Noi suntem
SINDICATUL ÎNVĂȚĂMÂNT PREUNIVERSITAR JUDEȚUL HUNEDOARA

Agenda

31.03.2021
Conferința anuală a C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara - on line

24.03.2021
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara - Sediul S.I.P. Județul Hunedoara

18.03.2021
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - on line

10.03.2021
Comitetul de supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara - on line

24.02.2021
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara - Sediul S.I.P. Județul Hunedoara

10.02.2021
Comisia de Dialog Social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara - Prefectura Hunedoara

05.02.2021
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - on line

27.01.2021
Comitetul Local de Dezvoltare a Parteneriatului Social Județul Hunedoara

19.01.2021
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

19.01.2021
Comisia de Dialog Social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara

06.01.2021
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret” - on line

06.01.2021
Comisia Paritară de la nivelul I.S.J. Hunedoara - on line

16.12.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

16.12.2020
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

10.12.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - on line

09.12.2020
Ședința C.L.D.P.S. Hunedoara - on line

09.12.2020
Comitetul de Supraveghere C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

28.10.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

20.10.2020
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

20.10.2020
Biroul Executiv al F.S.E. „Spiru Haret”

16.10.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - I.S.J. Hunedoara

01.10.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - I.S.J. Hunedoara

30.09.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

11.09.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - I.S.J. Hunedoara

09-10.09.2020
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

07.09.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - I.S.J. Hunedoara

02.09.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

01.09.2020
Biroul Executiv al F.S.E. „Spiru Haret”

01.09.2020
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

31.08.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - I.S.J. Hunedoara

16.08.2020
Biroul Executiv al F.S.E. „Spiru Haret”

16.08.2020
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

08.07.2020
Comitetul de Supraveghere C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

23.06.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

28.05.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - I.S.J. Hunedoara

27.05.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

14.05.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - I.S.J. Hunedoara

07.05.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - I.S.J. Hunedoara

28.04.2020
Finalizarea lucrărilor Conferinței anuale a C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

24.04.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

24.04.2020
Comitetul de Supraveghere C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

14.04.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

30.03.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

25.03.2020
Conferința anuală a C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

25.03.2020
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

26.02.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

14.02.2020
Biroul Executiv al F.S.E. „Spiru Haret”

14.02.2020
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

10.02.2020
Comisia paritară de la nivelul I.S.J. Hunedoara

05.02.2020
Comisia de dialog social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara

29.01.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

04.12.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

20.11.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

11.09.2019
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

19.06.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

29.05.2019
Conferința de alegeri S.I.P. județul Hunedoara

15.05.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

17.04.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

04.04.2019
Alegeri în organizații de zonă ale S.I.P. Județul Hunedoara: Lupeni, Vulcan, Uricani

27.03.2019
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

27.03.2019
Conferința anuală a C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. județul Hunedoara

27.02.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara



Actualitate

Guvernul Cîțu, ostil dialogului social și interesului general, trebuie să plece!

14.04.2021

image/jpeg, 199453 octeți

Astăzi, 14.04.2021, în intervalul orar 11.00-13.00, Confederația Națională Sindicală Cartel ALFA, Blocul Național Sindical, Confederația Națională a Sindicatelor Libere-Frăția, Confederația Sindicatelor Democratice din România și Confederația Sindicală Națională Meridian au organizat, în Piața Victoriei, acțiuni de protest derulate sub sloganul „Guvernul Cîțu, ostil dialogului social și interesului general, trebuie să plece!”.

 

În contextul restricțiilor legale în vigoare, acțiunile s-au desfășurat în locații distincte, dar simultan, cu un număr minim de participanți, având revendicări comune: un salariu minim decent, pensii echitabile, servicii publice de calitate, deblocarea negocierii colective, taxare justă, aplicarea corectă a legislației!

 

Nemulțumirile sindicale sunt determinate de măsurile adoptate de actualul guvern și refuzul constant al dialogului social. Costurile crizei sanitare și economice sunt trecute exclusiv în seama salariaților și a categoriilor celor mai vulnerabile, în timp ce anumite categorii sociale își conservă și extind beneficiile.

 

Menținerea salariului minim la un nivel atât de scăzut, în condițiile în care în ultimii doi ani toate țările europene au crescut semnificativ salariile minime, mărește ecartul salarial față de Europa, condamnând în continuare România la subdezvoltare, iar românii la sărăcie și migrație. Prețurile în schimb cresc accelerat, numai prețul la energie înregistrând un salt de aproximativ 18%. La acestea se adaugă lipsa interesului față de măsurile de protecție socială destinate salariaților care își pierd locul de muncă, nivelul ajutorului pentru șomaj fiind complet inadecvat pentru a reprezenta o plasă de siguranță până la găsirea unui nou loc de muncă.

 

Chiar și în cazul sectoarelor de activitate sau întreprinderilor care au avut rezultate bune și foarte bune în perioada pandemiei, angajații nu pot beneficia de o recompensă echitabilă a efortului lor, din cauza menținerii blocate a negocierilor colective, ca efect al legii nr. 55/2020 și al nemodificării Legii dialogului social.

 

În ce privește pensiile, neindexate nici măcar cu rata inflației, și inițiativele legislative aiuristice, precum cea privind „opțiunea” pentru pensionarea la 70 de ani, este evident deja că actualul guvern nu urmărește realizarea echității promise, ci doar temporizarea problemelor prin acțiuni de imagine.

 

În final, reducerea bugetului sănătății și educației, în plină criză sanitară, a fost o decizie cinică, asumată integral de coaliția de guvernare și pentru care aceasta trebuie să-și asume toate consecințele.

 

Menționăm, de asemenea, atitudinea ostilă manifestată de reprezentanții guvernului față de lucrătorii din sistemul public – care de altfel ar trebui să fie partenerii principali într-o situație de criză, campania de denigrare la care sunt supuși, amenințările constante cu restructurarea și scăderea veniturilor, mai ales în condițiile unui deficit de personal, nu numai în sănătate, dar și în sistemul public de pensii, educație și alte instituții ale statului.

 

Alături de revendicările cu caracter general, au fost amintite și solicitări mai mult sau mai puțin specifice sistemului educațional, precum: acordarea voucherelor de vacanță, acordarea creșterilor salariale prevăzute de legea nr. 153/2017, creșterea finanțării pentru dezvoltarea infrastructurii educaționale etc.

 

Ținând cont de toate aceste probleme, a căror rezolvare nu numai că trenează, dar ele continuă să se acutizeze, participanții la acțiunile de protest (între care și F.S.E. „Spiru Haret” prin 12 participanți), implicit întreaga mișcare sindicală din România, au apreciat că actualul executiv nu guvernează în interesul cetățenilor și trebuie să plece.

 

 

Miting de protest 1

 

 

Miting de protest 2

 

Important

Apel pentru constituirea grupurilor de lucru pentru elaborarea/revizuirea curriculumului

15.04.2021

image/jpeg, 160767 octeți

Ieri, 14. 04. 2021, Centrul Național de Politici și Evaluare în Educație a dat publicității un Apel pentru selecția cadrelor didactice din învățământul preuniversitar, a cadrelor didactice/ cercetătorilor din învățământul universitar în vederea constituirii grupurilor de lucru pentru elaborarea/revizuirea curriculumului pentru disciplinele / domeniile de studiu obligatorii din învățământul liceal și pentru calificările / domeniile de pregătire profesională pentru care se școlarizează prin învățământul profesional și tehnic.

 

Cei interesați pot regăsi în Adresa nr. 36/SI/14.04.2021, atașată acestui articol, principalele specificații ale acestui apel:

1.     Obiectivele selecției;

2.     Calendarul selecției – Anexa nr. 2;

3.     Criteriile de selecție;

4.     Criteriile de evaluare a portofoliului personal – Fișa de evaluare se regăsește în Anexa nr. 3;

5.     Modalitatea de înscriere a candidaților;

6.     Evaluarea și selecția candidaților;

7.     Stabilirea ierarhiei finale și constituirea grupurilor de lucru – Anexa nr. 1 precizează disciplinele pentru care se organizează grupuri de lucru (149), precum și numărul membrilor din fiecare dintre acestea.

 

Înscrierea candidaților se va realiza în perioada 26.04-10.05.2021, în data de 25.05.2021 urmând a fi anunțată public, de căptre Ministerul Educației, componența nominală a grupurilor de lucru.

 

Atașăm în mod distinct, în format editabil, documentele din Anexele nr. 3 și nr. 4: Fișa de autoevaluare/evaluare pentru candidații din învățământul preuniversitar, respectiv Cererea de candidatură.

 

 

Eveniment

Ședința C.A. al I.S.J. Hunedoara

08.04.2021

image/jpeg, 10095 octeți

Joi, 8 aprilie a.c., a avut loc ședința de lucru a Consiliului de Administrație al Inspectoratului Școlar Județean Hunedoara.

 

Pe ordinea de zi au fost înscrise următoarele probleme: 
I.    Soluționarea contestațiilor și validarea listei finale a cadrelor didactice pentru care se propune modificarea Contractului Individual de Muncă, din perioadă determinată în durata viabilității postului/catedrei.
II.    Solicitări de la unitățile de învățământ
III.    Diverse

 

În cadrul ședinței au fost luate următoarele hotărâri: 

I.    Se respinge contestația depusă pentru modificarea Contractului Individual de Muncă (CIM), din perioadă determinată în durata viabilității postului/catedrei, ca fiind nefondată. 
Se validează lista finală a cadrelor didactice care au primit acceptul de modificare a CIM, conform anexei.
Se validează lista finală a cadrelor didactice a căror cereri de modificare CIM au fost respinse, conform anexei.

 

II.    Solicitări din partea unităților de învățământ, după cum urmează:
1.    Se acordă aviz organizare concurs ocupare/transformare posturi, conform Anexei 1;
2.    Se aprobă eliberare acte de studii, modificări orar, conform Anexei 2;
3.    Se amână modificarea orarului pentru anii I și II de la Colegiul Național „Iancu de Hunedoara” Hunedoara – structura Școala Postliceală Sanitară.

 

III.    Diverse:
1.    Se acordă aviz eliberare acte studii:
a.    Liceul „Alexandru Borza” Geoagiu – diplomă de bacalaureat, promoția 2000;
b.    Liceul „Apolonius” – diplomă de bacalaureat, promoția 2010.

 

Anexele la ce se face referire în articol sunt postate la rubrica ISJ HUNEDOARA–CONSILIUL DE ADMINISTRATIE 

18.03.2021
02.03.2021
10.09.2020
Desfășurarea activităților didactice online
Tipul știrii: Actualitate
Data știrii: 11.9.2020
Data ultimei actualizări: 14.04.2021
Numărul de vizualizări: 413



Referitor la desfășurarea activităților didactice online, prin intermediul tehnologiei și al internetului, facem o serie de precizări.

 

Ideile de bază sunt următoarele:

- desfășurarea activităților didactice online nu este facultativă, ea fiind reglementată de mai multe acte normative;

- pe durata desfășurării acestor activități, cadrele didactice beneficiază de protecția legii;

- activitățile online nu pot fi înregistrate, multiplicate sau transmise fără acordul cadrului didactic;

- transmiteți elevilor și părinților o notificare în acest sens (model atașat)

 

Pentru a veni în sprijinul colegilor noștri și al unităților de învățământ, anexăm un model de notificare pe care acestea din urmă o pot transmite elevilor și părinților, prin care li se aduc la cunoștință dispozițiile art. 272 mai sus citate, precum și interdicția de a înregistra/multiplica activitatea didactică, în absența acordului expres al cadrului didactic.

 

Evident, există și varianta declarației pe proprie răspundere din partea părinților/elevilor majori, însă aceasta presupune o birocratizare excesivă a activității la nivelul unității de învățământ, care se impune a fi evitată (mai ales în contextul actual).

 

Opinăm că varianta transmiterii notificării anexate (inclusiv online) părinților/elevilor este mai simplă și mai eficientă, dovada comunicării putând fi făcută cu orice mijloace.

 

Comentarii

 

Pe durata desfășurării acestor activități, cadrele didactice beneficiază de protecția instituită de art. 272 alin. (3) și (4) din Legea educației naționale nr. 1/2011, cu modificările si completările ulterioare, potrivit cărora:

„Art. 272 (3) Înregistrarea prin orice procedee a activității didactice poate fi făcută numai cu acordul celui care o conduce.

(4) Multiplicarea, sub orice formă, a înregistrărilor activității didactice de către elevi sau de către alte persoane este permisă numai cu acordul cadrului didactic respectiv."

Sunt, deci, interzise atât înregistrarea activității didactice (de către elevi, părinți, terțe persoane}, cât și multiplicarea înregistrărilor, în absența acordului expres al cadrului didactic care realizează respectiva activitate.

În același timp, desfășurarea activității didactice online nu este facultativă (pentru cadrele didactice), ea fiind reglementată prin acte normative și acte administrative cu caracter normativ, între care:

 

1. Legea educației naționale nr. 1/2011, cu modificările si completările ulterioare:

„Art. 251 (1) În 'situați în care se instituie starea de urgență sau starea de asediu potrivit prevederilor constituționale, activitățile desfășurate În Învățământul preșcolar și școlar se pot desfășura și online pentru asigurarea exercitării dreptului fundamental la învățătură prevăzut la art. 32 din Constituția României, republicată,

(2) Pentru învățământul preuniversitar, Ministerul Educației și Cercetării elaborează Metodologia derulării activităților În unitățile de învățământ în sistem online, care cuprinde precizările necesare astfel încât să se asigure desfășurarea activităților în cele mai bune condiții_"

 

2. O.M.E.C. nr. 4247/13.05.2020 pentru modificarea și completarea Metodologiei de evaluare anuală a activității personalului didactic și didactic auxiliar, aprobată prin Ordinul ministrului educației, cercetării, tineretului și sportului nr. 6.143/2011:

Art. I pct. 2. La articolul 7 alineatul (2), literele a), b), c), f) și g) se modifică și vor avea următorul cuprins:

"a) Domeniul Proiectarea activității, cu următoarele criterii de performanță:

(...) (Hi) folosirea tehnologiei informației și comunicațiilor - TIC În activitatea de proiectare didactică;

(iv) proiectarea activităților-suport pentru învățarea în mediul online și a  instrumentelor de evaluare aplicabile online, din perspectiva principiilor de proiectare didactică; (...)

b) Domeniul Realizarea activităților didactice, cu următoarele criterii de performanță:

(...) (ii) utilizarea eficientă a resurselor materiale din unitatea de Învățământ În vederea optimizării activităților didactice, inclusiv utilizarea TIC;

(iii) utilizarea de resurse educaționale deschise, aplicații online, crearea și susținerea sesiunilor de Învățare pe platforme educaționale;

(...) (v) organizarea și desfășurarea activităților didactice, curriculare și extracurriculare În mediul școlar, extrașcolar și În mediul online; (...)

c) Domeniul Evaluarea rezultatelor învățării, cu următoarele criterii de performanță: (...) (iii)utilizarea diverselor instrumente de evaluare, inclusiv a celor online;

(...) (vii) realizarea și aplicarea unor instrumente de evaluare a activității online, valorizarea rezultatelor evaluării și oferirea de feedback fiecărui elev.

f) Domeniul Contribuția la dezvoltarea instituțională și promovarea unității școlare, cu următoarele criterii de performanță:

(...) (iii)promovarea imaginii unității de învățământ în comunitate prin participarea și rezultatele elevilor la olimpiade, concursuri, competiții, activități extracurriculare și extrașcolare realizate în mediul școlar, extrașcolar și în mediul online;

(iv) realizarea/participarea la programe/activități de prevenire și combatere a violenței și a bullyingului în mediul școlar și/sau în mediul online;

(...) (vii)promovarea de activități de învățare interactive prin utilizarea unor instrumente realizate cu ajutorul tehnologiei. (...)".

În raport de modificările mai sus citate, prin același ordin de ministru au fost modificate în mod corespunzător FIȘA-CADRU DE AUTOEVALUARE/EVALUARE în vederea acordării calificativului anual pentru cadrele didactice din Învățământul preuniversitar (anexa nr. 1 la ordin) și FIȘA-CADRU a postului - cadru didactic în Învățământul preuniversitar (anexa nr. 2 la ordin).

 

3. Ordinul comun al ministrului educației și cercetării și ministrului sănătății nr. 5487/1494/2020 pentru aprobarea măsurilor de organizare a activității în cadrul unităților/instituțiilor de învățământ în condiții de siguranță epidemiologică pentru prevenirea îmbolnăvirilor cu virusul SARS-CoV-2:

În anexa nr. 1 - GHIDUL privind măsurile sanitare și de protecție în unitățile de învățământ preuniversitar în perioada pandemiei COVID-19 - sunt reglementate expres, în funcție de scenariile de funcționare a unităților sau a instituțiilor de învățământ preuniversitare (stabilite în raport de situația epidemiologică generală, de particularitățile regionale și de infrastructura și resursele umane ale fiecărei unități de învățământ în parte) ore online ca alternativă la învățământul fată în fată și utilizarea de metode de predare online.



Documente atașate

Numărul
curent
Titlul
documentului
Dimensiune
(octeți)
Extensia
documentului
Data
atașării
1 Notificare elevi/părinți 11.536 APPLICATION/VND.OPENXMLFORMATS-OFFICEDOCUMENT.WORDPROCESSINGML.DOCUMENT 2020-09-11 15:57:04






Copyright (c) 2002-2020 SIP Hunedoara