Noi suntem
SINDICATUL ÎNVĂȚĂMÂNT PREUNIVERSITAR JUDEȚUL HUNEDOARA

Agenda

06.01.2021
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret” - on line

06.01.2021
Comisia Paritară de la nivelul I.S.J. Hunedoara - on line

16.12.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

16.12.2020
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

10.12.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - on line

09.12.2020
Ședința C.L.D.P.S. Hunedoara - on line

09.12.2020
Comitetul de Supraveghere C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

28.10.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

20.10.2020
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

20.10.2020
Biroul Executiv al F.S.E. „Spiru Haret”

16.10.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - I.S.J. Hunedoara

01.10.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - I.S.J. Hunedoara

30.09.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

11.09.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - I.S.J. Hunedoara

09-10.09.2020
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

07.09.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - I.S.J. Hunedoara

02.09.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

01.09.2020
Biroul Executiv al F.S.E. „Spiru Haret”

01.09.2020
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

31.08.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - I.S.J. Hunedoara

16.08.2020
Biroul Executiv al F.S.E. „Spiru Haret”

16.08.2020
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

08.07.2020
Comitetul de Supraveghere C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

23.06.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

28.05.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - I.S.J. Hunedoara

27.05.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

14.05.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - I.S.J. Hunedoara

07.05.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - I.S.J. Hunedoara

28.04.2020
Finalizarea lucrărilor Conferinței anuale a C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

24.04.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

24.04.2020
Comitetul de Supraveghere C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

14.04.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

30.03.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

25.03.2020
Conferința anuală a C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

25.03.2020
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

26.02.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

14.02.2020
Biroul Executiv al F.S.E. „Spiru Haret”

14.02.2020
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

10.02.2020
Comisia paritară de la nivelul I.S.J. Hunedoara

05.02.2020
Comisia de dialog social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara

29.01.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

04.12.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

20.11.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

11.09.2019
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

19.06.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

29.05.2019
Conferința de alegeri S.I.P. județul Hunedoara

15.05.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

17.04.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

04.04.2019
Alegeri în organizații de zonă ale S.I.P. Județul Hunedoara: Lupeni, Vulcan, Uricani

27.03.2019
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

27.03.2019
Conferința anuală a C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. județul Hunedoara

27.02.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara



Actualitate

Concluzii la numirile de directori și alte finaluri anticipate

14.01.2021

image/jpeg, 94785 octeți

După cum bine se cunoaște, fie doar din informările transmise de S.I.P. Județul Hunedoara, în ultima perioadă au fost în actualitate, în ceea ce privește funcționarea sistemului educațional, două mari probleme: ocuparea funcțiilor de conducere devenite vacante începând cu 9 ianuarie 2021 (datorită finalizării mandatelor celor care le-au ocupat prin concurs) și proiectarea planului de școlarizare pentru anul școlar 2020-2021.

 

Nu vom intra în detaliile nici unuia dintre cele două procese, încercând să păstrăm, ca întotdeauna o echidistanță în raport cu astfel de situații în care, intrând în conflict interese discordante ale diferiților actori implicați, îndreptățirea, chiar dacă motivată din puncte de vedere și cu argumente diferite, pare să aparțină tuturor.

 

Ca atare, implicarea S.I.P. Județul Hunedoara în amintitele procese s-a limitat (totuși, fără ca acest lucru să însemne că nu am fi urmărit cu atenție cele întâmplate) la un efort de consiliere și de facilitare a comunicării acordat celor care au apreciat că interesele lor trebuiau să fie cele prevalente. Fiind vorba, în toate situațiile în care au răbufnit diferite nemulțumiri, și de o parte și de alta, de membri de sindicat, cu argumente viabile de ambele părți, apreciem că aceasta era cea mai adecvată atitudine.

 

Desigur, chiar și această atitudine a generat anumite nemulțumiri, auzindu-se chiar acuzații de „non-combat”. Ținând însă cont de scopul existenței organizațiilor sindicale, era evident că nu aveam ce căuta în abordarea strict politică, din păcate tolerată de cadrul legal, a celor două procese. Mai ales că factorul politic îndrăgește să arate cu degetul (acoperitor) în toate direcțiile, dar niciodată către sine (ar însemna să își asume responsabilitatea, lucru de neconceput).

 

Deosebit de evidentă în cazul numirilor pe funcțiile de director și director adjunct, poate mai estompată aparent în cazul planurilor de școlarizare pentru nivelurile liceal și profesional, abordarea politică a fost evidentă. Mai mult chiar, a prevalat fără drept de apel, orice altă motivație devenind net irelevantă în fața manifestării unui interes sau unei intervenții politice.

 

Clamată pretutindeni de chiar cei care o realizează, recte partidele politice și oamenii lor instalați în diferitele funcții, depolitizarea educației, s-a constatat încă o dată, poate mai intens ca niciodată (singurul moment în care comparativ lucrurile au fost împinse atât de departe a fost 2010-2011), rămâne, încă o dată, un deziderat imposibil de realizat.

 

Evident, nu este cu adevărat nicio surpriză aici, nici măcar din partea mai noilor veniți pe scena politică, ultimele trei decenii arătând, fără tăgadă și fără întrerupere (bine, uneori, pentru a folosi ceva metafore, s-a utilizat „roaba” pentru schimbări, alteori „buldozerul”), că nu există disponibilitatea și puterea de a prioritiza interesele educaționale în raport cu cele politice.

 

La finalul acestor concluzii, mult succes și putere de muncă celor care au fost nou instalați sau reconfirmați în funcțiile de conducere (indiferent ce a condus la acest lucru), succes unităților școlare în realizarea planurilor de școlarizare care le-au fost aprobate (indiferent dacă gustul rămas este unul dulce sau, dimpotrivă, amar).

 

Rămânem aceiași, S.I.P. Județul Hunedoara.

 

Important

Ședința Biroului Executiv / Consiliului Liderilor F.S.E. „Spiru Haret” - „Întâlnire” cu ministrul educației - Noutăți

15.01.2021

image/jpeg, 1147401 octeți

Astăzi, vineri, 15 ianuarie 2021, a avut loc ședința Biroului Executiv/Consiliului Liderilor Federației Sindicatelor din Educație „Spiru Haret”. La ședință au participat 51 de lideri sindicali din toate județele țării. Ședința a fost organizată online de-a lungul a patru ore și jumătate. Pentru mai bine de o oră s-a alăturat și ministrul educației, dl. Sorin Mihai Câmpeanu.

 

În prima parte a ședinței, fiecare județ a prezentat problemele specifice cu care se confruntă membrii de sindicat în această perioadă. 

S-a realizat o sinteză a acestora, sinteză care a fost prezentată ministrului educației atunci când s-a alăturat discuțiilor.

 

Dintre cele punctate de ministrul educației ar fi de consemnat:

- reluarea cursurilor față în față:

- începând cu 8 februarie, condiționat de situația epidemiologică;

- progresiv (preșcolar, primar, clasele terminate etc);

- renunțarea la varianta de predare „hibrid”;

 

- activități remediale:

- după reluarea cursurilor față în față se vor constata „minusurile”;

- a fost modificat R.O.F.U.I.P. în sensul că se permite amânarea încheierii situației pe semestrul I cu 4-8 săptămâni;

- în această perioadă (4-8 săptămâni) se pot efectua activitățile remediale, unde este cazul;

- activitățile vor fi plătite în sistem „plata cu ora”; se intenționează schimbarea formulei de calcul actuale (1/72 din bază) cu o formulă care să conducă la o sumă motivantă pentru profesori;

 

- proiectul planului de școlarizare:

- sunt probleme la clasele a IX-a; aproximativ 1400 clase mai puține decât anul trecut;

- se vor analiza cu I.S.J.-urile proiectele transmise;

- se intenționează reducerea numărului maxim de elevi la clasele de început de ciclu (clasa a IX-a);

- se finalizează planurilor de școlarizare ținând cont de noile efective aprobate;

 

- structura anului școlar 2021-2022:

- un proiect echilibrat aflat în dezbatere publică;

- una din „necunoscute”: „se vor mai da teze sau nu?”;

 

- bugetul / finanțarea:

- prognostic optimist în sensul că bugetul, în cifre brute, va fi mai mare decât cel anterior;

- finanțarea per capita va fi îmbunătățită astfel încât să acopere toate cheltuielile materiale;

- pentru îmbunătățirea salarizării se vor folosi fonduri din programul P.O.C.U. (30 milioane euro); se intenționează stimularea celor cu rezultate în activitate (progres școlar);

 

- apreciere „interesantă”:

- activitatea noastră este centrată pe elev; toate problemele din educație nu pot fi rezolvate de minister sau inspectorate, totul depinde de profesor, profesorul trebuie să fie elementul central;

 

- vaccinarea:

- necesară pentru revenirea la normalitate;

- săptămâna viitoare angajatorii (unitatea de învățământ) vor începe programarea angajaților; prioritate (în ordine): educatorii, învățătorii, profesori, cei ce vin în contact direct cu elevii, apoi ceilalți;

 

- aplicarea Legii 153/2017 (creșterile salariale):

- „da, de acord, ... nu se poate profesori fără motivație, ... devotamentul nostru are limite ..., dar în această privință nu sunt optimist ..., încerc să compensez prin celelalte măsuri”.

 

Eveniment

Ședința C.A. al I.S.J. Hunedoara

12.01.2021

image/jpeg, 10095 octeți

Marți, 12 ianuarie a.c., a avut loc ședința de lucru a Consiliului de Administrație al Inspectoratului Școlar Județean Hunedoara.

 

Pe ordinea de zi au fost înscrise următoarele probleme: 
I.    Acordare aviz conform rețea școlară
II.    Analiza preliminară a planului de școlarizare pentru anul 2021-2022
III.    Diverse

 

În cadrul ședinței au fost luate următoarele hotărâri: 

 

I.    Se acordă aviz conform proiectelor de hotărâre ale Consiliului Local Vulcan și Consiliului Local Romos. Pentru proiectul Consiliul Local Vața nu se acordă aviz conform.

 

II.    Se aprobă propunerile proiectului plan de școlarizare pentru clasa a IX-a, învățământ liceal, conform anexei.

 

III.    Diverse:
1.    Se aprobă programarea concediului de odihnă pentru personalul didactic din cadrul I.S.J. Hunedoara pentru anul 2021.
2.    Se aprobă procedura operațională a compartimentului MRU, conform anexei.
3.    Se aprobă cererea de pensionare la limită de vârstă pentru 1 cadru didactic.

 

Anexele la ce se face referire în articol sunt postate la rubrica ISJ HUNEDOARA–CONSILIUL DE ADMINISTRATIE

19.04.2020
16.03.2020
10.09.2020
18.01.2020
Ședința Biroului Executiv S.I.P. Județul Hunedoara
Tipul știrii: Eveniment
Data știrii: 3.9.2020
Data ultimei actualizări: 18.01.2021
Numărul de vizualizări: 261



Miercuri, 2 septembrie 2020, a avut loc ședința Biroului Executiv S.I.P. Județul Hunedoara. La ședință au participat 12 lideri de zonă ai S.I.P. Județul Hunedoara, președintele și consilierul juridic al organizației.

 

Ședința a avut pe ordinea de zi următoarea problematică:

  • informare privind probleme profesionale și sindicale;
  • prezentarea situațiilor financiare aferente lunilor iulie 2020;
  • probleme organizatorice;
  • aprobarea ajutoarelor sociale solicitate până la data ședinței;
  • probleme diverse, ridicate de liderii de sindicat prezenți.

 

Materiale suport folosite în cadrul ședinței:

  • Informare S.I.P. Județul Hunedoara - septembrie 2020;
  • Probleme urgente semnalate MEC și ISJ;
  • Situații financiare S.I.P. Județul Hunedoara, S.I.P. Tour, C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara - iulie 2020;
  • Ajutoare sociale – august 2020;
  • Model cerere de înscriere;
  • Model notă de transfer;
  • Model tabel distribuire carduri MOL;
  • Revista „Magister”, nr. 40.

 

În prima parte a ședinței, pentru 20 de minute, a fost prezent și inspectorul școlar general, domnul profesor Ilie Pârvan. Mesajul transmis, precum și răspunsurile la întrebările formulate au atins următoarele aspecte:

  • suntem în primul rând profesori, funcțiile sunt trecătoare;
  • apreciază activitatea organizației sindicale și este adeptul unei relații bazate pe respect reciproc, transparență, colaborare;
  • în prezent ne confruntăm cu o situație deosebită; avem instrumentele necesare pentru activitatea viitoare (ghidurile și ordinul comun MEC-MS), nu ne rămâne decât să le aplicăm; I.S.J. va monitoriza unitățile de învățământ, va coordona activitatea pentru deschiderea anului școlar, va asigura sprijinul logistic.

 

Concluzii și previziuni

 

1. Creșterea salarială ce trebuia aplicată de la 01.09.2020 a fost amânată cu un an prin O.U.G.

Nu există posibilitatea legală a unor proteste de tip grevă („nu se poate face grevă împotriva unei legi”).

Organizațiile sindicale au făcut deja o serie de alte demersuri, atât pe plan național, cât și pe plan local, pentru trecerea mai rapidă prin Parlament a actului normativ și amendarea sa în sensul eliminării prorogării termenului de majorare a salariilor.

 

2. Au fost obținute sentințe favorabile în ceea ce privește calcularea drepturilor salariale (dirigenție, simultan, gradația de merit, învățământul special și controlul financiar preventiv) la salariul de bază în plată și nu la cel din decembrie 2016, la momentul actual continuând acțiunile în instanță.

Sentințele obținute obligă la calcularea unor diferențe salariale pentru perioada 2017 - prezent și la calculul corect al salariilor pentru viitor.

După finalizarea tuturor proceselor se vor face demersurile necesare pentru calcularea diferențelor, cuprinderea în buget a sumelor necesare, modificarea modului de calcul a drepturilor salariale.

 

3. Anul școlar 2020-2021 se pare că se va derula în condiții deosebite pentru personalul din educație. În urma analizei ultimelor acte normative apărute, dar și al inventarierii problemelor semnalate de colegii noștri din unitățile de învățământ, am semnalat Ministerului Educației și Cercetării și Inspectoratului Școlar Județean Hunedoara o serie de probleme urgente, din perspectiva personalului din învățământ.

 

4. Obligativitatea asigurării echipamentelor individuale de protecție (măști, mănuși etc.), precum și a materialelor igienico-sanitare necesare prevenirii infecției cu noul coronavirus în unitățile de învățământ revine angajatorului. Personalul din educație nu trebuie să-și procure pe propria cheltuială aceste materiale. De asemenea, orice analiză solicitată de angajator în cadrul controlului medical periodic efectuat la început de an școlar se suportă de către acesta.

 

Toate materialele utilizate în cadrul ședinței pot fi consultate/descărcate de pe site, de la rubrica: S.I.P. HUNEDOARA - ACTIVITATE – BIROUL EXECUTIV



sus



Copyright (c) 2002-2020 SIP Hunedoara