Plata alocației de hrană a fost limitată, prin prevederile Legii 296/2023, doar la cei care nu depășesc un salariu net de 8000 lei.
Vineri, la videoconferința Ministerului Educație cu inspectorii școlari generali, s-a solicitat inspectorilor generali să nu plătească indemnizația de hrană și angajaților care depășesc 8000 lei net în baza mai multor contracte de muncă (norma de bază și plata cu ora).
În consecință, reprezentanții I.S.J. Hunedoara au solicitat telefonic unităților de învățământ acest lucru.
În opinia noastră, interpretarea dată textului de lege în sensul că, dacă veniturile totale nete încasate de salariat în baza mai multor contracte individuale de muncă, depășesc 8.000 lei, atunci salariatul în cauză nu mai beneficiază de indemnizația de hrană, ESTE ERONATĂ.
De asemenea, apreciem că cei care fac „recomandări” în aplicarea legislației ar trebui să-și asume acest lucru în scris și să evite practica actuală de a face „presiuni” telefonice.
Între timp lucrurile s-au mai lămurit puțin:
- Ministerul Educației a transmis pe grupul inspectorilor generali următorul mesaj:
„Întrucât până în prezent nu au fost primite precizări de la Ministerul de Finanțe privind aplicarea prevederilor Legii 296/2023 privind modul de calcul al indemnizației de hrană, plata salariilor se face CU indemnizația de hrană urmând ca, în luna următoare, după primirea răspunsului, să de întocmească declarațiile rectificate, dacă va fi cazul!”.
- Astăzi am fost informați că au fost virate inspectoratelor școlare și sumele necesare pentru plata contribuțiilor
- La nivelul unităților de învățământ din județul nostru, după discuțiile de astăzi cu inspectorul general și cu șeful compartimentului salarizare, s-a convenit ca săptămâna viitoare să se facă statele de plată rectificative.
Miercuri, 22 noiembrie 2023, în conformitate cu prevederile statutare, cu decizia Consiliului Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara și cu decizia Biroului Executiv S.I.P. Județul Hunedoara, s-a desfășurat Conferința Județeană S.I.P. Județul Hunedoara.
La lucrările Conferinței Județene S.I.P. Județul Hunedoara au participat 198 de delegați (din 207 delegați înscriși pe liste, potrivit cu norma de reprezentare), cărora li s-au alăturat, în calitate de invitați, Marius Nistor, președintele F.S.E. „Spiru Haret”, Marcel Ioan Ghibu, președintele Uniunii Județene C.N.S.L.R. Frăția și Nicolae Bârlea, președintele Sindicatului „Spiru Haret” Alba.
Agenda de lucru a Conferinței Județene, după luările de cuvânt ale invitaților, a cuprins într-o primă etapă prezentarea rapoartelor pentru perioada 2019-2023 (Raportul privind activitatea Biroului Executiv în perioada 2019-2023, Raportul financiar-contabil pentru perioada 2019-2023, Raportul privind activitatea Comisiei de Cenzori în perioada 2019-2023), precum și prezentarea propunerilor de modificare a Statutului S.I.P. Județul Hunedoara.
Documentele precizate au fost aprobate în forma propusă Conferinței Județene, în cadrul dezbaterilor fiind formulate și două propuneri suplimentare de modificare a Statutului S.I.P. Județul Hunedoara: trecerea de la mandate de 4 ani la mandate de 5 ani – propunere respinsă; derularea ședințelor on-line, atunci când acestea se impun, doar cu participarea celor mandatați în acest sens – propunere acceptată.
Conferința Județeană a continuat cu derularea alegerilor pentru funcțiile elective, procedurile derulându-se în conformitate cu prevederile statutare aprobate. Funcțiile elective, potrivit cu votul secret al Conferinței Județene, au fost ocupate după cum urmează:
- Președinte S.I.P. Județul Hunedoara: Paul Dragoș Rusu;
- Secretar general S.I.P. Județul Hunedoara: Victor Bratu;
- Membri ai Comisiei de cenzori: Mihaela Cazacu, Claudia-Maricica Șoș, Vasilica Șchiopu, Rodica Bolog și Lidia-Carmen Trif.
De asemenea, în conformitate cu prevederile statutare aprobate și la propunerea înaintată de președintele ales, au fost validați vicepreședinții S.I.P. Județul Hunedoara: Dija Stoica (lider S.I.P. Județul Hunedoara - zona Petrila), Magdalena Todea (lider S.I.P. Județul Hunedoara - zona Rurală) și Horațiu Hotea (lider S.I.P. Județul Hunedoara - zona Petroșani).
În încheierea Conferinței Județene a fost adoptată, în forma propusă, Strategia S.I.P. Județul Hunedoara pentru perioada 2023-2027.
Toate documentele aprobate/adoptate în cadrul Conferinței Județene se vor regăsi în cadrul rubricii S.I.P. Hunedoara/Conferințe.
Atașăm prezentului articol Agenda de lucru, volumul „Conferința Județeană S.I.P. Județul Hunedoara - 22 noiembrie 2023”, care cuprinde documentele propuse Conferinței Județene, precum și Strategia S.I.P. Județul Hunedoara pentru perioada 2023-2027.
Luni, 27 noiembrie a.c., a avut loc ședința de lucru a Consiliului de Administrație al Inspectoratului Școlar Județean Hunedoara.
Pe ordinea de zi au fost înscrise următoarele probleme:
I. Solicitări unități de învățământ
II. Diverse
În cadrul ședinței au fost luate următoarele hotărâri:
I. Se aprobă solicitările din partea unităților de învățământ, conform Anexei 1.
II. Diverse:
1. Se aprobă referatul pentru școlarizarea a 2 elevi la domiciliu.
2. Se aprobă Procedura operațională referitor la desfășurarea simulării evaluării naționale și a probelor scrise ale examenului de bacalaureat la nivelul județului Hunedoara, perioada 15-19.01.2024.
3. Se aprobă cererea de pensionare anticipată a unui cadru didactic.
4. Se aprobă eliberarea duplicatelor actelor de studii, după cum urmează:
a. diplomă de bacalaureat, promoția 2014.
Anexele la care se face referire în articol sunt postate la rubrica ISJ HUNEDOARA–CONSILIUL DE ADMINISTRATIE.
Decontarea navetei la și de la locul de muncă este un drept acordat prin legislația în vigoare anumitor categorii de personal din învățământ.
În procedura de decontare a cheltuielilor cu naveta trebuie luate în considerare următoarele acte normative:
De decontarea cheltuielilor de navetă beneficiază, în noul context legislativ, personalul didactic de predare și personalul didactic auxiliar, atât cel din mediul rural, cât și cel din mediul urban.
Decontarea cheltuielilor de navetă se realizează după cum urmează:
a. fie prin decontarea cheltuielilor pe mijloacele de transport în comun (bilete sau abonament);
b. fie prin decontarea contravalorii abonamentului lunar pe respectivul mijloc de transport în comun - în cazul în care există mijloace de transport în comun, dar personalul didactic preferă să circule cu autoturismul proprietate personală.
Procedura de decontare presupune următorii pași:
1. cerere (scrisă și înregistrată la secretariatul unității) de decontare a navetei la care se atașează documentele doveditoare:
2. consiliul de administrație al unității de învățământ analizează și verifică legalitatea solicitărilor, aprobă lunar cererile solicitanților și fundamentează necesarul lunar de finanțare, individual și pe total unitate de învățământ;
3. directorul unității de învățământ transmite necesarul de finanțat sub formă de solicitare primarului, respectiv președintelui consiliului județean, după caz, în termen de 5 zile lucrătoare de la încheierea lunii pentru care se face fundamentarea, în vederea deschiderii de credite pentru efectuarea plăților;
4. ordonatorului principal de credite verifică, analizează și centralizează solicitările tuturor unităților de învățământ de pe raza unității administrativ-teritoriale, în vederea stabilirii nivelului creditelor bugetare ce vor fi aprobate în buget, necesare finanțării cheltuielilor cu efectuarea navetei cadrelor didactice și a personalului didactic auxiliar din învățământul preuniversitar de stat.
Procese în instanță
În situațiile în care unitatea școlară sau consiliul local au refuzat din diferite motive decontarea cheltuielilor de navetă, S.I.P. Județul Hunedoara s-a adresat instanțelor de judecată și a obținut de fiecare dată sentințe favorabile.
Pentru deschiderea unei acțiuni în instanțele de judecată sunt necesare: copie de pe actul de identitate, copie de pe cererea prin care s-au solicitat sumele reprezentând cheltuielile de transport, precum și documentele atașate acestui articol (acestea completate, acolo unde este cazul, corespunzător perioadei pentru care s-a solicitat decontarea cheltuielilor cu naveta).
După ce documentele specificate sunt realizate/obținute, acestea sunt înaintate către S.I.P. Județul Hunedoara prin intermediul liderului de sindicat din unitatea școlară.
Numărul
curent |
Titlul
documentului |
Dimensiune
(octeți) |
Extensia
documentului |
Data
atașării |
1 | Împuternicire individuală | 27.136 | APPLICATION/MSWORD | 2020-03-27 14:43:22 |
2 | Adeverință decont navetă | 40.448 | APPLICATION/MSWORD | 2020-03-27 14:45:06 |
3 | Anexă - machetă calcul | 51.200 | APPLICATION/MSWORD | 2020-03-27 14:47:26 |
4 | Anexă - pontaj | 45.056 | APPLICATION/MSWORD | 2020-03-27 14:46:56 |
5 | Tabel împuternicire colectivă | 42.496 | APPLICATION/MSWORD | 2020-03-27 14:44:39 |