Noi suntem
SINDICATUL ÎNVĂȚĂMÂNT PREUNIVERSITAR JUDEȚUL HUNEDOARA

Agenda

01.08.2022
Ședință publică a Comisiei județene de mobilitate a personalului didactic de predare

29.07.2022
Ședință publică a Comisiei județene de mobilitate a personalului didactic de predare

26.07.2022
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

19.07.2022
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

13.07.2022
Comisia de Dialog Social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara

13.07.2022
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

11.07.2022
Ședința cu directorii unităților de învățământ preuniversitar din județul Hunedoara

11.07.2022
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

06.07.2022
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

29.06.2022
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

14.06.2022
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

06.06.2022
Conferința de alegeri a Federației Sindicatelor din Educație „Spiru Haret”

05.06.2022
Consiliul Național F.S.E. „Spiru Haret”

02.06.2022
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

11.05.2022
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

05.05.2022
Consiliul Național F.S.E. „Spiru Haret”

05.05.2022
Ședința cu directorii unităților de învățământ preuniversitar din județul Hunedoara

04.05.2022
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

06.04.2022
Consiliul Național F.S.E. „Spiru Haret”

06.04.2022
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

30.03.2022
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

30.03.2022
Conferința de alegeri a C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

16.03.2022
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

02.03.2022
Comisia de Dialog Social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara

23.02.2022
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

10.02.2022
Ședință comună a Biroului Executiv F.S.E. „Spiru Haret” și F.S.L.I.

09.02.2022
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

08.02.2022
Comisia de Dialog Social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara

06.02.2022
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

03.02.2022
Ședința cu directorii unităților de învățământ preuniversitar din județul Hunedoara

27.01.2022
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

19.01.2022
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

18.01.2022
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

18.01.2022
Comitetul Local de Dezvoltare a Parteneriatului Social

14.01.2022
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

13.01.2022
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

11.01.2022
Comisia de Dialog Social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara

11.01.2022
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

10.01.2022
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

11.11.2021
Comitetul Local de Dezvoltare a Parteneriatului Social

11.11.2021
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

11.11.2021
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

10.11.2021
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

10.11.2021
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

20.10.2021
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

13.10.2021
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

14.09.2021
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

10.09.2021
Conferința de alegeri a Uniunii Județene C.N.S.L.R. Frăția - Filiala Hunedoara

08.09.2021
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

07.09.2021
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

31.08.2021
Comisia de Dialog Social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara

08.07.2021
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

30.06.2021
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

30.06.2021
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

27.05.2021
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

26.05.2021
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

26.05.2021
Ședința cu directorii unităților de învățământ preuniversitar din județul Hunedoara

21.05.2021
Comisia Paritară de la nivelul I.S.J. Hunedoara

12.05.2021
Comisia Paritară de la nivelul I.S.J. Hunedoara

21.04.2021
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

31.03.2021
Conferința anuală a C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

24.03.2021
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

18.03.2021
Ședința cu directorii unităților de învățământ preuniversitar din județul Hunedoara

10.03.2021
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

24.02.2021
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

10.02.2021
Comisia de Dialog Social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara

05.02.2021
Ședința cu directorii unităților de învățământ preuniversitar din județul Hunedoara

27.01.2021
Comitetul Local de Dezvoltare a Parteneriatului Social

19.01.2021
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

19.01.2021
Comisia de Dialog Social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara

06.01.2021
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

06.01.2021
Comisia Paritară de la nivelul I.S.J. Hunedoara

16.12.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

16.12.2020
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

10.12.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ preuniversitar din județul Hunedoara

09.12.2020
Ședința C.L.D.P.S. Hunedoara

09.12.2020
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

28.10.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

20.10.2020
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

20.10.2020
Biroul Executiv al F.S.E. „Spiru Haret”

16.10.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ preuniversitar din județul Hunedoara

01.10.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ preuniversitar din județul Hunedoara

30.09.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

11.09.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ preuniversitar din județul Hunedoara

09-10.09.2020
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

07.09.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ preuniversitar din județul Hunedoara

02.09.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

01.09.2020
Biroul Executiv al F.S.E. „Spiru Haret”

01.09.2020
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

31.08.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ preuniversitar din județul Hunedoara

16.08.2020
Biroul Executiv al F.S.E. „Spiru Haret”

16.08.2020
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

08.07.2020
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

23.06.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

28.05.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ preuniversitar din județul Hunedoara

27.05.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

14.05.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ preuniversitar din județul Hunedoara

07.05.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ preuniversitar din județul Hunedoara

28.04.2020
Finalizarea lucrărilor Conferinței anuale a C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

24.04.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

24.04.2020
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

14.04.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

30.03.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

25.03.2020
Conferința anuală a C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

25.03.2020
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

26.02.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

14.02.2020
Biroul Executiv al F.S.E. „Spiru Haret”

14.02.2020
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

10.02.2020
Comisia Paritară de la nivelul I.S.J. Hunedoara

05.02.2020
Comisia de Dialog Social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara

29.01.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

04.12.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

20.11.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

11.09.2019
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

19.06.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

29.05.2019
Conferința de alegeri S.I.P. județul Hunedoara

15.05.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

17.04.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

04.04.2019
Alegeri în organizații de zonă ale S.I.P. Județul Hunedoara: Lupeni, Vulcan, Uricani

27.03.2019
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

27.03.2019
Conferința anuală a C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

27.02.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara



Actualitate

Proiectul noii legi a educației - învățământ preuniversitar

13.07.2022

image/jpeg, 163922 octeți

În ședința de Guvern de miercuri 13 iulie au fost prezentate, în primă lectură, proiectele celor două noi legi ale educației, după ce ministrul educației, în cadrul unei conferințe de presă, a prezentat în data de 12 iulie principalele modificări, urmând ca ulterior aceste proiecte să fie supuse dezbaterii publice până în data de 17 august.

 

Vă propunem, în cadrul articolului de față, alături de proiectul Legii învățământului preuniversitar și câteva dintre materialele distribuite cu referire la conținutul acesteia:

 

Proiectul Legii învățământului preuniversitar

 

Expunere de motive la proiectul Legii învățământului preuniversitar

 

Sinteza proiect de lege învățământ preuniversitar

 

Elemente de reformă în proiectul de lege pentru învățământul preuniversitar

 

Important

Norme metodologice privind plata diferențelor salariale

11.07.2022

image/jpeg, 305585 octeți

Miercuri, 6 iulie 2022, a fost publicată în Monitorul Oficial HG nr. 875/2022 care aprobă Normele metodologice de aplicare a OUG nr. 48/2022 privind plata diferențelor de drepturi salariale cuvenite personalului didactic din învățământul preuniversitar de stat pentru perioada 1 iulie 2017-31 august 2021.
 

Hotărârea de guvern menționată vine în completarea OUG nr. 48/2022 privind plata diferențelor de drepturi salariale cuvenite personalului didactic din învățământul de stat pentru perioada 1 iulie 2017 - 31 august 2021, adoptată în cursul lunii aprilie, al cărei text a fost elaborat de către organizațiile sindicale și adoptat la solicitarea acestora. 

 

Prin acest act normativ se stipulează în primul rând faptul că „personalul didactic din învățământul preuniversitar și universitar de stat beneficiază de plata diferențelor de drepturi salariale cuvenite, rezultate din stabilirea salariului de bază prin utilizarea tranșelor de vechime în învățământ, instituite prin Hotărârea Guvernului nr. 38/2017 pentru aplicarea prevederilor art. 3indice4 alin. (3) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2015 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice în anul 2016, prorogarea unor termene, precum și unele măsuri fiscal-bugetare, pentru perioada 1 iulie 2017-31 august 2021.” Cu alte cuvinte, este vorba despre recunoașterea de către Guvernul României a existenței unor drepturi salariale cuvenite personalului din învățământ dar neacordate rezultate din neaplicarea în această perioadă a creșterilor salariale provenind din trecerea într-o nouă tranșă de vechime (vechiul sistem al tranșelor de vechime). 

 

Astfel, diferențele salariale rezultate din adoptarea OUG nr. 48/2022 vor fi calculate potrivit normelor metodologice aprobate, respectiv prin intermediul unui modul parte componentă a aplicației informatice EDUSAL. Prima tranșă (5% din debite), potrivit prevederilor ordonanței de urgență, ar trebui să fie plătită în termen de 90 de zile de la data adoptării actului normativ, respectiv până la finalul lunii iulie a anului 2022. Totuși, ultimele declarații ale ministrului educației arată că în mod „realistic” această tranșă va fi plătită în cursul lunii septembrie a acestui an.

 

Eveniment

Ședința C.A. al I.S.J. Hunedoara

26.07.2022

image/png, 1936103 octeți

Marți, 26 iulie a.c., a avut loc ședința de lucru a Consiliului de Administrație al Inspectoratului Școlar Județean Hunedoara.

 

Pe ordinea de zi au fost înscrise următoarele probleme: 
I.    Reorganizare rețea școlară Deva și Hațeg
II.    Solicitări de la unitățile de învățământ
III.    Diverse

 

În cadrul ședinței au fost luate următoarele hotărâri: 

 

I.    Se aprobă reorganizarea rețelei școlare a Municipiului Deva și a Orașului Hațeg prin includerea structurii Grădinița P.P. „Episcop Gurie” Deva ca structură a Seminarului Teologic „Sfânta Ecaterina” Prislop.

 

II.    Solicitări din partea unităților de învățământ, după cum urmează:
a.    se acordă aviz suplimentare locuri, conform Anexei 1.

 

III.    Diverse:
1.    Se acordă aviz pentru eliberarea duplicatelor actelor de studii.
2.    Se aprobă desemnarea centrului de examen pentru concursul de director/director  adjunct, sesiunea a III-a, la I.S.J. Hunedoara – sala Europa.

 

Anexele la care se face referire în articol sunt postate la rubrica ISJ HUNEDOARA–CONSILIUL DE ADMINISTRATIE.

 

11.07.2022
10.02.2022
14.07.2021
Sporul pentru condiții de muncă
Data articolului: 22.05.2018
Data ultimei actualizări: 08.08.2022
Numărul de vizualizări: 1913


Începând cu data de 1 februarie 2018 au devenit aplicabile noi Regulamente privind acordarea sporului pentru condiții de muncă, pentru stabilirea locurilor de muncă și a categoriilor de personal care pot beneficia de acest spor, precum și mărimea concretă a acestuia.


Baza legală

  • Pentru personalul didactic: Hotărârea de Guvern (HG) nr. 34 din 31 ianuarie 2018 pentru aprobarea Regulamentului-cadru privind stabilirea locurilor de muncă, a categoriilor de personal, a mărimii concrete a sporului pentru condiții de muncă, precum și a condițiilor de acordare a acestuia pentru personalul din familia ocupațională de funcții bugetare „învățământ”.
  • Pentru personalul nedidactic: conform art. 8 alin. (2) din HG nr. 34/2018, se aplică prevederile HG nr. 569/2017 pentru aprobarea Regulamentului privind stabilirea locurilor de muncă, a categoriilor de personal, mărimea concretă a sporului pentru condiții de muncă, precum și condițiile de acordare a acestuia pentru familia ocupațională de funcții bugetare ,,Administrație'' din administrația publică locală, începând cu data de 31.01.2018, data publicării HG nr. 34/2018 în monitor.


Cuantumul sporului


Cuantumul sporului este reprezentat de cote procentuale asupra salariului de bază, cu valori cuprinse între 5% și 15% din salariul de bază, în funcție de criteriile specifice pentru fiecare categorie în parte și corespunzător timpului efectiv lucrat în aceste locuri de muncă, cu respectarea prevederilor Legii-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice.



Condiții de acordare


Acordarea acestui spor în măsura în care se realizează:

  • Încadrarea în una din situațiile prevăzute de lege;
  • Buletine de determinare sau, după caz, expertizare, emise de către autoritățile abilitate în acest sens, pentru timpul efectiv lucrat în locurile de muncă respective;
  • Încadrarea în sumele prevăzute pentru cheltuieli de personal din bugetul de venituri și cheltuieli.



Procedura de acordare

  1. Angajatul solicită în scris acordarea acestui spor;
  2. Conducătorul ierarhic nominalizează personalul care poate beneficia de acest spor, iar consiliul de administrație avizează, cu consultarea organizațiilor sindicale afiliate la federațiile sindicale reprezentative la nivel de sector de activitate învățământ.
  3. Unitatea de învățământ solicită firme abilitate pentru eliberarea unor buletine de determinare și a referatului tehnic de interpretarea a rezultatelor.
  4. Unitatea de învățământ adresează o solicitare către direcțiile de sănătate publică pentru a se constata că s-au aplicat toate măsurile posibile de normalizare a condițiilor de muncă și că toate instalațiile de protecție a muncii funcționează normal;
  5. Consiliul de administrație aprobă persoanele și mărimea sporului.



Categorii de beneficiari


a. Personal didactic

Spor de până la 15% din salariul de bază:

  • personalul care lucrează în laboratoarele nucleare autorizate în condițiile legii, care desfășoară activitatea cu surse de radiații sau generator de radiații;
  • personalul care lucrează în laboratoarele și compartimentele de cercetare, care utilizează agenți chimici periculoși;
  • personalul din laboratoarele și compartimentele de cercetări biologice, inframicrobiologice, microbiologice, virusologice și biochimice, biochimice animale, genetice;
  • personalul care lucrează în laboratoarele și secțiile de cercetare care execută cercetări chimice, fizico-chimice, sinteze chimice, analize instrumentale în stațiile-pilot și micropilot în vederea obținerii unor noi substanțe;
  • personalul care lucrează la instalațiile electrice de medie și înaltă tensiune;
  • personalul didactic care asigură activități didactice de predare-învățare- evaluare în unități spitalicești de boli infecțioase sau în secții/compartimente cu paturi de boli infecțioase;
  • personalul care își desfășoară activitatea în spitale și clinici veterinare universitare.

Spor de până la 12% din salariul de bază:

  • angajații care desfășoară activitate în laboratoarele și atelierele de profil în care sunt expusi la radiații laser, ultraviolete, infraroșu, microunde, X, gama, la câmpuri sonore intense de ultra și infrasunete sau la câmpuri magnetice și electrice de mare intensitate;
  • desfășoară activități de conservare/restaurare de obiecte de artă, de patrimoniu și bisericești;
  • lucrează în laboratoare și ateliere de obținere și prelucrare metale feroase și neferoase.

Spor de până la 10% din salariul de bază:

  • angajații care fac parte din categoria personalului didactic auxiliar din bibliotecile ce aparțin instituțiilor de învățământ superior și din bibliotecile centrale universitare care desfășoară activități de prelucrare/conservare/restaurare de publicații mai vechi de anul 1900;
  • activează în laboratoarele și compartimentele de cercetări în ecologia sistemică și sustenabilitate;
  • personalul încadrat în funcția de model în unitățile de învățământ cu profil de artă.

Spor de până la 7% din salariul de bază vor beneficia angajații care:

  • lucrează în locuri de muncă aflate sub acțiunea câmpurilor electromagnetice de radiofrecvență produse de emițători de radiodifuziune/televiziune/emițători pentru comunicații/stații de radiolocație/instalații de curent de înaltă frecvență/stații de radio unde scurte și unde ultrascurte, radiorelee, radiogoniometre, stații de bruiaj;
  • lucrează în unitățile de creștere a animalelor de fermă sau companie, în abatoare, unități de procesare a produselor de origine animală;
  • intră în categoria personalului didactic auxiliar și se deplasează în zone izolate ce îndeplinesc în același timp două dintre condițiile specifice ce urmează:
    1. condiții dificile de acces la locurile de muncă cu drumuri deteriorate, periculoase, neasfaltate, nepietruite, impracticabile transportului;
    2. inexistența transportului în comun;
    3. localități amplasate în zone de munte la peste 800 m altitudine sau în Delta Dunării, în zone greu accesibile.

Spor de până la 5% din salariul de bază vor beneficia angajații care:

  • lucrează în laboratoarele de (bio)chimie, biologie, (bio)fizică, agrochimie, pedologie, geochimie, din instituțiile/unitățile de învățământ;
  • desfășoară activități de conservare/circulație/prelucrare de carte în depozite de carte și biblioteci cu mai mult de 12.000 de volume, inclusiv manuale școlare, publicații (ne)periodice;
  • desfășoară activitate în laboratoarele de specialitate înzestrate cu rețele informatice alcătuite din minimum 12 unități (cadrul didactic, informaticianul, analistul-programator, inginerul de sistem).



b. Personal nedidactic

La stabilirea sporului pentru condiții periculoase sau vătămătoare de muncă se au în vedere:

  • existența factorilor nocivi și mecanismul de acțiune a acestora asupra organismului;
  • intensitatea de acțiune a factorilor nocivi sau asocierea acestor factori;
  • durata de expunere la acțiunea factorilor nocivi;
  • existența unor condiții de muncă ce implică o suprasolicitare nervoasă, care determină un risc de îmbolnăvire sau de accidentare;
  • structura și nivelul morbidității în raport cu specificul locului de muncă.

Nivelul sporului pentru condiții periculoase sau vătămătoare de muncă este de:

  • până la 15% din salariul de bază - personalul care își desfășoară activitatea sub influența a 4 factori de risc;
  • până la 10% din salariul de bază - personalul care își desfășoară activitatea sub influența a 3 factori de risc;
  • până la 5% din salariul de bază - personalul care își desfășoară activitatea sub influența a 2 factori de risc.

Sporul prevăzut se acordă în condițiile în care, la eliberarea buletinelor de determinare sau, după caz, de expertizare a locurilor de muncă, s-au avut în vedere următoarele aspecte:

  • înregistrarea de îmbolnăviri profesionale ca urmare a activității desfășurate la locul de muncă;
  • existența unor indici de morbiditate la locurile de muncă respective;
  • înregistrarea unor cazuri de accidente de muncă produse la locul de muncă.


Note:


Unitățile/instituțiile din sistemul de învățământ sunt obligate să adopte măsuri tehnice și organizatorice care să conducă la desfășurarea activităților în condiții de muncă optime, în termen de cel mult 6 luni de la constatarea prin buletine de determinare a condițiilor de muncă.


Unitățile/instituțiile din sistemul de învățământ trebuie să efectueze periodic măsurători la locurile de muncă în timpul desfășurării activităților (aceste perioade nu pot fi mai mari de șase luni). În același timp, personalul care își desfășoară activitatea în condiții de muncă periculoase sau vătămătoare este supus examinărilor medicale periodice, prin serviciile de medicina muncii, conform legislației în vigoare.


În vederea acordării sporului, buletinele de determinare sau, după caz, de expertizare a locurilor de muncă, eliberate de compartimentele de specialitate din cadrul direcțiilor de sănătate publică, care constată că s-au aplicat toate măsurile posibile de normalizare a condițiilor de muncă și că toate instalațiile de protecție a muncii funcționează normal, se refac ori de câte ori intervin modificări semnificative în ceea ce privește tehnologia, echipamentele de muncă și amenajarea locurilor de muncă, dar nu mai târziu de 36 de luni de la data emiterii.


Locurile de muncă și categoriile de personal, dar și stabilirea concretă, de la caz la caz, a sporurilor pentru personalul care își desfășoară activitatea în condiții periculoase sau vătămătoare se aprobă de ordonatorul principal de credite, la propunerea structurii cu atribuții în domeniul resurselor umane, cu consultarea sindicatelor sau a reprezentanților salariaților, după caz.


Sporul se acordă cu respectarea prevederilor art. 25 din Legea cadru nr. 153/2017 și cu încadrarea în sumele prevăzute pentru cheltuielile de personal din bugetul de venituri și cheltuieli aprobat.


Sporul se acordă pentru activitatea desfășurată, conform contractului individual de muncă/raportului de serviciu, în cadrul programului normal de lucru.







Copyright (c) 2002-2020 SIP Hunedoara