „Spiru Haret”

01.09.2020
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

31.08.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - I.S.J. Hunedoara

16.08.2020
Biroul Executiv al F.S.E. „Spiru Haret”

16.08.2020
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

08.07.2020
Comitetul de Supraveghere C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

23.06.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

28.05.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - I.S.J. Hunedoara

27.05.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

14.05.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - I.S.J. Hunedoara

07.05.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - I.S.J. Hunedoara

28.04.2020
Finalizarea lucrărilor Conferinței anuale a C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

24.04.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

24.04.2020
Comitetul de Supraveghere C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

14.04.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

30.03.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

25.03.2020
Conferința anuală a C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

25.03.2020
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

26.02.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

14.02.2020
Biroul Executiv al F.S.E. „Spiru Haret”

14.02.2020
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

10.02.2020
Comisia paritară de la nivelul I.S.J. Hunedoara

05.02.2020
Comisia de dialog social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara

29.01.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

04.12.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

20.11.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

11.09.2019
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

19.06.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

29.05.2019
Conferința de alegeri S.I.P. județul Hunedoara

15.05.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

17.04.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

04.04.2019
Alegeri în organizații de zonă ale S.I.P. Județul Hunedoara: Lupeni, Vulcan, Uricani

27.03.2019
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

27.03.2019
Conferința anuală a C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. județul Hunedoara

27.02.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara



Actualitate

Sindicatul este al nostru, al membrilor de sindicat

21.10.2020

image/jpeg, 38122 octeți

După cum bine se cunoaște deja, luni, 19 octombrie, a avut loc o întâlnire de lucru care a reunit pe Monica Cristina Anisie, ministrul educației și cercetării, Marius Ovidiu Nistor, președintele Federației Sindicatelor din Educație „Spiru Haret” și Simion Hancescu, președintele Federației Sindicatelor Libere din Învățământ.

 

În cadrul întâlnirii au fost abordate diferite probleme cu care se confruntă la momentul actual învățământul preuniversitar, sintetic concluziile fiind date publicității prin intermediul unui comunicat de presă al Ministerului Educației și Cercetării.

 

Acesta, în urma preluării și interpretării sale de către presă, în stilul isteric-catastrofal care pare să se fi generalizat, pe lângă doza consistentă de ignoranță în ceea ce privește situația reală din sistem, a generat o anumită „neliniște” în rândul salariaților din educație, manifestată aceasta din plin pe diferitele rețele de socializare.

 

Având în vedere toate aceste aspecte, ținând seama de faptul că informația relevantă cu privire la acțiunile sindicale este de obținut chiar de la organizațiile sindicale, în privința cărora, cel puțin în ceea ce privește educația, nu sunt temeiuri pentru a li se reproșa acțiuni care să ignore interesele colective ale membrilor de sindicat, pornind de la conținutul comunicatului de presă sunt de făcut următoarele precizări:

 

  1. Monitorizarea activității didactice - organizațiile sindicale, prin reprezentanții lor, vor participa la monitorizarea activității didactice, așa cum s-a întâmplat de altfel și până în prezent, dar cu scopul de a putea semnala și sublinia măsura în care sunt asigurate condițiile optime pentru derularea activității și totodată sunt respectate prevederile legale de către inspectoratele școlare și conducerile unităților de învățământ. Cu alte cuvinte, organizațiile sindicale, potrivit cu rațiunea existenței lor, în acest context, sunt preocupate de protejarea și promovarea intereselor membrilor de sindicat în raport cu diferitele măsuri adoptate de către inspectoratele școlare și conducerile unităților de învățământ în condiții de pandemie.
  2. Declarația angajament – scopul acestei declarații, ce urmează a fi asumată de cadrele didactice, elevi și părinți, este strict acela de a proteja datele cu caracter personal și dreptul la imagine pentru toate părțile implicate în actul educațional. Astfel, tranșant spus, nimeni nu înregistrează și nu face public nimic în ceea ce privește derularea activității didactice, fără acordul expres al tuturor celor implicați. Reiterarea acestei interdicții, prin angajarea responsabilității, se face pentru a sublinia încă o dată că dreptul la imagine revine tuturor părților implicate în actul educațional: elevii, părinții sau cadrele didactice nu pot înregistra activitatea didactică derulată indiferent de scop (nici măcar, și ținem să subliniem acest lucru, având în vedere că o astfel de practică lovește în interesul colectiv al personalului didactic, pentru a oferi exemple de „bună practică”).
  3. ARACIP – Ministerul Educației și Cercetării își asumă, pentru prima dată de la înființarea agenției, necesitatea unei „reforme” a acesteia. Astfel, discuțiile purtate au arătat caracterul imperios al reelaborării standardelor de asigurare a calității educației în sensul simplificării acestora sau, după caz, al eliminării celor care nu corespund realității educaționale sau încarcă birocratic activitatea didactică. Fără ca aceste solicitări să reprezinte o noutate, ele fiind reiterate de membrii de sindicat și de organizațiile sindicale reprezentative periodic, s-a obținut angajamentul M.E.C. de a derula un astfel de demers, acceptându-se totodată propunerea de a se crea un consiliu de coordonare al activității ARACIP, în care să fie reprezentate toate interesele relative la sistemul educațional preuniversitar, inclusiv cele sindicale, și care să precizeze liniile directoare ale agenției în sensul nu numai al activității de evaluare, ci și în acela al unei contribuții pozitive la calitatea educației furnizate.
  4. Chestionar de feed-back – așa cum reiese clar și din textul comunicatului, acest chestionar va reprezenta o „posibilitate” pentru cadrele didactice de a oferi feed-back direct ministerului în ceea ce privește măsurile adoptate în contextul prezent și de a semnala în mod direct problemele cu care se confruntă. Astfel, completarea sa nu va reprezenta o obligație, dar poate avea o contribuție la semnalarea dificultăților reale cu care ne confruntăm în realizarea activității didactice, oferind totodată argumente suplimentare în favoarea solicitărilor formulate de organizațiile sindicale și a necesității intervenției guvernamentale în rezolvarea anumitor probleme.

 

Pe lângă aceste aspecte, în cadrul întâlnirii a fost reclamată de către președinții celor două federații sindicale și accelerarea demersului de elaborare a normelor metodologice prevăzute de Legea 185/2020 privind desfășurarea orelor de pregătire pentru evaluări/examene naționale și/sau pentru obținerea performanței educaționale, precum și de învățare remedială, respectiv cele privind reducerea normei didactice de predare cu 2-4 ore/săptămână a profesorilor care desfășoară activitatea de mentorat, cu scopul evident de a se recunoaște până la nivel de salarizare anumite activități derulate de o parte a cadrelor didactice.

 

În final, subliniind faptul că sindicatul este al nostru, al membrilor de sindicat, apreciind că prin acțiunile întreprinse S.I.P. Județul Hunedoara și federația sindicală la care suntem afiliați, F.S.E. „Spiru Haret”, au dovedit că nu urmăresc nimic altceva decât protejarea și promovarea intereselor membrilor de sindicat, nu în ultimul rând faptul că informațiile puse la dispoziție pe diferitele canale de comunicare au fost întotdeauna corecte și conforme, vă asigurăm că nu suntem decât „vocea” colectivă a membrilor de sindicat.

 

Atașăm, pentru o mai bună edificare, și comunicatul emis de Ministerul Educației și Cercetării.

Important

Lege privind acordarea unui stimulent de risc personalului din învățământ

15.10.2020

image/jpeg, 39207 octeți

Camera Deputaților a adoptat (158 „pentru”, un vot „contra”, și 77 „abțineri”) proiectul de lege pentru acordarea unui stimulent de risc personalului din învățământ, în contextul situației epidemiologice determinate de răspândirea noului coronavirus.

 

Proiectul de legea a fost depus la Secretariatul general pentru exercitarea dreptului de sesizare asupra constituționalității legii, ulterior urmând a fi trimis la promulgare.

 

Legea adoptată de Camera Deputaților prevede că „începând cu anul școlar/universitar 2020–2021, pe perioada stării de alertă/stării de urgență instituite ca urmare a situației epidemiologice determinate de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2, personalul didactic, personalul didactic auxiliar și personalul nedidactic din învățământul preuniversitar și universitar de stat, precum și din unitățile de învățământ preuniversitar înființate în structura instituțiilor de învățământ superior, beneficiază de un stimulent de risc după cum urmează:

a) în cuantum de 2000 de lei lunar, pentru personalul didactic;

b) în cuantum de 1500 de lei lunar, pentru personalul didactic auxiliar și personalul nedidactic”.

 

Legea mai prevede că „stimulentul de risc se acordă pe durata desfășurării cursurilor aferente anului școlar/universitar pe perioada stării de alertă/stării de urgență, proporțional cu timpul în care personalul didactic, personalul didactic auxiliar și personalul nedidactic din învățământul preuniversitar și universitar de stat își desfășoară fizic activitatea în cadrul unităților de învățământ în prezența antepreșcolarilor/preșcolarilor/elevilor/ studenților”.

 

Lista persoanelor care urmează să beneficieze de stimulentul de risc ar urma să fie stabilită, lunar, prin decizie a conducătorului unității de învățământ: „Conducătorul unității de învățământ este responsabil pentru întocmirea listei beneficiarilor stimulentului de risc și are obligația comunicării acesteia către inspectoratul școlar. Stimulentul de risc acordat nu se cuprinde în baza lunară de calcul al contribuției de asigurări sociale, contribuției de asigurări sociale de sănătate, respectiv al contribuției asiguratorii pentru muncă, reglementată la titlul V „Contribuții sociale obligatorii” din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare”.

Eveniment

Ședința Biroului Executiv și al Consiliului Liderilor FSE „Spiru Haret”

23.10.2020

image/jpeg, 1147401 octeți

Marți, 20 octombrie 2020, a avut loc, în sistem videoconferință, pe parcursul a mai mult de trei ore, ședința Biroului Executiv și al Consiliului Liderilor Federației Sindicatelor din Educație „Spiru Haret”. La ședință au participat 40 lideri sindicali din toate județele țării.

 

În cadrul ședinței au fost prezentate de către conducerea federației aspecte profesionale și sindicale din ultima perioadă, în special cele discutate la ultimele două întâlniri cu reprezentanți ai Guvernului și ai Ministerului Educației, iar liderii județeni au făcut o informare privind situațiile specifice din fiecare județ.

 

Întâlnirea de la Ministerul Educației și Cercetării din 2 octombrie

 

Au participat, alături de ministrul educației – Monica Anisie, mai mulți membrii ai Guvernului:  premierul Ludovic Orban, vicepremierul Raluca Turcan, ministrul afacerilor Interne – Marcel Vela, ministrul sănătății – Nelu Tătaru, ministrul Muncii – Violeta Alexandru, secretarul de stat Raed Arafat. Din partea federației noastre a participat domnul Marius Nistor.

 

Cele mai importante aspecte discutate:

- respectarea cu strictețe a măsurilor de protejare a sănătății, atât pentru elevi, cât și pentru cadrele didactice;

- respectarea reglementărilor prin care se stabilește modul în care se desfășoară cursurile (cele 3 scenarii);

- conducerile inspectoratelor școlare au obligația să urmărească desfășurarea procesului educațional în fiecare școală.

 

Alte aspecte discutate:

- naveta școlară; probleme generate de operatorii privați de transport la nivel de județ care nu eliberează abonamentele gratuite pentru elevi și de consiliile județene care nu plătesc 50% din cuantumul costului călătoriilor;

- interpretarea reglementărilor care oferă posibilitatea părinților de a beneficia de plata a 75% din salariu pe perioadele în care sunt suspendate cursurile școlare;

- numărul tabletelor necesare pentru predarea online; 12 inspectorate școlare nu au solicitat încă fondurile ceea ce înseamnă că nu au semnat contractele pentru achiziționarea stocurilor-tampon; achiziția de tablete continuă la toate nivelele; se va adapta ghidul solicitantului, astfel încât se va ridica nivelul maxim al prețului la 250 de euro;

- copiii la școală sunt mult mai in siguranță decât atunci când nu sunt controlați;

- nu se poate accepta ideea că există cadre didactice care refuză să-și exercite profesia: ”Un profesor care nu face lecții online acolo unde este necesară organizarea acestor lecții online, dacă din 10 ore face numai 6 ore, atunci 4 ore nu trebuie plătit. Este simplu. Iar dacă refuză să predea online, din punctul meu de vedere nu mai are ce căuta în educație. Un profesor are obligația să se adapteze la orice situație.”(Ludovic Orban).

 

Marius Nistor, președintele Federației „Spiru Haret”, a solicitat, printre altele, suplimentarea numărului de posturi din unitățile de învățământ și repartizarea în mod transparent a acestora, în cadrul unor comisii paritare.

 

Întâlnirea de la Ministerul Educației și Cercetării din 19 octombrie

 

Au participat ministrul educației – Monica Anisie, președintele F.S.E. „Spiru Haret” – Marius Nistor, președintele F.S.L.I. – Simion Hăncescu.

 

Principalele aspecte discutate:

- monitorizarea activității didactice;

- declarația angajament pentru a proteja datele cu caracter personal și dreptul la imagine pentru toate părțile implicate în actul educațional;

- reformarea ARACIP;

- chestionar de feed-back pentru semnalarea dificultăților reale cu care ne confruntăm în realizarea activității didactice.

 

Alte aspecte:

- accelerarea demersului de elaborare a normelor metodologice prevăzute de Legea 185/2020 - privind desfășurarea orelor de pregătire pentru evaluări/examene naționale și/sau pentru obținerea performanței educaționale, precum și de învățare remedială;

- reducerea normei didactice de predare cu 2-4 ore/săptămână a profesorilor care desfășoară activitatea de mentorat, cu scopul evident de a se recunoaște până la nivel de salarizare anumite activități derulate de o parte a cadrelor didactice.

 

Aspectele discutate în cadrul acestei întâlniri sunt prezentate pe larg în articolul „Sindicatul este al nostru, al membrilor de sindicat”.

 

19.04.2020
16.03.2020
05.12.2019
10.09.2020
18.01.2020
25.04.2019
Ședința Biroului Executiv S.I.P. Județul Hunedoara
Tipul știrii: Eveniment
Data știrii: 1.10.2020
Data ultimei actualizări: 23.10.2020
Numărul de vizualizări: 106



Miercuri, 30 septembrie 2020, a avut loc ședința Biroului Executiv S.I.P. Județul Hunedoara. La ședință au participat 13 lideri de zonă ai S.I.P. Județul Hunedoara, președintele și consilierul juridic al organizației.

 

Ședința a avut pe ordinea de zi următoarea problematică:

* informare privind probleme profesionale și sindicale;

* prezentarea situațiilor financiare aferente lunii august 2020;

* probleme organizatorice;

* aprobarea ajutoarelor sociale solicitate până la data ședinței;

* probleme diverse, ridicate de liderii de sindicat prezenți.

 

Materiale suport folosite în cadrul ședinței:

  • Modificări aduse de noul R.O.F.U.I.P.;
  • Adresa M.E.C. nr. 6426/DGIP/23.09.2020 cu privire la implementarea noului R.O.F.U.I.P.;
  • Calculul corect al drepturilor salariale;
  • Program de formare „Întotdeauna caracterul”;
  • Săptămâna Educației 2020;
  • Situații financiare S.I.P. Județul Hunedoara, S.I.P. Tour, C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara - august 2020;
  • Ajutoare sociale – august 2020;
  • Model cerere de înscriere;
  • Model notă de transfer.

 

Dintre problemele propuse pe ordinea de zi sau ridicate de membrii Biroului Executiv S.I.P. Județul Hunedoara semnalăm:

 

1. Obținerea de sentințe favorabile în ceea ce privește calcularea drepturilor salariale (dirigenție, simultan, gradația de merit, învățământul special și controlul financiar preventiv) la salariul de bază în plată și nu la cel din decembrie 2016 obligă la calcularea unor diferențe salariale pentru perioada 1 septembrie 2017 - prezent și la calculul corect al salariilor pentru viitor.

 

După finalizarea tuturor proceselor se vor face demersurile necesare pentru calcularea diferențelor, cuprinderea în buget a sumelor necesare, modificarea modului de calcul a drepturilor salariale.

 

Totodată, în perioada următoare vor fi demarate procese pentru calculul corect al acestor drepturi salariale și în cazul cadrelor didactice / personalului didactic auxiliar pensionate / pensionat, dar care au fost încadrate în perioada 01.09.2017 - 01.09.2019 (detalii în documentul „Calculul corect al drepturilor salariale”).

 

2. Modificările aduse de noul R.O.F.U.I.P., la care se adaugă diferitele precizări ale Ministerului Educației, sunt neclare în anumite privințe sau sunt deosebit de dificil de pus în practică în condițiile financiare actuale și existența unui deficit în ceea ce privește personalul didactic auxiliar și nedidactic. S-a subliniat, de asemenea, faptul că aplicarea concretă a unor dintre prevederi depinde strict de deciziile adoptate la nivelul unităților de învățământ, în funcție de acestea existând în continuarea posibilitatea supraîncărcării activității cadrelor didactice.

 

3. Creșterea salarială ce trebuia aplicată de la 01.09.2020, amânată cu un an prin O.U.G. de actuala guvernare, a fost „restaurată”, în baza demersurilor făcute, de către Parlamentul României, legea prin care s-a eliminat prorogarea termenului de majorare a salariilor fiind trimisă în acest moment spre promulgare. Demersul nu este unul finalizat, cel mai probabil Guvernul urmând să o conteste la Curtea Constituțională.

 

4. S.I.P. Județul Hunedoara continuă, prin Centrul de Resurse și Formare „Magister”, implementarea programului de formare „Întotdeauna caracterul”. Ținând cont de legislația aplicabilă în acest moment, cursurile vor fi realizate doar în sistem on-line (webinarii, platformă) - detalii în documentul Programul de formare „Întotdeauna caracterul”.

 

5. Având în vedere contextul epidemiologic, în acest an dintre activitățile prevăzute a se realiza în cadrul a ceea ce am numit generic „Săptămâna Educației 2020” urmează a se realiza doar cele care nu presupun prezența efectivă a membrilor de sindicat: Concursul de manuscrise „Magister” (publicarea manuscriselor selectate); Simpozionul „Învățământul românesc între tradiție și modernism” (lucrările se transmit electronic la adresa de e-mail dedicată și în perioada precizată) și Salonul Județean ProfArt (în condițiile precizate) - detalii în documentul „Săptămâna educației 2020”.

 

Cu privire la Ziua Mondială a Educației (5 octombrie), așa cum se întâmplă de foarte mulți ani, Biroul Executiv al S.I.P. Județul Hunedoara a decis să se acorde și în acest an fiecărui membru de sindicat un tichet valoric, chiar dacă nu este posibilă realizarea unor activități comune pentru marcarea evenimentului.

 

S-a subliniat, prin prisma întrebărilor puse și a anumitor discuții, că ziua de 5 octombrie, în conformitate cu prevederile Contractului Colectiv de Muncă este zi nelucrătoare.

 

6. Problema numărului de educabili la clasă – în pofida noilor prevederi legislative care obligă la diminuarea numărului de elevi la clasă, cel puțin în ceea ce privește clasele de început de ciclu educațional (în această privință, acolo unde numărul celor înscriși a fost mare, s-a reușit divizarea claselor), sunt numeroase colectivele de elevi, în special în mediul urban, iar aici cu precădere în învățământul preșcolar, primar și liceal teoretic, care funcționează cu mult peste efective. În plus, sunt numeroase cazurile în care unitățile de învățământ solicită depășirea efectivelor maximale prevăzute de lege, totodată I.S.J. Hunedoara aprobând toate aceste solicitări.

 

Toate materialele utilizate în cadrul ședinței pot fi consultate/descărcate de pe site, de la rubrica: S.I.P. HUNEDOARA / Activitate / Biroul Executiv.

 



sus



Copyright (c) 2002-2020 SIP Hunedoara