Noi suntem
SINDICATUL ÎNVĂȚĂMÂNT PREUNIVERSITAR JUDEȚUL HUNEDOARA

Agenda

11.05.2022
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

05.05.2022
Consiliul Național F.S.E. „Spiru Haret”

05.05.2022
Ședința cu directorii unităților de învățământ preuniversitar din județul Hunedoara

06.04.2022
Consiliul Național F.S.E. „Spiru Haret”

30.03.2022
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

30.03.2022
Conferința de alegeri a C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

02.03.2022
Comisia de Dialog Social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara

23.02.2022
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

10.02.2022
Ședință comună a Biroului Executiv F.S.E. „Spiru Haret” și F.S.L.I.

09.02.2022
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

08.02.2022
Comisia de Dialog Social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara

06.02.2022
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

03.02.2022
Ședința cu directorii unităților de învățământ preuniversitar din județul Hunedoara

27.01.2022
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

19.01.2022
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

18.01.2022
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

18.01.2022
Comitetul Local de Dezvoltare a Parteneriatului Social

14.01.2022
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

13.01.2022
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

11.01.2022
Comisia de Dialog Social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara

11.01.2022
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

10.01.2022
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

11.11.2021
Comitetul Local de Dezvoltare a Parteneriatului Social

11.11.2021
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

11.11.2021
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

10.11.2021
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

10.11.2021
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

20.10.2021
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

13.10.2021
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

14.09.2021
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

10.09.2021
Conferința de alegeri a Uniunii Județene C.N.S.L.R. Frăția - Filiala Hunedoara

08.09.2021
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

07.09.2021
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

31.08.2021
Comisia de Dialog Social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara

08.07.2021
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

30.06.2021
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

30.06.2021
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

27.05.2021
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

26.05.2021
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

26.05.2021
Ședința cu directorii unităților de învățământ preuniversitar din județul Hunedoara

21.05.2021
Comisia Paritară de la nivelul I.S.J. Hunedoara

12.05.2021
Comisia Paritară de la nivelul I.S.J. Hunedoara

21.04.2021
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

31.03.2021
Conferința anuală a C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

24.03.2021
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

18.03.2021
Ședința cu directorii unităților de învățământ preuniversitar din județul Hunedoara

10.03.2021
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

24.02.2021
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

10.02.2021
Comisia de Dialog Social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara

05.02.2021
Ședința cu directorii unităților de învățământ preuniversitar din județul Hunedoara

27.01.2021
Comitetul Local de Dezvoltare a Parteneriatului Social

19.01.2021
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

19.01.2021
Comisia de Dialog Social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara

06.01.2021
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

06.01.2021
Comisia Paritară de la nivelul I.S.J. Hunedoara

16.12.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

16.12.2020
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

10.12.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ preuniversitar din județul Hunedoara

09.12.2020
Ședința C.L.D.P.S. Hunedoara

09.12.2020
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

28.10.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

20.10.2020
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

20.10.2020
Biroul Executiv al F.S.E. „Spiru Haret”

16.10.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ preuniversitar din județul Hunedoara

01.10.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ preuniversitar din județul Hunedoara

30.09.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

11.09.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ preuniversitar din județul Hunedoara

09-10.09.2020
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

07.09.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ preuniversitar din județul Hunedoara

02.09.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

01.09.2020
Biroul Executiv al F.S.E. „Spiru Haret”

01.09.2020
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

31.08.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ preuniversitar din județul Hunedoara

16.08.2020
Biroul Executiv al F.S.E. „Spiru Haret”

16.08.2020
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

08.07.2020
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

23.06.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

28.05.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ preuniversitar din județul Hunedoara

27.05.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

14.05.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ preuniversitar din județul Hunedoara

07.05.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ preuniversitar din județul Hunedoara

28.04.2020
Finalizarea lucrărilor Conferinței anuale a C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

24.04.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

24.04.2020
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

14.04.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

30.03.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

25.03.2020
Conferința anuală a C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

25.03.2020
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

26.02.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

14.02.2020
Biroul Executiv al F.S.E. „Spiru Haret”

14.02.2020
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

10.02.2020
Comisia Paritară de la nivelul I.S.J. Hunedoara

05.02.2020
Comisia de Dialog Social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara

29.01.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

04.12.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

20.11.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

11.09.2019
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

19.06.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

29.05.2019
Conferința de alegeri S.I.P. județul Hunedoara

15.05.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

17.04.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

04.04.2019
Alegeri în organizații de zonă ale S.I.P. Județul Hunedoara: Lupeni, Vulcan, Uricani

27.03.2019
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

27.03.2019
Conferința anuală a C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

27.02.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

..
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara



Actualitate

Tratamentul fiscal aplicabil veniturilor obținute din meditații

25.05.2022

image/jpeg, 334864 octeți

Marți, 24 mai 2022, a devenit public, pe site-ul Ministerului Educației și al ANAF, Ghidul privind tratamentul fiscal aplicabil veniturilor obținute din meditații acordate în particular de persoanele fizice

 

Acest ghid, elaborat și pus la dispoziție de Agenția Națională de Administrare Fiscală, se adresează tuturor persoanelor fizice care acordă sau intenționează să acorde meditații în particular și care aleg să își desfășoare activitatea în mod individual. Veniturile ce rezultă în urma acordării de meditații sunt impozabile și, potrivit Codului Fiscal, se încadrează în categoria venituri din activități independente.

 

Pașii care trebuie urmați în acest scop sunt următorii:

1.     Înregistrarea la Oficiul Național al Registrului Comerțului și solicitarea de autorizare a funcționării, în condițiile prevăzute de O.U.G. nr. 44/2008 (atât cei care preconizează de a desfășura astfel de activități, cât și cei care desfășoară deja astfel de activități).

2.     Ulterior etapei de înregistrare în registrul comerțului și de autorizare a funcționării, persoanele fizice depun la organul fiscal Declarația unică privind impozitul pe venit și contribuțiile sociale datorate de persoanele fizice (formular 212 - Capitolul II – Date privind impozitul pe veniturile estimate/norma de venit a se realiza în România și contribuțiile sociale datorate).

 

Determinarea venitului net anual se face fie în baza normelor de venit (pentru această activitate, poziția 104 din Normele de venit pentru contribuabilii care realizează venituri din activități independente), caz în care nu se ține o contabilitate, fie în sistem real, pe baza datelor din contabilitate. 

 

În cadrul primului sistem, procedurile sunt mai simple, permițând inclusiv ajustarea normelor de venit anuale proporțional cu timpul de desfășurarea a activității, fiind de luat în calcul și calitatea de salariat, caz în care norma de venit pentru care se datorează impozit pe venit (până la nivelul a 12 salarii minime brute pe țară, se plătește doar acesta – 10%, fără contribuțiile de asigurări sociale) se reduce cu până la 50% (cuantumul poate fi diferit de la un an la altul).

 

Fără a intra în dezbateri relative la obiectul acestor reglementări, nu este de ignorat ideea că insistența asupra lor poate reprezenta un semnal cu privire la declanșarea unor acțiuni de control pe această linie.

 

Important

Salariații din învățământ reiau protestele!

24.05.2022

image/jpeg, 63004 octeți

Federația Sindicatelor din Educație „SPIRU HARET”, Federația Sindicatelor Libere din Învățământ și Federația Națională Sindicală „Alma Mater“, în numele celor peste 300.000 de salariați din învățământ ale căror drepturi și interese le reprezintă, vor relua protestele și vor organiza miercuri, 25 mai 2022, începând cu ora 11.00, un pichet în Piața Victoriei. La acțiunea de protest sunt așteptați aproximativ 500 de membri de sindicat. 

 

Acțiunea urmărește să atragă atenția asupra obligativității soluționării problemelor salariale cu care se confruntă personalul didactic și nedidactic din învățământul preuniversitar și superior. 

 

Multe unități de învățământ se confruntă cu o lipsă acută de personal nedidactic. În plus, această categorie de personal nu beneficiază nici acum de sporurile pentru condițiile de muncă. Mai mult, deși lucrează peste program, din cauza lipsei de personal, salariații în cauză nu sunt remunerați suplimentar pentru munca prestată, iar acordarea timpului liber corespunzător este imposibilă. Având în vedere specificul sistemului de învățământ, se impune reglementarea salariilor de bază ale personalului nedidactic din învățământ în anexa nr. I la Legea-cadru nr. 153/2017, nu în anexa nr. VIII.   

 

De asemenea, la protestul de mâine vor participa și angajați din palatele și cluburile sportive școlare. Aceștia vor protesta față de intenția Ministerului Educației de a transfera aceste instituții, inclusiv resursa umană, în administrarea autorităților locale. 

 

Reamintim reprezentanților Guvernului României și partidelor politice că personalul didactic trebuia să beneficieze de salariile prevăzute de Legea-cadru nr. 153/2017 începând cu luna septembrie 2020. În plus, personalul din învățământ este singura categorie de bugetari care nu beneficiază de sporuri pentru condiții de muncă, deoarece în ultimii ani politica guvernamentală în domeniul salarizării a fost aceea a plafonării cuantumului sporurilor la nivelul anterior intrării în vigoare a Legii nr. 153/2017, ceea ce a făcut inaplicabile H.G. nr. 34/2018 și H.G. nr. 569/2017.

 

Materiale atașate:

Comunicat comun

 

Eveniment

Ședința C.A. al I.S.J. Hunedoara

23.05.2022

image/png, 1936103 octeți

Luni, 23 mai a.c., a avut loc ședința de lucru a Consiliului de Administrație al Inspectoratului Școlar Județean Hunedoara.

 

Pe ordinea de zi au fost înscrise următoarele probleme: 
I.    Modificarea planului de școlarizare pentru anul școlar 2022-2023
II.    Diverse

 

În cadrul ședinței au fost luate următoarele hotărâri: 

 

I.    Se aprobă  modificarea planului de școlarizare pentru anul școlar 2022-2023 la Liceul Tehnologic „Ovid Densusianu” Călan, astfel: alocarea unei clase cu 28 locuri pentru stagii de practică.

 

II.    Diverse:
1.    Se aprobă proiectul Erasmus – întâlnire de lucru – Skopje, precum și componența delegației I.S.J. Hunedoara.
2.    Se anunță perioada pentru vacanță: 13-19 februarie 2023, stabilită în Consiliul consultativ al directorilor.
3.    Se informează despre work shop-ul CRED și numărul de participanți.

 

Anexele la ce se face referire în articol sunt postate la rubrica ISJ HUNEDOARA–CONSILIUL DE ADMINISTRATIE.

 

10.02.2022
14.07.2021
18.03.2021
02.03.2021
Pregătirea examenelor naționale 2021
Tipul știrii: Actualitate
Data știrii: 13.7.2021
Data ultimei actualizări: 26.05.2022
Numărul de vizualizări: 531



În completarea articolului anterior, „Considerații pe marginea examenelor naționale – 2021”, atașez mai multe materiale și câteva puncte de vedere care ar putea fi utile colegilor și elevilor.

 

Materiale de sprijin:
-    Sinteză pentru materia de bacalaureat la Istorie  - clasa a XII-a; 
-    Rezolvările celor douăzeci de Teste de antrenament, teste publicate de Ministerul Educației și Cercetării pentru Bacalaureatul 2020; 
-    Rezolvările celor douăsprezece Teste de antrenament, teste publicate de către Ministerul Educației pentru anul 2021, plus subiectul Model postat în luna noiembrie 2020, plus subiectul de Simulare din luna martie 2021.

 

Considerații

 

Sinteza nu poate fi parcursă într-o zi sau o săptămână, poate doar ca urmare a studiului Istoriei dintr-un întreg an. Eu, la clasă, cu elevii de la Filologie, am parcurs-o din luna septembrie 2020 până în luna martie 2021, ritmic, oră de oră, săptămână de săptămână, predarea interferând cu evaluarea și notarea pe unități mici de conținut – una-două lecții. Ceea ce nu am trecut în această sinteză este Evoluția instituțiilor statelor medievale românești de-a lungul secolelor XIV-XVIII, dar aceste aspecte se regăsesc în Rezolvări, la cerințele din Eseuri – Subiectul III - care abordează problema în discuție.

 

Cele douăzeci de rezolvări ale subiectelor Testelor de antrenament 2020 le-am elaborat tot așa, ritmic, pas cu pas. De exemplu, astăzi postam elevilor Testul 1, ei trebuind să îl rezolve în trei-patru zile, până la proxima oră de curs. Dacă aveam oră atunci, rezolvările elevilor le discutam la ora respectivă, față în față sau online. Dacă stabilisem că sunt pe notă, elevii primeau și nota cuvenită. Apoi, în câteva minute, pe grupul de pe WhatsApp primeau și rezolvarea. Urma tema – testul - pentru ora viitoare. și tot așa de-a lungul întregului an școlar. Aveam grijă ca subiectele date spre rezolvare să corespundă etapei parcurgerii conținuturilor – temelor pentru Bacalaureat, astfel dam spre rezolvare doar Subiectul I, sau Subiectul II, sau Eseul de le subiectul III, după caz.

 

La fel s-a întâmplat și cu Testele de antrenament 2021, doar că aici ele au putut fi date spre rezolvare în integralitatea lor, Ministerul Educației le-a publicat după ce noi parcursesem toată materia.

 

În final, toate aceste materiale – Sinteze, rezolvări de teste de antrenament 2020 și 2021, plus alte modele de rezolvare, au fost primite de către elevi pe grupul de Whatsapp și pe Classroom. Consider că un elev cu un nivel de inteligență mediu, nici o somitate dar nici un semidoct sau..., cu o reală dorință de a învăța și promova examenul de Bacalaureat poate lua Bacalaureatul la Istorie, cu o notă de minimum 6.00, dacă va citi cu atenție un test și rezolvarea lui, apoi un al doilea test și rezolvarea lui. Va vedea modul de rezolvare, limbajul care trebuie folosit, formulările necesare...

 

Tot în sprijinul elevilor, pentru a avea succes la bacalaureat, cu ani în urmă, împreună cu regretatul profesor Simion Molnar, și alți colegi de istorie am înregistrat mai multe emisiuni la un post de televiziune, emisiuni care se găsesc ne internet la adresa apirhd.ro Istorie pentru bacalaureat... Și acestea sunt la îndemâna tuturor elevilor dornici să promoveze examenul de bacalaureat.

 

În încheiere, în legătură cu cerința formulată de reprezentanții organizațiilor de elevi ca absolventul care vrea să depună contestație pentru nota primită inițial, să își vadă lucrarea înainte de a depune contestația, am câteva observații.

 

Profesorii evaluatori, și la Simulări, și la Examenul de Bacalaureat, și la Olimpiade și la concursurile școlare, corectează niște lucrări secretizate cărora le este arondat un număr de ordine, începând cu nr.1. Ei corectează acele lucrări în ordinea dată – 1,2,3,4,..., și consemnează punctajul acordat într-un borderou, o coală format A4, cu detalieri pe subiecte, subpuncte etc. Apoi, aceste punctaje se trec într-un alt borderou, mai simplificat: de exemplu, la Subiectul I nu mai sunt 8 rubrici ci doar una cu punctajul întregului subiect I. Și tot așa. Apoi, punctajele celor doi corectori se trec pe un borderou separat, consemnându-se și nota finală. Aceste punctaje/note finale se trec apoi, cu roșu și sub semnătură pe lucrare, și se face media finală.

 

Pe lucrarea de examen, profesorii evaluatori nu fac nicio altă însemnare, nu scriu nimic altceva decât nota și semnătura proprie: nu subliniază, nu taie cuvinte/paragrafe, nu adaugă cuvinte, rezolvări... Nimic din toate acestea.

 

La Simularea examenului de Bacalaureat, tocmai pentru ca elevii să vadă unde au greșit, unde au întâmpinat probleme – care trebuie/se dorește să fie remediate până la sfârșitul anului școlar - , profesorii evaluatori scriu pe lucrări, taie cuvinte, adaugă rezolvări – toate cu cerneală roșie.

 

Însă, la proba de Bacalaureat – profesorii corectori n-au voie și nu scriu absolut nimic pe lucrările candidaților, excepție făcând, precum spuneam, nota finală și semnătura.

 

Așadar, elevii nemulțumiți de nota primită inițial, trebuie să identifice mai întâi care este numărul arondat lucrării lor; apoi să vadă borderourile detaliate pentru a constata ce punctaj au primit la fiecare subpunct, la fiecare cerința. Și abia apoi sunt în cunoștință de cauză pentru a depune contestația.

 

P.S. Testele de antrenament pentru care am elaborat rezolvările din aceste fișiere le găsiți pe site-ul Ministerului Educației. Și baremele aferente. Baremele sunt foarte importante.

 

(Autor: prof. Viorel-Gheorghe CIOBANU – Colegiul Național „Decebal” Deva)

 

Nota:

Articolul complet, cuprinzând și materialele la care se face trimitere, este publicat la rubrica INFORMAȚII UTILE - PUNCTE DE VEDERE

 






Copyright (c) 2002-2020 SIP Hunedoara