Noi suntem
SINDICATUL ÎNVĂȚĂMÂNT PREUNIVERSITAR JUDEȚUL HUNEDOARA

Agenda

27.11.2024
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

26.11.2024
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

19.11.2024
Comitetul Local de Dezvoltare a Parteneriatului Social

18.11.2024
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

15.11.2024
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

13.11.2024
Comisia Paritară de la nivelul I.S.J. Hunedoara

12.11.2024
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

06.11.2024
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

04.11.2024
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

18.10.2024
Activități sportive în cadrul „Cupei educatorului 2024”

14.10.2024
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

07.10.2024
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

04.10.2024
Conferința - dezbatere: „Educație și (reformare)!?”

04.10.2024
Vernisajul Salonului „ProfArt 2024 - Inspirație”

04.10.2024
Lansarea volumelor premiate în cadrul concursului „Magister 2024”

04.10.2024
Vernisaj „ProfArt” 2024. Premiere „ProfArt” 2023. Lansare de carte „Magister” 2024

03.10.2024
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

01.10.2024
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

26.09.2024
Ședința cu directorii unităților de învățământ preuniversitar din județul Hunedoara

23.09.2024
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

18.09.2024
Ședința comună a Consiliilor Liderilor F.S.E. „Spiru Haret” - S.I.P. Județul Hunedoara

17.09.2024
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

09.09.2024
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

03.09.2024
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

02.09.2024
Ședința cu directorii unităților de învățământ preuniversitar din județul Hunedoara

29.08.2024
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

26.08.2024
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

06.08.2024
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

29.07.2024
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

22.07.2024
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

15.07.2024
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

08.07.2024
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

03.07.2024
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

28.06.2024
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

26.06.2024
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

17.06.2024
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

14.06.2024
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

12.06.2024
Consiliul Liderilor și Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

10.06.2024
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

03.06.2024
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

29.05.2024
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

27.05.2024
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

23.05.2024
Ședința cu directorii unităților de învățământ preuniversitar din județul Hunedoara

21.05.2024
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

20.05.2024
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

13.05.2024
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

08.05.2024
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

29.04.2024
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

25.04.2024
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

22.04.2024
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

17.04.2024
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

08.04.2024
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

01.04.2024
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

27.03.2024
Conferința anuală a C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

27.03.2024
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

25.03.2024
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

22.03.2024
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

21.03.2024
Ședința cu directorii unităților de învățământ preuniversitar din județul Hunedoara

18.03.2024
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

13.03.2024
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

12.03.2024
Comisia de Dialog Social de la nivelul Ministerului Educației

11.03.2024
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

06.03.2024
Comisia de Dialog Social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara

04.03.2024
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

29.02.2024
Ședința cu directorii unităților de învățământ preuniversitar din județul Hunedoara

28.02.2024
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

26.02.2024
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

19.02.2024
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

12.02.2024
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

07.02.2024
Comisia de Dialog Social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara

05.02.2024
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

02.02.2024
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

31.01.2024
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

31.01.2024
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

29.01.2024
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

26.01.2024
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

24.01.2024
Consiliul Național F.S.E. „Spiru Haret” - Delegații S.I.P. Județul Hunedoara

23-26.01.2024
Consiliul Național F.S.E. „Spiru Haret”

22.01.2024
Comitetul Local de Dezvoltare a Parteneriatului Social

22.01.2024
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

18.01.2024
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

15.01.2024
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

08.01.2024
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

27.12.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

18.12.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

12.12.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

27.11.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

22.11.2023
Conferința Județeană S.I.P. Hunedoara

22.11.2023
Conferința Județeană S.I.P. Hunedoara

20.11.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

13.11.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

09.11.2023
Ședința cu directorii unităților de învățământ preuniversitar din județul Hunedoara

06.11.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

30.10.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

16.10.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

04.10.2023
Conferința „Oferiți educației o șansă”

04.10.2023
Ziua Mondială a Educației: Festivitate premiere pensionari

04.10.2023
Vernisaj „ProfArt 2023” + Lansare de carte „Magister 2023”

28.09.2023
Ședința cu directorii unităților de învățământ preuniversitar din județul Hunedoara

27.09.2023
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

06.09.2023
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

05.09.2023
Ședința cu directorii unităților de învățământ de stat din județul Hunedoara

04.07.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

22.06.2023
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

21.06.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

13.06.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

09.06.2023
Miting de protest

06.06.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

30.05.2023
Marș de protest

30.05.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

25.05.2023
Pichetare și marș de protest

22.05.2023
Declanșarea grevei generale pe termen nedeterminat

12.05.2023
După miting

10.05.2023
Miting de protest

10.05.2023
Miting și marș de protest

09.05.2023
Comisia Paritară de la nivelul I.S.J. Hunedoara

05.05.2023
Ședința cu directorii, secretarii și contabilii unităților de învățământ de stat din județul Hunedoara

05.05.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

04.05.2023
Ședința cu directorii unităților de învățământ de stat din județul Hunedoara

03.05.2023
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

03.05.2023
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

03.05.2023
Comisia de Dialog Social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara

26.04.2023
Pichetarea Guvernului României

25.04.2023
Biroul Executiv și Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

25.04.2023
Pichetarea Guvernului României

24.04.2023
Ședința publică - Comisia județeană de mobilitate, pretransferul personalului didactic de predare

24.04.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

19.04.2023
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

19.04.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

12.04.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

12.04.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

07.04.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

07.04.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

06.04.2023
Comisia de Dialog Social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara

03.04.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

29.03.2023
Conferința anuală a C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

29.03.2023
Marș de protest I.S.J. Hunedoara

29.03.2023
Dezbatere privind pachetul legilor educației

27.03.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

24.03.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

22.03.2023
Pichetare și marș de protest

22.03.2023
Pichetarea sediului Prefecturii Hunedoara

22.03.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

20.03.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

13.03.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

09.03.2023
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

09.03.2023
Colegiul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

03.03.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

01.03.2023
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

01.03.2023
Comisia de Dialog Social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara

28.02.2023
Ședința cu directorii unităților de învățământ de stat din județul Hunedoara

27.02.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

27.02.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

21.02.2023
Ședința cu administratorii financiari din unitățile de învățământ

20.02.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

15.02.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

13.02.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

08.02.2023
Comisia de Dialog Social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara

04.02.2023
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

02.02.2023
Pichet de protest

02.02.2023
Ședința cu directorii unităților de învățământ de stat din județul Hunedoara

01.02.2023
Pichetarea sediului Guvernului

20.01.2023
Biroul Executiv și Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

18.01.2023
Comisia Paritară de la nivelul I.S.J. Hunedoara

18.01.2023
Comisia de Dialog Social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara

17.01.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

17.01.2023
Comitetul Local de Dezvoltare a Parteneriatului Social

12.01.2023
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

09.01.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

22.12.2022
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

20.12.2022
Comitetul Local de Dezvoltare a Parteneriatului Social

19.12.2022
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

15.12.2022
Ședința cu directorii unităților de învățământ de stat din județul Hunedoara

14.12.2022
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

14.12.2022
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

13.12.2022
Consiliul Liderilor U.J. C.N.S.L.R.-Frăția Filiala Hunedoara

12.12.2022
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

09.12.2022
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

08.12.2022
Comisia Paritară de la nivelul I.S.J. Hunedoara

07.12.2022
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

07.12.2022
Comisia de Dialog Social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara

05.12.2022
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

28.11.2022
Ședința de lucru (secretari, contabili) cu reprezentanții M. E.

28.11.2022
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

25.11.2022
Ședința cu directorii unităților de învățământ preuniversitar din județul Hunedoara

24.11.2022
Comisia paritară de la nivelul I.S.J. Hunedoara

23.11.2022
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

21.11.2022
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

14.11.2022
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

09.11.2022
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

07.11.2022
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

02.11.2022
Comisia de Dialog Social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara

31.10.2022
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

19.10.2022
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

19.10.2022
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

17.10.2022
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

07.10.2022
Educația se face cu educatori motivați - conferința/dezbatere în cadrul manifestărilor „Săptămâna Educației 2022”

05.10.2022
Cupa „Educatorului” la minifotbal

05.10.2022
Cupa „Educatorului” la gimnastică

05.10.2022
Cupa Educatorului - activități sportive în cadrul manifestărilor „Săptămâna Educației 2022”

05.10.2022
Ziua Mondială a Educației

28.09.2022
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

23.09.2022
Ședința cu directorii unităților de învățământ preuniversitar din județul Hunedoara

23.09.2022
Consiliul Liderilor U.J. C.N.S.L.R.-Frăția Filiala Hunedoara

20.09.2022
Consiliul Liderilor și Biroul Executiv al F.S.E. „Spiru Haret”

07.09.2022
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

07.09.2022
Comisia de Dialog Social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara

06.09.2022
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

05.09.2022
Comisia Paritară de la nivelul I.S.J. Hunedoara

05.09.2022
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

02.09.2022
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

02.09.2022
Ședința publică a Comisiei județene de mobilitate a personalului didactic de predare

01.09.2022
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

01.09.2022
Ședința publică a Comisiei județene de mobilitate a personalului didactic de predare

31.08.2022
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

25.08.2022
Ședința cu directorii unităților de învățământ preuniversitar din județul Hunedoara

01.08.2022
Ședința publică a Comisiei județene de mobilitate a personalului didactic de predare

29.07.2022
Ședința publică a Comisiei județene de mobilitate a personalului didactic de predare

26.07.2022
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

19.07.2022
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

13.07.2022
Comisia de Dialog Social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara

13.07.2022
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

11.07.2022
Ședința cu directorii unităților de învățământ preuniversitar din județul Hunedoara

11.07.2022
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

06.07.2022
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

29.06.2022
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

14.06.2022
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

06.06.2022
Conferința de alegeri a Federației Sindicatelor din Educație „Spiru Haret”

05.06.2022
Consiliul Național F.S.E. „Spiru Haret”

02.06.2022
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

11.05.2022
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

05.05.2022
Consiliul Național F.S.E. „Spiru Haret”

05.05.2022
Ședința cu directorii unităților de învățământ preuniversitar din județul Hunedoara

04.05.2022
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

06.04.2022
Consiliul Național F.S.E. „Spiru Haret”

06.04.2022
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

30.03.2022
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

30.03.2022
Conferința de alegeri a C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

16.03.2022
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

02.03.2022
Comisia de Dialog Social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara

23.02.2022
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

10.02.2022
Ședința comună a Biroului Executiv F.S.E. „Spiru Haret” și F.S.L.I.

09.02.2022
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

08.02.2022
Comisia de Dialog Social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara

06.02.2022
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

03.02.2022
Ședința cu directorii unităților de învățământ preuniversitar din județul Hunedoara

27.01.2022
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

19.01.2022
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

18.01.2022
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

18.01.2022
Comitetul Local de Dezvoltare a Parteneriatului Social

14.01.2022
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

13.01.2022
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

11.01.2022
Comisia de Dialog Social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara

11.01.2022
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

10.01.2022
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

20-22.12.2021
Pichetare Prefectură

11.11.2021
Comitetul Local de Dezvoltare a Parteneriatului Social

11.11.2021
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

11.11.2021
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

10.11.2021
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

10.11.2021
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

20.10.2021
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

13.10.2021
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

14.09.2021
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

10.09.2021
Conferința de alegeri a Uniunii Județene C.N.S.L.R. Frăția - Filiala Hunedoara

08.09.2021
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

07.09.2021
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

07.09.2021
Consiliul Liderilor și Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

31.08.2021
Comisia de Dialog Social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara

08.07.2021
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

30.06.2021
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

30.06.2021
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

27.05.2021
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

26.05.2021
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

26.05.2021
Ședința cu directorii unităților de învățământ preuniversitar din județul Hunedoara

21.05.2021
Comisia Paritară de la nivelul I.S.J. Hunedoara

12.05.2021
Comisia Paritară de la nivelul I.S.J. Hunedoara

21.04.2021
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

31.03.2021
Conferința anuală a C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

24.03.2021
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

18.03.2021
Ședința cu directorii unităților de învățământ preuniversitar din județul Hunedoara

10.03.2021
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

24.02.2021
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

10.02.2021
Comisia de Dialog Social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara

05.02.2021
Ședința cu directorii unităților de învățământ preuniversitar din județul Hunedoara

27.01.2021
Comitetul Local de Dezvoltare a Parteneriatului Social

19.01.2021
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

19.01.2021
Comisia de Dialog Social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara

06.01.2021
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

06.01.2021
Comisia Paritară de la nivelul I.S.J. Hunedoara

16.12.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

16.12.2020
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

10.12.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ preuniversitar din județul Hunedoara

09.12.2020
Comitetul Local de Dezvoltare a Parteneriatului Social

09.12.2020
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

28.10.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

20.10.2020
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

20.10.2020
Biroul Executiv al F.S.E. „Spiru Haret”

16.10.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ preuniversitar din județul Hunedoara

01.10.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ preuniversitar din județul Hunedoara

30.09.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

11.09.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ preuniversitar din județul Hunedoara

09-10.09.2020
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

07.09.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ preuniversitar din județul Hunedoara

02.09.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

01.09.2020
Biroul Executiv al F.S.E. „Spiru Haret”

01.09.2020
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

31.08.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ preuniversitar din județul Hunedoara

16.08.2020
Biroul Executiv al F.S.E. „Spiru Haret”

16.08.2020
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

08.07.2020
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

23.06.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

28.05.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ preuniversitar din județul Hunedoara

27.05.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

14.05.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ preuniversitar din județul Hunedoara

07.05.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ preuniversitar din județul Hunedoara

28.04.2020
Finalizarea lucrărilor Conferinței anuale a C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

24.04.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

24.04.2020
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

14.04.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

30.03.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

25.03.2020
Conferința anuală a C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

25.03.2020
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

26.02.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

14.02.2020
Biroul Executiv al F.S.E. „Spiru Haret”

14.02.2020
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

10.02.2020
Comisia Paritară de la nivelul I.S.J. Hunedoara

05.02.2020
Comisia de Dialog Social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara

29.01.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

04.12.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

20.11.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

11.09.2019
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

19.06.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

29.05.2019
Conferința de alegeri S.I.P. județul Hunedoara

15.05.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

17.04.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

04.04.2019
Alegeri în organizații de zonă ale S.I.P. Județul Hunedoara: Lupeni, Vulcan, Uricani

29.03.2019
Conferința CAR (IFN) SIP Hunedoara și Consiliul Liderilor SIP Hunedoara

27.03.2019
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

27.03.2019
Conferința anuală a C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

01.03.2019
Împreună pentru o educație de calitate - acțiune de pichetare

27.02.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

04.12.2018
Semnarea Acordului între Guvernul României și Federațiile Reprezentative din Învățământ

13.10.2018
Cupa Educatorul - Hunedoara, EuroSportCenter

13.10.2018
Conferința „Despre Educația Viitorului Acum”

13.10.2018
Contribuția educației la dezvoltarea României moderne

28.06.2018
Ziua Națională a Educației (Ziua Învățătorului)

26.06.2018
Întâlnire cu Ministrul Educației

26.06.2018
Consiliul Național F.S.E. „Spiru Haret”

26.06.2018
Pichetarea Ministerului Educației Naționale

12.10.2017
Cupa educatorului - gimnastică - fete

12.10.2017
Dezbatere publică „Profesori liberi. Profesori puternici”

12.10.2017
Cupa educatorului - fotbal - băieți

12.10.2017
Cupa educatorului - festivitate de premiere

15.09.2017
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

23.05.2017
Conferința Națională F.S.E. „Spiru Haret”

03.04.2017
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

14.03.2017
Consiliul Național F.S.E. „Spiru Haret”

13.06.2016
Ziua Națională a Educației

08.06.2016
Miting de protest ,,ÎMPREUNĂ PENTRU EDUCAŢIE''

22.04.2016
Colegiul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”. Pichetarea Prefecturii Mureș

21.04.2016
Comisia de dialog social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara

04.04.2016
Conferinţa Anuală CAR şi Consiliul Liderilor SIP Hunedoara

09.02.2016
Dezbaterea „Viitoarele planuri-cadru - între așteptări și realitate”

28.09 - 05.10.2015
Săptămâna educației. Cupa Educatorului

28.09 - 05.10.2015
Săptămâna educației: Dezbaterea publică „Educația 2018”

04.05.2015
Conferința Județeană S.I.P. Hunedoara

19.03.2015
Comisia de dialog social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara

20.12.2014
Miting şi marş de protest pentru personalul nedidactic

13.10.2014
Cupa Educatorului

13.10.2014
Cadrul didactic: statut actual și soluții - dezbatere publică

08.10.2014
Salonul ,,ProfArt - Perspective''

22.06.2014
Ziua Națională a Educației

17.05.2014
Întâlnire cu preşedintele Comisiei Învăţământ din Senat

17.05.2014
Întâlnire cu președintele Comisiei Învățământ din Senat

17.05.2014
Întâlnire cu Ministrul Educației

11.04.2013
Sediul SIP Hunedoara

11.04.2013
Conferința Națională F.S.E. „Spiru Haret”

17.01.2012
Audiere publică. Mai este nevoie de dialog social real?

24.10.2011
Conferința Județeană S.I.P. Hunedoara

26.09.2010
Miting de protest organizat de confederaţiile sindicale împotriva intenţiei de reducere cu 25 % a salariilor bugetarilor

26.09.2010
Învățământul românesc, între profesionalism și politicianism

26.09.2010
Miting și marș de protest

26.09.2010
F. S. I. „Spiru Haret”

26.09.2009
Ziua Muncii Decente, miting de protest

26.09.2009
Negocieri cu Guvernul

26.09.2009
Pichetarea Parlamentului

26.09.2009
Conferinţa Judeţeană a CNSLR - FRĂŢIA Hunedoara

26.09.2008
Votarea Legii 221/2008 în Parlament

26.09.2008
Conferinţa Naţionala F.S.I. „Spiru Haret”

26.09.2008
Dezbaterea pachetului de legi privind educaţia

26.09.2008
Miting de protest, „Stop politizării învăţământului”

26.09.2008
Consfătuirea Naţională ,,Politici de personal''

26.09.2007
Consiliul Național F.S.I. „Spiru Haret”

26.09.2007
Cursuri de formare profesională şi sindicală

26.09.2007
Săptămâna Educației

26.09.2006
Clubul Educatorilor

26.09.2006
Conferința Județeană S.I.P. Hunedoara

26.09.2006
Inaugurarea Clubului Educatorilor

26.09.2006
Miting

26.09.2006
Vizita ministrului educaţiei

26.09.2005
Conferinţa Asociaţiei Europene a Cadrelor Didactice, Secţiunea România

26.09.2005
Alegeri la Uniunea Județeană C.N.S.L.R. Frăția

26.09.2005
Euromiting

26.09.2005
Greva generală

26.09.2005
Mişcări de protest

26.09.2005
ACORD între Guvernul României şi federaţiile sindicale din învăţământ

26.09.2004
Mitingul federaţiilor sindicale din învăţământ

26.09.2004
Schimb de experienţă

26.09.2003
Conferința Națională F.S.I.I. „Spiru Haret”

26.09.2003
Cursuri de perfecţionare profesională şi sindicală

26.09.2003
Mitingul F.S.I.I. „Spiru Haret”

26.09.2003
Vizita delegaţiei M.E.C.T.

26.09.2002
Conferința Județeană S.I.P. Hunedoara

26.09.2002
Consiliul Național al Federației Sindicatelor Independente din Învățământ „Spiru Haret”

26.09.2002
Spectacolul extraordinar „Farmecul operetei” susținut de Teatrul Național de Operetă „Ion Dacian”

26.09.2002
Schimb de experiență cu Sindicatul Învățământ din Voievodina

26.09.2002
Ziua Mondială a Educatorilor



Actualitate

Profilul și standardele profesionale ale cadrului didactic din învățământul preuniversitar, pe etape de carieră și pe niveluri de învățământ

18.11.2024

image/jpeg, 281311 octeți

La mijlocul lunii noiembrie, Ministerul Educației a dat publicității documentul „Profilul și standardele profesionale ale cadrului didactic din învățământul preuniversitar, pe etape de carieră și pe niveluri de învățământ”. Menit să ghideze procesele de elaborare a planurilor de învățământ și a standardelor de calitate pentru programele de studii universitare pentru formarea inițială a cadrelor didactice, precum și a politicilor de evoluție în carieră, conform noilor legi ale educației, își propune totodată să contribuie la promovarea imaginii profesionale și sociale a cadrului didactic și la asigurarea unei educații de calitate și sprijinirea dezvoltării armonioase a fiecărui copil/elev.

 

Profilul profesional al cadrului didactic din învățământul preuniversitar evidențiază acele competențe care orientează programele de formare inițială și care sunt completate, actualizate și consolidate prin activități de dezvoltare profesională continuă, rolul său fiind de a promova îmbunătățirea continuă a practicilor educaționale.

 

Profilul și standardele profesionale ale cadrului didactic sunt organizate pe niveluri de învățământ, 7 domenii de competențe și etape de carieră didactică. Domeniile de competențe implicate sunt:  cunoașterea elevilor și a modului în care aceștia învață; curriculum și proces didactic, mediu de învățare și stare de bine; consilierea elevilor, colaborarea cu familia/tutorii și comunitatea; etică, reflexivitate și învățare continuă; dezvoltare instituțională; tehnologie digitală în educație. Pentru cadrul didactic din învățământul preuniversitar, care a dobândit licențierea, cariera didactică include etapele de evoluție profesională marcate prin gradele didactice: gradul didactic II și gradul didactic I.

 

Atașăm acestui articol broșura publicată de Ministerul Educației.

Important

Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

07.11.2024

image/png, 77427 octeți

Miercuri, 6 noiembrie 2024, a avut loc ședința Biroului Executiv S.I.P. Județul Hunedoara. La ședință au participat cei 13 lideri de zonă, președintele și consilierul juridic al organizației.

 

Ordinea de zi a ședinței a cuprins, ca de obicei, următoarea problematică: informare privind probleme profesionale și sindicale; probleme organizatorice; probleme diverse, ridicate de liderii de sindicat prezenți.

 

Materiale suport folosite în cadrul ședinței au fost: Informare privind cardurile de dezvoltarea a carierei didactice/profesionale, Informare privind stadiul elaborării Metodologiei privind decontarea ochelarilor, Situații financiare pentru luna septembrie, Situații statistice privind borderourile, numărul de membri, alte materiale.

 

Dintre problemele mai importante propuse pe ordinea de zi sau ridicate în timpul ședinței subliniem:
1.    Toate acțiunile organizate în cadrul manifestării denumite generic „Săptămâna educației 2024au fost apreciate. Se așteaptă și alte idei din partea membrilor pentru diversificarea activităților.
2.    Personalul nedidactic a primit a doua tranșă de creșteri salariale din acest an: 5 % începând cu data de 1 septembrie.
3.    A început alimentarea cardurilor de dezvoltare a carierei didactice/profesionale. Există o serie de restanțe din anul trecut. În măsura în care acestea ne-au fost semnalate, ne vom implica în rezolvarea situațiilor punctuale.
4.    În cadrul Comisiei paritare de la nivelul I.S.J. Hunedoara din luna octombrie au fost discutate o serie de probleme semnalate de colegii noștri:

a.    Au fost plătite activitățile desfășurate în cadrul comisiilor de la examenele naționale; sunt restanțe pentru 10 școli care nu au depus actele la timp.
b.    Nu au fost decontate cheltuielile de transport/cazare pentru membrii acestor comisii deoarece M.E. nu a alocat banii necesari; s-a solicitat suplimentarea fondurilor (adresa I.S.J. 790/15.10.2024).
c.    Pentru alimentarea voucherelor de vacanță cuvenite personalului angajat după 1 septembrie, cele restante și plata sentințelor în acest sens s-au solicitat M.E. sumele necesare (adresa I.S.J. 795/M/16.10.2024).
d.    Există restanțe mari în decontarea navetei personalului din I.S.J. și din unitățile conexe. Se așteaptă rectificarea bugetară. Dacă până în luna decembrie nu se vor recupera restanțele, S.I.P. Hunedoara va acționa în instanță.
e.    I.S.J. Hunedoara a suspendat plata sporului pentru condiții de muncă fără a face dovada unor măsuri concrete de îmbunătățire a acestora. În cadrul ședinței nu au fost oferite explicații acceptabile. S.I.P. Hunedoara a acționat în instanță, iar în cursul zilei de 7 noiembrie a obținut suspendarea hotărârii I.S.J.
Prin urmare, demersul nostru este legitim și recomandăm colegilor din școli să continue procedurile pentru acordarea acestui spor.

5.    În cadrul Comisiei paritare de la nivelul I.S.J. Hunedoara din această lună se va negocia concediul suplimentar pentru directorii/directorii adjuncți din unitățile de învățământ. Pentru personalul de execuție din acestea, negocierea se desfășoară în comisiile paritare de la nivelul unității.
6.    În luna decembrie se vor acorda tichete sociale membrilor de sindicat.
7.    Calitatea de membru S.I.P. Hunedoara: se descoperă în continuare o serie de „anomalii” în ceea ce privește calitatea de membru de sindicat. Doar salariații care plătesc în mod complet și integral cotizația sindicală (0,75% din veniturile brute obținute, atât în situația în care există un singur contract de muncă, cât și în cea a existenței mai multor contracte individuale de muncă) sunt membrii cu drepturi depline. Ceilalți colegi pot sta în continuare „la cotitură” în speranța că vor beneficia și ei de rezultatele obținute de colegii sindicaliști.
8.    Este important în continuare:
- să verificăm informațiile la care avem acces, cu precădere cele pe teme sindicale și profesionale;
- să fim mai „rezervați” în privința comentariilor sindicale și profesionale de pe rețelele de socializare;
- să folosim în primul rând informațiile primite din surse sigure (lideri, sindicat, federație);
- să manifestăm încredere în organizația sindicală, acțiunile întreprinse de aceasta fiind întotdeauna conforme, după cum s-a dovedit, scopului existenței sale;
- să sprijinim activitatea liderului de sindicat, inclusiv prin participarea la ședințele de sindicat și realizarea în timp util a diferitelor documente.

 

Toate materialele utilizate în cadrul ședinței se regăsesc la rubrica S.I.P. HUNEDOARA / Activitate / Biroul Executiv - link direct: https://nou.siphd.ro/?a=3121&t=2024 .

 

Eveniment

Ședința C.A. al I.S.J. Hunedoara

26.11.2024

image/png, 1936103 octeți

Marți, 26 noiembrie a.c., a avut loc ședința de lucru a Consiliului de Administrație al Inspectoratului Școlar Județean Hunedoara.

 

Pe ordinea de zi au fost înscrise următoarele probleme: 
I.    Solicitări de la unități de învățământ
II.    Diverse

 

În cadrul ședinței au fost luate următoarele hotărâri: 

 

I.    Se aprobă solicitările unităților de învățământ, conform Anexei 1.

 

II.    Diverse:

  1.    Se aprobă cererea de pensionare la limită de vârstă a unui cadru didactic, începând cu data de 01.01.2025.
  2.    Se aprobă Procedura operațională de promovare în grade/trepte profesionale, conform Anexei 2.
  3.    Se aprobă raportul comisiei de verificare a C.S.E.I. „Rudolf Steiner” Hunedoara, referitor la cercetarea disciplinara a persoanelor implicate și sancțiunile aplicate acestora, conform Anexei 3.

 

Anexele la care se face referire în articol sunt postate la rubrica ISJ HUNEDOARA – CONSILIUL DE ADMINISTRAȚIE.

08.11.2024
02.02.2023
24.11.2022
11.07.2022
06.03.2024
Adresa FSE ,,Spiru Haret'' - Ministerul Educației - semnalarea unor probleme nerezolvate în învățământ
Tipul știrii: Eveniment
Data știrii: 17.3.2016
Data ultimei actualizări: 03.12.2024
Numărul de vizualizări: 1893



Federația Sindicatelor din Educație ,,SPIRU HARET'' a supus atenției Ministerului Educației, în ultimul an (și nu numai), o serie de probleme cu care se confruntă personalul din învățământul preuniversitar, solicitând intervenția ministerului în rezolvarea acestora și propunând inclusiv soluții în acest sens. Dacă unora dintre sesizările noastre li s-a dat curs, soluționarea altor probleme trenează în mod nejustificat, fiind prejudiciați salariații din sistemul de învățământ preuniversitar.

Vom încerca, în cele ce urmează, să realizăm o prezentare sintetică a problemelor nerezolvate, adresându-vă respectuoasa rugăminte de a dispune soluționarea acestora într-un termen cât mai scurt:

I. Convocarea comisiei paritare de la nivelul Ministerului Educației Naționale și Cercetării Științifice, cu următoarea ordine de zi:
1. Adoptarea hotărârii privind organizarea și funcționarea comisiilor paritare de la nivelul unităților și instituțiilor prevăzute în Anexa nr. 4 la C.C.M.U.N.S.A.I.P. care nu au încheiate contracte colective de muncă.
2. Adoptarea unei hotărâri privind acordarea concediului de odihnă suplimentar pentru personalul didactic auxiliar și nedidactic, prevăzut la art. 29 alin. (5) din C.C.M.U.N.S.A.I.P.
3. Elaborarea Proiectului Regulamentului Nomenclatorului bolilor profesionale și a incompatibilităților de ordin medical cu funcția didactică, prevăzut de art. 53 din C.C.M.U.N.S.A.I.P.
4. Aprobarea ordinului de ministru/notei/circularei privitoare la dobânda legală începând cu anul 2010 și modalitatea de calcul al daunelor-interese dispuse de instanțele de judecată.
5. Aplicarea Legii nr. 71/2015 pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 83/2014 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice în anul 2015, precum și alte măsuri în domeniul cheltuielilor publice.
6. Stadiul deblocării posturilor didactice auxiliare și nedidactice, potrivit pct. 5 din Acordul încheiat la data de 27.10.2014.
7. Emiterea unor Precizări în vederea soluționării problemelor apărute în aplicarea Hotărârii Guvernului nr. 569/2015 pentru aprobarea Normelor metodologice privind decontarea cheltuielilor pentru naveta la și de la locul de muncă a cadrelor didactice și a personalului didactic auxiliar din învățământul preuniversitar de stat, conform adresei comune a organizațiilor noastre nr. 436/725/30.09.2015 înregistrată la cabinetul secretarului de stat pentru învățământ preuniversitar sub nr. 283/01.10.2015.

II. În Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 41/19.01.2016, a fost publicată Legea nr. 6/2016 pentru completarea Legii educației naționale nr. 1/2011. În esență, actul normativ menționat conține prevederi referitoare la ,,educația persoanelor cu tulburări de învățare (dislexia, disgrafia, discalculia) '', introducând și o secțiune nouă în cuprinsul Legii nr. 1/2011 și stabilind în sarcina Ministerului Educației Naționale și Cercetării Științifice obligația de a elabora, până la data de 21 aprilie 2016 (în termen de 90 de zile de la intrarea în vigoare a legii), metodologia pentru asigurarea suportului necesar elevilor cu tulburări de învățare, ce va cuprinde inclusiv procedurile de evaluare pentru depistarea tulburărilor de învățare, precum și cadrul general de asigurare a cadrelor didactice cu pregătire adecvată și a terapiilor specifice.
Legea nr. 6/2016 este contestată de colegii noștri – cadre didactice din învățământul special și special integrat – pe de o parte pentru că nu aduce nicio îmbunătățire Legii educației naționale nr. 1/2011 și, pe de altă parte, pentru faptul că aduce atingere ansamblului reglementărilor din legea organică, ,,prin alunecare în fragmentar, prin destructurare de fond, incoerență și, mai ales, prin expunere la un precedent foarte periculos''. În plus, din informațiile pe care le deținem, în cadrul procedurii de avizare a proiectului legii, Ministerul Educației a propus – argumentat – respingerea sa.
În aceste condiții, vă solicităm respectuos să inițiați demersurile necesare în vederea abrogării Legii nr. 6/2016, precedate eventual (în situația în care abrogarea imediată nu este posibilă) de o prorogare a termenului de aplicare a acesteia, astfel încât actul normativ să nu își poată produce efectele.

III. Contractul Colectiv de Muncă Unic la Nivel de Sector de Activitate Învățământ Preuniversitar prevede, la art. 33 alin. (5) și la art. 50 alin. (5), obligația părților de a elabora Regulamentul privind locurile de muncă, categoriile de personal, mărimea concretă a sporurilor pentru condiții de muncă, precum și condițiile de acordare a acestora, precum și protocolul între Ministerul Educației Naționale și Ministerul Sănătății privind asistența medicală gratuită în cabinetele medicale și psihologice școlare, precum și în policlinici și unități spitalicești Vă rugăm să observați că termenele de 30 de zile prevăzute la art. 33 alin. (5) și art. 50 alin. (5) au expirat.
În aceste condiții, solicităm convocarea federațiilor sindicale reprezentative la nivelul sectorului de activitate învățământ preuniversitar, în vederea discutării Regulamentului privind locurile de muncă, categoriile de personal, mărimea concretă a sporurilor pentru condiții de muncă, precum și condițiile de acordare a acestora, precum și a Protocolului dintre Ministerul Educației și Ministerul Sănătății.

IV. În Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 52/22.I.2015 a fost publicată Legea nr. 12/2015 pentru modificarea și completarea Legii nr. 53/2003 – Codul muncii. Prin actul normativ în cauză, au fost operate o serie de modificări și completări în cuprinsul Codului muncii, unele dintre acestea vizând concediul de odihnă, respectiv: art. 145, art. 146.
Față de această situație, pentru a evita practici diferite la nivelul țării, federația noastră a propus modificarea, în regim de urgență, a Normelor Metodologice privind efectuarea concediului de odihnă al personalului didactic din învățământ, aprobate prin O.M.E.C.T.S. nr. 5559/2011, astfel cum au fost modificate prin OM.E.C.T.S. nr. 5411/2012, în acord cu modificările operate prin Legea nr. 12/2015 în materia concediului de odihnă, astfel că am solicitat convocarea federațiilor sindicale reprezentative pentru discuții în vederea emiterii ordinului de ministru.
Mai mult, federațiile sindicale reprezentative au elaborat și un proiect de ordin de modificare a Normelor Metodologice privind efectuarea concediului de odihnă al personalului didactic din învățământ, înaintat ministerului în toamna anului trecut, fără niciun rezultat.
În aceste condiții, vă adresăm rugămintea de a convoca federațiile sindicale reprezentative la nivel de sector de activitate învățământ preuniversitar, în vederea discutării ordinului de ministru mai sus menționat.

V. Există în prezent o situație generată de dispozițiile contradictorii din Metodologia privind formarea continuă a personalului din învățământul preuniversitar, aprobată prin O.M.E.C.T.S. nr. 5561/07.10.2011, astfel cum a fost modificată prin O.M.E.N. nr. 3240/26.03.2014, în materia acordării gradului didactic I pe baza titlului științific de doctor și a salarizării cadrelor didactice în cauză.
Art. 44 din Metodologia publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 767bis/31.10.2011, dispunea, între altele: ,,(11) Drepturile salariale se acordă de la data emiterii ordinului de ministru de acordare a gradului didactic I în învățământ pe baza titlului științific de doctor. (12) În cazul cadrelor didactice cu o vechime în învățământ mai mică de 6 ani, salarizarea se face la nivelul corespunzător tranșei de vechime 6-10 ani. '' [deși, la momentul publicării ordinului, erau deja în vigoare dispozițiile Legii nr. 63/2011, în a cărei Anexă nr. 2, este reglementată și vechimea 2-6 ani la gradul didactic I] În aplicarea dispozițiilor art. 44 alin. (12) din Metodologie, cadrele didactice cărora li s-a acordat gradul didactic I pe baza titlului științific, au beneficiat de încadrare și salarizare corespunzătoare tranșei de vechime 6-10 ani.
Ulterior, prin O.M.E.N. nr. 3240/26.03.2014 (publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 340/08.05.2014), dispozițiile mai sus citate privitoare la salarizare au fost modificate după cum urmează: ,,(14) În cazul cadrelor didactice cu o vechime în învățământ mai mică de 6 ani, salarizarea se face la nivelul corespunzător tranșei de vechime 2-6 ani. ''
Consecința: cadrelor didactice beneficiare ale unui salariu mai mare (în baza dispozițiilor art. 44 din Metodologie – forma anterioară modificării din anul 2014), cu o vechime mai mică de 6 ani, li s-a diminuat salariul, efect al O.M.E.N. nr. 3240/26.03.2014. În opinia noastră, diminuarea drepturilor salariale nu este corectă. Nu li se poate imputa cadrelor didactice în cauză eroarea reprezentanților Ministerului Educației, autori ai O.M.E.C.T.S. nr. 5561/2011, și nici nu se poate proceda la diminuarea salariilor acestora fără acordul lor expres.
Răspunsul Ministerului Educației la solicitarea noastră citează adresa nr. 11003/2016 a Direcției Generale Juridic, în sensul că: ''ordinele de ministru menționate în adresă pun în aplicare Legea educației naționale nr. 1/2011 (...) și sunt duse la îndeplinire de inspectoratele școlare/unitățile din învățământ; unitățile de învățământ au calitatea de angajator''.
Evident, răspunsul nu rezolvă problema; mai mult, răspunderea pentru aplicarea unor dispoziții eronate este lăsată în sarcina conducerilor unităților de învățământ.
Față de cele prezentate mai sus, Federația Sindicatelor din Educație ,,SPIRU HARET'' vă solicită respectuos emiterea, în regim de urgență, a unei circulare prin care, în aplicarea ordinelor de ministru mai sus menționate, să se precizeze expres că acele cadre didactice care au beneficiat anterior datei de 8 mai 2014 (data intrării în vigoare a O.M.E.N. nr. 3240/26.03.2014) de acordarea gradului didactic I pe baza titlului științific de doctor și de salarizare corespunzătoare nivelului de vechime 6-10 ani, nu sunt afectate de diminuarea operată prin OM.E.N. nr. 3240/26.03.2014.

VI. O altă problemă pe care o supunem atenției dumneavoastră o reprezintă redobândirea unui drept conferit cadrelor didactice prin Legea nr. 128/1997 privind Statutul personalului didactic, drept pe care aceștia l-au pierdut odată cu abrogarea acesteia prin Legea educației naționale nr. 1/2011 – pensionarea, la cerere, cu 3 ani înainte de împlinirea vârstei standard de pensionare, fără diminuarea cuantumului pensiei.
Prin adresa nr. 242/09.03.2015, transmisă Comisiei pentru Învățământ, știință, tineret și sport a Senatului României, Federația Sindicatelor din Educație ,,SPIRU HARET'' a solicitat inserarea în cuprinsul legii de aprobare a Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 49/2014, a unor modificări și completări ale Articolului I (care prevede: ,,Legea educației naționale nr. 1/2011, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 18 din 10 ianuarie 2011, cu modificările și completările ulterioare, se modifică și se completează după cum urmează''), astfel:

Punctul 86 se modifică după cum urmează:
,,86. La articolul 284, alineatul (2) se modifică și va avea următorul cuprins:
«(2) Personalul didactic de predare, de conducere, de îndrumare și control se pensionează pentru limită de vârstă la data încheierii anului școlar în care împlinește vârsta standard de pensionare. Personalul didactic poate fi pensionat, la cerere, cu 3 ani înainte de împlinirea vârstei standard de pensionare, dacă are o vechime efectivă în învățământ de cel puțin 34 de ani, fără diminuarea cuantumului pensiei»''.
Motivare: de acest drept, personalul didactic a beneficiat și înainte de intrarea în vigoare a Legii educației naționale nr. 1/2011, efect al art. 127 alin. (3) din Legea nr. 128/1997 privind Statutul personalului didactic.

Punctul 87 se modifică după cum urmează:
,,87. La articolului 284, după alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (21), cu următorul cuprins:
«(21) Prin derogare de la art. 56 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 53/2003 – Codul muncii, republicată, cu modificările și completările ulterioare, în cazul personalului didactic care se pensionează în condițiile alin. (2), contractul individual de muncă încetează la data încheierii anului școlar.» ''
Motivare: Forma în vigoare a textului a generat probleme deosebite în procesul de mobilitate a personalului didactic (riscul de a avea două persoane încadrate pe același post didactic), la care se adaugă refuzul caselor de pensii de a înregistra cererile de pensionare anterior datei de 1 septembrie pentru acele cadre didactice care împlineau vârsta înainte de această dată.

După punctul 87, se introduce un nou punct, punctul 871 cu următorul conținut:
,,871. La articolul 284, alineatul (3) se modifică și va avea următorul cuprins:
«(3) Pentru motive temeinice, pensionarea personalului didactic de predare, a personalului didactic de conducere, de îndrumare și de control se poate face și în timpul anului școlar, cu aprobarea consiliului de administrație al unității de învățământ, respectiv al inspectoratului școlar.» ''
Motivare: Forma în vigoare a textului permite pensionarea în timpului anului școlar exclusiv personalului didactic de conducere, de îndrumare și control, ceea ce reprezeintă o discriminare a majorității cadrelor didactice, personal didactic de predare, care nu beneficiază de acest drept.
Legea de aprobare a Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 49/2014 nu a fost adoptată nici până în prezent.
În aceste condiții, vă solicităm respectuos să faceți demersurile pe care le apreciați necesare, în vederea adoptării Legii de aprobare a Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 49/2014, cu modificările și completările propuse de Federația Sindicatelor din Educație ,,SPIRU HARET''.

VII. Legea nr. 63/2011 prevede, la art. 3 lit. (A) pct. 4 din Capitolul I, respectiv art. 3 lit. E pct. 3 din Capitolul II ale Anexei nr. 5, următoarele:
Art. 3 lit. (A) pct. 4: Perioadele în care personalul didactic s-a aflat în concediu fără plată acordat în conformitate cu prevederile legale în vigoare sau în concediul pentru creșterea copilului în vârstă de până la 2 ani, respectiv 3 ani, precum și perioada în care personalul didactic a efectuat stagiul militar, după care s-a reîntors la catedră, respectiv perioadele în care personalul didactic a avut catedră rezervată în învățământ, nu întrerup vechimea în învățământ. Aceste perioade nu constituie vechime efectivă în învățământ pentru acordarea sporului de stabilitate.
Art. 3 lit. E pct. 3: perioadele în care personalul didactic auxiliar s-a aflat în concediu fără plată acordat în conformitate cu prevederile legale în vigoare sau în concediul pentru creșterea copilului în vârstă de până la 2 ani, respectiv 3 ani, precum și perioada în care personalul didactic auxiliar a efectuat stagiul militar, după care s-a reîntors la post nu întrerup vechimea în învățământ. Aceste perioade nu constituie vechime efectivă în învățământ pentru acordarea sporului de stabilitate.
Vă rugăm să observați că cele două texte prevăd expres faptul că perioadele de concediu pentru creșterea și îngrijirea copilului nu întrerup vechimea în învățământ. Ele afectează doar vechimea efectivă pentru acordarea sporului de stabilitate. Oricum însă, dispozițiile citate nu se puteau aplica decât pentru viitor, situațiilor juridice născute de la intrarea în vigoare de Legii nr. 63/2011 – respectiv de la data de 13 mai 2011, la 3 zile de la publicarea sa în Monitorul Oficial.
În teritoriu însă, s-a ajuns la situații aberante, în care dispozițiile Legii nr. 63/2011 se aplică nu doar persoanelor care au intrat în concediu pentru creșterea și îngrijirea copilului, ci și celor care au beneficiat de acest drept sau au efectuat stagiul militar anterior intrării în vigoare a Legii nr. 63/2011.
Practic, acestora din urmă nu li se mai recunoaște vechimea integrală în vederea acordării sporului de stabilitate sau a tranșelor de vechime și li se scade la calcul perioada concediului pentru creșterea și îngrijirea copilului/stagiului militar din intervalul 1998-2000 (de exemplu, o profesoară care ar trebui să treacă acum la tranșa de vechime 18-21 ani nu beneficiază de acest drept pe considerentul că în urmă cu 15 ani a fost în concediu pentru creșterea și îngrijirea copilului, astfel că – în opinia serviciului de specialitate al unității – trecerea la treapta superioară va opera abia peste 2 ani), ceea ce este inadmisibil.
Mai mult, există servicii financiar-contabile care, odată cu intrarea în vigoare a Legii nr. 63/2011, au procedat la reîncadrarea personalului didactic și didactic auxiliar prin eliminarea perioadelor menționate în textele de lege citate, atât în ceea ce privește vechimea în muncă în vederea acordării sporului de vechime și a vechimii în învățământ în vederea încadrării în una din cele 11 tranșe de vechime, cât și în ceea ce privește vechimea efectivă în învățământ în vederea acordării sporului de stabilitate.
Modul în care acționează respectivele servicii reprezintă o încălcare nu doar a dispozițiilor Legii nr. 63, dar și a principiului neretroactivității legii civile, consacrat de art. 15 alin. (2) din Constituția României și art. 6 alin. (1) teza a II-a din noul Cod civil.

În același timp, trebuie avute în vedere și dispozițiile exprese ale Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 124/2011 pentru modificarea și completarea unor acte normative care reglementează acordarea de beneficii de asistență socială, care, la art. III pct. 17 modifică OU.G. nr. 148/2005 privind susținerea familiei în vederea creșterii copilului (aprobată prin Legea nr. 7/2007), inclusiv în ceea ce privește art. 18 alin. (7), al cărui nou conținut este: ,,(7) Perioada concediului pentru creșterea copilului în vârstă de până la 2 ani sau de până la 3 ani în cazul copilului cu handicap constituie vechime în muncă și în serviciu, precum și în specialitate și se are în vedere la stabilirea drepturilor ce se acordă în raport cu acestea. '' Facem precizare că O.U.G. nr. 124/2011 a fost și aprobată de Parlamentul României, prin Legea nr. 166/2012.
În acest sens, prin adresa nr. 8057/23.09.2015 (transmisă deja de federația noastră Ministerului), Inspectoratul Teritorial de Muncă Olt a comunicat Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Olt faptul că ,,perioadele amintite (concediul pentru creșterea copilului în vârstă de până la 2 ani sau de până la 3 ani în cazul copilului cu handicap – n.a.) constituie vechime în specialitate începând cu data de 1 ianuarie 2012''.
În raport de dispozițiile O.U.G. nr. 148/2005, astfel cum a fost modificată prin O.U.G. nr. 124/2011, aprobată prin Legea nr. 166/2012, ținând cont și de răspunsul I.T.M. Olt – mai sus citat – concediul pentru creșterea copilului în vârstă de până la 2 ani sau de până la 3 ani în cazul copilului cu handicap constituie vechime în învățământ.

În aceste condiții, vă rugăm să dispuneți emiterea ÎN REGIM DE URGENȚĂ a unui document (circulară, informare, precizare) din care să rezulte că dispozițiile art. 3 lit. (A) pct. 4 din Capitolul I, respectiv art. 3 lit. E pct. 3 din Capitolul II ale Anexei nr. 5 la Legea nr. 63/2011 nu afectează vechimea în învățământ / vechimea efectivă în învățământ în cazul persoanelor care au fost în concediu pentru creșterea și îngrijirea copilului anterior intrării în vigoare Legii nr. 63/2011 sau erau în derularea concediului în cauză la data intrării în vigoare a actului normativ în cauză. De asemenea, față de prevederile O.U.G. nr. 148/2005, astfel cum a fost modificată prin O.U.G. nr. 124/2011, aprobată prin Legea nr. 166/2012, vă rugăm să precizați și faptul că, începând cu data de 01.01.2012 (data intrării în vigoare a O.U.G. nr. 124/2011), concediul pentru creșterea copilului în vârstă de până la 2 ani sau de până la 3 ani în cazul copilului cu handicap constituie vechime în învățământ.
În același material, vă rugăm să vă exprimați punctul de vedere și referitor aplicarea art. 3 lit. (A) pct. 4 din Capitolul I, respectiv art. 3 lit. E pct. 3 din Capitolul II ale Anexei nr. 5 la Legea nr. 63/2011 personalului didactic de predare/didactic auxiliar aflat în concediu fără plată sau în efectuarea stagiului militar.

VIII. Tot Legea nr. 63/2011 prevede: ,,Personalul didactic calificat și personalul didactic de conducere care își DESFĂȘOARĂ ACTIVITATEA în localități izolate beneficiază de o indemnizație de până la 20% din salariul de încadrare prevăzut în anexa nr. 2 la lege, stabilită în conformitate cu Hotărârea Guvernului nr. 1613/2009 privind aprobarea diferențierii pe zone geografice și localități a indemnizației ce se acordă personalului didactic calificat de predare, potrivit prevederilor pct. 4 din anexa nr. II/1.4 la Legea-cadru nr. 330/2009 privind salarizarea unitară a personalului plătit din fonduri publice, conform prevederilor art. 3 din anexa nr. II cap. I lit. B la Legea-cadru nr. 284/2010 privind salarizarea unitară a personalului plătit din fonduri publice. Indemnizația pentru activitatea desfășurată în localități izolate nu constituie bază de calcul pentru celelalte sporuri. '' – art. 7 alin. (1) din Capitolul I (Metodologia de calcul al drepturilor salariale care se acordă personalului didactic) al Anexei nr. 5 la Lege.
Din textul citat rezultă în mod clar că indemnizația pentru zone izolate se acordă în raport de locul unde personalul didactic calificat își desfășoară activitatea. În învățământul special integrat funcționează și CENTRE ȘCOLARE PENTRU EDUCAȚIE INCLUZIVĂ – instituții școlare ,,care, pe lângă organizarea, desfășurarea procesului de predare-învățare-evaluare'' își construiesc ,,și alte direcții de dezvoltare instituțională: formare/informare în domeniul educației speciale, documentare / cercetare / experimentare, precum și servicii educaționale pentru/în comunitate'' (astfel cum sunt reglementatea în Hotărârea Guvernului nr. 1251/2005 privind unele măsuri de îmbunătățire a activității de învățare, instruire, compensare, recuperare și protecție specială a copiilor/elevilor/tinerilor cu cerințe educative speciale din cadrul sistemului de învățământ special și special integrat).
La nivelul centrelor școlare de educație incluzivă sunt angajate cadre didactice itinerante, a căror activitate se desfășoară în integralitate la unități de învățământ de masă, cu copii cu cerințe educaționale speciale. În timp ce aceste centre școlare pentru educație incluzivă sunt situate în mediul URBAN, de foarte multe ori se întâmplă ca unitățile de învățământ în care își desfășoară efectiv activitatea cadrele didactice itinerante să fie situate în mediul RURAL/ZONE IZOLATE.
Vă prezentăm un exemplu concret: cadrele didactice itinerante angajate la Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă ,,Paul Popescu Neveanu'' Timișoara își desfășoară întreaga activitate la unități de învățământ din mediul rural – Școala Gimnazială Pișchia, Școala Gimnazială Dumbrăvița, Școala Gimnazială Moșnița Nouă și Școala Gimnazială Urseni. Respectivele localități se regăsesc în Anexa la Hotărârea Guvernului nr. 1613/2009 – Zonele geografice, localitățile din mediul rural sau izolate și procentele diferențiate ale indemnizațiilor care se acordă personalului didactic calificat de predare – după cum urmează: Pișchia – zona V, cu indemnizație de 8%; Dumbrăvița, Moșnița Nouă și Urseni – zona VII, cu indemnizație de 3%.
În raport de prevederile mai sus citate, cadrele didactice itinerante angajate ale C.S.E.I. ,,Paul Popescu Neveanu'' Timișoara, care își desfășoară activitatea în unitățile de învățământ din cele patru localități nominalizate în Anexa la HG nr. 1613/2009, trebuie să beneficieze de o indemnizația de 8%, respectiv 3% din salariul de încadrare. Acest lucru nu se întâmplă, ceea ce este, în mod evident, o încălcare a prevederilor art. 7 alin. (1) din Capitolul I, Anexa 5 la Legea nr. 63/2011.
În aceste condiții, vă adresăm rugămintea de a emite o circulară prin care să se precizeze expres faptul că, de prevederile art. 7 alin. (1) din Capitolul I, Anexa 5 din Legea nr. 63/2011 trebuie să beneficieze și cadrele didactice itinerante care își desfășoară activitatea în zone izolate ce intră sub incidența dispozițiilor H.G. nr. 1613/2009.

IX. În strânsă legătură cu cele două puncte anterioare, în condițiile în care Legea privind salarizarea unitară a personalului din sectorul bugetar nu a fost încă definitivată nici măcar ca proiect, se impune modificarea, în regim de urgență, a Legii nr. 63/2011, în sensul celor deja discutate cu federațiile sindicale reprezentative încă din vara anului trecut, pentru remedierea disfuncționalităților apărute în sistem și recâștigarea drepturilor membrilor de sindicat.

X. Având în vedere realitățile din sistem și modificarea cadrului legislativ, reiterăm solicitarea noastră de convocare a federațiilor sindicale reprezentative la nivelul sectorului de activitate învățământ preuniversitar, în vederea elaborării unui act cu caracter normativ care să modifice H.G. nr. 1251/2005 și să reglementeze învățământul special și special integrat.

XI. Federația Sindicatelor din Educație ,,SPIRU HARET'' a sesizat Guvernului României faptul că în Legea nr. 339/2015 privind bugetul de stat pe anul 2016 nu există dispoziții referitoare la plata sumelor prevăzute prin hotărâri judecătorești (cum au existat în legile bugetului din anii anteriori), existând astfel riscul ca, în anul 2016, să nu se efectueze plăți în executarea sentințelor prin care s-au acordat diferențe salariale personalului din învățământ – ne referim, de exemplu, la: hotărârile pronunțate în anul 2015; hotărârile din primele luni ale anului 2016; hotărârile privind acordarea de daune-interese moratorii sub forma dobânzii legale; diferențe din tranșa aferentă anului 2016 neexecutată anticipat în anul 2015.
În raport de argumentele detaliate în respectiva adresă, am solicitat modificarea, în regim de urgență, a Legii nr. 339/2015, astfel încât din bugetul anului 2016 să se poată realiza plata sumelor prevăzute la art. 34 alin. (1) lit. a) și b) și alin. (2) din O.U.G. nr. 83/2014, la art. 15 alin. (1) alin. (1) lit. a) și alin. (2) din O.U.G. nr. 57/2015, precum și a eventualelor restanțe la plățile efectuate în anul 2015.
Solicitarea noastră a fost redirecționată, spre competentă soluționare Ministerului Finanțelor Publice, care ne-a răspuns prin adresa nr. 424.572/26.02.2016. Se arată în respectivul document, raportat la prevederile O.G. nr. 22/2002 privind executarea obligațiilor de plată ale instituțiilor publice, stabilite prin titluri executorii, cu modificările și completările ulterioare [art. 1 alin. (1), potrivit căruia creanțele stabilite prin titluri executorii în sarcina intituțiilor și autorităților publice se achită de la titlurile de cheltuieli la care se încadrează obligația de plată respectivă], că: ,,lipsa unor reglementări speciale în legea bugetară anuală nu exonerează ordonatorii principali de credite de la obligația punerii în aplicare a prevederilor actelor normative în vigoare care stabilesc plata eșalonată a titlurilor executorii''.
Din finalul răspunsului rezultă în mod clar și faptul că, pentru moment, nu se poate da curs solicitării noastre de modificare a Legii bugetului de stat pe anul 2016; cel mult, ,,cu ocazia primei rectificări bugetare pe anul 2016, poate fi analizată necesitatea suplimentării creditelor bugetare ale ordonatorilor principali de credite ai autorităților publice locale, în vederea asigurării fondurilor necesare pentru plata titlurilor executorii aferente personalului din unitățile de învățământ preuniversitar de stat''.
În aceste condiții, ținând cont de poziția exprimată neechivoc de Ministerul Finanțelor Publice, vă rugăm să întreprindeți demersurile necesare la nivelul unităților/instituțiilor de învățământ, în vederea plății diferențelor salariale cuvenite membrilor de sindicat în baza hotărârilor judecătorești, respectiv a următoarelor categorii de sume:
1. cele prevăzute la art. 34 alin. (1) lit. a) și b) și alin. (2) din O.U.G. nr. 83/2014 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice în anul 2015, precum și alte măsuri în domeniul cheltuielilor publice și pentru stabilirea unor măsuri bugetare:
2. cele prevăzute la art. 15 alin. (1) alin. (1) lit. a) și alin. (2) din O.U.G. nr. 57/2015 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice în anul 2016, prorogarea unor termene, precum și unele măsuri fiscal-bugetare:
3. eventualele restanțe la plățile efectuate în anul 2015.

În măsura în care vor exista probleme în efectuarea plăților, generate de lipsa fondurilor, vă rugăm să elaborați o situație centralizată în vederea suplimentării creditelor bugetare, la prima rectificare bugetară din anul 2016.

În plus, vă solicităm respectuos să procedați la convocarea federațiilor sindicale reprezentative în vederea rediscutării dispozițiilor aplicabile pentru reglementarea sistemului Școala după școală, având în vedere problemele apărute în teritoriu.


Documente atașate

Numărul
curent
Titlul
documentului
Dimensiune
(octeți)
Extensia
documentului
Data
atașării
1 Adresa FSE ,,Spiru Haret'' 527.894 PDF 2019-08-27 16:37:28






Copyright © 2002-2024 SIP Hunedoara

ANPC SAL   ANPC SOL