O serie de rubrici, mai puțin vizibile, ale site-ului S.I.P. Județul Hunedoara au fost completate/actualizate în această perioadă.
Mobilitatea personalului
Metodologia privind mobilitatea personalului didactic de predare 2025-2026, Calendarul mobilității, Fișele de evaluare (atât cele folosite la nivelul unității, cât și cele folosite la nivelul ISJ) sunt postate la rubrica:
JURIDIC – LEGISLAȚIE – RAPORTURI DE MUNCĂ – MOBILITATE PERSONAL
link direct::
https://nou.siphd.ro/?a=2433&q=3&r=36&e=2025
Plată a personalului din cadrul comisiilor desemnate in învățământul profesional și în învățământul dual pentru anul școlar 2025 - 2026, evaluării naționale a absolvenților clasei a VIII-a, examenului național de bacalaureat, examenelor de absolvire/certificare a calificării profesionale pentru învățământul profesional, liceal și postliceal, sesiunile anului 2025
https://nou.siphd.ro/?a=2434&q=4&r=39
Hotărâri luate la nivelul I.S.J. Hunedoara
Consiliul de administrație: https://nou.siphd.ro/?a=3420
Ședințe cu directorii: https://nou.siphd.ro/?a=3430
Proceduri: https://nou.siphd.ro/?a=3435
C.L.D.P.S.: https://nou.siphd.ro/?a=3455&t=2025
Comisia paritară: https://nou.siphd.ro/?a=3425
Activitatea S.I.P. Județul Hunedoara
Rubrica SIP HUNEDOARA de pe meniul albastru:
Activitatea Biroului Executiv: https://nou.siphd.ro/?a=3121
Activitatea Consiliului Liderilor: https://nou.siphd.ro/?a=3122
Informări periodice: https://nou.siphd.ro/?a=3136
Hotărâri: https://nou.siphd.ro/?a=3140
Facilități
Pe prima pagină a site-ului, pe banda roșie, se află meniul FACILITĂȚI. Aici sunt postate permanent informații despre „programul social” al S.I.P. Județul Hunedoara (https://nou.siphd.ro/?a=2105), dar și oferte negociate cu diferite firme.
Recensământul membrilor de sindicat
A fost realizat la începutul acestui an. Datele sunt publicate la rubrica SIP HUNEDOARA – RECENSĂMÂNT
link direct:
Situații financiare 2024
Sunt postate la rubrica DESPRE NOI -SITUAȚII FINANCIARE
link direct:
În cursul zilei de astăzi, 06 februarie 2025, am primit, prin intermediul Federației Sindicatelor din Educație „Spiru Haret”, o serie de precizări / puncte de vedere asupra principalelor observații exprimate în cadrul consultării publice privind planurile-cadru de învățământ liceal. Ele aparțin Ministerului Educației și Cercetării și le reproducem în continuare.
„Planurile-cadru de învățământ reprezintă un instrument fundamental pentru dezvoltarea curriculară, stabilind arhitectura generală a traseelor educaționale și cadrul în care se articulează disciplinele, orizonturile de formare și domeniile de competențe vizate. Prin proiectele puse în consultare publică nu s-a urmărit un simplu proces de revizuire, nu doar ajustări punctuale, ci un pas important spre o reformă curriculară profundă, menită să răspundă nevoilor actuale ale sistemului de educație.
Printr-o combinație echilibrată între standardizare, flexibilizare și autonomie, noile planuri-cadru își propun să redefinească structura și finalitățile parcursurilor școlare, oferind o mai mare deschidere spre adaptabilitate și personalizare.
Orice reformă educațională trebuie să pornească de la un cadru legislativ clar, iar proiectele prezentate în consultare publică se bazează pe prevederile Legii învățământului preuniversitar nr. 198/2023, care nu doar orientează, ci și condiționează procesul de schimbare curriculară. În acest context, era previzibil ca propunerile să genereze dezbateri ample, având în vedere impactul lor asupra tuturor actorilor implicați în educație. Tocmai această efervescență a dialogului public este un semn pozitiv, demonstrând importanța pe care beneficiarii direcți, cadrele didactice, specialiștii și parteneri în educație, precum și societatea civilă o acordă acestor schimbări.”
În materialul atașat sunt exprimate o serie de puncte de vedere referitoare la:
- trunchiul comun;
- interpretarea modificărilor aduse statutului disciplinelor;
- după elaborarea noilor planuri cadru se vor elabora și programe noi;
- accesul elevilor la pregătirea examenului de bacalaureat;
- programe școlare unice/rigide contra unor programe flexibile prin CS și CDEOȘ;
- provocări administrative;
- teama reducerii semnificative a orelor unor discipline;
- luarea în considerare a propunerilor făcute de profesori;
- statutul unor discipline (latina, istoria, geografia).
DOCUMENTE ATAȘATE
Precizări MEC
Miercuri, 29 ianuarie 2025, a avut loc ședința Biroului Executiv S.I.P. Județul Hunedoara. La ședință au participat 12 lideri de zonă, președintele și consilierul juridic al organizației.
Ordinea de zi a ședinței a cuprins următoarea problematică: informare privind probleme profesionale și sindicale; probleme organizatorice; probleme diverse ridicate de liderii de sindicat prezenți.
Materialele suport folosite în cadrul ședinței au fost: Informare ianuarie 2025; Recensământul membrilor de sindicat; Situații financiare decembrie 2024; Situații statistice ianuarie 2025; Oferta SIP Tour.
În cadrul ședințelor au fost abordate problemele de actualitate, insistându-se în special pe următoarele aspecte:
1. Ultimele etape de creșteri salariale preconizate pentru educație
Nu există un orizont temporal clar definit în ceea ce privește salarizarea potrivit grilelor negociate în a doua jumătate a anului 2023. Există susținerea ministrului educației pentru o salarizare de bază adecvată în sistem, la care să se adauge o componentă de diferențiere. La ora actuală s-a solicitat o întâlnire între reprezentanții sindicatelor din educație și reprezentanții Guvernului.
2. Punere în dezbatere publică a proiectului noilor planuri-cadru pentru învățământul liceal
Este nevoie ca în perioada următoare să existe o implicare activă a membrilor de sindicat și a organizațiilor sindicale în dezbaterile care vor urma, inclusiv în ceea ce privește formularea unor propuneri argumentate de amendare a acestora, dincolo însă de interesele particulare pentru o disciplină sau alta.
3. Creșterea normei didactice, „atacuri” la adresa titularizării
La nivelul coaliției de guvernare există discuții în acest sens, astfel de măsuri fiind văzute ca o rezolvare atât la problema creșterii salarizării, cât și la problema deficitului de personal pe anumite discipline. Pe aceeași linie se înscriu și atacurile tot mai frecvente la adresa titularizării. În cadrul întâlnirilor cu ministrul educației s-a recunoscut că există o presiune majoră în acest sens, dar că în ceea ce îl privește nu reprezintă o prioritate și nici măcar un demers de actualitate.
4. Lămurirea unor chestiuni juridice în ceea ce privește: prima de instalare; decontul navetei; reducerea normei de predare cu două ore. Aceste drepturi se păstrează în legislație trebuind să fie solicitate și plătite în continuare.
5. Probleme organizatorice/diverse
Situații financiare la final de an;
Activitatea Comisiei de inventariere a patrimoniului;
Evaluarea activității personalului propriu pentru anul 2024.
Mai multe detalii sunt prezentate în informarea scrisă prezentată în cadrul ședinței. Ea este disponibilă pe site, la rubrica SIP HUNEDOARA – INFORMĂRI – ANUL CURENT, link direct: https://nou.siphd.ro/f/2025/00000040106.pdf.
Toate materialele utilizate în cadrul ședinței se regăsesc la rubrica S.I.P. HUNEDOARA / Activitate / Biroul Executiv - link direct: https://nou.siphd.ro/?a=3121&t=2025.
Ținând cont de anumite discuții din ședința I.S.J. Hunedoara cu directorii unităților de învățământ, precum și de anumite aspecte vehiculate în teritoriu relativ la derularea grevei generale, atragem atenția asupra următoarelor lucruri:
1. Participarea la grevă nu constituie o încălcare a obligațiilor de serviciu și nu atrage posibilitatea sancționării în niciun fel a participanților (art. 161 din Legea nr. 367/2022) – insinuările privind desfacerea contractului de muncă celor care intră în grevă sunt absolut irelevante, ba chiar împotriva legii;
2. Greva este organizată de organizațiile sindicale, iar reprezentarea salariaților, inclusiv în relațiile cu angajatorul este asigurată de acestea (art. 151 din Legea nr. 367/2022) – managementul unității, respectiv eșaloanele ierarhice superioare, nu au dreptul de a se amesteca în niciun fel în organizarea grevei și nici de a da dispoziții de vreun fel participanților la grevă, singurul drept care le revine fiind acela de a adera, prin decizie personală, colegial, la greva generală;
3. Pe durata grevei generale, contractul individual de muncă se suspendă, cu menținerea drepturilor de asigurări de sănătate (art. 160 din Legea nr. 367/2022) – suspendarea efectivă presupune în primul rând debutul grevei și trecerea a cel puțin o zi, după aceea ca cei cu drepturi de operare în ReviSal să nu fie în grevă și nu în ultimul rând existența unei date de final a suspendării, ceea ce face operabilă o astfel de situație doar după încheierea grevei generale;
4. Pe durata grevei generale, participanții la grevă nu au obligații de serviciu (art. 160 din Legea nr. 367/2022);
5. Suspendarea contractului de muncă pe durata grevei generale este o suspendare de drept a acestuia, nu o suspendare la inițiativa salariatului, așa încât nu se intră sub incidența OMECTS nr. 5561/2011 – perioada grevei se consideră vechime în vederea obținerii definitivării în învățământ și a gradelor didactice;
6. Ieșirea din greva generală se poate face individual, în scris, prin notificări adresate angajatorului și organizației sindicale – modelele de notificare vor fi disponibile de luni, după începerea efectivă a grevei generale.
Ca atare, trebuie subliniate următoarele:
1. Sursa tuturor informațiilor și deciziilor privind greva și derularea acesteia, în județul Hunedoara, este S.I.P. Județul Hunedoara, prin comitetele de grevă și liderii de sindicat;
2. Nu se realizează niciun fel de tabele/nu se semnează/nu se completează formulare nominale cu participanții la grevă, indiferent de scopul acestora – o inițiativă în acest sens, lansată și la nivelul județului Hunedoara, a fost dezmințită chiar de Ministerul Educației;
3. Statistica participării la grevă este realizată strict de comitetele de grevă – acestea sunt cele care comunică angajatorilor, numeric, participarea la grevă, angajatorii neavând dreptul de a chestiona în mod direct participanții la grevă;
4. Organizarea programului pe durata grevei generale pentru participanții la grevă aparține strict comitetelor de grevă.
Adresăm totodată tuturor participanților la greva generală rugămintea de a semnala orice încercare de intimidare/convingere venind dinspre conducerea unităților de învățământ sau a eșaloanelor ierarhic superioare în sensul ieșirii grevă.
Uniți suntem puternici!
Numărul
curent |
Titlul
documentului |
Dimensiune
(octeți) |
Extensia
documentului |
Data
atașării |
1 | Informare privind suspendarea contractului individual de muncă și vechimea în muncă | 401.605 | APPLICATION/PDF | 2023-05-20 08:44:45 |
2 | Precizări privind participarea la grevă | 208.058 | APPLICATION/PDF | 2023-05-20 08:43:55 |