Noi suntem
SINDICATUL ÎNVĂȚĂMÂNT PREUNIVERSITAR JUDEȚUL HUNEDOARA

Agenda

19.01.2022
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

18.01.2022
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

18.01.2022
Comitetul Local de Dezvoltare a Parteneriatului Social

14.01.2022
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

13.01.2022
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

11.01.2022
Comisia de Dialog Social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara

11.01.2022
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

10.01.2022
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

11.11.2021
Comitetul Local de Dezvoltare a Parteneriatului Social

11.11.2021
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

11.11.2021
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

10.11.2021
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

10.11.2021
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

20.10.2021
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

13.10.2021
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

14.09.2021
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

10.09.2021
Conferința de alegeri a Uniunii Județene C.N.S.L.R. Frăția - Filiala Hunedoara

08.09.2021
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

07.09.2021
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

31.08.2021
Comisia de Dialog Social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara

08.07.2021
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

30.06.2021
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

30.06.2021
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

27.05.2021
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

26.05.2021
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

26.05.2021
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara

21.05.2021
Comisia Paritară de la nivelul I.S.J. Hunedoara

12.05.2021
Comisia Paritară de la nivelul I.S.J. Hunedoara

21.04.2021
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

31.03.2021
Conferința anuală a C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

24.03.2021
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

18.03.2021
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara

10.03.2021
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

24.02.2021
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

10.02.2021
Comisia de Dialog Social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara

05.02.2021
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara

27.01.2021
Comitetul Local de Dezvoltare a Parteneriatului Social

19.01.2021
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

19.01.2021
Comisia de Dialog Social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara

06.01.2021
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

06.01.2021
Comisia Paritară de la nivelul I.S.J. Hunedoara

16.12.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

16.12.2020
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

10.12.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara

09.12.2020
Ședința C.L.D.P.S. Hunedoara

09.12.2020
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

28.10.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

20.10.2020
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

20.10.2020
Biroul Executiv al F.S.E. „Spiru Haret”

16.10.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara

01.10.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara

30.09.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

11.09.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara

09-10.09.2020
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

07.09.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara

02.09.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

01.09.2020
Biroul Executiv al F.S.E. „Spiru Haret”

01.09.2020
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

31.08.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara

16.08.2020
Biroul Executiv al F.S.E. „Spiru Haret”

16.08.2020
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

08.07.2020
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

23.06.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

28.05.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara

27.05.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

14.05.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara

07.05.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara

28.04.2020
Finalizarea lucrărilor Conferinței anuale a C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

24.04.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

24.04.2020
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

14.04.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

30.03.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

25.03.2020
Conferința anuală a C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

25.03.2020
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

26.02.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

14.02.2020
Biroul Executiv al F.S.E. „Spiru Haret”

14.02.2020
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

10.02.2020
Comisia Paritară de la nivelul I.S.J. Hunedoara

05.02.2020
Comisia de Dialog Social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara

29.01.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

04.12.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

20.11.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

11.09.2019
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

19.06.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

29.05.2019
Conferința de alegeri S.I.P. județul Hunedoara

15.05.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

17.04.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

04.04.2019
Alegeri în organizații de zonă ale S.I.P. Județul Hunedoara: Lupeni, Vulcan, Uricani

27.03.2019
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

27.03.2019
Conferința anuală a C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

27.02.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara



Actualitate

Negocieri cu Guvernul - comunicat de presă

21.01.2022

image/png, 162872 octeți

GUVERNUL ROMÂNIEI

COMUNICAT DE PRESĂ

Întrevederea premierului Nicolae-Ionel Ciucă cu reprezentanții sindicatelor din învățământ

 

Premierul Nicolae-Ionel Ciucă a avut astăzi o întâlnire cu reprezentanții sindicatelor din învățământ, cele două părți stabilind un mecanism de lucru pentru continuarea dialogului și soluționarea dificultăților pe care le întâmpină acest domeniu, în cadrul unui calendar convenit de comun acord.

 

„Dialogul este calea pentru a găsi măsuri echilibrate. În colaborarea cu dumneavoastră plecăm de la dorința comună de a susține prestigiul dascălilor, de a motiva cadrele didactice și de a plăti corect munca fiecărui angajat din sistemul de învățământ pentru a avea, în viitor, oameni bine pregătiți și educați”, a afirmat premierul Nicolae-Ionel Ciucă.

 

Consultările vor fi coordonate, la nivelul Guvernului, de ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, cu participarea ministerelor Muncii și Finanțelor, și vor avea în vedere identificarea de soluții și termene de aplicare ale acestora, ca răspuns la problemele semnalate de sindicatele din domeniu. Pe termen scurt, sunt avute în vedere soluții pentru modificarea Legii-cadru nr. 153/2017, plata eșalonată a drepturilor salariale, clarificări privind aplicarea unor sporuri și suplimentarea personalului nedidactic și didactic auxiliar, în raport cu nevoile corect identificate în sistemul național de învățământ.

 

Termenul asumat pentru finalizarea negocierilor și asumarea de către Guvernul României pentru un acord cu reprezentanții federațiilor sindicatelor reprezentative din învățământ este 4 februarie 2022.

 

Aceste angajamente sunt circumscrise celor asumate prin Programul de Guvernare, respectiv ca în termen de 120 de zile de la preluarea mandatului, să fie prezentat un calendar de modificare a Legii-cadru nr. 153/2017.

 

Pe termen mediu și lung, consultările vor continua în perspectiva reformei legii salarizării, angajament asumat prin Planul Național de Redresare și Reziliență.

 

Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, a subliniat faptul că Executivul este preocupat de soluționarea dificultăților semnalate de sindicatele din domeniu. În acest context, a menționat două măsuri aprobate de Guvern în ședința din această săptămână, respectiv suplimentarea cu 1175 a numărului de posturi din învățământul preuniversitar și includerea universităților de stat și private în categoria instituțiilor publice care beneficiază de schema de compensare și plafonare aplicată în contextul crizei energetice.

 

Un punct al discuției de astăzi, de la Palatul Victoria, a vizat pachetul de măsuri guvernamentale pentru gestionarea crizei energetice.

 

Primul-ministru Nicolae-Ionel Ciucă a arătat că aceste măsuri au scopul să protejeze cetățenii, indiferent de domeniul social în care lucrează, precum și sectoarele economice, de efectele creșterii prețurilor la gaze naturale și energie electrică. Pe lângă măsurile aflate acum în aplicare, începând cu 1 februarie, Guvernul va veni cu noi soluții de atenuare a efectelor crizei energetice, al căror impact, pentru lunile februarie și martie, este unul semnificativ.

 

La întâlnire, au mai participat, din partea Guvernului, reprezentanți ai ministerelor Finanțelor, Muncii, Cancelariei Prim-ministrului.

 

Din partea Federației Sindicatelor din Educație „Spiru Haret” au participat președintele Marius Ovidiu Nistor și secretarul general Ionel Barbu, secretarul general al Federației Naționale Sindicală Alma Mater, Mihai Buțu, președintele Anton Hadăr și vicepreședintele Alin Mazăre, iar Federația Sindicatelor Libere din Învățământ (FSLI) a fost reprezentată de președintele Simion Hăncescu și Cornelia Popa Stavri.

 

Alte informații aici:

https://gov.ro/ro/stiri/intalnirea-de-lucru-a-premierului-nicolae-ionel-ciuca-cu-reprezentantii-federatiei-sindicatelor-din-educatie-spiru-haret-ai-federatiei-nationale-sindicale-alma-mater-i-ai-federatiei-sindicatelor-libere-din-invatamant

 

Important

Negocieri cu Guvernul - informare

21.01.2022

image/jpeg, 1147401 octeți

În cursul zilei de astăzi, 21 ianuarie 2022, în intervalul orar 11:00-12:30, a avut loc întâlnirea reprezentanților Guvernului cu cei ai federațiilor sindicale reprezentative la nivel de sector de activitate învățământ, ca urmare a grevei de avertisment din data de 19.01.2022.

 

La discuții, părțile au fost reprezentate după cum urmează:

I. Guvernul: domnul Prim-ministru Nicolae-Ionel Ciucă, domnul ministru al educației Sorin-Mihai Cîmpeanu, domnul secretar de stat  Gigel Paraschiv (Ministerul Educației), domnul secretar de stat Lucian Ovidiu Heiuș (Ministerul Finanțelor), secretar de stat Cristian Vasilcoiu (Ministerul Muncii și Solidarității Sociale), domnul consilier de stat George Agafiței (Cancelaria Prim-ministrului), domnul director general Mihai Păunică (Ministerul Educației).

 

II. Federațiile sindicale:

F.S.E. „SPIRU HARET” – domnul președinte Marius Ovidiu Nistor și domnul secretar general Ionel Barbu

F.S.L.I. – domnul președinte Simion Hancescu și doamna secretar general Cornelia Popa-Stavri;

F.N.S. „ALMA MATER” – domnul președinte Anton Hadăr (prin Skype), domnul secretar general Mihai Buțu și domnul vicepreședinte Alin Mazăre.

 

În cadrul discuțiilor, reprezentanții federațiilor sindicale au pus accentul pe urgența: 

- acordării salariilor de bază prevăzute de anexele la Legea-cadru nr. 153/2017 pentru personalul din învățământ (cadre didactice, personal didactic auxiliar și nedidactic); 

- calculării corecte, în conformitate cu dispozițiile Legii-cadru nr. 153/2017, a drepturilor salariale cuvenite personalului din învățământ;

-  soluționării problemei personalului nedidactic [din punct de vedere salarial (salariu de bază, ore suplimentare, sporuri pentru condiții de muncă) și al încadrării (suplimentarea numărului de posturi)].

 

De asemenea, reprezentanții federațiilor sindicale au scos în evidență faptul că Legea 153/2017 este profund inechitabilă pentru salariații din învățământ, atâta timp cât coeficienții de ierarhizare sunt în pătrimea inferioară a grilelor de salarizare, profesorul debutant fiind chiar în șeptimea inferioară a acestora.

 

Domnul Prim-ministru a afirmat că salarizarea personalului din sistemul educațional este la un nivel inacceptabil, că se impun  a fi luate, cât mai rapid, măsuri privind îmbunătățirea acesteia și calculul corect al salariilor și că este hotărât să rezolve cât mai multe dintre problemele supuse atenției. 

 

De asemenea, șeful Executivului a solicitat un răgaz de două săptămâni, în care să se elaboreze un plan concret de măsuri.

 

În urma discuțiilor, s-a stabilit constituirea unui grup de lucru format din reprezentanți ai Guvernului și federațiilor sindicale reprezentative care va fi coordonat de ministrul educației. Din grupul de lucru mai fac parte ministrul finanțelor și ministrul muncii. 

 

Grupul de lucru va elabora un proiect de Acord, cu măsuri și termene concrete pentru soluționarea problemelor personalului din învățământ, Acord ce urmează să fie asumat de domnul Prim-ministru Nicolae Ciucă în data de 4 februarie 2022.

 

Eveniment

Ședința C.A. al I.S.J. Hunedoara

18.01.2022

image/jpeg, 10095 octeți

Marți, 18 ianuarie a.c., a avut loc ședința de lucru a Consiliului de Administrație al Inspectoratului Școlar Județean Hunedoara.

 

Pe ordinea de zi au fost înscrise următoarele probleme: 
I.    Aprobarea planului de școlarizare pentru anul școlar 2022-2023
II.    Aprobarea comisiei de organizare a concursului pentru ocuparea funcțiilor de director/director adjunct
III.    Solicitări de la unități de învățământ
IV.    Diverse

 

În cadrul ședinței au fost luate următoarele hotărâri: 

 

I.    Se aprobă planul de școlarizare propus pentru anul școlar 2022-2023, avizat de CLDPS. Pentru trei unități de învățământ se diminuează cu o clasă a IX-a învățământ liceal-zi: Liceul Teoretic „Avram Iancu” Brad, Colegiul Economic „Hermes” Petroșani și Colegiul Național de Informatică „Carmen Sylva” Petroșani.

 

II.    Se aprobă componența comisiei de organizare a concursului pentru ocuparea funcțiilor de director/director adjunct, conform anexei.
Se aprobă componența comisiei de acces la subiecte, conform anexei.
Se prezintă perioada de depunere a dosarelor, 19-25.01.2022, și data probei  scrise, 18.02.2022.

 

III.    Solicitări din partea unităților de învățământ, după cum urmează:
1.    Liceul Tehnologic Lupeni – se aprobă suplimentare 1 loc la clasa a XI-a zi;
2.    Liceul Tehnologic „Crișan” Crișcior – se acordă aviz transfer pentru 1 elev clasa a X-a  de la Liceul Tehnologic „Transilvania” Deva;
3.    Școala Gimnazială „Mircea Sântimbreanu” Brad – se acordă aviz transfer 1 elev clasa a V-a de la Școala Gimnazială Băița.

 

IV.    Diverse:
1.    Se aprobă transferul pentru 2 elevi de la Colegiul Național Militar Alba Iulia la Colegiul Național „Decebal” Deva.
2.    Se aprobă pensionarea unui cadru didactic la limită de vârstă în timpul anului școlar, începând cu data de 01.03.2022.
3.    Se aprobă plata cu ora pentru 2 directori, respectiv 4 ore.
4.    Se prezintă lista cadrelor didactice pensionabile cu data de 01.09.2022.
5.    Se informează despre suplimentarea numărului de posturi la nivelul județului pentru a asigura personal pentru creșe.
6.    Se acordă aviz pentru eliberarea duplicatelor actelor de studii:
a.    Liceul Tehnologic Energetic „Dragomir Hurmuzescu” Deva – diplomă bacalaureat, promoția 2009.

 

Anexele la ce se face referire în articol sunt postate la rubrica ISJ HUNEDOARA–CONSILIUL DE ADMINISTRATIE.

 

14.07.2021
18.03.2021
02.03.2021
Decontarea navetei
Data articolului: 11.05.2016
Data ultimei actualizări: 24.01.2022
Numărul de vizualizări: 2737


Decontarea navetei la și de la locul de muncă este un drept acordat prin legislația în vigoare anumitor categorii de personal din învățământ.
În procedura de decontare a cheltuielilor cu naveta trebuie luate în considerare următoarele acte normative:

  • Legea nr. 1/2011 a educației naționale, art. 105 alin. (2) lit. f) și art. 276, cu modificările și completările ulterioare (Instrucțiunea nr. 2/17.02.2011 privind decontarea navetei cadrelor didactice; Legea nr. 1/2014 pentru modificarea art. 105 alin. (2) lit. f) din Legea nr. 1/2011 a educației naționale);
  • Hotărârea de Guvern nr. 569/15.07.2015 pentru aprobarea Normelor metodologice privind decontarea cheltuielilor pentru naveta la și de la locul de muncă a cadrelor didactice și a personalului didactic auxiliar din învățământul preuniversitar de stat.


De decontarea cheltuielilor de navetă beneficiază, în noul context legislativ, personalul didactic de predare și personalul didactic auxiliar, atât cel din mediul rural, cât și cel din mediul urban.


Decontarea cheltuielilor de navetă se realizează după cum urmează:

a. fie prin decontarea cheltuielilor pe mijloacele de transport în comun (bilete sau abonament);
b. fie prin decontarea contravalorii abonamentului lunar pe respectivul mijloc de transport în comun - în cazul în care există mijloace de transport în comun, dar personalul didactic preferă să circule cu autoturismul proprietate personală.


Procedura de decontare presupune următorii pași:

1. cerere (scrisă și înregistrată la secretariatul unității) de decontare a navetei la care se atașează documentele doveditoare:

  • dacă naveta se efectuează cu mijloc de transport în comun - copie a B.I./C.I.; abonament; bilete de călătorie;
  • dacă naveta se efectuează cu autoturismul/ambarcațiunea personal/ă - copie a B.I./C.I.; adeverință emisă de firma transportatoare cu valoarea abonamentului; copie a certificatului de înmatriculare al autoturismului (dacă este înmatriculat pe numele persoanei solicitante sau al soțului); împuternicire notarială (dacă autoturismul/ambarcațiunea este înmatriculat/ă pe numele altei persoane); contract de comodat (dacă autoturismul/ambarcațiunea este înmatriculat/ă pe numele altei persoane); bonuri de carburant;

2. consiliul de administrație al unității de învățământ analizează și verifică legalitatea solicitărilor, aprobă lunar cererile solicitanților și fundamentează necesarul lunar de finanțare, individual și pe total unitate de învățământ;
3. directorul unității de învățământ transmite necesarul de finanțat sub formă de solicitare primarului, respectiv președintelui consiliului județean, după caz, în termen de 5 zile lucrătoare de la încheierea lunii pentru care se face fundamentarea, în vederea deschiderii de credite pentru efectuarea plăților;
4. ordonatorului principal de credite verifică, analizează și centralizează solicitările tuturor unităților de învățământ de pe raza unității administrativ-teritoriale, în vederea stabilirii nivelului creditelor bugetare ce vor fi aprobate în buget, necesare finanțării cheltuielilor cu efectuarea navetei cadrelor didactice și a personalului didactic auxiliar din învățământul preuniversitar de stat.


Procese în instanță


În situațiile în care unitatea școlară sau consiliul local au refuzat din diferite motive decontarea cheltuielilor de navetă, S.I.P. Județul Hunedoara s-a adresat instanțelor de judecată și a obținut de fiecare dată sentințe favorabile.


Pentru deschiderea unei acțiuni în instanțele de judecată sunt necesare: copie de pe actul de identitate, copie de pe cererea prin care s-au solicitat sumele reprezentând cheltuielile de transport, precum și documentele atașate acestui articol (acestea completate, acolo unde este cazul, corespunzător perioadei pentru care s-a solicitat decontarea cheltuielilor cu naveta).


După ce documentele specificate sunt realizate/obținute, acestea sunt înaintate către S.I.P. Județul Hunedoara prin intermediul liderului de sindicat din unitatea școlară.




Documente atașate

Numărul
curent
Titlul
documentului
Dimensiune
(octeți)
Extensia
documentului
Data
atașării
1 Împuternicire individuală 27.136 APPLICATION/MSWORD 2020-03-27 14:43:22
2 Adeverință decont navetă 40.448 APPLICATION/MSWORD 2020-03-27 14:45:06
3 Anexă - machetă calcul 51.200 APPLICATION/MSWORD 2020-03-27 14:47:26
4 Anexă - pontaj 45.056 APPLICATION/MSWORD 2020-03-27 14:46:56
5 Tabel împuternicire colectivă 42.496 APPLICATION/MSWORD 2020-03-27 14:44:39






Copyright (c) 2002-2020 SIP Hunedoara