Miercuri, 05 martie 2025, a avut loc la Colegiul Național „Sf. Sava” din București, în organizarea Federației Sindicatelor din Educație „Spiru Haret”, dezbaterea publică a proiectelor planurilor-cadru pentru învățământul liceal.
Întâlnirea, desfășurată pe parcursul a mai bine de șase ore, la care au participat peste 150 de cadre didactice/lideri de sindicat din toate județele țării, s-a bucurat de prezența reprezentanților la vârf ai Ministerului Educației și Cercetării (M.E.C.): ministrul educației, Daniel Ovidiu David, precum și secretarii de stat Sorin Ion și Bogdan Cristescu.
Centrul Național de Politici și Evaluare în Educație a fost reprezentat de Gabriel Vrînceanu, șef serviciu, și Ana Pauliuc, consilier.
Din partea Centrul Național de Dezvoltare a Învățământului Profesional și Tehnic au participat Dana Stroe, director adjunct și Camelia Ghețu, șef serviciu.
Au mai fost prezenți Ruxandra-Eugenia Regalia, inspector școlar general adjunct și Eugen Ilea, președintele Federației Naționale a Părinților ProEdu.
Apreciem acțiunea ca fiind un real succes:
- singura dezbatere, în afara celei organizate de M.E.C. la care a participat conducerea ministerului;
- cea mai lungă dezbatere, peste 6 ore, prelungindu-se cu peste o oră și jumătate față de programul inițial;
- peste 40 de colegi au putut să ia cuvântul și să-și prezinte opiniile;
- un dialog deschis cu reprezentanții instituțiilor responsabile.
Vom reveni cu o sinteză a discuțiilor. Până atunci atașăm acestui articol materialele supuse dezbaterii de către M.E.C. și un material sintetic al Federației noastre.
Urmează ca Ministerul Educației și Cercetării să facă modificările potrivit celor rezultate din dezbaterile publice, planurile-cadru rezultate să fie din nou discutate cu noi, iar apoi să fie aprobate în comisia de validare.
MATERIALE ATAȘATE
Materiale F.S.E. „Spiru Haret”
- Agenda evenimentului
- Planurile-cadru pentru învățământul liceal - de la viziune la realitate
Materiale M.E.C. - Prezentarea proiectelor planurilor-cadru de învățământ pentru învățământul liceal
- Aspecte cheie;
- Impactul asupra cadrelor didactice. Oportunități;
- Aspecte care vizează elevii;
- Aspecte de interes pentru părinți;
- Aspecte care vizează operatorii economici;
- Puncte de vedere asupra principalelor observații exprimate în cadrul consultării publice privind planurile cadru de învățământ liceal.
Comitetul de supraveghere al Casei de Ajutor Reciproc (Instituție Financiar Nebancară) a Salariaților din Învățământul Preuniversitar Județul Hunedoara, întrunit în ședința ordinară din data de 12 februarie a.c., convocă Conferința Anuală a organizației pentru data de miercuri, 02 aprilie 2025, ora 13:00. Conferința va analiza activitatea desfășurată în anul 2024 și se va desfășura în sala „Spiru Haret” de la Inspectoratul Școlar Județean Hunedoara.
Pe agenda de lucru a Conferinței sunt înscrise următoarele puncte:
- Raportul Comitetului de supraveghere;
- Raportul financiar contabil; bilanțul contabil;
- Raportul Comisiei de cenzori;
- Propuneri de îmbunătățire a activității;
- Dezbateri;
- Aprobarea materialelor prezentate.
Toate materialele supuse dezbaterii membrilor CAR vor fi postate pe site, pe măsură ce vor fi elaborate:
Convocator Conferință CAR (IFN) SIP Hunedoara
Comisiile de lucru
Agenda de lucru
Regulament organizare conferință
Materiale în lucru:
Raportul Comitetului de supraveghere
Raportul financiar contabil
Bilanțul
Raportul Comisiei de cenzori
Materiale atașate:
Convocator Conferință CAR (IFN) SIP Hunedoara
Comisiile de lucru
Agenda de lucru
Regulament organizare conferință
Luni, 10 martie a.c., a avut loc ședința de lucru a Consiliului de Administrație al Inspectoratului Școlar Județean Hunedoara.
Pe ordinea de zi au fost înscrise următoarele probleme:
I. Solicitări de la unități de învățământ
II. Diverse
În cadrul ședinței au fost luate următoarele hotărâri:
I. Se aprobă solicitările unităților de învățământ, referitor la suplimentări locuri, organizare concurs posturi, avizări ARACIP, conform Anexei 1.
II. Diverse:
1. Se aprobă lista cu excepții plata cu ora, conform Anexei 2.
2. Se aprobă lista cadrelor didactice care participă la programul de formare Erasmus+, la Budapesta, conform Anexei 3.
3. Se aprobă lista cu cadrele didactice care solicită amânarea susținerii gradului didactic I și II, conform Anexei 4.
4. Se amână solicitarea unui cadru didactic pentru plata cu ora, având deja aprobate 5 ore/săptămână.
5. Se prezintă punctul de vedere al Colegiului Național Pedagogic ”Regina Maria” Deva de achiziționare a 8 construcții modulare școlare. Se susține această solicitare.
6. Se aprobă Regulamentul de organizare și funcționare al Consiliului consultativ geografie.
7. Se prezintă adresa M.E.C. referitoare la încadrare posturi și buget. Se propune constituirea unei comisii de analiză.
8. Se aprobă rapoartele de doctorat pentru inspectori școlari/directori unități învățământ pentru luna februarie 2025.
Anexele la care se face referire în articol sunt postate la rubrica ISJ HUNEDOARA – CONSILIUL DE ADMINISTRAȚIE
Luni, 24 februarie a.c., a avut loc ședința de lucru a Consiliului de Administrație al Inspectoratului Școlar Județean Hunedoara.
Pe ordinea de zi au fost înscrise următoarele probleme:
I. Solicitări de la unități de învățământ
II. Diverse
În cadrul ședinței au fost luate următoarele hotărâri:
I. Se aprobă solicitările unităților de învățământ, referitor la suplimentări locuri, organizare concurs posturi, avizări ARACIP, conform Anexei 1.
II. Diverse:
1. Se aprobă 2 ore plata cu ora pentru un cadru didactic.
2. Se aprobă solicitarea Primăriei Sântămăria Orlea de aviz oportunitate investiția ”After school”.
Anexele la care se face referire în articol sunt postate la rubrica ISJ HUNEDOARA–CONSILIUL DE ADMINISTRATIE