STATUTUL S.I.P. Județul Hunedoara
CAPITOLUL I - DISPOZIȚII GENERALE
Art. 1 Această organizație va fi cunoscută ca SINDICATUL ÎNVĂȚĂMÂNTULUI PREUNIVERSITAR JUDEȚUL HUNEDOARA (S.I.P. JUDEȚUL HUNEDOARA).
Art. 2 S.I.P. Județul Hunedoara este persoană juridică română în baza înscrierii la Judecătoria Deva, unde este înregistrat sub nr. 22/PJ/1992.
Art. 3
a) S.I.P. Județul Hunedoara este o organizație sindicală independentă față de organele de stat, față de partidele politice și față de oricare alte organizații politice și religioase.
b) S.I.P. Județul Hunedoara se declară continuator al ,,Asociației Învățătorilor din Hunedoara'' căreia i s-au preluat și actualizat obiectivele și direcțiile generale de acțiune.
Art. 4 Sediul S.I.P. Județul Hunedoara este în Deva, str. Gheorghe Barițiu nr. 2, corp B - mansardă.
Art. 5 În funcție de interesele bunei desfășurări a activității, Biroul Executiv poate decide schimbarea sediului la o altă adresă, cu îndeplinirea obligațiilor prevăzute de lege.
CAPITOLUL II – VIZIUNE, MISIUNE, OBIECT DE ACTIVITATE
Art. 6 S.I.P. Județul Hunedoara, conștientă de caracterul necesar al organizațiilor sindicale într-o societate democratică, va apăra și promova sub toate aspectele interesele membrilor organizației sindicale.
Art. 7 Păstrarea și îmbunătățirea capacității organizației de a apăra drepturile prevăzute în legislația națională, în pactele, tratatele și convențiile internaționale ratificate de România sau la care România este parte, precum și în contractele colective de muncă aplicabile, și promovarea intereselor profesionale, economice, sociale, culturale și sportive ale membrilor săi, desfășurarea de activități de formare continuă și de dezvoltare profesională a acestora.
Art. 8 S.I.P. Județul Hunedoara, în realizarea misiunii sale, își stabilește ca obiect de activitate următoarele:
a) utilizarea mijloacelor specific sindicale pentru promovarea și apărarea intereselor membrilor organizației sindicale;
b) reprezentarea juridică a membrilor organizației sindicale în toate aspectele implicate de activitatea profesională a acestora;
c) organizarea și desfășurarea de activități comerciale, prin înființarea unor societăți comerciale, în beneficiul membrilor organizației sindicale;
d) organizarea și desfășurarea de cursuri de pregătire și dezvoltare profesională, precum și activități de formare continuă pentru membrii organizației sindicale;
e) editarea și tipărirea de publicații proprii sau ale membrilor organizației sindicale;
f) organizarea de case de ajutor reciproc în beneficiul membrilor organizației sindicale;
g) acordarea de ajutoare sociale membrilor organizației sindicale.
CAPITOLUL III - CALITATEA DE MEMBRU
Art. 9 Poate deveni membru al S.I.P. Județul Hunedoara orice angajat din învățământ (personal didactic de predare, personal didactic auxiliar, personal nedidactic), în condițiile recunoașterii acestui statut.
Art. 10
a) Persoana, angajată în învățământ, care solicită dobândirea calității de membru al S.I.P. Județul Hunedoara trebuie să adreseze o cerere în scris structurii organizatorice sindicale existente la nivel de unitate.
b) Mutarea într-o altă unitate a membrului de sindicat, atrage după sine necesitatea completării unei noi cereri de înscriere.
c) Admiterea cererii de înscriere este condiționată de completarea unui acord de reținere/plată a cotizației de membru de sindicat.
d) În cazul membrilor de sindicat care își desfășoară activitatea în mai multe unități, acordul de reținere/plată a cotizației de membru de sindicat va fi completat pentru fiecare dintre unități.
Art. 11 Personalul de conducere, îndrumare și/sau control poate dobândi calitatea de membru de sindicat al S.I.P. Județul Hunedoara, fără a putea deține funcții de conducere în cadrul organizației, indiferent de nivel, atât timp cât deține funcții de conducere în cadrul administrației.
Art. 12
a) Orice membru al S.I.P. Județul Hunedoara poate cere retragerea din sindicat. Cererea de retragere se adresează, prin intermediul liderului de sindicat din unitate, conducerii județene a S.I.P. Județul Hunedoara.
b) Retragerea nu oferă dreptul la nici un fel de despăgubiri.
c) Din momentul pierderii calității de membru de sindicat, indiferent de cauză, încetează orice obligații ale S.I.P. Județul Hunedoara în raport cu membrul de sindicat sau ale membrului de sindicat în raport cu organizația sindicală.
d) Redobândirea calității de membru de sindicat, după o renunțare prealabilă la această calitate sau excluderea din organizația sindicală, se poate face după plata integrală a cotizațiilor corespondente perioadei în care nu s-a deținut această calitate.
Art. 13 Nimeni nu poate fi constrâns să facă parte sau nu, ori să se retragă sau nu din organizația sindicală.
Art. 14 Calitatea de membru se pierde prin:
a) retragerea persoanei prin libera voință a acesteia;
b) neplata cotizației pe o perioadă de mai mult de 3 luni dintr-un an calendaristic sau întârzieri repetate în achitarea acesteia;
c) după epuizarea modalităților prevăzute la capitolul VI.
Art. 15 Structurile organizatorice ale S.I.P. Județul Hunedoara sunt cele prevăzute în Anexa nr. I.
CAPITOLUL IV - DREPTURILE MEMBRILOR S.I.P. JUDEȚUL HUNEDOARA
Art. 16 Organizarea și desfășurarea activității proprii în deplină autonomie și cu respectarea prezentului statut.
Art. 17 Alegerea în mod liber a delegaților pentru Conferința Județeană, a reprezentanților în organele de conducere, participarea acestora la luarea și îndeplinirea deciziilor.
Art. 18 Dreptul de a fi informați asupra tuturor aspectelor activității sindicatului și dreptul de a-și exprima liber opiniile în toate organismele sindicatului.
Art. 19 Exercitarea dreptului de control asupra activității, prin votul delegaților și reprezentanților în organele de conducere ale organizației sindicale.
Art. 20 Participarea la elaborarea unor proiecte de acte normative de interes local sau general.
Art. 21 Să fie sprijiniți material în exercitarea profesiei, inclusiv prin organizarea și realizarea de programe de formare continuă și de dezvoltare profesională a acestora.
Art. 22 Să beneficieze de rezultatele activității organizației sindicale, precum și de inițiativele și serviciile asigurate de aceasta.
Art. 23 Să se retragă oricând din sindicat fără a arata motivele retragerii.
Art. 24 Membrii organelor de conducere ale S.I.P. Județul Hunedoara precum și orice membru de sindicat cu o activitate sindicală deosebită pot primi indemnizații și prime conform precizărilor din Anexa nr. II.
CAPITOLUL V - OBLIGAȚIILE MEMBRILOR S.I.P. JUDEȚUL HUNEDOARA
Art. 25 Să cunoască și să respecte Statutul S.I.P. Județul Hunedoara.
Art. 26 Să se informeze asupra tuturor aspectelor activității organizației sindicale.
Art. 27 Să participe la ședințele de sindicat, precum și la inițiativele și activitățile organizației sindicale.
Art. 28 Să achite cotizația stabilită.
Art. 29 Să nu întreprindă acțiuni de natură a aduce prejudicii sindicatului sau celorlalți membri ai sindicatului.
Art. 30 Să contribuie la sporirea prestigiului și popularității sindicatului; să încurajeze salariații din învățământ să devină membri ai sindicatului.
Art. 31 Să acorde sprijin celorlalți membri ai sindicatului.
CAPITOLUL VI - SANCȚIUNI
Art. 32 Pentru nerespectarea obligațiilor statutare, se prevăd următoarele sancțiuni:
a) atenționarea;
b) suspendarea temporară;
c) excluderea.
Art. 33 Decizia cu privire la sancțiunea aplicabilă se poate lua, după caz, de către Biroul Executiv sau Consiliul Liderilor cu 2/3 din totalul voturilor exprimate.
Art. 34 Membrul de sindicat sancționat poate depune contestație, după caz, la organul de conducere ierarhic superior.
CAPITOLUL VII - COTIZAȚIILE
Art. 35 Cotizația lunară plătită de fiecare membru al S.I.P. Județul Hunedoara este de 1% din salariul brut realizat.
Art. 36 Modalitatea de colectare a cotizației, în funcție de posibilitățile existente și de legislația în vigoare, va fi decisă, după consultarea membrilor de sindicat, de către Biroul Executiv.
Art. 37 Cotizațiile colectate se vor vărsa în conturile S.I.P. Județul Hunedoara, astfel încât să se asigure funcționarea organizației în sensul realizării misiunii asumate și îndeplinirii obiectului de activitate stabilit.
CAPITOLUL VIII - ORGANELE DE CONDUCERE
Art. 38 Organele de conducere ale S.I.P. Județul Hunedoara sunt: Conferința Județeană, Consiliul Liderilor, Biroul Executiv și Comisia de Cenzori.
Art. 39 Conferința Județeană este organul suprem de conducere al sindicatului.
Art. 40
a) Conferința Județeană este constituită din delegații desemnați de structurile organizatorice ale S.I.P. Județul Hunedoara în conformitate cu norma de reprezentare de 1 delegat la 25-40 membri.
b) Biroul Executiv decide, întemeiat, asupra normei de reprezentare.
c) În condiții excepționale poate decide o altă normă de reprezentare, dar nu mai mare de 1 delegat la 40 persoane.
Art. 41
a) Conferința Județeană se întrunește în ședințe ordinare, o dată la 4 ani sau în ședințe extraordinare, ori de câte ori este nevoie.
b) Conferința Județeană se convocă de către Consiliul Liderilor sau de către Biroul Executiv, cu majoritate simplă de voturi sau la solicitarea a 1/3 din numărul membrilor Consiliului Liderilor.
c) Conferința Județeană își desfășoară lucrările conform Regulamentului din Anexa IV.
Art. 42
a) Data, locul organizării și ordinea de zi ale Conferinței Județene se stabilesc cu cel puțin 30 de zile înainte.
b) În cazuri excepționale, Conferința Județeană poate fi convocată cu 15 zile înainte, cu o ordine de zi cunoscută de structurile organizatorice ale S.I.P. Județul Hunedoara.
Art. 43 Conferința Județeană se poate desfășura și poate lua hotărâri numai în condițiile în care sunt prezenți cel puțin 2/3 din delegații desemnați de structurile organizatorice ale S.I.P. Județul Hunedoara.
Art. 44 Hotărârile în cadrul Conferinței Județene se iau cu majoritatea simplă a voturilor valabil exprimate cu excepția celor altfel prevăzute de prezentul statut.
Art. 45 Conferința Județeană are următoarele competențe:
a) aprobă sau modifică statutul S.I.P. Județul Hunedoara;
b) hotărăște asupra principiilor, orientărilor fundamentale ale activității sindicale;
c) analizează și hotărăște asupra activității desfășurate de Consiliul Liderilor, Biroul Executiv și Comisia de Cenzori;
d) validează hotărârile Consiliului Liderilor de afiliere sau dezafiliere la federații de ramură;
e) se pronunță asupra contestațiilor persoanelor ale căror cereri de înscriere/reînscriere au fost respinse sau care au fost sancționate;
f) alege prin vot secret președintele S.I.P. Județul Hunedoara pe baza candidaturilor depuse înaintea începerii lucrărilor conferinței sau pe baza propunerilor făcute de delegații la Conferința Județeană; vor fi reținute doar candidaturile sau propunerile pentru membrii de sindicat cu activitate sindicală recunoscută, neimplicate politic și care anterior să nu fi adus prejudicii morale și materiale sindicatului;
g) alege membrii Comisiei de Cenzori.
Art. 46 Consiliul Liderilor este organul de conducere colectivă al sindicatului între două sesiuni ordinare ale Conferinței Județene.
Art. 47 Consiliul Liderilor este format din liderii sindicali ai structurilor organizatorice ale S.I.P. Județul Hunedoara.
Art. 48 Membrii Biroului Executiv sunt membri de drept ai Consiliului Liderilor.
Art. 49 Consiliul Liderilor se întrunește în ședințe ordinare o dată la trei luni sau în ședințe extraordinare, ori de câte ori este nevoie, la convocarea Președintelui, a Biroului Executiv cu majoritate simplă de voturi sau la solicitarea a 1/3 din numărul membrilor săi.
Art. 50
a) Consiliul Liderilor se poate desfășura și poate lua hotărâri numai in condițiile în care sunt prezenți cel puțin 2/3 din membrii săi.
b) Hotărârile se iau cu majoritate simplă a voturilor valabil exprimate cu excepția celor altfel prevăzute de prezentul statut.
Art. 51 Consiliul Liderilor are următoarele competențe:
a) conduce sindicatul între două sesiuni ordinare ale Conferinței Județene;
b) îndeplinește hotărârile adoptate de Conferința Județeană;
c) validează programul anual de activitate;
d) reglementează și rezolvă probleme de interes general;
e) decide cu 2/3 din voturi declanșarea unui conflict de muncă;
f) se pronunță asupra contestațiilor persoanelor sancționate;
g) se pronunță asupra activității Biroului Executiv și a membrilor acestuia;
h) în cazul în care constată încălcări ale statutului sau neîndeplinirea sarcinilor poate decide cu 2/3 din voturile valabil exprimate excluderea și înlocuirea unui membru al Biroului Executiv;
i) în cazul în care se decide înlocuirea președintelui S.I.P. Județul Hunedoara, numește cu minim 2/3 din voturi un președinte interimar care va avea ca principală misiune organizarea în termen de maxim 3 luni a unei Conferințe Județene extraordinare;
j) în cazul în care se decide înlocuirea unui membru al Biroului Executiv, numește cu minim 2/3 din voturi un lider de zonă interimar, până la următoarea ședință a Consiliului de zonă în care se va alege un nou lider;
k) poate decide convocarea unei Conferințe Județene ordinare sau extraordinare cu majoritate simplă de voturi sau la solicitarea scrisa a 1/3 din numărul membrilor;
l) examinează și se pronunță trimestrial asupra situației financiare a sindicatului;
m) convocă anual și ori de câte ori este nevoie Comisia de Cenzori;
n) împuternicește Biroul Executiv să poarte discuții privind modalitatea de asociere în federații pe ramură;
o) hotărăște asupra modalităților de afiliere sau dezafilierea la o federație de ramură;
p) membrii Consiliului Liderilor nu desfășoară activități politice în cadrul organizației.
Art. 52 Biroul Executiv este organul de conducere al sindicatului între două ședințe ordinare ale Consiliului Liderilor.
Art. 53 Biroul Executiv este format din președinte, secretar general, trei vicepreședinți și liderii de zonă.
Art. 54 Secretarul general și vicepreședinții vor fi stabiliți de Biroul Executiv, prin vot secret, pe baza propunerilor făcute de președintele S.I.P. Județul Hunedoara, dintre liderii de zonă.
Art. 55 Biroul Executiv se întrunește în ședințe ordinare, o dată pe lună, sau în ședințe extraordinare, ori de câte ori este nevoie, la convocarea președintelui sau la solicitarea a 1/3 din numărul membrilor săi.
Art. 56 Biroul Executiv se poate desfășura și poate lua hotărâri numai în condițiile în care sunt prezenți cel puțin 2/3 din membrii săi. Hotărârile se iau cu majoritate simplă a voturilor valabil exprimate cu excepția celor altfel prevăzute de prezentul statut.
Art. 57 Biroul Executiv are următoarele competențe:
a) asigură conducerea sindicatului între ședințele Consiliului Liderilor;
b) îndeplinește hotărârile adoptate de Consiliul Liderilor și de Conferința Județeană;
c) reprezintă sindicatul în negocieri, medieri, concilieri, litigii de muncă, revendicări etc. cu organele administrației de stat și în relațiile cu mass-media;
d) stabilește individual și pe funcții secretarul general și cei trei vicepreședinți;
e) angajează personalul necesar bunei desfășurări a activității;
f) asigură și răspunde pentru derularea execuției bugetare;
g) fixează salariile, indemnizațiile și plafonul cheltuielilor;
h) convocă Consiliul Liderilor și Conferința Județeană în ședințe ordinare și extraordinare;
i) adoptă sigla oficială și antetul care să fie imprimate și reproduse;
j) decide schimbarea sediului la o altă adresă;
k) analizează și propune Consiliului Liderilor acorduri de colaborare cu alte sindicate în scopul realizării obiectivelor de interes comun ale membrilor de sindicat;
l) adoptă sancțiuni sau propune Consiliului Liderilor pentru sancționare, după caz, membri ai S.I.P. Județul Hunedoara care încalcă prevederile statutului sau aduc prejudicii sindicatului;
m) decide asupra modalităților concrete de realizare a obiectului de activitate al S.I.P. Județul Hunedoara;
n) convocă anual și ori de câte ori este nevoie Comisia de Cenzori;
o) membrii Biroului Executiv nu desfășoară activități politice în cadrul organizației.
Art. 58 Președintele este ales prin vot secret de Conferința Județeană pe o perioadă de 4 ani.
Art. 59 Competențele membrilor Biroului Executiv sunt:
(1) Președintele S.I.P. Județul Hunedoara:
a) propune spre validare Consiliului Liderilor secretarul general și cei trei vicepreședinți;
b) coordonează și conduce activitatea Biroului Executiv;
c) realizează legătura operativă a organelor de conducere ale sindicatului în relațiile cu terți;
d) are specimen de semnătură în bancă și aprobă cheltuielile specifice în normele de competență financiară ale sindicatului;
e) prezintă lunar Biroului Executiv și trimestrial Consiliului Liderilor situația financiară a sindicatului;
f) dispune în scris delegarea membrilor de sindicat pentru realizarea unor sarcini specifice activității sindicale;
g) orice alte competențe care îi revin potrivit legii, prezentului statut sau hotărârilor organelor de conducere ale S.I.P. Județul Hunedoara.
(2) Secretarul general al S.I.P. Județul Hunedoara:
a) asigură legătura permanentă cu grupele sindicale și organizațiile de zonă, informarea operativă a acestora, inventariază problemele și le înaintează organelor de conducere;
b) organizează ședințele Biroului Executiv și Consiliului Liderilor, coordonează întocmirea proceselor verbale, redactarea hotărârilor și comunicarea acestora în teritoriu;
c) coordonează întocmirea documentelor, seturilor de materiale etc. necesare membrilor organelor de conducere și comisiilor de negociere;
d) gestionează și sistematizează circulația informațiilor în cadrul S.I.P. Județul Hunedoara, coordonează evidența documentelor scrise intrate sau ieșite din S.I.P. Județul Hunedoara.
(3) Vicepreședinții S.I.P. Județul Hunedoara:
a) pe probleme profesionale;
b) pe probleme sociale;
c) pe probleme de imagine și promovare.
Art. 60 Președintele, secretarul general și cei trei vicepreședinți exercită conducerea operativă a S.I.P. Județul Hunedoara.
Art. 61 Comisia de Cenzori este organ unic de control în probleme economico-financiare și de patrimoniu ale sindicatului.
Art. 62 Comisia de Cenzori este compusă din 5 membri, care nu pot face parte și din alte organe de conducere ale S.I.P. Județul Hunedoara, aleși pentru o perioada de 4 ani de Conferința Județeană.
Art. 63 Comisia de Cenzori se întrunește anual și ori de câte ori este nevoie, la solicitarea Biroului Executiv sau a Consiliului Liderilor.
Art. 64 Comisia de Cenzori are următoarele competențe:
a) verifică anual și ori de cate ori este nevoie, la solicitarea Biroului Executiv sau a Consiliului Liderilor, activitatea financiară și patrimoniul sindicatului;
b) prezintă anual și ori de câte ori este nevoie rapoarte asupra activității, în ședințele Consiliului Liderilor sau Conferinței Județene.
CAPITOLUL IX - PATRIMONIUL
Art. 65 Patrimoniul S.I.P. Județul Hunedoara este compus din bunuri mobile și imobile, din sume bănești aflate în conturile sindicatului, precum și din societățile comerciale sau de altă natură înființate sau aflate sub autoritatea organizației sindicale.
Art. 66 Patrimoniul S.I.P. Județul Hunedoara provine din cotizații, poate fi dobândit cu titlu gratuit sau oneros sau poate proveni din orice activități aducătoare de profit desfășurate de organizația sindicală cu respectarea legislației în vigoare.
Art. 67 Bunurile mobile sau imobile ale sindicatului vor fi înregistrate anual de o comisie de inventariere numită de președinte și verificate de Comisia de Cenzori.
Art. 68 Patrimoniul sindicatului este indivizibil și netransmisibil cu excepția situațiilor prevăzute la articolul 72.
CAPITOLUL X - DISPOZIŢII FINALE
Art. 69 S.I.P. Județul Hunedoara își elaborează reglementări proprii (anexe ale Statutului), aprobate de către Biroul Executiv.
Art. 70 Divizarea, comasarea sau dizolvarea S.I.P. Județul Hunedoara se poate face numai de către Conferința Județeană, în prezența a 3/4 din numărul delegaților desemnați de structurile organizatorice, în condițiile prezentului statut, în baza unei hotărâri adoptate cu 2/3 din numărul voturilor valabil exprimate.
Art. 71 Operațiile legate de divizare, comasare sau dizolvare se vor efectua de către o comisie numită de Conferința Județeană. Comisia întocmește o documentație privind distribuirea, transmiterea sau lichidarea patrimoniului sindicatului. Decizia finală va fi luată de Conferința Județeană.
Art. 72 În cazul dizolvării S.I.P. Județul Hunedoara, patrimoniul se va împărți între structurile organizatorice proprii, proporțional cu partea de contribuție la realizarea acestuia.
Art. 73 Acest Statut a fost adoptat de Conferința Județeană a S.I.P. Județul Hunedoara din data de 29 aprilie 2015.
ANEXA Nr. I - ORGANIZAȚII SINDICALE AFILIATE
1. La data Conferinței Județene, 29.04.2015, sunt recunoscute ca structuri organizatorice de zonă ale S.I.P. Județul Hunedoara următoarele:
- Sindicatul Învățământului Preuniversitar Zona Deva (S.I.P. Zona Deva);
- Sindicatul Învățământului Preuniversitar Zona Hunedoara (S.I.P. Zona Hunedoara);
- Sindicatul Învățământului Preuniversitar Zona Petroșani (S.I.P. Zona Petroșani);
- Sindicatul Învățământului Preuniversitar Zona Orăștie (S.I.P. Zona Orăștie);
- Sindicatul Învățământului Preuniversitar Zona Hațeg (S.I.P. Zona Hațeg);
- Sindicatul Învățământului Preuniversitar Zona Brad (S.I.P. Zona Brad);
- Sindicatul Învățământului Preuniversitar Zona Vulcan (S.I.P. Zona Vulcan);
- Sindicatul Învățământului Preuniversitar Zona Petrila (S.I.P. Zona Petrila);
- Sindicatul Învățământului Preuniversitar Zona Uricani (S.I.P. Zona Uricani);
- Sindicatul Învățământului Preuniversitar Zona Lupeni (S.I.P. Zona Lupeni);
- Sindicatul Învățământului Preuniversitar Zona Simeria (S.I.P. Zona Simeria);
- Sindicatul Învățământului Preuniversitar Zona Rurală (S.I.P. Zona Rurală);
- Sindicatul Învățământului Preuniversitar Zona Călan (S.I.P. Zona Călan).
2. La data Conferinței Județene, 29.04.2015, sunt recunoscute ca grupe sindicale ale S.I.P. Județul Hunedoara următoarele:
3. Structurile organizatorice de zonă sunt conduse de Consilii de Zonă.
4. Consiliile de Zonă sunt formate din liderii grupelor sindicale constituite în unitățile din zona respectivă.
5. Liderii grupelor sindicale sunt aleși prin vot secret, de membrii de sindicat din unitatea respectivă, pentru o perioadă de 4 ani, de regulă înaintea Conferinței Județene.
6. Consiliile de Zonă își vor desemna prin vot secret, dintre membrii consiliului, un lider de zonă care face parte de drept din Biroul Executiv și Consiliul Liderilor.
7. Liderii grupelor sindicale fac parte de drept din Consiliul Liderilor al S.I.P. Județul Hunedoara.
ANEXA Nr. II - DREPTURILE BĂNEȘTI
1. În condițiile legii și ale prezentului statut, Biroul Executiv angajează cu contracte de muncă sau contract de mandat lideri sindicali, contabil, secretar sau alte categorii de personal.
2. Biroul Executiv, la propunerea conducerii operative, aprobă salarii, indemnizații, prime și ajutoare.
3. Salariile și indemnizațiile se acordă personalului angajat de S.I.P. Județul Hunedoara cu contract de muncă sau contract de mandat.
4. Personalul angajat cu contract de muncă va fi salarizat conform legilor după care este plătit personalul/funcțiile similare din sistemul de învățământ.
5. Persoanele din conducerea organizației sindicale, degrevate de norma didactică, primesc un salariu echivalent funcției didactice, cu toate sporurile și sumele cuvenite și o indemnizație de conducere de până la 55% din venitul brut.
6. Liderii organizațiilor de zonă sau ai grupelor sindicale pot primi indemnizații sau alte beneficii în conformitate cu deciziile Biroului Executiv.
7. Salariile și indemnizațiile vor fi plătite până la finalul fiecărei luni pentru activitatea prestată în luna precedentă.
8. Primele se pot acorda tuturor membrilor de sindicat pentru activități sindicale deosebite.
9. Biroul Executiv se va pronunța asupra „activităților sindicale deosebite" și va stabili cuantumul primelor/beneficiilor.
10. Membrii de sindicat delegați pentru îndeplinirea unor sarcini sindicale primesc o sumă care să acopere cheltuielile de navetă/transport.
11. Ajutoarele sociale se pot acorda tuturor membrilor de sindicat, în condițiile Regulamentului de acordare a ajutoarelor sociale (Anexa V).
12. În funcție de evoluția veniturilor personalului din învățământ, Biroul Executiv poate modifica principiile de stabilire și cuantumul salariilor, indemnizațiilor, primelor și ajutoarelor prevăzute în această anexă
ANEXA Nr. III - DREPTURI BĂNEȘTI PE PERIOADA DELEGĂRII ȘI DEPLASĂRII
1. Delegarea sau detașarea membrilor S.I.P. Județul Hunedoara se dispune în scris de către președintele sindicatului.
2. Delegarea sau detașarea membrilor S.I.P. Județul Hunedoara se va face numai pentru realizarea unor sarcini specifice muncii sindicale.
Indemnizația de delegare
3. Membrii S.I.P. Județul Hunedoara aflați în delegare în localități situate la distanțe mai mari de 5 km. de localitatea în care își au locul permanent de muncă primesc, pentru compensarea cheltuielilor personale, o indemnizație zilnică de delegare sau detașare.
4. Numărul zilelor calendaristice în care membrul de sindicat se află în delegare se socotește de la data și ora plecării până la data și ora înapoierii mijlocului de transport din și în localitatea unde își are locul permanent de muncă, considerându-se fiecare 24 de ore câte o zi de delegare.
5. Pentru delegarea cu durata de o singură zi, precum și pentru ultima zi în cazul delegării de mai multe zile, indemnizația se acordă proporțional cu timpul afectat delegării numai dacă durata delegării este de cel puțin 06 ore (pentru o delegare de 06-12 ore - 50% din indemnizație, peste 12 ore - indemnizația întreagă).
6. În funcție de evoluția prețurilor de consum, Biroul Executiv al S.I.P. Județul Hunedoara va stabili cuantumul indemnizațiilor de delegare sau detașare.
7. Membrii S.I.P. Județul Hunedoara trimiși în delegare au dreptul să primească un avans în numerar.
Cheltuieli de transport
8. Membrii S.I.P. Județul Hunedoara, delegați să îndeplinească sarcini specifice muncii sindicale în condițiile prevăzute la alineatul 3, au dreptul la decontarea cheltuielilor de transport efectuate la ducere și la înapoiere astfel:
a) cu avionul pe orice distanță;
b) pe cale ferată, pe orice fel de tren după tariful clasei a II-a pe distanțe de până la 300 de km., după tariful clasei I pe distanțe mai mari de 300 de km. și după tariful vagonului de dormit în cazul călătoriilor efectuate pe timp de noapte la distanțe de peste 300 de km;
c) cu mijloace de transport în comun auto după tarifele stabilite pentru aceste mijloace, cu mijloacele de transport ale unității sau cu autoturismul proprietate personală cu încadrarea în consumurile de combustibil: 8 litri de benzină la 100 km. parcurși pentru perioada de vară și 10 litri de benzină la 100 km. parcurși pentru perioada de iarnă;
d) pe căile de navigație fluvială după tariful clasei I.
Cheltuieli de cazare
9. Membrii S.I.P. Județul Hunedoara, delegați să îndeplinească sarcini specifice activității sindicale în condițiile prevăzute la alineatul 3 și care nu se pot înapoia la sfârșitul zilei de lucru în localitatea unde își au locul permanent de muncă, au dreptul la decontarea cheltuielilor de cazare efectuate, pe baza documentelor justificative, după cum urmează:
a) în structurile de primire turistice, în limita tarifelor practicate în structurile de 3 stele pentru un pat, în cameră cu baie și televizor;
b) în situații deosebite, decontarea cheltuielilor de cazare se va face în limita tarifelor de cazare practicate în hotelurile de 4 stele pentru un pat în cameră cu baie și televizor;
c) în cazul în care cazarea s-a făcut într-o structură turistică de confort superior celei de 4 stele, se decontează numai 50 % din tariful de cazare perceput;
d) în structurile de primire turistice se includ: hoteluri, moteluri, vile, cabane, campinguri, sate de vacanță, pensiuni, ferme agro-turistice destinate prin construcție cazării;
e) în situația în care cazarea se face la ,,particulari'', decontul se face în condițiile prevăzute la alineatul 9 litera "a";
f) în situația în care în costul cazării este inclus și micul dejun, se decontează și contravaloarea acestuia.
ANEXA NR. IV - REGULAMENT DE ORGANIZARE A CONFERINȚEI JUDEȚENE
Capitolul I - Dispoziții generale
Art. 1. Conferința se constituie din membrii Consiliului Liderilor și delegații mandatați de membrii S.I.P Județul Hunedoara, conform normei de reprezentare stabilită de art. 40 din Statut.
Art. 2. Conferința este statutar și legal constituită în condițiile validării mandatelor a 2/3 din numărul delegaților cu drept de vot.
Art. 3. În situația nerealizării prezenței statutare, Conferința se va întruni în următoarele 30 zile, fiind necesară prezența a cel puțin 1/2 plus 1 din delegați.
Art. 4. La Conferință participă, de drept, în calitate de raportori, membrii Comisiei de Cenzori.
Art. 5. La Conferință pot participa invitați cu statut de observatori din partea unor organizații sindicale din țară și străinătate, precum și din partea unor instituții care au relații de colaborare cu S.I.P. Județul Hunedoara.
Art. 6. Convocarea Conferinței în ședințe ordinare se face de către Consiliul Liderilor sau Biroul Executiv, cu cel puțin 30 de zile înaintea datei de începere a lucrărilor.
Art. 7. Convocarea Conferinței în ședințe extraordinare se face la cererea Consiliul Liderilor sau Biroul Executiv, în maxim 15 de zile de la data emiterii hotărârii.
Capitolul II - Organizarea Conferinței
Art. 8. Organizarea Conferinței este de competența Biroului Executiv, care stabilește:
a. Componența nominală a Comisiei de organizare, Secretariatului și a următoarelor comisii:
- Comisia de protocol;
- Comisia de validare a mandatelor și numărarea a voturilor;
- Comisia pentru Statut;
b. Agenda de lucru a Conferinței și programul acesteia;
c. Locul de desfășurare a lucrărilor Conferinței;
d. Lista participanților:
- numărul delegaților structurilor organizatorice;
- invitați;
- observatori;
e. Bugetul alocat desfășurării lucrărilor Conferinței.
Capitolul III - Atribuțiile și competențele comisiilor
Art. 9. Comisia de organizare coordonează întreaga activitate și are în subordine următoarele comisii de lucru:
- Secretariatul Conferinței;
- Comisia de protocol;
- Comisia de validare a mandatelor și numărare a voturilor;
- Comisia pentru Statut.
Art. 10. Comisia de organizare își desfășoară activitatea pe toată perioada pregătirii, organizării și desfășurării Conferinței și are în principal următoarele atribuții și competențe:
- asigurarea și pregătirea sălii Conferinței;
- asigurarea spațiilor de cazare / masă pentru participanți;
- asigurarea tuturor mijloacelor necesare pregătirii, organizării și desfășurării Conferinței (rechizite, mijloace de transport, aparatura de multiplicare, etc.);
- atragerea de sponsori;
- marcarea căilor de acces spre sălile de lucru;
- pregătirea spațiilor pentru:
* elaborarea și multiplicarea documentelor Conferinței;
* post de prim ajutor;
* sală de protocol;
* comisii de lucru;
* bufet de incintă;
- asigură serviciile de sonorizare, înregistrare, audio-video, multiplicare, tehnoredactare a materialelor, primiri și transmiteri de informații prin telefon, fax și e-mail;
- întocmește lista cu numărul delegaților la Conferință în baza listelor transmise de către structurile organizatorice ale S.I.P. Județul Hunedoara;
- pregătește mapele cuprinzând seturile cu materiale supuse dezbaterii Conferinței;
- asigură multiplicarea materialelor, altele decât cele prevăzute în mape;
- se ocupă de confecționarea ecusoanelor pentru participanții la Conferință, astfel:
* delegați - roșu
* invitați - albastru
* invitați străini - verde
* presă - galben
Art. 11. Secretariatul Conferinței își desfășoară activitatea pe toată perioada pregătirii, organizării și desfășurării Conferinței, precum și maximum 7 zile după încheierea lucrărilor, pentru întocmirea tuturor documentelor rezultate din Conferință și are, în principal, următoarele atribuții:
a. asigură întocmirea procesului-verbal privind desfășurarea lucrărilor Conferinței, înregistrarea audio și video a acestora;
b. urmărește aplicarea corectă a Regulamentului de organizare și funcționare a Conferinței, abaterile constatate fiind comunicate Prezidiului;
c. colectează și înaintează Prezidiului moțiunile depuse de participanții la Conferință.
Art. 12. Comisia de protocol asigură desfășurarea normală a lucrărilor Conferinței, având, în principal, următoarele atribuții:
a. transmite invitațiile pentru Conferință, în țară și străinătate;
b. elaborează lista invitaților de presă acreditați;
c. primește corespondenții de presă acreditați, invitații din țară și străinătate;
d. asigură distribuirea mapelor și ecusoanelor pentru invitați și ziariști;
e. organizează eventualele conferințe de presă;
f. asigură programul invitaților străini;
g. elaborează și distribuie buletinele de presă.
Art. 13. Comisia de validare a mandatelor și numărare a voturilor este formată din 7 persoane, își desfășoară activitatea pe toată perioada lucrărilor Conferinței și are următoarele atribuții principale:
a. verifică prezența delegaților, invitaților și observatorilor participanți la Conferință;
b. asigură distribuirea mapelor, ecusoanelor, a mandatelor pentru delegați la intrarea în sală;
c. verifică respectarea prevederilor cu privire la desemnarea delegaților, conform normei de reprezentare;
d. prezintă, la deschiderea lucrărilor sau/și de câte ori se solicită de către Prezidiul Conferinței, Raportul privind validarea mandatelor;
e. asigură și validează numărarea voturilor în toate procedurile de vot.
Art. 14. Comisia pentru Statut este formată din 3 persoane, își desfășoară activitatea pe toată perioada pregătirii și desfășurării Conferinței și are următoarele atribuții principale:
a. formulează propuneri de modificare a Statutului S.I.P. Județul Hunedoara corespunzător modificărilor legislative care impun acest lucru și/sau pentru adaptarea Statutului la modificările apărute în viața organizației;
b. adună propunerile de modificare a Statutului primite de la membrii organizației și le introduce în materialul care va fi prezentat Conferinței;
c. prezintă și motivează Conferinței propunerile de modificare a Statutului;
d. supune votului Conferinței propunerile de modificare a Statutului.
Capitolul IV - Modul de desfășurare a lucrărilor
Art. 15. Lucrările Conferinței sunt prezidate de conducerea operativă. Președintele conduce lucrările Conferinței pe toată durata desfășurării acestora.
Art. 16. Prezidiul va supune spre aprobare participanților Comisiile de lucru, Agenda de lucru a Conferinței și Programul de desfășurare a acesteia.
A. Mandatul
Art. 17. Atribuirea mandatului de delegat la Conferință se face de către Comisia de validare a mandatelor și numărare a voturilor conform situației centralizată de către Secretariatul Conferinței în baza listelor prezentate de către structurile organizatorice. Validarea mandatelor se face obligatoriu la începutul lucrărilor Conferinței.
Art. 18. Mandatul validat asigură delegatului următoarele drepturi:
- dreptul de înscriere la cuvânt;
- dreptul de a participa la vot;
- dreptul de a prezenta moțiuni, amendamente și propuneri de rezoluții.
B. Dreptul la cuvânt
Art. 19. Dreptul la cuvânt îl au numai delegații mandatați, iar cu aprobarea Prezidiului și invitații.
Art. 20. Fiecare delegat se poate înscrie la cuvânt o singură dată pentru fiecare problemă abordată din Agenda de lucru a Conferinței.
Art. 21. Fiecare delegat înscris la cuvânt are la dispoziție 3 minute pentru fiecare problemă abordată, cu excepția cazului în care Prezidiul decide altfel.
Art. 22. Delegații pot face interpelări numai la dezbaterea problemelor prevăzute în Agenda de lucru a Conferinței.
Art. 23. O problemă, odată votată și aprobată, nu se va mai supune revotării. Toate amendamentele care tratează diferit aceeași problemă, vor fi discutate în paralel și vor fi supuse votului, o singură dată.
C. Votul
Art. 24. Conferința hotărăște cu jumătate plus unu din numărul voturilor valabil exprimate cu excepția cazurilor prevăzute expres de Statut.
Art. 25. Votul se exprimă în mod liber și deschis, cu excepția alegerilor sau în cazurile solicitate expres de către Plenul Conferinței.
Art. 26. Conferința poate decide cu majoritate simplă, exprimarea prin vot secret și în alte situații.
Art. 27. Procedura votului deschis se desfășoară prin ridicarea mandatului, majoritatea simplă decizând rezultatul votului.
Art. 28. În caz de balotaj, la exercitarea votului deschis, se va proceda la revotare.
Art. 29. În cazurile exercitării votului secret, Conferința poate completa Comisia de numărare și validare a voturilor cu persoane din rândul delegaților mandatați.
Art. 30. Delegații la Conferință își vor exercita individual votul secret, în conformitate cu instrucțiunile de votare, pe buletine de vot ștampilate, primite de la Comisia de validare a mandatelor și numărare a voturilor.
Art. 31. Buletinele de vot vor fi depuse în urna sigilată, în prezența membrilor Comisiei de validare și numărare a voturilor.
Capitolul V - Moțiuni, rezoluții și amendamente
Art. 32. Moțiunile, amendamentele și rezoluțiile înaintate în scris Conferinței vor fi preluate de Secretariatul Conferinței, cu excepția celor de procedură. Acestea vor fi verificate dacă respectă problematica Conferinței după care vor fi înaintate pentru a fi supuse dezbaterii participanților.
Art. 33. În cazurile în care sunt mai multe amendamente, Prezidiul va stabili ordinea în care acestea vor fi dezbătute și supuse votului Conferinței.
Art. 34. Fiecare amendament poate fi retras de delegatul care l-a propus.
Art. 35. Moțiunile de procedură vor fi depuse, în scris, în numele delegatului sau delegației, numai la Prezidiul Conferinței.
Art. 36. Prin moțiune de procedură se înțelege:
a. moțiuni care solicită revenirea la o anumită problemă a Agendei de lucru;
b. moțiuni care propun amânarea discutării sau examinării unei probleme din Agenda de lucru;
c. moțiuni care propun suspendarea ședinței;
d. moțiuni care propun trecerea la votarea unei probleme din Agenda de lucru;
e. moțiuni care propun trecerea la următorul punct al Agendei de lucru;
f. moțiuni care atenționează asupra nerespectării Statutului sau a Regulamentului.
Art. 37. Nici o moțiune, amendament sau rezoluție nu va fi declarată adoptată, dacă nu se întrunește numărul majoritar de voturi.
Capitolul VI - Depunerea candidaturilor
Art. 38. Candidaturile pentru funcțiile de președinte și membri ai Comisiei de Cenzori vor fi depuse și înregistrate la Secretariatul S.I.P. Județul Hunedoara cu minim 5 zile înainte de Conferință.
Art. 39. Candidații vor depune la Secretariatul S.I.P. Județul Hunedoara un dosar care va cuprinde următoarele:
- cerere de candidatură;
- curriculum vitae;
- certificat de cazier judiciar sau declarație pe proprie răspundere.
Art. 40. Dosarele candidaților vor fi predate, cu 5 zile înainte de începerea lucrărilor Conferinței, Comisiei de validare a mandatelor și numărare a voturilor.
Capitolul VII - Dispoziții finale
Art. 41. Obiecțiile cu privire la prezența în sală a unui delegat, invitat sau observator vor fi înaintate Secretariatului Conferinței, iar după verificare, concluziile vor fi înaintate Prezidiului Conferinței cu informațiile corespunzătoare. Prezidiul Conferinței va supune obiecțiile respective dezbaterii și votului participanților pentru a hotărî acceptarea sau neacceptarea obiecțiilor prezentate.
Art. 42. Prezidiul Conferinței poate supune recuzarea delegatului care nu respectă normele de etică și prevederile prezentului regulament.
Art. 43. În calitate de organism de conducere al Conferinței, Prezidiul poate lua măsuri care să asigure desfășurarea coerentă a lucrărilor și respectarea timpului afectat fiecărei probleme din Agenda de lucru, conform programului.
Art. 44. Prezentul regulament a fost adoptat de către Conferința Județeană din 29.04.2015 și intră în vigoare imediat după adoptare.
ANEXA NR. V - REGULAMENT DE ACORDARE A AJUTOARELOR SOCIALE
1. S.I.P. Județul Hunedoara poate acorda membrilor săi ajutoare sociale în limita unui fond repartizat ca atare în bugetul de venituri și cheltuieli al sindicatului, reprezentând cel mult 10 % din totalul veniturilor.
2. Ajutoarele sociale se acordă o singură dată pe an, cu excepția ajutorului de deces sau a situațiilor deosebite.
3. Se pot acorda ajutoare sociale pentru:
a. deces;
b. refacerea sănătății;
c. alte situații.
4. Pentru a beneficia de ajutor social, un membru de sindicat trebuie:
a. să fie membru al organizației de minimum 6 luni;
b. să aibă achitată la zi cotizația de membru;
c. să fie în una din situațiile de la art. 3.
5. Pentru acordarea unui ajutor social se înaintează, prin liderul de grupă sindicală, respectiv liderul organizației de zonă, în atenția Biroului Executiv, următoarele documente:
a. cerere vizată de liderul grupei sindicale;
b. acte justificative (certificat de naștere, căsătorie, deces, medicale, declarație pe propria răspundere autentificată de notar etc.) în xerocopie, funcție de tipul de ajutor social solicitat;
c. copie B.I./C.I.
6. Biroul Executiv analizează și, după caz, aprobă cererile de ajutor social în fiecare lună.
7. Se pot acorda ajutoare sociale pentru deces după cum urmează:
a. decesul membrului de sindicat;
b. decesul soțului/soției/copilului membrului de sindicat;
c. decesul unui alt membru al familiei aflat în întreținerea acesteia (părinți, socri etc.).
8. Se pot acorda ajutoare sociale pentru refacerea sănătății membrului de sindicat după cum urmează:
a. afecțiuni grave, operații complexe, spitalizare peste 28 zile etc.;
b. afecțiuni, intervenții cu grad de dificultate mediu, spitalizare peste 14 zile etc.;
9. Se pot acorda ajutoare sociale și pentru alte situații.
10. Cuantumul ajutoarelor sociale acordate, la nivel de categorie de ajutor social, se stabilește de către Biroul Executiv, cu încadrarea în fondurile alocate.
11. În funcție de evoluția veniturilor S.I.P. Județul Hunedoara, Biroul Executiv decide[, în conformitate cu prevederile prezentului statut,] asupra tipurilor de ajutoare care se acordă[acordate, precum și asupra cuantumului ajutoarelor sociale acordate].
12. Prezentul Regulament a fost aprobat în Conferința Județeană a S.I.P. Județul Hunedoara din data de 29.04.2015.
ANEXA NR. VI - REGULAMENT DE DESFĂȘURARE A ȘEDINȚELOR DE ALEGERI
Dispoziții generale
1. Prezentul regulament stabilește modalitățile de desfășurare a ședințelor de alegeri la nivelul structurilor organizatorice ale S.I.P. Județul Hunedoara.
2. Regulamentul este în concordanță cu Statutul S.I.P. Județul Hunedoara (Capitolul VIII – Organele de conducere și Anexa nr. I – Structurile organizatorice ale S.I.P. Județul Hunedoara) și face parte integrantă din acesta.
3. Nu pot deține funcții de conducere în cadrul sindicatului: conducătorii unităților de învățământ, inspectorii școlari sau de specialitate, persoanele care anterior au adus prejudicii morale sau materiale sindicatului.
Desfășurarea alegerilor în grupele sindicale
4. O dată la patru ani se vor desfășura ședințe de alegeri a liderilor grupelor sindicale.
5. Ședințele vor fi convocate și organizate de liderul în exercițiu al grupei sindicale. La ședințe vor participa și reprezentanți ai structurilor organizatorice ale S.I.P. Județul Hunedoara ierarhic superioare.
6. Candidaturile/propunerile se vor depune/se pot face în cadrul ședinței de alegeri.
7. Ședințele de alegeri se pot desfășura numai în condițiile în care sunt prezenți cel puțin 2/3 din membrii de sindicat din grupa sindicală. În situația nerealizării prezenței statutare, ședința se va reorganiza în termen de o săptămână.
8. Liderii grupelor sindicale se aleg prin vot secret. Vor fi declarați aleși, candidații care vor obține cel puțin ½ plus 1 din voturile valabil exprimate.
9. Desfășurarea ședințelor de alegeri precum și rezultatele votului vor fi consemnate în procese verbale care vor fi semnate de participanții la ședință.
Desfășurarea alegerilor în organizațiile sindicale afiliate
10. Sunt recunoscute ca organizații de zonă ale S.I.P. Județul Hunedoara următoarele:
- Sindicatul Învățământului Preuniversitar Zona Deva (S.I.P. Zona Deva);
- Sindicatul Învățământului Preuniversitar Zona Hunedoara (S.I.P. Zona Hunedoara);
- Sindicatul Învățământului Preuniversitar Zona Petroșani (S.I.P. Zona Petroșani);
- Sindicatul Învățământului Preuniversitar Zona Orăștie (S.I.P. Zona Orăștie);
- Sindicatul Învățământului Preuniversitar Zona Hațeg (S.I.P. Zona Hațeg);
- Sindicatul Învățământului Preuniversitar Zona Brad (S.I.P. Zona Brad);
- Sindicatul Învățământului Preuniversitar Zona Vulcan (S.I.P. Zona Vulcan);
- Sindicatul Învățământului Preuniversitar Zona Petrila (S.I.P. Zona Petrila);
- Sindicatul Învățământului Preuniversitar Zona Uricani (S.I.P. Zona Uricani);
- Sindicatul Învățământului Preuniversitar Zona Lupeni (S.I.P. Zona Lupeni);
- Sindicatul Învățământului Preuniversitar Zona Simeria (S.I.P. Zona Simeria);
- Sindicatul Învățământului Preuniversitar Zona Rurală (S.I.P. Zona Rurală);
- Sindicatul Învățământului Preuniversitar Zona Călan (S.I.P. Zona Călan).
11. Structurile organizatorice de zonă sunt conduse de Consilii de Zonă. Acestea sunt formate din liderii grupelor sindicale din zona respectivă.
12. O dată la patru ani se vor desfășura ședințe de alegeri a liderilor organizațiilor de zonă.
13. Ședințele vor fi convocate și organizate de liderul în exercițiu al structurii organizatorice de zonă. La ședințe va participa și un reprezentant din conducerea operativă a S.I.P. Județul Hunedoara.
14. Candidaturile se vor depune în scris la sediul S.I.P. Județul Hunedoara (fax: 211642 sau e-mail: sip@siphd.ro) până în preziua ședinței de alegeri. Se vor face propuneri și în cadrul ședinței de alegeri. Vor fi reținute numai acele candidaturi sau propuneri pentru persoanele cu activitate sindicală recunoscută, lideri ai grupelor sindicale, care dețin calitatea de membru de cel puțin 1 an și care îndeplinesc condițiile de la art. 3.
15. Ședințele de alegeri se pot desfășura numai în condițiile în care sunt prezenți cel puțin ¾ din membrii Consiliului de Zonă respectiv. În situația nerealizării prezenței statutare, ședința se va reorganiza în termen de o săptămână.
16. Liderii structurilor organizatorice de zonă se aleg prin vot secret. Vor fi declarați aleși, candidații care vor obține cel puțin ½ plus 1 din voturile exprimate. Liderii structurilor organizatorice de zonă fac parte de drept din Biroul Executiv și Consiliul Liderilor.
17. Desfășurarea ședințelor de alegeri precum și rezultatele votului vor fi consemnate în procese verbale
Documente atașate
Numărul
curent
|
Titlul
documentului
|
Dimensiune
(octeți)
|
Extensia
documentului
|
Data
atașării
|
1 |
Statutul SIP (29.04.2015)
|
205.824 |
DOC |
2019-08-27 16:37:20 |