Prin O ME nr. 3243/2021 a fost aprobată structura anului școlar 2021-2022. Astfel, anul școlar 2021-2022 începe la data de 1 septembrie 2021, se încheie la data de 31 august 2022 și are 34 de săptămâni de cursuri. Cursurile anului școlar 2021-2022 încep la data de 13 septembrie 2021, fiind structurat astfel:
- Semestrul I are 14 săptămâni de cursuri dispuse în perioada 13 septembrie 2021-22 decembrie 2021, în perioada 25-31 octombrie 2021, elevii claselor din învățământul primar și copiii din grupele din învățământul preșcolar fiind în vacanță. Vacanța de iarnă începe joi, 23 decembrie 2021 și se încheie duminică, 9 ianuarie 2022;
- Semestrul al II-lea are 20 de săptămâni de cursuri dispuse în perioada 10 ianuarie 2022-10 iunie 2022, în perioada vineri, 15 aprilie 2022 - duminică, 1 mai 2022 fiind prevăzută vacanța de primăvară.
De subliniat, în raport cu ultimii ani școlari, dezechilibrul existent între cele două semestre și stabilirea programului național „Școala altfel” în aceeași perioadă pentru toate unitățile de învățământ (8-14 aprilie 2022), pentru clasele din învățământul liceal - filiera tehnologică, din învățământul profesional și din învățământul postliceal fiind dată posibilitatea organizării de activități de instruire practică în perioada dedicată programului „Școala altfel".
Alte detalii pot fi obținute prin consultarea ordinului de ministru, care poate fi descărcat de la rubrica Ministerul Educației/Ordine de ministru/2021 sau Juridic/Legislație/Organizarea sistemului educațional/Structura anului școlar.
Prin O ME nr. 3238/2021 a fost aprobată Metodologia privind dezvoltarea curriculumului la decizia școlii. Această metodologie reglementează regimul curriculumului la decizia școlii din învățământul preuniversitar, fiind prevăzută posibilitatea a două tipuri de opționale:
- opțional de aprofundare, care nu necesită nume și programă nouă;
- opțional ca nouă disciplină sau nou domeniu de studiu (integrat).
De asemenea, ordinul de ministru stabilește procedurile de constituire a ofertei și de alegere a curriculumului la decizia școlii, de elaborare și de avizare a programelor corespunzătoare, de monitorizare și evaluare a implementării acestuia.
Anexele la metodologie vizează calendarul pentru elaborarea și aprobarea curriculumului la decizia școlii (Anexa 3), modelul de fișă de avizare a proiectului de programă de opțional (Anexa 2) și modelul de fișă pentru alegerea opționalului (Anexa 1).
Ordinul de ministru, pentru detalii suplimentare, poate fi descărcat de la rubrica Ministerul Educației/Ordine de ministru/2021 sau Juridic/Legislație/Organizarea sistemului educațional/Alte reglementări și metodologii.
Miercuri, 24 februarie 2021, a avut loc ședința Biroului Executiv S.I.P. Județul Hunedoara. La ședință, organizată „față în față”, au participat cei 13 lideri de zonă, președintele și consilierul juridic al organizației.
Ședința a avut pe ordinea de zi următoarea problematică:
Materiale suport folosite în cadrul ședinței:
Concluzii:
Alte detalii, precum și toate materialele utilizate în cadrul ședinței pot fi consultate/descărcate de pe site, de la rubrica: S.I.P. HUNEDOARA/ Activitate/Biroul Executiv.
Miercuri, 26 august a.c., a avut loc ședința de lucru a Consiliului de Administrație al Inspectoratului Școlar Județean Hunedoara.
Pe ordinea de zi au fost înscrise următoarele probleme:
I. Solicitări de pensionare cadre didactice
II. Solicitări din partea unităților de învățământ
III. Reanalizarea rețelei școlare
IV. Nominalizarea centrului de examen pentru concursul județean de ocupare posturi didactice
V. Aprobarea listei complete pentru funcțiile de director și director adjunct
VI. Diverse
În cadrul ședinței au fost luate următoarele hotărâri:
I. Se aprobă pensionarea la limită de vârstă pentru 2 cadre didactice și pensionarea anticipată pentru 8 cadre didactice.
II. Se aprobă solicitările din partea unităților de învățământ, conform anexelor:
a. suplimentare locuri și clase;
b. aviz organizare concurs.
III. Se aprobă solicitarea aviz modificare rețea școlară de la MEC pentru redeschiderea Școlii Birtin.
IV. Se aprobă nominalizarea Liceului Tehnologic „Grigore Moisil” Deva ca centru de examen pentru concursul județean de ocupare a posturilor didactice.
V. Se aprobă lista directorilor și directorilor adjuncți care au solicitat înlocuirea (încetare CM, CIC) sau sunt vacante, conform anexei.
VI. Diverse:
1. Se prezintă situația referitoare la pachetul de licențe „Clasa viitorului”:
a. școlile trebuie să achiziționeze 1 domeniu pentru această platformă;
b. prin sprijinul CCD Hunedoara, 52% din unitățile de învățământ din județ au achiziționat această platformă;
c. se desfășoară a șasea grupă a câte 100 persoane din cadrul cursurilor de formare pentru cadrele didactice, unde au fost invitați și părinții;
d. se va lansa invitație publică și pentru părinți pentru aceste cursuri;
e. au avut loc două întâlniri cu directorii unităților de învățământ.
2. Se informează că lista inspectorilor școlari a fost avizată de către MEC.
3. Se prezintă fișa de post - fișa cadru pentru inspectorii școlari, conform Metodologiei din OMEC nr. 3993/02.04.2020.
4. Se acordă aviz eliberare acte studii:
a. Liceul „Aurel Vlaicu” Orăștie - diplomă de bacalaureat, promoția 2017;
b. Liceul Tehnologic „Apollonius” - diplomă de bacalaureat, promoția 2010;
c. Liceul Tehnologic Lupeni - diplomă de bacalaureat, promoția 1981;
d. Liceul Teoretic „I. C. Brătianu” Hațeg - diplomă de bacalaureat, promoția 2008.
Numărul
curent |
Titlul
documentului |
Dimensiune
(octeți) |
Extensia
documentului |
Data
atașării |
1 | Anexa 1 - Solicitări suplimentări locuri și clase | 40.351 | APPLICATION/PDF | 2020-08-27 18:22:16 |
2 | Anexa 2 - Solicitări unități de învățământ | 67.603 | APPLICATION/PDF | 2020-08-27 18:23:44 |
3 | Anexa 3 - Ocupare funcții conducere | 196.062 | APPLICATION/PDF | 2020-08-27 18:25:47 |