Noi suntem
SINDICATUL ÎNVĂȚĂMÂNT PREUNIVERSITAR JUDEȚUL HUNEDOARA

Agenda

12.05.2021
Comisia Paritară de la nivelul I.S.J. Hunedoara - sediul I.S.J. Hunedoara

21.04.2021
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara - Sediul S.I.P. Județul Hunedoara

31.03.2021
Conferința anuală a C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara - on line

24.03.2021
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara - Sediul S.I.P. Județul Hunedoara

18.03.2021
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - on line

10.03.2021
Comitetul de supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara - on line

24.02.2021
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara - Sediul S.I.P. Județul Hunedoara

10.02.2021
Comisia de Dialog Social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara - Prefectura Hunedoara

05.02.2021
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - on line

27.01.2021
Comitetul Local de Dezvoltare a Parteneriatului Social Județul Hunedoara

19.01.2021
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

19.01.2021
Comisia de Dialog Social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara

06.01.2021
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret” - on line

06.01.2021
Comisia Paritară de la nivelul I.S.J. Hunedoara - on line

16.12.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

16.12.2020
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

10.12.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - on line

09.12.2020
Ședința C.L.D.P.S. Hunedoara - on line

09.12.2020
Comitetul de Supraveghere C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

28.10.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

20.10.2020
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

20.10.2020
Biroul Executiv al F.S.E. „Spiru Haret”

16.10.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - I.S.J. Hunedoara

01.10.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - I.S.J. Hunedoara

30.09.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

11.09.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - I.S.J. Hunedoara

09-10.09.2020
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

07.09.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - I.S.J. Hunedoara

02.09.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

01.09.2020
Biroul Executiv al F.S.E. „Spiru Haret”

01.09.2020
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

31.08.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - I.S.J. Hunedoara

16.08.2020
Biroul Executiv al F.S.E. „Spiru Haret”

16.08.2020
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

08.07.2020
Comitetul de Supraveghere C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

23.06.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

28.05.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - I.S.J. Hunedoara

27.05.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

14.05.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - I.S.J. Hunedoara

07.05.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - I.S.J. Hunedoara

28.04.2020
Finalizarea lucrărilor Conferinței anuale a C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

24.04.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

24.04.2020
Comitetul de Supraveghere C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

14.04.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

30.03.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

25.03.2020
Conferința anuală a C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

25.03.2020
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

26.02.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

14.02.2020
Biroul Executiv al F.S.E. „Spiru Haret”

14.02.2020
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

10.02.2020
Comisia paritară de la nivelul I.S.J. Hunedoara

05.02.2020
Comisia de dialog social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara

29.01.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

04.12.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

20.11.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

11.09.2019
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

19.06.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

29.05.2019
Conferința de alegeri S.I.P. județul Hunedoara

15.05.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

17.04.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

04.04.2019
Alegeri în organizații de zonă ale S.I.P. Județul Hunedoara: Lupeni, Vulcan, Uricani

27.03.2019
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

27.03.2019
Conferința anuală a C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. județul Hunedoara

27.02.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara



Actualitate

Idei „primite de-a gata” - „Cariera didactică”

20.04.2021

image/jpeg, 6149464 octeți

Continuăm, printr-un nou infografic, seria demersurilor prin care încercăm să arătăm în ce măsură anumite idei vehiculate în spațiul public sunt sau nu întemeiate.  

 

Evident, așa cum s-a subliniat deja în cazul primului material de acest gen, „Numărul bugetarilor”, o astfel de încercare este și va fi un demers critic, ceea ce înseamnă că vom face abstracție, în analiza noastră, de motivațiile partizan-manipulatorii în virtutea cărora, eventual, chiar și atunci când se vehiculează informații corecte, acestea sunt „interpretate” după bunul plac al inițiatorilor.

 

Totuși, de fiecare dată, în raport cu motivațiile pentru care sunt vehiculate, în spațiul public, respectivele informații, vom formula și o concluzie, aceasta trebuind să fie luată ca atare, respectiv ca poziționare a noastră în ceea ce privește intențiile mai puțin vizibile ale inițiatorilor unor astfel de demersuri.

 

Astfel, vă propunem de această dată ca temă „cariera didactică”, prima motivație a alegerii sale fiind revenirea tot mai frecventă a ideii potrivit căreia unul dintre obstacolele majore pentru creșterea calității educației furnizate este statutul de „titular” deținut de o parte a cadrelor didactice.  

 

Cercetarea întreprinsă ne-a condus către concluzia că realizarea unei corelații între statutul de „titular” al cadrelor didactice și calitatea educației, în sensul că acest statut este văzut drept una dintre cauzele regresului, nu are un caracter întemeiat. Ținând cont de statutul cadrelor didactice la nivelul statelor din Uniunea Europeană, totodată de performanțele înregistrate de diferitele sisteme educative, se poate aprecia că, dimpotrivă, calitatea în regres a educației românești este o consecință, pe lângă altele, a precarității statutului cadrelor didactice. O astfel de situație nu denotă decât o problemă de politică educațională, istoria postrevoluționară nefiind decât o accentuare a acestei precarități de statut, o eventuală dispariție „ titularizării” putându-se estima că nu va face decât să accentueze procesul de degradare a statutului, implicit o reducere a calității educației într-o și mai mare măsură.

 

Materialul realizat la nivelul S.I.P. Județul Hunedoara:

 

 

Idei „primite de-a gata” - „Cariera didactică”

 

Important

Gradația de merit 2021 - fișele de evaluare, numărul de locuri și procedura

12.05.2021

image/jpeg, 50352 octeți

Marți, 11 mai, a avut loc ședința Comisiei paritare de la nivelul Inspectoratului Școlar Județean (I.S.J.) Hunedoara. 

 

Comisia a fost convocată la solicitarea ambelor părți și a avut pe ordinea de zi următoarele:

- aprobarea numărului gradațiilor de merit pe categorii de personal și pe discipline de învățământ/specializări, sesiunea 2021;

- defalcarea punctajului maxim și aprobarea grilele de evaluare, specifice fiecărei categorii de personal, precum și fiecărei discipline de învățământ, pentru evaluarea candidaților la concursul pentru obținerea gradației de merit, sesiunea 2021;

- discuții privind unele aspecte din procedura I.S.J. Hunedoara de acordare a gradațiilor de merit în acest an;

- diverse.

 

În acest an se pot acorda 151 gradații de merit repartizate astfel:

- 127 gradații de merit pentru personalul didactic de predare,

- 18 gradații de merit pentru personalul didactic auxiliar;

- 6 gradații de merit pentru funcțiile de conducere, îndrumare și control.

 

Au fost aprobate 16 fișe de (auto)evaluare, 8 pentru personalul didactic de predare, 8 pentru personalul didactic auxiliar, astfel:

01.Învățământ preșcolar

02.Învățământ primar

03.Profesori gimnaziu/liceu

04.Învățământ special

05.CJRAE

06.Directori / inspectori

07.Profesori în palate și cluburi ale copiilor

08.Directori în palate și cluburi ale copiilor

09.Profesori în CSS / LPS

10.Directori în CSS / LPS

11.Secretar

12.Administrator financiar

13.Administrator patrimoniu

14.Bibliotecar

15.Laborant

16.Informatician

17.Pedagog / supraveghetor de noapte

18.Corepetitor

Două fișe (pozițiile 9 și 10) au fost concepute și aprobate direct de Ministerul Educației.

 

În ceea ce privește Procedura de acordare a gradației de merit, reprezentanții S.I.P. Hunedoara au evidențiat faptul că Procedura este de competența și responsabilitatea I.S.J., dar trebuie avute în vedere și următoarele aspecte:

- depunerea documentelor justificative în format electronic va genera un volum de muncă mult mai mare atât pentru candidați, cât și pentru comisia județeană;

- vor exista o serie de dificultățile tehnice (lipsa calculatoarelor, a scannerelor, a unui spațiu (cloud) dedicat etc.) care vor împiedica derularea în bune condiții a procesului de evaluare.

 

De asemenea, s-a convenit referitor la anexa 5 din Procedura I.S.J., respectiv certificarea rezultatelor deosebite obținute cu elevii cu CES, să poată fi realizată de către directorul unității de învățământ (fără a mai apela la C.J.R.A.E.).

 

Toate detaliile și materialele privind gradația de merit, sesiunea 2021, sunt postate la rubrica: JURIDIC – LEGISLAȚIE – RAPORTURI DE MUNCĂ – GRADAȚIA DE MERIT.

 

Eveniment

Ședința C.A. al I.S.J. Hunedoara

11.05.2021

image/png, 1936103 octeți

Marți,11 mai a.c., a avut loc ședința de lucru a Consiliului de Administrație al Inspectoratului Școlar Județean Hunedoara.

 

Pe ordinea de zi au fost înscrise următoarele probleme: 
I.    Stabilirea numărului de locuri pentru gradațiile de merit, sesiunea 2021, punctaje, procedură
II.    Ajustarea planului de școlarizare pentru anul școlar 2021-2022
III.    Solicitări de la unități de învățământ
IV.    Aviz organizare concurs pentru ocupare posturi vacante la I.S.J. Hunedoara
V.    Avizare listă posturi didactice rezervate/vacante
VI.    Diverse

 

În cadrul ședinței au fost luate următoarele hotărâri: 

 

I.    Se aprobă lista cu numărul de locuri pentru gradațiile de merit, sesiunea 2021, repartizate pe categorii de personal (didactic de predare/didactic de conducere, îndrumare și control/didactic auxiliar) și discipline/domenii, conform anexei.

Se aprobă detalierea punctajelor aferente criteriilor.

Se aprobă procedura de depunere a dosarelor pentru gradațiile de merit, și anume letric. 

 

II.    Se aprobă propunerile de diminuare a planului de școlarizare pentru anul școlar 2021-2022, conform anexei.

 

III.    Se aprobă solicitările unităților de învățământ pentru obținerea avizului de organizare a concursurilor de ocupare a posturilor vacante, conform anexei.

 

IV.    Se acordă aviz pentru organizarea concursului de ocupare a posturilor vacante din cadrul I.S.J. Hunedoara: 1 post consilier IA secretariat-arhivă și 1 post consilier II contabilitate.

 

V.    Se avizează lista posturilor pentru titularizare rezervate/vacante: 247 posturi, din care 68 posturi titularizabile pe perioadă nedeterminată.

 

VI.    Diverse:
1.    Se acordă aviz relocare 6 grupe grădiniță în altă locație, ca urmare a lucrărilor de reabilitare.
2.    Se aprobă emiterea deciziei de înființare a bazei de practică pedagogică (BPP) la Colegiul Național Pedagogic ”Regina Maria” Deva și numirea coordonatorului BPP și a profesorului mentor coordonator.
3.    Se aprobă cererea de pensionare anticipată a unui cadru didactic, începând cu data de 01.06.2021.
4.    Se aprobă procedura de sistem privind organizarea și desfășurarea probelor de verificare a cunoștințelor de limbă maternă pentru clasa a IX-a, conform anexei.

 

Anexele la ce se face referire în articol sunt postate la rubrica: ISJ HUNEDOARA–CONSILIUL DE ADMINISTRATIE.

18.03.2021
02.03.2021
10.09.2020
Prinde orbu', scoate-i ochii sau Leapșa popular-guvernamentală cu educația
Tipul știrii: Important
Data știrii: 21.12.2019
Data ultimei actualizări: 13.05.2021
Numărul de vizualizări: 294



Partea a III-a - Concluzii

Altfel spus, soluții? Multe, iar dintre acestea o să enumerăm și noi câteva. „Părerea noastră!” (sic), ca să fim și noi în modă...

1. Debirocratizarea - un termen drag multora, deși „luptele seculare” duse împotriva sa nu au înregistrat nici cel mai mic succes, ba chiar mai mult, după fiecare luptă birocrația ieșind și mai întărită. Apreciem că nicio acțiune care își va propune un astfel de rezultat nu va avea succes dacă ea nu vizează activitățile, ci doar hârtiile (ușor de inventat și de multiplicat), la fel cum n-a avut succes în societatea noastră nici măcar informatizarea, care nu a făcut decât să multiplice și mai mult numărul documentelor, oricât de paradoxal ne poate pare așa ceva. Astfel, o debirocratizare efectivă ar însemna în primul rând ca în fiecare școală cadrul didactic să fie degrevat de orice altă activitate care nu are tangență cu catedra, ceea ce ar însemna asigurarea de personal pentru: secretariat, contabilitate, consiliere psihologică, securitate, programe sociale, asistență socială, situații de urgență, pază și protecție împotriva incendiilor, protecția muncii, bibliotecă etc. (fără a trimite în derizoriu acest „etc.”: din cele 40 de ore săptămânal, 18 ore sunt norma didactică, iar alte câteva ore cadrul didactic mai face câteva lucruri care au legătură directă cu acestea, dar celelalte și în multe cazuri destul de multe peste cele 40, sunt ocupate cu activități din gama celor enumerate).

2. Depolitizarea - cu dragă inimă, dar numai în măsura în care nu se înțelege prin aceasta doar plecarea alor lor și venirea alor noștri, așa cum s-a întâmplat până în prezent (incluzând aici și „fenomenalele” concursuri pentru ocuparea funcțiilor, adesea acestea aducând în scaune incompetenți pe care greu de crezut că și-ar fi asumat cineva să-i numească pe acele funcții). Nu știm care ar fi cea mai bună soluție aici, dar este evident că nici concursurile și nici dosarele nu îmi rezolvă problema. Poate încercarea de profesionalizare efectivă a funcțiilor de director și de inspector, cu degrevări totale (indiferent de mărimea școlii în cazul directorilor, diferențele de mărime urmând a fi abordate prin numărul adjuncților), în condiții foarte stricte de accedere în acestea (grad didactic I, excelență profesională recunoscută etc.), un rol consistent trebuind acordat și cadrelor didactice (nu le pot pretinde „vocație”, dar după aceea îi trec repede în categoria subordonaților, iar decizia o împrăștii pe la consiliile de administrație, nefuncționale și acestea, inspectorate, primării, consilii locale etc.). Nu este o soluție desființarea (inspectoratelor, de exemplu, iar inspecția școlară dată cine știe căror „specialiști” care s-au autobotezat „meșteri în ale educației”, deși ar avea ceva dificultăți până și în a defini termenul) sau alocarea către alte domenii a unor funcții (cum se mai vehiculează uneori că am avea nevoie de „manageri” de profesie, adică de un gen de „habarniști” totali). Dacă asta ne paște, credem că o soluție mult mai viabilă ar fi desființarea ministerului și oferirea întregului sistem educațional Academiei Române - dacă nici lor nu le iese, atunci cu siguranță nu avem nicio șansă și mai bine o lăsăm baltă.

3. Demodelizarea - recunoaștem, acest termen este invenția noastră, dar nu am dorit prin el decât să subliniem avalanșa de modele care se tot încearcă să se înghesuie pe gâtul sistemului educațional, pornind de la faptul că de cele mai multe ori ne ignorăm problemele, apreciind că ele dispar dacă o să copiem (prost de altfel) o idee de aiurea și mergând până la tot felul de alternative și variații educaționale. Avem un sistem educațional, cu bunele și relele sale. De fapt ar trebui să îl luăm așa cum este, să îl analizăm unde merge și unde nu merge și să intervenim punctual (așa cum reparăm o mașină: dacă trebuie schimbată o bujie, o schimbăm pe aceea, nu ne apucăm să reproiectăm motorul cu speranța că poate acea defecțiune o să dispară; iar aceasta este o sinteză a tuturor reformelor ce s-au dorit implementate în sistemul educațional).

4. Masterul didactic - de acord, dar făcut doar așa, ca să mai adăugăm acolo, de „ochii lumii”, o formă, el nu va avea niciun rezultat palpabil, în sensul unui progres calitativ. Apreciem că un beneficiu mult mai mare ar avea o formă (care, de altfel, se poate adăuga masterului didactic) de rezidențiat educativ. O durată de doi ani a acestuia, zi de zi în școală, salarizat corespunzător, alături de un cadru didactic cu gradul I sau cu un grad didactic superior (introdus în mod special pentru cei care au deja de un număr de ani gradul I și dovedesc competențe didactice de nivel superior, chiar cu un examen, nu un dosar, de obținere a unui astfel de grad didactic), ar asigura o pregătire mult mai temeinică pentru o viitoare carieră didactică. Abia după finalizarea rezidențiatului educativ, aspirantul ar avea dreptul de a încerca să devină titular sau suplinitor al sistemului.

5. Restructurare normativă - sistemul educativ, din punct de vedere normativ, este un haos. Cu aproape treizeci de ani de „reformă” în spate, de „experimente” și de „bun plac”, mai nimic nu se desfășoară „așa cum trebuie”, problema reprezentând-o chiar acest „trebuie”, devenit atât de vag, de multiplu și de plastic, încât, cu anumită doză de exagerare, cam fiecare este, vorba aceea, „în legea lui”. Cu alte cuvinte, ar fi nevoie de o stabilizare și mai ales de o simplificare a cadrului normativ, eliminând întregul balast, atât de consistent încât poate să aducă a minune faptul că lucrurile merg și așa cum merg.

6. Bani, bani, bani... - veșnica problemă a sistemului educațional românesc, mereu clamată, ignorată cu desăvârșire și niciodată rezolvată. Este nevoie de bani pentru a readuce lucrurile pe un făgaș de normalitate, iar după aceea pentru a pune problema unui progres (deși însăși normalitatea ar fi un progres deosebit de important). Mai precis, pentru ce? Cam pentru orice, ar fi răspunsul imediat, dar cu precădere pentru: spații (multe dintre spațiile utilizate de educație sunt insuficiente, de unde supraaglomerarea, improprii, până într-acolo încât în multe locuri idei precum laboratoare, ateliere, biblioteci, săli de sport, terenuri de sport, „masa caldă”, „after school”, cluburi etc., apar drept niște glume destul de proaste, fără niciun fel de haz, ci ținând mai curând de sadismul îndelung experimentat al decidenților de diferite ranguri), dotări (există bănci și scaune, manuale, pe ici pe colo câte un laborator mai mult sau mai puțin dotat și câteva materiale didactice, rătăcite când și când înspre școli, după cum la un moment sau altul vreun politician a vrut să-și lege numele de câte un program, iar în rest nimic, un „nimic” atât de amplu că singura soluție ar mai fi asigurarea unei finanțări suplimentare, consistente și constante, cel puțin un deceniu de acum încolo; poate cineva se gândește ca celebra finanțare pe elev să includă și o componentă de dotări, pe măsura „nimicului” semnalat) și personal (marea problemă a distorsiunilor activității didactice este absența personalului didactic auxiliar - secretare, contabile, administratori, laboranți, informaticieni, bibliotecari, asistenți sociali, consilieri psihologici, consilieri vocaționali etc. - și a personalului nedidactic - personal de îngrijire, personal de sprijin (la grădinițe), muncitori calificați, fochiști, șoferi, bucătari etc. -, până într-acolo încât oricare ar fi măsurile adoptate în ceea ce privește educația, actul didactic va avea posibilitatea de a reveni la o relativă normalitate doar în măsura în care cadrul didactic va fi eliberat de toate cele câte trebuie să le facă și care nu au niciun fel de legătură cu catedra).

P.S. „Sadismul” (am pus ghilimele, deși ele nu sunt necesare, având în vedere că „părerologi” cu funcții sau fără au descoperit subit că „ignorarea” bugetară a educației este un fapt pozitiv, de o înălțătoare relevanță calitativă) guvernamental nu se dezminte: ultima propunere de buget pentru educație, ca procent din PIB, este după chipul și asemănarea relevanței părerilor tot exprimate, adică va concura cu un real succes cu anii cei mai săraci pentru educație de după 1990. Dar ce să-i faci, când ți se explică că (nu știu dacă ne-au mai scăpat astfel de perle, dar asta este una autentică) 2,7% înseamnă de fapt 3,8%, mai că-ți vine să-ți dai palme (gândul propriu-zis vehicula ceva țepe și nu era reflexiv)...






Copyright (c) 2002-2020 SIP Hunedoara