În cadrul manifestărilor denumite generic „Săptămâna educației 2024”, în perioada 1-31 octombrie, se va organiza, la Galeria Națională de Artă „Forma” din Deva, Salonul Județean „ProfArt”.
Acesta are drept scop să aducă în atenția publicului colegii profesori care îmbină activitatea la catedră cu preocuparea pentru artele vizuale.
Tema ediției din acest an: „eleganța culorii”.
Înscrierea, cu maxim trei lucrări, în tehnici și dimensiuni la libera alegere a creatorului, se va realiza prin depunerea lucrărilor la sediul I.S.J. Hunedoara (str. Gheorghe Barițiu nr. 2) – Robert Humel, în perioada 01-30 septembrie 2024.
Pe spatele fiecărei lucrări se vor preciza titlul lucrării, dimensiunile, tehnica, anul realizării, numele și prenumele cadrului didactic, școala, localitatea, însoțite de datele de contact (telefon și e-mail).
Anterior depunerii lucrărilor se va transmite la adresa de e-mail siphunedoara@gmail.com cel puțin câte o imagine de calitate superioară pentru fiecare lucrare (însoțită de datele tehnice ale lucrării), precum și o scurtă autoprezentare a creatorului.
Vernisajul Salonului Județean „ProfArt”, sub patronajul S.I.P. Județul Hunedoara, se va realiza, în cadrul manifestărilor „Săptămâna educației”, vineri, 4 octombrie 2024.
Curatorul expoziției: Robert Humel.
Afiș: „ProfArt 2024 – eleganța culorilor”
În perioada 4-11 octombrie 2024, S.I.P. Județul Hunedoara va organiza, în cadrul manifestărilor din „Săptămâna educației”, a X-a ediție a concursului de manuscrise „Magister”.
Concursul de manuscrise se adresează membrilor de sindicat S.I.P Județul Hunedoara și se desfășoară în cadrul a trei secțiuni:
1. Manuscrise cu tematică educațională (manuale, auxiliare didactice, metodică, pedagogie etc.);
2. Literatură de specialitate (cercetare științifică, tratate, studii etc.);
3. Literatură (proză, poezie).
Concursul se finalizează prin publicarea, în cadrul fiecărei secțiuni, a unei lucrări inedite. Tipărirea volumelor va începe imediat după jurizare (decizia juriului va fi suverană, definitivă și irevocabilă).
Lansarea volumelor a se va realiza în cadrul manifestărilor „Săptămâna educației” (04.10.2024 -11.10.2024) organizate de S.I.P. Județul Hunedoara.
Condiții de participare: manuscrisul va fi depus atât în format electronic (într-o formă editabilă), cât și în format print (letric) la sediul S.I.P. Județul Hunedoara (Deva, str. Gheorghe Barițiu nr. 2, corp B, mansardă), însoțit de datele de identificare ale autorului/autorilor (nume, prenume, adresă, unitatea școlară, telefon, e-mail).
Termen de depunere a manuscriselor: 30 august 2024
Afiș „Magister” 2024
A fost definitivat programul activităților ce vor fi organizate de S.I.P. Județul Hunedoara cu ocazia Zilei Mondiale a Educației, în perioada 4-11 octombrie, sub genericul ,,Săptămâna educației 2024''.
Programul activităților:
• Vineri, 4 octombrie, Deva, sediul I.S.J. Hunedoara, sala „Spiru Haret”: conferința-dezbatere „Educație și (re)formare”;
• Vineri, 4 octombrie, Deva, Galeria Națională de Artă „Forma”: vernisajul salonului județean „ProfArt 2024 - Eleganța culorii”; lansarea volumului „ProfArt 2023 – Inspirație”
• Vineri, 4 octombrie, Deva, Galeria Națională de Artă „Forma”: lansare de carte – concursul de manuscrise „Magister”;
• Vineri, 11 octombrie, Hunedoara, „EuroSportCenter” și Colegiul Economic ,,Emanuil Gojdu”: activități sportive – „Cupa Educatorului” la fotbal și gimnastică.
Salonul Județean ProfArt – ediția 2024
Tema ediției: eleganța culorii
Înscrierea, cu maxim trei lucrări, în tehnici și dimensiuni la libera alegere a creatorului, se va realiza prin depunerea lucrărilor la sediul I.S.J. Hunedoara (str. Gheorghe Barițiu nr. 2) – Robert Humel, în perioada 1-30 septembrie 2024.
Pe spatele fiecărei lucrări se vor preciza titlul lucrării, dimensiunile, tehnica, anul realizării, numele și prenumele cadrului didactic, școala, localitatea, însoțite de datele de contact (telefon și e-mail).
Anterior depunerii lucrărilor se va transmite la adresa de e-mail siphunedoara@gmail.com cel puțin câte o imagine de calitate superioară pentru fiecare lucrare (însoțită de datele tehnice ale lucrării), precum și o scurtă autoprezentare a creatorului.
Vernisajul Salonului Județean ProfArt, sub patronajul S.I.P. Județul Hunedoara, se va realiza în cadrul manifestărilor „Săptămâna educației” (04.10.2024 -11.10.2024).
Curatorul expoziției: Robert Humel.
Concursul de manuscrise „Magister” – ediția 2024
Concursul de manuscrise se adresează membrilor de sindicat S.I.P Județul Hunedoara și se desfășoară în cadrul a trei secțiuni:
1. Manuscrise cu tematică educațională (manuale, auxiliare didactice, metodică, pedagogie etc.);
2. Literatură de specialitate (cercetare științifică, tratate, studii etc.);
3. Literatură (proză, poezie).
Concursul se finalizează prin publicarea, în cadrul fiecărei secțiuni, a unei lucrări inedite. Tipărirea volumelor va începe imediat după jurizare (decizia juriului va fi suverană, definitivă și irevocabilă).
Lansarea volumelor a se va realiza în cadrul manifestărilor „Săptămâna educației” (04.10.2024 -11.10.2024) organizate de S.I.P. Județul Hunedoara.
Condiții de participare: manuscrisul va fi depus atât în format electronic (într-o formă editabilă), cât și în format print (letric) la sediul S.I.P. Județul Hunedoara (Deva, str. Gheorghe Barițiu nr. 2, corp B, mansardă), însoțit de datele de identificare ale autorului/autorilor (nume, prenume, adresă, unitatea școlară, telefon, e-mail).
Termen de depunere a manuscriselor: 30 august 2024
Cupa „Educatorul” la minifotbal și gimnastică
Participarea este deschisă tuturor membrilor de sindicat constituiți în echipe de băieți și fete la nivelul celor 13 zone sindicale. Contează participarea și buna dispoziție și mai puțin locul în clasament.
Afiș: „Săptămâna educației 2024”
Ținând cont de contextul epidemiologic al acestui început de an școlar, prin adresa nr. 470/01.09.2020 F.S.E. „Spiru Haret” a solicitat Ministerului Educației și Cercetării clarificarea anumitor aspecte privind activitatea unităților de învățământ.
Prin adresa nr. 9758 M/08.10.2020, ajunsă și înregistrată la F.S.E. „Spiru Haret” sub numărul 542 din data de 16.10.2020, Ministerul Educației și Cercetării a oferit răspunsurile solicitate.
Astfel, problemele ridicate de F.S.E. „Spiru Haret” au fost:
1.Alocarea fondurilor necesare în vederea remunerării personalului didactic de predare ce urmează a fi încadrat în sistem plata cu ora – estimările din acel moment erau că acolo unde situația o impunea și exista posibilitatea, activitatea urma să se desfășoare pe grupe;
2.Organizarea concursurilor pentru ocuparea posturilor didactice auxiliare și nedidactice din unitățile de învățământ – blocate prin dispozițiile art. 27 alin (3) din Legea nr. 55/2020;
3.Reglementarea expresă a posibilității ca personalul didactic de predare din categoriile de risc să poată desfășura activitatea didactică în sistem on-line, indiferent de scenariul în care se încadrează unitatea de învățământ;
4.Asigurarea de asistente medicale la cabinetele medicale școlare;
5.Aplicarea Normelor de igienă din unitățile pentru ocrotirea, educarea, instruirea, odihna și recreerea copiilor și tinerilor, aprobate prin O.M.S. 1456/28.08.2020.
Răspunsurile oferite de Ministerul Educației și Cercetării, unele la probleme deja rezolvate, fie prin alte reglementări, fie prin practica efectivă, au fost următoarele:
1.Numărul posturilor aprobate în învățământul preuniversitar pentru acest an este de 285.460, la care se adaugă suplimentarea de 500 – acest număr nu poate fi depășit, finanțarea fiind asigurată corespunzător (la cele 500 de posturi suplimentate inițial, dacă este să aducem completările ulterioare adresei de răspuns, s-au mai adăugat alte 750, în ceea ce privește județul Hunedoara fiindu-i alocate 8 posturi din prima serie și 0 posturi în cea de a doua serie de suplimentări);
2.Unitățile de învățământ pot organiza concursuri pentru ocuparea posturilor didactice auxiliare și nedidactice, vacante sau temporar vacante, prin efectul legii nr. 203/2020 pentru modificarea și completarea legii nr. 55/2020;
3.Medicul de medicina muncii poate aprecia dacă un cadru didactic se încadrează în grupele persoanelor cu risc, așa încât în baza evaluării acestuia unitatea de învățământ poate dispune derularea activității didactice în sistem on-line;
4.Încadrarea cabinetelor medicale școlare cu personal intră în atribuțiile Ministerului Sănătății;
5.Administrarea patrimoniului unităților de învățământ nu intră în atribuțiile Ministerului Educației și Cercetării, ci în acela al autorităților administrative locale, așa încât implementarea acestor norme trebuie să fie realizată în comun de autoritățile administrative locale și unitățile de învățământ.
O lectură rapidă a problemelor ridicate și a răspunsurilor primite, lăsând de-o parte „lentoarea” cu care M.E.C. ia act și răspunde situațiilor semnalate, apreciem că este suficient de edificatoare, fără a mai fi nevoie de vreun gen de comentarii.
Pentru o și mai bună clarificare a situației, atașăm acestui articol adresele mai sus menționate.
Numărul
curent |
Titlul
documentului |
Dimensiune
(octeți) |
Extensia
documentului |
Data
atașării |
1 | Precizări privind activitatea unităților de învățământ | 2.423.331 | APPLICATION/PDF | 2020-10-19 16:25:48 |