Prin O ME nr. 3243/2021 a fost aprobată structura anului școlar 2021-2022. Astfel, anul școlar 2021-2022 începe la data de 1 septembrie 2021, se încheie la data de 31 august 2022 și are 34 de săptămâni de cursuri. Cursurile anului școlar 2021-2022 încep la data de 13 septembrie 2021, fiind structurat astfel:
- Semestrul I are 14 săptămâni de cursuri dispuse în perioada 13 septembrie 2021-22 decembrie 2021, în perioada 25-31 octombrie 2021, elevii claselor din învățământul primar și copiii din grupele din învățământul preșcolar fiind în vacanță. Vacanța de iarnă începe joi, 23 decembrie 2021 și se încheie duminică, 9 ianuarie 2022;
- Semestrul al II-lea are 20 de săptămâni de cursuri dispuse în perioada 10 ianuarie 2022-10 iunie 2022, în perioada vineri, 15 aprilie 2022 - duminică, 1 mai 2022 fiind prevăzută vacanța de primăvară.
De subliniat, în raport cu ultimii ani școlari, dezechilibrul existent între cele două semestre și stabilirea programului național „Școala altfel” în aceeași perioadă pentru toate unitățile de învățământ (8-14 aprilie 2022), pentru clasele din învățământul liceal - filiera tehnologică, din învățământul profesional și din învățământul postliceal fiind dată posibilitatea organizării de activități de instruire practică în perioada dedicată programului „Școala altfel".
Alte detalii pot fi obținute prin consultarea ordinului de ministru, care poate fi descărcat de la rubrica Ministerul Educației/Ordine de ministru/2021 sau Juridic/Legislație/Organizarea sistemului educațional/Structura anului școlar.
Prin O ME nr. 3238/2021 a fost aprobată Metodologia privind dezvoltarea curriculumului la decizia școlii. Această metodologie reglementează regimul curriculumului la decizia școlii din învățământul preuniversitar, fiind prevăzută posibilitatea a două tipuri de opționale:
- opțional de aprofundare, care nu necesită nume și programă nouă;
- opțional ca nouă disciplină sau nou domeniu de studiu (integrat).
De asemenea, ordinul de ministru stabilește procedurile de constituire a ofertei și de alegere a curriculumului la decizia școlii, de elaborare și de avizare a programelor corespunzătoare, de monitorizare și evaluare a implementării acestuia.
Anexele la metodologie vizează calendarul pentru elaborarea și aprobarea curriculumului la decizia școlii (Anexa 3), modelul de fișă de avizare a proiectului de programă de opțional (Anexa 2) și modelul de fișă pentru alegerea opționalului (Anexa 1).
Ordinul de ministru, pentru detalii suplimentare, poate fi descărcat de la rubrica Ministerul Educației/Ordine de ministru/2021 sau Juridic/Legislație/Organizarea sistemului educațional/Alte reglementări și metodologii.
Miercuri, 24 februarie 2021, a avut loc ședința Biroului Executiv S.I.P. Județul Hunedoara. La ședință, organizată „față în față”, au participat cei 13 lideri de zonă, președintele și consilierul juridic al organizației.
Ședința a avut pe ordinea de zi următoarea problematică:
Materiale suport folosite în cadrul ședinței:
Concluzii:
Alte detalii, precum și toate materialele utilizate în cadrul ședinței pot fi consultate/descărcate de pe site, de la rubrica: S.I.P. HUNEDOARA/ Activitate/Biroul Executiv.
Luni, 7 septembrie, a avut loc, în sistem videoconferință, ședința cu directorii unităților de învățământ din județul nostru. Au participat 155 persoane.
Principalul subiect: deschiderea anului școlar. Foarte pe scurt, informațiile prezentate au fost următoarele:
- din 65 de localități în care există rețea școlară, în ceea ce privește scenariile de deschidere a anului școlar, 54 îndeplinesc condițiile pentru scenariul 1 (verde - școala față în față), 10 localități sunt în scenariul 2 (galben - mixt), o localitate este în scenariul 3 (roșu - școală online);
- școlile din zona verde pot opta pentru scenariile 1, 2, 3, cele din zona galbenă doar pentru scenariile 2 și 3, cele din zona roșie doar scenariul 3;
- școlile din scenariul galben și roșu vor fi vizitate de o comisie de la Prefectură/DST/ISJ pentru sprijin logistic și îndrumare;
- în cursul zilei de marți, 8 septembrie, se vor organiza ședințe de C.A. în fiecare unitate, se vor stabili scenariile de lucru și până la ora 14 se vor transmite la I.S.J. deciziile luate;
- Comitetul Județean pentru Situații de Urgență (C.J.S.U.) va emite până la 10 septembrie hotărârea privind scenariul de funcționare pentru fiecare unitate de învățământ pentru începutul anului școlar 2020-2021;
- echipamentele individuale de protecție (măști) și materialele igienico-sanitare (dezinfectant) necesare pentru personalul angajat sunt asigurate de angajator (unitatea de învățământ);
- finanțarea acestora se asigură de către consiliile locale/primării;
- nu toate școlile pot asigura măști pentru elevi, în acest caz ele fiind asigurate de părinți;
- CCD asigură consultanța pentru procurarea/instalarea de platforme educaționale; persoana de contact este d-na director Adriana Almășan;
- pentru conectarea la Internet (unde sunt probleme) se ține legătura cu inginerul Sergiu Zaharie de la ISJ.