Noi suntem
SINDICATUL ÎNVĂȚĂMÂNT PREUNIVERSITAR JUDEȚUL HUNEDOARA

Agenda

29.05.2025
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

26.05.2025
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

22.05.2025
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

19.05.2025
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

14.05.2025
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

12.05.2025
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

05.05.2025
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

28.04.2025
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

16.04.2025
Comisia Paritară de la nivelul I.S.J. Hunedoara

14.04.2025
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

09.04.2025
Comisia de dialog social de la nivelul Instituției Prefectului

08.04.2025
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

02.04.2025
Conferința Anuală a C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Hunedoara

02.04.2025
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

31.03.2025
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

26.03.2025
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

24.03.2025
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

17.03.2025
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

14.03.2025
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

12.03.2025
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

10.03.2025
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

05.03.2025
Dezbaterea publică privind proiectele planurilor-cadru pentru învățământul liceal organizată de F.S.E. „Spiru Haret”

27.02.2025
Dezbaterea publică privind proiectele planurilor-cadru pentru învățământul liceal organizată de I.S.J. Hunedoara

27.02.2025
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

24.02.2025
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

10.02.2025
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

04.02.2025
Comitetul Local de Dezvoltare a Parteneriatului Social

04.02.2025
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

29.01.2025
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

27.01.2025
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

22.01.2025
Comisia Paritară de la nivelul I.S.J. Hunedoara

20.01.2025
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

17.01.2025
Comisia de Dialog Social de la nivelul Ministerului Educației

16.01.2025
Ședința cu directorii unităților de învățământ preuniversitar din județul Hunedoara

13.01.2025
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

08.01.2025
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

19.12.2024
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

16.12.2024
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

12.12.2024
Ședința cu directorii unităților de învățământ preuniversitar din județul Hunedoara

11.12.2024
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

09.12.2024
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

06.12.2024
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

03.12.2024
Consiliul Național al Federației Sindicatelor din Educație „Spiru Haret”

02.12.2024
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

27.11.2024
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

26.11.2024
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

19.11.2024
Comitetul Local de Dezvoltare a Parteneriatului Social

18.11.2024
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

15.11.2024
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

13.11.2024
Comisia Paritară de la nivelul I.S.J. Hunedoara

12.11.2024
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

06.11.2024
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

04.11.2024
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

18.10.2024
Activități sportive în cadrul „Cupei educatorului 2024”

14.10.2024
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

07.10.2024
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

04.10.2024
Conferința - dezbatere: „Educație și (reformare)!?”

04.10.2024
Vernisajul Salonului „ProfArt 2024 - Inspirație”

04.10.2024
Lansarea volumelor premiate în cadrul concursului „Magister 2024”

04.10.2024
Vernisaj „ProfArt” 2024. Premiere „ProfArt” 2023. Lansare de carte „Magister” 2024

03.10.2024
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

01.10.2024
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

26.09.2024
Ședința cu directorii unităților de învățământ preuniversitar din județul Hunedoara

23.09.2024
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

18.09.2024
Ședința comună a Consiliilor Liderilor F.S.E. „Spiru Haret” - S.I.P. Județul Hunedoara

17.09.2024
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

09.09.2024
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

03.09.2024
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

02.09.2024
Ședința cu directorii unităților de învățământ preuniversitar din județul Hunedoara

29.08.2024
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

26.08.2024
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

06.08.2024
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

29.07.2024
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

22.07.2024
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

15.07.2024
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

08.07.2024
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

03.07.2024
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

28.06.2024
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

26.06.2024
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

17.06.2024
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

14.06.2024
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

12.06.2024
Consiliul Liderilor și Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

10.06.2024
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

03.06.2024
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

29.05.2024
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

27.05.2024
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

23.05.2024
Ședința cu directorii unităților de învățământ preuniversitar din județul Hunedoara

21.05.2024
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

20.05.2024
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

13.05.2024
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

08.05.2024
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

29.04.2024
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

25.04.2024
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

22.04.2024
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

17.04.2024
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

08.04.2024
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

01.04.2024
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

27.03.2024
Conferința anuală a C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

27.03.2024
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

25.03.2024
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

22.03.2024
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

21.03.2024
Ședința cu directorii unităților de învățământ preuniversitar din județul Hunedoara

18.03.2024
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

13.03.2024
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

12.03.2024
Comisia de Dialog Social de la nivelul Ministerului Educației

11.03.2024
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

06.03.2024
Comisia de Dialog Social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara

04.03.2024
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

29.02.2024
Ședința cu directorii unităților de învățământ preuniversitar din județul Hunedoara

28.02.2024
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

26.02.2024
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

19.02.2024
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

12.02.2024
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

07.02.2024
Comisia de Dialog Social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara

05.02.2024
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

02.02.2024
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

31.01.2024
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

31.01.2024
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

29.01.2024
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

26.01.2024
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

24.01.2024
Consiliul Național F.S.E. „Spiru Haret” - Delegații S.I.P. Județul Hunedoara

23-26.01.2024
Consiliul Național F.S.E. „Spiru Haret”

22.01.2024
Comitetul Local de Dezvoltare a Parteneriatului Social

22.01.2024
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

18.01.2024
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

15.01.2024
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

08.01.2024
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

27.12.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

18.12.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

12.12.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

27.11.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

22.11.2023
Conferința Județeană S.I.P. Hunedoara

22.11.2023
Conferința Județeană S.I.P. Hunedoara

20.11.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

13.11.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

09.11.2023
Ședința cu directorii unităților de învățământ preuniversitar din județul Hunedoara

06.11.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

30.10.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

16.10.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

04.10.2023
Conferința „Oferiți educației o șansă”

04.10.2023
Ziua Mondială a Educației: Festivitate premiere pensionari

04.10.2023
Vernisaj „ProfArt 2023” + Lansare de carte „Magister 2023”

28.09.2023
Ședința cu directorii unităților de învățământ preuniversitar din județul Hunedoara

27.09.2023
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

06.09.2023
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

05.09.2023
Ședința cu directorii unităților de învățământ de stat din județul Hunedoara

04.07.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

22.06.2023
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

21.06.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

13.06.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

09.06.2023
Miting de protest

06.06.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

30.05.2023
Marș de protest

30.05.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

25.05.2023
Pichetare și marș de protest

22.05.2023
Declanșarea grevei generale pe termen nedeterminat

12.05.2023
După miting

10.05.2023
Miting de protest

10.05.2023
Miting și marș de protest

09.05.2023
Comisia Paritară de la nivelul I.S.J. Hunedoara

05.05.2023
Ședința cu directorii, secretarii și contabilii unităților de învățământ de stat din județul Hunedoara

05.05.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

04.05.2023
Ședința cu directorii unităților de învățământ de stat din județul Hunedoara

03.05.2023
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

03.05.2023
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

03.05.2023
Comisia de Dialog Social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara

26.04.2023
Pichetarea Guvernului României

25.04.2023
Biroul Executiv și Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

25.04.2023
Pichetarea Guvernului României

24.04.2023
Ședința publică - Comisia județeană de mobilitate, pretransferul personalului didactic de predare

24.04.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

19.04.2023
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

19.04.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

12.04.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

12.04.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

07.04.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

07.04.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

06.04.2023
Comisia de Dialog Social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara

03.04.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

29.03.2023
Conferința anuală a C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

29.03.2023
Marș de protest I.S.J. Hunedoara

29.03.2023
Dezbatere privind pachetul legilor educației

27.03.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

24.03.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

22.03.2023
Pichetare și marș de protest

22.03.2023
Pichetarea sediului Prefecturii Hunedoara

22.03.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

20.03.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

13.03.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

09.03.2023
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

09.03.2023
Colegiul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

03.03.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

01.03.2023
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

01.03.2023
Comisia de Dialog Social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara

28.02.2023
Ședința cu directorii unităților de învățământ de stat din județul Hunedoara

27.02.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

27.02.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

21.02.2023
Ședința cu administratorii financiari din unitățile de învățământ

20.02.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

15.02.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

13.02.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

08.02.2023
Comisia de Dialog Social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara

04.02.2023
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

02.02.2023
Pichet de protest

02.02.2023
Ședința cu directorii unităților de învățământ de stat din județul Hunedoara

01.02.2023
Pichetarea sediului Guvernului

20.01.2023
Biroul Executiv și Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

18.01.2023
Comisia Paritară de la nivelul I.S.J. Hunedoara

18.01.2023
Comisia de Dialog Social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara

17.01.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

17.01.2023
Comitetul Local de Dezvoltare a Parteneriatului Social

12.01.2023
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

09.01.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

22.12.2022
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

20.12.2022
Comitetul Local de Dezvoltare a Parteneriatului Social

19.12.2022
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

15.12.2022
Ședința cu directorii unităților de învățământ de stat din județul Hunedoara

14.12.2022
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

14.12.2022
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

13.12.2022
Consiliul Liderilor U.J. C.N.S.L.R.-Frăția Filiala Hunedoara

12.12.2022
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

09.12.2022
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

08.12.2022
Comisia Paritară de la nivelul I.S.J. Hunedoara

07.12.2022
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

07.12.2022
Comisia de Dialog Social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara

05.12.2022
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

28.11.2022
Ședința de lucru (secretari, contabili) cu reprezentanții M. E.

28.11.2022
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

25.11.2022
Ședința cu directorii unităților de învățământ preuniversitar din județul Hunedoara

24.11.2022
Comisia paritară de la nivelul I.S.J. Hunedoara

23.11.2022
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

21.11.2022
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

14.11.2022
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

09.11.2022
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

07.11.2022
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

02.11.2022
Comisia de Dialog Social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara

31.10.2022
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

19.10.2022
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

19.10.2022
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

17.10.2022
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

07.10.2022
Educația se face cu educatori motivați - conferința/dezbatere în cadrul manifestărilor „Săptămâna Educației 2022”

05.10.2022
Cupa „Educatorului” la minifotbal

05.10.2022
Cupa „Educatorului” la gimnastică

05.10.2022
Cupa Educatorului - activități sportive în cadrul manifestărilor „Săptămâna Educației 2022”

05.10.2022
Ziua Mondială a Educației

28.09.2022
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

23.09.2022
Ședința cu directorii unităților de învățământ preuniversitar din județul Hunedoara

23.09.2022
Consiliul Liderilor U.J. C.N.S.L.R.-Frăția Filiala Hunedoara

20.09.2022
Consiliul Liderilor și Biroul Executiv al F.S.E. „Spiru Haret”

07.09.2022
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

07.09.2022
Comisia de Dialog Social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara

06.09.2022
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

05.09.2022
Comisia Paritară de la nivelul I.S.J. Hunedoara

05.09.2022
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

02.09.2022
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

02.09.2022
Ședința publică a Comisiei județene de mobilitate a personalului didactic de predare

01.09.2022
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

01.09.2022
Ședința publică a Comisiei județene de mobilitate a personalului didactic de predare

31.08.2022
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

25.08.2022
Ședința cu directorii unităților de învățământ preuniversitar din județul Hunedoara

01.08.2022
Ședința publică a Comisiei județene de mobilitate a personalului didactic de predare

29.07.2022
Ședința publică a Comisiei județene de mobilitate a personalului didactic de predare

26.07.2022
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

19.07.2022
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

13.07.2022
Comisia de Dialog Social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara

13.07.2022
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

11.07.2022
Ședința cu directorii unităților de învățământ preuniversitar din județul Hunedoara

11.07.2022
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

06.07.2022
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

29.06.2022
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

14.06.2022
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

06.06.2022
Conferința de alegeri a Federației Sindicatelor din Educație „Spiru Haret”

05.06.2022
Consiliul Național F.S.E. „Spiru Haret”

02.06.2022
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

11.05.2022
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

05.05.2022
Consiliul Național F.S.E. „Spiru Haret”

05.05.2022
Ședința cu directorii unităților de învățământ preuniversitar din județul Hunedoara

04.05.2022
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

06.04.2022
Consiliul Național F.S.E. „Spiru Haret”

06.04.2022
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

30.03.2022
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

30.03.2022
Conferința de alegeri a C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

16.03.2022
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

02.03.2022
Comisia de Dialog Social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara

23.02.2022
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

10.02.2022
Ședința comună a Biroului Executiv F.S.E. „Spiru Haret” și F.S.L.I.

09.02.2022
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

08.02.2022
Comisia de Dialog Social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara

06.02.2022
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

03.02.2022
Ședința cu directorii unităților de învățământ preuniversitar din județul Hunedoara

27.01.2022
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

19.01.2022
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

18.01.2022
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

18.01.2022
Comitetul Local de Dezvoltare a Parteneriatului Social

14.01.2022
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

13.01.2022
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

11.01.2022
Comisia de Dialog Social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara

11.01.2022
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

10.01.2022
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

20-22.12.2021
Pichetare Prefectură

11.11.2021
Comitetul Local de Dezvoltare a Parteneriatului Social

11.11.2021
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

11.11.2021
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

10.11.2021
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

10.11.2021
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

20.10.2021
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

13.10.2021
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

14.09.2021
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

10.09.2021
Conferința de alegeri a Uniunii Județene C.N.S.L.R. Frăția - Filiala Hunedoara

08.09.2021
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

07.09.2021
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

07.09.2021
Consiliul Liderilor și Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

31.08.2021
Comisia de Dialog Social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara

08.07.2021
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

30.06.2021
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

30.06.2021
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

27.05.2021
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

26.05.2021
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

26.05.2021
Ședința cu directorii unităților de învățământ preuniversitar din județul Hunedoara

21.05.2021
Comisia Paritară de la nivelul I.S.J. Hunedoara

12.05.2021
Comisia Paritară de la nivelul I.S.J. Hunedoara

21.04.2021
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

31.03.2021
Conferința anuală a C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

24.03.2021
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

18.03.2021
Ședința cu directorii unităților de învățământ preuniversitar din județul Hunedoara

10.03.2021
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

24.02.2021
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

10.02.2021
Comisia de Dialog Social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara

05.02.2021
Ședința cu directorii unităților de învățământ preuniversitar din județul Hunedoara

27.01.2021
Comitetul Local de Dezvoltare a Parteneriatului Social

19.01.2021
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

19.01.2021
Comisia de Dialog Social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara

06.01.2021
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

06.01.2021
Comisia Paritară de la nivelul I.S.J. Hunedoara

16.12.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

16.12.2020
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

10.12.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ preuniversitar din județul Hunedoara

09.12.2020
Comitetul Local de Dezvoltare a Parteneriatului Social

09.12.2020
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

28.10.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

20.10.2020
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

20.10.2020
Biroul Executiv al F.S.E. „Spiru Haret”

16.10.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ preuniversitar din județul Hunedoara

01.10.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ preuniversitar din județul Hunedoara

30.09.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

11.09.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ preuniversitar din județul Hunedoara

09-10.09.2020
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

07.09.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ preuniversitar din județul Hunedoara

02.09.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

01.09.2020
Biroul Executiv al F.S.E. „Spiru Haret”

01.09.2020
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

31.08.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ preuniversitar din județul Hunedoara

16.08.2020
Biroul Executiv al F.S.E. „Spiru Haret”

16.08.2020
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

08.07.2020
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

23.06.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

28.05.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ preuniversitar din județul Hunedoara

27.05.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

14.05.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ preuniversitar din județul Hunedoara

07.05.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ preuniversitar din județul Hunedoara

28.04.2020
Finalizarea lucrărilor Conferinței anuale a C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

24.04.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

24.04.2020
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

14.04.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

30.03.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

25.03.2020
Conferința anuală a C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

25.03.2020
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

26.02.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

14.02.2020
Biroul Executiv al F.S.E. „Spiru Haret”

14.02.2020
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

10.02.2020
Comisia Paritară de la nivelul I.S.J. Hunedoara

05.02.2020
Comisia de Dialog Social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara

29.01.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

04.12.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

20.11.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

11.09.2019
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

19.06.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

29.05.2019
Conferința de alegeri S.I.P. județul Hunedoara

15.05.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

17.04.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

04.04.2019
Alegeri în organizații de zonă ale S.I.P. Județul Hunedoara: Lupeni, Vulcan, Uricani

29.03.2019
Conferința CAR (IFN) SIP Hunedoara și Consiliul Liderilor SIP Hunedoara

27.03.2019
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

27.03.2019
Conferința anuală a C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

01.03.2019
Împreună pentru o educație de calitate - acțiune de pichetare

27.02.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

04.12.2018
Semnarea Acordului între Guvernul României și Federațiile Reprezentative din Învățământ

13.10.2018
Cupa Educatorul - Hunedoara, EuroSportCenter

13.10.2018
Conferința „Despre Educația Viitorului Acum”

13.10.2018
Contribuția educației la dezvoltarea României moderne

28.06.2018
Ziua Națională a Educației (Ziua Învățătorului)

26.06.2018
Întâlnire cu Ministrul Educației

26.06.2018
Consiliul Național F.S.E. „Spiru Haret”

26.06.2018
Pichetarea Ministerului Educației Naționale

12.10.2017
Cupa educatorului - gimnastică - fete

12.10.2017
Dezbatere publică „Profesori liberi. Profesori puternici”

12.10.2017
Cupa educatorului - fotbal - băieți

12.10.2017
Cupa educatorului - festivitate de premiere

15.09.2017
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

23.05.2017
Conferința Națională F.S.E. „Spiru Haret”

03.04.2017
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

14.03.2017
Consiliul Național F.S.E. „Spiru Haret”

13.06.2016
Ziua Națională a Educației

08.06.2016
Miting de protest ,,ÎMPREUNĂ PENTRU EDUCAŢIE''

22.04.2016
Colegiul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”. Pichetarea Prefecturii Mureș

21.04.2016
Comisia de dialog social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara

04.04.2016
Conferinţa Anuală CAR şi Consiliul Liderilor SIP Hunedoara

09.02.2016
Dezbaterea „Viitoarele planuri-cadru - între așteptări și realitate”

28.09 - 05.10.2015
Săptămâna educației. Cupa Educatorului

28.09 - 05.10.2015
Săptămâna educației: Dezbaterea publică „Educația 2018”

04.05.2015
Conferința Județeană S.I.P. Hunedoara

19.03.2015
Comisia de dialog social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara

20.12.2014
Miting şi marş de protest pentru personalul nedidactic

13.10.2014
Cupa Educatorului

13.10.2014
Cadrul didactic: statut actual și soluții - dezbatere publică

08.10.2014
Salonul ,,ProfArt - Perspective''

22.06.2014
Ziua Națională a Educației

17.05.2014
Întâlnire cu preşedintele Comisiei Învăţământ din Senat

17.05.2014
Întâlnire cu președintele Comisiei Învățământ din Senat

17.05.2014
Întâlnire cu Ministrul Educației

11.04.2013
Sediul SIP Hunedoara

11.04.2013
Conferința Națională F.S.E. „Spiru Haret”

17.01.2012
Audiere publică. Mai este nevoie de dialog social real?

24.10.2011
Conferința Județeană S.I.P. Hunedoara

26.09.2010
Miting de protest organizat de confederaţiile sindicale împotriva intenţiei de reducere cu 25 % a salariilor bugetarilor

26.09.2010
Învățământul românesc, între profesionalism și politicianism

26.09.2010
Miting și marș de protest

26.09.2010
F. S. I. „Spiru Haret”

26.09.2009
Ziua Muncii Decente, miting de protest

26.09.2009
Negocieri cu Guvernul

26.09.2009
Pichetarea Parlamentului

26.09.2009
Conferinţa Judeţeană a CNSLR - FRĂŢIA Hunedoara

26.09.2008
Votarea Legii 221/2008 în Parlament

26.09.2008
Conferinţa Naţionala F.S.I. „Spiru Haret”

26.09.2008
Dezbaterea pachetului de legi privind educaţia

26.09.2008
Miting de protest, „Stop politizării învăţământului”

26.09.2008
Consfătuirea Naţională ,,Politici de personal''

26.09.2007
Consiliul Național F.S.I. „Spiru Haret”

26.09.2007
Cursuri de formare profesională şi sindicală

26.09.2007
Săptămâna Educației

26.09.2006
Clubul Educatorilor

26.09.2006
Conferința Județeană S.I.P. Hunedoara

26.09.2006
Inaugurarea Clubului Educatorilor

26.09.2006
Miting

26.09.2006
Vizita ministrului educaţiei

26.09.2005
Conferinţa Asociaţiei Europene a Cadrelor Didactice, Secţiunea România

26.09.2005
Alegeri la Uniunea Județeană C.N.S.L.R. Frăția

26.09.2005
Euromiting

26.09.2005
Greva generală

26.09.2005
Mişcări de protest

26.09.2005
ACORD între Guvernul României şi federaţiile sindicale din învăţământ

26.09.2004
Mitingul federaţiilor sindicale din învăţământ

26.09.2004
Schimb de experienţă

26.09.2003
Conferința Națională F.S.I.I. „Spiru Haret”

26.09.2003
Cursuri de perfecţionare profesională şi sindicală

26.09.2003
Mitingul F.S.I.I. „Spiru Haret”

26.09.2003
Vizita delegaţiei M.E.C.T.

26.09.2002
Conferința Județeană S.I.P. Hunedoara

26.09.2002
Consiliul Național al Federației Sindicatelor Independente din Învățământ „Spiru Haret”

26.09.2002
Spectacolul extraordinar „Farmecul operetei” susținut de Teatrul Național de Operetă „Ion Dacian”

26.09.2002
Schimb de experiență cu Sindicatul Învățământ din Voievodina

26.09.2002
Ziua Mondială a Educatorilor



Actualitate

Educația este o investiție, nu o cheltuială!

30.05.2025

image/jpeg, 25105 octeți

Federația Sindicatelor Libere din Învățământ, Federația Sindicatelor din Educație „SPIRU HARET“ și Federația Națională Sindicală „Alma Mater“ protestează față de intenția grupului de lucru de la Palatul Cotroceni de a majora norma didactică a cadrelor didactice. Considerăm că o asemenea măsură este nu doar inoportună, ci și profund nedreaptă, cu consecințe grave asupra calității actului educațional, a sănătății mentale a profesorilor și a viitorului învățământului românesc.

Într-un context în care sistemul educațional se confruntă deja cu lipsa personalului calificat, salarizare inadecvată, birocrație excesivă și un nivel crescut de stres profesional, majorarea normei didactice nu face decât să agraveze problemele existente. Creșterea numărului de ore de predare săptămânale va conduce inevitabil la:

    1. Scăderea calității actului educațional – Un profesor suprasolicitat nu mai are timpul necesar pentru pregătirea lecțiilor, pentru corecturi și evaluări, pentru dezvoltarea profesională sau pentru implicarea în activități extracurriculare. Într-o societate modernă, accentul trebuie pus pe calitate, nu pe cantitate.
    2. Epuizarea și demotivarea cadrelor didactice – Meseria de dascăl presupune nu doar transmiterea informațiilor, ci și empatie, răbdare, energie și creativitate. Prin supraîncărcarea normei, profesorii vor resimți o presiune psihică și fizică crescută, ceea ce va conduce inevitabil la „burnout“ și plecări din sistem. În condițiile în care timpul pentru pregătirea lecțiilor, corectarea lucrărilor, consilierea elevilor și dezvoltarea profesională continuă este deja limitat, orice creștere a normei afectează grav echilibrul muncă-familie;
    3. Descurajarea tinerilor să urmeze o carieră în învățământ – În loc să facem profesia didactică mai atractivă, riscăm să o transformăm într-o alegere de sacrificiu, accentuând criza de personal calificat și cu vocație;
    4. Compromiterea misiunii educației – Educația nu poate fi tratată ca o simplă industrie de producție, în care eficiența se măsoară prin cantitate. Profesorii nu pot fi transformați în „roboți de predare”. În multe școli, profesorii sunt deja implicați în activități suplimentare: comisii, proiecte, consiliere, activități remediale, toate neincluse în norma didactică.
       

Este evident faptul că experții care lucrează la identificarea soluțiilor pentru reducerea deficitului bugetar nu cunosc în mod concret activitatea unui cadru didactic, mai ales în învățământul preuniversitar. Dacă aceștia ar preda o oră la o clasă cu peste 25 de copii, dintre care unii cu cerințe educaționale speciale (fără profesor de sprijin, așa cum ar trebui), s-ar convinge imediat cât de stresantă este activitatea didactică. 

 

Facem apel la factorii decidenți să renunțe la această măsură pripită și să inițieze un dialog real cu reprezentanții federațiilor sindicale reprezentative din învățământ. Este momentul ca educația să fie tratată cu respectul și seriozitatea pe care le merită. Este momentul ca atât promisiunile făcute după greva generală din 2023, cât și cele din campania electorală să devină realitate – nu cu măsuri de austeritate care nu fac decât să slăbească pilonii fundamentali ai sistemului de învățământ.

 

Propunerea de majorare a normei didactice este doar o soluție contabilă, aplicată pe un sistem deja fragil, care are nevoie de sprijin, nu de povară suplimentară.

De fapt, o analiză a normei didactice de predare la nivel european, conform datelor oficiale, scoate în evidență că în majoritatea acestor țări, norma didactică de predare este mai mică decât cea din România. 

 

Nu învățământul este vinovat pentru că cei care au fost la putere în ultimii ani nu au rezolvat problema pensiilor speciale! 

Nu învățământul este vinovat că guvernele României nu au fost în stare să facă reformele necesare pentru a primi bani din PNRR! 

Nu învățământul este de vină că în ultimii 20 de ani numărul angajaților din autoritățile centrale și locale s-a dublat, în condițiile în care numărul angajaților din sistemul de învățământ a scăzut în aceeași perioadă cu circa 10%! 

Nu învățământul este de vină pentru corupția transpartinică! 

Nu educația este de vină pentru că instituțiile statului nu pot eradica corupția și evaziunea fiscală!  

 

Nu mai protejați marii evazioniști fiscali! Diminuarea cu numai 20% a evaziunii fiscale rezolvă acoperirea deficitului bugetar din acest an! Credem că a sosit momentul ca Ministerul de Finanțe să iasă public cu lista marilor datornici la bugetul de stat!

 

Pentru salariații din învățământ creșterea normei de predare este inacceptabilă!

 

Nu mai sacrificați încă o dată sistemul de învățământ pentru a acoperi sinecurile de partid! 

 

Și, nu uitați:

EDUCAȚIA NU ESTE O FABRICĂ!

EDUCAȚIA ESTE O INVESTIȚIE, NU O CHELTUIALĂ!

 

 

DOCUMENTE ATAȘATE

- Comunicat de presă

Important

Gradația de merit 2025 - rezultate inițiale

30.05.2025

image/jpeg, 743698 octeți

Concursul pentru acordarea gradației de merit, sesiunea 2025, se apropie de final.

 

Conform Metodologiei și criteriilor de acordare a gradației de merit personalului didactic din învățământul preuniversitar de stat în sesiunea 2025, săptămâna aceasta:

- s-a încheiat analiza dosarelor de către inspectorul școlar care coordonează disciplina, cu consultarea consiliului consultativ;

- s-au completat rapoartele motivate referitoare la activitatea candidatului în specialitate; 

- s-a finalizat verificarea dosarelor și acordarea punctajelor de către comisia de evaluare a dosarelor depuse.

 

În ședința Consiliului de administrație al inspectoratului școlar județean, desfășurat joi, 29 mai, s-a aprobat lista cuprinzând punctajele acordate în urma evaluării (listă atașată).

 

Eventualele contestații, însoțite de o copie după cartea de identitate, pot fi depuse la Inspectoratului Școlar Județean Hunedoara în perioada 2-3 iunie 2025, în intervalul orar 9.00-16.00.

 

Soluționarea contestațiilor de către comisia de contestații, validarea rezultatelor finale ale concursului de către Consiliul de administrație al inspectoratului școlar și afișarea acestora la avizierul și pe site-ul inspectoratului școlar se va realiza în perioada 4 – 12 iunie.

 

Alte detaliile se regăsesc pe site-ul organizației, la rubrica: 

JURIDIC – LEGISLAȚIE – RAPORTURI DE MUNCĂ - GRADAȚIA DE MERIT 2025,

link direct:

https://nou.siphd.ro/?a=2433&q=3&r=47&e=2025 

 

Metodologia - https://nou.siphd.ro/f/2025/00000040371.pdf 

Graficul desfășurării concursului - https://nou.siphd.ro/f/2025/00000040370.pdf 

Numărul de locuri alocate pe fiecare disciplină - https://nou.siphd.ro/f/2025/00000040496.pdf 

Fișele de (auto)evaluare (22) - https://nou.siphd.ro/?a=2433&q=3&r=47&e=2025 

Rezultatele inițiale: https://nou.siphd.ro/f/2025/00000040548.pdf 

 

 

DOCUMENTE ATAȘATE

Gradația de merit 2025   Rezultate inițiale

Eveniment

Ședința C.A. al I.S.J. Hunedoara

29.05.2025

image/jpeg, 650807 octeți

Joi, 29 mai a.c., a avut loc ședința de lucru a Consiliului de Administrație al Inspectoratului Școlar Județean Hunedoara.


Pe ordinea de zi au fost înscrise următoarele probleme: 

I. Aprobarea listei cuprinzând punctajele acordate în urma evaluării dosarelor de gradație de merit

II. Aprobarea Raportului de analiză al execuției bugetare pe trimestrul I 2025

III. Prezentarea Raportului rezultat în urma misiunii de audit a programului „Școală după școala”

IV. Diverse

 

În cadrul ședinței au fost luate următoarele hotărâri: 

I. Se aprobă lista cuprinzând punctajele acordate în urma evaluării dosarelor de gradație de merit. (Anexa 1)

II. Se aprobă Raportul de analiză al execuției bugetare pe trimestrul I 2025. (Anexa 2)

III. Se informează despre Raportul rezultat în urma misiunii de audit a programului „Școală după școala”, eșantion de 10 școli. S-a pus accent pe punctele slabe constatate

IV. Diverse:

1. Se revine asupra demisiei directorului adjunct de la Școala Gimnazială „I.G. Duca” Petroșani și se aprobă scurtarea perioadei de preaviz, pe motive medicale. Se aprobă demisia începând cu data de 01.06.2025.

 

Anexele la care se face referire în articol sunt postate la rubrica ISJ HUNEDOARA - CONSILIUL DE ADMINISTRAȚIE 

06.02.2025
30.12.2024
08.11.2024
02.02.2023
24.11.2022
06.03.2024
O școală pentru mediocritate
Tipul știrii: Actualitate
Data știrii: 9.10.2014
Data ultimei actualizări: 02.06.2025
Numărul de vizualizări: 2175




O MAJORITATE MEDIOCRĂ ŞI O EXTREMĂ SLABĂ, IRECUPERABILĂ

Cea mai mare problemă a sistemului educațional în România este că produce o masă critică de copii care și-au pierdut motivațiile, valorile și modelele. Dincolo de câteva vârfuri, media este slabă, iar extrema cea mai de jos este nerecuperabilă. Cei mai mulți tineri ies din școli blazați, confuzi și dezorientați. Nu numai că nu au competențe clare formate pentru un domeniu, dar nici starea de spirit suficient de bună să iși dorească să se formeze sau să se califice la locul de muncă. Ei sunt tinerii marginalizați de sistem încă din clasele primare, pentru că nu țineau pasul cu cei mai buni în clasă. Mulți sunt târâți până la clasa a XII-a într-o stare de semianalfabetism pe care generații de profesori o trec cu vederea, ca să nu fie nevoiți să o justifice.

ȘCOALA ROMÂNEASCĂ ESTE O ȘCOALĂ DE PORTOFOLIU A PROFESORULUI

Nu e în totalitate vina copiilor sau a familiilor. De cele mai multe ori elevii își pierd interesul pentru că școlile nu au politici reale de punere a copilului pe primul plan, și, implicit, nu recunosc în copii diversitatea, diferențele naturale de ritm, interes sau predispoziții specifice vârstei. În centrul culturii școlare sunt profesorii și portofoliile lor, rezultatele lor la clasă, gradele lor didactice, examenele lor, comisiile lor, inspecțiile lor, funcțiile lor, vechimea lor, reputația lor etc. Copiii sunt cumva acolo ca să justifice existența normelor, a catedrelor și a funcțiilor. Un proces natural de 4-6% de copii excepționali – potențialii olimpici – devin ținta celor mai bune încadrări la clasă și prilej de întărire a portofoliului profesoral. Ce se întâmplă acestor olimpici după absolvire nu mai este deloc un subiect de interes pentru profesori. Și nici pentru societate, de vreme ce o bună parte dintre ei își caută împlinirea profesională pe alte meleaguri.

EXISTĂ ÎNCADRARE LA CLASĂ, DAR NU ECHIPĂ PENTRU CLASĂ

Foarte rar se vorbește cu adevărat în cancelariile școlare românești despre ce poate face echipa de profesori pentru fiecare copil – nu există planuri de sincronizare a eforturilor, de particularizare a abordărilor sau discuții care să ia în calcul strategii de recuperare a copiilor care cad sub medie. În realitate, profesorii au cel mai adesea un profil de funcționari ai inspectoratelor, angajați prin distribuire aleatorie în școli, fără obligația de a acționa ca o echipă adevărată, adaptabilă la nevoile unei clase anume. Fiecare iese la pensie după un culoar parcurs individual și o norocoasă/inspirată exploatare a copiilor care pot aduce rezultate la concursuri. Mulți își mențin reputația nu din numărul de copii ajutați să evolueze, ci din numărul celor înscriși la orele de meditații particulare. E la fel de adevărat că există profesori talentați, oameni excepționali și cu har aproape în fiecare școală. Păcat că ei predau însă cu ușile închise și foarte puțini colegi au de învățat de la ei. Impactul lor ar fi înzecit dacă ar fi parte din echipe coerente de profesori, cu roluri definite și adaptabile la profilul unic al fiecărei clase.

LIPSA DIDACTICILOR PRACTICE, APLICATE DIFERENȚIAT, ÎN FUNCȚIE DE COPIL

Foarte mulți copii români sunt abandonați pe drum în școlile românești chiar de profesorii lor. Se lucrează cu cei mai buni, cu cei mai comozi și se fac eforturi minime de recuperare sau ajutor al copiilor cu potențial mediu și bun de dezvoltare. Copiii cu nivel mediu sau ritm de lucru diferit de vârfurile clasei sunt treptat ignorați, tratați ca parte secundară, etichetați, marginalizați. Aceștia își petrec restul anilor in școală învățând la la nesfârșit aceeași lecție: că e ceva in neregulă cu ei. De ce se renunță la acești copii? Pentru că cei de la catedră nu îi înțeleg. Un proaspăt absolvent de facultate parcurge timp de un semestru un modul psiho-pedagogic absolut simbolic, fără niciun impact pentru formarea lui ulterioară ca profesor. Chiar și cei mai stâpâni pe materia lor – și aceștia din ce în ce mai puțini – sunt, din punct de vedere metodic, absolut nepregătiți când vin la catedră. Ei învață meserie furând meșteșugărește de prin practicile întâmplătoare de cancelarie școlară sau aplică mimetic modelele foștilor profesori. Cât despre particularitățile de vârstă ale copiilor, nevoile lor psihologice – emoționale și sociale, stilurile de învățare și calitățile gândirii – nici nu se pune problema să știe câte ceva. Există o majoritate covârșitoare de profesori care nu stăpânește o minimă terminologie despre formarea conceptelor și a raționamentelor. Demersurile lor la catedră sunt de tipul furnizorului de informație, presiune și constrângere. Majoritatea operează după modelul comandă-control, iar învățarea se întâmplă ca un proces tehnologic, similar liniei de producție a fabricilor, la capătul căreia,, după intervenții standard și algoritmi de lucru disciplinat, se măsoară și etichetează ,,calitatea'' copilului.

LIPSA DE FUNDAMENTARE ȘTIINȚIFICĂ

Științele cognitive și descoperirile revoluționare despre creier și producerea învățării sunt total neglijate de cultura școlară românească. Manualele nu au la bază cercetarea psiho-pedagogică actualizată, nu există ghiduri practice pentru profesori, nu există mentorat activ și real la nivelul formării lor. Casele Corpului Didactic sunt instituții conduse politic, pentru care diseminarea bunelor practici educaționale sau organizarea sesiunilor de reciclare profesională au devenit acte birocratice, simulacre și vânzare convenabilă de hârtii pentru portofoliul profesorilor.

LIPSA DE FEED-BACK ȘI AUTOREGLARE

Examenele profesorilor, cele pentru ocuparea posturilor sau obținerea gradelor didactice nu conțin itemi care să măsoare calitatea actului didactic practic și nici indicatori ai eficienței lui. Profesorii nu sunt responsabilizați anual pentru rezultatele obținute la clasă, nu se raportează nimeni la evaluările predictive și nici nu răspunde nimeni pentru gradul de dezvoltare cognitivă sau afectivă a copiilor de la an la an. Pentru că directorii sunt numiți politic și nu au reputație acceptată de cancelariile de profesori ca fiind și formatori sau pedagogi de valoare, munca lor de asistență la lecțiile colegilor și reglare a eventualelor nereguli este din start nevalidată. În școli nu există creștere și dezvoltare profesională susținută a profesorului. Există, în schimb, o colecție impresionantă de hârtii și o goană după punctaje considerate semnificative la acordarea gradației de merit.

ȘCOLILE N-AU ETHOS

Școlile românești au aer instituțional, rece, funcționăresc. Sunt supercentralizate, nu există loc pentru decizie locală sau personalizarea ofertelor educaționale. Nu-și pot alege profesorii, nu au obligația de a evalua necesitățile comunității locale. Principiul școlilor românești este cel al mărimii universale care trebuie să vină perfect fiecărui copil.

Copiii au nevoie de atenție, comunicare, încredere. Nu există o cultură a copilului – ca centru al interesului. Nu există o răspundere directă a școlii pentru copil, ca beneficiar direct al educației. Nimeni nu dă socoteală despre progresul copiilor, despre pietrele de hotar în dezvoltarea lor. Părinților li se dau rapoarte de progres pline de terminologie populară: ,,copil cuminte/neatent/agitat/obraznic/silitor/conștiincios''. Nu există rapoarte psiho-pedagogice realizate profesionist, nuanțat, pentru părinți, doar carnete de note și teste care subliniază în special erorile.

O CULTURĂ A RUȘINII ȘI A CONCURENȚEI INDIVIDUALISTE

În limbajul și mentalitatea cadrelor didactice apare invariabil convingerea că a învăța este o obligație și mai puțin un drept. Culturile școlare sunt coercitive, pedepsesc și premiază, cultivă sentimente de rușine, vinovăție și fac comparații valorice între copii – adică apasă pe toate butoanele inhibitive ale evoluției. Nu suntem o școală care recunoaște valoarea greșelii și a încercărilor repetate. Stigmatizăm eroarea și nu valorificăm exercițiile care presupun formularea și testarea ipotezelor. Inhibăm din start premisele cercetării și reflexele inovative. Nu încurajăm cooperarea, munca în echipă și dezbaterile.

VIZĂM DOAR PRIMELE TREPTE ALE DEZVOLTĂRII GÂNDIRII – NOTA 10 NU REFLECTĂ CU ADEVARAT PERFORMANȚA SI NICI NU E CROITĂ PENTRU CERINȚELE VIITORULUI

Nu cred în nota 10 pentru că ea e concepută să aprecieze numai pasul 1 al evoluției gândirii: adică sarcinile de tipul: aplică, definește, alege, demonstrează, utilizează. M-aș bucura pentru nota 10 dacă ea ar reflecta calitatea altor operații de tipul: analizează, investighează, apreciază, decide, critică, dezbate, imaginează, creează, reorganizează, visează, etc. Majoritatea exercițiilor din manualele și culegerile românești își invită copiii să rămână la nivelul lui ,,memorează – înțelege – aplică''. La fel și itemii testărilor naționale.

Nota 10 în România induce și o falsă imagine despre ce înseamnă cu adevărat a fi un om valoros și productiv. Mulți copii pleacă din școli supraestimându-se. Știu copii plecați la studii în lume care mi-au spus că au trebuit să învețe din nou cum se învață când au ajuns acolo.

LIPSA UNEI FILOZOFII EDUCAȚIONALE

Mergeți în orice școală românească și adresați oricărui membru al corpului didactic întrebări legate de viziunea și misiunea școlii. Veți obține răspunsuri monosilabice sau stereotipii solemne, fără acoperire în practică. Se lucrează de zeci de ani fără viziune și fără imaginea concretă a unui profil de elev conturabil la absolvire. Nu există cercetare în educație și nici punere în practică a cercetărilor recente, cu impact recunoscut la nivel global, în celelalte țări europene.

REFORMELE ÎN EDUCAȚIE

În 20 de ani s-a vorbit de reformare continuu. Au existat propuneri mai mult sau mai puțin inspirate, s-au făcut chiar câțiva pași înainte, dar mereu pe urmele deja bătătorite și chiar abandonate de școlile din vest. Am fost într-o lăudabilă încercare de schimbare, dar am păstrat același enorm decalaj între ce se întâmplă azi în lume, la școlile de vârf, și eforturile noastre. E adevărat că am găsit mereu scuzele proastei salarizări și a lipsei de pregătire a profesorilor. Cu toate acestea, și cele mai bine finanțate sisteme publice din lume recunosc că se află astăzi în criză și nu salariile motivaționale sunt cheia ieșirii. Din ce în ce mai multe voci cer o schimbare de paradigmă și o reformare dramatică a modului în care concepem școlile. Principala eroare în care se pare că ne aflăm deja de sute de ani este construcția școlilor după modelul fabricilor și al eficienței pe linia de producție. Se pare că e timpul să nu mai asociem învățarea cu un fel de slujbă și obligație a copiilor, cu un produs inoculabil prin constrângeri sau recompense ademenitoare. Cei mai mulți teoreticieni vorbesc astăzi despre libertatea copiilor, rolul fundamental al explorării în dezvoltarea intereselor autentice și a creativității. Vorbesc despre programe de lucru personalizate, de învățarea ca joc, de valorificarea platformelor și resurselor online, de transformarea profesorilor în mentori și modelatori din umbră.

În România pare încă de neconceput o schimbare de paradigmă, deși arderea etapelor intermediare pe care le-au parcurs celelalte țări în reformarea educației, ar fi singura soluție care ne-ar scoate din impas.

SCHIMBAREA POATE ÎNCEPE DE LA PĂRINȚI

Schimbările majore care ar mișca lucrurile înainte ar fi instituirea unei o culturi a atenției pentru fiecare copil si a tratării diferențiate. De aici, o cultură a diversității în curriculum și o lărgire a conceptului de inteligență, dincolo de zona academică și ajungând la cea emoțională, artistică, sportivă. O modificare a accentului de pe obligație, pe joc și libertate. Dar asta e teorie, și , la nivel teoretic, programele școlare românești sună bine și ambițios.

Cred că schimbarea ar începe tot cu părinții. Ei sunt și cei care au dat deja primele semnale că o pot face. Influența părinților în deciziile școlilor trebuie să crească dramatic. Resemnarea de om scos la tablă în ședințele cu învățătorii sau diriginții trebuie să dispară. Presiunea părinților ar fi singura capabilă să scuture reflexele birocratice ale școlii și inerția unor proceduri învechite. Cei de la catedră sunt oameni – iar meseria de dascăl este extrem de sensibilă la aprecieri sau feed-back personal. Școlile sunt în special medii pline de viață, capabile să ne surprindă și să se reinventeze dacă introducem comunicare vie și dinamica reală a intereselor dintre parteneri: copii-părinți-profesori. Încrederea în forța comunităților locale de a-și revitaliza locul în care se duc copiii ar trebui să fie sursa descentralizării și acceptării că școlile nu pot fi niciodată mai bune decât oamenii care le populează. Cât timp aceștia nu sunt cu adevărat activi, angajați și responsabili direct de ce se întâmplă acolo, nicio lege a învățământului – oricât de frumoasă pe hârtie – nu-și va produce efectele.

Orice părinte își dorește ca atunci când își lasă copilul în ușa școlii, să fie preluat de oameni care îl văd cu adevărat, îl înțeleg și evaluează nevoile, îl ajută să se dezvolte în ritmul lui personal. Părinții știu cel mai bine că niciun copil nu e la fel ca altul, nu e comparabil sau măsurabil după standarde universale.

Școlile românești și-au îndepărtat părinții de la decizii, nu au parteneriate reale cu aceștia. Comunitățile de părinți sunt reprezentate în consiliile școlii doar pe dimensiunea financiară, a fondului claselor. Nu sunt luați ca parteneri la decizii privind opționalele, activitățile extracurriculare, nu există programe reale de voluntariat al lor. Nu există conștiință comunitară a părinților Școlii X de pildă, nici acțiuni comune ale acestora, nici pârghii de comunicare și dialog activ. Multe abuzuri sau nereguli sunt semnalate individual, cu ușile închise în cabinetele directorilor și acoperite tacit de profesorii-colegi.

O SOLUTIE

E limpede că școlile trebuie să-și reconsidere fundamentele. Că este nevoie de o schimbare de paradigmă care să distrugă percepția noastră că tinerii trebuie siliți întru cunoaștere sau că părinții trebuie ținuți la o distanță instituțională de școli.

De ce nu avem curajul sa o facem? Cred că acest curaj presupune gândire strategică și planificare. Or, noi, ca generații formate de sute de ani în spiritul distincției clare între muncă și joc, nu știm încă să fim suficient de ,,neserioși'' in această încercare. Regresăm sistematic – oricât de creativi am încerca să fim – la ideea de obligație, sistematizare, comandă și control. Mai mult, fiindcă suntem generații întregi de oameni care am ,,suportat'' școala, nici noi, ca părinți sau profesori, nu avem suficient spațiu de manevră interioară și putere de a accepta că instinctul de a transmite copiilor noștri ceea ce știm trebuie bătut de curajul viziunii și al anticipației. Altfel, prețul pe care îl plătim este mediocritatea.

(Articol preluat de pe site-ul http://www.contributors.ro, 09 septembrie 2014
http://www.contributors.ro/editorial/o-scoala-pentru-mediocritate/
autor Oana Moraru
- fondator și manager al Școlii Helikon ( unul dintre proiectele de alternativă educațională privată în Călărași, ciclu preșcolar, primar și gimnazial)
- absolvent Liceul Pedagogic și Facultatea de Litere, București
- consultant educațional în domeniul învățământului privat preuniversitar
- 20 de ani experiență la catedră și parteneriate active cu școli și grădinițe în Europa
)





Copyright © 2002-2024 SIP Hunedoara

ANPC SAL   ANPC SOL