Măsurile preconizate a fi adoptate de actualul Guvern al României, cu susținerea coaliției formate după alegerile prezidențiale, sunt deja publice și cunoscute.
Indiferent de motivațiile care stau la baza acestor măsuri, acestea se limitează la a lovi înainte de toate în nivelul de trai al celor mai mulți dintre noi, salariați, pensionari și familiile acestora.
Discuțiile purtate de sindicate cu premierul Bolojan și cu diferiții reprezentanți ai Guvernului în cursul zilei de azi (4 iulie) în cadrul diferitelor structuri de dialog social, Consiliul Național Tripartit pentru Dialog Social și Consiliul Economic și Social înainte de toate, cu scopul de a se sublinia impactul negativ al acestor măsuri, nu au reușit să determine în niciun fel, în pofida avizelor negative date, renunțarea sau revenirea asupra acestora.
Concluzia tuturor discuțiilor purtate, așa cum s-a desprins și în cadrul Consiliului Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”, derulat pe mai bine de o jumătate de zi, este că la ora actuală Guvernul României, prin premierul Bolojan, nu este dispus să asculte niciun fel de argumente și nici să adopte măsuri menite să stimuleze cu adevărat ratele de colectare la bugetul de stat.
Confirmând ca principiu de acțiune ignorarea oricărui dialog social veritabil, atitudinea premierului României a fost rezumată de exclamația „Protestați, că-i dreptul vostru!”, subliniindu-se astfel că măsurile vor fi adoptate indiferent de reacțiile sindicatelor.
Ca atare, luni, 7 iulie, când se preconizează asumarea răspunderii pe măsurile ce urmează a fi adoptate, structurile sindicale vor organiza o zi de proteste, în primul rând pichetarea Parlamentului României și a sediilor partidelor din coaliție.
Dintre măsurile preconizate a fi adoptate în educație (subiectiv, premierul Bolojan pare să fie afectat de o anumită „traumă” în raport cu educația), posibil domeniul care va cunoaște cele mai importante reduceri financiare, sunt de amintit:
1. creșterea normei didactice cu 2 ore, inclusiv prin includerea în posturile din învățământul primar a 2 ore de educație remedială (până la debutul anului școlar 2029-2030);
2. reducerea cuantumului remunerației pentru plata cu ora, prin raportare nu la norma didactică, ci la timpul de lucru (1/160);
3. creșterea numărului de copii în cadrul formațiunilor de studiu;
4. reducerea degrevărilor de normă didactică pentru personalul de conducere (maxim 30% din norma crescută) și personalul de îndrumare și control (maxim 50% din norma crescută), fiind instituită totodată interdicția de a derula ore în regim de plata cu ora sau la cumul pentru aceste categorii de personal;
5. coborârea pragului maxim până la care se acordă vouchere de vacanță și indemnizație de hrană la 6000 lei net;
6. creșterea pragurilor relative la numărul de educabili începând cu care o unitate școlară poate dobândi personalitate juridică;
7. restructurarea sistemului de burse cu scopul reducerii sumelor totale alocate în acest scop etc.
Din informațiile deținute, pregătirea implementării unora dintre măsurile amintite a început deja, tot în cursul zilei de azi (vineri, 04 iulie) având loc o videoconferință a Ministerului Educației și Cercetării cu inspectorii școlari generali, existând semnale că zilele următoare vor fi elaborate și ordinele de ministru aferente, iar directorii vor fi rechemați din concedii pentru a modifica încadrarea personalului propriu.
Ținând cont de natura măsurilor, de modul în care acestea sunt adoptate și de consecințele dominant negative atât în ceea ce privește veniturile salariaților din educație, dar și în ceea ce privește educația propriu-zisă, organizațiile sindicale din educație, alături de celelalte structuri sindicale naționale, vor iniția și vor derula toate acțiunile permise de lege, mergând până la greva generală (legală în actualele condiții chiar și în situația existenței unor contracte colective de muncă) dacă va fi nevoie.
Dragi colegi,
Ne aflăm, fără îndoială, într-un moment crucial pentru viitorul învățământului românesc și, implicit, pentru viitorul nostru, al angajaților din învățământ. Ceea ce Guvernul și Ministerul Educației și Cercetării propun nu este doar un set de măsuri politice, ci reglementări care vor influența direct salarizarea noastră, condițiile de muncă, finanțarea educației și chiar statutul și demnitatea profesiei didactice. NOI am ajuns pentru EI doar niște cifre într-o filă contabilă.
În timp ce EI își văd liniștiți de treabă, de sinecurile politice, pe NOI ne obligă să suportăm costurile exceselor lor, diminuându-ne veniturile.
Printre măsurile anunțate este și cea conform căreia ar urma să crească norma didactică de predare cu maximum 2 ore, lucru pe care îl respingem, având în vedere consecințele acesteia. Măsura este propusă în contextul în care, în sistemul de învățământ preuniversitar, sunt mulți colegi care, peste cele 18 ore de predare efectivă, mai au și ore de învățare remedială, ore de pregătire suplimentară pentru concursuri/olimpiade, ore de consiliere, precum și activități extracurriculare/extrașcolare, de întocmire a dosarelor pentru burse sociale etc.
În acest context, nu putem să nu ne întrebăm:
De ce NOI trebuie să suferim pentru că EI nu sunt capabili sau nu vor să stopeze evaziunea fiscală?
De ce NOI trebuie să suferim pentru că EI și-au angajat rudele și pilele pe salarii de zeci de mii de euro?
De ce NOI trebuie să suferim pentru ca EI să beneficieze de pensii speciale?
De ce NOI trebuie să suferim pentru ca EI să meargă cu avionul la clasa business?
De ce NOI trebuie să suferim pentru ca EI să-și deconteze chiria de la bugetul de stat?
De ce NOI trebuie să suferim pentru ca EI să meargă cu automobile cumpărate de la bugetul de stat?
DE CE NOI TREBUIE SĂ SUFERIM PENTRU BUNĂSTAREA LOR?
Dragi colegi,
Puterea noastră stă în unitate și în acțiuni comune. Fragmentarea și apatia nu ne vor aduce niciun beneficiu. Acum este momentul să fim mai solidari ca niciodată, să lăsăm deoparte orice divergențe minore și să ne concentrăm pe obiectivul comun: un învățământ de calitate, respectat și finanțat corespunzător.
Nu trebuie să ne temem să ne facem vocea auzită! Să cerem răspunsuri la întrebările de mai sus politicienilor locali, parlamentarilor din circumscripțiile noastre! Să ne arătăm nemulțumirea și în mediul online împotriva celor cu putere de decizie!
Trebuie ca, prin presiunea pusă de NOI, să-i determinăm pe EI să ia toate măsurile necesare pentru ca învățământul să nu fie afectat.
Sperăm ca EI să identifice măsurile și sursele corecte, care să conducă la diminuarea deficitului bugetar, astfel încât să nu fim tot NOI sacrificații „de serviciu”!
Dacă guvernanții nu vor înțelege importanța educației, trebuie o mobilizare masivă din partea noastră, a tuturor celor din învățământ, pentru demararea unor acțiuni de protest de amploare.
Dragi colegi,
Așa cum ați aflat, Guvernul României a luat decizia să adopte, în regim de urgență, proiectul de lege privind unele măsuri fiscale.
Acest act normativ prevede, printre altele:
De asemenea, personalul de conducere va beneficia de degrevare doar pentru maxim 30% din norma de 20 de ore, iar personalul de îndrumare și control pentru maxim 50% din aceeași normă. În plus, mai puțini colegi vor beneficia de vouchere de vacanță și indemnizație de hrană, deoarece raportarea se va face la salariul de 6000 de net, și nu la cel de 8000 de lei net, cât este în prezent.
Cele trei federații din învățământ au solicitat, în ultima perioadă, mai multe autorizații pentru pichetarea sediului Guvernului, ale sediilor partidelor aflate la guvernare și a sediului Parlamentului. Însă, așa cum am precizat, Guvernul intenționează să aprobe în regim de urgență acest proiect de lege.
Din această cauză, singura noastră posibilitate pentru a trage un semnal de alarmă este pichetarea sediului Parlamentului luni, 7 iulie, între orele 1100-1300. Dacă acest proiect va fi adoptat în această zi, celelalte pichetări pentru care am obținut aprobare nu-și vor mai avea rostul.
Acesta nu este doar un simplu protest, ci este un moment crucial în care vocea noastră trebuie să fie auzită!
Este foarte important ca să fim prezenți într-un număr cât mai mare (am solicitat autorizație pentru 2000 de persoane).
Împreună putem transmite un mesaj puternic. Nu putem sta deoparte în timp ce drepturile noastre sunt puse în pericol!
Acest protest este doar începutul. Trebuie să ne mobilizam pentru următoarele acțiuni de protest pe care, după cum stau lucrurile, vom fi obligați să le organizăm.
I.S.J. Hunedoara, cu scopul reglementării și organizării anumitor aspecte legate de funcționarea sistemului educațional la nivelul județului Hunedoara sau în ceea ce privește anumite aspecte operaționale interne, elaborează și implementează proceduri operaționale.
Proceduri operaționale elaborate la nivelul I.S.J. Hunedoara
1 -
21.05.2025 -
P.D. - DC-IP-1
Procedura documentată
privind modul de repartizare a copiilor pe locurile disponibile, în a doua etapă de înscriere în învățământul primar (clasa pregătitoare) și repartizarea elevilor în clasele pregătitoare, în unitățile școlare din județul Hunedoara, pentru anul școlar 2025-2026.
2 -
05.05.2025 -
Ghid
privind prevenirea și combaterea hărțuirii pe criteriul de sex și a hărțuirii morale la locul de muncă
3 -
28.04.2025 -
P.O. - DM_MI_04
Procedura documentata
„Acordarea gradației de merit personalului didactic și didactic auxiliar din învățământul preuniversitar, sesiunea 2025”
4 -
11.03.2025 -
P.O. - DC-IPT 10
Procedura operațională
privind anonimizarea datelor cu caracter personal la afișarea rezultatelor la OLIMPIADELE/ COMPETIȚIILE ȘCOLARE ale disciplinelor din aria curriculară ”Tehnologii”
5 -
11.03.2025 -
P.O. - DC-IPT 11
Procedura documentata
Privind organizarea și desfășurarea etapei județene a olimpiadelor disciplinelor din aria curri-culară ”Tehnologii”
6 -
10.02.2025 -
24930
Procedura operațională MEC
privind organizarea și desfășurarea simulării probelor din cadrul Evaluării naționale pentru absolvenții clasei a VIII-a și a simulării probelor scrise ale examenului național de bacalaureat, în anul școlar 2024-2025
7 -
03.02.2025 -
P.O - DC-IPT 08
Procedura operațională
privind activitatea de supraveghere audio-video prin intermediul sistemului de supraveghere audio-video în unitățile școlare cu IPT, pe perioada desfășurării probelor din cadrul examenelor de certificare a calificărilor profesionale, a absolvenților învățământului profesional, liceal tehnologic și posticeal, nivel 3, 4 și 5 de calificare
8 -
03.02.2025 -
PO-DC-IPT - 09
Procedura operațională
Privind transferul / preluarea arhivelor de subiecte pentru examenul de certificare a calificării profesionale a absolvenților învățământului postliceal - nivel 5 de calificare
9 -
30.12.2024 -
23/1 - PO-ISGA1-01
Procedura operațională
de selecție a unitătților de învățământ din județul Hunedoara în vederea cuprinderii în Programul Național Masă Sănătoasă (PNMS) pentru anul 2025
10 -
16.12.2024 -
21/1 - PO-ISGA2-02
Procedura operațională
privind organizarea și desfășurarea simulării evaluării naționale pentru elevii clasei a VIII-a la nivelul județului Hunedoara, anul școlar 2024-2025
11 -
26.11.2024 -
SN-17
Procedura operațională
Promovarea personalului contractual în grade sau trepte profesionale
12 -
24.10.2024 -
37 - PO DM Ml 02
Procedura operațională
Evaluarea anuală a directorilor și directorilor adjuncți din unitățile de învățământ preuniversitar, 2024-2025
13 -
03.10.2024 -
36 - PO DM MI 3
Procedura operațională
Efectuarea concediului de odihnă al directorilor din unitățile de învățământ preuniversitar din județul Hunedoara
14 -
03.04.2024 -
28 - PO DM MI 02
Procedura operațională
Acordarea indemnizației pentru titlul științific de doctor pentru personalul din Inspectoratul Școlar Județean Hunedoara
15 -
29.03.2024 -
PO CIS
Procedura operațională
privind modul în care se organizează, derulează și monitorizează înscrierea copiilor în clasa pregătitoare în anul școlar 2024-2025
16 -
31.03.2023 -
PO-CIS
Procedura operațională
Înscrierea copiilor în învățământul primar, în unitățile școlare din județul Hunedoara
17 -
09.03.2023 -
PO-DA-JRC
Procedura documentată
Gestionarea situațiilor procesuale
18 -
07.11.2022 -
PO-ISG1-MI2
Procedura operațională
Efectuarea concediului de odihnă al directorilor din unitățile de învățământ preuniversitar din județul Hunedoara
19 -
10.10.2022 -
PO-DC-IPT-09
Procedura operațională
privind monitorizarea acordării sprijinului financiar - bursa profesională în unitățile de învățământ profesional și tehnic din județul Hunedoara în anul școlar 2022-2023
20 -
18.07.2022 -
2940 - PO-MRU-14
Procedura operațională
privind vizualizarea lucrării scrise de către candidații la proba scrisă a concursului de ocupare a posturilor din învățământul preuniversitar
21 -
11.07.2022 -
2760 -PS-ADM-03
Procedura de sistem
privind repartizarea candidaților în a doua etapă de admitere în învățământul liceal pentru anul școlar 2022-2023
22 -
21.12.2021 -
5293 - PS-CIS-02
Procedura de sistem
privind transferul elevilor în unitățile de învățământ preuniversitar
23 -
11.10.2021 -
PO CEX 01
Procedura operațională
privind selecția personalului personalului didactic (CEX)
24 -
11.10.2021 -
PO CEX 02
Procedura operațională
privind selecția copiilor și tinerilor capabili de performanțe înalte (CEX)
25 -
08.10.2021 -
4421 / SN-01
Procedura operațională
Ocuparea unui post vacant sau temporar vacant corespunzător funcțiilor contractuale
26 -
06.10.2021 -
4390 / PO-CIS-07
Procedura operațională
privind organizarea și desfășurarea activității de inspecție școlară, în anul școlar 2021-2022
27 -
27.09.2021 -
PO - ISGA_MI_03
Procedura operațională
Organizarea și desfășurarea on-line a ședințelor consiliului de administrație în unitățile de învățământ preuniversitar de stat
28 -
27.09.2021 -
PO - ISG 01 2021
Procedura operațională
Acordarea codurilor de anonimizare la concursul pentru ocuparea funcțiilor de director și director adjunct, sesiunea 2021
29 -
15.05.2021 -
PO. DC-EDT- 01
Procedura operațională
Înscriere în învățământul preșcolar pentru anul școlar 2021-2022
30 -
10.02.2021 -
527 / PS-IPT-C8
Procedura de sistem
privind organizarea și desfășurarea xamenului de certificare a calificării profesionale a absolvenților învățământului postliceal - nivelul 5 de calificare sesiunea februarie 2021
31 -
04.01.2021 -
PO1.09.REV_DEC_TIT/MRU
Procedura operațională specifică
Actualizarea deciziilor de numire ca titulari ai sistemului de învățământ
32 -
04.01.2021 -
PO2.09.RU
Procedura operațională specifică
Constituirea consorțiilor școlare
33 -
15.12.2020 -
5392
Procedura operațională
privind organizarea și desfășurarea selecției pentru ocuparea funcțiilor de director și director adjunct, rămase vacante, ca urmare a încetării contractelor de management educațional după concursul din 2016, în 09.01.2021, prin detașare in interesul învățământului, în anul școlar 2020-2021, sau până la organizarea concursului
34 -
27.10.2020 -
4850 / P.O. - ISGA1 - MI 5
Procedura operațională
Efectuarea concediului de odihnă al directorilor din unitățile de învățământ preuniversitar din județul Hunedoara
35 -
27.10.2020 -
4851 / P.O. - ISGAI - MI 1
Procedura operațională
Evaluarea anuală a directorilor și directorilor adjuncți din unitățile de învățământ preuniversitar 2020-2021
36 -
27.10.2020 -
PO - DRU - 08
Procedura operațională
Privind realizarea online a inspecțiilor de specialitate (curente și speciale)
37 -
26.10.2020 -
4847 / PO-CIS-07
Procedura operațională
Privind organizarea și desfășurarea activității de inspecție școlară
38 -
30.09.2020 -
4510
Procedura operațională
Evaluarea și selecția resurselor educaționale deschise la nivelul I.S.J. Hunedoara
39 -
22.09.2020 -
po-dd-dru-07
Procedura operațională
privind selecția cadrelor didactice în corpul de metodiști ai ISJ Hunedoara
40 -
31.08.2020 -
PO ISGA-01
Procedura operațională
privind modul de aplicare a Programului Național „ȘCOALA DE ACASĂ”
41 -
28.07.2020 -
2842
Procedura operațională
privind organizarea și desfășurarea selecției pentru ocuparea funcțiilor vacante de conducere, îndrumare și control din învățământul preuniversitar, rămase vacante/rezervate, prin detașare în interesul învățământului, pentru anul școlar 2020-2021
42 -
26.05.2020 -
PO-GB-06
Procedura operațională
Înscriere în învățământul preșcolar pentru anul școlar 2020-2021
43 -
25.05.2020 -
PO-ISG-02
Procedura operațională
Prevenirea și combaterea îmbolnăvirilor cu SARS-CoV-2 în unitățile/instituțiile de învățământ
44 -
27.04.2020 -
PO-ISG-01, Nr. 268 MEN
Procedura operațională
Monitorizarea organizării și a desfășurării activităților suport pentru învățarea on-line
45 -
24.02.2020 -
PO-CIS-ÎPRI-01, Nr. 757
Procedura operațională
Constituirea formațiunilor de studiu în clasa pregătitoare a elevilor după finalizarea procesului de înscriere, în unitățile de învățământ pentru anul școlar 2020-2021 la unitățile școlare din județul Hunedoara
46 -
16.07.2019 -
Nr. 645 MEN
Procedura operațională
privind organizarea și defășurarea selecției pentru ocuparea funcțiilor
47 -
09.05.2019 -
PO-ISGA-02, Nr. 2167
Procedura operațională
privind acordarea gradației de merit personalului didactic
48 -
11.04.2018 -
PO-CIS-ÎPRI-03
Procedura operațională
privind a doua etapă de înscriere în învățământul primar
49 -
13.02.2018 -
Nr. 25744 MEN
Procedura operațională
supraveghere audio-video
50 -
23.11.2017 -
PO-MPE-02
Procedura operațională
de elaborare, avizare, ofertare și selecție a Curriculumului la Decizia Școlii
51 -
18.10.2017 -
PO-ISG-05, Nr. 5712
Procedura operațională
privind soluționarea petițiilor
52 -
18.10.2017 -
PO-DD-PE-02
Procedura operațională
privind implementarea proiectelor educaționale cu finanțare europeană
53 -
14.07.2017 -
PO-ISGA1-MI3-2017, Nr. 3590
Procedura operațională
Evaluarea anuală a directorilor
54 -
14.07.2017 -
PO-ISGA1-MI3-2017, Nr. 3590, Anexa 1
Procedura operațională
Evaluarea anuală a directorilor - anexa 1
55 -
14.07.2017 -
PO-ISGA1-MI3-2017, Nr. 3590, Anexa 2
Procedura operațională
Evaluarea anuală a directorilor - anexa 2
56 -
14.07.2017 -
PO-ISGA1-MI3-2017, Nr. 3590, Anexa 4
Procedura operațională
Evaluarea anuală a directorilor - anexa 4
57 -
28.02.2017 -
PO-ISGA1-MI1, Nr. 1147
Procedura operațională
Acordarea gradației de merit personalului didactic și didactic auxiliar din învățământul preuniversitar, sesiunea 2017
58 -
02.02.2017 -
PO-MPE-02, Nr. 785
Procedura operațională
de elaborare, avizare, ofertare și selecție a Curriculumului la Decizia Școlii
59 -
12.01.2017 -
PO2-02, Nr. 277
Procedura operațională specifică
Constituirea consorțiilor școlare
60 -
12.01.2017 -
PO1-02, Nr. 284
Procedura operațională specifică
Actualizarea deciziilor de numire ca titulari ai sistemului de învățământ preuniversitar
61 -
24.11.2016 -
Adresa ISJ, Nr. 6665
Procedura ISJ
reacție procese
62 -
21.11.2016 -
Adresa MENCS, Nr. 46765
Precizări MENCS completare acte studii
63 -
14.11.2016 -
Adresa ISJ, Nr. 6505
Procedura ISJ
ocupare post vacant
64 -
31.08.2012 -
3804 - PO DD DRU 06
Procedura operațională
privind selecția metodiștilor