Joi, 29 februarie 2024, de la ora 11:00, a avut loc, în sala „Spiru Haret” de la Inspectoratul Școlar Județean (I.S.J.) Hunedoara, ședința cu directorii/directorii adjuncți ai unităților de învățământ preuniversitar din județul Hunedoara. La ședință au participat și inspectorii școlari și de specialitate de la I.S.J. Hunedoara
Ordinea de zi a cuprins:
1. Prezentarea rezultatelor elevilor la simularea națională a Evaluării naționale și a rezultatelor elevilor la simularea județeană a examenului de Bacalaureat, 2024;
2. Organizarea simulării naționale a examenului de Bacalaureat, 2024;
3. Management - aspecte generale;
4. Analiza evoluției fenomenului de violență în unitățile de învățământ din județul Hunedoara în anul școlar 2023-2024.
5. Diverse
În cadrul lucrărilor au fost prezentate următoarele:
Maria Ștefănie - inspector școlar general
- deschiderea ședinței, anunțarea ordinii de zi;
- prezentarea invitaților;
Diana Lățug – asistent universitar în cadrul Universității Babeș-Bolyai, Facultatea de Litere, Departamentul de Limbi și Literaturi Scandinave
- admiterea la Facultatea de Litere;
- oportunități pentru viitorii studenți și absolvenți;
Szofia Szasz – inspector școlar general adjunct
- prezentarea rezultatelor la simularea națională a Evaluării naționale;
- concluzii și măsuri care se impun;
Maria Ștefănie - inspector școlar general
- prezentarea rezultatelor la simularea județeană a examenului de Bacalaureat;
- concluzii;
- propuneri/măsuri pentru ameliorarea rezultatelor;
Adriana Almășan - inspector școlar general adjunct
- aspecte generale legate de managementul unităților școlare;
- fenomenul violenței în școli;
Elena Bogdan - șef compartiment salarizare
- Memorandum deblocare posturi;
- plata alocației de hrană și a voucherelor de vacanță pentru cei care au salarii nete până la 8000 lei pe un singur contract de muncă;
- plata diferențelor salariale câștigate de sindicate în instanță;
Mariana Miertoiu - contabil șef
- aspecte generale legate de bugetul anului 2024;
Claudia Bălici – inspector de specialitate
- aspecte generale privind gestionarea și implementarea cu succes a proiectelor finanțate de Comisia Europeană.
Paul Rusu, președinte S.I.P. Județul Hunedoara
- precizări privind deblocarea posturilor, plata alocației de hrană și a voucherelor de vacanță, plata titlurilor executorii;
- demersuri pentru colegii care beneficiază de indemnizația de doctorat.
Materiale suport folosite și prezentate în cadrul ședinței pot fi consultate pe site-ul nostru, la rubrica ISJ HUNEDOARA – ȘEDINȚE CU DIRECTORII sau accesând link-ul: https://nou.siphd.ro/?a=3430&t=2024.
În cursul zilei de astăzi, marți, 12 martie, a avut loc ședința Comisiei de Dialog Social de la nivelul Ministerului Educației, pe a cărei ordine de zi s-au aflat, între altele:
- proiectul Metodologiei-cadru de înscriere a copiilor antepreșcolari și preșcolari în unități de învățământ preuniversitar cu personalitate juridică cu grupe de nivel preșcolar și/sau antepreșcolar și în serviciile de educație timpurie complementare;
- proiectul Metodologiei de înscriere a copiilor în învățământul primar și Calendarul înscrierii în învățământul primar pentru anul școlar 2024-2025.
În ceea ce privește primul proiect, acesta a fost avizat favorabil, fiind acceptate majoritatea propunerilor federațiilor sindicale [inclusiv devansarea/comprimarea Calendarului de înscriere – astfel încât afișarea rezultatului și a numărului de locuri libere rămase după a doua etapă de înscrieri să aibă loc pe 5 iulie 2024 (iar nu 25 iulie, cum era în proiectul inițial al ministerului) și posibilitatea numirii ca membri în Comisia de înscriere și distribuire inclusiv a personalului didactic auxiliar (în situația în care nu există suficiente resurse umane pentru derularea în condiții optime a etapei de înscrieri)].
Referitor la înscrierea copiilor în învățământul primar, și în acest caz s-a ținut cont de propunerile și observațiile federațiilor sindicale [inclusiv cele privitoare la necesitatea definirii unor termeni și înscrierea în clasa pregătitoare din învățământul special].
La punctul Diverse, reprezentanții Federației Sindicatelor din Educație „SPIRU HARET” au ridicat următoarele probleme:
1. situația colegilor implicați în evaluarea lucrărilor la simularea examenelor naționale – evaluare națională și bacalaureat – atât din perspectiva numărului de lucrări evaluate (de la 30-40 – câte erau inițial, la peste 70 – în final), cât și din perspectiva neremunerării acestei activități;
2. necesitatea întrunirii în regim de urgență a Comisiei paritare de la nivelul Ministerului Educației, pentru discutarea problemelor sesizate de federațiile sindicale prin 4 adrese;
3. negocierea și semnarea ACTULUI ADIȚIONAL la Contractul Colectiv de Muncă Unic la Nivel de Sector de Negociere Colectivă Învățământ Preuniversitar, înregistrat la M.M.S.S.-D.D.S. sub nr. 1199 /05.07.2023 și publicat în Monitorul Oficial, Partea a V-a nr. 1/26.07.2023, în vederea armonizării C.C.M.U.N.S.N.C.I.P. cu Legea învățământului preuniversitar nr. 198/2023 (în condițiile în care există mai multe adrese comune ale federațiilor sindicale pe acest subiect, iar proiectul Actului adițional a fost deja înaintat Ministerului Educației);
4. prima de carieră didactică și prima de carieră profesională: există beneficiari care nici până în acest moment nu au intrat în posesia cardurilor sau care, deși dețin cardurile, acestea nu au fost încărcate cu sumele corecte, iar apelurile lansate către autorități au rămas fără răspuns.
De asemenea, reprezentanții sindicali au ridicat din nou problema decontului navetei, a încadrării îngrijitoarelor din educația timpurie ca personal didactic auxiliar și a plății indemnizației pentru titlul științific de doctor (supuse atenției Ministerului Educației prin mai multe adrese, fără a exista însă și răspunsuri/soluții).
Miercuri, 13 martie 2024, s-a desfășurat ședința lunară a Consiliului de Supraveghere al Casei de Ajutor Reciproc (Instituție Financiară Nebancară) a Salariaților din Învățământul Preuniversitar Județul Hunedoara. Pe lângă problemele curente, au fost aprobate și ultimele materiale realizate în pregătirea Conferinței de alegeri.
După cum am anunțat prin „Convocatorul” postat pe panourile de afișaj ale sindicatului, prin articolul postat pe site-ul organizației în data de 09 februarie și în 13 februarie pe contul de Facebook, Conferința de alegeri a fost convocată pentru data de miercuri, 27 martie 2023, ora 13:00. Conferința se va organiza în sala „Spiru Haret” de la Inspectoratul Școlar Județean Hunedoara.
Pe agenda de lucru a Conferinței sunt înscrise următoarele puncte:
- Raportul Comitetului de supraveghere;
- Raportul financiar contabil;
- Raportul Comisiei de cenzori;
- Propuneri de modificare a Normelor interne de creditare;
- Dezbateri;
- Aprobarea materialelor prezentate.
Materialele supuse dezbaterii membrilor CAR sunt postate mai jos.
Convocator Conferință CAR (IFN) SIP Hunedoara
Comisiile de lucru
Agenda de lucru
Regulament de organizare
Raportul Comitetului de supraveghere
Raportul financiar contabil
Raportul Comisiei de cenzori
Propuneri de modificare a Normelor interne de creditare
Miercuri, 30 septembrie 2020, a avut loc ședința Biroului Executiv S.I.P. Județul Hunedoara. La ședință au participat 13 lideri de zonă ai S.I.P. Județul Hunedoara, președintele și consilierul juridic al organizației.
Ședința a avut pe ordinea de zi următoarea problematică:
* informare privind probleme profesionale și sindicale;
* prezentarea situațiilor financiare aferente lunii august 2020;
* probleme organizatorice;
* aprobarea ajutoarelor sociale solicitate până la data ședinței;
* probleme diverse, ridicate de liderii de sindicat prezenți.
Materiale suport folosite în cadrul ședinței:
Dintre problemele propuse pe ordinea de zi sau ridicate de membrii Biroului Executiv S.I.P. Județul Hunedoara semnalăm:
1. Obținerea de sentințe favorabile în ceea ce privește calcularea drepturilor salariale (dirigenție, simultan, gradația de merit, învățământul special și controlul financiar preventiv) la salariul de bază în plată și nu la cel din decembrie 2016 obligă la calcularea unor diferențe salariale pentru perioada 1 septembrie 2017 - prezent și la calculul corect al salariilor pentru viitor.
După finalizarea tuturor proceselor se vor face demersurile necesare pentru calcularea diferențelor, cuprinderea în buget a sumelor necesare, modificarea modului de calcul a drepturilor salariale.
Totodată, în perioada următoare vor fi demarate procese pentru calculul corect al acestor drepturi salariale și în cazul cadrelor didactice / personalului didactic auxiliar pensionate / pensionat, dar care au fost încadrate în perioada 01.09.2017 - 01.09.2019 (detalii în documentul „Calculul corect al drepturilor salariale”).
2. Modificările aduse de noul R.O.F.U.I.P., la care se adaugă diferitele precizări ale Ministerului Educației, sunt neclare în anumite privințe sau sunt deosebit de dificil de pus în practică în condițiile financiare actuale și existența unui deficit în ceea ce privește personalul didactic auxiliar și nedidactic. S-a subliniat, de asemenea, faptul că aplicarea concretă a unor dintre prevederi depinde strict de deciziile adoptate la nivelul unităților de învățământ, în funcție de acestea existând în continuarea posibilitatea supraîncărcării activității cadrelor didactice.
3. Creșterea salarială ce trebuia aplicată de la 01.09.2020, amânată cu un an prin O.U.G. de actuala guvernare, a fost „restaurată”, în baza demersurilor făcute, de către Parlamentul României, legea prin care s-a eliminat prorogarea termenului de majorare a salariilor fiind trimisă în acest moment spre promulgare. Demersul nu este unul finalizat, cel mai probabil Guvernul urmând să o conteste la Curtea Constituțională.
4. S.I.P. Județul Hunedoara continuă, prin Centrul de Resurse și Formare „Magister”, implementarea programului de formare „Întotdeauna caracterul”. Ținând cont de legislația aplicabilă în acest moment, cursurile vor fi realizate doar în sistem on-line (webinarii, platformă) - detalii în documentul Programul de formare „Întotdeauna caracterul”.
5. Având în vedere contextul epidemiologic, în acest an dintre activitățile prevăzute a se realiza în cadrul a ceea ce am numit generic „Săptămâna Educației 2020” urmează a se realiza doar cele care nu presupun prezența efectivă a membrilor de sindicat: Concursul de manuscrise „Magister” (publicarea manuscriselor selectate); Simpozionul „Învățământul românesc între tradiție și modernism” (lucrările se transmit electronic la adresa de e-mail dedicată și în perioada precizată) și Salonul Județean ProfArt (în condițiile precizate) - detalii în documentul „Săptămâna educației 2020”.
Cu privire la Ziua Mondială a Educației (5 octombrie), așa cum se întâmplă de foarte mulți ani, Biroul Executiv al S.I.P. Județul Hunedoara a decis să se acorde și în acest an fiecărui membru de sindicat un tichet valoric, chiar dacă nu este posibilă realizarea unor activități comune pentru marcarea evenimentului.
S-a subliniat, prin prisma întrebărilor puse și a anumitor discuții, că ziua de 5 octombrie, în conformitate cu prevederile Contractului Colectiv de Muncă este zi nelucrătoare.
6. Problema numărului de educabili la clasă – în pofida noilor prevederi legislative care obligă la diminuarea numărului de elevi la clasă, cel puțin în ceea ce privește clasele de început de ciclu educațional (în această privință, acolo unde numărul celor înscriși a fost mare, s-a reușit divizarea claselor), sunt numeroase colectivele de elevi, în special în mediul urban, iar aici cu precădere în învățământul preșcolar, primar și liceal teoretic, care funcționează cu mult peste efective. În plus, sunt numeroase cazurile în care unitățile de învățământ solicită depășirea efectivelor maximale prevăzute de lege, totodată I.S.J. Hunedoara aprobând toate aceste solicitări.
Toate materialele utilizate în cadrul ședinței pot fi consultate/descărcate de pe site, de la rubrica: S.I.P. HUNEDOARA / Activitate / Biroul Executiv.