Astăzi, 14.04.2021, în intervalul orar 11.00-13.00, Confederația Națională Sindicală Cartel ALFA, Blocul Național Sindical, Confederația Națională a Sindicatelor Libere-Frăția, Confederația Sindicatelor Democratice din România și Confederația Sindicală Națională Meridian au organizat, în Piața Victoriei, acțiuni de protest derulate sub sloganul „Guvernul Cîțu, ostil dialogului social și interesului general, trebuie să plece!”.
În contextul restricțiilor legale în vigoare, acțiunile s-au desfășurat în locații distincte, dar simultan, cu un număr minim de participanți, având revendicări comune: un salariu minim decent, pensii echitabile, servicii publice de calitate, deblocarea negocierii colective, taxare justă, aplicarea corectă a legislației!
Nemulțumirile sindicale sunt determinate de măsurile adoptate de actualul guvern și refuzul constant al dialogului social. Costurile crizei sanitare și economice sunt trecute exclusiv în seama salariaților și a categoriilor celor mai vulnerabile, în timp ce anumite categorii sociale își conservă și extind beneficiile.
Menținerea salariului minim la un nivel atât de scăzut, în condițiile în care în ultimii doi ani toate țările europene au crescut semnificativ salariile minime, mărește ecartul salarial față de Europa, condamnând în continuare România la subdezvoltare, iar românii la sărăcie și migrație. Prețurile în schimb cresc accelerat, numai prețul la energie înregistrând un salt de aproximativ 18%. La acestea se adaugă lipsa interesului față de măsurile de protecție socială destinate salariaților care își pierd locul de muncă, nivelul ajutorului pentru șomaj fiind complet inadecvat pentru a reprezenta o plasă de siguranță până la găsirea unui nou loc de muncă.
Chiar și în cazul sectoarelor de activitate sau întreprinderilor care au avut rezultate bune și foarte bune în perioada pandemiei, angajații nu pot beneficia de o recompensă echitabilă a efortului lor, din cauza menținerii blocate a negocierilor colective, ca efect al legii nr. 55/2020 și al nemodificării Legii dialogului social.
În ce privește pensiile, neindexate nici măcar cu rata inflației, și inițiativele legislative aiuristice, precum cea privind „opțiunea” pentru pensionarea la 70 de ani, este evident deja că actualul guvern nu urmărește realizarea echității promise, ci doar temporizarea problemelor prin acțiuni de imagine.
În final, reducerea bugetului sănătății și educației, în plină criză sanitară, a fost o decizie cinică, asumată integral de coaliția de guvernare și pentru care aceasta trebuie să-și asume toate consecințele.
Menționăm, de asemenea, atitudinea ostilă manifestată de reprezentanții guvernului față de lucrătorii din sistemul public – care de altfel ar trebui să fie partenerii principali într-o situație de criză, campania de denigrare la care sunt supuși, amenințările constante cu restructurarea și scăderea veniturilor, mai ales în condițiile unui deficit de personal, nu numai în sănătate, dar și în sistemul public de pensii, educație și alte instituții ale statului.
Alături de revendicările cu caracter general, au fost amintite și solicitări mai mult sau mai puțin specifice sistemului educațional, precum: acordarea voucherelor de vacanță, acordarea creșterilor salariale prevăzute de legea nr. 153/2017, creșterea finanțării pentru dezvoltarea infrastructurii educaționale etc.
Ținând cont de toate aceste probleme, a căror rezolvare nu numai că trenează, dar ele continuă să se acutizeze, participanții la acțiunile de protest (între care și F.S.E. „Spiru Haret” prin 12 participanți), implicit întreaga mișcare sindicală din România, au apreciat că actualul executiv nu guvernează în interesul cetățenilor și trebuie să plece.
Ieri, 14. 04. 2021, Centrul Național de Politici și Evaluare în Educație a dat publicității un Apel pentru selecția cadrelor didactice din învățământul preuniversitar, a cadrelor didactice/ cercetătorilor din învățământul universitar în vederea constituirii grupurilor de lucru pentru elaborarea/revizuirea curriculumului pentru disciplinele / domeniile de studiu obligatorii din învățământul liceal și pentru calificările / domeniile de pregătire profesională pentru care se școlarizează prin învățământul profesional și tehnic.
Cei interesați pot regăsi în Adresa nr. 36/SI/14.04.2021, atașată acestui articol, principalele specificații ale acestui apel:
1. Obiectivele selecției;
2. Calendarul selecției – Anexa nr. 2;
3. Criteriile de selecție;
4. Criteriile de evaluare a portofoliului personal – Fișa de evaluare se regăsește în Anexa nr. 3;
5. Modalitatea de înscriere a candidaților;
6. Evaluarea și selecția candidaților;
7. Stabilirea ierarhiei finale și constituirea grupurilor de lucru – Anexa nr. 1 precizează disciplinele pentru care se organizează grupuri de lucru (149), precum și numărul membrilor din fiecare dintre acestea.
Înscrierea candidaților se va realiza în perioada 26.04-10.05.2021, în data de 25.05.2021 urmând a fi anunțată public, de căptre Ministerul Educației, componența nominală a grupurilor de lucru.
Atașăm în mod distinct, în format editabil, documentele din Anexele nr. 3 și nr. 4: Fișa de autoevaluare/evaluare pentru candidații din învățământul preuniversitar, respectiv Cererea de candidatură.
Joi, 8 aprilie a.c., a avut loc ședința de lucru a Consiliului de Administrație al Inspectoratului Școlar Județean Hunedoara.
Pe ordinea de zi au fost înscrise următoarele probleme:
I. Soluționarea contestațiilor și validarea listei finale a cadrelor didactice pentru care se propune modificarea Contractului Individual de Muncă, din perioadă determinată în durata viabilității postului/catedrei.
II. Solicitări de la unitățile de învățământ
III. Diverse
În cadrul ședinței au fost luate următoarele hotărâri:
I. Se respinge contestația depusă pentru modificarea Contractului Individual de Muncă (CIM), din perioadă determinată în durata viabilității postului/catedrei, ca fiind nefondată.
Se validează lista finală a cadrelor didactice care au primit acceptul de modificare a CIM, conform anexei.
Se validează lista finală a cadrelor didactice a căror cereri de modificare CIM au fost respinse, conform anexei.
II. Solicitări din partea unităților de învățământ, după cum urmează:
1. Se acordă aviz organizare concurs ocupare/transformare posturi, conform Anexei 1;
2. Se aprobă eliberare acte de studii, modificări orar, conform Anexei 2;
3. Se amână modificarea orarului pentru anii I și II de la Colegiul Național „Iancu de Hunedoara” Hunedoara – structura Școala Postliceală Sanitară.
III. Diverse:
1. Se acordă aviz eliberare acte studii:
a. Liceul „Alexandru Borza” Geoagiu – diplomă de bacalaureat, promoția 2000;
b. Liceul „Apolonius” – diplomă de bacalaureat, promoția 2010.
Anexele la ce se face referire în articol sunt postate la rubrica ISJ HUNEDOARA–CONSILIUL DE ADMINISTRATIE
Luni, 31 august a.c., a avut loc ședința de lucru a Consiliului de Administrație al Inspectoratului Școlar Județean Hunedoara.
Pe ordinea de zi au fost înscrise următoarele probleme:
I. Solicitări de pensionare cadre didactice
II. Solicitări din partea unităților de învățământ
III. Reanalizarea rețelei școlare
IV. Diverse
În cadrul ședinței au fost luate următoarele hotărâri:
I. Se aprobă pensionarea la limită de vârstă pentru 6 cadre didactice, pensionarea anticipată pentru 4 cadre didactice și revenirea asupra datei de pensionare pentru 1 cadru didactic.
II. Se aprobă solicitările din partea unităților de învățământ, conform anexelor:
a. suplimentare plan de școlarizare clase/locuri;
b. aviz organizare concurs ocupare posturi.
III. Reanalizarea rețelei școlare:
1. Se solicită avizul de modificare rețea școlară de la MEC pentru redeschiderea Școlii Primare Romoșel.
2. Se informează despre avizul MEC referitor la organizarea Clubului Copiilor Valea Jiului, adresa MEC nr. 5646(DGIP)/28.08.2020.
IV. Diverse:
1. Se aprobă transferul pe 1 post de contabil la Colegiul Național de Informatică „Carmen Sylva” Petroșani, începând cu data de 01.09.2020.
2. Se aprobă transferul pe 1 post de contabil la Liceul Teoretic „Aurel Vlaicu” Orăștie, începând cu data de 01.09.2020.
3. Se solicită informații suplimentare referitor la cererile/solicitările de încadrare în regim de plată cu ora a personalului de conducere din unitățile de învățământ.
4. Se aprobă repartizarea inspectorilor coordonatori/unități de învățământ, conform anexei.
5. Se aprobă Procedura operațională privind modul de aplicare a programului „Școala de acasă”.
6. Se aprobă fișa de analiză a infrastructurii și a resursei umane în vederea deschiderii anului școlar, conform anexei.
7. Se aprobă fișele de post pentru personalul de îndrumare și control: inspectori școlari și personal de conducere unități de învățământ.
Anexele la ce se face referire în articol sunt postate la rubrica ISJ HUNEDOARA – CONSILIUL DE ADMINISTRAȚIE.