Noi suntem
SINDICATUL ÎNVĂȚĂMÂNT PREUNIVERSITAR JUDEȚUL HUNEDOARA

Agenda

12.05.2021
Comisia Paritară de la nivelul I.S.J. Hunedoara - sediul I.S.J. Hunedoara

21.04.2021
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara - Sediul S.I.P. Județul Hunedoara

31.03.2021
Conferința anuală a C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara - on line

24.03.2021
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara - Sediul S.I.P. Județul Hunedoara

18.03.2021
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - on line

10.03.2021
Comitetul de supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara - on line

24.02.2021
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara - Sediul S.I.P. Județul Hunedoara

10.02.2021
Comisia de Dialog Social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara - Prefectura Hunedoara

05.02.2021
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - on line

27.01.2021
Comitetul Local de Dezvoltare a Parteneriatului Social Județul Hunedoara

19.01.2021
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

19.01.2021
Comisia de Dialog Social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara

06.01.2021
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret” - on line

06.01.2021
Comisia Paritară de la nivelul I.S.J. Hunedoara - on line

16.12.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

16.12.2020
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

10.12.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - on line

09.12.2020
Ședința C.L.D.P.S. Hunedoara - on line

09.12.2020
Comitetul de Supraveghere C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

28.10.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

20.10.2020
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

20.10.2020
Biroul Executiv al F.S.E. „Spiru Haret”

16.10.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - I.S.J. Hunedoara

01.10.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - I.S.J. Hunedoara

30.09.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

11.09.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - I.S.J. Hunedoara

09-10.09.2020
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

07.09.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - I.S.J. Hunedoara

02.09.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

01.09.2020
Biroul Executiv al F.S.E. „Spiru Haret”

01.09.2020
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

31.08.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - I.S.J. Hunedoara

16.08.2020
Biroul Executiv al F.S.E. „Spiru Haret”

16.08.2020
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

08.07.2020
Comitetul de Supraveghere C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

23.06.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

28.05.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - I.S.J. Hunedoara

27.05.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

14.05.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - I.S.J. Hunedoara

07.05.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - I.S.J. Hunedoara

28.04.2020
Finalizarea lucrărilor Conferinței anuale a C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

24.04.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

24.04.2020
Comitetul de Supraveghere C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

14.04.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

30.03.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

25.03.2020
Conferința anuală a C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

25.03.2020
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

26.02.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

14.02.2020
Biroul Executiv al F.S.E. „Spiru Haret”

14.02.2020
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

10.02.2020
Comisia paritară de la nivelul I.S.J. Hunedoara

05.02.2020
Comisia de dialog social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara

29.01.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

04.12.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

20.11.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

11.09.2019
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

19.06.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

29.05.2019
Conferința de alegeri S.I.P. județul Hunedoara

15.05.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

17.04.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

04.04.2019
Alegeri în organizații de zonă ale S.I.P. Județul Hunedoara: Lupeni, Vulcan, Uricani

27.03.2019
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

27.03.2019
Conferința anuală a C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. județul Hunedoara

27.02.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara



Actualitate

Idei „primite de-a gata” - „Cariera didactică”

20.04.2021

image/jpeg, 6149464 octeți

Continuăm, printr-un nou infografic, seria demersurilor prin care încercăm să arătăm în ce măsură anumite idei vehiculate în spațiul public sunt sau nu întemeiate.  

 

Evident, așa cum s-a subliniat deja în cazul primului material de acest gen, „Numărul bugetarilor”, o astfel de încercare este și va fi un demers critic, ceea ce înseamnă că vom face abstracție, în analiza noastră, de motivațiile partizan-manipulatorii în virtutea cărora, eventual, chiar și atunci când se vehiculează informații corecte, acestea sunt „interpretate” după bunul plac al inițiatorilor.

 

Totuși, de fiecare dată, în raport cu motivațiile pentru care sunt vehiculate, în spațiul public, respectivele informații, vom formula și o concluzie, aceasta trebuind să fie luată ca atare, respectiv ca poziționare a noastră în ceea ce privește intențiile mai puțin vizibile ale inițiatorilor unor astfel de demersuri.

 

Astfel, vă propunem de această dată ca temă „cariera didactică”, prima motivație a alegerii sale fiind revenirea tot mai frecventă a ideii potrivit căreia unul dintre obstacolele majore pentru creșterea calității educației furnizate este statutul de „titular” deținut de o parte a cadrelor didactice.  

 

Cercetarea întreprinsă ne-a condus către concluzia că realizarea unei corelații între statutul de „titular” al cadrelor didactice și calitatea educației, în sensul că acest statut este văzut drept una dintre cauzele regresului, nu are un caracter întemeiat. Ținând cont de statutul cadrelor didactice la nivelul statelor din Uniunea Europeană, totodată de performanțele înregistrate de diferitele sisteme educative, se poate aprecia că, dimpotrivă, calitatea în regres a educației românești este o consecință, pe lângă altele, a precarității statutului cadrelor didactice. O astfel de situație nu denotă decât o problemă de politică educațională, istoria postrevoluționară nefiind decât o accentuare a acestei precarități de statut, o eventuală dispariție „ titularizării” putându-se estima că nu va face decât să accentueze procesul de degradare a statutului, implicit o reducere a calității educației într-o și mai mare măsură.

 

Materialul realizat la nivelul S.I.P. Județul Hunedoara:

 

 

Idei „primite de-a gata” - „Cariera didactică”

 

Important

Gradația de merit 2021 - fișele de evaluare, numărul de locuri și procedura

12.05.2021

image/jpeg, 50352 octeți

Marți, 11 mai, a avut loc ședința Comisiei paritare de la nivelul Inspectoratului Școlar Județean (I.S.J.) Hunedoara. 

 

Comisia a fost convocată la solicitarea ambelor părți și a avut pe ordinea de zi următoarele:

- aprobarea numărului gradațiilor de merit pe categorii de personal și pe discipline de învățământ/specializări, sesiunea 2021;

- defalcarea punctajului maxim și aprobarea grilele de evaluare, specifice fiecărei categorii de personal, precum și fiecărei discipline de învățământ, pentru evaluarea candidaților la concursul pentru obținerea gradației de merit, sesiunea 2021;

- discuții privind unele aspecte din procedura I.S.J. Hunedoara de acordare a gradațiilor de merit în acest an;

- diverse.

 

În acest an se pot acorda 151 gradații de merit repartizate astfel:

- 127 gradații de merit pentru personalul didactic de predare,

- 18 gradații de merit pentru personalul didactic auxiliar;

- 6 gradații de merit pentru funcțiile de conducere, îndrumare și control.

 

Au fost aprobate 16 fișe de (auto)evaluare, 8 pentru personalul didactic de predare, 8 pentru personalul didactic auxiliar, astfel:

01.Învățământ preșcolar

02.Învățământ primar

03.Profesori gimnaziu/liceu

04.Învățământ special

05.CJRAE

06.Directori / inspectori

07.Profesori în palate și cluburi ale copiilor

08.Directori în palate și cluburi ale copiilor

09.Profesori în CSS / LPS

10.Directori în CSS / LPS

11.Secretar

12.Administrator financiar

13.Administrator patrimoniu

14.Bibliotecar

15.Laborant

16.Informatician

17.Pedagog / supraveghetor de noapte

18.Corepetitor

Două fișe (pozițiile 9 și 10) au fost concepute și aprobate direct de Ministerul Educației.

 

În ceea ce privește Procedura de acordare a gradației de merit, reprezentanții S.I.P. Hunedoara au evidențiat faptul că Procedura este de competența și responsabilitatea I.S.J., dar trebuie avute în vedere și următoarele aspecte:

- depunerea documentelor justificative în format electronic va genera un volum de muncă mult mai mare atât pentru candidați, cât și pentru comisia județeană;

- vor exista o serie de dificultățile tehnice (lipsa calculatoarelor, a scannerelor, a unui spațiu (cloud) dedicat etc.) care vor împiedica derularea în bune condiții a procesului de evaluare.

 

De asemenea, s-a convenit referitor la anexa 5 din Procedura I.S.J., respectiv certificarea rezultatelor deosebite obținute cu elevii cu CES, să poată fi realizată de către directorul unității de învățământ (fără a mai apela la C.J.R.A.E.).

 

Toate detaliile și materialele privind gradația de merit, sesiunea 2021, sunt postate la rubrica: JURIDIC – LEGISLAȚIE – RAPORTURI DE MUNCĂ – GRADAȚIA DE MERIT.

 

Eveniment

Ședința C.A. al I.S.J. Hunedoara

11.05.2021

image/png, 1936103 octeți

Marți,11 mai a.c., a avut loc ședința de lucru a Consiliului de Administrație al Inspectoratului Școlar Județean Hunedoara.

 

Pe ordinea de zi au fost înscrise următoarele probleme: 
I.    Stabilirea numărului de locuri pentru gradațiile de merit, sesiunea 2021, punctaje, procedură
II.    Ajustarea planului de școlarizare pentru anul școlar 2021-2022
III.    Solicitări de la unități de învățământ
IV.    Aviz organizare concurs pentru ocupare posturi vacante la I.S.J. Hunedoara
V.    Avizare listă posturi didactice rezervate/vacante
VI.    Diverse

 

În cadrul ședinței au fost luate următoarele hotărâri: 

 

I.    Se aprobă lista cu numărul de locuri pentru gradațiile de merit, sesiunea 2021, repartizate pe categorii de personal (didactic de predare/didactic de conducere, îndrumare și control/didactic auxiliar) și discipline/domenii, conform anexei.

Se aprobă detalierea punctajelor aferente criteriilor.

Se aprobă procedura de depunere a dosarelor pentru gradațiile de merit, și anume letric. 

 

II.    Se aprobă propunerile de diminuare a planului de școlarizare pentru anul școlar 2021-2022, conform anexei.

 

III.    Se aprobă solicitările unităților de învățământ pentru obținerea avizului de organizare a concursurilor de ocupare a posturilor vacante, conform anexei.

 

IV.    Se acordă aviz pentru organizarea concursului de ocupare a posturilor vacante din cadrul I.S.J. Hunedoara: 1 post consilier IA secretariat-arhivă și 1 post consilier II contabilitate.

 

V.    Se avizează lista posturilor pentru titularizare rezervate/vacante: 247 posturi, din care 68 posturi titularizabile pe perioadă nedeterminată.

 

VI.    Diverse:
1.    Se acordă aviz relocare 6 grupe grădiniță în altă locație, ca urmare a lucrărilor de reabilitare.
2.    Se aprobă emiterea deciziei de înființare a bazei de practică pedagogică (BPP) la Colegiul Național Pedagogic ”Regina Maria” Deva și numirea coordonatorului BPP și a profesorului mentor coordonator.
3.    Se aprobă cererea de pensionare anticipată a unui cadru didactic, începând cu data de 01.06.2021.
4.    Se aprobă procedura de sistem privind organizarea și desfășurarea probelor de verificare a cunoștințelor de limbă maternă pentru clasa a IX-a, conform anexei.

 

Anexele la ce se face referire în articol sunt postate la rubrica: ISJ HUNEDOARA–CONSILIUL DE ADMINISTRATIE.

18.03.2021
02.03.2021
10.09.2020
Comisia de Dialog Social de la Nivelul Instituției Prefectului - județul Hunedoara
Tipul știrii: Eveniment
Data știrii: 19.1.2021
Data ultimei actualizări: 13.05.2021
Numărul de vizualizări: 910



Astăzi, 19.01.2021, la solicitarea S.I.P. Județul Hunedoara, a avut loc Comisia de Dialog Social a județului Hunedoara. Ședința, convocată de Instituția Prefectului – județul Hunedoara, prin prefectul Călin Petru Marian, care a reunit reprezentații S.I.P. Județul Hunedoara (președintele organizației și 13 lideri de zonă) și ai confederațiilor sindicale, pe de o parte, ai I.S.J. Hunedoara și ai organizațiilor patronale, pe de altă parte, s-a derulat în sala „Spiru Haret” de la sediul I.S.J. Hunedoara.

 

Pe ordinea de zi a ședinței s-au regăsit, la solicitarea și propunerea S.I.P. Județul Hunedoara, următoarele probleme:

1.     Exceptarea personalului din învățământ de la măsura înghețării salariilor în 2021;

2.     Calculul și plata corecte, prin raportarea la salariul de bază în plată, a drepturilor salariale suplimentare reglementate de Legea-cadru nr. 153/2017;

3.     Acordarea sporului pentru condiții de muncă în sistemul de învățământ;

4.     Dotarea corespunzătoare a unităților de învățământ cu dispozitive și echipamente;

5.     Punerea la dispoziția unităților de învățământ a unui număr suficient de teste rapide antigen COVID-19, atât pentru testarea săptămânală a salariaților, cât și pentru testarea educabililor;

6.     Finalizarea punerii în aplicare a legii nr. 85/2016 privind plata diferențelor salariale;

7.     Decontarea integral și la timp a cheltuielilor de naveta pentru personalul din învățământ;

8.     Plata integrală și la termen a tranșelor din diferențele salariale stabilite prin hotărâri judecătorești, precum și plata integral și la timp a salariilor, inclusive în ceea ce privește calculul drepturilor salariale suplimentare prin raportarea la salariile actuale;

9.     Modalitatea în care au fost operate numirile de noi directori ai unităților de învățământ;

10.  Respectarea promisiunilor făcute în campania electorală: „fără penali în funcții publice”, „eliminarea politizării administrației publice”, „fără ordonanțe în justiție” etc.

 

Din derularea concretă a ședinței sunt de subliniat:

1.     Prezentarea de către S.I.P. Județul Hunedoara, prin Paul Rusu, a problemelor care constituie la ora actuală, în sistemul educațional, motive de nemulțumire, drept pentru care s-a realizat și solicitarea de convocare a Comisiei de Dialog Social. 

 

2.     Călin Petru Marian, prefect al județului Hunedoara, în cuvântul luat după această prezentare, a punctat următoarele:

-          Toate punctele de pe ordinea de zi i se par îndreptățite, DAR...

-          având în vedere aceste momente nemaiîntâlnite nu crede că se poate altfel în ceea ce privește restanțele și creșterile salariale;

-          Au fost făcute eforturi de dotare a unităților de învățământ, și de la nivel local și de la nivel central, trebuind „să ne bucurăm de ceea ce avem”, iar „timpul le va rezolva pe toate”;

-          Se aștepta la o abordare mai amplă în privința vaccinării, în sensul că se aștepta ca mai mulți dintre profesori să dorească să se vaccineze;

-          Poate că va exista o modalitate de testare, deși testele nu sunt încă nici în farmacii;

-          În ceea ce îl privește este un adept al profesionalismului, fără a vedea altă cale decât profesionalismul și fără ca trecerea de la profesionalism la slugărnicie să fie Ok, putând fi un manager bun oricare, de la orice partid;

-          Ceea ce ar trebui este ca viitorul concurs pentru ocuparea funcțiilor de conducere să fie un „examen pe bune”;

-          Oricum, din ceea ce a văzut relativ la numirile pe funcții, apreciază că politicul nu a fost prea relevant, ci au fost privilegiate criteriile politice;

-          Și poate că ar trebui ca sindicatele să se implice mai mult în problema numirilor pe funcții;

-          Sloganurile din campanie țin de libertatea fiecăruia de a produce sloganuri, după cum lumea are libertatea de a le înțelege așa cum dorește;

-          De altfel, în ceea ce privește penalii în funcții publice, unii dintre cei care au făcut o greșeală al un moment dat sunt pe cale de a se reabilita, iar iertarea trebuie să fie o șansă acordată acestor oameni;

-          Este un om care crede că „nimic nu poate merge fără școală”, iar ceea ce se întâmplă rău în comunități se datorează nivelului redus de educație, așa că și-ar dori să „ținem stindardul sus”.

 

3.     Ilie Pârvan, inspector școlar general, cu o intervenție relativ scurtă:

-          Sindicatul este un partener pentru I.S.J. Hunedoara;

-          La nivel de inspectorat școlar în prezent sunt preocupați de problema încheierii situației școlare;

-          Dotările au reprezentat o preocupare pentru I.S.J. Hunedoara, până în ziua respectivă fiind recepționate, din diferite surse și finanțări, 5.172 tablete;

-          Vaccinarea reprezintă o preocupare, urmând să fie monitorizat procesul; 

-          Pe 2/3 din cele 102 funcții de conducere au fost reconfirmați ocupanții acelor posturi, schimbarea privind doar 1/3 din acestea, fiind drept că pe alocuri s-au înregistrat și reacții emoționale;

-          Vor fi depuse eforturi pentru a pregăti o eventuală începere față în față  a activității în semestrul al II-lea. 

 

4.     Miertoiu Mariana, contabil șef I.S.J. Hunedoara, cu trecerea în revistă a implicațiilor financiare ale solicitărilor sindicale:

-          Exceptarea educației de la blocarea creșterilor salariale ar reprezenta o discriminare în raport cu celelalte categorii de bugetari;

-          Recunoaște că sunt foarte multe procese pe rol, că există și sentințe, dar oamenii vor primi oricum banii, ba chiar cu indice de inflație și dobânzi penalizatoare;

-          Se vor calcula drepturile salariale câștigate prin sentințe judecătorești, dar în ceea ce privește plata curentă a drepturilor salariale suplimentare, există un singur EDUSAL, așa încât nu este o problemă ce ține de I.S.J.;

-          Eforturile de dotare au fost numeroase (a fost reluată enumerarea diferitelor programe derulate).

Ținând cont de cele precizate de reprezentanții patronatului, sindicatele au ținut să clarifice aspecte precum:

-          „discriminarea” în ceea ce privește aplicarea legii salarizării există, dar în defavoarea salariaților din educație;

-          Tabletele distribuite, în diferite moduri, la nivel național, și acestea cu mare greutate ținând cont de timpul trecut de la declanșarea pandemiei (între cele 5.172 de mai sus erau numărate și pachetele care se descărcau la I.S.J. Hunedoara chiar în acele momente) sunt total insuficiente în raport cu numărul elevilor și al cadrelor didactice;

-          Infrastructura informațională (platforme în special) a fost complet neglijată;

-          Scopul Comisiei de Dialog Social nu este acela ca I.S.J.-ul să încerce să găsească justificări;

-          Evident că problemele precizate nu au cum să-și găsească rezolvarea la nivel județean, dar ele trebuie transmise întocmai Guvernului;

-          Iar principala problemă, care trebuie din nou și din nou subliniată, este nevoia ca legea să fie respectată.

 

Convocarea Comisiei de Dialog Social a județului Hunedoara, la solicitarea S.I.P. Județul Hunedoara, se numără între acțiunile derulate la nivel național de către organizațiile sindicale din educație, scopul principal al acestora fiind o revenire asupra decizie de blocare a creșterilor salariale cuvenite potrivit legii-cadru nr. 154/2017.

 

Și câteva concluzii...

 

Evident, după cum se poate deduce ușor din cele amintite mai sus, solicitarea de convocare a acestei Comisii a avut un caracter preponderent formal, scopul principal fiind acela de a transmite și prin intermediul prefecturii către Guvern o serie de probleme cu care învățământul preuniversitar și cei care își desfășoară activitatea în acesta se confruntă.

 

La nivel local, chiar dacă patronatul dovedește o cunoaștere a problemelor, nu există disponibilitatea unei asumări responsabile a acestora, mai ales în ceea ce privește drepturile salariale lucrurile rezumându-se cel mai bine în „scăparea” ideii că a acorda creșteri salariale în educație ar fi ceva discriminatoriu, așa încât că „poate ar trebui, dar asta este” (cu alte cuvinte, un mare „NU”). 

 

Astfel, cunoașterea problemelor de către patronat nu înseamnă și o recunoaștere a lor (mai ales relativ la politizare și la diferitele sloganuri asumate prin campania electorală), atât în luările de cuvânt ale acestuia, cât și în cele ale prefectului revenind monoton, după repetarea fiecărei probleme, același „DAR”, cu alte cuvinte respingerea veridicității lor.

 

AșaDAR, tot ceea ce ne rămâne de făcut, după „bifarea” și a acestui demers, este de a continua demersurile sindicale și juridice pentru a clinti lucrurile în sensul rezolvării, măcar în parte, a acestor probleme.






Copyright (c) 2002-2020 SIP Hunedoara