Noi suntem
SINDICATUL ÎNVĂȚĂMÂNT PREUNIVERSITAR JUDEȚUL HUNEDOARA

Agenda

24.02.2021
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara - Sediul S.I.P. Județul Hunedoara

10.02.2021
Comisia de Dialog Social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara - Prefectura Hunedoara

05.02.2021
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - on line

27.01.2021
Comitetul Local de Dezvoltare a Parteneriatului Social Județul Hunedoara

19.01.2021
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

19.01.2021
Comisia de Dialog Social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara

06.01.2021
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret” - on line

06.01.2021
Comisia Paritară de la nivelul I.S.J. Hunedoara - on line

16.12.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

16.12.2020
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

10.12.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - on line

09.12.2020
Ședința C.L.D.P.S. Hunedoara - on line

09.12.2020
Comitetul de Supraveghere C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

28.10.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

20.10.2020
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

20.10.2020
Biroul Executiv al F.S.E. „Spiru Haret”

16.10.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - I.S.J. Hunedoara

01.10.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - I.S.J. Hunedoara

30.09.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

11.09.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - I.S.J. Hunedoara

09-10.09.2020
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

07.09.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - I.S.J. Hunedoara

02.09.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

01.09.2020
Biroul Executiv al F.S.E. „Spiru Haret”

01.09.2020
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

31.08.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - I.S.J. Hunedoara

16.08.2020
Biroul Executiv al F.S.E. „Spiru Haret”

16.08.2020
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

08.07.2020
Comitetul de Supraveghere C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

23.06.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

28.05.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - I.S.J. Hunedoara

27.05.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

14.05.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - I.S.J. Hunedoara

07.05.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - I.S.J. Hunedoara

28.04.2020
Finalizarea lucrărilor Conferinței anuale a C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

24.04.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

24.04.2020
Comitetul de Supraveghere C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

14.04.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

30.03.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

25.03.2020
Conferința anuală a C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

25.03.2020
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

26.02.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

14.02.2020
Biroul Executiv al F.S.E. „Spiru Haret”

14.02.2020
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

10.02.2020
Comisia paritară de la nivelul I.S.J. Hunedoara

05.02.2020
Comisia de dialog social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara

29.01.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

04.12.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

20.11.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

11.09.2019
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

19.06.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

29.05.2019
Conferința de alegeri S.I.P. județul Hunedoara

15.05.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

17.04.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

04.04.2019
Alegeri în organizații de zonă ale S.I.P. Județul Hunedoara: Lupeni, Vulcan, Uricani

27.03.2019
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

27.03.2019
Conferința anuală a C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. județul Hunedoara

27.02.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara



Actualitate

Structura anului școlar 2021-2022

22.02.2021

image/jpeg, 172284 octeți

Prin O ME nr. 3243/2021 a fost aprobată structura anului școlar 2021-2022. Astfel, anul școlar 2021-2022 începe la data de 1 septembrie 2021, se încheie la data de 31 august 2022 și are 34 de săptămâni de cursuri. Cursurile anului școlar 2021-2022 încep la data de 13 septembrie 2021, fiind structurat astfel:

- Semestrul I are 14 săptămâni de cursuri dispuse în perioada 13 septembrie 2021-22 decembrie 2021, în perioada 25-31 octombrie 2021, elevii claselor din învățământul primar și copiii din grupele din învățământul preșcolar fiind în vacanță. Vacanța de iarnă începe joi, 23 decembrie 2021 și se încheie duminică, 9 ianuarie 2022;

- Semestrul al II-lea are 20 de săptămâni de cursuri dispuse în perioada 10 ianuarie 2022-10 iunie 2022, în perioada vineri, 15 aprilie 2022 - duminică, 1 mai 2022 fiind prevăzută vacanța de primăvară.

 

De subliniat, în raport cu ultimii ani școlari, dezechilibrul existent între cele două semestre și stabilirea programului național „Școala altfel” în aceeași perioadă pentru toate unitățile de învățământ (8-14 aprilie 2022), pentru clasele din învățământul liceal - filiera tehnologică, din învățământul profesional și din învățământul postliceal fiind dată posibilitatea organizării de activități de instruire practică în perioada dedicată programului „Școala altfel".

 

Alte detalii pot fi obținute prin consultarea ordinului de ministru, care poate fi descărcat de la rubrica Ministerul Educației/Ordine de ministru/2021 sau Juridic/Legislație/Organizarea sistemului educațional/Structura anului școlar.

Important

Metodologia privind dezvoltarea curriculumului la decizia școlii

22.02.2021

image/jpeg, 291327 octeți

Prin O ME nr. 3238/2021 a fost aprobată Metodologia privind dezvoltarea curriculumului la decizia școlii. Această metodologie reglementează regimul curriculumului la decizia școlii din învățământul preuniversitar, fiind prevăzută posibilitatea a două tipuri de opționale:

-        opțional de aprofundare, care nu necesită nume și programă nouă;

-        opțional ca nouă disciplină sau nou domeniu de studiu (integrat).

 

De asemenea, ordinul de ministru stabilește procedurile de constituire a ofertei și de alegere a curriculumului la decizia școlii, de elaborare și de avizare a programelor corespunzătoare, de monitorizare și evaluare a implementării acestuia. 

 

Anexele la metodologie vizează calendarul pentru elaborarea și aprobarea curriculumului la decizia școlii (Anexa 3), modelul de fișă de avizare a proiectului de programă de opțional (Anexa 2) și modelul de fișă pentru alegerea opționalului (Anexa 1).

 

Ordinul de ministru, pentru detalii suplimentare, poate fi descărcat de la rubrica Ministerul Educației/Ordine de ministru/2021 sau Juridic/Legislație/Organizarea sistemului educațional/Alte reglementări și metodologii.

 

 

 

 

Eveniment

Ședința Biroului Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

24.02.2021

image/bmp, 589878 octeți

Miercuri, 24 februarie 2021, a avut loc ședința Biroului Executiv S.I.P. Județul Hunedoara. La ședință, organizată „față în față”, au participat cei 13 lideri de zonă, președintele și consilierul juridic al organizației.
 
Ședința a avut pe ordinea de zi următoarea problematică:

  • informare privind probleme profesionale și sindicale – februarie 2021;
  • prezentarea situațiilor financiare aferente lunii decembrie 2020;
  • probleme organizatorice;
  • aprobarea ajutoarelor sociale solicitate până la data ședinței;
  • probleme diverse, ridicate de liderii de sindicat prezenți.

 
Materiale suport folosite în cadrul ședinței:

  • Informare februarie 2021;
  • Conferința Anuală CAR – convocator;
  • Conferința Anuală CAR - agenda de lucru;
  • Conferința Anuală CAR – delegație;
  • Documente proces vouchere – împuternicire;
  • Documente proces vouchere – adeverință;
  • Situații financiare ianuarie 2021;
  • Formular 230 - destinație 3,5% din impozit.

 

Concluzii:

  • Guvernul nu a oferit soluții la problemele ridicate de federațiile sindicale reprezentative, dar niciun spor cuvenit personalului din învățământ nu va fi tăiat. Discuțiile continuă.
  • Există o serie de modificări legislative în ceea ce privește: numărul de elevi la clase a IX-a, evaluarea anuală a personalului didactic, asigurarea și evaluarea calității educației, structura anului școlar, dezvoltarea curricumului la decizia școlii.
  • C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Hunedoara pregătește Conferința Anuală. Sunt puse în dezbatere o serie de propuneri care vin în sprijinul membrilor. Există disponibilități financiare care permit acordarea împrumuturilor fără perioade de așteptare.
  • Pentru evitarea unor posibile viitoare complicații pentru cei care nu au utilizat voucherele/cardurile de vacanță, SIP Tour Hunedoara vine în sprijinul colegilor aflați în această situație și asigură preluarea voucherelor de vacanță pentru o utilizare viitoare a sumelor corespondente.
  • Se pregătesc acțiuni în instanță pentru colegii care nu au primit vouchere de vacanță (2018, 2019, 2020).

 

Alte detalii, precum și toate materialele utilizate în cadrul ședinței pot fi consultate/descărcate de pe site, de la rubrica: S.I.P. HUNEDOARA/ Activitate/Biroul Executiv.

19.04.2020
10.09.2020
18.01.2020
Videoconferința M.E.C. cu privire la unele probleme de actualitate
Tipul știrii: Important
Data știrii: 22.1.2020
Data ultimei actualizări: 27.02.2021
Numărul de vizualizări: 188



Miercuri, 22.01.2020, la sediul Ministerului Educației și Cercetării, începând cu orele 8.00, a avut loc o videoconferință prezidată de doamna Anisie, ministru al educației, și domnul Costache, ministru al sănătății, la care au participat, alături de secretari de stat din cele două ministere, conducerile inspectoratelor școlare județene, președinții federațiilor sindicale din educație, reprezentanții organizațiilor sindicale județene, precum și reprezentați ai organizațiilor de părinți.

Pe ordinea de zi a acestei videoconferințe, au fost precizate, inițial, două probleme:
- frecvența cu care apar la nivelul unităților de învățământ intoxicații cauzate de operațiunile de dezinsecție și dezinfecție;
- premisele unei epidemii de gripă și măsurile care trebuie adoptate în gestionarea unei astfel de situații.

Intervențiile efective, în special din partea doamnei ministru și a reprezentaților organizațiilor sindicale, au depășit cadrul temelor comunicate.

Din intervențiile participanților la videoconferință, pe temele comunicate, sunt de subliniat:

1. Doamna ministru Anisie:
- acordarea unei atenții deosebite situațiilor în care se realizează dezinfecții și dezinsecții, mergând până la inspectarea spațiilor care au fost supuse unor astfel de proceduri de către medicii de la cabinetele medicale școlare și menținerea unui contact permanent cu Direcția de Sănătate Publică;
- realizarea triajului copiilor, în vederea preîntâmpinării factorilor favorizanți pentru declanșarea unei epidemii de gripă, de către personal medical de specialitate, fără a se omite faptul că părinții nu trebuie să-și aducă copii bolnavi în colectivele școlare;
- identificarea de către ministerul sănătății a soluțiilor care ar permite ca fiecare unitate școlară să aibă arondat personal de specialitate (această idee a fost formulată ca „provocare” pentru ministrul sănătății);

2. Domnul ministru Costache:
- cu privire la firmele care realizează dezinfecții și dezinsecții, s-a operat modificarea legislației, astfel încât a fost instituită o procedură strictă de avizare a acestora, iar în ceea ce privește firmele care funcționează deja vor fi demarate controale ale DSP la toate acestea;
- structurile teritoriale sunt pregătite în eventualitatea declanșării unei epidemii de gripă, urmând ca în cel mai scurt timp să fie finalizată o procedură comună a celor două ministere cu privire la modalitățile de gestionare a unor situații specifice.

Din intervențiile celorlalți participanți la videoconferință, semnalăm următoarele:

3. Domnul președinte Marius Nistor (F.S.E. „Spiru Haret”):
- înainte de videoconferință, își propusese să critice ministerul pornind de la ideea vehiculată de presă potrivit căreia cadrele didactice ar trebui să realizeze triajul copiilor, dar ținând cont de cele discutate este evident că nu este rolul cadrelor didactice, doamna ministru confirmând că nu s-a cerut și nu s-a transmis așa ceva;
- nevoia de mai mulți medici școlari nu este una nouă, în pofida importanței prezenței personalului de specialitate în unitățile de învățământ, dar până în prezent ea nu a fost rezolvată, chiar dimpotrivă (importanța „punerii pe picioare” a cabinetelor medicale școlare a fost subliniată și de reprezentantul părinților);
- solicitarea de a fi luată în calcul, pe lângă epidemia de gripă și o altă ,,epidemie', respectiv cea care lovește elevii după finalizarea admiterii în învățământul liceal, o „epidemie” care este întreținută cu largul concurs al medicilor (domnul ministru Costache a recunoscut că problema există și în alte domenii, oferind ca exemplu epidemia de „concedii medicale”, în prezent lucrându-se la elaborarea unor mecanisme de control mai strict);
- stoparea măsurilor contradictorii legate de debirocratizare, procesul prin care au fost „tăiate” diferite hârtii fiind însoțit de un altul, paralel, care accentuează birocrația (epidemia de „hârtii”), un bun exemplu fiind implementarea unor măsuri privind preîntâmpinarea segregării în unitățile școlare care, în ceea ce privește cadrele didactice, presupune realizarea unei multitudini de activități suplimentare, „producerea” a tot felul de documente și urcarea acestora pe o platformă (doamna Anisie a promis că se va ocupa de această problemă);
- cele două ministere ar trebui să finalizeze lista și legislația cu privire la bolile care sunt incompatibile cu profesia didactică (domnul ministru Costache a apreciat că se va elabora un ordin comun);
- readucerea în discuție și rezolvarea problemei relative la bolile profesionale specifice domeniului educațional (problemă reiterată și de la nivelul județului Iași);

4. Domnul președinte Simion Hăncescu (F.S.L.I.):
- contractul colectiv de muncă prevede gratuitatea vaccinării cadrelor didactice, pe cheltuiala angajatorului (ministerului), ceea ce însemna că aceste sume trebuiau prinse în buget, lucru care nu s-a întâmplat, propunerea fiind de a identifica banii necesari și de a se realiza acest lucru;
- propunerea de organizare a unei alte videoconferințe în care să poată fi ridicate diferite probleme existente în sistemul educațional (doamna ministru Anisie a precizat că va lua în calcul această propunere).

Doamna ministru Anisie, în afara ordinii de zi stabilite, a mai adus în discuție alte câteva probleme:
- solicitarea ca în unitățile de învățământ care organizează învățământ seral și cu frecvență redusă cursurile să se realizeze cu adevărat, iar elevii care figurează înscriși la acestea să existe și fizic, trasând ca sarcină inspectoratelor școlare verificarea acestor aspecte în perioada următoare;
- legat de această ultimă problemă, existența unei corelații reale, pentru a preîntâmpina intervenția și a altor organe de stat, între educabilii care figurează ca înscriși și deținerea în mod real a calității de elev trebuie avută la toate nivelurile de învățământ;
- în toate situațiile în care posturi din sistemul educațional au fost ocupate prin detașare din alte domenii, iar aceste detașări au încetat, se pot organiza concursuri pentru ocuparea respectivelor posturi.                          






Copyright (c) 2002-2020 SIP Hunedoara