Noi suntem
SINDICATUL ÎNVĂȚĂMÂNT PREUNIVERSITAR JUDEȚUL HUNEDOARA

Agenda

28.10.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

20.10.2020
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

20.10.2020
Biroul Executiv al F.S.E. „Spiru Haret”

16.10.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - I.S.J. Hunedoara

01.10.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - I.S.J. Hunedoara

30.09.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

11.09.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - I.S.J. Hunedoara

09-10.09.2020
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

07.09.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - I.S.J. Hunedoara

02.09.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

01.09.2020
Biroul Executiv al F.S.E. „Spiru Haret”

01.09.2020
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

31.08.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - I.S.J. Hunedoara

16.08.2020
Biroul Executiv al F.S.E. „Spiru Haret”

16.08.2020
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

08.07.2020
Comitetul de Supraveghere C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

23.06.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

28.05.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - I.S.J. Hunedoara

27.05.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

14.05.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - I.S.J. Hunedoara

07.05.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - I.S.J. Hunedoara

28.04.2020
Finalizarea lucrărilor Conferinței anuale a C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

24.04.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

24.04.2020
Comitetul de Supraveghere C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

14.04.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

30.03.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

25.03.2020
Conferința anuală a C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

25.03.2020
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

26.02.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

14.02.2020
Biroul Executiv al F.S.E. „Spiru Haret”

14.02.2020
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

10.02.2020
Comisia paritară de la nivelul I.S.J. Hunedoara

05.02.2020
Comisia de dialog social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara

29.01.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

04.12.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

20.11.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

11.09.2019
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

19.06.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

29.05.2019
Conferința de alegeri S.I.P. județul Hunedoara

15.05.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

17.04.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

04.04.2019
Alegeri în organizații de zonă ale S.I.P. Județul Hunedoara: Lupeni, Vulcan, Uricani

27.03.2019
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

27.03.2019
Conferința anuală a C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. județul Hunedoara

27.02.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara



Actualitate

„Școala în pandemie” - sondaj realizat de F.S.E. „Spiru Haret”

23.11.2020

image/jpeg, 9328 octeți

În perioada 27 octombrie - 11 noiembrie Federația Sindicatelor din Educație „Spiru Haret a realizat două sondaje de opinie în rândul membrilor de sindicat, personal didactic și personal didactic auxiliar.

 

Scopul sondajelor a fost acela de a încerca să aflăm care este situația reală în unitățile de învățământ în perioada stării de alertă.

 

Rezultatele celor două sondaje sunt prezentate în materialele de mai jos.

Important

Metodologia-cadru privind mobilitatea personalului didactic de predare din învățământul preuniversitar în anul școlar 2020-2021

24.11.2020

image/jpeg, 33400 octeți

În Monitorul Oficial nr. 1121 din data de 23 noiembrie a fost publicat O MEC nr. 59912020 pentru aprobarea Metodologiei-cadru privind mobilitatea personalului didactic de predare din învățământul preuniversitar în anul școlar 2021-2022, conținutul propriu-zis al metodologiei fiind de regăsit în Monitorul Oficial nr. 1121 bis din aceeași dată.

 

Structura metodologiei-cadru de mobilitate pentru anul școlar următor este în linii mari asemănătoare cu cea din anii precedenți, diferența fiind încercarea pe alocuri a unei mai bune sistematizări a diferitelor etape (prin delimitarea conținutului în secțiuni distincte):

Capitolul I Dispoziții generale

Capitolul II Constituirea, încadrarea și vacantarea posturilor didactice/catedrelor din unitățile de învățământ preuniversitar/consorții școlare, ca urmare a aplicării planurilor-cadru de învățământ

Secțiunea 1 - Constituirea normei didactice de predare și încadrarea personalului didactic de predare titular și a cadrelor didactice debutante repartizate pe posturi didactice/catedre publicate pentru angajare pe perioadă nedeterminată

Secțiunea a 2-a  - Întregirea normei didactice de predare a personalului didactic de predare titular în două sau mai multe unități de învățământ ori pe două sau mai multe specializări

Secțiunea a 3-a  - Stabilirea cadrelor didactice care intră în reducere de activitate. Completarea normei didactice de predare pe perioadă nedeterminată/determinată pentru personalul didactic de predare titular și pe perioadă determinată pentru cadrele didactice debutante prevăzute la art. 21, alin (4) și (6) la nivelul unității/unităților de învățământ/consorțiului școlar sau în unități de învățământ din aceeași localitate

Secțiunea a 4-a  - Soluționarea cererilor de transfer, la nivelul unităților de învățământ, ale cadrelor didactice titulare detașate în interesul învățământului pentru nesoluționarea restrângerii de activitate (art. 27)

Secțiunea a 5-a  - Constituirea normei didactice de predare, întregirea și completarea normei didactice de predare pe perioadă determinată pentru cadrele didactice angajate pe durata de viabilitate a postului/catedrei, la nivelul unității de învățământ în care sunt angajate (art. 28)

Secțiunea a 6-a  - Menținerea în activitate a personalului didactic, ca titular, la cerere, în funcția didactică, peste vârsta de pensionare (art. 29 - art. 32)

 

Capitolul III Organizarea și desfășurarea etapei de completare a normei didactice de predare-învățare-evaluare a personalul didactic de predare, la nivelul inspectoratului școlar (art. 33)

 

Capitolul IV Organizarea și desfășurarea transferării personalului didactic de predare titular disponibilizat prin restrângere de activitate sau prin restructurarea rețelei școlare

Secțiunea 1  - Dispoziții generale (art. 34 – art. 41)

Secțiunea a 2-a  - Organizarea și desfășurarea transferului consimțit între unitățile de învățământ (art. 42 – art. 45)

Secțiunea a 3-a  - Organizarea și desfășurarea transferării personalului didactic de predare titular disponibilizat prin restrângere de activitate sau prin restructurarea rețelei școlare, prin repartizare organizată de inspectoratul școlar (art. 46 – art. 49)

Secțiunea a 4-a  - Organizarea și desfășurarea transferării personalului didactic de predare titular disponibilizat prin restrângere de activitate sau prin restructurarea rețelei școlare, prin repartizare organizată de inspectoratul școlar, în contextul situației epidemiologice determinate de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2 (art. 50)

 

Capitolul V Modificarea contractului individual de muncă din durată determinată de un an în contract individual de muncă pe durata de viabilitate a postului/catedrei, pentru cadrele didactice calificate, în condițiile art. 931 din Legea nr. 1/2011 cu modificările și completările ulterioare (art. 51 – art. 53)

 

Capitolul VI Pretransferul personalului didactic de predare. Modificarea repartizării cadrelor didactice angajate cu contract individual de muncă pe durata de viabilitate a postului/catedrei cărora nu li se poate constitui norma didactică de predare completă, conform deciziilor de repartizare pe post/catedră

Secțiunea 1  - Pretransferul consimțit între unitățile de învățământ preuniversitar al personalului didactic de predare (art. 54 – art. 58)

Secțiunea a 2-a  - Pretransferul personalului didactic de predare titular prin schimb de posturi/în baza consimțământului scris (art. 59)

Secțiunea a 3-a  - Pretransferul, la cerere, al personalului didactic de predare titular, în contextul situației epidemiologice determinate de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2 (art. 60)

Secțiunea a 4-a  - Modificarea repartizării cadrelor didactice angajate cu contract individual de muncă pe durata de viabilitate a postului/catedrei cărora nu li se poate constitui un post didactic complet/o normă didactică de predare-învățare-evaluare completă conform deciziilor de repartizare pe post/catedră (art. 61)

Secțiunea a 5-a  - Modificarea repartizării cadrelor didactice angajate cu contract individual de muncă pe durata de viabilitate a postului/catedrei prin schimb de posturi/catedre prin consimțământ scris (art. 62)

 

Capitolul VII Prelungirea duratei contractelor individuale de muncă, în anul școlar 2021-2022, pentru cadrele didactice care au dobândit cel puțin definitivarea în învățământ sau care promovează examenul național de definitivare în învățământ sau care promovează examenul național de definitivare în învățământ sesiunea 2021, care au obținut media de repartizare minimum 7 (șapte) la concursurile naționale, sesiunile 2020, 2019, respectiv 2020, 2019, 2018 și/sau 2017 pentru învățători/institutori/profesori pentru învățământ primar (art. 63)

 

Capitolul VIII Organizarea și desfășurarea concursului național pentru ocuparea posturilor/catedrelor declarate vacante/rezervate în învățământul preuniversitar

Secțiunea 1  - Dispoziții generale (art. 64-66)

Secțiunea a 2-a  - Înscrierea candidaților și disciplinele de concurs (art. 67)

Secțiunea a 3-a  - Comisiile de concurs (art. 68 – art. 72)

Secțiunea a 4-a  - Desfășurarea probei scrise în cadrul concursului (art. 73)

Secțiunea a 5-a  - Repartizarea candidaților pe posturile didactice/catedrele declarate vacante/rezervate în învățământul preuniversitar (art. 74 - 76)

Secțiunea a 6-a  - Dispoziții finale privind organizarea și desfășurarea concursului (art. 77 – art. 79)

Secțiunea a 7-a  - Organizarea și desfășurarea concursului național pentru ocuparea posturilor/catedrelor declarate vacante/rezervate în învățământul preuniversitar, în contextul situației epidemiologice determinate de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2 (art. 80 – art. 81)

 

Capitolul IX Stabilirea personalului didactic de predare pensionat, care a avut calitatea de personal didactic de predare titular în învățământul preuniversitar și se reîncadrează în funcția de personal didactic, în anul școlar 2021-2022, cu condiția suspendării pensiei pe durata reîncadrării (art. 82 – art. 83)

 

Capitolul X Detașarea personalului didactic de predare titular în învățământul preuniversitar (art. 84 – art. 86)

 

Capitolul XI Prelungirea duratei contractelor individuale de muncă în anul școlar 2021-2022, pentru personalul didactic de predare angajat cu contract individual de muncă pe perioadă determinată (art. 87)

 

Capitolul XII Ocuparea posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate din învățământul preuniversitar pe perioadă determinată cu personal didactic de predare calificat și în regim de plata cu ora

Secțiunea 1  - Ocuparea posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate din învățământul preuniversitar pe perioadă determinată de candidați rămași nerepartizați după concursul național, sesiunea 2021 și de candidați în baza rezultatelor obținute la concursurile naționale, sesiunile 2020, 2019, 2018, 2017, 2016 sau 2015 (art. 88 – art. 93)

Secțiunea a 2-a  - Ocuparea posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate din învățământul preuniversitar cu personal didactic de predare calificat în regim de plată cu ora (art. 94 – art. 96)

Secțiunea a 3-a  - Ocuparea posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate din învățământul preuniversitar cu personal didactic de predare calificat în regim de plată cu ora, în contextul situației epidemiologice determinate de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2 (art. 97)

 

Capitolul XIII Organizarea și desfășurarea concursului/testării la nivel județean/nivelul municipiului București pentru ocuparea posturilor/catedrelor rămase vacante/rezervate în învățământul preuniversitar (art. 98 – art. 104)

 

Capitolul XIV Organizarea și desfășurarea concursului la nivel județean/nivelul municipiului București pentru ocuparea posturilor/catedrelor rămase vacante/rezervate în învățământul preuniversitar, în contextul situației epidemiologice determinate de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2 (art. 105)

 

Capitolul XV Dispoziții finale (art. 106 – art. 117)

 

Anexa 1 INFORMAȚII CUPRINSE ÎN LISTA POSTURILOR DIDACTICE /CATEDRELOR VACANTE/REZERVATE

Anexa 2 CRITERII ȘI PUNCTAJE PENTRU EVALUAREA PERSONALULUI DIDACTIC DE PREDARE

Anexa 3 INFORMAȚII CE CONȚIN DATE CU CARACTER PERSONAL CARE SE AFIȘEAZĂ ATÂT ÎN FORMAT LETRIC, CÂT ȘI PE PAGINA DE INTERNET A MINISTERULUI EDUCAȚIEI ȘI CERCETĂRII ȘI A INSPECTORATELOR ȘCOLARE ÎN CADRUL ETAPELOR DE MOBILITATE A PERSONALULUI DIDACTIC DE PREDARE DIN ÎNVĂȚĂMÂNTUL PREUNIVERSITAR

Anexa 4 PROBA PRACTICĂ/ORALĂ DE CUNOAȘTERE A LIMBII ÎN CARE URMEAZĂ SĂ SE FACĂ PREDAREA PENTRU OCUPAREA POSTURILOR DIDACTICE/CATEDRELOR VACANTE/REZERVATE DIN UNITĂȚI DE ÎNVĂȚĂMÂNT AVÂND CLASE SPECIALE DE LIMBI STRĂINE CU PROGRAM INTENSIV ȘI/SAU BILINGV SAU DIN UNITĂȚI DE ÎNVĂȚĂMÂNT AVÂND CLASE/GRUPE CU PREDARE ÎN LIMBILE MINORITĂȚILOR NAȚIONALE SAU ÎN ALTĂ LIMBĂ DECÂT ACEEA ÎN CARE CANDIDAȚII ȘI-AU EFECTUAT STUDIILE

Anexa 5 FIȘA DE EVALUARE A LECȚIEI UTILIZATĂ ÎN CADRUL INSPECȚIILOR SPECIALE LA CLASĂ

Anexa 6 PROBA PRACTICĂ PENTRU OCUPAREA POSTURILOR DIDACTICE/CATEDRELOR VACANTE/REZERVATE EDUCAȚIE ARTISTICĂ SPECIALIZATĂ SPECIALIZĂRILE: MUZICĂ, COREPETIȚIE, COREGRAFIE ȘI ARTA ACTORULUI

Anexa 7 PROBA PRACTICĂ PENTRU OCUPAREA POSTURILOR DIDACTICE/CATEDRELOR VACANTE/REZERVATE CONSITUITE DIN DISCIPLINE INFORMATICE

Anexa 8 PROBA PRACTICĂ PENTRU OCUPAREA POSTURILOR DIDACTICE/CATEDRELOR VACANTE/REZERVATE DIN PALATELE ȘI CLUBURILE COPIILOR ȘI ELEVILOR

Anexa 9 PROBA PRACTICĂ PENTRU OCUPAREA POSTURILOR DIDACTICE VACANTE/REZERVATE - Disciplinele INSTRUIRE PRACTICĂ, ACTIVITĂȚI DE PRE-PROFESIONALIZARE – MAIȘTRI INSTRUCTORI

Anexa 10 PROBA METODICO-PRACTICĂ PENTRU OCUPAREA POSTURILOR DIDACTICE/CATEDRELOR VACANTE/REZERVATE DIN UNITĂȚILE CU ÎNVĂȚĂMÂNT SPORTIV INTEGRAT ȘI SUPLIMENTAR

Anexa 11 PROBA PRACTICĂ PENTRU OCUPAREA POSTURILOR DIDACTICE/CATEDRELOR VACANTE/REZERVATE - Disciplinele: ARTE PLASTICE, DECORATIVE, AMBIENTALE, ARHITECTURĂ, DESIGN

Anexa 12

I. PROBA PRACTICĂ PENTRU OCUPAREA POSTURILOR DIDACTICE/CATEDRELOR VACANTE/REZERVATE LA CLASELE/GRUPELE/UNITĂȚILE DE ÎNVĂȚĂMÂNT CARE ȘCOLARIZEAZĂ ELEVI CU DEFICIENȚE DE AUZ;

II. PROBA PRACTICĂ PENTRU OCUPAREA POSTURILOR DIDACTICE/CATEDRELOR VACANTE/REZERVATE LA CLASELE/GRUPELE/UNITĂȚILE DE ÎNVĂȚĂMÂNT CARE ȘCOLARIZEAZĂ ELEVI CU DEFICIENȚE DE VEDERE

Anexa 13 LISTA CANDIDAȚILOR REPARTIZAȚI

Anexa 14 MODELE DE CERERI: 
-    Cerere pentru completarea normei didactice de predare; 
-    Cerere pentru obținerea acordului/acordului de principiu pentru transfer/pretransfer consimțit între unități de învățământ/modificarea repartizării pe perioada viabilității postului; 
-    Cerere de transfer pentru restrângere de activitate/pretransfer consimțit între unități de învățământ (sau la cerere în contextul situației epidemiologice determinate de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2)/modificarea repartizării pe perioada viabilității postului; 
-    Cerere de repartizare pentru angajare cu contract individual de muncă pe perioada viabilității postului, conform prevederilor art. 931 din Legea educației naționale nr. 1/2011, cu modificările și completările ulterioare; 
-    Cerere de pretransfer prin schimb de posturi prin consimțământ scris/ modificarea repartizării pe perioada viabilității postului prin schimb de posturi prin consimțământ scris;
-    Cerere pentru prelungirea duratei contractului individual de muncă pe perioadă determinată în anul școlar 2021-2022;
-    Cerere de înscriere la concursul național/județean/testarea la nivel județean de ocupare a posturilor didactice/catedrelor declarate vacante/rezervate în învățământul preuniversitar, sesiunea 2021;
-    Acord pentru detașare în interesul învățământului în anul școlar 2021-2022;
-    Cerere de detașare la cerere prin concurs specific;
-    Cerere de detașare în interesul învățământului pentru restrângere de activitate nesoluționată;
-    Cerere de angajare cu contract individual de muncă pe perioadă determinată în baza notei/mediei de cel puțin 7 (șapte) obținute la concursurile naționale pentru ocuparea posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate în învățământul preuniversitar, sesiunile 2020, 2019. 2018. 2017, 2016 sau 2015;
-    Cerere de angajare cu contract individual de muncă pe perioadă determinată în baza rezultatelor obținute la concursul pentru ocuparea posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate în învățământul preuniversitar din 2020, 2019 sau 2018;
-    Cerere de încadrare în anul școlar 2021-2022 în sistemul de PLATA CU ORA

Anexa 15

I. CALCULUL MEDIEI DE DEPARTAJARE;

II. CALCULUL MEDIEI DE DEPARTAJARE ÎN CAZUL MEDIILOR EGALE, PENTRU ABSOLVENȚII CARE AU FINALIZAT STUDIILE ÎN ALTE ȚĂRI ȘI AU OBȚINUT CERTIFICAT PENTRU ECHIVALAREA STUDIILOR ELIBERAT DE MINISTERUL EDUCAȚIEI ȘI CERCETĂRII DIN ROMÂNIA

Anexa 16 SPECIALIZĂRI CARE CONFERĂ DREPTUL DE A OCUPA POSTURI DIDACTICE/CATEDRE ÎN ÎNVĂȚĂMÂNTUL SPECIAL, FĂRĂ SĂ MAI FIE NECESAR UN STAGIU ATESTAT DE PREGĂTIRE TEORETICĂ ȘI PRCATICĂ ÎN EDUCAȚIE SPECIALĂ, EFECTUAT SEPARAT, ÎN AFARA PREGĂTIRII INIȚIALE

Anexa 17
1. Model raport al comisiei de mobilitate a personalului didactic de predare constituite la nivelul unității de învățământ, referitor la cadrele didactice care au solicitat transferul pentru restrângere de activitate consimțit între unități de învățământ pe un post didactic/catedră vacant(ă);
2. Model de acord/acord de principiu emis de directorul unității de învățământ privind transferul pentru restrângere de activitate consimțit între unitățile de învățământ;
3. Model raport al comisiei de mobilitate a personalului didactic de predare constituite la nivelul unității de învățământ, referitor la cadrele didactice care au solicitat pretransferul consimțit între unități de învățământ pe un post didactic/catedră vacant(ă); 
4. Model de acord de principiu emis de directorul unității de învățământ privind pretransferul consimțit între unitățile de învățământ;
5. Model de adresă de înștiințare a inspectoratului școlar referitor la acordurile emise pentru transfer pentru restrângere de activitate/pretransfer prin consimțământ între unitățile de învățământ

Anexa 18 ORDNEA OCUPĂRII POSTURILOR DIDACTICE/CATEDRELOR VACATNTE/REZERVATE ÎN ȘEDINȚELE DE REPARTIZARE ORGANIZATE LA NIVELUL INSPECTORATELOR ȘCOLARE ÎN PERIOADA 24-27 AUGUST 2021

Anexa 19 CALENDARUL mobilității personalului didactic de predare din învățământul preuniversitar pentru anul școlar 2020 – 2021

Anexa 20 PLANURI-CADRU DE ÎNVĂȚĂMÂNT VALABILE PENTRU ÎNCADRAREA PERSONALULUI DIDACTIC DE PREDARE DIN ÎNVĂȚĂMÂNTUL PREUNIVERSITAR

 

Pentru moment, subliniem doar introducerea unor prevederi speciale pentru derularea etapelor de mobilitate în contextul situației epidemiologice determinate de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2.

 

Vom reveni cu informații în ceea ce privește modificările aduse de această metodologie în perioada următoare.

Eveniment

Ședința C.A. al I.S.J. Hunedoara

12.11.2020

image/jpeg, 64114 octeți

Joi, 12 noiembrie a.c., a avut loc ședința de lucru a Consiliului de Administrație al Inspectoratului Școlar Județean Hunedoara.


Pe ordinea de zi au fost înscrise următoarele probleme: 

I.      Solicitări din partea unităților de învățământ

II.    Situația platformelor educaționale

III.  Diverse

 

În cadrul ședinței au fost luate următoarele hotărâri: 

 

I.      Solicitări din partea unităților de învățământ, astfel:

a.    Liceul Tehnologic „Nicolaus Olahus” Orăștie – se aprobă suplimentarea planului de școlarizare ADS cu 15 locuri – contract;

b.    Se aprobă solicitările de organizare concurs pentru ocupare posturi vacante, conform anexei;

c.     Școala Gimnazială Beriu – se informează despre modificarea duratei orei și a pauzei;

d.    Se aprobă școlarizarea la domiciliu în cazurile înaintate de Liceul Teoretic „M. Eliade” Lupeni, Școala Gimnazială Ribița, C.S.E.I. „Rudolf Steiner” Hunedoara, Colegiul Național de Informatică „C. Sylva” Petroșani, Liceul Teoretic „A. Iancu” Brad și Școala Gimnazială Aninoasa.

 

II.    Situația platformelor educaționale

a. Se prezintă situația platformelor educaționale la nivelul județului. Se fac precizări cu privire la platforma Google:

- utilizarea panoului de administrator al platformei din perspectiva monitorizării procesului educațional;

-     pe lângă administratorii din școli există și un administrator la MEC;

-     profesorul și administratorul din școală pot oferi acces și altor persoane (director, inspector);

-     se comunică de către cadrele didactice că pot intra și alte persoane;

-     profesorul, atunci când creează clasa, își pune statutul de profesor și poate gestiona tot;

-     se poate elimina doar dacă se intră pe un link general;

-     în SIIIR nu sunt sincronizate datele – adresele e-mail ale structurilor cu personalitate juridică;

-     pentru unitățile de învățământ care sunt neacoperite la partea de evaluare, se va face  un suport de curs pentru a ajuta cadrele didactice;

b.  La abilități curriculare se desfășoară cursuri pe discipline, curs pentru secretare;

c.   Școala Balșa și cele două unități de învățământ special nu au platformă.

 

III.  Diverse:

1.    Se aprobă plata cu ora pentru trei directori/directori adjuncți conform solicitărilor.

2.    Se aprobă cererile de pensionare anticipată/ limită de vârstă a cadrelor didactice, conform anexei.

3.    Se acordă aviz eliberare acte studii:

a.    Liceul Teoretic „Avram Iancu” Brad – diplomă de bacalaureat, promoția 1994;

b.    Colegiul Tehnic  de Transport Feroviar „Anghel Saligny” Simeria – certificat competențe profesionale, promoția 2005;

c.     Grupul Școlar „Mihai Viteazu” Vulcan - diplomă de bacalaureat, promoția 2001.

19.04.2020
16.03.2020
10.09.2020
18.01.2020
Plata personalului din comisiile desemnate în cadrul diferitelor concursuri
Tipul știrii: Actualitate
Data știrii: 17.6.2020
Data ultimei actualizări: 23.11.2020
Numărul de vizualizări: 35



Plata personalului din comisiile desemnate în cadrul diferitelor concursuri este stabilită în acest an prin O MEC nr. 4515/2020.

 

Astfel, sunt aprobate normele de plată a personalului din cadrul comisiilor desemnate în cadrul:
- concursului național de ocupare a posturilor didactice din învățământul preuniversitar, sesiunea 2020;
- examenului național de definitivare în învățământ, sesiunea 2020;
- admiterii în învățământul liceal de stat, în învățământul profesional de stat și în învățământul dual pentru calificări profesionale de nivel 3, conform Cadrului național al calificărilor, pentru anul școlar 2020-2021.
- evaluării naționale a absolvenților clasei a VIII-a, examenului național de bacalaureat, examenelor de absolvire/certificare a calificării profesionale pentru învățământul profesional, liceal și postliceal, sesiunile anului 2020.

 

Personalul remunerat, care asigură desfășurarea activităților în cadrul comisiilor menționate, poate opta pentru achitarea drepturilor bănești, pentru una din variantele:
a) în baza contractului civil de furnizare servicii pentru activități independente ocazionale, încheiat cu unitățile de învățământ preuniversitar sau inspectoratul școlar în care persoanele respective au prestat activitatea/activitățile pentru care sunt retribuite;
b) în baza contractelor individuale de muncă pe perioadă determinată, cu timp parțial, încheiate cu unitățile de învățământ preuniversitar/inspectoratul școlar în care membrii comisiilor respective au funcția de bază în anul școlar 2019-2020.

 

În situația în care persoana optează pentru încheierea unui contract civil de furnizare servicii pentru activități independente ocazionale conform alin. (1) lit. a), remunerația cuvenită reprezintă prețul contractului și este supusă exclusiv impozitării cu 10%.

 

În situația în care persoana optează pentru încheierea unui contract individual de muncă, potrivit alin. (1) lit. b), retribuția cuvenită reprezintă salariul brut, din care se rețin: impozit -  10%, CAS - 25% și CASS - 10%.

 

Drepturile bănești stabilite pentru acest an sunt cu 20-25 % mai mari decât cele din anul trecut.

 

Sumele stabilite pentru fiecare comisie respectiv funcție în cadrul comisiei pot fi consultate în cadrul anexelor la ordin:
- Anexa 1 – norme de plată pentru concursul național de ocupare a posturilor didactice din învățământul preuniversitar;
- Anexa 2 - norme de plată pentru examenul național de definitivare în învățământ;
- Anexa 3 - norme de plată pentru admiterea în învățământul liceal de stat, în învățământul profesional de stat și în învățământul dual;
- Anexa 4 - norme de plată pentru evaluare națională, bacalaureat, absolvire/certificare a calificării profesionale;
- Anexa 5 – model de contract civil de furnizare servicii.

 

O MEC nr. 4515/2020 poate fi accesat în cadrul rubricilor Juridic/Legislație/Legislație salarizare/Examene sau Ministerul Educației/Ordine de ministru.



sus



Copyright (c) 2002-2020 SIP Hunedoara