Noi suntem
SINDICATUL ÎNVĂȚĂMÂNT PREUNIVERSITAR JUDEȚUL HUNEDOARA

Agenda

20.10.2021
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara - Sediul S.I.P. Județul Hunedoara

13.10.2021
Comitetul de supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara - Sediul S.I.P. Județul Hunedoara

14.09.2021
Consiliul Liderilor Federației Sindicatelor din Educație „Spiru Haret” - on line

10.09.2021
Conferința de alegeri a Uniunii Județene C.N.S.L.R. Frăția - Filiala Hunedoara - sediul I.S.J. Hunedoara, sala „Spiru Haret”

08.09.2021
Comitetul de supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara - Sediul S.I.P. Județul Hunedoara

07.09.2021
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara - sediul I.S.J. Hunedoara, sala „Spiru Haret”

31.08.2021
Comisia de Dialog Social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara - sediul Prefecturii Hunedoara

08.07.2021
Consiliul Liderilor Federației Sindicatelor din Educație „Spiru Haret” - on line

30.06.2021
Comitetul de supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara - Sediul S.I.P. Județul Hunedoara

30.06.2021
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara - Sediul S.I.P. Județul Hunedoara

27.05.2021
Comitetul de supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara - on line

26.05.2021
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara - Sediul S.I.P. Județul Hunedoara

26.05.2021
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - on line

21.05.2021
Comisia Paritară de la nivelul I.S.J. Hunedoara - sediul I.S.J. Hunedoara

12.05.2021
Comisia Paritară de la nivelul I.S.J. Hunedoara - sediul I.S.J. Hunedoara

21.04.2021
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara - Sediul S.I.P. Județul Hunedoara

31.03.2021
Conferința anuală a C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara - on line

24.03.2021
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara - Sediul S.I.P. Județul Hunedoara

18.03.2021
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - on line

10.03.2021
Comitetul de supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara - on line

24.02.2021
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara - Sediul S.I.P. Județul Hunedoara

10.02.2021
Comisia de Dialog Social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara - Prefectura Hunedoara

05.02.2021
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - on line

27.01.2021
Comitetul Local de Dezvoltare a Parteneriatului Social Județul Hunedoara

19.01.2021
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

19.01.2021
Comisia de Dialog Social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara

06.01.2021
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret” - on line

06.01.2021
Comisia Paritară de la nivelul I.S.J. Hunedoara - on line

16.12.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

16.12.2020
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

10.12.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - on line

09.12.2020
Ședința C.L.D.P.S. Hunedoara - on line

09.12.2020
Comitetul de Supraveghere C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

28.10.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

20.10.2020
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

20.10.2020
Biroul Executiv al F.S.E. „Spiru Haret”

16.10.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - I.S.J. Hunedoara

01.10.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - I.S.J. Hunedoara

30.09.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

11.09.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - I.S.J. Hunedoara

09-10.09.2020
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

07.09.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - I.S.J. Hunedoara

02.09.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

01.09.2020
Biroul Executiv al F.S.E. „Spiru Haret”

01.09.2020
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

31.08.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - I.S.J. Hunedoara

16.08.2020
Biroul Executiv al F.S.E. „Spiru Haret”

16.08.2020
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

08.07.2020
Comitetul de Supraveghere C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

23.06.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

28.05.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - I.S.J. Hunedoara

27.05.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

14.05.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - I.S.J. Hunedoara

07.05.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - I.S.J. Hunedoara

28.04.2020
Finalizarea lucrărilor Conferinței anuale a C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

24.04.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

24.04.2020
Comitetul de Supraveghere C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

14.04.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

30.03.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

25.03.2020
Conferința anuală a C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

25.03.2020
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

26.02.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

14.02.2020
Biroul Executiv al F.S.E. „Spiru Haret”

14.02.2020
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

10.02.2020
Comisia paritară de la nivelul I.S.J. Hunedoara

05.02.2020
Comisia de dialog social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara

29.01.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

04.12.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

20.11.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

11.09.2019
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

19.06.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

29.05.2019
Conferința de alegeri S.I.P. județul Hunedoara

15.05.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

17.04.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

04.04.2019
Alegeri în organizații de zonă ale S.I.P. Județul Hunedoara: Lupeni, Vulcan, Uricani

27.03.2019
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

27.03.2019
Conferința anuală a C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. județul Hunedoara

27.02.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara



Actualitate

„Magister 2021” - laureații concursului de manuscrise

06.10.2021

image/jpeg, 204431 octeți

S.I.P. Județul Hunedoara a lansat, începând cu anul 2014, sub egida „Magister”, un concurs anual de manuscrise, adresat membrilor de sindicat din județul Hunedoara.

 

Devenit deja tradiție, concursul de manuscrise se derulează în cadrul a trei secțiuni:

  • Manuscrise cu temă educațională (manuale, auxiliare didactice, metodică, pedagogie etc.);
  • Literatură de specialitate (cercetare științifică, tratate, studii etc.);
  • Literatură (proză, poezie).

 

Concursul se finalizează prin publicarea, în cadrul fiecărei secțiuni, a manuscriselor selectate.

 

Tipărirea volumelor începe imediat după jurizare (decizia juriului este suverană, definitivă și irevocabilă), lansarea acestora realizându-se în cadrul manifestărilor „Săptămâna educației” organizate de S.I.P. Județul Hunedoara pentru marcarea Zilei Mondiale a Educației - 5 octombrie.

 

În urma deliberărilor, în cadrul Concursului de manuscrise „Magister”, ediția 2021, au fost selectate pentru publicare două manuscrise, ambele în cadrul secțiunii Literatură.

 

Laureații Concursului de manuscrise „Magister”, ediția 2021, sunt:

Maria Sângerean-Sibioara, cu volumul de poezie Petalele iubirii 

și

Mihai Marc, cu volumul de poezie Dealul cu sânziene.

 

Maria Sângerean-Sibioara născută în Poiana Sibiului, județul Sibiu, la data de 17 martie 1957, a activat ca profesor pentru învățământul preșcolar la Liceul de Arte „Sigismund Toduță”. A publicat poezie în reviste, volume colective, precum și în mediul on-line, fiind laureată a numeroase concursuri. Dintre volumele publicate până în prezent sunt de semnalat: Colorăm și corect ne exprimăm (Editura Corvin, Deva, 2000), Comunicăm și gramatică învățăm (Editura Corvin, Deva, 2000), Preabecedar (Editura Corvin, Deva, 2000) și Vara, jocurile copiilor (Editura Emia, Deva, 2008), Petalele iubirii reprezentând volumul de debut poetic al doamnei Maria Sângerean-Sibioara.

 

Mihai Marc născut în Zam, județul Hunedoara, la data de 30 mai 1958, activează ca profesor de geografie la Liceul Tehnologic „Transilvania” Deva. A publicat poezie în reviste precum Tribuna, Orizonturi, Viața Militară etc. Mihai Marc, un autor prolific, reușește, prin volumul Dealul cu sânziene, să obțină laurii Concursului de manuscrise „Magister” pentru a treia oară. De altfel, volumul Cântecul libelulelor, laureat în cadrul ediției 2019, a reprezentat un moment de cotitură în creația domnului Mihai Marc, după publicarea acestui volum văzând lumina tiparului nu mai puțin de alte 19 volume.

 

Felicităm, pe această cale, condițiile pandemice nepermițând nici în acest an derularea manifestărilor dedicate, pe cei doi laureați ai Concursului de manuscrise „Magister”, precizând totodată că acest concurs rămâne deschis tuturor membrilor de sindicat din județul Hunedoara care, alături de activitatea curentă, găsesc timpul,  inspirația și curajul necesare pentru a păși pe drumul publicării unei cărți.

 

Cele două volume publicate în cadrul ediției 2021 a Concursului de manuscrise „Magister” vor fi donate fiecărei biblioteci școlare din județul Hunedoara, o altă parte a tirajului fiind oferită autorilor. Coperțile volumelor acestei ediții, precum și cele ale volumelor publicate în cadrul precedentelor ediții pot fi vizualizate pe site-ul S.I.P. Județul Hunedoara, în cadrul rubricii Activitate editorială/Concursul de manuscrise.

 

Important

Concursul pentru ocuparea funcțiilor de director și director adjunct

19.10.2021

image/png, 11304 octeți

Vineri, 15 octombrie 2021, s-a desfășurat, la nivel național, proba scrisă a concursului pentru ocuparea funcțiilor de director și director adjunct din unitățile de învățământ preuniversitar de stat.

 

După etapa de verificare a dosarelor de înscriere, au fost validați pentru a participa la această probă de concurs, 186 de candidați din totalul celor 190 înscriși. Proba scrisă a fost susținută de 172 de candidați (92,47%).

 

Nu s-au prezentat la concurs 14 candidați. Dintre aceștia, cei doi candidați urmând a putea susține proba scrisă în data de 28 octombrie 2021.

 

Din cei 172 de candidați prezenți, 117 candidați au promovat proba scrisă în această sesiune (68,02%), înainte de contestații, obținând cel puțin nota 7. Niciun candidat nu a fost eliminat din concurs.

 

F.S.E. „Spiru Haret”, către care s-au transmis, din teritoriu, problemele întâmpinate, a subliniat, inclusiv printr-o adresă transmisă Ministerului Educației, următoarele:

1.   organizarea deficitară, subiectele ajungând în sălile de concurs cu peste 40 de minute de întârziere, ceea ce a generat o presiune suplimentară pentru candidați, supuși deja stresului concursului;

2.   o parte a itemilor nu aveau acoperire în bibliografia de concurs (itemii cognitivi), iar în egală măsură la elaborarea itemilor nu s-a ținut cont de specificul formelor de învățământ, o parte dintre aceștia defavorizând candidații care, pe parcursul formării inițiale și continue, nu au avut în planul de învățământ disciplinele matematică, fizică etc. (au fost evident dezavantajați candidații din învățământul preșcolar și vocațional);

3.   o serie de itemi erau formulați ambiguu, fiind susceptibili de interpretări diferite (de exemplu, itemii 1 și 3 sau itemii 11-13);

4.   existența unor erori în barem – un exemplu în acest sens este itemul 46, unde, potrivit șablonului, răspunsul corect ar fi fost litera b, în loc de litera a, cum prevede expres art. 4 din Legea educației naționale nr. 1/2011, cu modificările și completările ulterioare: „Educația și formarea profesională a copiilor, a tinerilor și a adulților au ca finalitate principală formarea competențelor, înțelese ca ansamblu multifuncțional și transferabil de cunoștințe, deprinderi/abilități și aptitudini”; deci, răspuns corect a (cunoștințe, abilități, aptitudini), iar nu lit. b (cunoștințe, abilități, atitudini);

5.   unii dintre itemi nu au avut nicio legătură cu învățământul preuniversitar de stat – a se vedea, în acest sens, itemii 22 și 23, în care li se solicita candidaților inclusiv să calculeze profitul (aceasta în condițiile în care învățământul este, prin lege, nonprofit). 

 

De altfel, acestea sunt doar câteva dintre problemele semnalate de candidați și de observatorii sindicali prezenți, la modul general fiind de subliniat tensiunea inutilă indusă de un astfel de concurs (modalitate de realizare a sa), restrângerea accesului observatorilor (în pofida faptului că observatorilor le era garantată prin ordin de ministru participarea la toate activitățile, printr-o simplă adresă semnată de secretarul de stat Sorin Ion, adresă care cita, în pofida oricărei logici, și ordinul de ministru, observatorii nu au avut acces în sălile de multiplicare a subiectelor), derularea defectuoasă a procesului de evaluare, absența accesului observatorilor la rezultatele obținute de candidați etc.

 

Concursul pentru ocuparea funcțiilor de director și director adjunct continuă, astăzi, 19.10.2021, derulându-se etapa de rezolvare a contestațiilor la proba scrisă (la nivelul județului Hunedoara această etapă nu a adus modificări în ceea ce privește obținerea notei minim 7.00), etapele rămase de parcurs fiind:

 

21-27 octombrie

Înregistrarea opțiunilor candidaților pentru unitatea la care candidează și, în funcție de opțiune, depunerea documentelor pentru unitățile de învățământ care necesită avize suplimentare, conform art. 8 alin. (1) lit. n) din metodologie

 

28-29 octombrie

Transmiterea solicitărilor de desemnare a membrilor comisiilor de interviu din partea consiliilor profesorale, autorităților locale și companiilor/universităților

 

1-10 noiembrie

Constituirea comisiilor pentru proba de interviu

 

12 noiembrie

Publicarea graficului de desfășurare a interviurilor

 

15 noiembrie - 8 decembrie

Desfășurarea probei de interviu

 

16 noiembrie - 10 decembrie

Depunerea și soluționarea contestațiilor la proba de interviu

 

13 decembrie

Exprimarea opțiunilor candidaților declarați admiși pentru mai multe funcții/unități de învățământ

 

17 decembrie

Validarea rezultatelor finale

 

20-22 decembrie

Emiterea deciziilor de numire (cu aplicare de la 10 ianuarie 2022)

 

La final, ținând cont de modul în care acest concurs s-a derulat până în prezent și de modul în care s-au realizat multe dintre numirile pe funcțiile de conducere din învățământul preuniversitar, cu toate efectele corelate, se poate aprecia o anumită doză de eșec și inutilitate, rămânând de văzut în ce măsură se va putea vorbi de o relevanță efectivă și pozitivă pentru învățământul preuniversitar românesc.

Eveniment

Ședința Biroului Executiv al S.I.P. Județul Hunedoara

21.10.2021

image/png, 206670 octeți

Miercuri, 20 octombrie 2021, a avut loc ședința Biroului Executiv al S.I.P. Județul Hunedoara. La ședință, organizată „față în față”, la sediul organizației, au participat liderii de zonă, președintele și consilierul juridic al organizației.

 

Ordinea de zi a ședinței a cuprins:

  • informare privind probleme profesionale și sindicale – octombrie 2021;
  • prezentarea situațiilor financiare aferente lunii septembrie 2021;
  • probleme organizatorice;
  • aprobarea ajutoarelor sociale solicitate până la data ședinței;
  • probleme diverse, ridicate de liderii de sindicat prezenți.

 

Materiale suport folosite în cadrul ședinței au fost: Informare octombrie 2021; Situație financiară septembrie 2021; Precizări privind acordarea ajutoarelor sociale.

 

Concluziile ședinței:

  • Federațiile sindicale din educație, ținând cont de „reacțiile guvernamentale” și de ceea ce permite legislația specifică, au demarat o serie de demersuri pentru rezolvarea problemei salariale. Între acestea se numără petiția „Vrem salarii decente în educație”, precum și întâlnirile cu reprezentanți guvernamentali în cadrul cărora s-a solicitat acordarea creșterilor salariale restante în educație începând cu 1 ianuarie 2022 (implementarea integrală a legii nr. 153/2017).
  • Prin ordin comun al Ministerului Educației și Ministerului Sănătății au fost stabilite condițiile de derulare a activităților începând cu 4 octombrie 2021. Totodată au fost discutate problemele întâmpinate în teritoriu în ceea ce privește implementarea măsurilor legiferate și propuneri de măsuri în situația pandemică actuală.
  • În urma a două procese derulate în instanțele de judecată, Ministerul Educației a fost obligat să modifice modul de calcul al salariilor în ceea ce privește: stabilirea salariului de bază (prin utilizarea tranșelor de vechime din legislația anterioară Legii cadru a salarizării – legea nr. 153/2017) și calculul drepturilor salariale la salariul de bază în plată.
  • S-a derulat prima etapă a concursul pentru ocuparea funcțiilor de conducere din unitățile de învățământ. Fără probleme majore derularea sa, este totuși greu de apreciat că el rezolvă problema majoră a depolitizării în educație, totodată fiind de pus sub semnul întrebării relevanța conținutului în raport cu competențele solicitate pentru ocuparea acestor funcții. 
  • S-au prezentat manifestările realizate în cadrul „Săptămânii Educației”, dedicată zilei de 5 octombrie, fiind transmise în teritoriu donația de cărți pentru fiecare bibliotecă școlară, diplomele și volumele destinate participanților la ediția de anul trecut a simpozionului județean și la Salonul Județean „ProfArt”. 
  • Să nu uităm că: fiecare membru de sindicat ar trebui să manifeste o atitudine pozitivă și constructivă față de organizație pornind de la modul în care se informează și finalizând cu susținerea și promovarea ideilor/argumentelor în colectivitate, media, rețele de socializare.

 

Alte detalii, precum și toate materialele utilizate în cadrul ședinței pot fi consultate/descărcate de pe site, de la rubrica: S.I.P. HUNEDOARA/ Activitate/Biroul Executiv sau urmând link-ul: https://nou.siphd.ro/?a=3121&t=2021.

 

14.07.2021
18.03.2021
02.03.2021
10.09.2020
Pregătirea examenelor naționale 2021
Tipul știrii: Actualitate
Data știrii: 13.7.2021
Data ultimei actualizări: 24.10.2021
Numărul de vizualizări: 230



În completarea articolului anterior, „Considerații pe marginea examenelor naționale – 2021”, atașez mai multe materiale și câteva puncte de vedere care ar putea fi utile colegilor și elevilor.

 

Materiale de sprijin:
-    Sinteză pentru materia de bacalaureat la Istorie  - clasa a XII-a; 
-    Rezolvările celor douăzeci de Teste de antrenament, teste publicate de Ministerul Educației și Cercetării pentru Bacalaureatul 2020; 
-    Rezolvările celor douăsprezece Teste de antrenament, teste publicate de către Ministerul Educației pentru anul 2021, plus subiectul Model postat în luna noiembrie 2020, plus subiectul de Simulare din luna martie 2021.

 

Considerații

 

Sinteza nu poate fi parcursă într-o zi sau o săptămână, poate doar ca urmare a studiului Istoriei dintr-un întreg an. Eu, la clasă, cu elevii de la Filologie, am parcurs-o din luna septembrie 2020 până în luna martie 2021, ritmic, oră de oră, săptămână de săptămână, predarea interferând cu evaluarea și notarea pe unități mici de conținut – una-două lecții. Ceea ce nu am trecut în această sinteză este Evoluția instituțiilor statelor medievale românești de-a lungul secolelor XIV-XVIII, dar aceste aspecte se regăsesc în Rezolvări, la cerințele din Eseuri – Subiectul III - care abordează problema în discuție.

 

Cele douăzeci de rezolvări ale subiectelor Testelor de antrenament 2020 le-am elaborat tot așa, ritmic, pas cu pas. De exemplu, astăzi postam elevilor Testul 1, ei trebuind să îl rezolve în trei-patru zile, până la proxima oră de curs. Dacă aveam oră atunci, rezolvările elevilor le discutam la ora respectivă, față în față sau online. Dacă stabilisem că sunt pe notă, elevii primeau și nota cuvenită. Apoi, în câteva minute, pe grupul de pe WhatsApp primeau și rezolvarea. Urma tema – testul - pentru ora viitoare. și tot așa de-a lungul întregului an școlar. Aveam grijă ca subiectele date spre rezolvare să corespundă etapei parcurgerii conținuturilor – temelor pentru Bacalaureat, astfel dam spre rezolvare doar Subiectul I, sau Subiectul II, sau Eseul de le subiectul III, după caz.

 

La fel s-a întâmplat și cu Testele de antrenament 2021, doar că aici ele au putut fi date spre rezolvare în integralitatea lor, Ministerul Educației le-a publicat după ce noi parcursesem toată materia.

 

În final, toate aceste materiale – Sinteze, rezolvări de teste de antrenament 2020 și 2021, plus alte modele de rezolvare, au fost primite de către elevi pe grupul de Whatsapp și pe Classroom. Consider că un elev cu un nivel de inteligență mediu, nici o somitate dar nici un semidoct sau..., cu o reală dorință de a învăța și promova examenul de Bacalaureat poate lua Bacalaureatul la Istorie, cu o notă de minimum 6.00, dacă va citi cu atenție un test și rezolvarea lui, apoi un al doilea test și rezolvarea lui. Va vedea modul de rezolvare, limbajul care trebuie folosit, formulările necesare...

 

Tot în sprijinul elevilor, pentru a avea succes la bacalaureat, cu ani în urmă, împreună cu regretatul profesor Simion Molnar, și alți colegi de istorie am înregistrat mai multe emisiuni la un post de televiziune, emisiuni care se găsesc ne internet la adresa apirhd.ro Istorie pentru bacalaureat... Și acestea sunt la îndemâna tuturor elevilor dornici să promoveze examenul de bacalaureat.

 

În încheiere, în legătură cu cerința formulată de reprezentanții organizațiilor de elevi ca absolventul care vrea să depună contestație pentru nota primită inițial, să își vadă lucrarea înainte de a depune contestația, am câteva observații.

 

Profesorii evaluatori, și la Simulări, și la Examenul de Bacalaureat, și la Olimpiade și la concursurile școlare, corectează niște lucrări secretizate cărora le este arondat un număr de ordine, începând cu nr.1. Ei corectează acele lucrări în ordinea dată – 1,2,3,4,..., și consemnează punctajul acordat într-un borderou, o coală format A4, cu detalieri pe subiecte, subpuncte etc. Apoi, aceste punctaje se trec într-un alt borderou, mai simplificat: de exemplu, la Subiectul I nu mai sunt 8 rubrici ci doar una cu punctajul întregului subiect I. Și tot așa. Apoi, punctajele celor doi corectori se trec pe un borderou separat, consemnându-se și nota finală. Aceste punctaje/note finale se trec apoi, cu roșu și sub semnătură pe lucrare, și se face media finală.

 

Pe lucrarea de examen, profesorii evaluatori nu fac nicio altă însemnare, nu scriu nimic altceva decât nota și semnătura proprie: nu subliniază, nu taie cuvinte/paragrafe, nu adaugă cuvinte, rezolvări... Nimic din toate acestea.

 

La Simularea examenului de Bacalaureat, tocmai pentru ca elevii să vadă unde au greșit, unde au întâmpinat probleme – care trebuie/se dorește să fie remediate până la sfârșitul anului școlar - , profesorii evaluatori scriu pe lucrări, taie cuvinte, adaugă rezolvări – toate cu cerneală roșie.

 

Însă, la proba de Bacalaureat – profesorii corectori n-au voie și nu scriu absolut nimic pe lucrările candidaților, excepție făcând, precum spuneam, nota finală și semnătura.

 

Așadar, elevii nemulțumiți de nota primită inițial, trebuie să identifice mai întâi care este numărul arondat lucrării lor; apoi să vadă borderourile detaliate pentru a constata ce punctaj au primit la fiecare subpunct, la fiecare cerința. Și abia apoi sunt în cunoștință de cauză pentru a depune contestația.

 

P.S. Testele de antrenament pentru care am elaborat rezolvările din aceste fișiere le găsiți pe site-ul Ministerului Educației. Și baremele aferente. Baremele sunt foarte importante.

 

(Autor: prof. Viorel-Gheorghe CIOBANU – Colegiul Național „Decebal” Deva)

 

Nota:

Articolul complet, cuprinzând și materialele la care se face trimitere, este publicat la rubrica INFORMAȚII UTILE - PUNCTE DE VEDERE

 






Copyright (c) 2002-2020 SIP Hunedoara