Joi, 21 ianuarie 2021, în urma demersurilor realizate de organizațiile sindicale, a fost transmis la Monitorul Oficial Ordinul de Ministru pentru aprobarea Metodologiei privind fundamentarea cifrei de școlarizare pentru învățământul preuniversitar de stat, evidența efectivelor de preșcolari și elevi școlarizați în unitățile de învățământ particular, precum și emiterea avizului conform în vederea organizării rețelei unităților de învățământ preuniversitar pentru anul școlar 2021-2022. Astfel, decizia adoptată modifică O MEC nr. 5599/2020.
Având în vedere modificările promovate, activitățile specifice mobilității personalului didactic de predare din învățământul preuniversitar (privind constituirea, încadrarea și vacantarea posturilor didactice/catedrelor din unitățile de învățământ preuniversitar) au fost decalate corespunzător.
Inspectoratele școlare vor transmite până la data de 1 februarie 2021 la Ministerul Educației proiectele planurilor de școlarizare revizuite conform noilor reglementări, în vederea fundamentării cifrei de școlarizare pentru învățământul preuniversitar de stat.
Numărul de elevi în clasele de început de ciclu în învățământul liceal cu frecvență – zi, se reduce astfel:
- de la 28 la 24 de elevi în clasă pentru filiera tehnologică și învățământul profesional, inclusiv dual, precum și pentru filiera vocațională - profil sportiv, teologic, pedagogic și învățământul liceal de artă;
- de la 28 la 26 de elevi în clasă pentru filiera teoretică.
Conținutul integral al ordinului de ministru prin care sunt operate aceste modificări îl regăsiți mai jos. De asemenea, este atașat ordinul de ministru prin care se corelează calendarul de mobilitate a personalului didactic.
Astăzi, vineri, 15 ianuarie 2021, a avut loc ședința Biroului Executiv/Consiliului Liderilor Federației Sindicatelor din Educație „Spiru Haret”. La ședință au participat 51 de lideri sindicali din toate județele țării. Ședința a fost organizată online de-a lungul a patru ore și jumătate. Pentru mai bine de o oră s-a alăturat și ministrul educației, dl. Sorin Mihai Câmpeanu.
În prima parte a ședinței, fiecare județ a prezentat problemele specifice cu care se confruntă membrii de sindicat în această perioadă.
S-a realizat o sinteză a acestora, sinteză care a fost prezentată ministrului educației atunci când s-a alăturat discuțiilor.
Dintre cele punctate de ministrul educației ar fi de consemnat:
- reluarea cursurilor față în față:
- începând cu 8 februarie, condiționat de situația epidemiologică;
- progresiv (preșcolar, primar, clasele terminate etc);
- renunțarea la varianta de predare „hibrid”;
- activități remediale:
- după reluarea cursurilor față în față se vor constata „minusurile”;
- a fost modificat R.O.F.U.I.P. în sensul că se permite amânarea încheierii situației pe semestrul I cu 4-8 săptămâni;
- în această perioadă (4-8 săptămâni) se pot efectua activitățile remediale, unde este cazul;
- activitățile vor fi plătite în sistem „plata cu ora”; se intenționează schimbarea formulei de calcul actuale (1/72 din bază) cu o formulă care să conducă la o sumă motivantă pentru profesori;
- proiectul planului de școlarizare:
- sunt probleme la clasele a IX-a; aproximativ 1400 clase mai puține decât anul trecut;
- se vor analiza cu I.S.J.-urile proiectele transmise;
- se intenționează reducerea numărului maxim de elevi la clasele de început de ciclu (clasa a IX-a);
- se finalizează planurilor de școlarizare ținând cont de noile efective aprobate;
- structura anului școlar 2021-2022:
- un proiect echilibrat aflat în dezbatere publică;
- una din „necunoscute”: „se vor mai da teze sau nu?”;
- bugetul / finanțarea:
- prognostic optimist în sensul că bugetul, în cifre brute, va fi mai mare decât cel anterior;
- finanțarea per capita va fi îmbunătățită astfel încât să acopere toate cheltuielile materiale;
- pentru îmbunătățirea salarizării se vor folosi fonduri din programul P.O.C.U. (30 milioane euro); se intenționează stimularea celor cu rezultate în activitate (progres școlar);
- apreciere „interesantă”:
- activitatea noastră este centrată pe elev; toate problemele din educație nu pot fi rezolvate de minister sau inspectorate, totul depinde de profesor, profesorul trebuie să fie elementul central;
- vaccinarea:
- necesară pentru revenirea la normalitate;
- săptămâna viitoare angajatorii (unitatea de învățământ) vor începe programarea angajaților; prioritate (în ordine): educatorii, învățătorii, profesori, cei ce vin în contact direct cu elevii, apoi ceilalți;
- aplicarea Legii 153/2017 (creșterile salariale):
- „da, de acord, ... nu se poate profesori fără motivație, ... devotamentul nostru are limite ..., dar în această privință nu sunt optimist ..., încerc să compensez prin celelalte măsuri”.
Marți, 19 ianuarie 2021, a avut loc ședința Biroului Executiv S.I.P. Județul Hunedoara. La ședință, organizată „față în față”, au participat cei 13 lideri de zonă, președintele și consilierul juridic al organizației.
Ședința a avut pe ordinea de zi următoarea problematică:
Materiale suport folosite în cadrul ședinței:
Concluzii:
Alte detalii, precum și toate materialele utilizate în cadrul ședinței pot fi consultate/descărcate de pe site, de la rubrica: S.I.P. HUNEDOARA/ Activitate/Consiliul Liderilor
Marți, 10 martie a.c., a avut loc ședința de lucru a Consiliului de administrație al Inspectoratului Școlar Județean Hunedoara.
Pe ordinea de zi au fost înscrise următoarele probleme:
I. Aprobarea numărului de locuri/discipline și a procedurii operaționale privind acordarea gradațiilor de merit pentru personalul didactic și didactic auxiliar.
II. Solicitări din partea unităților de învățământ
III. Diverse
În cadrul ședinței au fost luate următoarele hotărâri:
I. Se aprobă numărul de locuri/discipline și procedura operațională privind acordarea gradațiilor de merit pentru personalul didactic și didactic auxiliar, conform anexelor.
II. Solicitări din partea unităților de învățământ, astfel:
a. Școala Gimnazială Hărău - se amână acordarea avizului pentru ocuparea unui post de șofer și se solicită analizarea situației de către inspectorul coordonator;
b. Școala Gimnazială „I.D. Sârbu” Petrila - se acordă aviz pentru organizare concurs pentru 1 post paznic;
c. Școala Gimnazială „Dr. A. Vlad” Orăștie - se avizează cererea de evaluare externă pentru 1 clasă de învățământ gimnazial „Step by step”;
d. Liceul Tehnologic „Mihai Viteazu” Vulcan - se aprobă transferul unui elev din clasa a IX-a, liceu zi, la Colegiul Economic „Hermes” Petroșani, clasa a IX-a, învățământ profesional;
e. Liceul Tehnologic „Mihai Viteazu” Vulcan - se avizează cererea de evaluare externă pentru profil real, științe ale naturii;
f. Liceul Tehnologic „Nicolaus Olahus” Orăștie - se aprobă suplimentarea încadrării cu personal cu 2,64 norme, pentru cele 3 clase „A doua șansă”;
g. Școala Postliceală Sanitară „Carol Davila” Călan - se acordă aviz pentru evaluare externă ARACIP;
h. Liceul Tehnologic „Dimitrie Leonida” Petroșani - se acordă aviz pentru eliberarea unor acte de studiu de la promoție anterioară.
III. Diverse:
1. Se respinge contestația depusă în cadrul concursului de selecție pentru CNEME.
2. Se aprobă transferul unor sume în bugetul ISJ Hunedoara, din excedentul anului 2019 pentru acoperirea unor cheltuieli funcționale.
3. Se aprobă sistarea evaluării psihosomatice pe perioada întreruperii cursurilor și reluarea la o dată ulterioară.
4. Se prezintă adresa AJPIS referitor la controalele ce urmează a fi făcute în unitățile de învățământ și se numește o persoană din partea ISJ Hunedoara pentru a însoți echipa de control.
5. Se aprobă intrarea în comisia de etică a sesizării depuse la ISJ Hunedoara de un cadru didactic de la Liceul cu Program Sportiv „Cetate” Deva.
6. Se aprobă componența comisiei de control referitor la aspectele sesizate la Casa Corpului Didactic Hunedoara.
7. Se resping plângerile prealabile depuse de două cadre didactice de la Casa Corpului Didactic Hunedoara.
▲
sus