Noi suntem
SINDICATUL ÎNVĂȚĂMÂNT PREUNIVERSITAR JUDEȚUL HUNEDOARA

Agenda

11.09.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - I.S.J. Hunedoara

09-10.09.2020
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

07.09.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - I.S.J. Hunedoara

02.09.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

01.09.2020
Biroul Executiv al F.S.E. „Spiru Haret”

01.09.2020
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

31.08.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - I.S.J. Hunedoara

16.08.2020
Biroul Executiv al F.S.E. „Spiru Haret”

16.08.2020
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

08.07.2020
Comitetul de Supraveghere C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

23.06.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

28.05.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - I.S.J. Hunedoara

27.05.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

14.05.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - I.S.J. Hunedoara

07.05.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - I.S.J. Hunedoara

28.04.2020
Finalizarea lucrărilor Conferinței anuale a C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

24.04.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

24.04.2020
Comitetul de Supraveghere C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

14.04.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

30.03.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

25.03.2020
Conferința anuală a C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

25.03.2020
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

26.02.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

14.02.2020
Biroul Executiv al F.S.E. „Spiru Haret”

14.02.2020
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

10.02.2020
Comisia paritară de la nivelul I.S.J. Hunedoara

05.02.2020
Comisia de dialog social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara

29.01.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

04.12.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

20.11.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

11.09.2019
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

19.06.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

29.05.2019
Conferința de alegeri S.I.P. județul Hunedoara

15.05.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

17.04.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

04.04.2019
Alegeri în organizații de zonă ale S.I.P. Județul Hunedoara: Lupeni, Vulcan, Uricani

27.03.2019
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

27.03.2019
Conferința anuală a C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. județul Hunedoara

27.02.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara



Actualitate

Selecție metodiști 2020

25.09.2020

image/jpeg, 26300 octeți

Inspectoratul Școlar Județean (I.S.J.) Hunedoara a aprobat, în ședința Consiliului de administrație de marți, 22 septembrie, Procedura operațională de selecție a cadrelor didactice în corpul de metodiști al I.S.J. Hunedoara.

 

La selecția membrilor în corpul de metodiști al I.S.J. Hunedoara pot participa cadre didactice care îndeplinesc cumulativ următoarele condiții:

  • Studii universitare, finalizate cu diplomă de licență, corespunzătoare funcției didactice din învățământul preuniversitar ;
  • Titular în învățământul preuniversitar;
  • Cel puțin gradul didactic II;
  • Calificativul foarte bine, în ultimii cinci ani școlari de activitate la catedră;
  • Să aibă recomandarea Consiliului de Administrație al unității de învățământ în care este titular/detașat.
  • Să facă dovada activității didactice desfășurate în sistem blended learning sau online, în anul școlar 2019 - 2020, certificată de conducerea unității de învățământ

 

Dosarul pentru participarea la selecție va cuprinde:

  • Cererea de înscriere (ANEXA 2)
  • Recomandare din partea Consiliului de administrație al unității de învățământ preuniversitar;
  • CV tip Europass (ANEXA 3) susținut de documente doveditoare anexate care autentifică îndeplinirea condițiilor menționate în art. 7.1 și acte doveditoare (diplomă de studii, foaie matricolă, ordin de numire pe post, certificate grade didactice/doctorat - certificate „conform cu originalul” de conducerea unității de învățământ);
  • Adeverință vechime la catedră;
  • Adeverință - calificative obținute în ultimii 5 ani școlari de activitate la catedră;
  • Copii (certificate „conform cu originalul de conducerea unității de învățământ") ale adeverințelor /certificatelor/diplomelor prin care candidatul face dovada acumulării a 90 de credite profesionale transferabile (acest punct nu este obligatoriu a fi îndeplinit).
  • Acordul directorului unității de învățământ în care își desfășoară activitatea didactică;
  • Dovada activității didactice desfășurate în sistem blended learning sau online, în anul școlar 2019 - 2020, certificată de conducerea unității de învățământ (conform adresei MEC nr. 6098/DGIP/10.09.2020 cu privire la selecția metodiștilor la nivelul inspectoratelor școlare)
  • Opisul dosarului în care se va consemna numărul total de file.

 

Calendarul selecției profesorilor metodiști pentru anul școlar 2020-2021:

 

22 septembrie-24 septembrie 2020 - etapa I

  • comunicarea numărului de locuri alocate fiecărei discipline/compartimente (ANEXA 11);
  • depunerea acordului pentru menținerea statutului de membru al corpului de metodiști ai I.S.J. Hunedoara, de către metodiștii selectați în octombrie 2019;
  • comunicarea listei cu metodiștii care au depus acordul;
  • comunicarea numărului de locuri alocate fiecărei discipline/compartimente rămase libere după etapa I;

 

24 septembrie-29 septembrie 2020 - etapa II

  • depunerea online a dosarelor: 24-25 septembrie;
  • pentru locurile alocate fiecărei discipline/compartiment rămase libere, se organizează concurs de selecție;

 

30 septembrie 2020

  • aprobarea listei cadrelor didactice metodiste de către C.A. al I.S.J. Hunedoara;

 

30 septembrie 2020

  • emiterea deciziei de numire a metodiștilor I.S.J. Hunedoara.

 

Pentru alte detalii puteți consulta / descărca procedura de la rubrica ISJ HUNEDOARA – PROCEDURI OPERAȚIONALE.

Important

Săptămâna Educației 2020

25.09.2020

image/jpeg, 355521 octeți

Luând în considerare condițiile deosebite în care ne desfășurăm activitatea, programul activităților pe care ne-am propus să le organizăm cu ocazia Zilei Mondiale a Educației, în perioada 5-9 octombrie, a fost modificat.

 

Astfel, vor fi organizate doar acele activități care nu presupun prezența fizică, față în față.

 

Concursul de manuscrise „Magister” – ediția 2020

 

Concursul de manuscrise se află în faza finală, de tipărire a lucrărilor care au fost selectate.

Lansarea volumelor a se va realiza în mediul online și prin transmiterea către bibliotecile școlare din unitățile de învățământ a pachetelor cu volumele tipărite.

 

Simpozionul „Învățământul românesc între tradiție și modernism” – ediția 2020

 

Tema ediției: Educația la timpul viitor

Participarea este deschisă tuturor membrilor de sindicat. Se pot prezenta referate, articole, publicații etc. al căror conținut se încadrează în tematica simpozionului și în condițiile de redactare precizate.

Înscrierea la lucrările simpozionului se va face prin trimiterea unei lucrări/rezumat pe adresa de e-mail dedicată, siphd.simpozion@gmail.com, până la data de 10 octombrie 2020.

Lucrările trebuie să îndeplinească următoarele cerințe:

  • max. 3 pagini tehnoredactate;
  • pagina A4, caractere Times New Roman 12 (justify);
  • autorul și unitatea școlară vor fi precizate pe prima pagină a lucrării.

Participanții la lucrările simpozionului vor primi diplome de participare. Lucrările care se încadrează în tematica simpozionului și sunt originale vor fi publicate într-un volum colectiv.

 

Salonul Județean ProfArt – ediția 2020

 

Tema ediției: Experiențe

Înscrierea, cu maxim trei lucrări, în tehnici și dimensiuni la libera alegere a creatorului, se va realiza prin depunerea lucrărilor la sediul I.S.J. Hunedoara (str. Gheorghe Barițiu nr. 2) - Adriana Emilia Popa, în perioada 01-15 septembrie 2020.

Pe spatele fiecărei lucrări se vor preciza titlul lucrării, dimensiunile, tehnica, anul realizării, numele și prenumele cadrului didactic, școala, localitatea, însoțite de datele de contact (telefon și e-mail).

Anterior depunerii lucrărilor se va transmite la adresa de e-mail siphunedoara@gmail.com cel puțin câte o imagine de calitate superioară pentru fiecare lucrare (însoțită de datele tehnice ale lucrării), precum și o scurtă autoprezentare a creatorului.

Curatorul expoziției: Adriana Emilia POPA.

Eveniment

Ședința C.A. al I.S.J. Hunedoara

22.09.2020

image/jpeg, 64114 octeți

Marți, 22 septembrie a.c., a avut loc ședința de lucru a Consiliului de Administrație al Inspectoratului Școlar Județean Hunedoara.

 

Pe ordinea de zi au fost înscrise următoarele probleme:

I. Solicitări din partea unităților de învățământ

II. Diverse

 

În cadrul ședinței au fost luate următoarele hotărâri:

 

I. Se aprobă solicitările din partea unităților de învățământ, conform anexelor:

a. suplimentare/modificare plan de școlarizare clase/locuri;

b. funcționare sub/peste efectivele legale;

c. aviz organizare concurs ocupare posturi/suplimentare state funcții cu posturi;

d. modificare orar/modificare durată ore și pauză.

 

II. Diverse:

1. Se aprobă achiziționarea dispozitivelor electronice, ca urmarea a Hotărârii nr. 756/18.09.2020.

2. Se aprobă lista elevilor care solicită școlarizarea la domiciliu, conform anexei.

3. Se prezintă adresa Colegiului Național Pedagogic „Regina Maria” Deva referitoare la elevii/profesorii care sunt în izolare la domiciliu.

4. Se aprobă pensionarea anticipată în timpului anului școlar, conform documentelor justificative, pentru un cadru didactic.

5. Se solicită informații suplimentare de la un cadru didactic care solicită pensionarea, fără avea documente justificative.

6. Se aprobă revizuirea Procedurii operaționale pentru constituirea corpului de metodiști al I.S.J. Hunedoara și calendarul, conform anexei. Se propune ca interviul să se desfășoare online.

7. Se prezintă situația unităților de învățământ care au platforme: 76 din 97 unități; 59 unități au licența activă „Școala viitorului”;  continuă cursurile de formare ale profesorilor pentru platforme. Vor începe cursurile CRED pentru 11 discipline.

 

Anexele la ce se face referire în articol sunt postate la rubrica ISJ HUNEDOARA - CONSILIUL DE ADMINISTRATIE

Statutul S.I.P. Județul Hunedoara
Data articolului: 01.05.2018
Data ultimei actualizări: 29.09.2020
Numărul de vizualizări: 5164


CAPITOLUL I - DISPOZIȚII GENERALE


Art. 1 Această organizație va fi cunoscută ca SINDICATUL ÎNVĂȚĂMÂNTULUI PREUNIVERSITAR JUDEȚUL HUNEDOARA (S.I.P. JUDEȚUL HUNEDOARA).
Art. 2 
S.I.P. Județul Hunedoara este persoană juridică română în baza înscrierii la Judecătoria Deva, unde este înregistrat sub nr. 22/PJ/1992.
Art. 3

a)  S.I.P. Județul Hunedoara este o organizație sindicală independentă față de organele de stat, față de partidele politice și față de oricare alte organizații politice și religioase.
b)  S.I.P. Județul Hunedoara se declară continuator al „Asociației Învățătorilor din Hunedoara”  căreia i s-au preluat și actualizat obiectivele și direcțiile generale de acțiune.

Art. 4 Sediul S.I.P. Județul Hunedoara este în Deva, str. Gheorghe Barițiu nr. 2, corp B - mansardă.
Art. 5 În funcție de interesele bunei desfășurări a activității, Biroul Executiv poate decide schimbarea sediului la o altă adresă, cu îndeplinirea obligațiilor prevăzute de lege.

 


CAPITOLUL II - VIZIUNE, MISIUNE, OBIECT DE ACTIVITATE


Art. 6 S.I.P. Județul Hunedoara, conștientă de caracterul necesar al organizațiilor sindicale într-o societate democratică, va apăra și promova sub toate aspectele interesele membrilor organizației sindicale.
Art. 7 
Păstrarea și îmbunătățirea capacității organizației de a apăra drepturile prevăzute în legislația națională, în pactele, tratatele și convențiile internaționale ratificate de România sau la care România este parte, precum și în contractele colective de muncă aplicabile, și promovarea intereselor profesionale, economice, sociale, culturale și sportive ale membrilor săi, desfășurarea de activități de formare continuă și de dezvoltare profesională a acestora.
Art. 8
S.I.P. Județul Hunedoara, în realizarea misiunii sale, își stabilește ca obiect de activitate următoarele:

a) utilizarea mijloacelor specific sindicale pentru promovarea și apărarea intereselor membrilor organizației sindicale;
b) reprezentarea juridică a membrilor organizației sindicale în toate aspectele implicate de activitatea profesională a acestora;
c) organizarea și desfășurarea de activități comerciale, prin înființarea unor societăți comerciale, în beneficiul membrilor organizației sindicale;
d) organizarea și desfășurarea de cursuri de pregătire și dezvoltare profesională, precum și activități de formare continuă pentru membrii organizației sindicale;
e) editarea și tipărirea de publicații proprii sau ale membrilor organizației sindicale;
f) organizarea de case de ajutor reciproc în beneficiul membrilor organizației sindicale;
g) acordarea de ajutoare sociale membrilor organizației sindicale.

 



CAPITOLUL III - CALITATEA DE MEMBRU


Art. 9 Poate deveni membru al S.I.P. Județul Hunedoara orice angajat din învățământ (personal didactic de predare, personal didactic auxiliar, personal nedidactic), în condițiile recunoașterii acestui statut.
Art. 10

a) Persoana, angajată în învățământ, care solicită dobândirea calității de membru al S.I.P. Județul Hunedoara trebuie să adreseze o cerere în scris structurii organizatorice sindicale existente la nivel de unitate.
b) Mutarea într-o altă unitate a membrului de sindicat, atrage după sine necesitatea completării unei noi cereri de înscriere.
c) Admiterea cererii de înscriere este condiționată de completarea unui acord de reținere/plată a cotizației de membru de sindicat.
d) În cazul membrilor de sindicat care își desfășoară activitatea în mai multe unități, acordul de reținere/plată a cotizației de membru de sindicat va fi completat pentru fiecare dintre unități.

Art. 11 Personalul de conducere, îndrumare și/sau control poate dobândi calitatea de membru de sindicat al S.I.P. Județul Hunedoara, fără a putea deține funcții de conducere în cadrul organizației, indiferent de nivel, atât timp cât deține funcții de conducere în cadrul administrației. 
Art. 12 

a) Orice membru al S.I.P. Județul Hunedoara poate cere retragerea din sindicat. Cererea de retragere se adresează, prin intermediul liderului de sindicat din unitate, conducerii județene a S.I.P. Județul Hunedoara.
b) Retragerea nu oferă dreptul la nici un fel de despăgubiri.
c) Din momentul pierderii calității de membru de sindicat, indiferent de cauză, încetează orice obligații ale S.I.P. Județul Hunedoara în raport cu membrul de sindicat sau ale membrului de sindicat în raport cu organizația sindicală.
d) Redobândirea calității de membru de sindicat, după o renunțare prealabilă la această calitate sau excluderea din organizația sindicală, din motive care nu sunt imputabile organizației, se poate face după plata unei taxe de (re)înscriere care va fi stabilită de Biroul Executiv în funcție de nivelul salariilor și al cotizațiilor.
e) În situația în care se solicită recuperarea unor drepturi retroactive, taxa de (re)înscriere va fi egală cu cotizația de membru din perioada pentru care se solicită recuperarea.

Art. 13 Nimeni nu poate fi constrâns să facă parte sau nu, ori să se retragă sau nu din organizația sindicală.
Art. 14 Calitatea de membru se pierde prin:

a) retragerea persoanei prin libera voință a acesteia;
b) neplata cotizației pe o perioadă de mai mult de 3 luni dintr-un an calendaristic sau întârzieri repetate în achitarea acesteia;
c) după epuizarea modalităților prevăzute la capitolul VI.

Art. 15   Structurile organizatorice ale S.I.P. Județul Hunedoara sunt cele prevăzute în Anexa nr. I.

 


CAPITOLUL IV - DREPTURILE MEMBRILOR S.I.P. JUDEȚUL HUNEDOARA


Art. 16 Organizarea și desfășurarea activității proprii în deplină autonomie și cu respectarea prezentului statut.
Art. 17 Alegerea în mod liber a delegaților pentru Conferința Județeană, a reprezentanților în organele de conducere, participarea acestora la luarea și îndeplinirea deciziilor.
Art. 18 Dreptul de a fi informați asupra tuturor aspectelor activității sindicatului și dreptul de a-și exprima liber opiniile în toate organismele sindicatului.
Art. 19 Exercitarea dreptului de control asupra activității, prin votul delegaților și reprezentanților în organele de conducere ale organizației sindicale.
Art. 20 Participarea la elaborarea unor proiecte de acte normative de interes local sau general.
Art. 21 Să fie sprijiniți material în exercitarea profesiei, inclusiv prin organizarea și realizarea de programe de formare continuă și de dezvoltare profesională a acestora.
Art. 22  Să beneficieze de rezultatele activității organizației sindicale, precum și de inițiativele și serviciile asigurate de aceasta.
Art. 23 Să se retragă oricând din sindicat fără a arata motivele retragerii.
Art. 24 Membrii organelor de conducere ale S.I.P. Județul Hunedoara precum și orice membru de sindicat cu o activitate sindicală deosebită pot primi indemnizații și prime conform precizărilor din Anexa nr. II.

 


CAPITOLUL V - ÎNDATORIRILE MEMBRILOR S.I.P. JUDEȚUL HUNEDOARA


Art. 25 Să cunoască și să respecte Statutul S.I.P. Județul Hunedoara.
Art. 26 Să se informeze asupra tuturor aspectelor activității organizației sindicale.
Art. 27  Să participe la ședințele de sindicat, precum și la inițiativele și activitățile organizației sindicale.
Art. 28 Să achite cotizația stabilită.
Art. 29 Să nu întreprindă acțiuni de natură a aduce prejudicii sindicatului sau celorlalți membri ai sindicatului.
Art. 30 Să contribuie la sporirea prestigiului și popularității sindicatului; să încurajeze salariații din învățământ să devină membri ai sindicatului.
Art. 31 Să acorde sprijin celorlalți membri ai sindicatului.

 


CAPITOLUL VI - SANCȚIUNI


Art. 32  Pentru nerespectarea obligațiilor statutare, se prevăd următoarele sancțiuni:

a)  atenționarea;
b)  suspendarea temporară;
c)  excluderea.

Art. 33 Decizia cu privire la sancțiunea aplicabilă se poate lua, după caz, de către Biroul Executiv sau Consiliul Liderilor cu 2/3 din totalul voturilor exprimate.
Art. 34 Membrul de sindicat sancționat poate depune contestație, după caz, la organul de conducere ierarhic superior.

 


CAPITOLUL VII - COTIZAȚIILE


Art. 35 

a) Cotizația lunară plătită de fiecare membru al S.I.P. Județul Hunedoara este de până la 1% din salariul brut realizat.
b) Cuantumul cotizației va fi stabilit de către Biroul Executiv după consultarea Consiliului Liderilor. 

Art. 36  Modalitatea de colectare a cotizației, în funcție de posibilitățile existente și de legislația în vigoare, va fi decisă, după consultarea membrilor de sindicat, de către Biroul Executiv.
Art. 37  Cotizațiile colectate se vor vărsa în conturile S.I.P. Județul Hunedoara, astfel încât să se asigure funcționarea organizației în sensul realizării misiunii asumate și îndeplinirii obiectului de activitate stabilit.

 


CAPITOLUL VIII - ORGANELE DE CONDUCERE


Art. 38 Organele de conducere ale S.I.P. Județul Hunedoara sunt: Conferința Județeană, Consiliul Liderilor, Biroul Executiv și Comisia de Cenzori.
Art. 39 Conferința Județeană este organul suprem de conducere al sindicatului.
Art. 40 

a) Conferința Județeană este constituită din delegații desemnați de structurile organizatorice ale S.I.P. Județul Hunedoara în conformitate cu norma de reprezentare de 1 delegat la 25-40 membri.
b)  Biroul Executiv decide, întemeiat, asupra normei de reprezentare.
c)  În condiții excepționale poate decide o altă normă de reprezentare, dar nu mai mare de 1 delegat la 40 persoane.

Art. 41

a)  Conferința Județeană se întrunește în ședințe ordinare, o dată la 4 ani sau în ședințe extraordinare, ori de câte ori este nevoie.
b) Conferința Județeană se convocă de către Consiliul Liderilor sau de către Biroul Executiv, cu majoritate simplă de voturi  sau la solicitarea a 1/3 din numărul membrilor Consiliului Liderilor.
c)  Conferința Județeană își desfășoară lucrările conform Regulamentului din Anexa IV.

Art. 42

a)  Data, locul organizării și ordinea de zi ale Conferinței Județene se stabilesc cu cel puțin 30 de zile înainte.
b)  În cazuri excepționale, Conferința Județeană poate fi convocată cu 15 zile înainte, cu o ordine de zi cunoscută de structurile organizatorice ale S.I.P. Județul Hunedoara.

Art. 43 Conferința Județeană se poate desfășura și poate lua hotărâri numai în condițiile în care sunt prezenți cel puțin 2/3 din delegații desemnați de structurile organizatorice ale S.I.P. Județul Hunedoara.
Art. 44 Hotărârile în cadrul Conferinței Județene se iau cu majoritatea simplă a voturilor valabil exprimate cu excepția celor altfel prevăzute de prezentul statut.
Art. 45 Conferința Județeană are următoarele competențe:

a) aprobă sau modifică statutul S.I.P. Județul Hunedoara;
b) hotărăște asupra principiilor, orientărilor fundamentale ale activității sindicale;
c) analizează și hotărăște asupra activității desfășurate de Consiliul Liderilor, Biroul Executiv și Comisia de Cenzori;
d) validează hotărârile Consiliului Liderilor de afiliere sau dezafiliere la federații de ramură;
e) se pronunță asupra contestațiilor persoanelor ale căror cereri de înscriere/reînscriere au fost respinse sau care au fost sancționate;
f) alege prin vot secret președintele S.I.P. Județul Hunedoara pe baza candidaturilor depuse înaintea începerii lucrărilor conferinței sau pe baza propunerilor făcute de delegații la Conferința Județeană; vor fi reținute doar candidaturile sau propunerile pentru membrii de sindicat cu activitate sindicală recunoscută, neimplicate politic și care anterior să nu fi adus prejudicii morale și materiale sindicatului;
g) alege membrii Comisiei de Cenzori.

Art. 46 Consiliul Liderilor este organul de conducere colectivă al sindicatului între două sesiuni ordinare ale Conferinței Județene.
Art. 47 Consiliul Liderilor este format din liderii sindicali ai structurilor organizatorice ale S.I.P. Județul Hunedoara.
Art. 48 Membrii Biroului Executiv sunt membri de drept ai Consiliului Liderilor.
Art. 49 Consiliul Liderilor se întrunește în ședințe ordinare o dată la trei luni sau în ședințe extraordinare, ori de câte ori este nevoie, la convocarea Președintelui, a Biroului Executiv cu majoritate simplă de voturi sau la solicitarea a 1/3 din numărul membrilor săi.
Art. 50 

a)  Consiliul Liderilor se poate desfășura și poate lua hotărâri numai in condițiile în care sunt prezenți cel puțin 2/3 din membrii săi.
b) Hotărârile se iau cu majoritate simplă a voturilor valabil exprimate cu excepția celor altfel prevăzute de prezentul statut.

Art. 51 Consiliul Liderilor are următoarele competențe:

a) conduce sindicatul între două sesiuni ordinare ale Conferinței Județene;
b) îndeplinește hotărârile adoptate de Conferința Județeană;
c) validează programul anual de activitate;
d) reglementează și rezolvă probleme de interes general;
e) decide cu 2/3 din voturi declanșarea unui conflict de muncă;
f) se pronunță asupra contestațiilor persoanelor sancționate;
g) se pronunță asupra activității Biroului Executiv și a membrilor acestuia;
h) în cazul în care constată încălcări ale statutului sau neîndeplinirea sarcinilor poate decide cu  2/3 din voturile valabil exprimate excluderea și înlocuirea unui membru al Biroului Executiv;
i) în cazul în care se decide înlocuirea președintelui S.I.P. Județul Hunedoara, numește cu minim 2/3 din voturi un președinte interimar care va avea ca principală misiune organizarea în termen de maxim 3 luni a unei Conferințe Județene extraordinare;
j) în cazul în care se decide înlocuirea unui membru al Biroului Executiv, numește cu minim 2/3 din voturi un lider de zonă interimar, până la următoarea ședință a Consiliului de zonă în care se va alege un nou lider;
k) poate decide convocarea unei Conferințe Județene ordinare sau extraordinare cu majoritate simplă de voturi sau la solicitarea  scrisa a 1/3 din numărul membrilor;
l) examinează și se pronunță trimestrial asupra situației financiare a sindicatului;
m)  convocă anual și ori de câte ori este nevoie Comisia de Cenzori;
n) împuternicește Biroul Executiv să poarte discuții privind modalitatea de asociere în federații pe ramură;
o) hotărăște asupra modalităților de afiliere sau dezafilierea la o federație de ramură;
p) membrii Consiliului Liderilor nu desfășoară activități politice în cadrul organizației.

Art. 52 Biroul Executiv este organul de conducere al sindicatului între două ședințe ordinare ale Consiliului Liderilor.
Art. 53 Biroul Executiv este format din președinte, secretar general, trei vicepreședinți și liderii de zonă.
Art. 54 Secretarul general și vicepreședinții vor fi stabiliți de Biroul Executiv, prin vot secret, pe baza propunerilor făcute de președintele S.I.P. Județul Hunedoara, dintre liderii de zonă.
Art. 55 Biroul Executiv se întrunește în ședințe ordinare, o dată pe lună, sau în ședințe extraordinare, ori de câte ori este nevoie, la convocarea președintelui sau la solicitarea a 1/3 din numărul membrilor săi.
Art. 56 Biroul Executiv se poate desfășura și poate lua hotărâri numai în condițiile în care sunt prezenți cel puțin 2/3 din membrii săi. Hotărârile se iau cu majoritate simplă a voturilor valabil exprimate cu excepția celor altfel prevăzute de prezentul statut.
Art. 57 Biroul Executiv are următoarele competențe:

a) asigură conducerea sindicatului între ședințele Consiliului Liderilor;
b) îndeplinește hotărârile adoptate de Consiliul Liderilor și de Conferința Județeană;
c) reprezintă sindicatul în negocieri, medieri, concilieri, litigii de muncă, revendicări etc. cu organele administrației de stat și în relațiile cu mass-media;
d)  stabilește individual și pe funcții secretarul general și cei trei vicepreședinți;
e) angajează personalul necesar bunei desfășurări a activității;
f) asigură și răspunde pentru derularea execuției bugetare;
g)  fixează salariile, indemnizațiile și plafonul cheltuielilor;
h) convocă Consiliul Liderilor și Conferința Județeană în ședințe ordinare și extraordinare;
i) adoptă sigla oficială și antetul care să fie imprimate și reproduse;
j) decide schimbarea sediului la o altă adresă;
k) analizează și propune Consiliului Liderilor acorduri de colaborare cu alte sindicate în scopul realizării obiectivelor de interes comun ale membrilor de sindicat;
l) adoptă sancțiuni sau propune Consiliului Liderilor pentru sancționare, după caz, membri ai S.I.P. Județul Hunedoara care încalcă prevederile statutului sau aduc prejudicii sindicatului;
m) decide asupra modalităților concrete de realizare a obiectului de activitate al S.I.P. Județul Hunedoara;
n)  convocă anual și ori de câte ori este nevoie Comisia de Cenzori;
o)  membrii Biroului Executiv  nu desfășoară activități politice în cadrul organizației.

Art. 58 Președintele este ales prin vot secret de Conferința Județeană pe o perioadă de 4 ani.
Art. 59 Competențele membrilor Biroului Executiv sunt:

(1) Președintele S.I.P. Județul Hunedoara:

a) propune spre validare Consiliului Liderilor secretarul general și cei trei vicepreședinți;
b)  coordonează și conduce activitatea Biroului Executiv;
c)  realizează legătura operativă a organelor de conducere ale sindicatului în relațiile cu terți;
d) are specimen de semnătură în bancă și aprobă cheltuielile specifice în normele de competență financiară ale sindicatului;
e)  prezintă lunar Biroului Executiv și trimestrial Consiliului Liderilor situația financiară a sindicatului;
f)  dispune în scris delegarea membrilor de sindicat pentru realizarea unor sarcini specifice activității sindicale;
g) orice alte competențe care îi revin potrivit legii, prezentului statut sau hotărârilor organelor de conducere ale S.I.P. Județul Hunedoara.

(2) Secretarul general al S.I.P. Județul Hunedoara:

a)  asigură legătura permanentă cu grupele sindicale și organizațiile de zonă, informarea operativă a acestora, inventariază problemele și le înaintează organelor de conducere;
b)  organizează ședințele Biroului Executiv și Consiliului Liderilor, coordonează întocmirea proceselor verbale, redactarea hotărârilor și comunicarea acestora în teritoriu;
c)  coordonează întocmirea documentelor, seturilor de materiale etc. necesare membrilor organelor de conducere și comisiilor de negociere;
d)  gestionează  și sistematizează circulația informațiilor în cadrul S.I.P. Județul Hunedoara, coordonează evidența documentelor scrise intrate sau ieșite din S.I.P. Județul Hunedoara.

(3) Vicepreședinții S.I.P. Județul Hunedoara:

a)  pe probleme profesionale;
b)  pe probleme sociale;
c)  pe probleme de imagine și promovare.

Art. 60 Președintele, secretarul general și cei trei vicepreședinți exercită conducerea operativă a S.I.P. Județul Hunedoara.
Art. 61 Comisia de Cenzori este organ unic de control în probleme economico-financiare și de patrimoniu ale sindicatului.
Art. 62 Comisia de Cenzori este compusă din 5 membri, care nu pot face parte și din alte organe de conducere ale S.I.P. Județul Hunedoara, aleși pentru o perioada de 4 ani de Conferința Județeană.
Art. 63 Comisia de Cenzori se întrunește anual și ori de câte ori este nevoie, la solicitarea Biroului Executiv sau a Consiliului Liderilor.
Art. 64 Comisia de Cenzori are următoarele competențe:

a) verifică anual și ori de cate ori este nevoie, la solicitarea Biroului Executiv sau a Consiliului Liderilor, activitatea financiară și patrimoniul sindicatului;
b) prezintă anual și ori de câte ori este nevoie rapoarte asupra activității, în ședințele Consiliului Liderilor sau Conferinței Județene.

 


CAPITOLUL IX - PATRIMONIUL


Art. 65 Patrimoniul S.I.P. Județul Hunedoara este compus din bunuri mobile și imobile, din sume bănești aflate în conturile sindicatului, precum și din societățile comerciale sau de altă natură înființate sau aflate sub autoritatea organizației sindicale.
Art. 66 Patrimoniul S.I.P. Județul Hunedoara provine din cotizații, poate fi dobândit cu titlu gratuit sau oneros sau poate proveni din orice activități aducătoare de profit desfășurate de organizația sindicală cu respectarea legislației în vigoare.
Art. 67 Bunurile mobile sau imobile ale sindicatului vor fi înregistrate anual de o comisie de inventariere numită de președinte și verificate de Comisia de Cenzori.
Art. 68 Patrimoniul sindicatului este indivizibil și netransmisibil cu excepția situațiilor prevăzute la articolul 72.

 


CAPITOLUL X - DISPOZIȚII FINALE


Art. 69 S.I.P. Județul Hunedoara își elaborează reglementări proprii (anexe ale Statutului), aprobate de către Biroul Executiv.
Art. 70 Divizarea, comasarea sau dizolvarea S.I.P. Județul Hunedoara se poate face numai de către Conferința Județeană, în prezența a 3/4 din numărul delegaților desemnați de structurile organizatorice, în condițiile prezentului statut, în baza unei hotărâri adoptate cu 2/3 din numărul voturilor valabil exprimate.
Art. 71 Operațiile legate de divizare, comasare sau dizolvare se vor efectua de către o comisie numită de Conferința Județeană. Comisia întocmește o documentație privind distribuirea, transmiterea sau lichidarea patrimoniului sindicatului. Decizia finală va fi luată de Conferința Județeană.
Art. 72 În cazul dizolvării S.I.P. Județul Hunedoara, patrimoniul se va împărți între structurile organizatorice proprii, proporțional cu partea de contribuție la realizarea acestuia.
Art. 73 Acest Statut a fost adoptat de Conferința Județeană a S.I.P. Județul Hunedoara din data de 28.03.2018.



Documente atașate

Numărul
curent
Titlul
documentului
Dimensiune
(octeți)
Extensia
documentului
Data
atașării
1 Anexa I - Structurile organizatorice ale S.I.P. Județul Hunedoara 669.074 APPLICATION/PDF 2020-03-13 13:01:44
2 Anexa II - Drepturile bănești 575.912 APPLICATION/PDF 2020-03-13 13:02:27
3 Anexa III - Drepturi bănești pe perioada delegării și deplasării 704.319 APPLICATION/PDF 2020-03-13 13:03:06
4 Anexa IV - Regulament de organizare a conferinței județene 784.833 APPLICATION/PDF 2020-03-13 13:03:42
5 Anexa V - Regulament de acordare a ajutoarelor sociale 702.627 APPLICATION/PDF 2020-03-13 13:04:21
6 Anexa VI - Regulament de desfășurare a ședințelor de alegeri 726.743 APPLICATION/PDF 2020-03-13 13:04:57



sus



Copyright (c) 2002-2020 SIP Hunedoara