Joi, 21 ianuarie 2021, în urma demersurilor realizate de organizațiile sindicale, a fost transmis la Monitorul Oficial Ordinul de Ministru pentru aprobarea Metodologiei privind fundamentarea cifrei de școlarizare pentru învățământul preuniversitar de stat, evidența efectivelor de preșcolari și elevi școlarizați în unitățile de învățământ particular, precum și emiterea avizului conform în vederea organizării rețelei unităților de învățământ preuniversitar pentru anul școlar 2021-2022. Astfel, decizia adoptată modifică O MEC nr. 5599/2020.
Având în vedere modificările promovate, activitățile specifice mobilității personalului didactic de predare din învățământul preuniversitar (privind constituirea, încadrarea și vacantarea posturilor didactice/catedrelor din unitățile de învățământ preuniversitar) au fost decalate corespunzător.
Inspectoratele școlare vor transmite până la data de 1 februarie 2021 la Ministerul Educației proiectele planurilor de școlarizare revizuite conform noilor reglementări, în vederea fundamentării cifrei de școlarizare pentru învățământul preuniversitar de stat.
Numărul de elevi în clasele de început de ciclu în învățământul liceal cu frecvență – zi, se reduce astfel:
- de la 28 la 24 de elevi în clasă pentru filiera tehnologică și învățământul profesional, inclusiv dual, precum și pentru filiera vocațională - profil sportiv, teologic, pedagogic și învățământul liceal de artă;
- de la 28 la 26 de elevi în clasă pentru filiera teoretică.
Conținutul integral al ordinului de ministru prin care sunt operate aceste modificări îl regăsiți mai jos. De asemenea, este atașat ordinul de ministru prin care se corelează calendarul de mobilitate a personalului didactic.
Astăzi, vineri, 15 ianuarie 2021, a avut loc ședința Biroului Executiv/Consiliului Liderilor Federației Sindicatelor din Educație „Spiru Haret”. La ședință au participat 51 de lideri sindicali din toate județele țării. Ședința a fost organizată online de-a lungul a patru ore și jumătate. Pentru mai bine de o oră s-a alăturat și ministrul educației, dl. Sorin Mihai Câmpeanu.
În prima parte a ședinței, fiecare județ a prezentat problemele specifice cu care se confruntă membrii de sindicat în această perioadă.
S-a realizat o sinteză a acestora, sinteză care a fost prezentată ministrului educației atunci când s-a alăturat discuțiilor.
Dintre cele punctate de ministrul educației ar fi de consemnat:
- reluarea cursurilor față în față:
- începând cu 8 februarie, condiționat de situația epidemiologică;
- progresiv (preșcolar, primar, clasele terminate etc);
- renunțarea la varianta de predare „hibrid”;
- activități remediale:
- după reluarea cursurilor față în față se vor constata „minusurile”;
- a fost modificat R.O.F.U.I.P. în sensul că se permite amânarea încheierii situației pe semestrul I cu 4-8 săptămâni;
- în această perioadă (4-8 săptămâni) se pot efectua activitățile remediale, unde este cazul;
- activitățile vor fi plătite în sistem „plata cu ora”; se intenționează schimbarea formulei de calcul actuale (1/72 din bază) cu o formulă care să conducă la o sumă motivantă pentru profesori;
- proiectul planului de școlarizare:
- sunt probleme la clasele a IX-a; aproximativ 1400 clase mai puține decât anul trecut;
- se vor analiza cu I.S.J.-urile proiectele transmise;
- se intenționează reducerea numărului maxim de elevi la clasele de început de ciclu (clasa a IX-a);
- se finalizează planurilor de școlarizare ținând cont de noile efective aprobate;
- structura anului școlar 2021-2022:
- un proiect echilibrat aflat în dezbatere publică;
- una din „necunoscute”: „se vor mai da teze sau nu?”;
- bugetul / finanțarea:
- prognostic optimist în sensul că bugetul, în cifre brute, va fi mai mare decât cel anterior;
- finanțarea per capita va fi îmbunătățită astfel încât să acopere toate cheltuielile materiale;
- pentru îmbunătățirea salarizării se vor folosi fonduri din programul P.O.C.U. (30 milioane euro); se intenționează stimularea celor cu rezultate în activitate (progres școlar);
- apreciere „interesantă”:
- activitatea noastră este centrată pe elev; toate problemele din educație nu pot fi rezolvate de minister sau inspectorate, totul depinde de profesor, profesorul trebuie să fie elementul central;
- vaccinarea:
- necesară pentru revenirea la normalitate;
- săptămâna viitoare angajatorii (unitatea de învățământ) vor începe programarea angajaților; prioritate (în ordine): educatorii, învățătorii, profesori, cei ce vin în contact direct cu elevii, apoi ceilalți;
- aplicarea Legii 153/2017 (creșterile salariale):
- „da, de acord, ... nu se poate profesori fără motivație, ... devotamentul nostru are limite ..., dar în această privință nu sunt optimist ..., încerc să compensez prin celelalte măsuri”.
Marți, 19 ianuarie 2021, a avut loc ședința Biroului Executiv S.I.P. Județul Hunedoara. La ședință, organizată „față în față”, au participat cei 13 lideri de zonă, președintele și consilierul juridic al organizației.
Ședința a avut pe ordinea de zi următoarea problematică:
Materiale suport folosite în cadrul ședinței:
Concluzii:
Alte detalii, precum și toate materialele utilizate în cadrul ședinței pot fi consultate/descărcate de pe site, de la rubrica: S.I.P. HUNEDOARA/ Activitate/Consiliul Liderilor
Joi, 07.05.2020, de la ora 16.00, a avut loc, în sistem videoconferință, ședința cu directorii unităților de învățământ preuniversitar din județul Hunedoara. La ședință au participat și inspectorii coordonatori. Au fost „prezente” 142 persoane.
Ordinea de zi a cuprins:
1. Analiză sintetică a activității on-line (exemple de bună practică, aspecte pozitive/negative) în unitățile de învățământ. Concluzii desprinse din videoconferința cu inspectorii coordonatori.
2. Precizări legate de activitățile care se vor desfășura în perioada următoare în învățământul preuniversitar.
3. Diverse.
În cadrul lucrărilor au fost parcurse următoarele puncte:
Ilie Pârvan, inspector școlar general, I.S.J. Hunedoara:
- deschiderea ședinței, anunțarea ordinii de zi;
- precizări cu caracter general:
- modul de desfășurare al ședinței;
- necesar dispozitive electronice (3131);
- solicitare Consiliul Județean al Elevilor Hunedoara (flexibilitate program 02-12 iunie);
- organizare consilii profesorale on-line cu invitarea inspectorului coordonator;
- organizarea de ședințe cu părinții on-line (unde este posibil);
- recomandare de a se acționa fără excese;
- se așteaptă reglementări de la MEC pentru mai multe aspecte.
Gabriela Berbeceanu, inspector școlar-învățământ preșcolar, I.S.J. Hunedoara:
- precizări privind înscrierile/reînscrierile la grădiniță:
- modalitate transmitere documente (doar pe fax sau e-mail);
- registrul de înscriere, rubricatura, consemnare cine transmite datele și cine le preia;
- grupa mare – frecvența obligatorie pentru copiii cu vârsta de 5 ani împliniți.
Marta Mate, inspector școlar general adjunct, I.S.J. Hunedoara:
- precizări privind programul „Euro 200”;
- precizări privind evaluarea națională, încheierea situațiilor școlare - 12 iunie;
- recuperarea manualelor școlare de la clasele terminate;
- chestionarele de feed-back (profesori, elevi, părinți) postate pe forumul I.S.J.
Lavinia Ilina, inspector școlar general adjunct, I.S.J. Hunedoara:
- aspecte generale referitoare la examenul de bacalaureat și certificare competențe.
Daniela Bufnea, inspector școlar-dezvoltarea resurselor umane, I.S.J. Hunedoara:
- aspecte privind gradele didactice (cine are dreptul de a intra în examen, probele specifice).
Oana Mureșan, consilier-rețea școlară, plan școlarizare, I.S.J. Hunedoara:
- aprobarea cifrelor de școlarizare conform solicitărilor fiecărei unități cu excepția unor clase de seral, postliceală și frecvență redusă;
- precizări privind ridicarea ștampilelor și a actelor de studii.
Elena Bogdan, consilier, normare-salarizare, I.S.J. Hunedoara:
- noua variantă de EduSal;
- plata cu ora pentru luna aprilie – maxim 7 zile;
- alte precizări privind plata salariilor.
Mariana Miertoiu, contabil șef, I.S.J Hunedoara:
- precizări privind plata salariilor, plata cu ora, plata altor drepturi pentru personal și elevi;
- antrenarea în activitățile specifice perioadei și a altor categorii de personal didactic auxiliar.
Ionuț Nistor, consilier juridic, I.S.J. Hunedoara:
- sinteză a principalelor acte normative apărute în această perioadă, unde sunt postate, cum pot fi accesate.
Paul Rusu, președinte, S.I.P. Hunedoara:
- modificarea contractului individual de muncă și a fișei postului este inoportună și fără suport legal;
- monitorizarea activității on-line – inventivitate, dar fără exagerări; pontaj/fișă de activitate săptămânală;
- proiecte de acte normative/administrative primite de la MEC ce urmează a fi supuse Comisiei de Dialog Social în săptămâna viitoare.
▲
sus