Ieri, 29 iunie 2023, la peste 40 de zile de la începerea negocierilor, a fost semnat Contractul Colectiv de Muncă Unic la Nivel de Sector de Negociere Colectivă Învățământ Preuniversitar (C.C.M.U.N.S.N.C.I.P.).
În urma negocierilor purtate cu reprezentanții Ministerului Educației, pornind de la proiectul de contract colectiv elaborat de F.S.L.I. și F.S.E „SPIRU HARET”, s-a convenit asupra unor CLAUZE FAVORABILE SALARIAȚILOR DIN ÎNVĂȚĂMÂNT ȘI A UNOR DREPTURI în plus față de cele prevăzute în contractul anterior, între care:
1. plata salariului și a indemnizației de hrană pentru angajații care lucrează și în zilele libere prevăzute de lege, indiferent de numărul de ore/zile de muncă acumulate în perioada lucrată;
2. instituirea zilei de 5 Iunie ca zi nelucrătoare;
3. calcularea indemnizației de concediu cu luarea în calcul a indemnizației de hrană;
4. acordarea concediului de odihnă suplimentar și personalului didactic de conducere, de îndrumare și de control (nu doar personalului didactic auxiliar și nedidactic);
5. reglementarea expresă a faptului că, la stabilirea duratei concediului de odihnă anual, perioadele de incapacitate temporară de muncă, cele aferente concediului de maternitate, concediului paternal, concediului de risc maternal, concediului pentru îngrijirea copilului bolnav, concediului de îngrijitor, perioada absenței de la locul de muncă în condițiile art. 152 din Codul Muncii și perioada reglementată la art. 160 alin. (1) din Legea nr. 367/2022 (perioada suspendării contractului de muncă pentru participare la grevă) se consideră perioade de activitate prestată;
6. acordarea a 2 zile (nu o zi) lucrătoare libere plătite pentru îngrijirea sănătății copilului – pentru familiile cu 1 copil sau 2 copii, respectiv 3 zile (nu două) lucrătoare libere plătite – pentru familiile cu 3 sau mai mulți copii;
7. acordarea a 5 zile lucrătoare libere plătite pentru salariata care urmează o procedură de fertilizare „in vitro”;
8. acordarea unei zile lucrătoare libere plătite pentru donarea de sânge;
9. instituirea și pentru personalul didactic auxiliar și nedidactic/contractual încadrat cu contract individual de muncă pe durată nedeterminată (nu doar pentru cadrele didactice) a dreptului la concediu fără plată pe o perioadă de un an calendaristic, o dată la 10 ani de activitate în învățământ, cu aprobarea consiliului de administrație;
10. decontarea contravalorii dispozitivelor vizuale de corecție (ochelari/lentile), pentru angajații care, în îndeplinirea atribuțiilor de serviciu, lucrează cu un monitor, pe baza prescripției medicale și a facturii privind costul ochelarilor, conform Programului Național aprobat prin hotărâre a Guvernului inițiată de Ministerul Educației în termen de 3 luni de la intrarea în vigoare a contractului colectiv de muncă;
11. deducerea, pentru personalul din învățământul preuniversitar, instituită la art. 78 alin. (2) lit. a) pct. v) din Codul fiscal – respectiv contravaloarea abonamentelor pentru utilizarea facilităților sportive în vederea practicării sportului și educației fizice cu scop de întreținere, profilactic sau terapeutic, precum și contravaloarea abonamentelor plătite de salariați, în limita echivalentului în lei a 400 euro anual pentru fiecare persoană;
12. consacrarea dreptului angajaților care folosesc în mod obișnuit un echipament cu ecran de vizualizare pe o durată semnificativă a timpului normal de lucru, cel puțin 50% din timpul de lucru, de a beneficia de examene medicale corespunzătoare ale ochilor și vederii la angajare, ulterior, la intervale regulate, precum și ori de câte ori apar tulburări de vedere care pot fi cauzate de activitatea la ecranul de vizualizare;
13. reglementarea posibilității ocupării unui post didactic auxiliar sau nedidactic vacantat, prin încheierea unui contract individual de muncă pe durată determinată, până la ocuparea postului prin concurs;
14. stabilirea la 12 luni (în loc de 6 luni) a perioadei de readaptare pentru salariatele/salariații care au beneficiat de concediu de maternitate și/sau concediu pentru creșterea copilului până la împlinirea vârstei de 1 an, 2 ani, respectiv 3 ani în cazul copilului cu handicap;
15. reglementarea expresă a faptului că reducerea programului de lucru cu până la 1/2 normă, pentru angajații care au în îngrijire copii bolnavi în vârstă de până la 7 ani, nu le afectează calitatea de salariat și vechimea INTEGRALĂ în învățământ/muncă;
16. reglementarea expresă a faptului că angajații NU au obligația însoțirii preșcolarilor/elevilor care fac naveta, pe mijloacele de transport în comun/microbuzele școlare/ mijloacele de transport puse la dispoziție de autoritățile administrației publice locale.
17. reglementarea programului flexibil și a programului inegal de lucru, cu precizarea faptului că acestea nu afectează drepturile prevăzute de contractul colectiv de muncă aplicabil; etc.
Totodată, în raport de prevederile noii legi a dialogului social, respectiv Legea nr. 367/2022, s-a prevăzut modalitatea de negociere a contractului colectiv de muncă la nivel de grup de unități – inspectorate școlare.
Precizăm că C.C.M.U.N.S.N.C.I.P. va intra în vigoare la data înregistrării la Ministerul Muncii și Solidarității Sociale și va produce efecte pe o perioadă de 2 ani. De asemenea, în cadrul negocierilor colective, părțile au fost de acord ca, după intrarea în vigoare a Legii învățământului preuniversitar, să se procedeze la modificarea clauzelor contractului, prin act adițional, pentru a-l armoniza cu prevederile acestei legi.
Joi, 28 septembrie 2023, de la ora 10:00, a avut loc, în sala „Spiru Haret” de la Inspectoratul Școlar Județean (I.S.J.) Hunedoara, ședința cu directorii/directorii adjuncți ai unităților de învățământ preuniversitar din județul Hunedoara.
Ordinea de zi a cuprins:
1. Prezentarea Raportului privind starea învățământului în județul Hunedoara în anul școlar 2022-2023;
2. Prezentarea Planului managerial al I.S.J. Hunedoara pentru anul școlar 2023-2024;
3. Prezentarea Graficului unic de îndrumare și control al I.S.J. Hunedoara pentru anul școlar 2023 -2024;
4. Diverse.
Materiale suport folosite în cadrul ședinței:
- Starea învățământului preuniversitar din județul Hunedoara în anul școlar 2022-2023;
- Planul managerial I.S.J. Hunedoara 2023-2024;
- Grafic unic de îndrumare și control 2023-2024;
- Bursele școlare 2023-2024;
- Rezultate olimpiade și concursuri școlare;
- Proiectul Erasmus „CHILD SAFETY MATTERS-ENOUGH”.
Materialele pot fi consultate pe site-ul nostru, la rubrica ISJ HUNEDOARA – ȘEDINȚE CU DIRECTORII sau accesând link-ul: https://nou.siphd.ro/?a=3430&t=2023.
Miercuri, 27 septembrie 2023, a avut loc ședința Biroului Executiv S.I.P. Județul Hunedoara. La ședință au participat 13 lideri de zonă, președintele și consilierul juridic al organizației.
Ordinea de zi a ședinței cuprins următoarea problematică: informare privind probleme profesionale și sindicale; probleme organizatorice; probleme diverse, ridicate de liderii de sindicat prezenți.
Materiale suport folosite în cadrul ședinței au fost: Adresa unități de învățământ cu privire la activitățile organizate în „Săptămâna Educației 2023”; Invitație la activitățile organizate în „Săptămâna educației 2023”, Situație statistică membri de sindicat, Situații financiare august 2023, Convocator Conferința Județeană.
Dintre problemele propuse pe ordinea de zi sau ridicate în timpul ședinței subliniem:
1. Implementarea noilor prevederi din Legea nr. 198/2023 a învățământului preuniversitar și Contractul Colectiv de muncă se va realiza eșalonat, în funcție de termenele specificate și apariția actelor normative subsecvente;
2. Derularea activităților dedicate sărbătoririi zilei de 5 octombrie, Ziua Mondială a Educației, grupate sub genericul „Săptămâna Educației 2023”, se derulează conform convocărilor și invitațiilor transmise în teritoriu;
3. Parteneriatul cu MOL România va fi reînnoit, în acest sens urmând a fi eliberate doritorilor noi carduri de fidelitate;
4. Acordarea tichetelor sociale pentru ultimele două evenimente ale acestui an se va realiza cumulat, în luna decembrie, cuantumul acestora urmând să fie stabilit în funcție de cotizația medie lunară;
5. Conferința Județeană de alegeri S.I.P. Județul Hunedoara se va derula în data de 22 noiembrie 2023, norma de reprezentare stabilită fiind de 1 reprezentant/25 membri de sindicat, în cazul existenței a mai puțin de 25 membri de sindicat în grupa sindicală, reprezentarea fiind asigurată de liderul grupei sindicale.
S-a reiterat că în contextul actual este important:
- să verificăm informațiile la care avem acces, cu precădere cele pe teme sindicale și profesionale;
- să fim „rezervați” în privința comentariilor sindicale și profesionale de pe rețelele de socializare;
- să folosim în primul rând informațiile primite din surse sigure (lideri, sindicat, federație);
- să manifestăm încredere în organizația sindicală, acțiunile întreprinse de aceasta fiind întotdeauna conforme scopului existenței sale.
Totodată, menținem următoarele solicitări adresate tuturor membrilor de sindicat:
- să respingă suplinirea colegilor aflați în concedii medicale pe bază de învoire colegială, legală fiind încheierea de contracte de muncă și plata muncii suplimentare;
- să solicite conducerii unității de învățământ demararea și finalizarea procedurilor pentru acordarea sporului pentru condiții de muncă;
- să sprijine activitatea liderului de sindicat, inclusiv prin participarea la ședințele de sindicat și realizarea în timp util a diferitelor documente.
Toate materialele utilizate în cadrul ședinței se regăsesc la rubrica S.I.P. HUNEDOARA / Activitate / Biroul Executiv - link direct: https://nou.siphd.ro/?a=3121&t=2023.
Acest site folosește cookie-uri.
Navigând în continuare vă exprimați acordul asupra folosirii cookie-urilor.
1. Date de contact.
Acest site este administrat de SIP Hunedoara care poate fi contactat la adresa:
Str. Gheorghe Barițiu, Nr. 2, Corp B - mansardă, Deva, 330065, Județul Hunedoara.
2. Generalități.
Documentul pe care tocmai îl parcurgeți în acest moment este, de fapt, unul dintre modurile în care noi dorim să vă arătăm că încrederea pe care ne-o acordați nu este unilaterală, și că și noi, la rândul nostru, luăm toate măsurile necesare pentru ca vizita dvs. în site-ul nostru sa fie cât mai plăcută și fără consecințe pe care nu le anticipați.
Pentru orice întrebare sau nedumerire în privința termenilor utilizați mai jos sau asupra oricăror alte probleme legate de modul în care noi înțelegem să păstrăm confidențialitatea datelor dvs., vă rugăm să ne contactați la următoarea adresă de e-mail: postmaster [at] siphd [dot] ro.
3. Ce fel de informații colectăm de la dvs.?
SIPHD.RO colectează informație de la utilizatorii săi în următoarele modalități: direct de la utilizator, din rapoartele traficului înregistrat de server-ele care găzduiesc site-ul SIPHD.RO, precum și prin intermediul cookie-urilor.
Informație furnizată direct de utilizator:
Atunci când vă abonați la un serviciu furnizat de SIPHD.RO, vă putem întreba care este numele dvs., care este adresa dvs. de e-mail și vă putem cere alte informații personale.
Cu cât veți furniza mai multă informație în mod voluntar, cu atât mai bine vă putem personaliza informațiile oferite la viitoarea dvs. vizită.
Informație din raportul de trafic al serverului:
Atunci când vizitați un site web, dezvăluiți anumite informații despre dvs., ca adresa dvs. IP, ora vizitei dvs., locul de unde ați intrat în site-urile noastre.
SIPHD.RO, ca și alți operatori, înregistrează această informație.
Cookie-uri:
În ideea de a oferi un serviciu personalizat utilizatorilor noștri, SIPHD.RO poate folosi cookie-uri pentru a facilita stocarea și urmărirea preferințelor dvs.
Spre exemplu, putem folosi cookie-uri pentru a vă putea identifica și pentru a vă putea furniza informații și servicii bazate pe preferințele pe care vi le-ați exprimat în vizitele dvs. anterioare.
Cookie-urile sunt fișiere de tip .TXT, oferite browser-ului dvs. de un server web și stocate apoi pe hard-discul calculatorului dvs.
Folosirea cookie-urilor este un standard actual la multe dintre site-urile importante pe care le vizitați.
Majoritatea browser-elor sunt configurate să accepte cookie-uri.
Dacă însă preferați acest lucru, puteți configura browser-ul dvs. fie să vă anunțe ori de câte ori primiți câte un cookie, fie să refuze chiar acceptarea cookie-urilor.
Trebuie însă să aflați că unele secțiuni ale site-ului nostru nu vor putea fi vizualizate normal dacă ați configurat browser-ul dvs. să respingă cookie-urile.
Trebuie de asemenea să rețineți că ori de câte ori dezvăluiți în mod voluntar informații personale în mediul de comunicare online, ca forumurile online, programele de e-mail, programele de FTP, grupurile de discuții, serviciile de chat, informația dezvăluită de dvs. poate fi ușor colectată și folosită de persoane neautorizate.
Deși SIPHD.RO face tot posibilul să protejeze informația dvs. personală, SIPHD.RO nu vă poate asigura sau garanta securitatea oricărui tip de informație pe care ni-l transmiteți, astfel încât transmiterea informației într-un mediu inadecvat se face pe propriul dvs. risc.
Trebuie să înțelegeți de asemenea că sunteți unicul responsabil pentru menținerea secretului informațiilor (parole, nume de utilizator etc.), legate de conturile pe care le-ați dobândit ca urmare a folosirii serviciilor oferite de noi.
4. Cum și când este folosită informația?
SIPHD.RO folosește informația colectată de la dvs. în mai multe feluri, în funcție de tipul de informație colectat:
Informație furnizată direct de utilizator: această informație este folosită doar în scopul personalizării serviciilor oferite dvs. și a verificării identității dvs. în vederea executării eventualelor contracte între dvs. și noi în urma folosirii de către dvs. a serviciilor dezvoltate de noi.
Informația colectată din raportul de trafic al serverului SIPHD.RO: acest tip de informație ne ajută să identificăm care secțiuni ale site-ului nostru sunt secțiuni de interes pentru utilizatori.SIPHD.RO colectează de asemenea adresele IP ale utilizatorilor săi în scopul administrării sigure a sistemului nostru informatic, în scopul evitării activităților infracționale;
Informația colectată prin intermediul cookie-urilor: SIPHD.RO folosește cookie-uri pentru a vă permite folosirea cât mai utilă a serviciilor noastre și în scopul obținerii de informații statistice care să ne permită îmbunătățirea serviciilor noastre.Cookie-urile (așa cum au fost ele definite mai sus) ne permit să salvăm parolele dvs. de acces și preferințele dvs. astfel încât să nu fiți nevoiți să le introduceți din nou data viitoare când ne veți vizita.
5. Cum protejăm noi informația colectată de la dvs.?
Confidențialitatea și protecția informațiilor colectate de la dvs. sunt de o importanță vitală pentru noi. SIPHD.RO nu oferă informația colectată unor terți fără consimțământul dvs. expres și prealabil.
Accesul dvs. la anumite servicii și informații din cadrul site-ului este protejat de o parolă.
Vă recomandăm să nu dezvăluiți nimănui această parolă.
SIPHD.RO nu vă va cere niciodată parola conturilor dvs. în mesaje sau telefoane nesolicitate.
Vă sfătuim deci să nu dezvăluiți această parolă persoanelor care vă cer acest lucru.
Mai mult, dacă este posibil, trebuie să vă amintiți să închideți sesiunea la sfârșitul fiecărei sesiune de utilizare a acestora.
Vă sfătuim de asemenea să închideți fereastra browser-ului în care ați lucrat la sfârșitul navigării dvs. în site-urile sau serviciile furnizate de SIPHD.RO.
Aceste sfaturi sunt destinate să înlăture accesul persoanelor neautorizate la informațiile dvs. personale sau la corespondența dvs. atunci când lucrați într-o rețea de calculatoare aflată într-un loc public. (în cafenelele Internet, spre exemplu).
Din păcate, nici o transmisie de date prin intermediul Internet-ului nu poate fi garantată a fi 100% sigură.
În consecință, în ciuda eforturilor noastre de a vă proteja informația personală, SIPHD.RO nu poate asigura sau garanta securitatea informațiilor transmise de dvs. către noi, către și de la serviciile noastre online.
Vă avertizăm așadar că orice informație trimisă către noi se va face pe propriul dvs. risc.
În momentul în care noi primim informațiile transmise de dvs. însă, vă garantăm că vom depune toate eforturile pentru a asigura securitatea acestora în sistemele noastre, conform standardelor de securitate impuse de legislația română în vigoare.
6. Cine are acces la informația colectată de la dvs.?
Prin excepție de la cazurile expuse mai sus, SIPHD.RO nu va dezvălui nici un fel de informație identificabilă personal despre utilizatorii săi către terțe părți fără a primi mai întâi consimțământul expres al utilizatorilor în această privință.
În același timp însă, SIPHD.RO poate dezvălui informații identificabile personal atunci când legea prevede expres acest lucru sau când acest lucru este necesar pentru protejarea drepturilor și intereselor SIPHD.RO.
În concluzie, atunci când accesați site-urile SIPHD.RO și sunteți rugat să ne dezvăluiți informații despre dvs., veți dezvălui aceste informații doar site-urilor SIPHD.RO, cu excepția cazului când serviciul sau informația respectivă este oferită în parteneriat cu un alt site sau serviciu.
De fiecare dată însă când un astfel de serviciu este furnizat în parteneriat cu un alt site, veți fi informat asupra acestui lucru.
În ideea de a vă furniza servicii la standarde cât mai înalte, este necesară partajarea informațiilor dvs. personale cu site-ul sau serviciul copartener.
Dacă nu doriți ca aceste date ale dvs. să fie partajate, puteți proceda în consecință prin a nu permite transferul datelor prin neutilizarea acelui serviciu specific.
Dacă alegeți însă să acceptați partajarea datelor, trebuie să înțelegeți că funizorii serviciului în parteneriat pot avea practici separate de confidențialitate și de colectare a datelor.
SIPHD.RO nu are nici un fel de control și nu poate garanta asupra tuturor aspectelor juridice pe care le implică folosirea acestor practici independente de confidențialitate.
7. Cum putem corecta erorile din datele colectate de la dvs.?
Dacă vă creați un cont la unul dintre serviciile noastre, vă putem trimite un e-mail de confirmare prin care să vă oferim detaliile noului dvs. cont.
Mesajul de confirmare va fi trimis la adresa de e-mail pe care ne-ați furnizat-o și va descrie modalitățile prin care dvs. puteți modifica sau șterge datele contului pe care tocmai l-ați creat.
Vă sfătuim să păstrați acest e-mail de confirmare, mai ales că acesta conține și informații care vă pot fi utile atunci când apar probleme în accesarea serviciilor noastre.
8. Partajarea informațiilor către terți.
Site-urile SIPHD.RO, pot folosi serviciile unor companii de advertising pentru stabilirea țintelor publicitare și susținerea de campanii publicitare și alte mesaje specifice activității de marketing.
Pentru aceasta, aceste companii pot colecta date anonime prin intermediul cookie-urilor.
În măsura în care acest lucru se va întâmpla, SIPHD.RO va include în acordul său de confidențialitate link-uri către acordurile de confidențialitate ale rețelelor de advertising partenere.