Noi suntem
SINDICATUL ÎNVĂȚĂMÂNT PREUNIVERSITAR JUDEȚUL HUNEDOARA

Agenda

06.01.2021
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret” - on line

06.01.2021
Comisia Paritară de la nivelul I.S.J. Hunedoara - on line

16.12.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

16.12.2020
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

10.12.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - on line

09.12.2020
Ședința C.L.D.P.S. Hunedoara - on line

09.12.2020
Comitetul de Supraveghere C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

28.10.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

20.10.2020
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

20.10.2020
Biroul Executiv al F.S.E. „Spiru Haret”

16.10.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - I.S.J. Hunedoara

01.10.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - I.S.J. Hunedoara

30.09.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

11.09.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - I.S.J. Hunedoara

09-10.09.2020
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

07.09.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - I.S.J. Hunedoara

02.09.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

01.09.2020
Biroul Executiv al F.S.E. „Spiru Haret”

01.09.2020
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

31.08.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - I.S.J. Hunedoara

16.08.2020
Biroul Executiv al F.S.E. „Spiru Haret”

16.08.2020
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

08.07.2020
Comitetul de Supraveghere C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

23.06.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

28.05.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - I.S.J. Hunedoara

27.05.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

14.05.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - I.S.J. Hunedoara

07.05.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - I.S.J. Hunedoara

28.04.2020
Finalizarea lucrărilor Conferinței anuale a C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

24.04.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

24.04.2020
Comitetul de Supraveghere C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

14.04.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

30.03.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

25.03.2020
Conferința anuală a C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

25.03.2020
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

26.02.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

14.02.2020
Biroul Executiv al F.S.E. „Spiru Haret”

14.02.2020
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

10.02.2020
Comisia paritară de la nivelul I.S.J. Hunedoara

05.02.2020
Comisia de dialog social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara

29.01.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

04.12.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

20.11.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

11.09.2019
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

19.06.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

29.05.2019
Conferința de alegeri S.I.P. județul Hunedoara

15.05.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

17.04.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

04.04.2019
Alegeri în organizații de zonă ale S.I.P. Județul Hunedoara: Lupeni, Vulcan, Uricani

27.03.2019
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

27.03.2019
Conferința anuală a C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. județul Hunedoara

27.02.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara



Actualitate

Concluzii la numirile de directori și alte finaluri anticipate

14.01.2021

image/jpeg, 94785 octeți

După cum bine se cunoaște, fie doar din informările transmise de S.I.P. Județul Hunedoara, în ultima perioadă au fost în actualitate, în ceea ce privește funcționarea sistemului educațional, două mari probleme: ocuparea funcțiilor de conducere devenite vacante începând cu 9 ianuarie 2021 (datorită finalizării mandatelor celor care le-au ocupat prin concurs) și proiectarea planului de școlarizare pentru anul școlar 2020-2021.

 

Nu vom intra în detaliile nici unuia dintre cele două procese, încercând să păstrăm, ca întotdeauna o echidistanță în raport cu astfel de situații în care, intrând în conflict interese discordante ale diferiților actori implicați, îndreptățirea, chiar dacă motivată din puncte de vedere și cu argumente diferite, pare să aparțină tuturor.

 

Ca atare, implicarea S.I.P. Județul Hunedoara în amintitele procese s-a limitat (totuși, fără ca acest lucru să însemne că nu am fi urmărit cu atenție cele întâmplate) la un efort de consiliere și de facilitare a comunicării acordat celor care au apreciat că interesele lor trebuiau să fie cele prevalente. Fiind vorba, în toate situațiile în care au răbufnit diferite nemulțumiri, și de o parte și de alta, de membri de sindicat, cu argumente viabile de ambele părți, apreciem că aceasta era cea mai adecvată atitudine.

 

Desigur, chiar și această atitudine a generat anumite nemulțumiri, auzindu-se chiar acuzații de „non-combat”. Ținând însă cont de scopul existenței organizațiilor sindicale, era evident că nu aveam ce căuta în abordarea strict politică, din păcate tolerată de cadrul legal, a celor două procese. Mai ales că factorul politic îndrăgește să arate cu degetul (acoperitor) în toate direcțiile, dar niciodată către sine (ar însemna să își asume responsabilitatea, lucru de neconceput).

 

Deosebit de evidentă în cazul numirilor pe funcțiile de director și director adjunct, poate mai estompată aparent în cazul planurilor de școlarizare pentru nivelurile liceal și profesional, abordarea politică a fost evidentă. Mai mult chiar, a prevalat fără drept de apel, orice altă motivație devenind net irelevantă în fața manifestării unui interes sau unei intervenții politice.

 

Clamată pretutindeni de chiar cei care o realizează, recte partidele politice și oamenii lor instalați în diferitele funcții, depolitizarea educației, s-a constatat încă o dată, poate mai intens ca niciodată (singurul moment în care comparativ lucrurile au fost împinse atât de departe a fost 2010-2011), rămâne, încă o dată, un deziderat imposibil de realizat.

 

Evident, nu este cu adevărat nicio surpriză aici, nici măcar din partea mai noilor veniți pe scena politică, ultimele trei decenii arătând, fără tăgadă și fără întrerupere (bine, uneori, pentru a folosi ceva metafore, s-a utilizat „roaba” pentru schimbări, alteori „buldozerul”), că nu există disponibilitatea și puterea de a prioritiza interesele educaționale în raport cu cele politice.

 

La finalul acestor concluzii, mult succes și putere de muncă celor care au fost nou instalați sau reconfirmați în funcțiile de conducere (indiferent ce a condus la acest lucru), succes unităților școlare în realizarea planurilor de școlarizare care le-au fost aprobate (indiferent dacă gustul rămas este unul dulce sau, dimpotrivă, amar).

 

Rămânem aceiași, S.I.P. Județul Hunedoara.

 

Important

Ședința Biroului Executiv / Consiliului Liderilor F.S.E. „Spiru Haret” - „Întâlnire” cu ministrul educației - Noutăți

15.01.2021

image/jpeg, 1147401 octeți

Astăzi, vineri, 15 ianuarie 2021, a avut loc ședința Biroului Executiv/Consiliului Liderilor Federației Sindicatelor din Educație „Spiru Haret”. La ședință au participat 51 de lideri sindicali din toate județele țării. Ședința a fost organizată online de-a lungul a patru ore și jumătate. Pentru mai bine de o oră s-a alăturat și ministrul educației, dl. Sorin Mihai Câmpeanu.

 

În prima parte a ședinței, fiecare județ a prezentat problemele specifice cu care se confruntă membrii de sindicat în această perioadă. 

S-a realizat o sinteză a acestora, sinteză care a fost prezentată ministrului educației atunci când s-a alăturat discuțiilor.

 

Dintre cele punctate de ministrul educației ar fi de consemnat:

- reluarea cursurilor față în față:

- începând cu 8 februarie, condiționat de situația epidemiologică;

- progresiv (preșcolar, primar, clasele terminate etc);

- renunțarea la varianta de predare „hibrid”;

 

- activități remediale:

- după reluarea cursurilor față în față se vor constata „minusurile”;

- a fost modificat R.O.F.U.I.P. în sensul că se permite amânarea încheierii situației pe semestrul I cu 4-8 săptămâni;

- în această perioadă (4-8 săptămâni) se pot efectua activitățile remediale, unde este cazul;

- activitățile vor fi plătite în sistem „plata cu ora”; se intenționează schimbarea formulei de calcul actuale (1/72 din bază) cu o formulă care să conducă la o sumă motivantă pentru profesori;

 

- proiectul planului de școlarizare:

- sunt probleme la clasele a IX-a; aproximativ 1400 clase mai puține decât anul trecut;

- se vor analiza cu I.S.J.-urile proiectele transmise;

- se intenționează reducerea numărului maxim de elevi la clasele de început de ciclu (clasa a IX-a);

- se finalizează planurilor de școlarizare ținând cont de noile efective aprobate;

 

- structura anului școlar 2021-2022:

- un proiect echilibrat aflat în dezbatere publică;

- una din „necunoscute”: „se vor mai da teze sau nu?”;

 

- bugetul / finanțarea:

- prognostic optimist în sensul că bugetul, în cifre brute, va fi mai mare decât cel anterior;

- finanțarea per capita va fi îmbunătățită astfel încât să acopere toate cheltuielile materiale;

- pentru îmbunătățirea salarizării se vor folosi fonduri din programul P.O.C.U. (30 milioane euro); se intenționează stimularea celor cu rezultate în activitate (progres școlar);

 

- apreciere „interesantă”:

- activitatea noastră este centrată pe elev; toate problemele din educație nu pot fi rezolvate de minister sau inspectorate, totul depinde de profesor, profesorul trebuie să fie elementul central;

 

- vaccinarea:

- necesară pentru revenirea la normalitate;

- săptămâna viitoare angajatorii (unitatea de învățământ) vor începe programarea angajaților; prioritate (în ordine): educatorii, învățătorii, profesori, cei ce vin în contact direct cu elevii, apoi ceilalți;

 

- aplicarea Legii 153/2017 (creșterile salariale):

- „da, de acord, ... nu se poate profesori fără motivație, ... devotamentul nostru are limite ..., dar în această privință nu sunt optimist ..., încerc să compensez prin celelalte măsuri”.

 

Eveniment

Ședința C.A. al I.S.J. Hunedoara

12.01.2021

image/jpeg, 10095 octeți

Marți, 12 ianuarie a.c., a avut loc ședința de lucru a Consiliului de Administrație al Inspectoratului Școlar Județean Hunedoara.

 

Pe ordinea de zi au fost înscrise următoarele probleme: 
I.    Acordare aviz conform rețea școlară
II.    Analiza preliminară a planului de școlarizare pentru anul 2021-2022
III.    Diverse

 

În cadrul ședinței au fost luate următoarele hotărâri: 

 

I.    Se acordă aviz conform proiectelor de hotărâre ale Consiliului Local Vulcan și Consiliului Local Romos. Pentru proiectul Consiliul Local Vața nu se acordă aviz conform.

 

II.    Se aprobă propunerile proiectului plan de școlarizare pentru clasa a IX-a, învățământ liceal, conform anexei.

 

III.    Diverse:
1.    Se aprobă programarea concediului de odihnă pentru personalul didactic din cadrul I.S.J. Hunedoara pentru anul 2021.
2.    Se aprobă procedura operațională a compartimentului MRU, conform anexei.
3.    Se aprobă cererea de pensionare la limită de vârstă pentru 1 cadru didactic.

 

Anexele la ce se face referire în articol sunt postate la rubrica ISJ HUNEDOARA–CONSILIUL DE ADMINISTRATIE

19.04.2020
16.03.2020
10.09.2020
18.01.2020
Modificări legislative
Tipul știrii: Actualitate
Data știrii: 25.8.2020
Data ultimei actualizări: 19.01.2021
Numărul de vizualizări: 170



Bulversările determinate de pandemia de COVID-19 se fac resimțite în întreaga societate, unul dintre aspectele evidente fiind acela al modificărilor legislative, devenite tot mai numeroase. Educația, ca dimensiune determinantă a oricărei societăți, cunoaște astfel și ea un aflux normativ, din avalanșa de modificări selectând, pentru a supune atenției dumneavoastră, în cadrul acestui articol, doar câteva dintre actele normative cu impact în domeniul în care ne desfășurăm activitatea.

 

1. O.U.G. nr. 135 din 14 august 2020 cu privire la rectificarea bugetului de stat pe anul 2020, modificarea unor acte normative și stabilirea unor măsuri bugetare

 

Interesul major legat de acest act normativ se leagă de ultimul dintre articolele sale (43), acolo unde se precizează:
La articolul 38 alineatul (41) din Legea-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 492 din 28 iunie 2017, cu modificările și completările ulterioare, litera c) se modifică și va avea următorul cuprins: c) începând cu 1 septembrie 2021 de salariile de bază prevăzute de lege pentru anul 2022.”

După cum se cunoaște, Legea nr. 153/2017 (Legea salarizării bugetare) a stabilit ca în perioada 2019-2022 salariile bugetarilor să crească treptat, până la atingerea maximelor din anexele legii pe categorii de bugetari. Prin O.U.G. nr. 114/2018, ca un pas în recunoașterea importanței educației, s-a stabilit că „personalul didactic de predare, personalul didactic auxiliar, personalul didactic de conducere și personalul de îndrumare și control din învățământ beneficiază (…) începând cu 1 septembrie 2020 de salariile de bază prevăzute de lege pentru anul 2022".

Prin modificarea mai sus amintită Guvernul României, în pofida faptului că mai ales odată cu începutul noului an școlar cadrele didactice vor fi printre cele mai expuse la riscul contaminării cu COVID-19, la care s-ar adăuga absența oricărui sprijin guvernamental efectiv și consistent, exceptând diferitele declarații goale de conținut și deosebit de rupte de realitate, amână astfel acest mic pas către o normalitate fie ea cât de firavă.

Ținând cont de absurditatea și netemeinicia deciziei, organizațiile sindicale reprezentative au cerut, ca un prim demers, Parlamentului României să respingă în regim de urgență această măsură menită să fragilizeze și mai mult statutul cadrelor didactice din România.

 

2. O.U.G. nr. 141 din 19 august 2020 privind instituirea unor măsuri pentru buna funcționare a sistemului de învățământ și pentru modificarea și completarea Legii educației naționale nr. 1/2011

 

Principalele prevederi ale acestui act normativ se referă la posibilitatea derulării activităților didactice prin intermediul tehnologiei și al internetului, aducând modificări în acest sens și Legii nr. 1/2011 a educației naționale.
În plus, ordonanța de urgență, prin amendarea aceleiași legi, acordă ministrului educației de dreptul de a modifica, „în situația limitării sau suspendării activităților didactice pentru realizarea cărora se impune prezența fizică a beneficiarilor primari ai sistemului de educație în unitățile de învățământ, ca urmare a deciziei autorităților competente, (...) prin ordin de ministru numărul de ore alocat disciplinelor de studiu/modulelor de pregătire prin planurile-cadru de învățământ, precum și ponderea numărului de ore de predare și evaluare în programa școlară aprobată.”

 

3. Legea nr. 185 din 20 august 2020 pentru modificarea și completarea Legii educației naționale nr. 1/2011

 

Dintre modificările impuse de această lege, sunt de amintit:

 

a. O anumită diminuare a numărului de elevi în cadrul colectivelor de studiu:
- învățământul primar: clasa cuprinde în medie 17 elevi, dar nu mai puțin de 10 și nu mai mult de 22;
- învățământul gimnazial: clasa cuprinde în medie 22 de elevi, dar nu mai puțin de 10 și nu mai mult de 26;
- învățământul de artă: clasa cuprinde în medie 14 elevi, dar nu mai puțin de 8 și nu mai mult de 25 și pot fi constituite din maximum 4 grupe. Grupa cuprinde în medie 6 elevi, dar nu mai puțin de 4 și nu mai mult de 10;
- învățământul liceal și profesional: clasa cuprinde în medie 24 de elevi, dar nu mai puțin de 15 și nu mai mult de 30;
- învățământul dual: clasa cuprinde în medie 24 de elevi, dar nu mai puțin de 20 și nu mai mult de 30.

Cu toate acestea, se lasă deschisă și „portița” supraaglomerării (pe lângă faptul că aceste cifre vor funcționa doar pentru viitor), precizându-se că „în situații excepționale, formațiunile de preșcolari sau de elevi pot funcționa peste efectivul maxim, cu cel mult 3 preșcolari/elevi, după caz, peste numărul maxim prevăzut la alin. (1), cu aprobarea consiliului de administrație al inspectoratului școlar, pe baza unei justificări din partea consiliului de administrație al unității de învățământ”.

 

b. Modificarea conținutului activității personalului didactic, actual articolul nr. 262 alin. (1) din legea nr. 1/2011 a educației naționale precizând:

Activitatea personalului didactic de predare se realizează într-un interval de timp zilnic de 8 ore, respective 40 de ore pe săptămână, și cuprinde (cu italice adăugirile):
a) activități didactice de predare-învățare-evaluare și de instruire practică și examene de final de ciclu de studii, conform planurilor-cadru de învățământ, de pregătire pentru evaluări/examene naționale și/sau pentru obținerea performanței educaționale, precum și de învățare remedială;
b) activități de pregătire metodico-științifică, de dezvoltare a curriculumului la decizia școlii, în acord cu nevoile elevilor;
c) activități de educație, complementare procesului de învățământ: mentorat, școală după școală, învățare pe tot parcursul vieții;
d) activități de dirigenție;
e) activități specifice scrierii, derulării și evaluării proiectelor educaționale.

Această modificare legislativă reprezintă recunoașterea de facto a unei părți din activitatea pe care cadrele didactice o derulau și până în prezent. Desigur, rămân multe alte activități pe care trebuie să le desfășurăm, fără ca ele să fie recunoscute ca atare și mai ales fără ca să fie recompensate financiar (corelând lucrurile cu amânarea creșterilor salariale, nu avem decât o dovadă în plus pentru dezinteresul conștient și sistematic cu care guvernanții tratează în realitate educația).

 

c. Modificarea anumitor prevederi relative la norma didactică:
- includerea, ca posibilitate, în norma didactică de predare-învățare-evaluare și de instruire practică și de evaluare curentă a preșcolarilor și a elevilor în clasă, a activităților de pregătire pentru evaluări/examene naționale și/sau pentru obținerea performanței educaționale, precum și cele de învățare remedială, pentru acest gen de activități putându-se aloca în norma didactică 2-3 ore pentru pregătirea remedială și pregătirea de performanță sau, în măsura în care se adaugă și pregătirea pentru evaluări/examene naționale, până la o jumătate de normă, cu menținerea drepturilor salariale (aceste precizări devin efective doar după elaborarea de către MEC a unor norme metodologice);
- instituirea unei corespondențe între normarea unui post de consilier școlar și numărul de elevi: 500 de elevi, 500 de elevi și preșcolari sau 300 de preșcolari;
- extinderea reducerii normei didactice pentru personalul didactic care desfășoară activitate de mentorat (2-4 ore/săptămână), în funcție de numărul de profesori stagiari, pentru personalul încadrat pe post orele de mentorat fiind remunerate prin plata cu ora.

Prevederile amintite se adaugă aceleiași recunoașteri a activității derulate de cadrele didactice amintite mai sus. Totuși, rămâne de văzut în ce măsură MEC va reuși să elaboreze în timp util normele metodologice care condiționează implementarea acestor măsuri, respectiv în ce măsură corelarea posturilor de consilier școlar cu numărul de elevi va conduce la o acoperire adecvată a necesarului existent în sistemul educațional.

 

4. Legea nr. 186 din 20 august 2020 pentru modificarea și completarea art. 58 din Legea educației naționale nr. 1/2011

 

Actul normativ introduce finanțarea de către stat a programelor de genul „Școală după școală” pentru preșcolari și elevii din învățământul primar prin intermediul tichetelor educaționale. Și în acest caz, implementarea măsurii este condiționată de elaborarea unor norme, pentru moment fiind de precizat că ele se acordă părinților sau reprezentanților legali în baza unei cereri, achiziția se va realiza prin intermediul inspectoratelor școlare, iar distribuția se va realiza către unitățile de învățământ la care sunt înscriși copiii.

 

Atașate acestui articol regăsiți cele patru acte normative semnalate.



Documente atașate

Numărul
curent
Titlul
documentului
Dimensiune
(octeți)
Extensia
documentului
Data
atașării
1 O.U.G. nr. 135 din 14 august 2020

cu privire la rectificarea bugetului de stat pe anul 2020, modificarea unor acte normative și stabilirea unor măsuri bugetare

23.671.845 APPLICATION/PDF 2020-08-25 18:45:08
2 O.U.G. nr. 141 din 19 august 2020

privind instituirea unor măsuri pentru buna funcționare a sistemului de învățământ și pentru modificarea și completarea Legii educației naționale nr. 1/2011

49.006 APPLICATION/PDF 2020-08-25 18:47:28
3 Legea nr. 185 din 20 august 2020

pentru modificarea și completarea Legii educației naționale nr. 1/2011

39.194 APPLICATION/PDF 2020-08-25 18:48:12
4 Legea nr. 186 din 20 august 2020

pentru modificarea și completarea art. 58 din Legea educației naționale nr. 1/2011

30.650 APPLICATION/PDF 2020-08-25 18:48:58



sus



Copyright (c) 2002-2020 SIP Hunedoara