Prin O ME nr. 3243/2021 a fost aprobată structura anului școlar 2021-2022. Astfel, anul școlar 2021-2022 începe la data de 1 septembrie 2021, se încheie la data de 31 august 2022 și are 34 de săptămâni de cursuri. Cursurile anului școlar 2021-2022 încep la data de 13 septembrie 2021, fiind structurat astfel:
- Semestrul I are 14 săptămâni de cursuri dispuse în perioada 13 septembrie 2021-22 decembrie 2021, în perioada 25-31 octombrie 2021, elevii claselor din învățământul primar și copiii din grupele din învățământul preșcolar fiind în vacanță. Vacanța de iarnă începe joi, 23 decembrie 2021 și se încheie duminică, 9 ianuarie 2022;
- Semestrul al II-lea are 20 de săptămâni de cursuri dispuse în perioada 10 ianuarie 2022-10 iunie 2022, în perioada vineri, 15 aprilie 2022 - duminică, 1 mai 2022 fiind prevăzută vacanța de primăvară.
De subliniat, în raport cu ultimii ani școlari, dezechilibrul existent între cele două semestre și stabilirea programului național „Școala altfel” în aceeași perioadă pentru toate unitățile de învățământ (8-14 aprilie 2022), pentru clasele din învățământul liceal - filiera tehnologică, din învățământul profesional și din învățământul postliceal fiind dată posibilitatea organizării de activități de instruire practică în perioada dedicată programului „Școala altfel".
Alte detalii pot fi obținute prin consultarea ordinului de ministru, care poate fi descărcat de la rubrica Ministerul Educației/Ordine de ministru/2021 sau Juridic/Legislație/Organizarea sistemului educațional/Structura anului școlar.
Prin O ME nr. 3238/2021 a fost aprobată Metodologia privind dezvoltarea curriculumului la decizia școlii. Această metodologie reglementează regimul curriculumului la decizia școlii din învățământul preuniversitar, fiind prevăzută posibilitatea a două tipuri de opționale:
- opțional de aprofundare, care nu necesită nume și programă nouă;
- opțional ca nouă disciplină sau nou domeniu de studiu (integrat).
De asemenea, ordinul de ministru stabilește procedurile de constituire a ofertei și de alegere a curriculumului la decizia școlii, de elaborare și de avizare a programelor corespunzătoare, de monitorizare și evaluare a implementării acestuia.
Anexele la metodologie vizează calendarul pentru elaborarea și aprobarea curriculumului la decizia școlii (Anexa 3), modelul de fișă de avizare a proiectului de programă de opțional (Anexa 2) și modelul de fișă pentru alegerea opționalului (Anexa 1).
Ordinul de ministru, pentru detalii suplimentare, poate fi descărcat de la rubrica Ministerul Educației/Ordine de ministru/2021 sau Juridic/Legislație/Organizarea sistemului educațional/Alte reglementări și metodologii.
Miercuri, 24 februarie 2021, a avut loc ședința Biroului Executiv S.I.P. Județul Hunedoara. La ședință, organizată „față în față”, au participat cei 13 lideri de zonă, președintele și consilierul juridic al organizației.
Ședința a avut pe ordinea de zi următoarea problematică:
Materiale suport folosite în cadrul ședinței:
Concluzii:
Alte detalii, precum și toate materialele utilizate în cadrul ședinței pot fi consultate/descărcate de pe site, de la rubrica: S.I.P. HUNEDOARA/ Activitate/Biroul Executiv.
În ședința Consiliului de administrație al I.S.J. Hunedoara de joi, 09.07.2020, au fost validate rezultatelor evaluării dosarelor candidaților înscriși la concursul pentru obținerea gradației de merit, sesiunea 2020.
La concursul din acest an au fost depuse 193 dosare, din care: 170 de personal didactic de predare și 23 de personal didactic auxiliar.
În conformitate cu prevederile legale, proporțional cu numărul de angajați din fiecare categorie de personal și disciplină de învățământ, au fost alocate un număr de 144 de locuri, astfel:
- 120 pentru personalul didactic de predare;
- 17 pentru personalul didactic auxiliar;
- 7 pentru personalul de conducere îndrumare și control.
Alte detalii privind repartiția pe discipline, aici.
În perioada 29 iunie–07 iulie, dosarele au fost evaluate de către membri ai consiliile consultative constituite la nivelul fiecărei discipline de învățământ, iar în perioada 08-09 iulie de către comisia județeană.
În continuare, calendarul concursului cuprinde:
- 13-17 iulie - depunerea contestațiilor;
- până la 30 iulie – soluționarea contestațiilor, validarea rezultatelor finale, afișarea acestora;
- până la 7 august – înaintarea la M.E.C a listei cu personalul validat în vederea obținerii gradației de merit;
- până la 24 august – emiterea ordinului privind personalul care va beneficia începând cu 01.09.2020 de gradație de merit.
Lista integrală este disponibilă în cadrul documentului atașat.
Numărul
curent |
Titlul
documentului |
Dimensiune
(octeți) |
Extensia
documentului |
Data
atașării |
1 | Tabel nominal cuprinzând punctajele candidaților la concursul de acordare a gradației de merit - sesiunea 2020, înainte de contestații | 1.587.509 | APPLICATION/PDF | 2020-07-10 11:39:37 |