Noi suntem
SINDICATUL ÎNVĂȚĂMÂNT PREUNIVERSITAR JUDEȚUL HUNEDOARA

Agenda

11.09.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - I.S.J. Hunedoara

09-10.09.2020
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

07.09.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - I.S.J. Hunedoara

02.09.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

01.09.2020
Biroul Executiv al F.S.E. „Spiru Haret”

01.09.2020
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

31.08.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - I.S.J. Hunedoara

16.08.2020
Biroul Executiv al F.S.E. „Spiru Haret”

16.08.2020
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

08.07.2020
Comitetul de Supraveghere C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

23.06.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

28.05.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - I.S.J. Hunedoara

27.05.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

14.05.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - I.S.J. Hunedoara

07.05.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - I.S.J. Hunedoara

28.04.2020
Finalizarea lucrărilor Conferinței anuale a C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

24.04.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

24.04.2020
Comitetul de Supraveghere C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

14.04.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

30.03.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

25.03.2020
Conferința anuală a C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

25.03.2020
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

26.02.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

14.02.2020
Biroul Executiv al F.S.E. „Spiru Haret”

14.02.2020
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

10.02.2020
Comisia paritară de la nivelul I.S.J. Hunedoara

05.02.2020
Comisia de dialog social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara

29.01.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

04.12.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

20.11.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

11.09.2019
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

19.06.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

29.05.2019
Conferința de alegeri S.I.P. județul Hunedoara

15.05.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

17.04.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

04.04.2019
Alegeri în organizații de zonă ale S.I.P. Județul Hunedoara: Lupeni, Vulcan, Uricani

27.03.2019
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

27.03.2019
Conferința anuală a C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. județul Hunedoara

27.02.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara



Actualitate

Selecție metodiști 2020

25.09.2020

image/jpeg, 26300 octeți

Inspectoratul Școlar Județean (I.S.J.) Hunedoara a aprobat, în ședința Consiliului de administrație de marți, 22 septembrie, Procedura operațională de selecție a cadrelor didactice în corpul de metodiști al I.S.J. Hunedoara.

 

La selecția membrilor în corpul de metodiști al I.S.J. Hunedoara pot participa cadre didactice care îndeplinesc cumulativ următoarele condiții:

  • Studii universitare, finalizate cu diplomă de licență, corespunzătoare funcției didactice din învățământul preuniversitar ;
  • Titular în învățământul preuniversitar;
  • Cel puțin gradul didactic II;
  • Calificativul foarte bine, în ultimii cinci ani școlari de activitate la catedră;
  • Să aibă recomandarea Consiliului de Administrație al unității de învățământ în care este titular/detașat.
  • Să facă dovada activității didactice desfășurate în sistem blended learning sau online, în anul școlar 2019 - 2020, certificată de conducerea unității de învățământ

 

Dosarul pentru participarea la selecție va cuprinde:

  • Cererea de înscriere (ANEXA 2)
  • Recomandare din partea Consiliului de administrație al unității de învățământ preuniversitar;
  • CV tip Europass (ANEXA 3) susținut de documente doveditoare anexate care autentifică îndeplinirea condițiilor menționate în art. 7.1 și acte doveditoare (diplomă de studii, foaie matricolă, ordin de numire pe post, certificate grade didactice/doctorat - certificate „conform cu originalul” de conducerea unității de învățământ);
  • Adeverință vechime la catedră;
  • Adeverință - calificative obținute în ultimii 5 ani școlari de activitate la catedră;
  • Copii (certificate „conform cu originalul de conducerea unității de învățământ") ale adeverințelor /certificatelor/diplomelor prin care candidatul face dovada acumulării a 90 de credite profesionale transferabile (acest punct nu este obligatoriu a fi îndeplinit).
  • Acordul directorului unității de învățământ în care își desfășoară activitatea didactică;
  • Dovada activității didactice desfășurate în sistem blended learning sau online, în anul școlar 2019 - 2020, certificată de conducerea unității de învățământ (conform adresei MEC nr. 6098/DGIP/10.09.2020 cu privire la selecția metodiștilor la nivelul inspectoratelor școlare)
  • Opisul dosarului în care se va consemna numărul total de file.

 

Calendarul selecției profesorilor metodiști pentru anul școlar 2020-2021:

 

22 septembrie-24 septembrie 2020 - etapa I

  • comunicarea numărului de locuri alocate fiecărei discipline/compartimente (ANEXA 11);
  • depunerea acordului pentru menținerea statutului de membru al corpului de metodiști ai I.S.J. Hunedoara, de către metodiștii selectați în octombrie 2019;
  • comunicarea listei cu metodiștii care au depus acordul;
  • comunicarea numărului de locuri alocate fiecărei discipline/compartimente rămase libere după etapa I;

 

24 septembrie-29 septembrie 2020 - etapa II

  • depunerea online a dosarelor: 24-25 septembrie;
  • pentru locurile alocate fiecărei discipline/compartiment rămase libere, se organizează concurs de selecție;

 

30 septembrie 2020

  • aprobarea listei cadrelor didactice metodiste de către C.A. al I.S.J. Hunedoara;

 

30 septembrie 2020

  • emiterea deciziei de numire a metodiștilor I.S.J. Hunedoara.

 

Pentru alte detalii puteți consulta / descărca procedura de la rubrica ISJ HUNEDOARA – PROCEDURI OPERAȚIONALE.

Important

Săptămâna Educației 2020

25.09.2020

image/jpeg, 355521 octeți

Luând în considerare condițiile deosebite în care ne desfășurăm activitatea, programul activităților pe care ne-am propus să le organizăm cu ocazia Zilei Mondiale a Educației, în perioada 5-9 octombrie, a fost modificat.

 

Astfel, vor fi organizate doar acele activități care nu presupun prezența fizică, față în față.

 

Concursul de manuscrise „Magister” – ediția 2020

 

Concursul de manuscrise se află în faza finală, de tipărire a lucrărilor care au fost selectate.

Lansarea volumelor a se va realiza în mediul online și prin transmiterea către bibliotecile școlare din unitățile de învățământ a pachetelor cu volumele tipărite.

 

Simpozionul „Învățământul românesc între tradiție și modernism” – ediția 2020

 

Tema ediției: Educația la timpul viitor

Participarea este deschisă tuturor membrilor de sindicat. Se pot prezenta referate, articole, publicații etc. al căror conținut se încadrează în tematica simpozionului și în condițiile de redactare precizate.

Înscrierea la lucrările simpozionului se va face prin trimiterea unei lucrări/rezumat pe adresa de e-mail dedicată, siphd.simpozion@gmail.com, până la data de 10 octombrie 2020.

Lucrările trebuie să îndeplinească următoarele cerințe:

  • max. 3 pagini tehnoredactate;
  • pagina A4, caractere Times New Roman 12 (justify);
  • autorul și unitatea școlară vor fi precizate pe prima pagină a lucrării.

Participanții la lucrările simpozionului vor primi diplome de participare. Lucrările care se încadrează în tematica simpozionului și sunt originale vor fi publicate într-un volum colectiv.

 

Salonul Județean ProfArt – ediția 2020

 

Tema ediției: Experiențe

Înscrierea, cu maxim trei lucrări, în tehnici și dimensiuni la libera alegere a creatorului, se va realiza prin depunerea lucrărilor la sediul I.S.J. Hunedoara (str. Gheorghe Barițiu nr. 2) - Adriana Emilia Popa, în perioada 01-15 septembrie 2020.

Pe spatele fiecărei lucrări se vor preciza titlul lucrării, dimensiunile, tehnica, anul realizării, numele și prenumele cadrului didactic, școala, localitatea, însoțite de datele de contact (telefon și e-mail).

Anterior depunerii lucrărilor se va transmite la adresa de e-mail siphunedoara@gmail.com cel puțin câte o imagine de calitate superioară pentru fiecare lucrare (însoțită de datele tehnice ale lucrării), precum și o scurtă autoprezentare a creatorului.

Curatorul expoziției: Adriana Emilia POPA.

Eveniment

Ședința C.A. al I.S.J. Hunedoara

22.09.2020

image/jpeg, 64114 octeți

Marți, 22 septembrie a.c., a avut loc ședința de lucru a Consiliului de Administrație al Inspectoratului Școlar Județean Hunedoara.

 

Pe ordinea de zi au fost înscrise următoarele probleme:

I. Solicitări din partea unităților de învățământ

II. Diverse

 

În cadrul ședinței au fost luate următoarele hotărâri:

 

I. Se aprobă solicitările din partea unităților de învățământ, conform anexelor:

a. suplimentare/modificare plan de școlarizare clase/locuri;

b. funcționare sub/peste efectivele legale;

c. aviz organizare concurs ocupare posturi/suplimentare state funcții cu posturi;

d. modificare orar/modificare durată ore și pauză.

 

II. Diverse:

1. Se aprobă achiziționarea dispozitivelor electronice, ca urmarea a Hotărârii nr. 756/18.09.2020.

2. Se aprobă lista elevilor care solicită școlarizarea la domiciliu, conform anexei.

3. Se prezintă adresa Colegiului Național Pedagogic „Regina Maria” Deva referitoare la elevii/profesorii care sunt în izolare la domiciliu.

4. Se aprobă pensionarea anticipată în timpului anului școlar, conform documentelor justificative, pentru un cadru didactic.

5. Se solicită informații suplimentare de la un cadru didactic care solicită pensionarea, fără avea documente justificative.

6. Se aprobă revizuirea Procedurii operaționale pentru constituirea corpului de metodiști al I.S.J. Hunedoara și calendarul, conform anexei. Se propune ca interviul să se desfășoare online.

7. Se prezintă situația unităților de învățământ care au platforme: 76 din 97 unități; 59 unități au licența activă „Școala viitorului”;  continuă cursurile de formare ale profesorilor pentru platforme. Vor începe cursurile CRED pentru 11 discipline.

 

Anexele la ce se face referire în articol sunt postate la rubrica ISJ HUNEDOARA - CONSILIUL DE ADMINISTRATIE

Ședința Biroului Executiv S.I.P. Județul Hunedoara
Tipul știrii: Eveniment
Data știrii: 3.9.2020
Data ultimei actualizări: 28.09.2020
Numărul de vizualizări: 119



Miercuri, 2 septembrie 2020, a avut loc ședința Biroului Executiv S.I.P. Județul Hunedoara. La ședință au participat 12 lideri de zonă ai S.I.P. Județul Hunedoara, președintele și consilierul juridic al organizației.

 

Ședința a avut pe ordinea de zi următoarea problematică:

  • informare privind probleme profesionale și sindicale;
  • prezentarea situațiilor financiare aferente lunilor iulie 2020;
  • probleme organizatorice;
  • aprobarea ajutoarelor sociale solicitate până la data ședinței;
  • probleme diverse, ridicate de liderii de sindicat prezenți.

 

Materiale suport folosite în cadrul ședinței:

  • Informare S.I.P. Județul Hunedoara - septembrie 2020;
  • Probleme urgente semnalate MEC și ISJ;
  • Situații financiare S.I.P. Județul Hunedoara, S.I.P. Tour, C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara - iulie 2020;
  • Ajutoare sociale – august 2020;
  • Model cerere de înscriere;
  • Model notă de transfer;
  • Model tabel distribuire carduri MOL;
  • Revista „Magister”, nr. 40.

 

În prima parte a ședinței, pentru 20 de minute, a fost prezent și inspectorul școlar general, domnul profesor Ilie Pârvan. Mesajul transmis, precum și răspunsurile la întrebările formulate au atins următoarele aspecte:

  • suntem în primul rând profesori, funcțiile sunt trecătoare;
  • apreciază activitatea organizației sindicale și este adeptul unei relații bazate pe respect reciproc, transparență, colaborare;
  • în prezent ne confruntăm cu o situație deosebită; avem instrumentele necesare pentru activitatea viitoare (ghidurile și ordinul comun MEC-MS), nu ne rămâne decât să le aplicăm; I.S.J. va monitoriza unitățile de învățământ, va coordona activitatea pentru deschiderea anului școlar, va asigura sprijinul logistic.

 

Concluzii și previziuni

 

1. Creșterea salarială ce trebuia aplicată de la 01.09.2020 a fost amânată cu un an prin O.U.G.

Nu există posibilitatea legală a unor proteste de tip grevă („nu se poate face grevă împotriva unei legi”).

Organizațiile sindicale au făcut deja o serie de alte demersuri, atât pe plan național, cât și pe plan local, pentru trecerea mai rapidă prin Parlament a actului normativ și amendarea sa în sensul eliminării prorogării termenului de majorare a salariilor.

 

2. Au fost obținute sentințe favorabile în ceea ce privește calcularea drepturilor salariale (dirigenție, simultan, gradația de merit, învățământul special și controlul financiar preventiv) la salariul de bază în plată și nu la cel din decembrie 2016, la momentul actual continuând acțiunile în instanță.

Sentințele obținute obligă la calcularea unor diferențe salariale pentru perioada 2017 - prezent și la calculul corect al salariilor pentru viitor.

După finalizarea tuturor proceselor se vor face demersurile necesare pentru calcularea diferențelor, cuprinderea în buget a sumelor necesare, modificarea modului de calcul a drepturilor salariale.

 

3. Anul școlar 2020-2021 se pare că se va derula în condiții deosebite pentru personalul din educație. În urma analizei ultimelor acte normative apărute, dar și al inventarierii problemelor semnalate de colegii noștri din unitățile de învățământ, am semnalat Ministerului Educației și Cercetării și Inspectoratului Școlar Județean Hunedoara o serie de probleme urgente, din perspectiva personalului din învățământ.

 

4. Obligativitatea asigurării echipamentelor individuale de protecție (măști, mănuși etc.), precum și a materialelor igienico-sanitare necesare prevenirii infecției cu noul coronavirus în unitățile de învățământ revine angajatorului. Personalul din educație nu trebuie să-și procure pe propria cheltuială aceste materiale. De asemenea, orice analiză solicitată de angajator în cadrul controlului medical periodic efectuat la început de an școlar se suportă de către acesta.

 

Toate materialele utilizate în cadrul ședinței pot fi consultate/descărcate de pe site, de la rubrica: S.I.P. HUNEDOARA - ACTIVITATE – BIROUL EXECUTIV



sus



Copyright (c) 2002-2020 SIP Hunedoara