Noi suntem
SINDICATUL ÎNVĂȚĂMÂNT PREUNIVERSITAR JUDEȚUL HUNEDOARA

Agenda

11.09.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - I.S.J. Hunedoara

09-10.09.2020
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

07.09.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - I.S.J. Hunedoara

02.09.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

01.09.2020
Biroul Executiv al F.S.E. „Spiru Haret”

01.09.2020
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

31.08.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - I.S.J. Hunedoara

16.08.2020
Biroul Executiv al F.S.E. „Spiru Haret”

16.08.2020
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

08.07.2020
Comitetul de Supraveghere C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

23.06.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

28.05.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - I.S.J. Hunedoara

27.05.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

14.05.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - I.S.J. Hunedoara

07.05.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - I.S.J. Hunedoara

28.04.2020
Finalizarea lucrărilor Conferinței anuale a C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

24.04.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

24.04.2020
Comitetul de Supraveghere C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

14.04.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

30.03.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

25.03.2020
Conferința anuală a C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

25.03.2020
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

26.02.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

14.02.2020
Biroul Executiv al F.S.E. „Spiru Haret”

14.02.2020
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

10.02.2020
Comisia paritară de la nivelul I.S.J. Hunedoara

05.02.2020
Comisia de dialog social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara

29.01.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

04.12.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

20.11.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

11.09.2019
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

19.06.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

29.05.2019
Conferința de alegeri S.I.P. județul Hunedoara

15.05.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

17.04.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

04.04.2019
Alegeri în organizații de zonă ale S.I.P. Județul Hunedoara: Lupeni, Vulcan, Uricani

27.03.2019
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

27.03.2019
Conferința anuală a C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. județul Hunedoara

27.02.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara



Actualitate

Ordine de ministru

12.09.2020

În ultimele zile au fost publicate în Monitorul Oficial mai multe ordine ale ministrului educației care reglementează o serie de aspecte cu privire la noul an școlar.

 

Astfel, semnalăm:

 

1. O MEC nr. 4916/2020 privind aprobarea Regulamentului de organizare și desfășurare a competițiilor sportive școlare

 

2. O MEC nr. 5447/2020 privind aprobarea Regulamentului-cadru de organizare și funcționare a unităților de învățământ preuniversitar

 

3. O MEC nr. 5449/2020 privind organizarea, desfășurarea și calendarul admiterii în învățământul profesional de stat și în învățământul dual de stat pentru anul școlar 2021-2022

...
(continuare)

Important

Noul R.O.F.U.I.P.

10.09.2020

Miercuri, 09.09.2020, a fost publicat în Monitorul Oficial O MEC nr. 5447 privind aprobarea Regulamentului-cadru de organizare și funcționare a unităților de învățământ preuniversitar. Prezentul ordin de ministru abrogă totodată O MECTS nr. 5079/2016.

 

Dintre modificările aduse de noul Regulament-cadru semnalăm:

 

1. Introducerea „domeniului web” ca element definitoriu pentru unitățile de învățământ cu personalitate juridică, ceea ce înseamnă obligația fiecărei unități de învățământ de a deține un astfel de domeniu, respective un site (art. 6, alin. (2), lit. f)).

...
(continuare)

Eveniment

Ședința cu directorii unităților de învățământ

11.09.2020

Vineri, 11 septembrie, a avut loc, în sistem videoconferință, ședința cu directorii unităților de învățământ din județul nostru. Au participat 147 persoane, directori și directori adjuncți ai unităților de învățământ din județul nostru, inspectori din cadrul I.S.J. Hunedoara

 

Toate subiectele abordate au privit deschiderea anului școlar. Principalele informații prezentate au fost următoarele:

 

Andreea Feraru, de la Inspectoratul Județean de Poliție Hunedoara și Viorel Timotei, de la Inspectoratul Județean de Jandarmi Hunedoara

- fiecare unitate de învățământ va avea arondat un polițist de proximitate sau jandarm;

...
(continuare)
Probleme urgente la început de an școlar
Tipul știrii: Actualitate
Data știrii: 3.9.2020
Data ultimei actualizări: 19.09.2020
Numărul de vizualizări: 125



 

În urma analizei ultimelor acte normative apărute, dar și al inventarierii problemelor semnalate de colegii noștri din unitățile de învățământ, ne-am adresat Ministerului Educației și Cercetării semnalând și solicitând implicarea acestuia în rezolvarea unor probleme urgente, din perspectiva personalului din învățământ.
Astfel, între acestea, cele mai importante sunt:

 

1. Alocarea fondurilor necesare în vederea remunerării personalului didactic de predare ce urmează a fi încadrat în sistem de plata cu ora.

În foarte multe unități (în special cele din mediul urban, dar nu numai) aplicarea scenariilor „verde” și „galben” va presupune lucrul pe grupe – pentru asigurarea distanțării dintre elevi și pentru respectarea normelor impuse de Ministerul Sănătății. Din datele transmise de colegii noștri din inspectoratele școlare, pentru aplicarea acestor scenarii va fi nevoie de zeci de mii de posturi didactice la nivel național, pentru care nu există finanțare. Din lipsă de personal calificat, pe cele mai multe dintre aceste posturi vor fi încadrate, în sistem de plata cu ora, cadre didactice din unitate (în măsura în care, evident, doresc acest lucru).
În consecință, este obligatorie alocarea fondurilor necesare pentru asigurarea plății salariilor cadrelor didactice încadrate pe posturile respective.

 

2. Organizarea concursurilor pentru ocuparea posturilor didactice auxiliare și nedidactice din unitățile de învățământ, blocate prin dispozițiile art. 27 alin. (3) din Legea nr. 55/2020 privind unele măsuri pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, cu modificările și completările ulterioare.
Cu adresa federației noastre nr. 442/04.08.2020, am solicitat să se facă în regim de urgență demersurile pentru a permite angajarea în unitățile de învățământ a personalului indispensabil aplicării măsurilor de prevenire și combatere a îmbolnăvirilor cu SARS-CoV-2 – de îngrijire și nu numai.
În plus, încă din faza de proiect al Ordonanței de urgență privind luarea unor măsuri pentru buna funcționare a sistemului de învățământ și  pentru modificarea și completarea Legii educației naționale nr.1/2011 (devenit ulterior O.U.G. nr. 141/2020), am solicitat introducerea unui articol nou, special, pentru a institui derogarea de la dispozițiile art. 27 din Legea nr. 55/2020 – în sensul că, pe perioada stării de alertă, se pot ocupa prin concurs posturile și funcțiile vacante (nu doar cele de predare, ci toate – inclusiv personalul didactic auxiliar și nedidactic) din unitățile de învățământ preuniversitar, inspectoratele școlare, alte instituții și unități conexe învățământului preuniversitar, subordonate Ministerului Educației Naționale sau inspectoratelor școlare și instituțiile de învățământ superior.

 

3. Reglementarea expresă a faptului că personalul didactic de predare care face parte din categoriile de risc (din motive de: vârstă peste 60 de ani, afecțiuni cronice etc.) să își poată desfășura, la cerere, activitatea în sistem on-line, indiferent de scenariul în care se încadrează unitatea de învățământ angajatoare.

 

4. Asigurarea de asistente medicale la cabinetele medicale școlare.
Colegii noștri ne-au informat despre faptul că, în unele cazuri, cabinetele medicale nu mai au asistente medicale deoarece acestea au fost detașate la spitale și, deși unitățile au făcut demersuri pentru încetarea detașărilor acestora, li s-a comunicat că acest lucru nu se va întâmpla (un exemplu în acest sens este municipiul Buzău, cu cele două licee speciale).
O posibilă soluție pentru cabinetele medicale în care nu există asistente medicale ar fi aducerea absolvenților de școli postliceale sanitare, care să facă practică în aceste cabinete atât timp cât va fi nevoie.
Pentru aceasta însă, apreciem că este necesară și implicarea Ministerului Sănătății, pentru crearea cadrului normativ, în regim de urgență.

 

5. Aplicarea Normelor de igienă din unitățile pentru ocrotirea, educarea, instruirea, odihna și recreerea copiilor și tinerilor, aprobate prin Ordinul ministrului sănătății nr. 1456/25.08.2020.
Nu credem că, în prezent, procentul unităților de învățământ din România în care se pot respecta în integralitate normele de igienă aprobate de Ministerul Sănătății ajunge la 25% (a se vedea dispozițiile referitoare la grupuri sanitare, spații, mobilier etc.) – din motivele pe care, cu toții, le cunoaștem (lipsa finanțării corespunzătoare, lipsa spațiilor etc.). În consecință, conducerile unităților de învățământ riscă să fie amendate pentru nerespectarea normelor, deși principala responsabilitate este la alte foruri – avem experiența sancționării contravenționale a directorului de unitate de învățământ de către Agenția Județeană pentru Plăți și Inspecție Socială pentru neadaptarea rampelor de acces și a grupurilor sanitare pentru copii/persoanele cu dizabilități, deși răspunderea aparținea autorităților administrației publice locale, care nu au realizat/finanțat lucrările respective, deși unitatea solicitase expres acest lucru.
În aceste condiții, solicităm să se facă demersurile necesare pentru a nu expune conducerile unităților de învățământ la amenzi contravenționale, pentru aspecte care nu le sunt imputabile.



Documente atașate

Numărul
curent
Titlul
documentului
Dimensiune
(octeți)
Extensia
documentului
Data
atașării
1 Adresa F.S.E. „Spiru Haret” 1.150.101 APPLICATION/PDF 2020-09-03 16:32:48



sus



Copyright (c) 2002-2020 SIP Hunedoara