Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene a implementat împreună cu societatea emitentă, Pluxee, o procedură privind înlocuirea cardurilor pierdute, furate, nefuncționale sau emise cu date incorecte.
Conform procedurii, angajații din școli care au pierdut sau nu mai pot folosi cardurile de primă de carieră și de carieră profesională din diverse motive, pot primi unele noi. Aceștia trebuie să contacteze compania prin telefon sau email.
„Reprezentanții emitentului cardului Pluxee vor prelua solicitările, vor prelucra informațiile și ulterior se va plasa comanda pentru înlocuirea suporturilor electronice.
Pentru a se emite carduri noi, beneficiarii O.U.G. nr. 58/2023 privind unele măsuri pentru acordarea unei prime de carieră didactică pentru personalul didactic și didactic auxiliar, precum și unei prime de carieră profesională pentru personalul administrativ din învățământul de stat pot contacta Pluxee:
• număr de telefon: 021 207 27 27;
• adresă de email: socialplus.ro@pluxeegroup.com.”
Documente atașate
Adresa Pluxee către Ministerul Educației și Cercetării
Prin Ordinul M.E.C. 3745/2025 au fost aprobate Metodologia și criteriile de acordare a gradației de merit personalului didactic din învățământul preuniversitar de stat în sesiunea 2025.
În ședința Comisiei paritare de la nivelul I.S.J. Hunedoara din data de 16 aprilie 2025 și în ședința Consiliului de administrație al I.S.J. Hunedoara din data de 28 aprilie 2028 au fost aprobate:
- numărul de locuri pe categorii de personal/discipline/niveluri de învățământ;
- fișele de (auto)evaluare;
- procedura documentată.
Toate detaliile se regăsesc pe site-ul organizației, la rubrica:
JURIDIC – LEGISLAȚIE – RAPORTURI DE MUNCĂ - GRADAȚIA DE MERIT 2025,
link direct: https://nou.siphd.ro/?a=2433&q=3&r=47&e=2025
Metodologia - https://nou.siphd.ro/f/2025/00000040371.pdf
Graficul desfășurării concursului - https://nou.siphd.ro/f/2025/00000040370.pdf
Numărul de locuri alocate pe fiecare disciplină - https://nou.siphd.ro/f/2025/00000040496.pdf
Fișele de (auto)evaluare (22) - https://nou.siphd.ro/?a=2433&q=3&r=47&e=2025
Marți, 8 aprilie a.c., a avut loc ședința de lucru a Consiliului de Administrație al Inspectoratului Școlar Județean Hunedoara.
Pe ordinea de zi au fost înscrise următoarele probleme:
I. Solicitări de la unități de învățământ
II. Diverse
În cadrul ședinței au fost luate următoarele hotărâri:
I. Se aprobă solicitările unităților de învățământ, conform Anexei 1.
II. Diverse:
1. Se prezintă Procedura operațională referitoare la fișele posturilor din cadrul I.S.J. Hunedoara. Se amână până la ședința viitoare pentru verificare.
2. Se aprobă reînmatricularea unui elev la Școala Gimnazială ”Dr. Aurel Vlad” Orăștie.
3. Se respinge transferul unui elev de la școala profesională, clasa a IX-a, la Liceul de Arte ”Sigismund Toduță” Deva, începând cu anul școlar 2025/2026, deoarece nu permite legislația transferul elevilor de la școala profesională la liceu.
4. Se aprobă lista excepții plata cu ora, cadre didactice, luna martie 2025, conform Anexei 2.
5. Se aprobă rapoartele de doctorat ale inspectorilor școlari și directori unități de învățământ, luna martie 2025.
6. Se respinge închirierea unei garsoniere din sediul I.S.J. Hunedoara.
Anexele la care se face referire în articol sunt postate la rubrica ISJ HUNEDOARA - CONSILIUL DE ADMINISTRAȚIE
În cadrul Comisiei de dialog social (CDS) de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara, întrunite în data de joi, 6 aprilie 2023, reprezentanții Sindicatului Învățământ Preuniversitar Județul Hunedoara au supus atenției celor prezenți o serie de probleme cu care se confruntă sistemul de învățământ românesc și personalul din sistem, astfel:
I.
Realitatea ne demonstrează că sistemul național de învățământ se confruntă cu numeroase probleme, multe dintre ele fiind cauzate de neglijarea de către factorii decizionali a neajunsurilor din sistem, semnalate, în mod constant, de organizațiile sindicale din educație.
Pentru ca învățământul românesc - domeniu fundamental de care depinde dezvoltarea României - să poată fi salvat, este nevoie de adoptarea unor decizii politice.
Astfel, având în vedere că, în perioada următoare, vor fi adoptate trei legi de care depind evoluția învățământului românesc, precum și statutul profesional și social al personalului din sistem – respectiv: Legea învățământului preuniversitar, Legea învățământului superior și Legea salarizării personalului plătit din fonduri publice – considerăm că este imperios necesar să cunoașteți problemele reale cu care se confruntă personalul din educație și să vă implicați în rezolvarea lor.
II.
Sindicatul Învățământului Preuniversitar Județul Hunedoara, în numele celor peste 5000 de salariați din învățământul preuniversitar din județul Hunedoara ale căror drepturi și interese le reprezintă, vă semnalează o serie de probleme generate de nerespectarea/neaplicarea unor acte normative în vigoare:
a. neaplicarea integrală a dispozițiilor Legii-cadru nr. 153/2017;
b. neaplicarea regulamentelor privind acordarea sporurilor pentru condiții de muncă, salariații din învățământ fiind singura categorie de bugetari care nu beneficiază de acordarea acestor drepturi;
c. anomaliile în ceea ce privește salarizarea funcțiilor de conducere, îndrumare și control, având în vedere că veniturile acestora sunt inferioare salarizării funcțiilor de execuție.
III.
De asemenea, ținând cont de situația salariaților din educație în actualul context socio-economic, de importanța socială a activităților ce se derulează în sistemul educațional, apreciem că este imperativ necesar a se rezolva și următoarele:
a. în noua lege de salarizare, grila propusă trebuie să poziționeze personalul din învățământ pe o treaptă superioară celei actuale în ierarhia funcțiilor bugetare, pe măsura importanței sociale a activității prestate;
b. instituirea, prin lege, a regulii indexării anuale a salariilor personalului plătit din fonduri publice, cu rata inflației;
c. adoptarea actelor normative pentru creșterea veniturilor personalului didactic auxiliar și nedidactic;
d. adoptarea, în regim de urgență, a normativelor pentru personalul didactic auxiliar și nedidactic, având în vedere că normativele care se aplică în prezent sunt din anul 1998;
e. plata orelor suplimentare efectuate de personalul didactic auxiliar și nedidactic;
f. plata suplimentară a personalului din unitățile/instituțiile de învățământ nominalizat în echipele de proiecte finanțate din fonduri europene nerambursabile.
IV.
Proiectul Legii învățământului preuniversitar a fost pus în dezbatere în vara anului 2022, discuțiile pe marginea textului fiind reluate în acest an, mai întâi în luna ianuarie și apoi în perioada februarie-martie.
De atunci și până în prezent, federațiile sindicale reprezentative, F.S.E. „SPIRU HARET” și F.S.L.I., au transmis Ministerului Educației 3 materiale comune, sub formă de tabel, conținând propuneri privind modificarea și completarea textului.
O serie de propuneri au fost însușite de Ministerul Educației – textul proiectului fiind modificat în consecință, altele nu.
Vă transmitem atașat:
- propunerile făcute de federațiile sindicale din educație pe Proiectul pus la dispoziție de Ministerul Educației la finalul lunii februarie, precum și
- un material sintetic care cuprinde propunerile acceptate, dar și cele care nu se regăsesc în cuprinsul Legii învățământului preuniversitar (fie pentru că nu au fost agreate de minister, fie pentru că au fost făcute în luna martie, fiind încă supuse analizei la data elaborării prezentului material), propuneri pe care vă solicităm să le analizați să le promovați în dezbaterea parlamentară.