Noi suntem
SINDICATUL ÎNVĂȚĂMÂNT PREUNIVERSITAR JUDEȚUL HUNEDOARA

Agenda

11.09.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - I.S.J. Hunedoara

09-10.09.2020
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

07.09.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - I.S.J. Hunedoara

02.09.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

01.09.2020
Biroul Executiv al F.S.E. „Spiru Haret”

01.09.2020
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

31.08.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - I.S.J. Hunedoara

16.08.2020
Biroul Executiv al F.S.E. „Spiru Haret”

16.08.2020
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

08.07.2020
Comitetul de Supraveghere C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

23.06.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

28.05.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - I.S.J. Hunedoara

27.05.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

14.05.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - I.S.J. Hunedoara

07.05.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - I.S.J. Hunedoara

28.04.2020
Finalizarea lucrărilor Conferinței anuale a C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

24.04.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

24.04.2020
Comitetul de Supraveghere C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

14.04.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

30.03.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

25.03.2020
Conferința anuală a C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

25.03.2020
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

26.02.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

14.02.2020
Biroul Executiv al F.S.E. „Spiru Haret”

14.02.2020
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

10.02.2020
Comisia paritară de la nivelul I.S.J. Hunedoara

05.02.2020
Comisia de dialog social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara

29.01.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

04.12.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

20.11.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

11.09.2019
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

19.06.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

29.05.2019
Conferința de alegeri S.I.P. județul Hunedoara

15.05.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

17.04.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

04.04.2019
Alegeri în organizații de zonă ale S.I.P. Județul Hunedoara: Lupeni, Vulcan, Uricani

27.03.2019
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

27.03.2019
Conferința anuală a C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. județul Hunedoara

27.02.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara



Actualitate

Selecție metodiști 2020

25.09.2020

image/jpeg, 26300 octeți

Inspectoratul Școlar Județean (I.S.J.) Hunedoara a aprobat, în ședința Consiliului de administrație de marți, 22 septembrie, Procedura operațională de selecție a cadrelor didactice în corpul de metodiști al I.S.J. Hunedoara.

 

La selecția membrilor în corpul de metodiști al I.S.J. Hunedoara pot participa cadre didactice care îndeplinesc cumulativ următoarele condiții:

  • Studii universitare, finalizate cu diplomă de licență, corespunzătoare funcției didactice din învățământul preuniversitar ;
  • Titular în învățământul preuniversitar;
  • Cel puțin gradul didactic II;
  • Calificativul foarte bine, în ultimii cinci ani școlari de activitate la catedră;
  • Să aibă recomandarea Consiliului de Administrație al unității de învățământ în care este titular/detașat.
  • Să facă dovada activității didactice desfășurate în sistem blended learning sau online, în anul școlar 2019 - 2020, certificată de conducerea unității de învățământ

 

Dosarul pentru participarea la selecție va cuprinde:

  • Cererea de înscriere (ANEXA 2)
  • Recomandare din partea Consiliului de administrație al unității de învățământ preuniversitar;
  • CV tip Europass (ANEXA 3) susținut de documente doveditoare anexate care autentifică îndeplinirea condițiilor menționate în art. 7.1 și acte doveditoare (diplomă de studii, foaie matricolă, ordin de numire pe post, certificate grade didactice/doctorat - certificate „conform cu originalul” de conducerea unității de învățământ);
  • Adeverință vechime la catedră;
  • Adeverință - calificative obținute în ultimii 5 ani școlari de activitate la catedră;
  • Copii (certificate „conform cu originalul de conducerea unității de învățământ") ale adeverințelor /certificatelor/diplomelor prin care candidatul face dovada acumulării a 90 de credite profesionale transferabile (acest punct nu este obligatoriu a fi îndeplinit).
  • Acordul directorului unității de învățământ în care își desfășoară activitatea didactică;
  • Dovada activității didactice desfășurate în sistem blended learning sau online, în anul școlar 2019 - 2020, certificată de conducerea unității de învățământ (conform adresei MEC nr. 6098/DGIP/10.09.2020 cu privire la selecția metodiștilor la nivelul inspectoratelor școlare)
  • Opisul dosarului în care se va consemna numărul total de file.

 

Calendarul selecției profesorilor metodiști pentru anul școlar 2020-2021:

 

22 septembrie-24 septembrie 2020 - etapa I

  • comunicarea numărului de locuri alocate fiecărei discipline/compartimente (ANEXA 11);
  • depunerea acordului pentru menținerea statutului de membru al corpului de metodiști ai I.S.J. Hunedoara, de către metodiștii selectați în octombrie 2019;
  • comunicarea listei cu metodiștii care au depus acordul;
  • comunicarea numărului de locuri alocate fiecărei discipline/compartimente rămase libere după etapa I;

 

24 septembrie-29 septembrie 2020 - etapa II

  • depunerea online a dosarelor: 24-25 septembrie;
  • pentru locurile alocate fiecărei discipline/compartiment rămase libere, se organizează concurs de selecție;

 

30 septembrie 2020

  • aprobarea listei cadrelor didactice metodiste de către C.A. al I.S.J. Hunedoara;

 

30 septembrie 2020

  • emiterea deciziei de numire a metodiștilor I.S.J. Hunedoara.

 

Pentru alte detalii puteți consulta / descărca procedura de la rubrica ISJ HUNEDOARA – PROCEDURI OPERAȚIONALE.

Important

Săptămâna Educației 2020

25.09.2020

image/jpeg, 355521 octeți

Luând în considerare condițiile deosebite în care ne desfășurăm activitatea, programul activităților pe care ne-am propus să le organizăm cu ocazia Zilei Mondiale a Educației, în perioada 5-9 octombrie, a fost modificat.

 

Astfel, vor fi organizate doar acele activități care nu presupun prezența fizică, față în față.

 

Concursul de manuscrise „Magister” – ediția 2020

 

Concursul de manuscrise se află în faza finală, de tipărire a lucrărilor care au fost selectate.

Lansarea volumelor a se va realiza în mediul online și prin transmiterea către bibliotecile școlare din unitățile de învățământ a pachetelor cu volumele tipărite.

 

Simpozionul „Învățământul românesc între tradiție și modernism” – ediția 2020

 

Tema ediției: Educația la timpul viitor

Participarea este deschisă tuturor membrilor de sindicat. Se pot prezenta referate, articole, publicații etc. al căror conținut se încadrează în tematica simpozionului și în condițiile de redactare precizate.

Înscrierea la lucrările simpozionului se va face prin trimiterea unei lucrări/rezumat pe adresa de e-mail dedicată, siphd.simpozion@gmail.com, până la data de 10 octombrie 2020.

Lucrările trebuie să îndeplinească următoarele cerințe:

  • max. 3 pagini tehnoredactate;
  • pagina A4, caractere Times New Roman 12 (justify);
  • autorul și unitatea școlară vor fi precizate pe prima pagină a lucrării.

Participanții la lucrările simpozionului vor primi diplome de participare. Lucrările care se încadrează în tematica simpozionului și sunt originale vor fi publicate într-un volum colectiv.

 

Salonul Județean ProfArt – ediția 2020

 

Tema ediției: Experiențe

Înscrierea, cu maxim trei lucrări, în tehnici și dimensiuni la libera alegere a creatorului, se va realiza prin depunerea lucrărilor la sediul I.S.J. Hunedoara (str. Gheorghe Barițiu nr. 2) - Adriana Emilia Popa, în perioada 01-15 septembrie 2020.

Pe spatele fiecărei lucrări se vor preciza titlul lucrării, dimensiunile, tehnica, anul realizării, numele și prenumele cadrului didactic, școala, localitatea, însoțite de datele de contact (telefon și e-mail).

Anterior depunerii lucrărilor se va transmite la adresa de e-mail siphunedoara@gmail.com cel puțin câte o imagine de calitate superioară pentru fiecare lucrare (însoțită de datele tehnice ale lucrării), precum și o scurtă autoprezentare a creatorului.

Curatorul expoziției: Adriana Emilia POPA.

Eveniment

Ședința C.A. al I.S.J. Hunedoara

22.09.2020

image/jpeg, 64114 octeți

Marți, 22 septembrie a.c., a avut loc ședința de lucru a Consiliului de Administrație al Inspectoratului Școlar Județean Hunedoara.

 

Pe ordinea de zi au fost înscrise următoarele probleme:

I. Solicitări din partea unităților de învățământ

II. Diverse

 

În cadrul ședinței au fost luate următoarele hotărâri:

 

I. Se aprobă solicitările din partea unităților de învățământ, conform anexelor:

a. suplimentare/modificare plan de școlarizare clase/locuri;

b. funcționare sub/peste efectivele legale;

c. aviz organizare concurs ocupare posturi/suplimentare state funcții cu posturi;

d. modificare orar/modificare durată ore și pauză.

 

II. Diverse:

1. Se aprobă achiziționarea dispozitivelor electronice, ca urmarea a Hotărârii nr. 756/18.09.2020.

2. Se aprobă lista elevilor care solicită școlarizarea la domiciliu, conform anexei.

3. Se prezintă adresa Colegiului Național Pedagogic „Regina Maria” Deva referitoare la elevii/profesorii care sunt în izolare la domiciliu.

4. Se aprobă pensionarea anticipată în timpului anului școlar, conform documentelor justificative, pentru un cadru didactic.

5. Se solicită informații suplimentare de la un cadru didactic care solicită pensionarea, fără avea documente justificative.

6. Se aprobă revizuirea Procedurii operaționale pentru constituirea corpului de metodiști al I.S.J. Hunedoara și calendarul, conform anexei. Se propune ca interviul să se desfășoare online.

7. Se prezintă situația unităților de învățământ care au platforme: 76 din 97 unități; 59 unități au licența activă „Școala viitorului”;  continuă cursurile de formare ale profesorilor pentru platforme. Vor începe cursurile CRED pentru 11 discipline.

 

Anexele la ce se face referire în articol sunt postate la rubrica ISJ HUNEDOARA - CONSILIUL DE ADMINISTRATIE

Desfășurarea activităților didactice online
Tipul știrii: Actualitate
Data știrii: 11.9.2020
Data ultimei actualizări: 29.09.2020
Numărul de vizualizări: 55



Referitor la desfășurarea activităților didactice online, prin intermediul tehnologiei și al internetului, facem o serie de precizări.

 

Ideile de bază sunt următoarele:

- desfășurarea activităților didactice online nu este facultativă, ea fiind reglementată de mai multe acte normative;

- pe durata desfășurării acestor activități, cadrele didactice beneficiază de protecția legii;

- activitățile online nu pot fi înregistrate, multiplicate sau transmise fără acordul cadrului didactic;

- transmiteți elevilor și părinților o notificare în acest sens (model atașat)

 

Pentru a veni în sprijinul colegilor noștri și al unităților de învățământ, anexăm un model de notificare pe care acestea din urmă o pot transmite elevilor și părinților, prin care li se aduc la cunoștință dispozițiile art. 272 mai sus citate, precum și interdicția de a înregistra/multiplica activitatea didactică, în absența acordului expres al cadrului didactic.

 

Evident, există și varianta declarației pe proprie răspundere din partea părinților/elevilor majori, însă aceasta presupune o birocratizare excesivă a activității la nivelul unității de învățământ, care se impune a fi evitată (mai ales în contextul actual).

 

Opinăm că varianta transmiterii notificării anexate (inclusiv online) părinților/elevilor este mai simplă și mai eficientă, dovada comunicării putând fi făcută cu orice mijloace.

 

Comentarii

 

Pe durata desfășurării acestor activități, cadrele didactice beneficiază de protecția instituită de art. 272 alin. (3) și (4) din Legea educației naționale nr. 1/2011, cu modificările si completările ulterioare, potrivit cărora:

„Art. 272 (3) Înregistrarea prin orice procedee a activității didactice poate fi făcută numai cu acordul celui care o conduce.

(4) Multiplicarea, sub orice formă, a înregistrărilor activității didactice de către elevi sau de către alte persoane este permisă numai cu acordul cadrului didactic respectiv."

Sunt, deci, interzise atât înregistrarea activității didactice (de către elevi, părinți, terțe persoane}, cât și multiplicarea înregistrărilor, în absența acordului expres al cadrului didactic care realizează respectiva activitate.

În același timp, desfășurarea activității didactice online nu este facultativă (pentru cadrele didactice), ea fiind reglementată prin acte normative și acte administrative cu caracter normativ, între care:

 

1. Legea educației naționale nr. 1/2011, cu modificările si completările ulterioare:

„Art. 251 (1) În 'situați în care se instituie starea de urgență sau starea de asediu potrivit prevederilor constituționale, activitățile desfășurate În Învățământul preșcolar și școlar se pot desfășura și online pentru asigurarea exercitării dreptului fundamental la învățătură prevăzut la art. 32 din Constituția României, republicată,

(2) Pentru învățământul preuniversitar, Ministerul Educației și Cercetării elaborează Metodologia derulării activităților În unitățile de învățământ în sistem online, care cuprinde precizările necesare astfel încât să se asigure desfășurarea activităților în cele mai bune condiții_"

 

2. O.M.E.C. nr. 4247/13.05.2020 pentru modificarea și completarea Metodologiei de evaluare anuală a activității personalului didactic și didactic auxiliar, aprobată prin Ordinul ministrului educației, cercetării, tineretului și sportului nr. 6.143/2011:

Art. I pct. 2. La articolul 7 alineatul (2), literele a), b), c), f) și g) se modifică și vor avea următorul cuprins:

"a) Domeniul Proiectarea activității, cu următoarele criterii de performanță:

(...) (Hi) folosirea tehnologiei informației și comunicațiilor - TIC În activitatea de proiectare didactică;

(iv) proiectarea activităților-suport pentru învățarea în mediul online și a  instrumentelor de evaluare aplicabile online, din perspectiva principiilor de proiectare didactică; (...)

b) Domeniul Realizarea activităților didactice, cu următoarele criterii de performanță:

(...) (ii) utilizarea eficientă a resurselor materiale din unitatea de Învățământ În vederea optimizării activităților didactice, inclusiv utilizarea TIC;

(iii) utilizarea de resurse educaționale deschise, aplicații online, crearea și susținerea sesiunilor de Învățare pe platforme educaționale;

(...) (v) organizarea și desfășurarea activităților didactice, curriculare și extracurriculare În mediul școlar, extrașcolar și În mediul online; (...)

c) Domeniul Evaluarea rezultatelor învățării, cu următoarele criterii de performanță: (...) (iii)utilizarea diverselor instrumente de evaluare, inclusiv a celor online;

(...) (vii) realizarea și aplicarea unor instrumente de evaluare a activității online, valorizarea rezultatelor evaluării și oferirea de feedback fiecărui elev.

f) Domeniul Contribuția la dezvoltarea instituțională și promovarea unității școlare, cu următoarele criterii de performanță:

(...) (iii)promovarea imaginii unității de învățământ în comunitate prin participarea și rezultatele elevilor la olimpiade, concursuri, competiții, activități extracurriculare și extrașcolare realizate în mediul școlar, extrașcolar și în mediul online;

(iv) realizarea/participarea la programe/activități de prevenire și combatere a violenței și a bullyingului în mediul școlar și/sau în mediul online;

(...) (vii)promovarea de activități de învățare interactive prin utilizarea unor instrumente realizate cu ajutorul tehnologiei. (...)".

În raport de modificările mai sus citate, prin același ordin de ministru au fost modificate în mod corespunzător FIȘA-CADRU DE AUTOEVALUARE/EVALUARE în vederea acordării calificativului anual pentru cadrele didactice din Învățământul preuniversitar (anexa nr. 1 la ordin) și FIȘA-CADRU a postului - cadru didactic în Învățământul preuniversitar (anexa nr. 2 la ordin).

 

3. Ordinul comun al ministrului educației și cercetării și ministrului sănătății nr. 5487/1494/2020 pentru aprobarea măsurilor de organizare a activității în cadrul unităților/instituțiilor de învățământ în condiții de siguranță epidemiologică pentru prevenirea îmbolnăvirilor cu virusul SARS-CoV-2:

În anexa nr. 1 - GHIDUL privind măsurile sanitare și de protecție în unitățile de învățământ preuniversitar în perioada pandemiei COVID-19 - sunt reglementate expres, în funcție de scenariile de funcționare a unităților sau a instituțiilor de învățământ preuniversitare (stabilite în raport de situația epidemiologică generală, de particularitățile regionale și de infrastructura și resursele umane ale fiecărei unități de învățământ în parte) ore online ca alternativă la învățământul fată în fată și utilizarea de metode de predare online.



Documente atașate

Numărul
curent
Titlul
documentului
Dimensiune
(octeți)
Extensia
documentului
Data
atașării
1 Notificare elevi/părinți 11.536 APPLICATION/VND.OPENXMLFORMATS-OFFICEDOCUMENT.WORDPROCESSINGML.DOCUMENT 2020-09-11 15:57:04



sus



Copyright (c) 2002-2020 SIP Hunedoara