O serie de rubrici, mai puțin vizibile, ale site-ului S.I.P. Județul Hunedoara au fost completate/actualizate în această perioadă.
Mobilitatea personalului
Metodologia privind mobilitatea personalului didactic de predare 2025-2026, Calendarul mobilității, Fișele de evaluare (atât cele folosite la nivelul unității, cât și cele folosite la nivelul ISJ) sunt postate la rubrica: JURIDIC – LEGISLAȚIE – RAPORTURI DE MUNCĂ – MOBILITATE PERSONAL, link direct: https://nou.siphd.ro/?a=2433&q=3&r=36&e=2025
Plată a personalului din cadrul comisiilor desemnate in învățământul profesional și în învățământul dual pentru anul școlar 2025 - 2026, evaluării naționale a absolvenților clasei a VIII-a, examenului național de bacalaureat, examenelor de absolvire/certificare a calificării profesionale pentru învățământul profesional, liceal și postliceal, sesiunile anului 2025: https://nou.siphd.ro/?a=2434&q=4&r=39
Hotărâri luate la nivelul I.S.J. Hunedoara
Consiliul de administrație: https://nou.siphd.ro/?a=3420
Ședințe cu directorii: https://nou.siphd.ro/?a=3430
Proceduri: https://nou.siphd.ro/?a=3435
C.L.D.P.S.: https://nou.siphd.ro/?a=3455&t=2025
Comisia paritară: https://nou.siphd.ro/?a=3425
Activitatea S.I.P. Județul Hunedoara
Rubrica SIP HUNEDOARA de pe meniul albastru:
Activitatea Biroului Executiv: https://nou.siphd.ro/?a=3121
Activitatea Consiliului Liderilor: https://nou.siphd.ro/?a=3122
Informări periodice: https://nou.siphd.ro/?a=3136
Hotărâri: https://nou.siphd.ro/?a=3140
Facilități
Pe prima pagină a site-ului, pe banda roșie, se află meniul FACILITĂȚI. Aici sunt postate permanent informații despre „programul social” al S.I.P. Județul Hunedoara (https://nou.siphd.ro/?a=2105), dar și oferte negociate cu diferite firme.
Recensământul membrilor de sindicat
A fost realizat la începutul acestui an. Datele sunt publicate la rubrica SIP HUNEDOARA – RECENSĂMÂNT, link direct: https://nou.siphd.ro/?a=3160
Situații financiare 2024
Sunt postate la rubrica DESPRE NOI -SITUAȚII FINANCIARE, link direct: https://nou.siphd.ro/?a=1170
În cursul zilei de astăzi, 06 februarie 2025, am primit, prin intermediul Federației Sindicatelor din Educație „Spiru Haret”, o serie de precizări / puncte de vedere asupra principalelor observații exprimate în cadrul consultării publice privind planurile-cadru de învățământ liceal. Ele aparțin Ministerului Educației și Cercetării și le reproducem în continuare.
„Planurile-cadru de învățământ reprezintă un instrument fundamental pentru dezvoltarea curriculară, stabilind arhitectura generală a traseelor educaționale și cadrul în care se articulează disciplinele, orizonturile de formare și domeniile de competențe vizate. Prin proiectele puse în consultare publică nu s-a urmărit un simplu proces de revizuire, nu doar ajustări punctuale, ci un pas important spre o reformă curriculară profundă, menită să răspundă nevoilor actuale ale sistemului de educație.
Printr-o combinație echilibrată între standardizare, flexibilizare și autonomie, noile planuri-cadru își propun să redefinească structura și finalitățile parcursurilor școlare, oferind o mai mare deschidere spre adaptabilitate și personalizare.
Orice reformă educațională trebuie să pornească de la un cadru legislativ clar, iar proiectele prezentate în consultare publică se bazează pe prevederile Legii învățământului preuniversitar nr. 198/2023, care nu doar orientează, ci și condiționează procesul de schimbare curriculară. În acest context, era previzibil ca propunerile să genereze dezbateri ample, având în vedere impactul lor asupra tuturor actorilor implicați în educație. Tocmai această efervescență a dialogului public este un semn pozitiv, demonstrând importanța pe care beneficiarii direcți, cadrele didactice, specialiștii și parteneri în educație, precum și societatea civilă o acordă acestor schimbări.”
În materialul atașat sunt exprimate o serie de puncte de vedere referitoare la:
- trunchiul comun;
- interpretarea modificărilor aduse statutului disciplinelor;
- după elaborarea noilor planuri cadru se vor elabora și programe noi;
- accesul elevilor la pregătirea examenului de bacalaureat;
- programe școlare unice/rigide contra unor programe flexibile prin CS și CDEOȘ;
- provocări administrative;
- teama reducerii semnificative a orelor unor discipline;
- luarea în considerare a propunerilor făcute de profesori;
- statutul unor discipline (latina, istoria, geografia).
DOCUMENTE ATAȘATE
Precizări MEC
Luni, 10 februarie a.c., a avut loc ședința de lucru a Consiliului de Administrație al Inspectoratului Școlar Județean Hunedoara.
Pe ordinea de zi au fost înscrise următoarele probleme:
I. Solicitări de la unități de învățământ
II. Diverse
În cadrul ședinței au fost luate următoarele hotărâri:
I. Se aprobă solicitările unităților de învățământ, după cum urmează:
a. Școala Gimnazială „I. D. Sîrbu” Petrila - se acordă aviz organizare concurs 1 post administrator financiar;
b. Școala Gimnazială Nr. 4 Vulcan - se aprobă suplimentarea cu 3 locuri la grădiniță și 4 locuri la clasa a IV-a;
c.Liceul Tehnologic „Dimitrie Leonida” Petroșani - se amână suplimentarea cu o clasă a IX-a, vocațional, a planului de școlarizare pentru anul școlar 2025-2026.
II.Diverse:
1. Se aprobă lista cu excepție plata cu ora.
2. Se aprobă rapoartele de doctorat pentru luna ianuarie 2025: 4 persoane din cadrul I.S.J. Hunedoara și 8 directori unități de învățământ.
3. Se aprobă preluarea a 35 posturi de profesori itineranți și de sprijin de către C.J.R.A.E. Hunedoara, începând cu data de 01.09.2025, după cum urmează:
- C.P.C Simeria: 20 cadre didactice titulare și 1 învățător, 2 cadre didactice viabile, 9 posturi perioadă determinată;
- C.S.E.I. „Rudolf Steiner” Hunedoara: 1 titular, 2 posturi perioadă determinată.
Miercuri, 11 decembrie 2024, a avut loc ședința Consiliului Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara. La ședință au participat 146 lideri de grupe sindicale, lideri de zonă, președintele, consilierul juridic al organizației, alături de aceștia fiind prezenți membrii Comitetului de Supraveghere C.A.R. (I.F.N.) SIP Județul Hunedoara, precum și membrii Comisiilor de cenzori S.I.P. Județul Hunedoara și C.A.R. (I.F.N.) SIP Județul Hunedoara. De asemenea, cu această ocazie a fost realizată și o ședință a Biroului Executiv S.I.P. Județul Hunedoara.
Ordinea de zi a ședinței a cuprins următoarea problematică: informare privind probleme profesionale și sindicale; probleme organizatorice; probleme diverse, ridicate de liderii de sindicat prezenți.
Materiale suport folosite în cadrul ședinței au fost: Buletinul informativ „Magister”; Raport sintetic al activității F.S.E. „Spiru Haret”; Situație statistică noiembrie 2024; Situații financiare noiembrie 2024; Adresa ME nr. 89397/04.12.2024 privind modul de decontare a primelor de carieră; Model „Declarație” cf. O ME nr. 3956/18.12.2023; Adresa comună a federațiilor sindicale nr. 443/1013/03.12.2024 privind calculul indemnizației de concediu.
În cadrul ședințelor au fost abordate problemele de actualitate, insistându-se în special pe următoarele aspecte:
1. Așteptările privind ultima etapă de creșteri salariale – angajamentele financiare față de salariații din educație, asumate în urma grevei generale din anul 2023, posibilă prin independența financiară și politică a sindicatelor din educație, au fost respectate până în prezent, dar nu există certitudini relativ la ultima etapă de creșteri salariale, mai ales având în vedere „atmosfera” politică din prezent;
2. Decontarea formării profesionale – în urma refuzurilor I.S.J. Hunedoara de a înregistra cererile de decont, în conformitate cu prevederile legii nr. 198/2023 a învățământului preuniversitar, precum și a adresei transmisă în teritoriu de această instituție, potrivit căreia obligația decontării formării profesionale (a gradelor didactice în primul rând) cade în sarcina unităților de învățământ, colegii trebuie să depună și să înregistreze cererile de decont la unitățile de învățământ;
3. Calculul indemnizației de concediu – recenta hotărâre a Înaltei Curți de Casație și Justiție – Completul pentru soluționarea recursului în interesul legii prin care se precizează că indemnizația de hrană nu intră în baza de calcul a indemnizației de concediu de odihnă a fost implementată de Ministerul Educației, programul EduSal fiind modificat în consecință – federațiile sindicale din educație, printr-o adresă comună, au solicitat Ministerului Educației menținerea modului de calcul al indemnizației de concediu ținând seama de prevederile Contractului Colectiv de Muncă Unic la Nivel de Sector de Negociere Colectivă Învățământ Preuniversitar, unde este stipulat că indemnizația de hrană trebuie luată în calculul indemnizației de concediu;
4. Decontarea primelor de carieră aferente anului școlar 2022-2023 – potrivit celor transmise de ME, fiecare beneficiar trebuie să completeze o declarație potrivit celei din anexa O ME nr. 3956/18.12.2023, singurele documente justificative ce urmează a fi depuse fiind diplomele/certificatele obținute în cadrul programelor/cursurilor plătite din aceste sume;
5. Distribuirea cardurilor de carieră didactică și a cardurilor profesionale – au fost distribuite/sunt în curs de distribuire și ultimele carduri de carieră aferente anului școlar trecut, alimentarea acestora, în măsura în care distribuirea se finalizează în timp util, urmând să se realizeze după data de 20 decembrie (următoarea etapă de alimentare va fi în ianuarie 2025);
6. Acordarea de tichete sociale membrilor de sindicat S.I.P. Județul Hunedoara – în conformitate cu solicitările existente și deciziile adoptate, ținând cont de veniturile din educație și de datele economice, fiecare membru de sindicat (în măsura îndeplinirii prevederilor statutare) va primi tichete sociale în valoare de 150 lei;
7. Necesitatea menținerii și întăriri organizațiilor sindicale – ținând seama de faptul că acordarea majorității drepturilor salariaților din educație se datorează demersurilor sindicale, dar mai ales având în vedere „amenințările” care se profilează dinspre politic („solicitările” de descentralizare extremă a sistemului public de educație, incluzând aici desființarea totală a inspectoratelor școlare, angajarea la nivelul unității de învățământ, consilii de administrație cu o majoritate de reprezentare din partea părinților; „transformarea” titularizării (de la dispariție la obligativitatea unor examene de reconfirmare periodice; „spiritul” viitoarelor planuri-cadru, cu presiuni pe o reducere semnificativă a disciplinelor de învățământ și totodată pe o preponderență a opțiunii elevilor etc.), menținerea și întărirea organizațiilor sindicale reprezintă singura modalitate de a ajunge să ne opunem eficient oricăror măsuri menite să precarizeze statutul și drepturile salariaților din educație.
Toate materialele utilizate în cadrul ședinței se regăsesc la rubrica S.I.P. HUNEDOARA / Activitate / Consiliul Liderilor - link direct: https://nou.siphd.ro/?a=3122&t=2024.